Patapievici, la RFI: Cel care va face numirile la ICR este Dan Voiculescu. Nu avem nici un aliat politic

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 20 iunie 2012, 12:08 Actualitate | Esenţial


Institutul Cultural Roman (ICR) va functiona politizat, la fel ca TVR, CNSAS si CNA. Este extrem de grav ca redefinirea misiunii ICR omite complet promovarea culturii romanesti in strainatate. Cel care va face numirile la ICR este Dan Voiculescu. Nu avem nici un sprijin politic in momentul de fata. Iata ce spune, intr-un interviu la RFI, presedintele ICR, Horia-Roman Patapievici.

In opinia lui Horia-Roman Patapievici, dupa mutarea de sub autoritatea Presedintiei in subordinea Senatului, ICR "va functiona politizat. Aveti un model deja sub ochi, mai multe. Este vorba de CNA, unde membrii sunt numiti politic, dupa un algoritm care corespunde trocului la zi din Parlament, aveti situatia CNSAS-ului, unde membrii Colegiului sunt numiti tot dupa un algoritm politic si aveti situatia din Consiliul de Administratie al Televiziunii Romane, unde membrii Consiliului sunt numiti politic".

Horia-Roman Patapievici declara ca la ICR nu exista acum "nici un fel de politizare". "Uitati-va cum functioneaza aceste institutii si comparati cum functioneaza ICR-ul. In ICR nu aveti nici un fel de politizare in privinta selectiei personalului ori in privinta programelor propuse", explica seful ICR.

Horia-Roman Patapievici respinge acuzatiile de politizare a ICR, aduse de unii reprezentanti ai actualei Puteri: "Ei nu au argumente, ei doar invoca convingerile lor personale. Ei invoca faptul ca Mircea Mihaies si cu mine, eu pana in 2010, Mircea in continuare, am scris articole de atitudine politica in ziare. Dar aceasta atitudine a noastra nu a influentat niciodata selectia programelor ori a actorilor culturali. (...) Uitati-va la artistii care protesteaza. Foarte multi dintre ei provin din stanga, stanga radicala, pe care eu am criticat-o de nenumarate ori. Ei spun direct: nu suntem prietenii politici ori filosofici ai domnului Patapievici, dimpotriva. Cu toate astea, au fost de partea protestelor, pentru ca au fost selectati in programele Institutului si stiu bine ca nu a existat nici o politizare".

Continuarea pe www.rfi.ro.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3160 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    Hm (Miercuri, 20 iunie 2012, 12:51)

    R.A.Muresan [utilizator]

    Chiar nu putem face nimic pentru ICR noi, ca societate civila? Chiar trebuie sa lasam ca o institutie foarte performanta sa fie trecuta in subordinea unei institutii neperformante cum e Parlamentul Romaniei?
    Cred ca miscarea papioanelor ar trebui sa continue pina la retragerea ordonantei 27/2012 prin care ICR va fi cu siguranta politizat.
    Din cite inteleg, vicepresedintii Mircea Mihaies si Tania Radu au fost deja pusi pe liber. Daca doar asteptam, se va intimpla ce-i mai rau. Asta vrem?
    • -5 (11 voturi)    
      ?? (Miercuri, 20 iunie 2012, 13:44)

      lostrita [utilizator] i-a raspuns lui R.A.Muresan

      Da, hai sa trecem ICR inapoi in subordinea institutiei foarte performante a Presedintiei. Haideti sa isi finanteze in continuare patapievici propaganda basista si fanteziile erotice din bani publici! Nu a fost nimeni dat afara de la ICR! Sa zica sarumana pt asta, la cate mizerii au facut...
    • +1 (5 voturi)    
      Ma intreb si eu... (Miercuri, 20 iunie 2012, 16:38)

      MAITREYI [utilizator] i-a raspuns lui R.A.Muresan

      Dar, mai intii, trebuie sa ne intrebam in ce masura mai existam ca societate civila. Alianta Civica a disparut aproape complet, dupa retragerea doamnei Ana Blandiana. Incet-incet, se prabusesc toate simbolurile democratiei, prea fragila pentru a rezista seismelor politice, in care primeaza doar interesele de partid (indiferent de culoare).
      Ziua de ieri, mi-a lasat un gust amar... Am stat aproape cinci ore, in Piata Operei din Timisoara. Nu au venit nici macar cei pe care ii invitasem personal. Uneori, e mai greu de iertat succesul celuilalt, decit faptul ca ai opinii politice diferite.
      Intr-un ziar local, se anunta proteste pentru ziua de miine. Sa vedem ce se va intimpla...

      D. - M.G.
      • +1 (1 vot)    
        ICR are nevoie de o reforma (Joi, 21 iunie 2012, 13:03)

        soldepace [utilizator] i-a raspuns lui MAITREYI

        nu toti cetatenii sunt multumiti de cum merg treburile pe acolo
        • +1 (1 vot)    
          se exagereaya (Joi, 21 iunie 2012, 15:57)

          Goriot [utilizator] i-a raspuns lui soldepace

          Patapievici exagereaza putin in aceasta sittuatie.
    • 0 (2 voturi)    
      ICR functioneaza politizat acum (Joi, 21 iunie 2012, 8:09)

      Roua [utilizator] i-a raspuns lui R.A.Muresan

      Patapievici se baga in lupte politice care nu-si au rostul. Meciul dintre Voiculescu si Basescu e mereu castigat de coolmogul, iar marinarul nu poate accepta, asa ca-si introduce in lupta cate-un Patapievici, MRU si alti baieti destepti.
  • +4 (14 voturi)    
    fara cuvinte .... (Miercuri, 20 iunie 2012, 12:55)

    Crisabela [utilizator]

    Am ramas fara cuvinte .... Daca Dan Voiculescu va face numirile la ICR nu mai este nimic de spus ! Nu mai avem altceva de facut decat sa ne resemnam . Ne meritam soarta .
    • +4 (10 voturi)    
      cum să ne resemnăm? (Miercuri, 20 iunie 2012, 14:34)

      Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui Crisabela

      Să nu aud de resemnare! De asta am ajuns aici, pentru că ne resemnăm cu uşurinţă...
      • 0 (4 voturi)    
        ce putem face ? (Miercuri, 20 iunie 2012, 15:32)

        Crisabela [utilizator] i-a raspuns lui Ioana Munteanu

        Draga mea , spune-mi concret ce putem noi face ? Ai dreptate ca nu trebuie sa ne resemnam , dar se intampla prea multe lucruri in aceste zile incat cred ca nu mai avem putere de reactie . Nu mai exista respect pentru nimic . Avem un prim ministru care in loc sa isi dea demisia ca a fost prins furand , zambeste la tv ca si cand nici usturoi nu a mancat nici gura nu-i miroase .... Am doi baieti care dau examenul de bacalaureat acum si cu dezamagire m-au anuntat ca ei nu o sa mai ramana in Romania , vor sa fuga mancand pamantul din tara unde ministrii mint , fura , se hlizesc la tv , arata cu degetul spre oricine numai spre ei nu . Daca toti romanii am fost considerati hoti ptr. ca aveam destui conationali care furau pe afara acum nu mai exista nici o indoiala ca nu mai avem scapare. Sunt foarte multi doctoranzi care au muncit ani la rand pentru teza de doctorat si acum planeaza asupra tuturor o umbra de indoiala , pentru ca Victor Ponta care e prim ministru a plagiat rusinos .... Dan Voiculescu a fost turnator la securitate , toata lumea cunoaste asta , dar acest om face si desface lucruri la cel mai inalt nivel . Culmea ca mai e si ascultat cu sfintenie de foarte multi romani .Vai de noi si de viitorul copiilor nostri . Toate cele bune iti doresc !
    • +1 (1 vot)    
      Nu Voiculescu e presedintele Senatului (Joi, 21 iunie 2012, 10:56)

      Roua [utilizator] i-a raspuns lui Crisabela

      Patapievici ne crede naivi? E foarte bine ca ICR trece din subordinea presedintelui la Senat.
  • -10 (20 voturi)    
    Propagandisti basisti, (Miercuri, 20 iunie 2012, 12:58)

    lostrita [utilizator]

    ICR a fost dat Parlamentului, structura fundamentala a democratiei!! Nu lui Voiculescu. Nu e Parlamentul lui Voiculescu de acasa, e Parlamentul votat de cetateni. Parlamentul are reprezentanti de la mai multe partide, inclusiv de la pdl! Presedinte le Senat e Blaga, nu Voiculescu. De ce e mai bine ca o institutie sa fie in subordinea unui Parlament decat a Presedintiei? Pt ca presedintele reprezinta doar 15% dintre cetateni, cat au obtinut pdlistii la alegeri, in timp ce Parlamentul ii reprezinta SI pe aia 15% si pe restul de 85%. Mie, ca cetatean contribuabil, nu imi convine ca Basescu sa isi foloseasca ICR ca propriul instrument de propaganda. Toate papioanele astea care protesteaza impotriva democratiei la urma urmei nu sunt decat niste "puiuti de comunisti", ca sa citez din tatuca.
    • +5 (9 voturi)    
      Voiculescu (Miercuri, 20 iunie 2012, 14:05)

      LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui lostrita

      Voiculescu controleaza tot ce fac cei 3 lideri de partid, la Grvico se stabileste acum soarta romaniei
    • +6 (10 voturi)    
      Propaganda (Miercuri, 20 iunie 2012, 14:40)

      aaragn [utilizator] i-a raspuns lui lostrita

      Ai idee de vreun exemplu de propaganda facuta de ICR? Un link, ceva?

      Inca ceva, ICR nu te reprezinta pe tine. ICR e facut sa reprezinte cultura romana in strainatate. Cultura romana alta decat filmele lui Sergiu, Stela si Arsinel, folcloriste de la Etno TV si alte suse/sarmale din astea.

      Suse si sarmale la care va reveni urmasul lui Patapievici, probabil Razvan Theodorescu.
      • +1 (1 vot)    
        lostrita (Miercuri, 20 iunie 2012, 20:42)

        baboi [anonim] i-a raspuns lui aaragn

        nu merita atentia noastra.
  • -5 (13 voturi)    
    opozitie (Miercuri, 20 iunie 2012, 13:00)

    korcico [utilizator]

    Dupa 7 ani jumatate director ICR cred ca e timpul sa mai ei o pauza. Ajunge cu pupincurismul gen " un pic asemănător cu cazul Bill Clinton şi sexul oral. Ştiu sigur că lui Băsescu i s-a oferit o casetă cu Mircea Geoană în care i se făcea sex oral şi el a refuzat să o folosească. Este un om onest", a declarat Horia Patapievici, într-un interviu acordat La Vanguardia.
    sau ""Am văzut materialul care l-ar putea reduce pe Geoană la un prostănac şi mai mare decât e deja. Pe drumul spre casă mă întrebam dacă eu l-aş fi dat".
    E penibil saracu
  • -5 (9 voturi)    
    patapievici l-a sustinut pe basescu (Miercuri, 20 iunie 2012, 13:31)

    soldepace [utilizator]

    poate de aceea nu este amic cu voiculescu. totusi e greu de crezut ca mogulul se baga l icr
    • +3 (9 voturi)    
      şi ce dacă? (Miercuri, 20 iunie 2012, 14:54)

      Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui soldepace

      Şi ce dacă l-a susţinut? Sigur că l-a susţinut, pentru că Băsescu a fost vectorul progresului în ultimii ani în România. În general, progresiştii şi reformiştii l-au susţinut, nu neapărat pentru că l-ar fi iubit pe Băsescu, ci pentru că nu aveau pe cine altcineva să susţină în acest scop.
  • -8 (10 voturi)    
    prostii gogonate, HRP o ia pe aratura (Miercuri, 20 iunie 2012, 13:45)

    gimini [utilizator]

    Da, numai de numiri culturale nu are timp, chef si stare Dan Voiculescu. Pai daca vrea, Dan Voiculescu face singur o fundatie culturala cu buget de 5 ori mai mare decat ICR-ul. Dar de ce ar face-o: ca sa-l suga de bani toti looserii, artisti wanna-be si regizori care nu aduc un spectator in sala?!

    Hai, si acu' bagati minusuri, stiu ca va pishka la deshte.
    • +1 (1 vot)    
      Si eu cred ... (Miercuri, 20 iunie 2012, 17:52)

      math [utilizator] i-a raspuns lui gimini

      ... ca Dan Voiculescu e prea tare pentru aceste detalii gen ICR, ministerul agriculturii, Parlament, Consiliul European, NATO. El lucreaza la alt nivel, universal as putea spune. Este un erou care incearca sa salveze poporul din spatele usilor inchise, alaturi de cei trei barbati de stat, tari ca fularul. De fapt 2+1 pentru ca majordomul lui Voiculescu e paralel saracu'.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by