Victor Ponta a calatorit de la Craiova la Bucuresti in primul tren electric romanesc: Arata mai bine ca orice tren din Franta sau SUA
Premierul Victor Ponta a ajuns la Craiova insotit de Liviu Dragnea si Dan Sova, ei mergand in Gara Craiova, unde sambata dupa-amiaza a plecat in prima sa cursa trenul Hyperion, primul tren electric fabricat in Romania de catre compania Softronic Craiova.
"Am promis in urma cu o luna ca vin si facem primul drum cu un tren electric romanesc, un tren care arata mai bine ca orice tren din Germania, Franta sau America si sunt absolut convins ca de la Craiova vor pleca foarte multe trenuri moderne. Am vazut ca facem si locomotive, dupa 24 de ani, se fac trenuri de care suntem mandri si eu o sa fiu mandru sa merg cu trenul facut la Craiova, la Softronic, in toata Europa", a afirmat Ponta.
Premierul va merge cu trenul Hyperion pana la Bucuresti.
Trenul Hyperion este primul tren electric fabricat in Romania de catre compania Softronic Craiova, investitia depasind cinci milioane de euro
Hyperion, tren de conceptie romaneasca, este compus din patru vagoane, avand o capacitate de transport de 188 de locuri, iar datorita sistemului sau de alimentare bi-sistem garnitura poate fi folosita si in alte tari.
Hyperion, prima rama electrica din Romania, cu podea joasa si tractiune asincrona produsa de industria romaneasca de profil, poate fi construita in doua variante de viteza maxima, de 160 km pe ora, respectiv 200 km pe ora.
Compania Softronic, detinuta de patru persoane fizice - Ionel Ghita (30% din capital), Ion Garnita (26%), Augustin Popescu (26%) si Oana-Adriana Miulescu (16%) -, a fost infiintata in 1991 la Craiova si a incheiat anul 2012 cu afaceri de 68,6 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finante.

Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
in afara localitatilor, sunt pe 2 benzi pe sens. ca in Romania, numai ca banda despartitoare a sensurilor este lata si inerbata, iar pe laturi sunt perdele de protectie.
in plus, in dreapta benzilor de circulatie, pe asa zisul shoulder, este o banda de refugiu, pentru auto avariate. limita de viteza variaza de la stat la stat, intre 55 si 75 de mile pe ora.
limita de viteza este aceiasi, pentru orice autovehicul, inclusive camioane.
iar trenurile, sunt cu zece ani in urma europei occidentale, pt. ca la ei transportul feroviar este complet privat.
iar privatul nu schimba nimic, inainte de a deveni nerentabil.
in sua, nu este societate nationala de cai ferate...
asa vechi cum sunt, sunt profitabile si asigura o calatorie comfortabila.
ce au americanii mai bun decat europenii, cu exceptia englezilor, sunt trenurile suburbane din zonele metropolitane, cum ar fi la ny spre long island, up state si new jersey, pentru navetisti.
daca, de ex., locuiesti in long island, de acasa mergi cu auto propriu la gara, unde ai spatiu de parcare rezervat, in cadrul abonamentului.
iei trenul si ajungi comfortabil in manhattan.
seara, iei trenul, cobori in statia ta, iti iei masina din parcare si meri acasa.
verificata.
Ponta compara lucruri si situatii diferite.
Avea ocazia sa taca dar a ratat-o...iar!!!!!!
Toate cele bune celor de la Softronic. Chiar daca niste neica-nimeni taietori de frunze la caini precum Ponta, Dragnea si Sova incearca sa-si lipeasca fetele de locomotivele voastre, sunt convins ca locomotivele vor rezista socului si vor trece peste aceste hopuri de politicieni gargaragii.
propaganda de partid si de stat, ne'a aratat un dottore in costum al fortelor aeriene, imbracat illegal, el fiind neisntruit, urcand in avion.
daca s'a ridicat sau nu de la sol...
o fi fost cam ca in episodul cu barcuta.
avionul o fi fost impins de soldati, in hangar.
o calatorie la bouwagon era mai suitable.
ca tare a mers el cu trenul in America...
cat despre tren, s'auzim de bine !
Anul trecut compania si-a crescut afacerile la 19 mil. euro, potrivit reprezentantului Softronic, fata de nivelul de 68,6 mil. lei (15,5 mil. euro) raportat in 2012, potrivit datelor de la Ministerul de Finante
GarantiBank a finantat compania Softronic Craiova, Hyperion este echipat cu motoare de la Caterpillar.
In al doilea rand, cat manifestarile dedicate celor nostalgici dupa mareata industrie socialista vor avea multi aderenti, sa nu va mirati ca Romania este o tara pro-PSD si foarte jos in Europa.
chiar asa? Poate din cauza asta este Romania inaintea tarilor astora pentru ca trenul asta e mai bun face de ce fabrica industria lor.
te intrebi daca tipul asta are liceul la cate lucruri elementare ii lipsesc din rationament
Felicitări celor care au realizat acest tren. Poate începem si noi sa apreciem lucrurile bune care se fac.
Sa auzim numai de bine.