Marile ONG-uri de mediu cer Ministerului Mediului sa nu mai finanteze Programul Rabla, pentru ca "industria auto contribuie considerabil la accentuarea fenomenului schimbarilor climatice"

de R.P.     HotNews.ro
Joi, 22 ianuarie 2015, 17:30 Actualitate | Esenţial


Ministerul Mediului trebuie sa renunte sa "cheltuiasca banii contribuabililor pentru a sprijini industria auto care, oricum, contribuie in mod considerabil la accentuarea fenomenului schimbarilor climatice", este de parere Coalitia pentru Mediu din Romania, ce reuneste 27 de organizatii din domeniu. Intr-o scrisoare deschisa transmisa ministrului, ONG-urile cer, in primul rand, "incetarea finantarii Programului Rabla din Fondul pentru Mediu".

Textul scrisorii deschise transmise Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor (MMAP):

"Stimata d-na Ministru Gratiela Gavrilescu,

Fondul pentru Mediu nu este un fond de sprijinire a industriei auto, ci un fond necesar pentru programe reale de protectia mediului din Romania
!

In acest sens, va solicitam, la inceput de an 2015, sa tineti cont de urmatoarele masuri in legatura cu Fondul pentru Mediu:

1. Nu mai finantati Programul Rabla din Fondul pentru Mediu.

Sumele considerabile investite pana in prezent in acest program nu se justifica, atat timp cat nu se cunoaste eficienta sa din punct de vedere al impactului de mediu.

Mai mult, daca miile de autovehicule - dintre care cele mai multe nu mai circulau - au fost inlocuite cu masini noi, care vor fi in circulatie cel putin zece ani, exista posibilitatea ca acest program sa fi contribuit, de fapt, la cresterea emisiilor de gaze cu efect de sera. La acest lucru am putea adauga si aparitia unei piete speculative a tichetelor de casare, tinand cont ca majoritatea producatorilor de autovehicule solicita trei asemenea tichete, in cadrul promotiilor de vanzari.

Consideram ca acest program, care stimuleaza mai mult productia si vanzarea de autovehicule decat protectia mediului (fara ca macar sa se impuna o limita maxima de gCO2/km a emisiilor autovehiculelor achizitionate prin intermediul sau), ar trebui, mai degraba, sa cada in sarcina Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, a Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri si a producatorilor si importatorilor de autovehicule. MMAP si-ar putea manifesta, in acest mod, preocuparea reala pentru mediu si pentru promovarea economiei verzi.

MMAP nu trebuie sa cheltuiasca banii contribuabililor pentru a sprijini industria auto care, oricum, contribuie in mod considerabil la accentuarea fenomenului schimbarilor climatice.

2. Realizati o dezbatere publica pentru modul in care va arata bugetul AFM in anul 2015.

Consideram esentiala consultarea tuturor stakeholderilor in vederea realizarii prioritatilor Fondului pentru Mediu in anul 2015.

Va subliniem faptul lobby-ul puternic si dezechilibrat realizat de catre industria auto pentru promovarea programului rabla tinde sa inghita cea mai mare parte din fondurile si asa limitate dedicate protectiei mediului. Va solicitam consultarea ONG-urilor de mediu si producatorilor de produse si servicii verzi in vederea realizarii unui buget echilibrat pentru anul 2015.

Calitatea aerului, de exemplu, subiect de infrigement pentru Romania, nu se rezolva sprijinind productia de autoturisme!

3. Nu neglijati educatia pentru mediu.

Alaturi actiunea directa pentru protejarea mediului din Romania, educatia, cercetarea si monitorizarea reprezinta elementul esential pentru constientizarea problemelor de mediu si pentru participarea civica cat mai larga pentru protectia mediului in Romania.

Fara educatia nimic nu se poate!

In numele Coalitiei pentru Mediu din Romania, va stam la dispozitie in realizarea obiectivelor Fondului pentru Mediu.

Lista organizatiilor:
Fundatia Terra Mileniul III
WWF Romania
Fundatia Actiunea Ecologica
Asociatia Mai Bine Iasi
Asociatia Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis
Asociatia Ecoteca
Clubul de Cicloturism 'NAPOCA'
Asociatia 'Floarea Reginei' Sinaia
Asociatia pentru Protectia Liliecilor din Romania
Asociatia ECOS Dolj
Asociatia Ecologica TURISMVERDE
Fundatia Strawberrynet
Asociatia pentru Dezvoltare 'DUNAREA DE JOS', Calarasi
Asociatia Sighisoara Durabila
Viitor Plus
Asociatia Romana de Permacultura
Asociatia BioSilva
Fundatia Activity Resita
Asociatia Salvati Dunarea si Delta
Asociatia GreenItiative
Asociatia AGENT GREEN
Asociatia pentru Dezvoltare Comunitara Durabila 'Alutus'
Asociatia Kogayon
Asociatia Natura Transilvaniei
Asociatia 2 Celsius
Asociatia Bankwatch Romania
Fundatia Eco-Civica
"






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2021 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    Pai, (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:28)

    gigifisiune [utilizator]

    o masina veche polueaza mai mult decat una noua.

    D-asta ma si intreb, de ce taxa de prima inmatriculare costa mai mult ptr. o masina mai noua decat ptr. una mai veche.

    Adica ONG-urile fac scandal ca de ce sa dai o masina care polueaza si sa-ti iei una pe curent, care nu polueaza deloc daca e incarcata de la surse regenerabile?

    E cam aberant.
    • +2 (2 voturi)    
      logica (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:25)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      De aia e plin de masini electrice ca exista programul rabla, doar Tesla vad pe strazi de cand cu programul asta.

      Programul rabla nu face decat sa se incaseze bani pe ceva ce altfel se ducea la fier vechi direct fara prima de la stat.
    • +1 (1 vot)    
      Dar producerea de (Joi, 22 ianuarie 2015, 20:53)

      mopsu [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      zeci de milioane de autoturisme , nu distruge planeta?Petrolul ars, tabla , vopseaua, uleiurile, cauciucurile niu polueaza\? In loc sa incercam retehnologizarea autoturismelor vechi, cu motoare mici si noi, arncam la gunoi tot cojocul. Ce i tineri vor vedea cu ochii lor peste zeci de ani cum dispare moda jipanelor si a masinilor flamande de carburant.
  • +6 (8 voturi)    
    ce sa spun... (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:32)

    bogdan1477 [utilizator]

    De parca cine vrea sa-si cumpere masina noua sta fix in programul rabla. Macar prin programul asta o rabla (sau 2-3), masini inmatriculate, cu ITP, cu drept ce circulatie adica, ajung sa fie casate. Asha, cine are de cumparat masnia oricum isi va cumpara, dar vor ramane si cei cu rablele ne-date, si vor polua si ei suplimentar.

    Daca sunteti asha curajosi, propuneti impozite mai mari pe masini, accize mai mari pe carburant, etc. Nu oprirea programului rabla, care are efect mai degraba pozitiv decit negativ asupra mediului.
    • +2 (2 voturi)    
      gresit (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:06)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Deja in toata europa, proprietarii de masini sunt vaca de muls la impozite, guvernele se centreaza in biciuirea clasei medii, harnice si productive. cei foarte bogati oricum platesc putine impozite. O impozitare nedreapta, guvernantii stiu ca nu-si pot bate capul cu puturosii cand vine vb. de impozite, ce sa le impozitezi ? dar isi aduc aminte de puturosi cand vine ziua votului sa le dea si lor ceva din impozitul luat de la cei harnici. Este un fel de hotie sociala facuta cu ajutorul statului.
  • +5 (7 voturi)    
    ONG-urile de mediu (Joi, 22 ianuarie 2015, 18:04)

    AliKimiku [utilizator]

    s-au tampit de tot.
    Ce Dzeu e aia "Fenomenului schimbarilor climatice"
    Iernile sunt din nou ca cele din anii 80, temperaturile globale se incapataneaza sa nu creasca desi concentratia de CO2 este in continua crestere sfidand modelele climatice de tip PlayStation, nivelul oceanelor nu creste, gheata din Antarctica e la cote normale iar cea din Arctica e in revenire.
    Sunt de acord cu protectia mediului dar nu cu religia "schimbarilor climatice" care sustine ca singura solutie renuntarea la industrie si intoarcerea in evul mediu.
    • +1 (1 vot)    
      Mda (Joi, 22 ianuarie 2015, 18:54)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      La nivel global există o creștere a temperaturilor medii, chestia asta nu se poate nega. La nivel zonal asta înseamnă o mai mare instabilitate și fenomene extreme.

      Sunt însă de acord că ONG-urile astea o iau tot mai mult razna într-un radicalism/fundamentalism aproape religios - mașinile nu-s bune, cărbunii poluează, energia atomică e periculoasă, cea eoliană omoară păsări...
  • +4 (8 voturi)    
    s-au trezit ecofascistii (Joi, 22 ianuarie 2015, 18:14)

    outside_the_wall [utilizator]

    pai masura sprijina exact mediul!
  • +2 (6 voturi)    
    multumim (Joi, 22 ianuarie 2015, 18:40)

    Nevermind [utilizator]

    Pentru lista organizatiilor de atarnatori taietori de frunza eco la caini. 4 labutze, cutu cutu si restul nu vin si ele cu un protest?
  • +1 (3 voturi)    
    Pt cine inca nu stie (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:01)

    KostasP [utilizator]

    Aceste partide "verzi" (mai ales din Vest) au luat fiinta din vechile structuri de ideologie socialista si sunt finantate/controlate de mama rusie. Cum credeti voi ca Germania a luat hotararea sa renunte la centralele ei nucleare (zero emisie de co2) si sa se indrepte spre energia "verde", solara si eoliana, care presupune multe multe centrale pe GAZ (pt back-up). De unde vine gazul oare?
  • +1 (1 vot)    
    Vrajeala ong-ista (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:01)

    Vlad-I [utilizator]

    Incalzirea globala este reala, dar exista studii serioase care pun la indoiala faptul ca activitatile umane sunt principala cauza. In trecut planetei, temperatura globala s-a incalzit de sute de ori si nu existau oameni pe pamant sau industrie. Una este conservarea mediului si alta este intoxicarea ideologica marxista.
  • +2 (2 voturi)    
    Care-o fi misterul? (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:26)

    Ricochet [utilizator]

    De ce oare subventioneaza guvernul masinile noi?
    O fi grija fata de cetatean?
    O fi grija fata de mediu?
    O fi TVA-ul care se aduna la buget, din care se poate fura la greu?

    Greu de spus :)
  • +2 (4 voturi)    
    Unde dai si unde crapa (pamintul) (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:38)

    ipolitic [utilizator]

    O singura eruptie vulcanica poate arunca in atmosfera o cantitate de bioxid de carbon (+monoxid de carbon, bioxis de sulf , hidrogen sulfurat etc) care poate intrece de sute de ori cantitatea generata intr-un an de TOATE automobilele din lume.
    In trecut, eruptii vulcanice au cauzat extinctii de masa si dereglarea semnificativa a sistemului climatic terestru.
    Asadar, eforturile viitoare ale ONG-urilor ar trebui canalizate in directia astuparii vulcanilor. Cereti guvernelor sistarea imediata a activitatiilor vulcanice!
    • +1 (1 vot)    
      vulcan mare activ? (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:46)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Asta e ca aia cu oricand poate sa te calce un autobuz ce atata grija pentru sanatate?
  • +1 (1 vot)    
    ONG-istii au masini ecologice? (Joi, 22 ianuarie 2015, 20:45)

    schloatzi [anonim]

    ONG-istii conduc masini cu vechime sub 10 ani sau conduc masini ECO? daca nu, atunci ar trebui sa nu mai conduca nici o masina. Cati ONG-isti au lasat masina in garaj?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by