Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri din Romania (CNADNR) a avizat marti solutia tehnica pentru portiunea de 200 de metri demolata din celebra autostrada Orastie-Sibiu ce a fost inchisa si demolata partial la nici un an de la inaugurare.

Fisura in asfaltul Lotului 3 A1 Orastie - SibiuFoto: Turnul Sfatului

Conform specialistilor, vor fi executate ia multe trasei drenante necesare atat pentru evacuarea apelor drenate catre paraul din aval, cat si pentru asanarea zonei mlastinoase aflate in aval la cca. 200 m de autostrata, arata un comunicat al CNADNR.

"Lungimea acestor transei este de 65 m pentru 4 drenuri si de 285 m pentru doua dintre acestea, La capul aval al transeilor transversale cu lungimea de 65 m, se monteaza camine de vizitare. Intre aceste camine se realizeaza drenurile de evacuare, care unesc toate aceste camine de vizitare", se arata in comunicatul Companiei de drumuri.

Peste terenul astfel pregatit, se va incepe refacerea corpului rambleului din materiale granulare, ranforsate cu geogrile, mai spun specialistii.

"In cel mai scurt timp posibil, Proiectantul urmeaza sa intocmeasca detaliile de executie si totodata sa asigure asistenta tehnica pe intreaga perioada de executie a lucrarilor. De asemenea, solutiile de remediere aferente celorlalte zone cu degradari urmeaza sa fie realizate de catre proiectant si prezentate in cadrul CTE/CNADNR in scopul avizarii", mai scrie in comunicatul CNADNR.

Lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie, a fost inaugurat in noiembrie 2014 cu putin timp inainte de alegerile prezidentiale si inchis in septembrie 2015 intre localitatile Saliste si Cunta, din cauza unor crapaturi in asfalt. Primele fisuri in asfalt au aparut la doar o saptamana de la inaugurare.

Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 km au fost afectaţi de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011 si are o valoare de 182,9 milioane de euro.