Traian Basescu, despre legea privind Rosia Montana: Cea mai buna solutie e ca guvernul sa retraga urgent proiectul din parlament / Ponta trebuie sa scape de lasitate ca sa fie prim-ministru / Privesc cu ingrijorare la tensionarea lucrurilor in societate

de R.M., I.R.     HotNews.ro
Luni, 16 septembrie 2013, 17:12 Actualitate | Esenţial


Traian Basescu
Foto: Presidency.ro
Presedintele Traian Basescu i-a cerut luni premierului Victor Ponta, despre care a afirmat ca incearca sa procedeze ca Adrian Nastase, dar este mai putin inteligent ca fostul prim ministru, sa retraga din Parlament proiectul de lege privind exploatarea miniera de la Rosia Montana, avertizand ca in caz contrar exista riscul unei tensionari si mai mari a societatii.

El a subliniat, invocand jurisprudenta in materie, ca actualul proiect de lege are toate sansele sa fie respins de Curtea Constitutionala si, daca ajunge in aceasta forma la Presedintie, nu va ezita sa-l supuna atentiei judecatorilor constitutionali.

Traian Basescu l-a acuzat din nou pe Victor Ponta ca minte - "el daca nu minte nu face politica" - atunci cand spune ca ar fi promulgat doua proiecte de legi privind privatizarea unor societati.

"E optiunea presedintelui daca promulga sau nu o lege. Dl Iliescu a considerat ca privatizarea Petrom nu trebuie trimisa la CCR. De asta nu exista un refuz al CCR. Cu certitudine, ar fi fost respinse. De asemenea, dl Victor Ponta, si din pacate imi atribuia mie promulgarea legilor, ceea ce e o minciuna caracteristica a premierului, el daca nu minte nu face politica, cu privire la privatizarea Rompetrol. A fost emisa de guvernul Tariceanu in 1998 care a devenit legea 502 din 2002, promulgata tot de dl presedinte Iliescu. In sfarsit, o a doua ordonanta care viza privatizarea Rompetrol, 248/2000, care a ajuns pentru promulgare in anul 2012, deci dupa 12 ani. Am trimis-o inapoi la Parlament si am reprimit-o asa cum a fost, am epuizat procedura de retrimitere, pentru ca aveam obiectiuni, dupa care am trimis-o la CCR", a argumentat seful statului.

Basescu a facut "un ultim apel" la primul ministru sa retraga proiectul din lege din Parlament, in conditiile in care, daca parlamentul il va aproba si il va inmana spre promulgare Presedintiei, il va trimite la Curtea Constitutionala, unde va fi respins.

"Solutia e sa retraga urgent proiectul pebntru ca riscul e tensionarea la maxim a societatii atat timp cat proiectul se afla in Parlament. Dupa o luna jumatate de proteste si dispute, vom afla ca legea e neconstitutionala. Ar fi un dezastru. Ce ar mai intelege societate?", a sustinut acesta.

Presedintele Traian Basescu a sustinut o declaratie de presa luni, la ora 18.30, la Palatul Cotroceni.

Iata mai jos cele mai importante declaratii facute de presedintele Basescu:
  • Vreau sa clarific public o serie de afirmatii legate de legea guvernului privind Rosia Montana
  • Am afirmat de la bun inceput ca nu se poate atribui prin lege un contract
  • Acest lucru e confirmat de jurisprudenta CCR prin deciziile sale numarul 600/2005, 970/2007 si nu in ultimul rand decizia pentru respingerea memorandumului de intelegere Rompetrol, pe care Curtea nu a validat-o in 2013
  • Exista urmatoarea precizare: Daca puterea legislativa adopta o lege la un caz particular, atunci parlamentul, arogandu-si competente de legiferare a incalcat principiile separatiei si echilibrului puterilor in stat
  • Articolul 1.4 nu permite ca parlamentul sa ia decizii personalizate prin legi, acesta fiind un atribut exclusiv al guvernului
  • De aceea am prevenit public guvernul asupra neconstitutionalitatii acestui proiect
  • De ce am simtit nevoia? Legea a fost declansatorul disputelor publice intre cei care opteaza pentru exploatarea aurului si cei care opteaza pentru neexploatarea aurului
  • Riscul e ca timp de inca o luna aceasta disputa din societate sa continue pe baza faptului ca avem in parlament o lege iar dupa aceea sa constatam ca ceea ce au votat, daca vor respecta instructiunile de partid, sa fie declarat neconstitutional
  • La proiectul de lege e anexat contractul pe care RMGC il are si care e practic parte a legii iar CCR s-a pronuntat din acest punct de vedere
  • Am vazut ca Victor Ponta a spus ca s-au mai facut privatizari prin lege. Asa e, chiar daca aici nu discutam de o privatizare, este vorba de privatizarea Petrom, a fost un set de doua OUG transformate in lege si o lege, toate promulgate de Iliescu
  • E optiunea presedintelui daca promulga sau nu o lege
  • Dl Iliescu a considerat ca privatizarea Petrom nu trebuie trimisa la CCR. De asta nu exista un refuz al CCR. Cu certitudine, ar fi fost respinse
  • De asemenea, dl Victor Ponta, si din pacate imi atribuia mie promulgarea legilor, ceea ce e o minciuna caracteristica a premierului, el daca nu minte nu face politica, cu privire la privatizarea Rompetrol
  • A fost emisa de guvernul Tariceanu in 1998 care a devenit legea 502 din 2002, promulgata tot de dl presedinte Iliescu
  • In sfarsit, o a doua ordonanta care viza privatizarea Rompetrol, 248/2000, care a ajuns pentru promulgare in anul 2012, deci dupa 12 ani
  • Am trimis-o inapoi la parlament si am reprimit-o asa cum a fost, am epuizaqt procedura de retrimitere, pentru ca aveam obiectiuni, dupa care am trimis-o la CCR
  • Curtea a formulat punctul de vedere ca dupa 12 ani e tardiv, datoria era deja transformata in actiuni si a constatat tardivitatea sesizarii
  • Jurisprudenta CCR e clara insa, nu permite in baza art 1 al 4 din constitutie, ca legislativul sa dedice legi unei firme
  • Daca veti citi deciziile CCR, veti constatata ca e explicatie extrem de ampla de ce nu; dar fondul e art 1 al 4, amestec in treburile executivului
  • Premierul nu se limiteaza doar la aceasta incalcare a Constitutiei, prin anexarea contractului la proiectul de lege
  • Putem constata in proiect ca se modifica licenta, ceea ce e un atribut al executivului, si nu al parlamentului
  • De asemenea, RMGC primeste dreptul de a face expropieri, ceea ce e absolut neconstitutional ca o firma privata sa faca expropieri de interes public
  • Un lucru extrem de grav care e de asemenea un atribut al executivului, prin lege se permite ca ANRM sa prelungeasca licenta pana la 20 de ani, desi in momentul de fata legea permite prelungiri de licenta pana la maxim cinci ani
  • E tot o incalcare a constitutiei, statul are obligatia de a supraveghea proprietatea publica
  • Aurul si argintul de la Rosia Montana sunt proprietate publica iar faptul ca prin lege se stabileste ca licentele de exploatare sa poata fi prelungite pentru maxim cinci ani are acest aspect al controlului statului asupra resurselor minerale
  • La cinci ani, cel care are licenta are obligatia sa vina cu un set de documente in care se vede stadiul, calitatea exploatarii
  • Prin lege guvernul propune pe 20 de ani sa nu mai avem un control al prelungirii licentei de exploatare
  • Statul pierde practic controlul pe 20 de ani asupra resurselor de aur si argint
  • Tot prin lege se reconfigureaza perimetrele adiacente, o alta preluare a atributiunilor unei structuri executive, ANRM, transferata parlamentului
  • Toate acestea m-au facut sa afirma ca legea e neconstitutionala, nu a fost nicidecum o recomandare pentru CCR, care are o jurisprudenta. Si e usor sa anticipezi ce se va intampla
  • Eu nu voi sta spectator cum a stat Ion Iliescu la privatizarea Petrol si Rompetrol
  • Imi voi face atributiunile constitutionale, nu vreau sa-mi incarc constiinta sa fiu partas la un act ilegal
  • Daca majoritatea de 70% o voteaza, poate sa vina, dar eu am obligatia sa veghez la constitutionalitatea legilor, presedintele e obligat sa faca verificarea de constitutionalitate si o voi face, imi voi face atributiunile
  • Parerea mea e ca victor Ponta a mizat pe o majoritate larga, ca va trece repede legea, si a incercat un joc tip CFR Marfa (aviz in CSAT - n.r.)
  • El trebuie sa inteleaga ca un premier trebuie sa-si asume responsabilitatile
  • Aviz amatorilor de speculatii, pozitia mea nu are nimic comun cu schimbarea punctului de vedere legat de exploatarile metalifere
  • Avem o sansa foarte buna ca exploatand resursele sa le valorificam
  • Pozitia neutra, neangajarea in dispute nu e generata decat de faptul ca privesc cu ingrijorare la tensionarea lucrurilor in societate
  • As vrea macar sa ramana un reper la care sa se poata apela pentru mediere
  • Pe de alta parte nu pot sa nu observ ca toata disputa e legata de doua abordari. Amandoua, egal incorecte
  • Problema trebuie analizata in interiorul unor politici generale
  • Eu cred ca dincolo de banii europeni din propriile resurse putem crea locuri de munca si venituri prin reluarea mineritului unde avem resurse, de genul cupru, aur, argint, inclusiv uraniu
  • Al doilea pilon pentru asigurarea cresterii economice e legat de independenta energetica - gaze de sist, Marea Neagra
  • In aceste conditii, cred ca cea mai buna solutie e ca guvernul sa retraga proiectul din parlament
  • Sunt si lucruri ce trebuie stabilite prin lege - cresterea redeventei din legea minelor, la 6%
  • Dar in niciun caz legea nu poate sa cuprinda - eu am sesizat cel putin 7 elemente - atributiuni care sunt ale executivului
  • Aceasta exploatare, daca se face sau nu, trebuie facuta in interiorul legislatiei existente, cu cresterea redeventei si cu avize date de institutiile abilitate
  • Toata lumea trebuie sa inteleaga ca nu e o capcana, ci de asumare si respectare a statului de drept
  • Maine poimaine mergem la Inalta Curte de Casatie sa judece daca e bun contractul. Facem din puterile in stat un ghiveci
  • Ponta trebuie sa scape de lasitate ca sa fie prim-ministru si trebuie sa mai renunte la smecherii
  • Romania nu e usor de condus
  • Ma intrebam de multe pori daca ar fi fost Ponta premier in momentul de varf al crizei, in 2010. nu stiu daca o scotea mergand la televizor sa vorbeasca. Trebuie sa stie ca a fi premier nu inseamna a teleguverna, ci a guverna
  • Nu sunt de acord nici cu pozitia celuilalt lider, Antonescu, care a intrat si el in jocul "votam sau nu"
  • Stie foarte bine ca e neconstitutional proiectul. Decat sa spuna "aprobam/ nu aprobam" ca sa vada de ce grup se lipeste, mai bune sa spuna "dl Ponta, e neconstitutionala, ia-o inapoi, trimite-l pe Sova sa o ia de la Parlament, sa o lase la guvern si sa nu se mai intoarca la guvern!".
  • Pentru ca este initiativa acestui ministru profund incompetent. Ccum a putut sa dea un asemenea proiect guvernului?
  • Solutia e sa retraga urgent proiectul pentru ca riscul e tensionarea la maxim a societatii atat timp cat proiectul se afla in parlament
  • Dupa o luna jumatate de proteste si dispute, vom afla ca legea e neconstitutionala. Ar fi un dezastru. Ce ar mai intelege societate?
  • Cred ca trebuie explicate toate segmentele acestei exploatari, si numai aceasta
  • Ma uitam la o situatie la nivel european
  • Daca privim la rezervele de aur din Europa, in primele 13 zacaminte, Romania are patru. Primele doua - Rosia Montana, 18,5 mil uncii de aur, Rovina, cu 6,96 uncii si zacamintul de la Bucium, de 1,8 mil uncii si al patrulea la Certej, cu 3,84 mil uncii.
  • Asta e o avere pe care Romania o are in cel mai inalt grad
  • Important e sa o valorifice in favoarea ei.
  • Eu am mai spus, dar nu a luat nimeni in consideratie. Romania nu are nicio problema ca indiferent cine exploateaza resursele de aur sa faca ca in tara sa ramana aurul pana la ultimul gram
  • Avem o rezerva de circa 36 mld euro, din care avem si valoarea a 103 tone aur
  • Nu ne opreste nimeni ca in loc de euro si dolari sa marim rezerva in aur
  • Intr-un mod extrem de convenabil - in momentul in care BNR ar achizitiona aur, ar face emisiune de lei, la fel ca atunci cand cumpara euro face emisiune de lei
  • La fel ca atunci cand ia bani europeni de la Finante, BNR primeste euro si face emisiune de lei
  • Romania nu pierde niciun gram de aur daca isi propune sa faca acest lucru, am spus de mult, dar de regula din declaratiile mele se ia ce convine momentului
  • Primul cumparator poate fi BNR, prin emisiune de lei, nu prin taxe de la populatie, nu prin bani de la buget
  • Nu vreau sa fiu intr-un colt, el e pro sau contra, pentru ca s-ar putea sa fie nevoie sa discutam la masa aceste lucruri
  • Imi propun ca in perioada urmatoare, poate zilnic, sa fac o prezentare pe domenii. A discuta despre cianura vs locuri de munca e un fals
  • Aici discutam de situatia actuala a nivelului de po.luare de la Rosia Montana, v-as ruga sa vizitati sa vedeti efectele acolo
  • Avem de discutat patrimoniul istoric, problema tehnologiei de exploatare, e de discutat si impactul social, bugetar, pentru rezervele BNR
  • A trata acest subiect strict in paradigma locuri de munca vs cianuri e simplist si ne poate aduce daune uriase.
  • In sufletul meu nu mi-am schimbat punctul de vedere dar nu voi fi partizanul public al niciunei tabere
  • V-as ruga sa tineti cont ca interventia mea a vrut sa fie un ultim apel la guvern, la premier, sa renunte la a se juca cu societatea romaneasca in mod politicianist
  • Daca nu a stiu ca are foarte multe elemente de neconstitutionalitate poate se uita acum si sa retraga legea, pentru ca va fi un dezastru
  • Parlamentul, daca ar vrea sa defriseze de neconstitutionalitate legea, nu poate, ar fi cu totul alta lege
  • Ea e construita neconstitutional si e evident ca e o lege le care baietii de la RMGC i-au dat-o lui Sova si el a spus: "Sefu' ia uitati ce lege frumoasa am facut, o sa rupemn gura targului"
  • Iar Ponta bucuros ca scapa de raspundere si o trimite la parlament a luat-o de buna, iar ponta e jurist, nu inginer ca mine

Intrebari de la jurnalisti:

Ati notificat scris Palatul Victoria despre aceste obiectii?

TB: Relatia dl Ponta pe acest proiect de lege e cu parlamentul, nu cu mine. Daca nu ar fi luat decizia sa nu imi mai raspunda la telefon poate era mai norocs, asa nu mai am ce sa ii fac. Nu sunt chichite, sunt erori cat pachebotul France. Responsabilitatea mea e sa discut despre legi pe care le primesc, eu nu am voie sa interferez un proiect al guvernului. Constitutia ma obliga sa reactionez la o lege care vine la promulgare, dar acum situatia e grava social, societatea se tensioneaza pe zi ce trece, am vazut toti ce a fost ieri. Sper ca aceasta lege  sa nu ajunga la mine.

Nu mi-am schimbat punctul de vedere, dar nu voi argumenta pe aceasta disputa, voi arbitra daca va fi cazul.

Raman un adept al lansarii unor proiecte public - private in care sa implicam companii cu potential financiar pentru exploatarea resurselor Romaniei in interes national. Eu nu nominalizez firme, asta e si greseala pe care i-o reprosez dl Ponta.

Spuneati ca veti arbitra, daca va fi cazul. Aveti o propunere?

TB: Prima solutie e ca proiectul sa fie cunoscut de toti, cu avantaje si dezavantaje. Nu exista minerit fara dezavantaje, si la carbune, si la uraniu, toate afecteaza mediul. Problema e ca toate partile sa cunosca toate avantajele si dezavantajele, si sa vedem pana unde poate merge societatea cu acceptarea unor riscuri specifice mineritului. 

Nu cred ca in momentul de fata guvernul a facut ceva ca proiectul sa fie cunoscut de toti, cu toate problemele lui, poluarea care exista, costurile, problematica patrimoniului cultural, a refacerii mediului, acolo poate nu stiti dar sunt 22 de halde de steril, in afara de apa aia rosie care curge pe Ariesel si care inseamna toxicitate continua.

Nu e proces care ar putea fi prietenos mediului. Esenta e cum facem ca daca exploatam mediul sa fie cat mai putin afectat, aici e problema. Ma uit si la tarile care exploteaza aur si argint. Suedia nu dispretuieste problematica de mediu, si totusi o face, Spania la fel, Slovacia la fel, Bulgaria. Aici e o - nu vreau sa jignesc pe nimeni - o reactie ecologista intarziata. Au fost extrem de vocali in anii 70 - 80 , nu au castigat lupta cu nevoia de dezvoltare, de aceea nici nu sunt foarte puternici, nu sunt foarte credibili. Nu putem ramane ca in secolul 18 sa prezervam tot, dezvoltarea ne obliga sa gasim solutii sa mergem inainte si sa afectam cat mai putin mediul.

Italia aproape toata e un monument, nu ar fi construit nicio autostrada, Franta are 80% din energie centrale nucleare.

Eu nu exclud posibilitatea ca ecologistii plini de esecuri in restul Europei sa considere Romania un poligon in care sa incerce ce nu au reusit in tarile lor.

De ce tensiuni sociale va temeti?

TB: Oamenii aia cer ceva, nu trebuie sa dea cu bata. Cand vezi 20.000 de oameni in strada, ingrijorati de cianuri, de presedinte, de premier, de Sova, Tariceanu, Berceanu, cei care au mosit proiectul in trecut - nu ne cutremuram doar la proteste violente. In primul rand, sa nu lungim lucrurile, doua luni cu proiectul in parlament si eventuala respingere la CCR ar fi o catastrofa, si ca tensiuni sociale, care vor creste, si ar intarzia foarte mult clarificarea proiectului. 

Daca vor fi 200.000 de oameni iesi la un moment data in tara, inseamna ca vom ajunge la un punct critic, de ce sa ajungem acolo? Eu nu estimez ca se va diminua tensiunea sociala. Dati-mi voie sa am un pic de instinct.

De ce nu ati mai mers ieri la Rosia Montana?

TB: Pentru ca stiam ca premierul se va duce acolo si l-am felicitat,. Nu am vorbit cu el, am stiut.

De ce nu s-a comunicat pana acum, e un proiect vechi. Daca proiectul e retras, credeti ca se pot clarifica toate aspectele?

TB: Cred ca da. Daca guvernul isi aduce specialisti credibili - probabil eu nu o sa fiu foarte credibil daca spun ca cea mai mare problema nu sunt cianurile ci metalele grele. Daca vine un specialist, cu siguranta va fi poate mult mai convingator. Guvernul cu specialisti, cu lideri ai ambelor tabere, pot sa aiba acest tip de clarificari care sa faca proiectul credibil sau sa duca la anularea lui.

Le-am cerut la toti, toate guvernele anterioare, toti au fugit sa-si asume, macar Boc nu a trimis un proiect de lege. Nu as fi iesit nici acum daca nu era un proiect de lege.

Care ar fi solutia pentru a reduce riscurile de mediu?

TB: Utilizarea celor mai moderne tehnologii. Daca s-ar utiliza tehnologiile din Suedia as fi linitit, acolo nu ar putea face nimeni ceva ireversibil impotriva mediului. Si garantii. Exploatarea se termina azi, refacerea mediului se face in cativa ani, plus garantia ca BNR are drept de preemptiune daca achizitioneaza aur. Cei care sunt interesati de exploatare vor sa faca bani, de ce nu sunt bun banii de la BNR? Nu cred ca ar fi o problema.

Ati facut un ultim apel. De ce ultim? Luati in calcul o discutie cu premierul, cu liderii USL?

TB: Ei sunt destul de rigizi, stiti nivelul de comunicare anuntat de premierul Ponta mai demult, nu imi ramane decat acest mod de a comunica. 

Cum l-ati felicitat pentru ca a fost la minerii de la Rosia Montana?

TB: Il felicit acum, l-am felicitat in gand. Va dati seama ca sa scoti niste mineri dintr-o galerie turistica e un efort.

La ce smecherii sa renunte?

TB: De exemplu asta cu "s-au mai dat legi" - nu, s-au dat pentru ca a fost tandemul Iliescu-Nastase care a procedat ca Ponta acum, sa-si ascunda slabiciunile prin legi. E stilul de guvernare al lui Nastase, cu smecherii, cu legi, sa se acopere, si pe dedesubt tot felul de lucruri, numai ca Ponta a mai putin inteligent decat Nastase, e singurul lucru.

Legea eutanasierii

TB: Acum e la CCR, din cate stiu, in forma in care a trecut prin parlament o promulg fara retineri, e ceea ce cred ca trebuie sa se intample. Dupa ce aducem populatia canina la o dimensiune rezponabila se poate gandi si alt mod, dar acum e un pericol.

La ce dezastru va referiti?

TB: La tensionarea societatii. Vreti sa ajungem la 200.000 de oameni in strada? Atunci o scot ei din parlament si o trimit inapoi. 

Credeti ca protestele se refera strict la RMGC?

TB: Nu. Proiectul a fost scanteia. Cum sa nu fie enervati oamenii cand vad ca dai prin lege dreptul unei societati majoritar private sa faca expropieri. Creezi un asemenea precedent, pai maine ii dam lui Culita Tarata, lui Nicolae, dreptul de a face expropieri, de asta spun ca Sova ar trebui sa se duca cat vede cu ochii.

Ati facut referire ca BNR ar putea cumpara aur. Guvernatorul a spus in mai multe randuri superstitiile si rezervele la aceasta idee. La ce va ganditi?

TB: Rezervele de aur si le stabileste singur. Vom avea obligatia sa reducem rezerva valutara la 2% cand intram in zona euro, nu cea de aur. In rest orice stat isi poate lua orice masura. Nu vreau sa insist foarte mult, dar retineti expresia: contra aur se poate face emisiune de lei, in zona euro emisiune de euro, achizitionezi rezerva. O acoperi cu aur.

In 2000, exploatarile de aur au incetat sa mai produca pe ideea ca BNR nu a dorit sa mai cumpere aur.

Suntem in alta epoca unu era pretul acum 10 ani, vorbeam de lipsa tehnologiilor, exploatare foarte poluanta, acum vorbim de alte tehnologii, alte conditii. Nu as lega toate lucrurile de istorie pentru ca noi in mod cer vom reveni asupra mineritului.

Decizia CCR privind Rompetrol - decizia a fost de admitere a proiectului, singurul judecator cu un pubnct de vedere similar cu al dvs a fost Mona Pivniceru.

Rompetrol nu a fost sesizat ca e o lege destinata unei firme, ci pe cu totul atlceva, o chestiune de discriminare.

Si in aceasta speta s-a facut trimitere la cele doua decizii ale CCR care respingeau astfel de abordari.

De ce nu ati sesizat CCR pe aceasta speta?

TB: Pentru ca s-a intors la Parlament, nu mi-am epuizat dreptul de a o trimite la CCR. Daca revine cu siguranta voi uza de aceasta modalitate de a face ca legea sa nu intre in vigoare. 

De ce nu ati sesizat CCR din opozitie?

TB: Nu aveam atata minte sa fac lucrul acesta, nu aveam experienta unui presedinte.



















15362 vizualizari

  • -20 (70 voturi)    
    ne spune cat a luat spaga? (Luni, 16 septembrie 2013, 17:33)

    jackalphonse [utilizator]

    si cu cine a impartit-o?
    • -10 (44 voturi)    
      poate... (Luni, 16 septembrie 2013, 17:56)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      ca nu a mai apucat sa o ia , ca au venit ceilalti .. :)

      o sa vedem ...
      • +21 (41 voturi)    
        Băsescu, lobbystul-şef pentru Roşia Montană (Luni, 16 septembrie 2013, 19:47)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        În 2012, cât mai era PD-L la guvernare, Băsescu era lobbystul-şef pentru Chevron, Roşia Montană şi Roşia Poieni.

        Băsescu, aprilie 2012: "Romania nu mai are resurse de a crea locuri de munca decat daca privim cu responsabilitate la reluarea activitatii de minerit in domenii care, prin evolutia pietelor, fac din nou rentabila exploatarea unor resurse naturale. As vrea sa va spun ca datorita demagogiei si lasitatii demnitarilor romani, investitia de la Rosia Montana sta blocata din 1997, iar in perspectiva imediata se prefigureaza procese extrem de costisitoare. "
        • -5 (17 voturi)    
          Basescu si Ponta, ipocriti si corupti (Luni, 16 septembrie 2013, 23:26)

          nbo [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          Ponta a fost impotriva proiectului, acum e pentru. Inainte nu era o persoana importanta, asa ca probabil nu il cumparasera inca. Cum a ajuns prim ministru si a ajuns sa conteze parerea lui, l-au cumparat imediat baietii de la RMGC. Antonescu inca nu e important, sta prost in sondaje, pe el probabil inca nu l-au uns cu nimic, asa ca deocamdata sustine opinia romanilor, pentru ca oricum are si nevoie de voturi. Basescu a fost primul care a luat bani ca sa faca "lobby" pentru RMGC. Acum pare sa fie si el in campanie electorala (pentru Miscarea Populara sau vreun candidat propriu la presedintie), asa ca a zis sa o intoarca si gata, nu mai sustine proiectul. Sunt toti ipocriti si corupti pana in maduva oaselor.
        • +5 (9 voturi)    
          Era lobby -st pentru (Marţi, 17 septembrie 2013, 8:46)

          Audit [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          proiecte nu pentru firme. E o diferenţă.
          În ceea ce priveşte "cearta" dintre Ponta şi Antonescu, doar teatru.
          În max. 6 luni vor găsi un proiect care să îi unească aşa că nu vă aprindeţi prea tare. Totul e joc de scenă pentru noi, fraierii.
        • +1 (5 voturi)    
          cam ai dreptate... (Marţi, 17 septembrie 2013, 9:50)

          T34 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          ...plus ca vad ceva neconcordante in declaratii:

          "A fost emisa de guvernul Tariceanu in 1998 care a devenit legea 502 din 2002, promulgata tot de dl presedinte Iliescu".

          Poate nu am eu suficienta cultura politica, dar in 1998 Tariceanu nu era prim ministru. De fapt, Tariceanu nu a fost vreodata prim-ministru sub Iliescu. In '98, parca Radu Vasile era prim-ministru, in guvernul CDR, iar Constantinescu presedinte, daca imi aduc corect aminte.
          Oi fi fiind eu "basist" cum zic unii, dar... o fi inceput sa "prinda fluturi" presedintele?

          Si iarasi, daca imi aduc corect aminte si n-oi fi inceput si eu sa prind fluturi, vanzarea resurselor de petrol ale tarii, prin contract secret, catre grupul OMV, s-a facut (sau cel putin, s-a definitivat) in 2004, sub guvernarea Traiceanu, cu Basescu presedinte!

          Concluzie: dragi domni politicieni, indiferent care e numele vostru, nu va mai bateti cu caramida in piept ca "voi nu vindeti tara" acum, cand a inceput sa se umple paharul si sa iasa lumea in strada. Toti ati vandut-o, de la Revolutie incoace!! De fapt, nu asta e motivul pentru care l-ati impuscat pe Ceausescu?!
          • +4 (4 voturi)    
            Tăriceanu era ministrul industriei și comerțului (Marţi, 17 septembrie 2013, 9:56)

            FFF T [utilizator] i-a raspuns lui T34

            În 1997 Tăriceanu era ministrul industriei și comerțului în guvernul Ciorbea. El a fost direct implicat în crearea societăţii Euro Gold Resources (viitoarea RMGC).
            • +1 (1 vot)    
              corect (Marţi, 17 septembrie 2013, 13:00)

              T34 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

              ... dar asta nu inseamna ca "a fost emisa de guvernul Tariceanu", ci de guvernul Ciorbea, in care Tariceanu era ministru ascultator...
        • +3 (3 voturi)    
          stii tu ceva? (Marţi, 17 septembrie 2013, 10:53)

          cinic [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          a ;pomenit TB de RMGC??? sau ti s-a spus tie sa scrii?
          RM e un zacamant, iar cine-l exploateaza e altceva. Pretul aurului in 2000 poate nu justifica investitia, acum e altceva (idem cupru).
          Capisci?
    • +10 (46 voturi)    
      pentru ce, mai puisor? (Luni, 16 septembrie 2013, 18:40)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      ce a facut mai exact?
      • +9 (33 voturi)    
        pentru aur gainusa (Luni, 16 septembrie 2013, 21:05)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        ce e asa greu? doar nu te apuci tu ca presedinte sa sutii pe fata o firma, nevorbind de riscuri, asa degeaba....ceva a costat. nu? pentru ca avantaje de la exploatare stim cu toti ca nu avem. atunci, de crezi tu ca de 4 ani base tot o trage cu rmgc-ul? pentru bani
        • +8 (16 voturi)    
          dovezi concrete?? (Luni, 16 septembrie 2013, 23:54)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          ceva?? sau bati si tu campii - ca e la moda... ce? sa ramana Ponta singurul prost? hai noroc bun, bre!
    • +17 (27 voturi)    
      Da, a spus, copy paste (Luni, 16 septembrie 2013, 18:41)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Si cu tine, acum du te la culcare....
    • +12 (20 voturi)    
      cu prietenii tai (Luni, 16 septembrie 2013, 18:50)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      pe tine te-au sarit din schema
    • +30 (44 voturi)    
      ba baiatule (Luni, 16 septembrie 2013, 18:55)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      spaga a luat Ponta, ca el a venit cu legea, basescu a facut si el acolo lobby, a zis ca ar fi bine, de ce nu, hai sa facem, dar n-a venit cu legi, n-a dus in parlament propuneri si nici n-a declarat public, dintr-o pozitie oficiala, ca Romania va plati RMGC 2 miliarde de euro asa cum a facut Ponta. Numai pt afirmatia asta si Ponta trebuie sa-si dea demisia si sa fie cercetat de DNA, pute de la o posta a tradare.
      • -7 (15 voturi)    
        a facut si el acolo lobby? (Luni, 16 septembrie 2013, 21:07)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        a facut trafic de influenta ""ba baiatule"", ca la noi nu exista lobby. ponta a luat soaga, dara luat si base, ca trafic de influenta se face numai pe bani. proiectul nu are niciun avantaj pentru Romania, deci avantajele au fost numai pentru cel care a facut traficul de influenta.
        acum vine si se da ""fata mare"":))))
        • +11 (13 voturi)    
          ba baiatule (Marţi, 17 septembrie 2013, 2:55)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          io te vad pe tine ofticat pe basescu in principal si pe ponta, asa, marginal, ca nu prea poti sa nu te superi si pe el un pic ca nu mai ai incotro acum. daca erai decent si cu bun simt l-ai fi criticat intai pe ponta, ca el a venit cu legea si, ATENTIE, declaratii publice inacceptabile gen "vom plati 2 miliarde de euro despagubiri". Da, are si basescu mainile patate de spaga, dar bah baiatule, e o nimica toata ce-a facut el, el doar a zis "bine ma, o sa zic si eu ca hai sa facem, ca nu ma doare gura, dar nu fac nimic concret, nu semnez acte, nu propun legi, nu declar aberant ca avem de dat bani".
      • +1 (3 voturi)    
        corect! (Marţi, 17 septembrie 2013, 10:55)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        TB a zis de minerit (inclusiv zacamantul de la RM) nu de RMGC. El a cerut guvernului "laie sau balaie", dar jackass nu pricepe nici cand citeste.
    • +4 (6 voturi)    
      Decizia e politică (Luni, 16 septembrie 2013, 20:11)

      ale valessa [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Va fi politică decizia de a da verde proiectului de minerit în forma actuală sau de a-l opri. Adică, prin semnătura celor de la putere se decide soarta proiectului. Deci, atenție la politic și să vedem cum poate ajuta fiecare la oprirea jafului. Să-i selectăm pe cei care vor să ajute și să-i felicităm. Nu mai bagați în aceeași oală toți politicienii și toți jurnaliștii la grămadă. Fiecare persoană cooptată în lupta asta e folositoare. Absolut oricine se alătură protestatarilor e binevenit și contează, unii pentru semnătură, unii pentru a mediatiza protestul, alții pentru a mări presiunea pusă pe guvernanți. A zis Băse să se retragă proiectul din Parlament? Felicitări! A zis Ponta să se dea drumul la râuri de cianură? Să primească râuri de nemulțumire din partea noastră. Câteodată am senzația că nu știm ce vrem. Dacă știm, ar trebui să știm și cum obținem ce vrem. Nu mă interesează dacă a luat șpagă Băse, atâta timp cât e alături de protestatari și le poate rezolva revendicările. După ce le rezolvă, îl presez să cheltuiască șpaga aia în țară, să investească în ce vrea el. Dacă poate face posibilă retragerea proiectului de lege însemnă că Gold Corp a luat țeapă că i-a dat șpagă. Deci, deocamdată, felicitări, Băsescu!
      • +2 (6 voturi)    
        Nu e bine sa se retraga din parlament (Marţi, 17 septembrie 2013, 0:57)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui ale valessa

        Nu e bine sa se retraga din parlament

        Trebuie spus NU in parlament

        Basescu asta i-a transmis

        "Da-o prostule Hotarare de Guvern daca le-ai

        promis la aia peste ocean ca o s-o faci,

        n-o lasa in Parlament

        sa pice"

        Astfel Hotii o sa o dea pe sest la Guvern


        Exemple:
        1. Stie cineva ca zilele astea se vinde

        NuclearElectrica

        pe nimic la un pret de 10 ori mai mic decat e pretul pe

        piata internationala?

        2. stie ca se vinde tot de mai ramas prin acordul cu FMI?


        3.
        Gazele de sist tot prin Hotarare de guvern s-au dat

        4. Rosia Montana in 99 tot asa
        • -1 (3 voturi)    
          axact alex, base voia la viteza si tacut (Marţi, 17 septembrie 2013, 14:25)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          i-a si sugerat pontalaului chestia cu hotarare de guvern! asta-i problema lui base, ca si el ""a luat"" ce a luat si ponta. acum ii tremura nadragii ca ponta a facut totul public si a pornit o procedura foarte complicata pentru adoptarea unei legi. base ar fi vrut sa se vanda la viteza si pe tacute. e asa de greuu....
      • +1 (3 voturi)    
        Ba sa se duca pe pustii, ca si Base (Marţi, 17 septembrie 2013, 10:59)

        XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui ale valessa

        si ceilalti sustin proiectul, de fapt.
        Dimpotriva, ei exact la asta se asteapta - ca populatia sa reactioneze la fel ca pana acum si sa rasplateasca pe cine le arunca firmituri - in cazul asta, se asteapta sa spuna cateva cuvinte despre lege si gata, sa fie aplaudat ?
        Nu avem niciun motiv sa ne prefacem pacaliti, sa-i aprobam - nu vor face altceva decat sa schimbe legea asta cu o alta propunere la fel de magareasca, iar proiectul sa mearga inainte fara mari modificari si sa trebuiasca sa o luam de la capat.
        Cam asta s-a intamplat si pana acum: Base zicea ca vrea, Ponta ca nu. L-au rasplatit unii pe Ponta cu un vot, si ce au facut ei ? A aratat unul dintre ei ca a invatat o lectie, cum speri tu ? A ajutat la ceva faptul ca a picat Base inclusiv pe treaba cu exploatarile ?
        Nu, nu a ajutat la nimic, desi s-a procedat exact cum spui tu - pedepsirea celui ce propune, rasplatirea celui ce se opune. Si se vede ce a iesit :Ponta s-a declarat aproape imediat pentru RMGC si Base a ramas si el tot pentru - el spune doar ca legea e cam proasta, in rest ... ar sustine acelasi jaf. Doar ca exista riscul tensionarii societatii, asa ca sa scoata legea aia ca sa-i mai calmeze si sa mearga pe alte cai - asta zice Base.
        Strategia asta cu rasplata celui ce se preface ca se "pocaieste" nu mai merge. Trebuie injurati toti cei care au sustinut proiectul si il sustin inca (Base included).
    • +10 (12 voturi)    
      te referi la "dottore"ponta???!!!! (Luni, 16 septembrie 2013, 21:21)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      niciodata . Nu regret ca te dezamagesc , insa el este un mincinos incompetent cu acte in regula ( plagiatul .. este doar unul din inceputuri).
    • +1 (1 vot)    
      complice/calomnie? (Marţi, 17 septembrie 2013, 10:51)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

       calomnia e penala, iar ascunderea dovezilor e complicitate (penala). La care categorie te bagi?
  • -8 (36 voturi)    
    te doare creierul! (Luni, 16 septembrie 2013, 19:12)

    Eugen_ [utilizator]

    Adica BNR sa cumpere aurul ROMANIEI extras de la Rosia Montana de catre o firma STRAINA?

    Basescule, DNA ar trebui sa scrie si pe tine! Adica noua Romaniei sa ne revina o amarata de redeventa de doar 6% si in plus bnr sa cumpere aurul de la rmgc la pretul pietei?

    De ce e nevoie de o firma sa exploateze aurul? Chiar statul nu poate face nimic? Sunt convins ca exista inclusiv fonduri europene care s-ar putea folosi pentru "crearea de locuri de munca", dupa cum trambiteaza postacii rmgc. Da, e pacat ca aurul si argintul sa stea acolo in pamant nefolosite, dar NU e nevoie de o firma sa-l exploateze si apoi sa ni-l vanda (cu profit)!
    • +8 (24 voturi)    
      la fel cum nu suntem in stare (Luni, 16 septembrie 2013, 19:19)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      sa facem un computer nenorocit ci cumparam de afara, NU putem sa facem nici asta, nu avem nici bani - asa ca tre' sa faca altii... e simplu, dar nu si pentru mintea ta putina... noroc bun!
      • -1 (17 voturi)    
        zabou (Luni, 16 septembrie 2013, 19:30)

        Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        Ba inteligentule, adica bnr are bani sa cumpere aur de la rmgc, ca asa zici tu din inteligenta ta netarmurita, dar totusi nu avem bani sa exploatam singuri zacamintele. Bine ma, bravo!
        • +1 (11 voturi)    
          noroc ca nu te doare (Luni, 16 septembrie 2013, 20:39)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

          bre... atat am sa iti spun
    • +12 (12 voturi)    
      Daca il ai (Luni, 16 septembrie 2013, 19:19)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      Banuiesc ca ai solutii, omu , Base, Chioru, cum vrei sa spui..modelu iliescu feat bombonel se repeat...nu pricepi ?
    • +12 (14 voturi)    
      ok (Luni, 16 septembrie 2013, 19:19)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      Pentru ca Romania sa extraga ceva in tara asta, si pe banii europului, tre' sa puna osu' sa faca un proiect.
      1. Ti se pare ca oamenii competenti au sansa sa faca ceva pentru tara asta ? La carma sunt numai idioti oportunisti.
      2. Incercand sa te pui in pozitia idiotilor oportunisti de mai sus, nu ti s-ar parea mai simplu sa faci niste lobby pe bani pentru altul ( exploatator ) ?
      • +3 (9 voturi)    
        ko mai degraba (Luni, 16 septembrie 2013, 19:38)

        Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        Oricum ei toti sunt super-aranjati pe mai multe generatii, asa ca n-au nici un motiv sa gandeasca si faca si pentru tara ceva.
      • +6 (6 voturi)    
        idiotii si oportunistii..... (Luni, 16 septembrie 2013, 19:49)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        .....au ajuns sa ne conduca din cauza idiotilor care i-au votat si revotat de atatea ori.
        La aceasta s-a adaugat ca o manuse, sistemul politic parlamentarist profund ineficient si daunator societatii, care permite "idiotilor si oportunistilor" (eu le-as spune escroci), sa preia puterea si sa o mentina, fara a avea vreo responsabilitate si fara sa dea socoteala pentru hotiile si escrocheriile lor.

        Cat timp vom accepta acest sistem politic perfid, vom avea parte de aceiasi escroci iar viata noastra si a copiilor si nepotilor nostrii va fi din ce in ce mai rea.
    • +5 (9 voturi)    
      Exact (Luni, 16 septembrie 2013, 19:27)

      Baiazid [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      Sunt perfect de acord! Ala e aurul nostru, nu avem nevoie de altii sa vina sa ni-l ia! Asta ar trebui sa fie proiect strategic pentru Romania, ca in cativa ani euro si dolarul nu vor mai conta deloc, ci doar cat aur ai la "visterie". E clar ca buna ziua ca astia vor aurul oricati bani i-ar costa. In plus de ce nu vorbeste NIMENI de celelalte metale care se afla acolo si care valoreaza MAI MULT ca aurul si argintul impreuna? Proiectul asta a fost de la inceput o insulta de proportii prin care poporul roman a fost si este CALCAT IN PICIOARE de niste oameni fara scrupule. Daca nu ne trezim o sa ne fure astia si pe noi. Ce mult ma bucur ca ies oamenii in strada, asta e un semn ca inca mai e speranta.
    • +1 (7 voturi)    
      .... (Luni, 16 septembrie 2013, 20:36)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      tu stii ce aia o moneda?!

      Leul de exemplu..este in numar pe piata in functie de valoarea bunurilor aflate pe piata unde actioneaza...daca bagi bunuri in plus pe aceasta piata (in speta aurul in cauza) boti bate moneda pentru acele bunuri fara a aduce inflatie..notiuni elementare de economia clasei a 11-a...

      Ceea ce se propune este ca BNR sa bata moneda si sa pastreze aurul..tinand cont de tendinta aurului pe timp de criza ideea imi pare chiar buna. Nu vorbesc de cuantumul redeventei aici.

      Rolul statului intr-o economie de piata este sa creeze un cadru legal propice dezvoltarii antreprenoriale si dezvoltarii individuale. Statul NU DA locuri de munca, bani sau rahat intr-o economie de piata, ci doar OFERA OPORTUNITATI. Orice firma e binevenita sa vina sa ne "ia aurul" atata timp cat o face in mod transparent cu o cota de profit decenta, lasand Cezarului ce-i al Cezarului, si nu cu tunuri! Dacia a dovedit ca se poate.
      • +2 (6 voturi)    
        postel (Luni, 16 septembrie 2013, 21:19)

        Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Bai postac rmgc, de ce trebuie sa-ti fac eu treaba pentru care esti platit de canadieni? Chiar vrei sa completez? Hai, treaca. Insa le trimiti azi mail coordonatorilor pe comunicare digitala rmgc ca nu-ti meriti banii.

        "Ceea ce se propune este ca BNR sa bata moneda si sa pastreze aurul..tinand cont de tendinta aurului pe timp de criza ideea imi pare chiar buna. Nu vorbesc de cuantumul redeventei aici."

        Nu. Ceea ce se propune este ca rmgc sa scoata aurul si apoi sa-l VANDA bnr-ului. Care bnr poate sa "bata moneda" avand acoperire in aur. In aur cumparat de la rmgc. Asta vor vremelnicii tai angajatori. Cu voie de la Basescu, desigur.
        • +3 (7 voturi)    
          "Nu vorbesc de cuantumul redeventei aici." (Luni, 16 septembrie 2013, 23:19)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

          "Nu vorbesc de cuantumul redeventei aici."

          zice Basescu!

          dar de ce nu vorbesti tu Marinare lobbist al Goldului

          chiar de Hotia Hotiilor

          sa dai aurul si sa iei 6% e o bataie de joc pentru

          poporul roman.
          • +3 (3 voturi)    
            cred... (Marţi, 17 septembrie 2013, 11:06)

            Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

            ca nu ati citit alte posturi de ale mele de va permiteti sa ma faceti lobist RMGC...

            Am mai spus in alte randuri ca nu sunt de acord cu 6% dar sunt de acord ca exploatatia sa fie facuta de o firma privata in urma unor licitatii cu tehnologii alternative (cu o redeventa de undeva la 50-60%, tehnologiile alternative fiind mai costisitoare). Daca aceste tehnologii alternative nu sunt viabile si ecologice, exploatarea poate fi facuta si de urmatoarele generatii odata ce vor aparea noi tehnologii. Tot ce am spus a fost ca e ok ca FIRMA PRIVATA care castiga licitatia sa vanda direct aurul LOR pe lei catre BNR (care bate moneda si pentru al firmei si pentru al statului...), iar voi ati sarit ca arsi cu lobist, postac si cu insulte...Mai usor cu iarba si vodka...
      • -1 (5 voturi)    
        Goldule du-te la Muzeu si lasa-ne (Luni, 16 septembrie 2013, 23:17)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Goldule du-te la Muzeu si lasa-ne


        si cheama-l pe Ponta sa te scoata
  • +25 (29 voturi)    
    din (Luni, 16 septembrie 2013, 19:20)

    radiola [utilizator]

    Ura pentru basescu aveti creierele blocate
    puteti sa ganditi si fara sa va uitati pe antena3?
    • +10 (10 voturi)    
      E complicat (Luni, 16 septembrie 2013, 19:35)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui radiola

      Odata ca acolo e Capitala Invectivelor,Jignirilor, ridicolului, si al MANIPULARII...toate regizate de felix
  • -4 (20 voturi)    
    intr-o tara normala (Luni, 16 septembrie 2013, 19:22)

    winston [utilizator]

    In orice alta tara din UE, proiectul asta s-ar fi pornit de mult, ca e vorba de un proiect profitabil pentru tara, facut conform celor mai stricte norme de mediu, la fel ca proiecte din Finlanda sau Suedia, si dorit de oamenii din zona! doar la noi trebuie ca totul sa se transforme intr-un camp de lupta pentru politicieni, care isi fac declaratiile, apoi se duc acasa, fara sa le pese de oamenii care traiesc in saracie si somaj, care asteapta de ani de zile pornirea proiectului ca sa aiba o viata mai buna, fara sa le pese ca gonesc investitorii cu comportamentul lor... ne mai miram ca suntem cea mai saraca tara din Europa?
    • +3 (17 voturi)    
      Sa iei aurul (Luni, 16 septembrie 2013, 19:52)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui winston

      si sa lasi in schimb cianuri, cei ce gandesc asemenea proiecte sunt de-a dreptul criminali. Cum e posibil sa fii asa de lacom incat sa otravesti natura?
    • +9 (9 voturi)    
      clar (Luni, 16 septembrie 2013, 19:58)

      V44 [utilizator] i-a raspuns lui winston

      Normal! Sa regandeasca proiectul, sa-l conceapa ca pentru o tara normala, sa respecte (toate) legile, ca intr-o tara normala, nu sa ceara sa revina stat in stat, ca in tarile bananiere... si atunci nu ar fi nicio problema. Simplu, nu?
  • +23 (27 voturi)    
    bravo, base (Luni, 16 septembrie 2013, 19:23)

    ubu [utilizator]

    Din nou, i-ai ciuruit!
  • +20 (20 voturi)    
    dA (Luni, 16 septembrie 2013, 19:31)

    Babilou [utilizator]

    Incerati un exercitiu de imaginatie si ganditi-va ca ar fi Antenescu presedinte intr-o situatie de criza ca aceasta......
    Sa speram ca totul va ramane la nivel de imaginatie....
    • 0 (4 voturi)    
      Dar pe Basescu si Ponta i-ai uitat? (Luni, 16 septembrie 2013, 23:16)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

      sa fim unit
  • +6 (14 voturi)    
    base vs restul (Luni, 16 septembrie 2013, 19:44)

    liviusmaximus [utilizator]

    bai nene, asta vine cu date concrete, voi tot balivernatzi de 2 ani si nimik. cu cat vreau sa-l urasc mai tare pe base, cu atat mai mult imi dau seama ca e un comunist ca si voi, dar informat !
  • +6 (10 voturi)    
    Date versus vorbe (Luni, 16 septembrie 2013, 20:16)

    LuciaBojor [anonim]

    E prima oara cand aud - recunosc, nu am stat sa citesc datele facute publice, doar articole, niciunul la fel de documentat ca prezentarea lui base - ca statul vrea sa creeze un precedent imposibil de acceptat: ca printr-o lege sa poata da drept de expropriere unei firme private?!
    deci, ce n-au facut toti (inclusiv cu protestele) a reusit basescu. sa ma convinga sa fiu mai atenta la ce se intampla, chit ca imi era relativ indiferenta povestea. si am senzatia ca fix asta a urmarit, sa ii sensibilizeze si pe astia ca mine, prea preocupati de ale lor probleme sa stea sa analizeze mai atent.
  • -1 (11 voturi)    
    ipocrizie... (Luni, 16 septembrie 2013, 21:22)

    liviu_ [utilizator]

    de 3 ori ipocrizie...
    acu 1 an 1 an juma urla sa se aprobe proiectu asta... acu cand se apropie un posibil nou mandat pt eba gata critica pe toata lumea.....
    cu ce este diferit base de ceilalti mincinosi si ipocriti cand se comporta fix la fel?!
  • +1 (9 voturi)    
    Base, un fel de Ceausu' inainte de Rev89 (Luni, 16 septembrie 2013, 21:34)

    jackalphonse [utilizator]

    este un fel de promisiune ca se maresc salariile:))) asa cum a facut ceausescu cand a vazut ca se ingroasa gluma. cam tarziu. tu esti principalul politician care face trafic de influenta pentru gold, ligoule. poanta este pierdut, a primit ce merita. adio poanta!
    prost o fi cine se opreste din proteste. golzii astia trebuie sa plece cu licenta lor secreta cu tot. pontii si basii care au facut trafic de influenta pentru golzi, trebuie sa plece si ei.
    PS. b1tv trebuie sa-si inchida emisia, pentru ca s-a transformat intr-un fel de otv basist. pana acum a prezentat cu fala minerii cu casti albe si uniforme curate cum s-au blocat ei cu paturi, haleala si doctori in subteran. acum, seful lor, base, face misto de ei: protestatari blocati intr-o mina turistica:))))) era sa mor de ras. daca e la misto, de ce a mai prezentat b1otv protestul ala ca pe un eveniment national, in timp ce ignorau manifestantii din BUcuresti?
  • -1 (5 voturi)    
    aurul (Luni, 16 septembrie 2013, 22:46)

    geo12 [utilizator]

    "Aurul este scos din pământ în Africa sau în altă parte. Apoi îl topim, săpăm altă groapă, îl îngropăm din nou şi plătim oameni să îl păzească. Nu are nicio utilitate. Oricine ar vedea asta de pe Marte s-ar scărpina în cap a mirare". Warren Buffett
    • 0 (0 voturi)    
      nu stiu daca e chiar asa (Marţi, 17 septembrie 2013, 10:58)

      Doru_T [utilizator] i-a raspuns lui geo12

      Noi il stim, in mare parte, doar pt bijuterii. Daca ar fi disperarea asta doar pt bijuterii as zice ca suntem chiar primitivi. Doar ca aurul este un material foarte bun folosit in electronica, este un foarte bun conductor. Se cumpara de pe bursa, este folosit in industria aerospatiala... Este un fel de materie prima necesara
  • -1 (7 voturi)    
    rolul constitutional al presedintelui (Luni, 16 septembrie 2013, 23:06)

    ics_11 [utilizator]

    conform constitutiei presedintele trebuie sa nedieze. in 9 ani nu a mediat absolut nimic, dovedind ca nu a inteles nimic din constitutie si din atributiile pe care le are.

    Art. 80 Rolul presedintelui
    (1) Presedintele Romaniei reprezinta statul roman si este garantul independentei nationale, al unitatii si al integritatii teritoriale a tarii. (2) Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si
    la buna functionare a autoritatilor publice. In acest scop, Presedintele exercita functia de MEDIERE intre puterile statului, precum si intre stat si societate.
  • -1 (7 voturi)    
    Sa fim uniti! (Luni, 16 septembrie 2013, 23:15)

    alex1234 [utilizator]

    Sa fim uniti!

    Nu va mai "impartiti" in "usl-isti" si "basisti" ca toti sunt

    o apa si-un pamant.

    Basescu nu mai departe de un an si jumate

    urla ca dementul sa se porneasca cianurarea

    Acum vine si ne spune ca tot aurul sa-l oprim in tara

    adica cum vine asta?

    Aurul nostru? Sa-l Cumparam de la aia ce-l scot ca si

    cum ar fi al lor? Pai cam asa ne spune Basescu...

    Asa facem azi si cu petrolul nostru vandut de Marele

    Tradator si Hot Nastase 1000 de case

    Petrolul nostru il Cumparam de la aia ce-l scot ca si

    cum ar fi al lor si desi e al nostru austriacul ni-l vinde la

    pret de bursa internationala.

    Asta propui tu si cu aurul nostru, nu-i asa Basescule?

    Mare "patriot" esti tu.

    Se-ntoarce Decebal in mormant, care s-a batut pana la

    moarte cu Hotii de Aur de-atunci.

    Apoi Basescule, la fel ca tine esti ca si Ponta,

    N-ai suflat o vorba

    despre ce mizerie de redeventa reprezinta cei 6%

    Un scuipat pe obrazul Poporului Roman: sa iei tot aurul

    unui popor si sa-i dai un bacsis de 6%?

    Dar cu pretul asta ai vizitat si tu SUA acum 2 ani nu-i

    asa Basescule? Iti amintesti cum ai vizitat tu personal

    Rosia Montana inainte sa pleci in SUA si ii injurai pe

    oamenii care nu vroiau sa-si vanda pamantul lor

    mostenit din tata-n fiu si ii faceai "bolsevici"?

    Iar ideea cu exproprierile lor "pentru interesul national a

    lui Gold" tot tie iti apartine Basescule , care mai apoi te-

    ai dus sa schimbi legea minelor.

    Cum face si Ponta acuma care joaca in Productia

    RMG-ului! Prim Ministru a tariii noastre sa joace intr-o

    productia de prost gust a unei firme private straine?

    Sa fim uniti!

    Nu va mai "impartiti" in "usl-isti" si "basisti" ca toti sunt

    o apa si-un pamant.

    Tradarea de Tara
    In Aur se masoara!
    • 0 (4 voturi)    
      da (Marţi, 17 septembrie 2013, 0:26)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      draga redactie hn, alex1234567 [editat de moderator] chiar nu poate fi intr-un fel sau altul descurajat sa elucubreze gigantic la modul clinic?
      • -2 (4 voturi)    
        Nu poti nega ca (Marţi, 17 septembrie 2013, 8:01)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        acum 3 ani pozitiile celor 2 erau exact invers, Basescu pro, Ponta contra, ca asa i s-a parut lui, tot ce spune Basescu e ceva rau. Si Basescu acum merge pe aceeasi idee, tot ce spune Ponta e prostie. De fapt cam asta e filozofia intre putere si opozitie, legati la ochi de ordinele de partid, voteaza toti ca turma de vite, in parlamentul Romaniei.
  • +5 (7 voturi)    
    Dezastrul lasat de Gabriel Resources in Peru (Luni, 16 septembrie 2013, 23:51)

    ElChicoDiablo [utilizator]

    Exploatarea Gabriel Resources din Peru de la Yanacocha Gold Mine
    Sa vedeti cum arata ce ne asteapta...
    Nu lasati politicienii care ne-au furat 23 ani sa ne omoare pe noi si copiii nostri !
    http://www.youtube.com/watch?v=-7GzwjwEsQE
  • +3 (5 voturi)    
    Prea v-aţi arătat arama sfâşiind această ţară, (Marţi, 17 septembrie 2013, 0:52)

    alex1234 [utilizator]

    Şi acum priviţi cu spaimă faţa noastră sceptic-rece,
    Vă miraţi cum de minciuna astăzi nu vi se mai trece?
    Când vedem că toţi aceia care vorbe mari aruncă
    Numai banul îl vânează şi câştigul fără muncă,
    Azi, când fraza lustruită nu ne poate înşela,
    Astăzi alţii sunt de vină, domnii mei, nu este-aşa?
    Prea v-aţi arătat arama sfâşiind această ţară,
    Prea făcurăţi neamul nostru de ruşine şi ocară,
    Prea v-aţi bătut joc de limbă, de străbuni şi obicei,
    Ca să nu s-arate-odată ce sunteţi - nişte mişei!
    Da, câştigul fără muncă, iată singura pornire;
    Virtutea? e-o nerozie; Geniul? o nefericire.

    Dar lăsaţi măcar strămoşii ca să doarmă-n colb de cronici;
    Din trecutul de mărire v-ar privi cel mult ironici.
    Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
    Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
    Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
    Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!
    • 0 (0 voturi)    
      "Eminescu... (Marţi, 17 septembrie 2013, 9:13)

      periscop [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      ... să ne judece!"
  • 0 (0 voturi)    
    ai noștri "e" mai curați (Marţi, 17 septembrie 2013, 9:11)

    periscop [utilizator]

    Politichia dîmbovițeană: ticăloșii voștri "e" mai mânjiți decât ai noștri!
  • +1 (1 vot)    
    ce frumos ne intelegem... (Marţi, 17 septembrie 2013, 9:27)

    Doru_T [utilizator]

    Spunea cineva mai devreme:

    "Sa fim uniti!

    Nu va mai "impartiti" in "usl-isti" si "basisti" ca toti sunt

    o apa si-un pamant.

    Tradarea de Tara
    In Aur se masoara!"

    Va vad pe toti inversunati. Propun sa avem o noua "specie", comentatorul ofensiv hotnewsist (COH). Nu vreau sa para ca am ceva cu HN ca echipa si platforma. COH-ul este acela care nu cometeaza pe site-uri de scandal (gen click, protv etc) dar comenteaza aici deoarece el este un "intelectual" setat pe frumusetea "dreptei" (de parca am avut drepta vreodata la noi in ultimii 23 de ani) si groaza "stangii" (de parca am avut stanga vreodata la noi in ultimii 23 de ani). Daca nu esti in total acord cu un coh atunci esti un adevarat bolsevic. Haideti sa nu ne mai inversunam, fratilor. Este situatia clara de "doi se bat si al treilea castiga".
  • +2 (4 voturi)    
    cine-i RM ? (Marţi, 17 septembrie 2013, 9:36)

    liviusmaximus [utilizator]

    RM o companie de dimensiuni ingrijorator de mici, a ajuns marea salvatoare a natziei romane ? De ce ar fi mai credibili decat DD la Oltchim ? Btw, la CFR s-au platit banii, ca a cam trecut termenul...
  • +2 (4 voturi)    
    Ipocrizia (Marţi, 17 septembrie 2013, 10:25)

    evoque [utilizator]

    presedintelui nu cunoaste limite, cum adica :
    "Privesc cu ingrijorare la tensionarea lucrurilor in societate" , hai sictir.
    Presedintele ar trebui sa fie in primul rand un mediator, insa presedintele romaniei este cel care toarna gaz pe foc dupa care cu nesimtire spune ca este ingrijorat.
    Nu stiu in ce galerie au stat minerii lui ponta insa daca avea sange in instalatie ar fi trebuit sa fie chiar el presedintele primul care sa mearga la mineri, cum dansul este obisnuit doar cu bai de multime organizate precum pe vremea lui ceausescu este ofticat ca a ratat momentul si acum scuipa cu naduf.
    Legea lui ponta sau sova ca tot una este pute de la distanta insa la fel de puturoasa a fost si incercarea presedintelui care se trezise ca vrea el privatizarea sau ce o fi la RM cu ceva timp in urma.
    Societatea ar trebui sa inteleaga si sa accepte ca genul asta de tranzactii gen RM trebuie oprit si reluat totul cu transparenta nu impinsi de interesele politicienilor pentru comisioane grase.
  • 0 (0 voturi)    
    E simplu: (Marţi, 17 septembrie 2013, 11:10)

    Xorxe [utilizator]

    Base il ameninta pe Ponta ca va sesiza CCR despre lege daca nu o retrage si atunci se va incheia totul. Adica guvernul nu va mai putea sa aprobe proiectul RMGC dupa ce proiectul de lege a fost declarat neconstitutional / a fost respins de Parlament. Asta pentru ca Basescu vrea si el sa vada proiectul RMGC infaptuit si nu ingropat de parlament / CCR.
  • -1 (1 vot)    
    Lasul nr. 1 (Marţi, 17 septembrie 2013, 13:13)

    IonutDobrescu [anonim]

    Sunt de acord cu presedintele, Ponta trebuie sa renunte la lasitate si sa nu se mai ascunda in spatele lui Iliescu. E clar ca e depasit de situatia Rosia Montana si ridica la fileu tot felul de scenarii, acuzandu-l pe presedinte de promulgari si implicari privind privatizari...misel pana in panzele albe...in ceea ce priveste memorandumul Rompetrol, stiam ca Curtea l-a numit constitutional. Dupa parerea mea, acordul cu ei e singura chestie buna pe care a realizat-o Ponta. Si cam atat.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version