Consultări la Cotroceni pentru formarea unui nou guvern / Orban: PNL e pregătit să preia guvernarea / Barna vrea anticipate, Kelemen și Tăriceanu nu, Tomac spune că nu se pot face

de MH     HotNews.ro
Vineri, 11 octombrie 2019, 8:13 Actualitate | Esenţial


Klaus Iohannis si Ludovic Orban
Foto: Presidency.ro
La consultările de la Cotroceni, liberalii au fost singurii care s-au arătat dispuși să-și asume guvernarea după demiterea Cabinetului Dăncilă prin moțiunea de cenzură. USR a pledat pentru anticipate, variantă susținută și de Pro România. UDMR și ALDE s-a declarat împotrivă, iar PMP a susținut că acestea nu pot fi organizate în acest moment. PSD nu venit la consultările de la Cotroceni.

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, la final, că luni sau cel târziu marți va desemna un prim-ministru, el spunând că este nevoie să se instaleze urgent un nou guvern, de tranziție, și că este destul de clar că ne îndreptăm spre guvern PNL sau în jurul PNL. Șeful statului a mai spus că, personal, sprijină varianta alegerilor anticipate, dar acestea sunt foarte greu de realizat, iar acum este nevoie de un guvern instalat rapid. "După prezidențiale putem redeschide cu toții ideea de anticipate", a adăugat președintele.

HotNews.ro a transmis LIVETEXT cele mai importante declarații după consultările de la Cotroceni.

UPDATE 13:50 ALDE a ieșit de la consultări, iar liderul formațiunii, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat că formațiunea sa susține un guvern monocolor, PNL, și nu vrea să intre la guvernare. De asemenea, el a mai spus, din nou, că varianta anticipatelor nu ar fi o soluție.

UPDATE 13:14 Pro România a ieșit de la discuții. Din delegație nu a făcut parte și Victor Ponta. Daniel Constantin a anunțat că Pro România este în favoarea alegerilor anticipate, în mai-iunie.

"Nu am înaintat o propunere de premier, ne-am manifestat disponibilitatea ca prin voturile noastre, care sunt tot mai multe în Parlament, să asigurăm stabilitatea tării. Dorința noastră este ca o nominalizare pentru premier să fie făcută cât mai repede", a declarat prim-vicepreședintele Pro România, Daniel Constantin.

El a mai spus că dacă partidului i se va cere să facă parte din guvern, nu se va da la o parte: "N-am spus că vrem să fim în Guvern. Dacă ni se va cere, nu ne dăm la o parte. Credem că avem cei mai buni profesioniști care să conducă ministerele și Guvernul. Dar nu este o condiție pentru a susține un viitor Guvern".

Daniel Constantin a afirmat că delegația Pro România a făcu președintelui o propunere pentru comisar european - Corina Crețu.

UPDATE 13:00 Președinte Klaus Iohannis va face declarații la ora 14:30

UPDATE 12.44 PMP a ieșit de la consultările cu Iohannis, iar Eugen Tomac a declarat că pentru PMP cea mai bună opțiune ar fi desemnarea unui premier de la acest partid, dar că sunt dispuși să discute cu cei care vor revenirea la alegerea primarilor din două tururi și să elimine pensiile speciale.

"Pentru noi, este esențial ca viitorul guvern să aibă ca prioritate o ordonanță de urgență privind alegerea primarilor în 2 tururi, este importantă eliminarea pensiilor speciale, iar viitoarea majoritate parlamentară care va învesti un nou guvern să își asume reducerea numărului parlamentarilor", a spus Tomac.

El a subliniat că fără voturile PMP Viorica Dăncilă rămânea la palatul Victoria. E nevoie de o nominalizare de premier care să nu reprezinte un pericol pentru ceilalți, a adăugat Tomac.

De asemenea, liderul PMP a afirmat că alegerile anticipate nu se pot organiza, pentru că dacă un guvern ar pica, al doilea ar fi votat cu siguranță. „E o încercare de a păcăli electoratul”, a spus Tomac.

UPDATE 12:31 Delegația PMP, condusă de Eugen Tomac, a intrat la consultări.

UPDATE 12:14 UDMR a ieșit de la consultări. Kelemen Hunor a anunțat că nu este de acord cu alegerile anticipate care ar prelungi criza. Variantele UDMR sunt: un guvern condus de un premier UDMR, un guvern politic condus de un premier independent sau un guvern condus de Ludovic Orban.
  • Avem nevoie de un guvern validat în parlament cât mai repede. Avem nevoie de rectificare cât mai repede. Avem nevoie de un guvern care va guverna 12 luni. Aprobă bugetul, organizează alegeri prezidențiale, locale, parlamentare și nu face decat administrare corectă, fără excese, extravaganțe și ordonanțe de urgență
  • Noi nu credem în varianta anticipatelor. Ar însemna un guvern interimar până în mai, că nu se poate face buget. Să arunci țara într-o astfel de criză înseamnă că ești inconștient.
  • Dacă toată lumea va ajunge la concluzia că trebuie anticipate, noi suntem pregătiți.
  • Despre guvern, prima opțiune este un premier din UDMR. A doua opțiune e un premier independent, din zona ficală, financiară, cu un guvern politic.
  • Ultima soluție de rezervă, un guvern condus de președintele PNL, dar acolo nu e nevoie de noi, că am înțeles că PSD a anunțat că-l votează.
  • Riscul e că se uzează. Nu știm ce măsuri vrea să ia un astfel de guvern. Riscul să nu avem un guvern de centru dreapta după alegeri e mare
  • Am înțeles că și presedintele Iohannis vrea să se rezolve problema guvernului

UPDATE 11.56: Liderul delegației USR, Dan Barna, a declarat, la finalul consultărilor, că a discutat cu președintele despre formarea unui guvern care să aibă ca obiectiv realizarea alegerilor anticipate anul viitor, posibil în luna martie.

Dan Barna:
  • Am luat act încă de aseara de mesajul președintelui de susținere a anticipatelor care scot la propriu România din criză.
  • Am înaintat pactul pentru anticipate, președintele a fost cumva în asentimentul nostru, fiind de acord că anticipatele sunt soluția morală pentru România.
  • În același timp, am discutat despre formarea guvernului
  • România are nevoie de un nou guvern care să aibă ca obiective realizarea de anticipate undeva prin martie anul viitor

UPDATE 11:30 Delegația USR a intrat la discuții cu șeful statului. Din partea USR la Cotroceni au venit Dan Barna, Cristina Prună, Claudiu Năsui, Stelian Ion și Iulian Bulai.

UPDATE 11:23 Ludovic Orban:

  • Poziția PNL e foarte clară, în cazul în care există posibilitatea unui acord asupra anticipatelor, noi susținem revenirea la popor. Dacă acest lucru nu va fi posibil, iar președintele ne va solicita să formăm guvernul, PNL își va asuma responsabilitatea guvernării.
  • Suntem la debutul consultărilor, am urmărit declarațiile de până acum.
  • Există disponibilitate la cooperare. Ne dorim ca formațiunile care au contribuit la căderea guvernului PSD să continue într-un proiect comun. Dacă vom fi chemați să formăm guvernul, vom discuta cu toți posibilii parteneri.
  • PNL e pregătit să preia guvernarea

UPDATE 11.00: Delegația PNL, condusă de președintele partidului Ludovic Orban, a fost primită, la Palatul Cotroceni. de șeful statului. Din delegație mai fac parte liderii deputaților și senatorilor, Raluca Turcan și Florin Cîțu, dar și secretarul general al partidului, Robert Sighiartău, și eurodeputatul Rareș Bogdan.

Înainte de a merge la Cotroceni unde va fi propus ca premer de PNL, Ludovic Orban a declarat că liberalii au disponibilitatea de a discuta pentru formarea noului guvern cu toate formațiunile care au susținut moțiunea de cenzură.

Guvernul Viorica Dăncilă a fost demis de Parlament joi, prin moțiune de cenzură, cu 238 de voturi ”pentru” din cele 233 necesare.

La scurt timp, președintele Klaus Iohannis a anunțat că va convoca partidele parlamentare la consultări începând de vineri. "Voi asculta opțiunile partidelor și voi propune o soluție de Executiv cu un mandat foarte clar, care să asigure o guvernare responsabilă și eficientă până la următoarele alegeri parlamentare, indiferent când se vor desfășura acestea", a afirmat Iohannis.

Primii chemați la Cotroceni de către șeful statului sunt reprezentanții PNL, iar ultimii, cei ai PSD.

Programul consultărilor președintelui Klaus Iohannis cu liderii partidelor politice parlamentare:
  • 11.00 - Partidul Naţional Liberal (PNL)
  • 11.30 - Uniunea Salvați România (USR)
  • 12.00 - Uniunea Democrată a Maghiarilor din România (UDMR)
  • 12.30 - Partidul Mișcarea Populară (PMP)
  • 13.00 - Grupul parlamentar Pro Europa (formațiunea lui Victor Ponta)
  • 13.30 - Partidul Alianța Liberalilor și Democraților (ALDE)
  • 14.00 - Grupul parlamentar al minorităților naționale
  • 14.30 - Partidul Social Democrat (PSD)

"Nu. De ce să mă duc mâine la Cotroceni? Partidul meu este invitat ultimul pe listă. Ca pondere, noi avem totuși o pondere mai mare, nu suntem chiar ultimul partid. Nu se duce partidul. Eu ca să merg mâine la Cotroceni trebuia să am Comitet Executiv Național, să iau mandat de la CEx, apoi să merg la Cotroceni. Sper ca nimeni să nu facă această greșeală, să treacă peste o decizie a partidului. Noi nu am decis acest lucru, dar pentru a merge la Cotroceni noi trebuie să avem mandat de la CEx. Ce mai contăm noi, domnul președinte să numească un guvern. Vom vedea ce cabinet va numi domnul președinte. Poate vom și vota. Pentru ce să mergem mâine la Cotroceni?”, a declarat Viorica Dăncilă, joi seară, la România TV.
PNL va avea un Birou Politic Național (BPN) vineri, de la ora 9.00, în care liberalii vor stabili strategia la consultările de la Palatul Cotroceni cu șeful statului. Ludovic Orban a afirmat, după ce moțiunea de cenzură a fost adoptată de către Parlament, că rămâne varianta de premier, după cum a fost stabilit în forurile statutare ale partidului.

Dan Barna a afirmat că USR va merge la consultările de la Cotroceni de vineri cu pactul pentru alegeri anticipate. El a susținut că îi va cere lui Klaus Iohannis să își asume rolul de mediator și mandatul pe care îl are conform Constituției. Din delegația USR vor face parte Dan Barna, Claudiu Năsui, Cristina Prună, Stelian Ion și Iulian Bulai.

Liderul UDMR Kelemen Hunor a afirmat, întrebat dacă Uniunea îl va susține pe Ludovic Orban pentru funcția de premier, că rămâne de văzut.

"Depinde de persoana primului-ministru, depinde de discuții. Cineva trebuie să guverneze, dar în acest moment nu știm dacă vom susține sau nu vom susține și pe cine, fiindcă nu au existat discuții aplicate. Atâta știm că Ludovic Orban dorește să fie prim-ministru, dar de la dorință până la putință e o cale lungă sau mai puțin lungă, dar care trebuie parcursă”, a explicat, pentru Mediafax, Kelemen Hunor.

Referitor la formarea unui nou Guvern, Călin Popescu Tăriceanu a declarat, joi, că înainte șeful statului ar trebui să vadă cum poate să articuleze o majoritate parlamentară, care să aprobe mandatul viitorului prim-ministru. Liderul ALDE a mai spus că alegerile anticipate ar trebui evitate pentru că acestea ar presupune o lungă perioadă de instabilitate și criză politică.

Din delegația PMP care va fi prezentă la Cotroceni, vineri, fac parte liderul partidului Eugen Tomac, liderul deputaților PMP Marius Pașcan și deputații Cătălin Cristan, Cătălina Bozianu, Cornel Sămărtinean.

Liderul Pro România Victor Ponta le-a propus foștilor colegi, parlamentari ai PSD, să reconstruiască o guvernare precum cea promisă în anul 2016. El a spus că partidul va avea trei propuneri de premier, iar el nu va fi una dintre ele deoarece Klaus Iohannis nu îl va numi pe el.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















27931 vizualizari

  • +15 (27 voturi)    
    :-) (Vineri, 11 octombrie 2019, 8:25)

    Soljenitin [utilizator]

    Cam aia a fost cu "PSD este un partid responsabil", mm? :-)
    • -8 (14 voturi)    
      de ce nu a chemat toate partidele odata? (Vineri, 11 octombrie 2019, 12:24)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      chiar nu inteleg
      au fost toti contra psd, el este mediator, de ce nu cauta IMPREUNA o solutie?
      • +4 (6 voturi)    
        Colega, (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:07)

        2016 [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        tu vrei circ adevarat? Pai pzdistii nu se inteleg intre ei, cum crezi ca vor discuta ei obiectiv cu "dusmanii"? Ar fi frumos, insa este o utopie in Romania actuala.
        • +1 (5 voturi)    
          @cucuvauua (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:31)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui 2016

          este Amator de Circ ! Paine ii da P$D si Kisleff Shase
      • -1 (7 voturi)    
        pt.ca nu vor guverna impreuna (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:10)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        peneleaua e beleaua, iar sica vrea sa cante singur la mandolina.
        ailalti au rol, in planul de la cotrocesti, sa aplaude si sa salte mana la votul din palavrament.

        tare asta, penele va guverna cu votul pesede.
        misto, rau !
    • -4 (18 voturi)    
      Unde a zis Johannis ca vrea anticipate? (Vineri, 11 octombrie 2019, 12:42)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Johannis nu a zis nimic de anticipate, Barna incepe sa o urmeze pe Dancila la lipsa de inteligenta masiva. Barna nici nu va intra in turul 2 ca nu va mai fi vreun tur 2, Johannis dupa ce a reusit sa dea la o parte PSD va castiga din primul tur cu 60%. L-as fi votat pe Barna, dar saracul e mai slab ca Ciolos mult, Johannis este solutia corecta.
      • +1 (5 voturi)    
        Legea spune altfel (Vineri, 11 octombrie 2019, 13:25)

        luptator_din_munti [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Iohannis trebuie sa ia 50% + 1 vot din numarul total de alegatori inscrisi pe liste, nu 50% din aia care voteaza. Este imposibil sa faca asta pentru ca voteaza vreo 10 milioane si jumatate din cei inscrisi pe liste sunt vreo 9 milioane. Mi-e greu sa cred ca Iohannis va lua 9 milioane de voturi din 10 milioane cati voteaza in total, ar insemna sa ia 90% din voturi, cand el e creditat in sondaje undeva pe la 45-50%.
      • +1 (7 voturi)    
        Casca urechile (Vineri, 11 octombrie 2019, 13:36)

        RTC [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        In conferinta de presa ulterior motiunii...la ce te-ai uitat ieri ? Auzi unde a zis... in microfon
  • +10 (20 voturi)    
    PSD (Vineri, 11 octombrie 2019, 8:26)

    D.M.A.Gogu [utilizator]

    E bine ca, sub aceasta conducere, PSD nu merge la Cotroceni, au avut deja 3 ani de guverbare. Inca unul ar fi dus Romania pe noi culmi ale incompetentei si jimoralitatii si ar fi continuat indatorarea tarii pentru mai multe generatii. Viorica nu avea ce sa caute intr-o functie publica, nici macar cea de membru al unui consiliu satesc. Nu a reusit sa depaseasca o conditie de executant obedient al celui care a numit-o, iar cand l-a pierdut pe acesta a ramas fara busola si s-a apucat sa exercite haotic o autoritate pe care nu avea capacitatea sa sa o inteleaga. Doar faptul ca in termen de cateva ore si-a schimbat radical opinia legata de negocierile de la Cotroceni dovedeste inca o data lipsa de intelegere a situatiei si incapacitatea de a actiona coerent.
    • +6 (8 voturi)    
      Colega, (Vineri, 11 octombrie 2019, 12:07)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui D.M.A.Gogu

      bine punctat. As dori doar sa accentuez un lucru: persoanele care azi spun ceva ("PSD este responsabil si va veni la consultari") si a doua zi spune ca nu mai vine, sunt lipsite de caracter.
      Se aplica oricui, nu numai in politica. Un om de caracter este cel care face ceea ce spune, un om sincer este cel care face ceea ce spune.
      Cotcodacila nu are nici caracter, nu este nici sincera, ea este o ratata ajunsa europarlamentar, doar ca sa dea 20% din salariu la PSDragnea, asta era intelegerea si asa fac toti parlamentarii pzdisti (si nu numai): trocul este sa dea la partid (adica la tartorul principal!) o cotizatie lunara, altfel nu sunt pusi pe pozitii eligibile.
      • 0 (2 voturi)    
        scuze: "spun" este corect! (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:09)

        2016 [utilizator] i-a raspuns lui 2016

        din viteza!
      • -1 (5 voturi)    
        pai, vasilica (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:14)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui 2016

        zise ca ei oricum nu contau, caci klauz n'ar fi numit un premier de la pesede.
        si, mai ales cand ei vor vota un guvern pnl.
        deci, psd devine inutil.
        • +1 (1 vot)    
          "psd este inutil". Corect (Vineri, 11 octombrie 2019, 15:21)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          Aici ai dreptate.
          Doar aici.
  • +13 (25 voturi)    
    vio e supi! (Vineri, 11 octombrie 2019, 8:58)

    Francisc 1 [utilizator]

    mai vio , tu nu mai existi nci macar pentru PSD , nu ai inteles inca?
  • +6 (16 voturi)    
    hai sa vedem (Vineri, 11 octombrie 2019, 9:15)

    dcotoara9 [utilizator]

    cu ce solutii vin acum
    • -7 (37 voturi)    
      două soluții (Vineri, 11 octombrie 2019, 10:04)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui dcotoara9

      soluția Orban și soluție de plajă.
  • +9 (25 voturi)    
    Asa cotcodacila! (Vineri, 11 octombrie 2019, 9:45)

    2016 [utilizator]

    Supara-te ca te-a pus Johannis ultima pe lista! Bine ca sunteti, normal ar fi sa va ignore total!
    Astazi vad ca te-ai razgandit: ieri spunea-i ca pzdistii vin azi la conslutari, "ca sunteti responsabili"! Azi, vad ca sunteti iresponsabili si nu veniti, mai mult, esti total penibila cand afirmi ca nu s-a reunit rahatul vostru de comitet de mafioti (pardon, cex-ul), ca aveti nevoie de hartie semnata de sultanul Dragneev, sa puteti veni!
    Mari mafioti si imbecili sunteti, daca o hartie va impiedica sa veniti la discutii. Noroc ca am scapat de guvernul vostru de ratati si imbecili, cei care vor veni ar trebui sa se ocupe doar sa indrepte stricaciunuile voastre si sa anunte public acest lucru. Sa vada oamenii clar ce dezastru ati facut. Inceputul s-a facut ieri, cand Orban a anuntat 10 masuri urgente pe care le va lua noul guvern, cea mai importanta fiind desfiintarea SS-ului de anchetare a magistratilor.
    Rusine pzdistilor, mai putin celor care au votat motiunea, au dat dovada ca mai au ceva caracter, restul, la gunoi!
  • +3 (11 voturi)    
    Astia de la PNL (Vineri, 11 octombrie 2019, 11:47)

    stoenec1 [utilizator]

    Nu par a fi prea destepti.

    Oare au uitat ce au patit acum 4 ani cu Ciolos?
    Alegeri anticipate si vedem dupa cine are legitimitate sa fie la guvernare.
    • -1 (7 voturi)    
      Toti umbla cu anticipatele in gura (Vineri, 11 octombrie 2019, 13:53)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui stoenec1

      Si totusi cum sa faca anticipate?

      Sa zicem ca Johannis propune un ficus ca prim-ministru. PSD-istii si multi din alte partide o sa voteze ficusul, decat sa-si piarda mandatul de parlamentar.

      Sa nu uitam totusi, ca PSD, ProRomania, ALDE si UDMR sigur nu vor anticipate.
      • -2 (6 voturi)    
        Ok (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:32)

        stoenec1 [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        O sa voteze un ficus (neaparat de la PSD) ca prim ministru pt inca un an si apoi alegeri.

        Sa mai stea PSD la guvernare inca un an ca sa scada si mai mult.
      • 0 (2 voturi)    
        si daca o propune pe Kovesi? (Vineri, 11 octombrie 2019, 15:42)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        Sa vezi inghesuiala la PSD-isti, aldisti si pontisti sa o voteze prim-ministru!
  • -2 (12 voturi)    
    Cat de tare! (Vineri, 11 octombrie 2019, 11:50)

    noi2013 [utilizator]

    S-a agitat toata lumea ca sa ajunga la mana lui Ponta! Iohanis rules
  • +3 (13 voturi)    
    Reusita motiunii a oprit urina sa mai curga pe (Vineri, 11 octombrie 2019, 11:54)

    deval [utilizator]

    fata Romaniei si a noastra !!
    Lupta cu Ciuma Rosie se ascute si nu e usoara ! Coruptii, puscariabilii vor fi si mai determinati sa se regrupeze iar pentru ca stiu ce urmeaza pentru ei. Sper ca Presedintele sa poata impune anticipate ! Orice alta solutie da oxigen Ciumei Rosii ........
  • +6 (10 voturi)    
    Orban: PNL e pregătit să ..... (Vineri, 11 octombrie 2019, 12:01)

    taro [utilizator]

    Stai cuminte nene ca peste un an sunt alegeri. Numai un idiot ar intra la guvernare in momentul actual.

    Urmatorul guvern trebuie sa repare dezastrul facut de PSD si pentru asta va achita "factura elecorala" peste un an.

    Sigura solutie sunt alegerile anticipate cu cele prezidentiale.
    • 0 (0 voturi)    
      doar ca asta nu se poate... (Vineri, 11 octombrie 2019, 18:07)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui taro

      ...din punct de vedere constitutional. Alegeri sepot face cel mai devreme in martes au poate chiar aprilie, daca nu ma insel. Ce facem pana atunci, o lasam pe Dancila interimar?
  • 0 (10 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Vineri, 11 octombrie 2019, 12:04)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    bine ca nu s-au dus pe trotinete, sa marcheze cumva progresu' ...
  • +4 (14 voturi)    
    emotionanta .... (Vineri, 11 octombrie 2019, 12:24)

    asada [utilizator]

    .... concentratia de votanti ai borfasilor PSD pe acilea !!! Baietica de iti zici mazeta disperarea este mare ,iar mirosul de frigidere goale este pregnant !!! Daca esti mai batraior trebuie sa stii bancul ce era in circulatie pe vremea lui Ceausescu cu copii care au fost intrebati cum isi imagineaza ei fometea iar Bula a desenat ...un cur acoperit cu o panza de paianjen !!!Cam asta va asteapta !!!
  • +3 (11 voturi)    
    e normal ca UDMR sa nu vrea anticipate (Vineri, 11 octombrie 2019, 12:51)

    Claudiu-N [utilizator]

    si cred ca nici Pro Ro, ALDE si chiar PNL-ul sa nu-di doreasca ; matematic vorbind din alegerile anticipate cel mai mult ar avea de castigat USR-ul , UDMR -ul nu cred ca ar mai lua 5% sa intre in parlament , idem ALDE ...deci aceste partide ;PNL-ului cred ca e frica ca USR ar lua procent mai mare ca ei ...
  • +7 (13 voturi)    
    Anticipate! (Vineri, 11 octombrie 2019, 13:07)

    ABBV [utilizator]

    Singura solutie democratica si normala! Cu cat se incepe procesul de vindecare mai repede cu atat mai bine. Greu de indreptat situatia cu Pile Cunostinte si Relatii PSD care capuseaza toate institutiile.
  • +14 (14 voturi)    
    Anticipate... (Vineri, 11 octombrie 2019, 13:18)

    Jolly Roger [utilizator]

    ...dar imposibile!

    Parlamentarii ar trebui să voteze împotriva viitoarelor două guverne. Și astfel să renunțe la mandate.

    Alde, UDMR, PMP - nu maI pupa 5% și nu mai intră de fel în Parlament. Fără tradiceanu, fără kelemen, fără mulți alții!
    De PSD nu mai zic nimic, nici dracu nu mai voteaza dacila, orlando, iordache &co! (zic și io)

    Avantajate: PNL și USR care au ... cât acum? 30-35%?

    Vedeți 65-70% dintre parlamentari să renunțe de bună voie la mandate având certitudinea că nu le vor mai pupa?
    De unde și imposibilitatea anticipatelor!
    • +3 (5 voturi)    
      Tocmai, (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:10)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      daca ei tin de "Ce pot sa fac pentru mine" nu de "Ce pot face pentru tara" ....Avand in vedere ca e platit sa faca ceva pentru tara.....Daca nu au iei un minim de decenta sa renunte. Ar trebui sa avem noi decenta la alegerile viitoare sa nu mai pupe parlament astfel de oameni. Cat pentru toti domni si doamnele parlamentari, va doriti sa salvati macar aparenta ca se poate face/salva ceva in tara? Nu mai fiti caini/circari ...mergeti cu anticipate, democratic!
    • -1 (1 vot)    
      Kovesi (Vineri, 11 octombrie 2019, 15:44)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      e solutia.
      Sa vedem ce prefera sparlamentarii de care vorbesti. Un an in plus sau spectrul puscariei apropiindu-se cu pasi mari de ei?
      Situatie win-win
  • +11 (11 voturi)    
    Orice guvern (Vineri, 11 octombrie 2019, 13:35)

    vasile-roaita [utilizator]

    Ar pune Johannis va fi admis de parlament. Daca nu va fi admis de doua ori se vor face anticipate. Parlamentarii nu vor sa-si piarda posturile inainte de termen. Nu se vor mai gindi la interesele de partid ci la cele personale.
  • 0 (8 voturi)    
    Tomac are dreptate - trebuie o majoritate sa vrea (Vineri, 11 octombrie 2019, 13:45)

    Habermas [utilizator]

    anticipate. Si nu exista acea majoritate - din ce se vede. Toti au inteles acum ca Romania incepe un nou capitol si se grabesc sa se laude ca ei sunt gata sa se re-legitimeze electoral, sau cel putin isi curaj singuri. Singurii care nu fac asta sunt UDMR-istii pentru ca au inteles foarte bine ca la urmatoarele alegeri exista o sansa cam de 50% sau mai mult sa nu mai intre in Parlament.

    Singura posibilitate pe care o vad pentru alegeri anticipate este putin mai tarziu, cand suficient de multi PSD-isti vor fi trecut la Pro-Romania incat sa asigure o majoritate sigura pentru Alegeri Anticipate. Ma gandesc ca acelasi calcul l-a facut si ProRomania si de aceea a zis ca este de acord cu alegeri anticipate la anul nu in Martie ci in Mai-Iunie.

    Per total, eu cred ca realist vorbind asta este calea:

    Pasul 1.
    Guvern PNL-PMP sustinut in parlament si de USR-PLUS, Pro-Romania, ALDE si UDMR pe baza de negocieri cu fiecare partid, si cu o guvernare focusata pe repararea stricaciunilor provocate de PSD (ma rog, PSD-ALDE-UDMR, dar ultimile doua par ca au facut pasul inapoi inainte sa se izbeasca cu capul in zid).

    Pasul 2.
    Alegeri Anticipate atunci cand/daca se va crea in parlament o majoritate clara care este ferm favorabila Alegerilor Anticipate.
    Daca nu, vor ramane alegeri la termen.
    • +4 (6 voturi)    
      cum nu exista majoritate (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:09)

      john06 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      pai pnl+usr+pro romania nu ar avea majoritatea?toate partidele astea vor anticipate,cel putin asa au dat de inteles sefii lor.
  • -4 (14 voturi)    
    Barna, singurul penibil. (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:18)

    unsimpluom123 [utilizator]

    Din toata intamplarile din aceasta saptamana, Barna iese cel mai prost. PNL a inlaturat PSD-ul, PNL vine la guvernare, PNL castiga prezidentialele. USR a ramas undeva pe langa, cu niste declaratii care au ajuns la "si altele". Iar Barna tot o tine cu anticipatele, ajungand tot mai penibil, fara sa vada ca raman pe dinafara.

    Barna: "România are nevoie de un nou guvern care să aibă ca obiective realizarea de anticipate undeva prin martie anul viitor."

    ARTICOLUL 89
    (1) După consultarea preşedinţilor celor două Camere şi a liderilor grupurilor parlamentare, Preşedintele României poate să dizolve Parlamentul, dacă acesta nu a acordat votul de încredere pentru formarea Guvernului în termen de 60 de zile de la prima solicitare şi numai după respingerea a cel puţin două solicitări de învestitură.

    Intreb si eu, ce treba are guvernul cu organizarea anticipatelor? Anticipatele se fac cand nu exista un guvern, si parlamentul respinge minim doua propuneri. Daca Barna isi imagineaza ca PNL-ul isi pune guvern acum, fiind in minoritate, ca sa renunte la putere peste cateva luni, nu are IQ peste 50.
    • -2 (4 voturi)    
      Este penibil, dar nu este singurul (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:44)

      Derezomov [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

      Nu mi-a placut de Barna de la inceput, el singur face extrem de dificila posibilitatea de a fi apreciat de electorat. Raman la opinia ca USR are un presedinte nereprezentativ pentru valorile pe care le promoveza.

      Cel putin la fel de penibil este Kelemen Hunor, care propune nici mai mult, nici mai putin, decat un premier din UDMR. Sfideaza orice logica si bun simt acesta propunere, motivele sunt prea multe si prea evidente pentru a le explica. Din punctul meu de vedere, existenta unui partid pe criterii etnice, in secolul XXI, sfideaza orice logica si bun simt.
    • -1 (5 voturi)    
      USR trebuia sa se abtina la motiune (Vineri, 11 octombrie 2019, 15:19)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

      Barna tocmai a pierdut presedentia

      Lui Klaus ii tremura fundul, pt ca daca ajungea Barna in turul II, Brana era noul presedinte

      asa va fi Johanis si Diaconu, cu sanse mult mai mari pentru Johanis

      USR oricum va face figuratie pana la noul ciclu electoral, si cum UE PSD e caduc, si nu au vreo ideologie sa-i uneasca sunt sanse mari sa intre pe trend descendent
    • +3 (7 voturi)    
      fals (Vineri, 11 octombrie 2019, 15:24)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

      el a zis ca vrea anticipate si ca asta ar fi o solutie normala -> ceea ce este total adevarat

      el nu a zis ca el crede ca or sa fie anticipate.

      hai sa facem diferenta si nu sa aruncam aiurea cu noroi doar pt ca il pupam in dos pe x sau y!
  • +2 (6 voturi)    
    D-ale carnavalului (Vineri, 11 octombrie 2019, 14:44)

    ww [utilizator]

    Incepe bâlciul ageamiilor. Oare cate oale se vor sparge in capul natarailor astora? Remember Cioloșelul 2015-2016.
    România are o singura sansa: caștigarea presidentialelor de catre Paleologu iar pana la parlamentare aparitia unei forte politice crestin-conservatoare, care sa puna România si românii inaintea capitalului salbatic si directivelor de la Inalte Porti.
    Da, da, stiu: in colonii nu se prea intampla minuni.
    • 0 (2 voturi)    
      da (Vineri, 11 octombrie 2019, 17:09)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui ww

      dar din pacate aceasta varianta este cea mai putin probabila pentru ca nici din interior, nici din exterior nu se doreste

      http://inliniedreapta.net/monitorul-neoficial/adrian-papahagi-imi-doresc-sa-cada-guvernul-dancila-electoratul-conservator-in-continuare-nu-are-o-voce-in-politica-romaneasca/
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc pentru link (Vineri, 11 octombrie 2019, 18:48)

        ww [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        :)
    • 0 (0 voturi)    
      paleologu? (Vineri, 11 octombrie 2019, 18:12)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui ww

      vorbesti de cel cAre are intrare foarte buna la RTV?
      Nu ti se pare dubios ca este atata de bine primit de televiziunea lui Ghita? L-am vazut pe Paleologu atacandu-l mai degraba pe Barna si mai putin pe Dancila. In pare rau amice, dar daca crezi sincer in acest baiat, te inseli.
  • +1 (3 voturi)    
    Anticipate sau nu va apropiati de cadoul otravit. (Vineri, 11 octombrie 2019, 17:15)

    Marionette [utilizator]

    Ori aveti sustinerea in parlament ori conduce PNL comandat de PSD din Parlament.
  • +1 (1 vot)    
    dar unde sunt prim ministrii lui Ponta? (Vineri, 11 octombrie 2019, 19:00)

    revo [utilizator]

    Ca ieri zicea ca se duce cu o lista de 3 premieri.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by