​de profesie: Medic in Romania

VIDEO Telefonul unor studenti medicinisti catre ministrul Sanatatii

de Vlad Mixich, Alexandra Mihale     HotNews.ro
Joi, 27 iunie 2013, 11:55 Actualitate | De profesie Medic in Romania


Impreuna pentru sanatatea rurala
Foto: Impreuna pentru sanatatea rurala
In Romania, o stampila inca poate deschide usile primariilor mai eficient decat o fapta buna. O mana de studenti si medici rezidenti din Bucuresti isi iau la sfarsit de saptamana halatele, stetoscoapele si aparatura si pleaca in sate uitate de Dumnezeu unde ii consulta, gratuit, pe localnici. Nu cer bani pentru asta, nu asteapta premii, nu isi fac reclama prin campanii mediatice fastuoase.

Ajunsi acolo sunt uneori primiti cu neincredere de catre primari: “Cine sunteti si ce urmariti voi? Aprobare de la Minister aveti?” Acest grup de studenti si medici nu au inca "magica" stampila, desi au cerut-o in urma cu ceva timp. Asa ca am pus mana pe telefon si, in timpul unui interviu cu doi dintre studentii grupului Impreuna pentru sanatatea rurala, l-am sunat pe ministrul Sanatatii.

Cristina Nita si Mihai Ranete au 25 de ani si sunt amandoi studenti in ultimul an la Facultatea de Medicina din Bucuresti. Cristina este cea care a vorbit cu ministrul Sanatatii si, pe langa solicitarea de a fi recunoscuti oficial, a mai avut o propunere pentru Minister.
 



E NEVOIE CA CINEVA SA IASA IN FATA SI SA SPUNA: “VREAU SA FAC ASTA!”


Mihai Ranete: “Proiectul "Impreuna pentru sanatatea rurala" este un grup de initiativa al studentilor din ani terminali ai Facultatii de Medicina si Farmacie din Bucuresti, care merge in zonele rurale si acorda servicii de asistenta primara oamenilor din teritoriu. La inceput s-a axat mai mult pe zonele defavorizate din punct de vedere medical, in sensul ca nu exista medic de familie. Ulterior, ne-am dat seama ca medicul de familie poate fi de fapt un coordonator al programului nostru pentru ca el stie cel mai bine ce oameni sunt in comuna respectiva si de ce anume au nevoie.”

Cristina Nita: “Daca nu avem nimic de facut, ne facem noi singuri de lucru. Noi ne-am implicat foarte mult in proiectul acesta. Eu sunt de anul trecut, Mihai de anul acesta pentru ca ne-am dat seama cat e de mare nevoia de ajutor. Cred ca ne-a luat putin valul, mai mult decat era cazul, dar nu ne pare rau.
 
Este destul de greu sa mobilizezi medicii. E foarte greu cu timpul, efectiv nu au timp, iar cand le spui ca e vorba de un weekend, ei avand oricum foarte multe garzi - devine destul de greu sa ii mobilizezi si sa ii duci in nu stiu ce comuna, sa vada nu stiu cati oameni, cand poate unii dintre ei vor sa stea acasa cu copiii. Poate unii tocmai si-au facut familie, altii lucreaza si in privat, asa ca se impart destul de greu.”

Mihai Ranete: “Dar de multe ori am ramas putin surprinsi pentru ca ei, medicii, au venit si ne-au rugat, in special medicii rezidenti, au venit si ne-au rugat sa-i luam cu noi. Probabil ca sunt oameni care simt nevoia sa faca si altceva decat sa mearga doar la spital si acasa.

Acest proiect ofera sansa studentilor si rezidentilor sa faca ceva la propriu pentru ca in Facultatea de Medicina, in rezidentiat, de multe ori munca ta se rezuma la a invata, a privi, a face niste foi. Sansa de a pune mana pe bolnav si de a-i da o recomandare si de a vorbi cu cineva iti da o insemnatate si capeti incredere in tine, lucru ce mi se pare destul de important pentru un medic.”

Cristina Nita: “Eu pot sa vorbesc din punctul meu de vedere: asa iti dai seama de ce ti-ai ales sa faci asta in viata. Noi nu constientizam in fiecare zi, mergem la facultate, la stagii, la ora 2 se termina, eventual mai avem ceva dupa-amiaza. Dar cand pleci undeva si omul cu care vorbesti se uita la tine ca la un mic Dumnezeu si ia seama la tot ce spui, iti dai seama cat de important e ceea ce faci.”

Mihai Ranete: “Si iti dai seama ca nu ei sunt primii beneficiari, ci noi, pentru ca avem sansa sa devenim mai buni, sa revenim la realitate si sa vedem ca lucrurile nu sunt chiar atat de roz precum in Bucuresti, unde spitalele mari in care lucram pe moment au tot ceea ce le trebuie pentru investigatiii. In zonele rurale e foarte important ca vorbesti cu un om. Multi pleaca cu lacrimi in ochi, spunand ca a venit cineva si a stat de vorba cu ei. Pentru ei sunt niste lucruri extrem de importante.”

Cristina Nita: “Cea mai mare realizare a acestui proiect, dupa parerea mea, este faptul ca vrea sa se implice din ce in ce mai multa lume. Si cand ma refer la lume, ma refer la studenti medicinisti si la rezidenti si medici specialisti. Eu cred ca de asa ceva e foarte mare nevoie. Toata lumea se plange ca pleaca medicii in afara. Dar noi studentii suntem aici si chiar putem face ceva. Toti suntem legati de tara. De ce sa nu facem ceva mai mult? Daca facem stagiile medicale, de ce sa nu incercam sa ajutam cat mai multa lume? Pentru ca simtim ca este nevoie. Este nevoie ca cineva sa iasa in fata. Oamenii vor sa faca mult bine, insa nu au curajul. Este nevoie de cineva care sa iasa in fata si sa spuna:" uite, vreau sa fac asta".

Mihai Ranete: “Si de multe ori nu este nevoie de nu stiu ce logistica ca sa ajuti un om.”

Cristina Nita: “Trebuie doar sa vrei.”

Mihai Ranete: “Si sa vorbesti cu ei.”

VIITORUL INTRE CIOCAN SI NICOVALA


Mihai Ranete: “La anul, eu si prietena mea dorim sa ne casatorim. Ea este colega mea de grupa, viitoare rezidenta. Daca luam rezidentiatul pe specialitatile pe care ni le dorim, impreuna am ajunge sa castigam 2600 lei, mai mult sau mai putin, cu tot cu bonurile de masa. Vom locui in chirie. Exista posibilitatea accesarii unor locuinte sociale pentru medici rezidenti, dar sunt destul de putine. Sper sa reusim; daca nu, cel mai probabil in chirie.”

Cristina Nita: “As fi ipocrita daca as spune ca noi nu ne-am gandit la plecarea din Romania. Depinde foarte mult de cum privim lucrurile si de valorile pe care le avem. Conteaza foarte mult familia. Daca e o familie care nu poate sa il ajute absolut deloc ca si rezident, intr-adevar e foarte greu sa traiesti cu suma aceea. Eu ii inteleg de ce pleaca. Chiar ii inteleg. Dar nu stiu daca pleaca neaparat din cauza faptului ca nu le ajung banii. Sunt atatea alte motive pentru care pleaca: pentru ca medicii nu mai sunt respectati, pentru ca nu au in spital nici macar o aspirina, pentru ca vor sa faca ceva mai mult si nu sunt lasati, pentru ca nu sunt apreciati, pentru ca pleaca la ora sase seara din spital, ajung in ziua urmatoare la sapte dimineata si nimeni nu baga in seama toata munca asta. Sunt foarte multe motive. Si mai e ceva: toata lumea este mult prea concentrata pe persoana sa si din cauza asta avem de suferit pe toate planurile, nu doar in medicina.”

Mihai Ranete: “Astazi medicul este undeva la mijloc, intre ciocan si nicovala, ciocanul fiind cei de sus care impart banii - politicieni - si jos sunt pacientii. Medicul este undeva la mijloc. E un sistem in care multi sunt individualisti pentru ca astfel au sansa sa-si atraga mai multi pacienti. Individualist inseamna ca tu sa stii sa faci foarte bine un lucru si nimeni in afara de tine sa nu mai stie sa il faca pentru ca tu sa ai cat mai multi pacienti si cel de langa tine sa nu aiba.”

Cristina Nita: “I-as propune ceva ministrului Sanatatii. Probabil ca dupa aceasta declaratie voi fi alergata pe strada, dar din ce am vorbit cu colegii mei, asa ceva mi s-ar parea extrem de util. Eu am o problema cu mediul rural. Toata lumea la vine la Bucuresti. Dar de ce sa nu se faca bine si acolo, in sate? Este nevoie si cel mai mult cred ca mi-ar placea ca noi, tinerii rezidenti, noua sa ni se propuna sa facem o garda intr-un sat, intr-o comuna. Si sa facem cu randul. Macar sambata si duminica sa fie un medic acolo, la care oamenii sa se duca, daca medicul de familie nu exista. Si chiar daca exista. Pentru ca sunt medici de familie care au mii de pacienti si spun ca nu pot sa ii vada, ca nu mai fac fata si nu stiu ce sa faca.”

TELEFONUL STUDENTILOR CATRE MINISTRUL SANATATII

Cristina Nita: “Alo, buna ziua domnule ministru. Imi pare bine ca vorbesc cu dumneavoastr, Cristina Nita ma numesc. Sunt coordonatoarea proiectului "Impreuna pentru sanatatea rurala. Noi am avea nevoie de un fel de aprobare din partea Ministerului fata de actiunea noastra. Ne-am lovit de foarte multe bariere si toata lumea ne intreaba ce facem noi de fapt. Mergem in caravane la sfarsitul unei saptamani si incercam sa vedem cat mai multe persoane dintr-o zona rurala. Suntem in jur de 10-15 studenti si 10-15 medici specialisti si rezidenti. Ceea ce vreau sa va rog este sa ne recunoasteti activitatea. Ne-ar fi mult mai usor. Si inca ceva: eu si colegii mei ne gandeam ca ar fi foarte util daca noi, rezidentii, ne-am mobiliza, fiecare la o anumita perioada de timp, sa facem garzi intr-o comuna din Romania sa facem garzi acolo.”

RASPUNSUL

Cristina Nita: “Mi-a spus ca i se pare o idee foarte buna si ca asteapta documentele, propunerea. Asadar, pana la 1 ianuarie 2014 asteptam ca domnul ministru sa ia o hotarare in privinta propunerii pe care i-am facut-o, aceea de a mobiliza tinerii medici sa faca garzi la o anumita perioada de timp in zonele rurale in care nu exista medic de familie. Sau in care medicul de familie nu face fata, avand opt sate arondate si are nevoie de ajutor.

Vreau sa le multumesc colegilor mei, m-as simti mult mai bine daca ei ar fi fost aici. Eu sunt recunoscatoare fata de ei si fata de ce fac ei pentru proiectul acesta. In fiecate zi ii multumesc lui Dumnezeu ca ii am alaturi.”
  • HotNews.ro va urmari raspunsul autoritatilor la propunerea grupului “Impreuna pentru sanatatea rurala”.
Nota: "De profesie medic in Romania" este o serie de articole HotNews.ro care descriu viata mai multor medici care, in ciuda conditiilor, raman sa lucreze in Romania, oricat de incredibile ar putea parea motivele lor. Campania “de profesie medic in Romania” este initiata si sustinuta de Consiliul Investitorilor Straini.


Citeste mai multe despre   

















18150 vizualizari

  • +2 (16 voturi)    
    frumos..... tineri si visatori.... (Joi, 27 iunie 2013, 12:00)

    lili [anonim]

    Cand vor da piept cu realitatea din sistemul medical romanesc sper sa reziste, altfel ii vom auzi ca pleaca... iar noi cei ramasi in tara vom merge peste vreo 10 ani sa ne consulte medici din Palestina, Pakistan, Egipt, Somalia.....
    Cum vad oare politicienii Romaniei(cei care decid) viitorul sistemului medical romanesc pe urmatorii 5,10, 15 ani .....?!
    Ar putea fi o intrebare pentru fiecare Ministru la inceput de mandat....
    Desi, cand ma gandesc la modul in care raspund politicienii nostri, nu-mi mai trebuie nici un raspuns din partea lor....
    • +1 (1 vot)    
      Si totusi.... (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 11:35)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Legislatia nu permite nicaieri sa practici medicina, sub nicio forma, atata vreme cat nu ti-ai luat diploma de la o universitate atestata. Sau, dupa caz, cursuri medicale , sub orice forma, nu neaparat universitare.
      Daca merg impreuna cu un medic, pe care studentii il ajuta sau il "asista" sub directa lui indrumare, este ok. Dar altfel nu prea merge.
      Intentia este laudabila, dar totusi. Nici macar activitatea de "sora medicala" nu poate fi executata de un student la medicina, fie el chiar si in ultimul an sau in ultima zi de facultate.
  • +15 (15 voturi)    
    Buna intenție pe plaiul mioritic (Joi, 27 iunie 2013, 12:24)

    Dan_canada [anonim]

    Înainte de toate, intenția si efortul tinerilor doctori este laudabila si este justificata de pasiune, dragostea de oameni si de meserie care i-a împins pe acești tineri sa poată avea privilegiul de a rosti si respecta jurământul lui Hipocrat. Acum sa facem o mică socoteala. In șase luni pana vine răspunsul ministrului sunt 26 de weekend-uri in care cei 20 de tineri doctori ar putea face 520 de garzi prilej cu care ar vedea in medie, fiecare, câte 5 pacienți in nevoie ( nimeni nu se duce la Dr duminica decat daca e bolnav). Asta înseamnă ca respectivii Dr vor vedea in medie 2500 pacienți. Sa presupunem ca la 1% din pacienți li se va salva viata. Aceasta înseamnă ca respectiva intenție a salvat viata a 25 de oameni. Ieri pentru 19 decedati in accident s-a ținut doliul național. Întrebarea mea este: are nevoie Dl ministru al sănătății de 6 luni ca sa mai faca un doliu național? Se poate oare urgenta luarea unei decizii pentru salvarea vieții a 25 de romani? De cât timp si de câtă inima buna are nevoie Dl ministru ca sa rezolve aceasta problema de aritmetica?
    • +8 (8 voturi)    
      1 ianuarie 2014 (Joi, 27 iunie 2013, 12:42)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui Dan_canada

      Se pare ca ministrul si-a lasat destul timp cat sa spere ca pana atunci va fi inlocuit. Altul va fi sunat in locul lui si va raspunde amabil: desigur, trimiteti dosarul, pana la 1 septembrie va raspund, etc, etc.
    • +4 (8 voturi)    
      Depinde de cata reclama primeste de la televiziuni (Joi, 27 iunie 2013, 12:51)

      Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui Dan_canada

      Nu il intereseaza altceva decat daca e o suma de bani pentru el personal
  • +12 (12 voturi)    
    se chema apostolat, pe vremuri (Joi, 27 iunie 2013, 14:10)

    andra [anonim]

    Felicitari ,

    o asemenea atitudine este extraordinara si conteaza la fel de mult ca o administratie de calitate(pe care din pacate inca nu o avem)

    Cei care fac comentarii acre sa se abtina - cine are caracter la 25 de ani asa ramine, cine nu, nu va avea niciodata.
    • -10 (14 voturi)    
      Medicina lui Peste (Joi, 27 iunie 2013, 15:47)

      baibars [anonim] i-a raspuns lui andra

      Nu oricine are un stetoscop la gat si un tensiometru in buzunar da consultatii. De obicei o consultatie e urmata si de un tratament si de o reteta pentru medicamente. Fiecare pacient are un istoric, o fisa medicala care exista la medicul de familie. Nu te apuci sa dai consultaii si retete pe sub ziduri sau pe camp. Pentru a stabili un diagnostic nu-i suficient doar stetoscopul si tensiometrul. Actul medical e o treaba serioasa nu o gluma pe ogoarele patriei. Baietii sa invete, sa-si ia examenele cu brio si toate atestatele necesare, sa-si deschida cabinete medicale legale si dotate conform legii si pe urma la treaba. Medicina lui Peste in tara lui Papura Voda!
      • +9 (9 voturi)    
        o treaba prea serioasa (Joi, 27 iunie 2013, 16:37)

        Kira Kiralina [utilizator] i-a raspuns lui baibars

        Dnul Doctor, intr-un fel aveti dreptate. Sa nu uitam insa ca in cazuri de sinistru (cutremure, inundatii, evenimente cauzate de terorism) sau in cazuri de urgenta (sunteti in avion in mijlocul Atlanticului), sunteti intrebat daca sunteti medic si vi se da creditul necesar sa faceti fata situatiei si sa salvati oamenii. Credeti ca Romania de astazi, din punct de vedere sistem medical, sub onor domnia Maestrului Ncolaescu, sta cu mult mai bine decat in timpul unui sinistru? Copii aceia care intamplator (va place sau nu) sunt medici vor sa faca ceva, numai sa nu o "taie" in celalalat capat al lumii. Si Dvs dit'ai Doctorul le dati peste degete? Ati auzit de Bare Foot Doctors? Nu ati auzit, ca probabil suntei prea domn pentru asta.
        • -6 (8 voturi)    
          Totusi (Joi, 27 iunie 2013, 19:03)

          baibars [anonim] i-a raspuns lui Kira Kiralina

          nu e cazul sa exageram. Sa fim seriosi si mai ales realisti. Nu e nici un sinistru si nici nu suntem in mijlocul oceanului. Oamenii despre care vorbim sunt inscrisi la medici de familie, sunt urmariti si nu e cazul sa-i fugarim pe dealuri sa le luam tensiunea. Problemele lor de sanatate vin in general de acolo de unde nici un medic din lume nu poate face nimic:din educatie si din saracie. Evident ambele se leaga al naibii de bine. A pune corect un diagnostic este primul pas spre remediu si asta nu se face la colt de ulita. E nevoie de investigatii, de cunoasterea antecedentelor, de consultatii serioase si asta nu se face la casieria primariei. Cei cu probleme trebuie urmariti sistematic iar tratamentele trebuie eventual ajustate. Cine o face? Asa s-o facem pe salvatorii neamului bantuind pe coclauri cu stetoscopul la gat, sigur e poetic dar doar atat.
          • +5 (5 voturi)    
            ... si dumneata ai dreptate (Joi, 27 iunie 2013, 20:27)

            Kira Kiralina [utilizator] i-a raspuns lui baibars

            Daca ati vazut Fiddler on the Roof ati observat ca Rabinul le dadea tuturor dreptate si poate ar trebui sa invatam si noi acest lucru... sa fim toleranti.
            Daca ati observat, studentii/medicii cu pricina se ofera sa faca serviciul medical tip garda sau ceva asemanator unei medicine de urgenta. Ma indoiesc ca la Spitalul Floreasca sau la vreun serviciu de urgenta vin pacientii cu dosarul de la medicul de familie la subrat.
            Dar sa zicem ca este asa. Din experienta Dvs (probabil) ca medic vi se pare ca medicii romani (si nu numai) se inghesuie sa faca educatie pacientiului sau sa se coboare cu explicatiile sau procedural la nivelul lui de saracie? Tinerii acestia nu vor alerga ple plaiurile patriei cu stetoscopul in mana scrijelind pe zidurile prispelor anamneze sau retete (sa mareasca avrea fratelui BigPharma) ci vor sa ajute, sa faca ceva ce cred ei cu tot sufletul ca este bine. Daca sunteti intelept, inteligent si destept, dar mai ales un gentleman (cum sunt sigur ca poate vreti sa pareti in viata de toate zilele) sugerati o solutie care sa vizeze toate datele problemei. Cum sa faca ei ca sa isi indeplineasca visul si laudabila intentie, sa fie folositori si in acelasi timp rigurosi cum le cere sistemul.
          • +5 (5 voturi)    
            Re: totusi (Joi, 27 iunie 2013, 20:29)

            F. [anonim] i-a raspuns lui baibars

            Aveti si dv dreptatea dv. Dar am citeva intrebari:
            1. cind ati fost ultima data la tara si ati facut o evaluare ( sumara macar ) a situatiei accesului la servicii de sanatate si calitatea acestora
            2. Ma gindesc ca intr-un fel organizatii de genul MSF ( medecins sans frontiere ) se califica din punctul dv de vedere tot la "colt de ulita". Si totusi, ma gindesc ca cei care primesc serviciile oferite de acestia chiar le apreciaza.
            Pe urma, chiar am dubii ca medicii/studentii implicati in actiunea asta fugaresc satenii pe dealuri ca sa le ia tensiunea. Mai ales ca articolul spune ca o problema este atitudinea primarilor din satele respective.Si se mai vorbeste si de colaborarea cu medicul de familie din zona.
            Parerea mea e ca pina la urma actiunea asta e win-win chiar daca nu e lipsita de riscuri.
            • +1 (1 vot)    
              pr in loc de medicina (Vineri, 28 iunie 2013, 20:14)

              ics2 [anonim] i-a raspuns lui F.

              e dulce gustul de a deveni celebru. avem un mare specialist in asta dotat cu avion la minister.

              un pic de amar in idealismul cititorilor: ce-o sa schimbe ca ii vede un medic incepator cu stetoscop la cucuietzii din deal? in afar de alinare sufleteasca?

              nu le trebuie si un minim de dotare ca si aparatura? apoi vor da si prescriptii? cine le deconteaza? cum ?
              pot face mici interventii chirurgicale? cu ce? care din ei hotareste ce sa faca? si daca iese operatia prost? cine raspunde si cum?

              imi pare patetic modul romanesc de a vedea medicina ca un apostolat. da de fapt ceva experienta in domeniu este. la tanacu.

              unde practic eu medicina acuma localnicii din zonele indepartate platesc IMPOZITE locale ca sa aduca autoritatile actul medical aproape. care nu e doar un medic ci si muuulte dotari. iar medicul local are DECONTAT autoturism sa faca vizite pe teren.

              la romanica localnici au bani doar de antena de satelit si de telefon mobil nu de platit impozite sau asigurari de sanatate. iar puzderia de primarii cerseste fonduri de la 'centru' la schimb cu voturile amaritilor. care viseaza la un sistem sanitar gen mana cereasca.

              nasol. dar care e solutia nu stiu.

              stiu sigur ca medicina facuta doar cu bunavoita si credinta are rezultate ca la tanacu.
              • 0 (0 voturi)    
                tehnica ?? (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 10:11)

                Teri [utilizator] i-a raspuns lui ics2

                e importanta, nimic de zis, dar NIMIC nu poate inlocui comunicarea, ma refer la dialog, capitol la care medicii romani, in marea lor majoritate, sunt deficitari.
                In plus: ce fac autoritatile pentru a ridica valoarea preventiei ? Persistind in stilul "clasic" de consultatie, in care pacientul este partea tacuta din "cind vorbesti cu mine sa-ti tii gura" (ca stim noi mai bine ce si cum te doare) si cit timp curativul ia fata (financiar) preventivului, lucrurile vor merge mai departe exact ca pina acum.
              • 0 (0 voturi)    
                cateodata, (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 10:12)

                Teri [utilizator] i-a raspuns lui ics2

                poate fi suficient sa isi spuna pasurile; iar Tanacu este aproape peste tot
            • 0 (0 voturi)    
              MSF ... ajustare a realitatii (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 21:29)

              dr.who [anonim] i-a raspuns lui F.

              Pt cunostinta dumneavoastra cei de la MSF colaboreaza cu medici confirmati in specialitatea in care profeseaza. MSF nu accepta colaborarea cu medici rezidenti. Sfatul domnului doctor de mai sus vine din exeperienta. Medicina romaneasca sufera de multe boli, majoritatea izvorate din saracia lucie in care opereaza, dar nu cred ca am ajuns atat de jos incat sa facem experimente pe niste oameni doar pentru ca sunt saraci, dupa cum v-am explicat mai sus nici MSF in Africa/America Centrala nu face asta. Exista cai pentru a creste acoperirea populatiei cu servicii medicale, dar expunerea lor la servicii de calitate incerta doar pentru ca sunt saraci nu cred ca este una dintre solutii.
    • +6 (6 voturi)    
      AVETI DREPTATE. (Joi, 27 iunie 2013, 20:01)

      cornel19 [utilizator] i-a raspuns lui andra

      Adaug cu permisiunea Dumneavoastra, ,,nativ,, avem predispozitie ptr. a ,,sugruma.. cam tot ce este frumos, bun, interesant.
  • -3 (5 voturi)    
    daca ziceau de partid .. (Joi, 27 iunie 2013, 14:21)

    Auggie [anonim]

    nu mai avea nevoie de nici un fel de stampila, pacata ca aceasta initiatita este tratat cu sictir de catre ministeer - Altruismul cu parafa de la stat: http://wp.me/p3kArQ-7Z
  • -2 (4 voturi)    
    slab (Joi, 27 iunie 2013, 15:43)

    goga [anonim]

    după titlu, m-aș fi așteptat ca un student să-i frece ridichea ministrului. nu să se plece în fața lui în încercarea de a obține o favoare. păcat, s-a ratat un moment și-un material jurnalistic adevărat. nu senzaționalist, ci adevărat.
  • -1 (7 voturi)    
    dream on, dragii mei... (Joi, 27 iunie 2013, 15:53)

    marianna [anonim]

    dragii mei, nu stiti ce va asteapta !!! intrebati-i pe ministrul sanatatii, secretarul de stat renumit sau pe presedintele cmr: daca nu ai pile sau nu esti sustinut de comisii de examen "cu dedicatie" sau nu dai spaga acolo unde trebuie, la dspj de ex., tu ca simplu doctor de romania nu ai nicio sansa !!!! ramai victima colaterala nesemnificativa careia nu se merita nici macar un raspuns la o banala contestatie!!!!
  • +4 (6 voturi)    
    documente, propuneri (Joi, 27 iunie 2013, 16:53)

    zooloo [utilizator]

    contabilu' asteapta documentele, propunerea...oamenii astia isi rup ore din viata lor pentru a face bine unor semeni iar boului ii ia 6 luni de zile sa dea cu pixul pe un kkt de hartie.

    care e contul pentru morti si care o sa fie soldul lui peste 6 luni de zile?
  • +4 (4 voturi)    
    Liability (Vineri, 28 iunie 2013, 0:04)

    dincolo [anonim]

    Initiativa este frumoasa, desigur. Totusi, un student, chiar si in ultimul an nu prea are drept de practica pe pacienti fara ca cineva sa-si asume raspunderea. Nu e clar din articol ce fel de servicii medicale sunt in discutie. Insa, cine isi asuma raspunderea in cazul unei greseli medicale?

    Sigur, in aceste sate, orice asistenta medicala e binevenita, dar exista si aspectul pe care l-am expus.
    • 0 (0 voturi)    
      mai cititi o data textul articolului (Vineri, 28 iunie 2013, 18:18)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui dincolo

      Citate din articol:
      “Proiectul "Impreuna pentru sanatatea rurala" este un grup de initiativa al studentilor din ani terminali ai Facultatii de Medicina si Farmacie din Bucuresti, care merge in zonele rurale si acorda servicii de asistenta primara oamenilor din teritoriu.
      ...
      "Suntem in jur de 10-15 studenti si 10-15 medici specialisti si rezidenti."
      ...
      Cred ca este destul de clar ca acest grup incearca sa detecteze problemele de sanatate ale oamnilor de la tara, nu sa le rezolve. Sunt multi oameni de la tara care nu au bani sa bata drum pana la oras sa isi faca un control medical daca nu se simti bine. Daca boala avanseaza atunci merg direct la urgente.
      Eu consider ca sunt destul de calificati ca sa poata identifica unele probleme de sanatate si sa trimita oamenii la un medic specialist daca este cazul. Chiar daca nu reusesc sa descopere boala cuiva, datorita lipsei de experienta, macar au incercat.
  • +4 (4 voturi)    
    Felicitari (Vineri, 28 iunie 2013, 1:38)

    Elena Elisei [anonim]

    Cu asemenea tineri care fauresc proiectul "Impreuna pentru sanatatea rurala" e adevarat ca aici este gradina MAICII DOMNULUI, si nu vom pieri ca popor asa cum doresc unii ...
    FELICITARI si Dumnezeu sa va ajute de-a lungul vietii ! .....
    Inca odata FELICITARI !
  • +4 (6 voturi)    
    Laudabila initiativa tinerilor.... (Vineri, 28 iunie 2013, 9:38)

    blackarrow [utilizator]

    semn ca entuziasmul, puterea de caracter ,nobletea meseriei de doctor inca n-au disparut . Dar ministrul si a lui ograda imi repugna .
    Nu e rau deloc pentru un medic de familie sa profeseze in sat -pt cine ii place sa traiasca la tara -are o gramada de "enoriasi" pe lista si nu stiu cati bani ia, dar stiu ca de produse "naturiste" nu va duce lipsa. Asa ca nu mai plecati fratilor in Anglia ,stabiliti-va in satul parintilor sau bunicilor,unde poate ati copilarit si faceti-va meseria cu drag si traiti-va viata cu placere...
  • +4 (4 voturi)    
    UMFT (Vineri, 28 iunie 2013, 10:49)

    medicinistu' [anonim]

    Timisoara e alaturi de voi, si aici se fac consultatii pt oamenii din mediul rural, iar interesul colegilor medicinisti si a medicilor creste de la an la an!
    Felicitari de initiativa
  • +2 (2 voturi)    
    împreună pentru sănătatea rurală (Vineri, 28 iunie 2013, 10:55)

    Nicu [anonim]

    Lăudabilă iniţiativă venită de la nişte oameni de toată isprava.
    Doresc să vă rog când aveţi timp să vă programaţi o vizită şi în satul Horia, com. Axintele, jud. Ialomiţa, la 70 Km de Bucureşti, pe DN3, Bucureşti - Lehliu. În această comună există medic de familie şi oamenii s-au înscris la acest medic, numai că satul se află la 10 Km de comună şi medicul nu ajunge niciodată în acest sat. Păcat că sunt foarte mulţi pensionari care nu pot să-şi facă şi ei un minim control medical nu mai vorbesc de oamenii bolnavii ce probleme întâmpină.
    Dacă faceţi acest gest eu vă mulţumesc de pe acum în numele lor.
    Eu sunt locuitor al acestui sat dar lucrez în Bucureşti şi dacă vă hotărâţi vă rog să mă contactaţi la:
    Telefon: 0769210156
    Email: niculae.dutu@ancom.org.ro
    Duţu Niculae
  • +1 (1 vot)    
    Asemenea proiect se desfasoara si la CLUJ (Vineri, 28 iunie 2013, 21:56)

    Cristian Costea [anonim]

    Buna ziua,
    Este de laudat si de apreciat munca colegilor nostri de la Bucuresti, as dori insa sa nu se uita ca o altfel de activitate se desfasoara si la Cluj de ani buni, chiar de zeci de ani, cu ecou in presa locala, munca apreciata atat de tinerii studenti si rezidenti, cat si de pacienti, medic de famile sau primariile din comunele respective. Acest program se desfasoara in cadrul OSM Cluj, in proiectul cu numele "Impreuna pentru sanatate". Multa bafta! Astept cu nerabdare un raspuns oficial de la MS.
  • +1 (1 vot)    
    BRAVO! (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 6:55)

    Maria [anonim]

    Felicitari, dragilor. Asta trebuie sa fie spiritul oamenilor tineri. Sa incercam sa facem fapte...fara sa primim neaparat rasplata pentru acestea. De acesti tineri are tara nevoie. Ce idee frumoasa, cata dragoste de seaman e ascunsa in ea. Oamenii aceea, pe care nu ii mai cauta nimeni, au nevoie de voi. Mi-aduc aminte cand eram si eu mai tanara,cu venituri mai mici( de fapt aceleasi ca si acum) ca venise o caravana de medici din strainatate, care faceau extractii dentare pe gratis. Cata lume a profitat, caci nu aveau posibilitatea financiara altfel. Ma bucur pentru voi. Eu lucrez in invatamant, un sistem la fel de putred ca si sanatatea, dar sunt pe baricada, nu mi-e usor, dar cand aud de astfel de initiative, parca prind mai mult curaj sa-mi duc si eu munca mai departe. Inca o data BRAVO, TINERILOR, Bravo MEDICILOR!
  • +1 (1 vot)    
    Lumea asta e pe dos (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 11:19)

    Andrei [anonim]

    Il tin minte pe un nene de la Bucuresti care a aparut la stiri ca a fost somat sau a primit amenda pt ca a asfaltat o groapa, singur si fara sa inainteze un teanc de hartii sau sa astepte o firma ce apartine regilor soselelor s-o faca. Parca totul e pe dos in tara asta, primesti mustrari ca ai initiativa si vrei sa faci un bine. In conditiile astea de ce mai avem nevoie de parlamentari, ministri, etc? Sa ne mustre? Sa ne duca cu vorba 6 luni de zile timp in care la sat lumea nus e face mai bine. Sa dea amenzi ca se apuca unu din proprie initiativa si face ceva bun si n-a apelat la firma scumpa a unui cumnat de-al lor? Sa ia bani mai multi decat fac 2 medici rezidenti intr-o luna impreuna fara sa faca in principiu nimic decat sa impinga o hartie de la stanga la dreapta timp de 6 luni ca in final sa zica ca nu se poate? Nu medicii sunt cei care trebuie sa plece din tara, ci parlamentaarii pe care-i platim sa doarma-n parlament. N-am nevoie de un parlamentar sa-mi zica ca sunt tampit, am nevoie de un profesor sa ma invete sa scot ce e mai bun din mine, sa ajut cu ce pot societatea din care fac parte, am nevoie de un medic sa ma faca bine. Da, toata lumea intelege ca nu sunt bani pt medici, nu sunt bani pt profesori, dar uite ca din cimentu prostiei in care ne-ati bagat rasar crampeie de astea, care-si spun ca ei nu sunt tampiti, si vor sa ridice oamenii, sa-i faca bine si lor le gasiti motive si tertipuri sa-i opriti? INUTILILOR!!!! Va e frica de ei! Ei pot si vor sa faca ceva pt care voi cereti bani multi iar singurele arme pe care le mai aveti la dispozitie ca sa va ascundeti lacomia de bani sunt ideile preconcepute ale oamenilor de rand cum ca au intr-adevar nevoie de o legislatie facuta prost si o stampila.
    N-ati venit pe lume cu nici cu legislatia nici cu stampila, dragi medici, in schimb ati venit pe lume cu vointa a face bine. Sunteti liberi sa faceti asta! Bafta:)


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version