Bucuresti, 07.04.2014. Fundatia Friends For Friends si Avon Romania lanseaza Bursele Superscrieri/Avon, un program a carui menire este sa sprijine financiar si profesional autorii romani de creative non-fiction care pot sa gandeasca, sa documenteze si sa finalizeze proiecte jurnalistice complexe, de profunzime, pe tema violentei domestice din Romania.

SuperscrieriFoto: Hotnews

Programul consta in trei burse in valoare de 1.000 euro fiecare si se desfasoara sub umbrela Premiilor Superscrieri. Acestea reprezinta o competitie care premiaza, din 2011, jurnalismul narativ si scriitura creativa si pentru 2014 ne-au pregatit o surpriza: e primul an in care Superscrieri are si un program de burse, de finantare de continut.

Poate castiga o bursa Superscrieri/Avon orice autor din Romania - indiferent ca este profesionist sau amator, jurnalist sau blogger, se exprima prin cuvant sau prin imagine, publica pe platforme traditionale ori exclusiv in mediul digital. Organizatorii incurajeaza, totusi, proiectele complexe, de mare impact, realizate de echipe autor + fotoreporter/artist vizual. Termenul limita de trimitere a formularului de aplicatie, disponibil pe www.ffff.ro/burselesuperscrieri, este 9 mai 2014.

Din juriul care va selecta bursierii fac parte: Dan Duca, Liviu Iolu, Mihnea Maruta, Paul Radu, Raluca Kisescu, Simona Tache,Vlad Mixich si Vlad Petreanu. Intreg programul se va desfasura sub indrumarea Monei Dirtu, care va sustine si partea de mentorat dedicata bursierilor in perioada realizarii materialelor.

Raluca Kisescu, director de marketing Avon Romania si membra a juriului, justifica investitia intr-un astfel de proiect: "Suntem bucurosi sa fim printre primele companii multinationale din Romania care sustin Jurnalismul Responsabil. Asa cum Moise Guran spunea, in discursul lui de multumire pentru Premiul pentru Excelenta in informare si educare TV acordat de IAA, televizorul si mass-media in general sunt instrumente extrem de puternice si depind de finatarea noastra. Anul acesta am ales sa finantam documentare si proiecte fotografice, care speram noi, vor crea noi modele sociale si noi instrumente de informare si educare a publicului feminin si nu numai.

"Pana la urma, Superscrieri si Avon investesc istet, non-traditional, in continutul de calitate. Modelul clasic, daca esti companie, e sa cumperi publicitate in acele media care cultiva o perspectiva proaspata si curajoasa asupra lumii. Dar iata ca poti investi si altfel, finantandu-i si indrumandu-i pe cei care au ceva de spus si pot s-o faca, dar carora le lipseste contextul. E o formula buna, cred eu. Si mai cred ca jurnalismul quality are nevoie sa-i fie alaturi toti prietenii lui, mai vechi sau mai noi, ca sa-si poata pastra, in anii astia cranceni, sufletul", spune Mona Dirtu, care va sustine programul de mentorat dedicat castigatorilor burselor.

"Ma bucur enorm ca dupa numai 4 ani Premiile Superscrieri au substanta si incep sa prinda conturul pe care l-am dorit de la inceput, acela de mici premii Pulitzer ale Romaniei. Iar din constatarea ca in anii astia autorii de valoare au mare nevoie (si) de sustinere, pe langa recunoastere, se naste si acest mic pui al Superscrierilor, respectiv un program de burse. Tin sa multumesc tuturor sustinatorilor nostri in acest demers, in special Avon Romania. Sunt rari oamenii si companiile care pricep ce impact are in societate scriitura creativa" , declara Sorin Tranca, Presedintele FFFF.

Pentru mai multe detalii despre Bursele Superscrieri/Avon, explorati: http://ffff.ro/burselesuperscrieri/.

Printre sustinatorii programului Bursele Superscrieri/Avon se numara: HotNews, Dilema Veche, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Sapte Seri, Blitz TV, Decat o Revista, Blitz TV, Sub25, Romania Pozitiva.

#Despre Fundatia Friends For Friends si Premiile Superscrieri

Lansate in 2011, Premiile Superscrieri reprezinta o competitie care promoveaza jurnalismul narativ si scriitura creativa despre oameni, evenimente si momente reale. Cu un istoric la primele 3 editii de 462 de participanti cu 721 de lucrari inscrise, cu peste 30 de castigatori si premii in valoare totala de aproape 10 000 de euro, competitia isi propune sa incurajeze in Romania acele povesti puternice si texte de calitate care informeaza corect, emotioneaza, modifica perceptii si atitudini.

Fundatia Friends For Friends (FFFF) sustine creativitatea practica. Dintre cele mai cunoscute proiecte FFFF: Creative Fitness Studio - program de antrenare si dezvoltare a creativitatii, expozitia Ciorne 2.0, Biblioteca FFFF - peste 1500 de carti utile profesionistilor implicati in industrii creative, evenimentele de la Caffffe Creativa si, nu in ultimul rand, Premiile Superscrieri. FFFF a fost fondata de agentia Friends Advertising, aceasta fiind si principalul sustinator si finantator al fundatiei.