Administratorii de imobile vor fi obligati sa informeze trimestrial, in scris sau prin e-mail, proprietarii din cadrul asociatiei despre cheltuielile, incasarile, veniturile si platile efectuate de asociatie, au stabilit deputatii, adoptand o propunere legislativa in acest sens, relateaza Mediafax.

Proiectul de lege a fost initiat de 9 parlamentari din PNL si PSD, printre care Dan Ionita, Alin Tise, Nicolae Vlad Popa, Vasilica Miron, Dumitru Oprea si adoptat miercuri cu 286 voturi "pentru", niciun vot impotriva, de Camera Deputatilor, care este for decizional.

Proiectul de lege completeaza Legea nr.230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, in sensul stabilirii unei noi atributii in sarcina administratorilor de imobile, potrivit careia acestia au obligatia de a informa, trimestrial, proprietarii din cadrul asociatiei de care raspund, referitor la situatia financiara cu privire la toate elementele de cheltuieli, venituri, incasari si plati aferente asociatiei de proprietari.

Administratorii pot sa informeze proprietarii prin posta electronica sau in scris despre situatia platilor facturilor, a conturilor bancare, dobanzilor, platilor salariale, restantele la facturi sau situatia lucrarilor angajate.

Initiatorii sustin ca, prin masura propusa, se doreste, pe de o parte, ca administratorii sa dea dovada de o mai mare corectitudine, iar, pe de alta parte, proprietarii sa ia la cunostinta situatia exacta a cheltuielilor asociatiei.

Initiatorii mai apreciaza ca proiectul ar rezolva situatiile a mii de actiuni in instanta care au ca obiect recuperarea prejudiciilor aduse de administratorii de blocuri care au folosit banii locatarilor in interes personal, iar locatarii au fost in situatia de a achita de mai multe ori sumele aferente intretinerii sau au suportat consecintele opririi furnizarii apei potabile sau caldurii desi si-au platit darile.