Intalnire online

Silviu Dancu, unul dintre promotorii protestelor din Piata Universitatii: Nu luptam impotriva ori pro USL sau PDL, ci impotriva felului in care clasa politica da semne tot mai grave de autism / Vrem sa convingem Parlamentul sa emita legi impotriva cianurii si a fracturarii hidraulice pentru gazele de sist

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Duminică, 22 septembrie 2013, 21:21 Actualitate | Esenţial


Silviu Dancu
Foto: Arhiva personala
Protestele de la Piata Universitatii au inceput in urma cu trei saptamini, indreptate initial contra proiectului aurifer de la Rosia Montana. Manifestatiile au adunat zeci de mii de oameni in Bucuresti si marile orase, iar intrebarile esentiale sunt: cum si cand se vor opri, in ce fel vor sa influenteze in continuare dezbaterile politice/publice? Silviu Dancu, unul dintre promotorii cei mai activi ai protestelor si autor al unui adevarat manifest despre primatul legii in fata politicienilor, a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre proteste, despre cauzele lor si viitorul miscarii din Piata Universitatii.

Carte de vizita Silviu Dancu



Silviu Dancu a scris un articol despre "sinuciderea" unei generatii de lideri de opinie, fiind imediat atacat in emisiunea lui Mihai Gadea de la Antena 3.

Născut în Constanţa în 1973. Studii universitare şi postuniversitare la Bucureşti, Sibiu şi Göttingen (Germania). Angajat la Cărtureşti (puțin peste un an), Institutul Cultural Român (4 ani si jumatate), Institutul Polonez (3 ani si jumatate). Librar, organizator de evenimente, PR. Expoziţie personală de desen în clubul Harry Tavitian din Constanţa (1997). Texte publicate la editura ART, în colecţia Prima dată („Între 1 şi 2” – în volumul ”Prima mea pereche de blugi”, „Sankt Petersburg” – în volumul ”Prima mea beţie”, „Tuţi” – în volumul ”Primul meu porno”, ”Neîncrederi” – în volumul ”Prima dată”), în Almanahul Caţavencu 2011 („Golanu”), în numărul pilot al Almanahului Gamma – “Pisica”.

Pe net, i-au apărut texte la IQads (în afară de blogurile personale şi pagina de facebook). Articole în publicaţii locale constănţene, cele mai relevante fiind Observator şi Revista Tomis. Traducere din germană a volumului “Lexiconul erorilor biblice” de Walter Jorg Langbein, pentru Paralela 45 (2005). Membru fondator al Asociaţiei de Arte şi Litere (ASALT) la care a fost şi preşedinte în perioada 2001-2002.

Căsătorit, are doi băieţi. Are o bicicletă moștenită - pe care nu o folosește mai niciodată și o trotinetă - primită cadou - pe care o folosește de fiecare dată când are ocazia.


  • Intalnirea s-a incheiat


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














10712 vizualizari

  • RMGC (Duminică, 22 septembrie 2013, 21:49)

    Vasile Mandrescu [anonim]

    Pentru ce suma dela Soros vinzi Rosia Montana ungurilor.?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 12:42)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vasile Mandrescu

      oh, am cerut mult. i-am zis ca nu ies in piata daca nu primesc 4 munti, cateva biserici de sec 18, mii de metri de galerii romane si medievale, zeci de cladiri de patrimoniu... a zis ca am prea multe pretentii, ca are 83 de ani si ca tre sa se insoare. cam asa a fost. daca vi se pare un raspuns neserios e ok: va ajuta sa intelegeti cum suna intrebarea dvs.
  • Intrebari (Duminică, 22 septembrie 2013, 21:58)

    Andrei Gent [anonim]

    1. De ce nu v-ati implicat pana acum intr-un protest impotriva minei de la Baia Mare, care functioneaza tot pe baza de cianuri, dar are investitor rus?
    2. Care credeti ca va fi finalitatea politica a protestului? Oferiti o solutie, iar daca nu ce partid credeti ca va beneficia de protest? Pana acum in avantaj pare ca PNL.
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 12:48)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei Gent

      1. in ceea ce ma priveste sunt, ca toti oamenii din tara asta (dez)informat. Aflu ceea ce pot afla si, de multe ori,contextual. De asemenea, prins ca mai toti in mii de probleme personale, nu pot sesiza, remarca sau analiza problemele nationale. nici nu este rolul meu. cazul Baia Mare este, evident, f important. Dar noi cerem interzicerea prin lege a folosirii cianurii in minerit pe tot teritoriul Romaniei. Dorim, implicit, ca acest lucru sa aiba efecte si asupra celorlalte mine, inclusiv pt BM.
      2. F probabil o decizie a Parlamentului in favoarea protestatarilor va pune Guvernul si alianta USL intr-o pozitie delicata. Dar nu asta ne interseaza. Pe mine, cel putin, ma lasa indiferent daca USL e cel care va suporta un soc.Daca era PDL la putere as fi iesit la fel de hotarat. Asadar, intentia mea (si, as zice) a multora din Piata nu este "de partid", ci societatea civila vs politic.
  • ceva simplu (Duminică, 22 septembrie 2013, 22:17)

    ampersand [utilizator]

    Vă rog să sintetizaţi într-o propoziţie - nu frază - obiectivul manifestaţiei.

    P.S Întrebarea e serioasă deoarece, din afară, prin lozincile scandate, manifestaţia asta apare foarte eteroclită: împotriva unei companii, împotriva unei tehnologii, împotriva unui proiect, împotriva unei legi, împotriva unui guvern, împotriva unor reprezentanţi ai guvernului, împotriva clasei politice, împotriva capitalismului, împotriva corporatismului, împotriva presei, pentru salvarea Roşiei Montana, pentru salvarea naturii, pentru salvarea aurului, pentru salvarea bogăţiilor naturale, pentru salvarea României şi, ultimul pe listă, pentru salvarea. Trebuie să recunoaşteţi că e un adevărat... amalgam.

    P.S.2 Mă număr printre cei care, în '90, au semnat - plini de speranţe - Proclamaţia de la Timişoara.
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 12:52)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ampersand

      intr-o propozitie? Uh, greu, taman din motivele pe care le-ati prezentat. Am sa risc, totusi, sa formulez intr-o propozitie care ar fi obiectivul: impunerea Legii (cu majuscula), ca instrument hotarator si (f imp) transparent in mecanismul decizional politic.

      PS Dincolo de raspuns, o observatie: desi mozaicul prezentat de dvs este corect, ar tb remarcat faptul ca nu atat nemultumirea, cat revendicarea domneste acum in piata.

      PS2 va felicit si, fara nici o fatarnicie: va multumesc!
  • CINE lupta / impotriva CUI ? (Duminică, 22 septembrie 2013, 22:25)

    Viorel Toma [anonim]

    Am o intrebare legata de manifestarile din ultimele zile care poate parea timpita, dar un raspuns m-ar interesa. CINE lupta / impotriva CUI ? Ca sa fiu inteles, sint bucuros sa vad atata interes in jurul unei probleme de interes public dar am niste nelamuriri: cianura se foloseste deja in mai multe locuri in tara - de ce e cianura de la Rosia montana singura contestata ? Impotriva cui protestati ? A RMGC, a guvernului, a Parlamentului, a presei, a tuturor ? Se contureaza citeva teme: cianura, biciclete, caini vagabonzi - e schita unui viitor program politic ?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:00)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorel Toma

      E o intrebare legitima. Intr-un raspuns mai simplu am putea zice ca lupta o parte a societatii civile (nu musai ONG-uri, dar nici nu sunt excluse) impotriva unui mod de a se face politica. Nu impotriva ori pro USL sau PDL, ci impotriva felului in care clasa politica in ansamblul ei da semne tot mai grave de autism si de indepartare de nevoile reale (si constiente) ale societatii.

      Rosia Montana inseamna o lupta de cca 14 ani! Multe procese castigate in insanta. Inseamna oameni care au luptat permanent, care au transmis atat cat au putut si s-a putut - informatii despre ce se intampla acolo. Am putea zice ca RM a avut sansa ca locuitorii ei sa o faca vizibila. Dar prin ea, iata, devin si celelalte, care, pana nu demult erau doar materiale de stiri.

      protestam impotriva unei corporatii care nu are nici un scrupul in a silui legea pentru interese proprii. dar RMGC este un caz: ne deranjeaza mult mai tare ca guvernul/guvernele au permis acest lucru, ba chiar l-au sustinut.

      poate ca este un program politic... dar nu unul de partid. nu vad, acum, semne de coagulare a celor din piata, intr-o entitate anume. sa zicem ca, mai degraba, piata arata politicului ca trebuie sa-si ajusteze prioritatile si, mai ales, metodele de lucru.
  • considerati ca..... (Duminică, 22 septembrie 2013, 22:36)

    translativus [utilizator]

    .....protestul trebuie canalizat doar pe cazul Rosia Montana sau ar trebui extins la toate cazurile de jaf asupra resurselor si implicit de distrugere a mediului care au avut loc in ultimii 23 de ani ?

    - Vina pentru dezastru este a politicienilor sau a sistemului politic in care acestia isi permit toate rautatile fara a putea fi trasi la raspundere ?


    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:04)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui translativus

      personal cred ca - pt coerenta mesajului- protestul trebuie canalizat pe cazul Rosia Montana, in fond, cel care a aprins scanteia. Dar la fel de mult cred ca acest caz este unul care e de natura sa produca un precedent valoros si important pt celelalte cazuri

      si a politicienilor in particular (a celor care se fac vinovati de sustinerea si promovarea unor proiecte de genul RMGC), dar si a sistemului ca intreg- care permite politicienilor sa actioneze cu minima raspundere
  • romania , tara cu cetateni murdari (Duminică, 22 septembrie 2013, 22:50)

    sorin3 [utilizator]

    Ca sa avem o baza de incredere, puteti sa ne enumerati toate legaturile familiei dumneavostra cu "fostul regim"?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:05)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorin3

      Nu prea inteleg intrebarea! Care fost regim? Ceausescu? Iliescu? Basescu? Ei bine, pot spune ca nimeni din familia mea nu a avut functie de conducere sau afaceri cu statul in toate aceste regimuri. Acum este la fel.
  • între bare (Duminică, 22 septembrie 2013, 23:03)

    Mazeta [utilizator]

    Ați protestat public împotriva RMGC și atunci când Băsescu făcea lobby pentru exploatare? Dacă da, unde? Dacă nu, de ce?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:07)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mazeta

      Da, anul trecut, in piata! Pentru ca n-am sa uit niciodata ca Traian Basescu a fost unul dintre sustinatorii duri ai proiectului RMGC si nici ca si-a permis sa-l numeasca "bolsevic" pe Eugen David, pe motiv ca acesta a spus ca prefera sa moara decat sa accepte sa i se ia casa! Un bolsevic dispus sa moara pentru proprietate????
  • Vreau sa stiu ! (Duminică, 22 septembrie 2013, 23:09)

    Crop [anonim]

    Veti continua sa organizati proteste si in weekend-urile ce vor urma ?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:08)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Crop

      Da, asa ne dorim!
  • vor reveni romanii din strainatate, (Luni, 23 septembrie 2013, 0:37)

    rov [utilizator]

    daca scapam de comunisti, hoti si impostori ...?
    Are noua generatie mai mult curaj si verticalitate?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:10)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui rov

      Este foarte posibil ca o parte dintre romani sa prefere sa revina acasa, daca "acasa" incepe sa insemne o tara in care legea e suverana.

      Cat despre verticalitate... asta nu putem decat sa speram. Timpul o va arata. In plus, intre cei din strada sunt si oameni din generatii mai vechi. Nu este un protest de generatie. As zice, mai degraba, ca este o noua generatie de proteste :)))
  • Cateva puncte: (Luni, 23 septembrie 2013, 1:15)

    Picsius [utilizator]

    1) In manifestul dvs. discutati despre ideologia miscarii. Puteti sa faceti o paralela intre miscarea de strada si ideologiile consacrate? (comunism, nationalism, liberalism, anarhism etc.).

    2) Cum vedeti urmatoarele subiecte din prisma unui sustinator al manifestarii actuale (va rog argumentati):
    a) Patrimoniu UNESCO
    b) Recuperarea mediului post-extractie
    c) Impactul economic al exploatarii asupra altor categorii sociale decat cele direct implicate prin angajare directa.
    d) Impactul verdictului RM in viitorul mineritului

    Multumesc.
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:21)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Picsius

      1. Tocmai ca spun ca nu exista o ideologie. Ca cei de acolo, venind cu propriile convingeri si ideologii, se intalnesc intr-o revendicare comuna, care transcede respectivele ideologii. Apelul la Lege nu are, aici, culoare politica.

      2. a. Patrimoniul cultural de la Rosia este impresionant. Este cea mai longeviva mina cunoscuta, mai longeviva decat cele doua mine de aur deja existente pe lista UNESCO (una in Spania, alta in Germania). Are o suprafata si o complexitate mult mai mare si, in acelasi timp, in jurul ei s-a constituit un tip de comunitate care a adus plus-valoare regiunii. Practic tot ce exista acolo, in aceasta localitate care putea deveni cu usurinta oras, dar a ales (cumva) sa nu devina- bisericile din sec 18, zecile de cladiri reprezentative dpdv arhitectural, un stil de viata etc etc. inseamna, astazi, valoarea intregului aur extras in peste 2000 de ani. sa le distrugem pt a scoate putinul care a mai ramas? In plus, Rosia Montana intruneste criteriile pentru a figura pe lista UNESCO. Va recomand sa intrati pe siteul salvatirosiamontana.ro. Veti gasi multe informatii folositoare.
      b. cum nu ne dorim extractie, dimpotriva, recuperarea nu va mai fi necesara. dar daca proiectul se va face, recuperarea reala ar fi, in termeni onesti, imposibila.
      c. primii care ar avea de suferit sunt locuitorii din proximitate care traiesc din alte venituri decat minerit si care activeaza in alte industrii: mobila, conserve etc. in Rosia Montana propriu-zis acestea nu exista, pt ca in mod abuziv zona a fost declarata mono-industriala, astfel incat vinovat pt saracia zonei este chiar RMGC care a blocat orice alt tip de activitate economica.
      d. va fi major! va salva regiunea, va aduce un nou loc din Romania in patrimoniul mondial si va crea un precedent pentru impiedicarea folosirii cianurii in alte situatii de gen

      si eu va multumesc
  • Mai multe revendicari (Luni, 23 septembrie 2013, 2:43)

    RaduMihailescu [utilizator]

    1. Stimate domnule Dancu,
    Ce ma tine un pic departe de o adeziune totala la aceste proteste este gandul ca multe alte lucruri teribile s-au intamplat si pana acum, cu impact major asupra societatii, fara ca cei ce protesteaza azi sa fie prea vocali - frecventele atacuri la adresa independentei justitiei, desfiintarea si reorganizarea CNATDCU pentru a valida plagiatul primului ministru, desfiintarea primului set de legi cu adevarat reformatoare ale educatiei, reorganizarea penibila a ICR etc (constatarea/reprosul sigur le-ati mai intalnit).
    Intrebarea mea: nu credeti ca, utilizand sprijinul celor 15000 de oameni care protesteaza de trei duminici incoace, ar merita marit un pic numarul pretentiilor?
    Inteleg ca o batalie dusa pe mai multe fronturi are un risc crescut de a fi pierduta, dar sunt in strada mii de oamani care se s-ar regasi in multe alte revendicari, iar acestea ar putea atrage si mai multi participanti.
    Nu vad rostul de a rasturna un guvern, actuala clasa politica neoferindu-ne pentru moment alternative credibile. Dar putem forta, cred, acest guvern, si oricare altul, sa ne respecte cerintele.
    Nu credeti ca ar merita militat pentru:
    - revenirea la legea educatiei, varianta Funeriu (sau ceva mai bun, dar care sa defineasca criteriile de performanta si sa inlature mafia universitara)
    - legea lustratiei
    - vot parlamentar deschis in orice situatie
    - recooptarea expertilor straini in CNATDCU?
    - concurs public de dosare pentru admiterea in orice functie de conducere in administratie
    - continuarea luptei anticoruptie
    - stat LAIC
    - demisia imediata a oricarui ministru anchetat penal
    - oferte publice pentru ORICE lucrare solicitata de institutiile centrale sau locale ale statului (pentru eliminarea "sfantului 10-20-30%" platit aproape fiecarui primar)?

    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:27)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui RaduMihailescu

      Evident ca sunt foarte multe lucruri care trebuie scoase la lumina si dezbatute. Evident ca oricine vine in strada are dreptul de a le ridica public. Deocamdata exista aceasta tendinta de ne focusa pe un subiect. Vrem sa aratam ca prin proteste non-violente, dar persistente si sustinute de mii de oameni pot determina politicienii sa iasa din zona unui confort ilicit. In plus,apelul la lege si la legalitate- puternic in piata- atinge implicit si aspectele ridicate de dvs. Dar care, evident, merita fiecare in parte mult mai multa atentie
  • Stmularea participarii (Luni, 23 septembrie 2013, 2:50)

    RaduMihailescu [utilizator]

    2. (pe scurt). 15 mii de participanti la 2 milioane de locuitori. 1/133. Cam atatora le pasa. Mai ales daca numarul revendicarilor legitime ar creste, nu s-ar putea stimula participarea prin lipirea de flyere in tot orasul, inclusiv in cartierele periferice, iar o masina cu un megafon circuland prin tot orasul, n-ar putea, in timpul saptamanii, sa sune "desteptarea" pentru weekend? Sa stie de protest si cei cei fara Facebook si Hotnews, care pot avea la fel de multe nemultumiri si legitime revendicari ca si cei ce au participat si pana acum.
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:30)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui RaduMihailescu

      si sute de mii de adeziuni pe internet. vor iesi daca se vor simti motivati. exista flyere, exista si marsurile care au ca scop aducerea sub ferestrele cartierelor realitatea din pta universitatii. e ceva sa vezi la tine in cartier peste 10.000 de oameni, scandand: iesiti din casa, daca va pasa!

      dar multumesc mult pentru sugestii. sigur cei care citesc le vor prelua.
  • Propaganda RMGC (Luni, 23 septembrie 2013, 5:43)

    gigel123 [utilizator]

    Ce parere aveti despre masinaria de propaganda a RMGC care si-a aservit aproape toata presa/media romaneasca ?

    Considerati ca social-media este suficienta pentru a contracara (atat imediat cat si pe termen lung) influenta toxica a unor trusturi media cancerigene precum Antena 3 & co ?

    Multumesc !
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:35)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigel123

      ca este costisitoare si nu tocmai eficienta. ca a refuzat mereu sa indice impactul economic si social real, preferand mesaje emotionale si manipulatoare. pe scurt, ca au cheltuit banii degeaba si asta devine tot mai evident. cat despre faptul ca presa a acceptat sa fie aservita, m-am pronuntat deja: este un aspect care a punctat limpede cat de vulnerabila este o mare parte a presei in fata compromisului si cat de inspaimantatoare poate fi conversia unei puteri in stat (cum este presa) in portavocea unei corporatii private!

      cred ca social-media are, deja, puterea de a slabi pozitia de monopol a TV-ului. poate ca inca nu l-a detronat, dar cu certitudine tinde sa o faca
  • Nu numai intrebari (Luni, 23 septembrie 2013, 6:14)

    Gabriel [anonim]

    .1 De ce asa tarziu?!
    2. De ca manifestatia are un subiect fals: Rosia Montana. Sunt sute de zone in Romania-poluate si mai multe exploatari cu cianuri despre care nu se spune nimic: ex. Certej-Hunedoara
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:37)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriel

      1. "tarziu" este un termen relativ! putea fi mai devreme? evident. Dar putea fi si mai tarziu. Sau, mai grav, niciodata. Sa acceptam ca proiectul de lege a fost suficient de scandalos sa produca scanteia protestelor.

      2. "Fals"? Nu este deloc fals. Este la fel de adevarat ca si celelalte. Doar ca Rosia Montana a avut sansa ca oamenii de acolo sa lupte intens, peste 10 ani, pentru a-si apara casele si principiile. Si au facut-o cu legea in mana, nu cu bate si cu molotoave
  • respectarea legii (Luni, 23 septembrie 2013, 10:02)

    abis [anonim]

    Silviu, am vazut ca mai nou spuneti ca protestati pentru ca vreti ca legile sa fie respectate in tara asta. Cum puteti cere respectarea legii incalcand legea? Iti reamintesc ca blocarea circulatiei pe un drum public fara autorizare prealabila din partea autoritatilor constituie, conform legilor in vigoare, infractiune. Nu este cumva deplasat sa ceri altuia sa respecte legea atat timp cat tu o incalci?

    A doua intrebare: puterea politica si-a batut joc de lege intr-un mod mult mai grav anul trecut (fara a respecta neaparat ordinea cronologica, asa cum imi aduc aminte): in prima zi de guvernare a fost trimis Grajdan pentru a-l scoate basma curata pe Nastase; Monitorul Oficial a fost trecut in subordinea guvernului pentru a se putea jongla cu publicarea actelor normative asa cum doreste premierul; presedintii Camerelor au fost schimbati in mod nereculamentar; Avocatul Poporului a fost schimbat in mod ilegal; impotriva legii, atributiile Curtii Constitutionale au fost modificate prin OUG; presedintele tarii a fost suspendat fara motiv; la referendum au avut loc fraude fara precedent in ultimii 22 de ani; listele electorale au fost falsificate post-referendum; in mod abuziv au fost schimbate componenta si atributiile comisiei care judeca plagiatul premierului; tot abuziv a fost decapitata conducerea ICR - si exemplele pot continua.

    Acum, guvernul a facut ceva mult mai putin grav: a trimis in parlament un proiect de lege care poate fi respins/aprobat/aprobat cu modificari; un proiect care, daca va fi votat, va fi cel mai probabil respins de CCR. Intrebarea este: de ce incalcari mult mai grave ale legilor (acum nici macar nu a avut loc inca o astfel de incalcare!) au ramas nesanctionate, de ce nu ati iesit in strada pentru a protesta impotriva lor, daca tot vreti "respectarea legii"?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:47)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui abis

      1. Protestul este un drept constitutional. Si pana la urma, se blocheaza fara autorizatie strada, dar nu fara instiintarea jandarmeriei si a altor institutii care gestioneaza astfel de fenomene. Se face in weekend, cand traficul este mai slab. S-a renuntat la ocuparea strazii in timpul saptamanii, dar chiar si atunci acest lucru se petrecea la ore tarzii. Si se iese in strada tocmai pentru ca pe masa Parlamentului, Guvernul a pus o lege... ilegala! dvs ce faceati? trimiteati scrisori? nemultumirea, atunci cand devine "de masa", este ca un fenomen care iese din normal. Este echivalentul social al unui fenomen natural. E ca un cutremur, daca-mi permiteti comparatia. Si nu poti pretinde ca in timpul unui cutremur sa nu fie afectata circulatia. In plus, in 1989, regimul comunist a cazut tocmai pt ca cei care au iesit atunci au incalcat legile de atunci. In ceea ce ma priveste eu nu ies pt caderea unui regim, (desi poate exista ca efect demisia guvernului actual), eu ies pt ca oricare regim sau guvern va fi la putere sa respecte cu strictete si cu transparenta legea. Iar legea nu tb facuta pt interese private, ci pt toti. si doar in spiritul constitutiei

      2. sunt de acord ca abuzurile fata de lege nu incep de anul asta. si nici cu acest guvern. dar cum am raspuns mai sus... nu pot spune de ce azi si nu ieri sau maine. pot spune doar ca eu m-am simtit suficient de sesizat pe acest caz, pt ca cei care l-au contestat au reusit sa-l faca vizibil.

      3. Pai, din moment ce se cere supunerea politicului in fata legii, se ridica indirect si problemele mentionate de dvs. Dar, in acelasi timp, un protest limpede nu poate vb, la gramada, despre toate abuzurile! Insa le poate arata ca atare rezolvand un caz si demonstrand ca se poate. Si ca oricand, se poate iesi in strada (desi e de preferat sa nu fie nevoie) si in alte cazuri de abuz
  • Transformare reala (Luni, 23 septembrie 2013, 10:38)

    Arh. [utilizator]

    Schimbari mai in profunzime, gen legea lustratiei adoptata in regim de urgenta? Punctul 8 de la Timisoara inca mai este viu.
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:48)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Arh.

      Sunt de dorit, evident! Dar cum toate lucrurile trebuie sa inceapa de undeva, se intampla ca am inceput cu Rosia Montana!
  • Respectarea legii (Luni, 23 septembrie 2013, 10:58)

    chrismar04 [utilizator]

    Cum luptati pentru respectarea legii daca voi sunteti primii care o incalcati? In orice tara civilizata un protest, o demonstratie trebuie sa aiba o aprobare din partea administratiei locale? De ce prin dreptul vostru de a manifesta incalcati dreptul altora de a se deplasa liber prin oras?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:49)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui chrismar04

      spuneti asta celor care in 1989 au iesit in strada fara autorizatie.
  • Intrebare: (Luni, 23 septembrie 2013, 11:06)

    slur [utilizator]

    Am iesit ieri, si nu am putut sa nu observ 2 indivizi cu cagule şi bannere anarhiste: "Fără stăpâni, Fără patroni".
    Eu am rămas cu un gust amar după ce i-am văzut.Nu vreau să cred că 2 indivizi pot să compromită protestul autentic al altor zeci de mii de oameni.
    Bineinteles ca televiziunile au insistat exact pe acei doi indivizi. Cei care ne privesc de acasa vor crede ca pe strazi sunt o mana de anarhisti care fac "scandal".
    Sunt sigur ca si tu i-ai vazut, si vreau sa stiu care e pozitia ta, si daca se pot lua masuri impotriva lor.
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:52)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui slur

      pe cei doi nu i-am remarcat, dar, da, sunt si astfel de mesaje. asa cum sunt si de dreapta. cum ziceam, acolo vin oameni cu diferite convingeri si ideologii. protestul, insa, nu are ideologie, are cauza, scop si obiective. cauza o stim, scopul este sa convingem parlamentul sa respinga o lege abuziva si sa emita legi impotriva cianurii si a fracturarii pt gazele de sist. obiectivul este acela ca prin acest exemplu punctual, politicul sa inteleaga un fapt esential: legea primeaza si ei nu se pot sustrage
  • jean_boboc@yahoo.com (Luni, 23 septembrie 2013, 11:06)

    Jane Boboc [anonim]

    Trebuie sa cerem modificarea legii partidelor (pentru a da posibilitatea infiintarii mai usor a unui partid) si sustinerea educatiei prin revenirea la legea Funeriu.

    Se poate sustine?
  • De ce? (Luni, 23 septembrie 2013, 11:45)

    micheline [anonim]

    Ma framanta de mult timp o intrebare, poate dvs. cunoasteti raspunsul: DE CE NU PUTEM NOI, ROMANII, SA NE EXTRAGEM SINGURI AURUL NOSTRU? Adica sa cumparam doar tehnologia, daca este necesar. Poate exista si ceva mai nepoluant, sau, daca nu exista, macar sa ne poluam singuri sau mai putin... Oare chiar nu exista o solutie pentru a ne extrage singuri aurul, intr-un mod cat de cat prietenos fata de natura?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:55)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui micheline

      Scuzati-ma, dar cu privire la acest lucru doar specialistii va pot da un raspuns care sa fie pertinent. Eu nu pot decat specula.
  • Jurnalisti (Luni, 23 septembrie 2013, 11:47)

    mihai [anonim]

    1 Crezi ca mai exista sanse ca jurnalistii din media mare sa se poata recredibiliza. dupa ce au desconsiderat si judecat strimb protestele, sau se apropie sfirsitul canalelor clasice , Tv, presa scrisa etc?
    2 Popularizati urmarile accidentului de la Certej din 1971, are destula incarcatura si similaritati cu ce vor Gold sa faca la Rosia.

    http://adevarul.ro/locale/hunedoara/exclusiv-certej-1971-tragedia-uitata-89-vieti-ingropate-300-mii-metri-cubi-namol-atenTie--fotografii-Socante--1_50aea54a7c42d5a6639eb6b8/index.html
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 13:57)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      1. Cred ca da. Poate nu toti, (cred ca unii jurnalisti au ajuns prea departe cu compromisul), dar, in general, presa trebuie sa-si revina. Este de dorit. In acelasi timp, presa conventionala este si va fi tot mai "atacata" de mijloace alternative de informare. Suprematia ei nu mai este atat de limpede.

      2. Multumesc foarte mult. Chiar o sa o fac! :))
  • avocatul diavolului (Luni, 23 septembrie 2013, 11:55)

    gimini [utilizator]

    Vin si eu duminica la proteste (din pacate, numai cand imi permite timpul si programul personale) deci va sustin, dar acum vreau sa joc rolul de avocat al diavolului si va pun urmatoarele intrebari:

    1. De ce sa am incredere in protestul vostru? Daca ar fi serios ar cere schimbarea sistemului politic, nu s-ar limita la retragerea proiectului de lege de la Rosia Montana. Radacina cancerului e in legislatia care defineste campul institutional.
    2. Cum adica „toate partidele sunt corupte”?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 14:03)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gimini

      1. Sa ai incredere pentru ca este si al tau, din momentul in care ai decis ca merita sa iesi in strada. Si tu stii cel mai bine care sunt motivele pentru care vrei sa iesi. Eu cred ca tocmai pentru ca este serios, protestul nu s-a rezumat la un discurs politizat. Nu este vorba sa dam jos guverne, ci sa avertizam orice guvern (inclusiv cel actual) ca nu poate abuza de lege. Am sa repet asta la nesfarsit! :)) Dar, sa nu uitam, s-a cerut de la inceput demisia a trei ministri, iar de curand, de cand cu jocul ridicol al lui Ponta, s-a cerut si demisia lui. In ceea ce ma priveste, insa, cred ca si Traian Basescu (mare sustinator al RMGC) ar tb sa-si dea demisia. E opinia mea.

      2. nu un sistem pluripartid e rau (e chiar bine ca sunt mai multe partide), ci faptul ca aceasta pluralitate de partide este de fatada. este notoriu faptul ca politicienii nu au nici o culoare politica certa (e plin parlamentul de traseisti oportunisti) si, mai grav, partidele in sine migreaza de la un pol ideologic la altul. (pdl, de ex, care a trecut fara frisoane de la stanga la dreapta). asta indica ceva grav: la nivel ombilical, multitudinea de partide dezvaluie, de fapt, un singur partid, policefal si cu multe chipuri. ideea e ca in sistem sa existe partide cu adevarat diferite si care sa lupte pentru principiile lor, in interesul societatii
  • de ce nu vin in PU desi mi-as fi dorit (Luni, 23 septembrie 2013, 12:26)

    fosta zoezoe [utilizator]

    1.Aveti idee ca cianura se foloseste si in industria siderurgica in Romania si in lume ?
    2.Aveti aprobare pentru protest si ocuparea carosabilului ?

  • "Piața vrea respectare legii!" (Luni, 23 septembrie 2013, 12:26)

    Ionut [anonim]

    Cum se impaca "Piața vrea respectare legii!" cu faptul ca "piata" incalca sistematic legea ( e.g. prin "blocarea cu intentie a drumului public, daca [..] se aduce atingere dreptului la <b>libera circulatie a celorlalti participanti la trafic</b>")?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 14:05)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionut

      asa cum s-a impacat si in 1989, cand s-a murit "ilegal" pt o societate in care sa domneasca legea. asa cum s-a impacat in tot blocul comunist. asa cum s-a impacat si pe strazile Parisului, Istanbului sau in fata Wall Street-ului. Legea nu poate fi pretext pt protejarea abuzurilor legale facute de putere. In plus, protestele ample se revendica de la un drept constitutional.
  • aveti intentia sa faceti urmatorul pas ? (Luni, 23 septembrie 2013, 12:55)

    nadia [anonim]

    D-le Dancu,
    Parerea mea este ca a venit momentul sa punctati una din cerintele majore cerute de demonstranti.
    1. considerati ca ar fi oportun sa se mute nucleul protestatarilor in fata guvernului?
    2. Intentionati ca principala revendicare sa devina demisia celor 3 ministrii si in special a lui Victor Ponta?
    Daca da, ce strategie aveti in vedere sa sugerati demonstrantilor?
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 14:15)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui nadia

      Buna ziua

      1. nu stiu nimic despre aceasta cerinta! dar, evident, daca ea este reala si majoritara, acest lucru s-ar putea intampla. repet, deocamdata, nu am auzit pe nimeni cerand acest lucru (ceea ce nu inseamna ca nu ar putea fi). personal cred ca noi discutam cu Parlamentul, nu cu Guvernul. Guvernul si-a aratat deja limitele. Noi cerem Parlamentului sa actioneze in consecinta.

      2. Principala revendicare este respingerea unei legi abuzive si emiterea unor legi care sa impiedice sa se repete cazul Rosia Montana. Dar cred, la nivel personal, ca demisia Guvernului se impune ca o consecinta. Trebuie sa-si asume raspunderea. As fi zis la fel si in cazul in care aveam alt guvern cu alta culoare politica
  • completare la protest (Luni, 23 septembrie 2013, 13:30)

    speedofmind [anonim]

    Domnule Dancu, in cazul de fata actiunile de protest sunt insuficiente (cred eu). Ar trebui adaugat ceva productiv. De exemplu, ati fi la fel de implicat intr-o campanie de fundraising pentru ajutorarea familiilor cu someri din Rosia Montana? Ati face cheta printre protestatari? Ma gandesc ca 100 Lei de la fiecare protestatar ar ajuta ...
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 14:17)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui speedofmind

      Foarte probabil ca m-as implica. Si chiar sunt de acord cu dvs ca trebuie deja sa vorbim si despre ce se va intampla cu locuitorii de acolo, in caz ca proiectul RMGC este respins. Sa nu uitam, totusi, ca includerea cat mai rapida in UNESCO a Rosiei Montana, atragerea de fonduri europene pt regiune si politici dedicate din partea Guvernului sunt deja propuse de catre demonstranti. Ceea ce, evident, nu exclude si alte masuri, de genul celei sugerata de dvs.
  • conducerea protestului (Luni, 23 septembrie 2013, 13:38)

    Liviu S [anonim]

    Domnle Dancu,

    sunt unul dintre protestatarii din piata, as zice fara merite deosebite.

    Intrebarea mea este daca va considerati un leader al protestului si daca anumite opinii ale dumneavoastra, care contrazic alte opinii ale altora protestatari, pot fi considerate ca reprezentative pentru protest. Credeti ca puteti fi prezentat ca un leader al protestului in conditiile in care sunteti in dezacord cu cateva opinii care par a fi nucleu dur al demonstratiei, de exemplul contestarea lipsei de responsabilitate sociala a corporatiilor, rezerve asupra capitalismului dezvoltat in Romania in ultimii 20 de ani.


    Multumesc!
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 14:09)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Liviu S

      Multumesc pentru intrebare. NU sunt leader. Nu exista asa ceva. Sau sunt leader. Si atunci si dvs sunteti. Divergente de opinii sunt, au fost si vor fi. Si trebuie sa fie. Nu suntem o armata. Suntem oameni diferiti, uniti pentru o cauza: sa transmitem politicienilor sa nu ne ignore.

      Discutia despre capitalism este lunga. Eu cred ca fie de stanga sau de dreapta orice sistem este perfectibil. Important este sa propunem societatii varianta in care credem si pe care o vedem ca fiind benefica pentru toti. Iar uneori asta inseamna si ca oamenii vad totalmente diferit aceste solutii. Tine de complexitatea, dar si de frumusetea democratiei

      Eu va multumesc
  • Mutarea atentiei (Luni, 23 septembrie 2013, 13:40)

    RB [anonim]

    Observ in dezbaterea publica o manevra de Alba Neagra pe care multa lume vad ca nu o observa:
    Mutarea atentiei de pe latura penala a acestei afaceri exclusiv catre problema cianurilor.
    Ce parere aveti si ce intentionati sa intreprindeti in continuare in aceasta privinta.
    Va multumesc.
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 14:10)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui RB

      fara a relativiza in vreun fel problema cianurilor, va atrag atentia ca "va vrem ingenunchiati in fata legii" chiar indica un obiectiv de baza al protestelor. cu toate consecintele care reies de aici
  • Curaj (Luni, 23 septembrie 2013, 14:08)

    JoeLemonade [utilizator]

    Salut Silviu,

    In primul rand, felicitari pentru implicare, pentru pasiune, pentru consecventa. Imi imaginez ca nu e usor. Am plecat din tara de relativ putin timp, dar nu am uitat cata isterie, manipulare si ura trebuie sa combati pentru a sustine o cauza simpla, sanatoasa, de bun simt. Nu am o intrebare, ci doar un mesaj de sprijin, iti urez tie si alor nostri mult curaj!

    Colegilor de discutie, indignati de nerespectarea domniei legii pe carosabil: hai, lasati, fix asta e problema. Daca e ok pentru o mana de infractori sa se plimbe cu buldozerul prin constitutie, dar sa iesi in strada un de si cand ai chef, nu - aveti o busola morala avariata.

    Cat si pentru cei care se intreaba de ce acum, de ce impotriva acestui proiect - in logica asta nu s-ar iesi niciodata in strada in Romania. Si nici nu s-a iesit, pentru ca s-au gasit intotdeauna motive sa stai mai degraba acasica la TV.

    Si astept momentul in care vom putea vorbi, intre noi, fara malitie, fara scarba, ci linistit si cu argumente reale, fara istericale. Zi buna.
    • R (Luni, 23 septembrie 2013, 14:20)

      Silviu Dancu [hotnews.ro] i-a raspuns lui JoeLemonade

      Multumesc mult! Solidaritatea nu are granite! :)))
  • Multumesc (Luni, 23 septembrie 2013, 14:27)

    RB [anonim]

    pentru raspuns.
    Suntem alaturi de voi, chiar daca suntem imprastiati prin lumea mare. si la o adica, luam in calcul serios sa venim (sa vin) sa dam o mana de ajutor.

    Toare cele bune.
  • felicitari! (Luni, 23 septembrie 2013, 16:37)

    anonim [anonim]

    cand ati inceput nu ma gandeam ca va fi ceva serios; nu puteam crede ca, in sfarsit, generatia tanara a acestei tari s-a trezit; nu mai speram ca ne putem coaliza pentru a ne "impune" drepturile democratice; spun "impune", din considerente lesne de inteles: vedem cu totii ca de respect, si responsabilitate nu mai poate fi vorba in tagma politica romaneasca.
    sunt la fel de scarbita ca si dvs. si ca multi din comentatorii de mai sus, de tot ce intampla in politica post revolutie, dar in special, sunt oripilata si de-a dreptul revoltata de politica USL, ce se desfasoara in toata nesimtirea ei, de aproape 1 an de zile;
    da, e legitima intrebarea "de ce doar acum, de ce tocmai RM", si f. bun raspunsul dvs.: nu mai conteaza, important e ca s-a luat atitudine fata de un proiect dubios, extrem de nefast pentru tara, se creaza un precedent extrem de valoros pentru democratia romaneasca.
    eu personal, imi doresc f mult demisia urgenta a Guvernului! nu e posibila atata incompetenta, declaratii ambigue, neclare, continue certuri si dezmintiti intre Ponta si a lui amic, Antonescu; in orice tara civilizata, un astfel de protest (serios, argumentat) ar fi dus imediat la demisia Guvernului. nu in ultimul rand, vreau sa-mi manifest dizgratia totala fata de ceea ce a ajuns mass-media; rusine ptr toti jurnalistii care ne cred pe noi, oamenii de rand, niste inculti, incapabili sa intelegem realitatea din jurul nostru. Ne "traduc" ei, cum le dicteaza interesele, insa vrem sa le spunem tare si raspicat: nu e nevoie, ne descurcam minunat si fara ei!
    Da, cu siguranta ne vom alatura si noi manifestatilor! conteaza sa fim uniti si sa mergem pana la capat; semnalul de alarma trebuie sa fie unul cat se poate de serios!
    va felicit sincer ptr demers! sunteti un OM pe cinste, care ati reusit dupa 20 de ani sa mobilizati oamenii sa iasa la prima manifestatie reala din Romania;
  • va multumesc (Luni, 23 septembrie 2013, 17:51)

    Alesia [anonim]

    Nu va adresez o intrebare - vreau sa va multumesc cu tot sufletul. Credeam ca am sa mor intr-o Romanie nepasatoare, strivita, saracita de o sleahta de impostori transpartinici. Protestul d-voastra, fara bate si lampase, spune lumii altceva. Va multumesc, va admir, va sarut "pasii" pe care-i faceti zi de zi cu speranta ca nu vor fi in zadar.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version