​​INTERVIU Cristian Diaconescu: Cu Olanda, relatia economica e una de succes. De ce din punct de vedere politic ne confruntam cu o alta atitudine?

de Andrei Cucu     HotNews.ro
Vineri, 2 martie 2012, 17:46 Actualitate | Esenţial


Cristian Diaconescu la Iasi
Foto: Hotnews
Cristian Diaconescu, ministrul Afacerilor Externe, spune despre opozitia Olandei fata de aderarea Romaniei la Schengen ca "eventualele mecanisme sau aranjamente politice care cuprind un partid extremist sunt optiunea suverana a statului respectiv, dar nu pot fi opozabile intereselor unui alt stat membru al UE". Intr-un scurt interviu acordat la Iasi, Diaconescu aduce in discutie colaborarea economica foarte buna cu Olanda si recunoaste ca la nivel european exista o preocupare fata de angajamentul real al clasei politice romanesti in ceea ce priveste reforma sistemului judiciar.


Rep: Olanda s-a opus iar aderarii la Schengen, discutia fiind impinsa pina in septembrie. Ce masuri aveti in vedere pentru a rezolva acest blocaj?
Cristian Diaconescu: In continuare este nevoie de demersuri politice cat se poate de clare, pentru ca un singur stat din cele 27 de state membre ale UE se opune integrarii Romaniei si Bulgariei in acest acord pe temeiuri care nu au legatura cu criteriile Schengen. Este, in opinia mea, o atitudine stranie, care trebuie sa isi gaseasca o rezolvare nu neaparat in plan bilateral, ci in plan multilateral, pentru ca partenerii nostri stiu foarte bine ca am depasit cu un an termenul limita asumat prin tratatele constitutive si actele juridice ratificate in parlamentele tuturor statelor membre la acordul Schengen privind momentul in care Romania si Bulgaria urmau sa devina parte integranta a acestei zone.

Din aceasta perspectiva, clasificarile sunt mai putin necesare. Evident ca progresele sistemului judiciar sunt cat se poate de necesare, nu numai din perspectiva mecanismului de control si verificare (MCV), dar mai ales in ceea ce priveste functionarea sistemului judiciar romanesc si a statului de drept. Dar, repet, relatia politica pe care Olanda o face cu Mecanismul de Control si Verificare nu are o baza juridica in acordurile si tratatele pe care le-am incheiat in Uniunea Europeana.

Rep: Intr-un interviu pentru Romania Libera ati anuntat o politica externa mai "contondenta". Revenind la Olanda, ne putem astepta a un raspuns mai dur al Romaniei?
Cristian Diaconescu: In nici un caz nu as dori sa se inteleaga ca printr-o politica externa "mai activa" s-ar intelege o atitudine mai agresiva pe care Romania ar avea-o in perioada aceasta in planul politicii externe.

Sa nu uitam ca discutam cu parteneri europeni cu care avem relatii politice, economice si strategice extrem de  importante, necesare atat pentru Romania, cat si pentru zona in care ne aflam. Din acest punct de vedere as dori sa subliniez faptul ca interesul Romaniei va fi urmat cu mai multa consecventa si profesionalism si da, cu mai multa determinare, deoarece nu este vorba de un interes national impotriva sensului in care merge Europa si spatiul euroatlantic, ci o formulare a unei politici externe articulate cu valorile, principiile, standardele pe baza carora s-a constituit Uniunea Europeana.

Dorim insa ca in dialogul bilateral pe care nu il vom neglija cu partenerul olandez sa avem in vedere intregul context al relatiilor noastre bilaterale, inclusiv cele economice, intrucat partenerul economic olandez este deosebit de activ in Romania si relatia economica este una de succes. De ce din punct de vedere politic ne confruntam cu o alta atitudine, aproape opusa disponibilitatii de colaborare economica intre cele doua state?

Pe de alta parte, dorim sa reiteram faptul ca eventualele mecanisme sau aranjamente politice care cuprind un partid extremist sunt optiunea suverana a statului sau a clasei politice respective, dar nu pot fi opozabile intereselor unui alt stat membru al Uniunii Europene, cum este Romania.    
 
Rep: Care e atmosfera in UE la adresa Olandei? Simtiti sprijinul celorlalte state pentru Romania in chestiunea Schengen?
Cristian Diaconescu: Fara a ma hazarda in a face evaluari punctuale, pot sa va spun ca preocuparea in legatura cu clarificarea pozitiei Olandei este mare in interiorul Uniunii Europene. Statele membre doresc ca Olanda sa isi fixeze un punct de vedere care sa tina cont de ceea ce in acest moment este legat de criteriile si standardele acordului Schengen.

Din aceasta perspectiva, speram ca atat statele membre, cat si Olanda vor ajunge la o formula de compromis care sa respecte angajamentele luate la inceputul parcursului privind zona Schengen.

Fara a uita problemele sistemului judiciar romanesc, se simte un sprijin al celorlalte state membre pentru Romania in aceasta chestiune. Chiar daca legatura facuta cu Mecanismul de Control si Verificare este artificiala, totusi sunt o serie de probleme de interes national pentru Romania care trebuie avute in vedere atunci cand vorbim de modernizarea sistemului judiciar, si mai ales angajamentul politic pentru viitor ca si semnal de responsabilizare a clasei politice romanesti in ceea ce priveste sistemul judiciar.

Aceasta este o tema care revine cu o oarecare insistenta in retorica partenerilor nostri.

Pe de alta parte, sprijinul partenerilor europeni a fost evident la Consiliul European, atata vreme cat s-a stabilit o data in ceea ce priveste Romania si Bulgaria. Este un semnal care era nevoie sa apara pentru ca semnalizeaza o oarecare insistenta a statelor europene ca aceasta problema sa fie solutionata cat mai rapid.

Rep: Aceasta saptamana a adus semnarea unui protocol bilateral cu Serbia. Care sint cele mai importante prevederi ale protocolului privind minoritatile?
Cristian Diaconescu: Noi am insistat in primul rand pe aspectele care corespund pana la identificare cu standardele pe care toate statele membre UE le aplica, mai ales dreptul liber al minoritatilor nationale pentru autoidenficare clara.

Si din acest punct de vedere consideram ca minoritatea romana sau minoritatea vlaha se pot constitui ca si comunitati cu drepturi clar definite prin conventiile si acordurile nationale la care si Serbia este parte, fara o interventie administrativa, fara o ingerinta a statului si in conditiile optiunii libere de asociere intr-o forma minoritar comunitara, asa cum se intampla cu toate minoritatile din celalalte tari.

In al doilea rand, decurgand practic din acest principiu, sunt aspecte de natura lingvistica, identitate religioasa, culturala, care in mod evident decurg din aceasta asumare a faptului ca sunt membri ai minoritatilor romane si care trebuie sa primeasca si un sprijin evident din partea statului.

Repet, vorbim de obligatii internationale, si totodata de aplicarea unui cadru legal pe care la acest moment Serbia il are. Noi nu inventam acum noi principii, valori, sau standarde. Odata ce si-au sustinut candidatura pentru UE in mod evident au achiesat la aceste standarde si le doresc a fi aplicate la nivel national. Pe de alta parte, cadrul legislativ din Serbia ofera posibilitati pentru implementare, deci este vorba numai de un gest natural, aproape automat pe care acest stat trebuie sa il faca.

Rep: Ce impact vor avea declaratiile negative la adresa Romaniei facute de ministrii de Externe german si suedez?
Cristian Diaconescu: Aici vreau sa fac o clarificare cat se poate de simpla. Absolut toate statele au sustinut deciziile luate impreuna la Consiliului Afacerilor Generale. Inclusiv Germania si Suedia au sustinut luarea deciziei finale in cadrul Consiliului European la nivelul sefilor de stat si de Guvern, instituirea unui mecanism de monitorizare in ceea ce priveste Serbia care sa functioneze printr-un raport de progres in octombrie a acestui an, precum si prin implicarea inaltului comisar pentru OSCE in evaluarea progreselor inregistrate de Serbia privind protejarea minoritatilor.

Deci, pe acest palier, decizia guvernelor respective a fost clara si neechivoca. Da, au aparut unele declaratii mai mult sau mai putin indirecte ale unor ministri de externe, politicieni la randul lor, nu stiu care este ratiunea lor. Dar ceea ce pot spune e ca domniile lor au sustinut hotaririle pe care le-am luat in sensul mentionat. Restul sunt chestiuni de interpretare care tin seama de anumite ratiuni politice interne pe care nu le cunosc.

Rep: In ce stadiu este un proiect extrem de important al Romaniei in plan energetic, si anume AGRI? Cum merge cooperarea cu Azerbaidjanul?
Cristian Diaconescu: Este in stadiul unui studiu de fezabilitate care include modalitatile economice si financiare de punere in aplicare, dar si incurajarea cooperarii politice a statelor aflate pe parcursul acestui traseu. Sigur, proiectele energetice se considera a fi proiecte strategice, motiv pentru care apar dificultati de parcurs, dar speram ca acest proiect va fi realizat.

Colaborarea la nivel politic cu Azerbadjianul este excelenta. Disponibilitatea partii azere in gasirea unor solutii in care si Romania sa fie inclusa este foarte buna, dar evident pot fi si o serie de dificultati de natura strategica, economica, financiar-bancara atunci cand vorbim de finantarea unor proiecte care sunt extrem de scumpe pe astfel de trasee energetice, dar care speram sa fie depasite.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2915 vizualizari

  • -1 (11 voturi)    
    De ce nu ne vor (Vineri, 2 martie 2012, 17:59)

    adi [anonim]

    Raspunsul este simplu de ce nu prea ne vor. Pentru ca noi romanii suntem necivilizati. Nu toti, dar o foarte mare parte. Pentru ca avem multi romi care au facut ravagii in vest. Pentru ca foarte multi romani fura din magazinele lor. Pentru ca sunt retele intregi de proxeneti si cefosi romani care forteaza femei pentru prostitutie. Pentru ca romanul care se trezeste pe o autostrada din afara merge ca nebunul cu talpa la podea. Pentru ca foarte multi romani se tin numai de smecherii si de facut un ban rapid, binenteles ilegal - iar daca la noi e normalitate lucrul aceasta, le ei nu. Si ar mai fi multe exemple de ce nu ne vor.
    • +2 (6 voturi)    
      romaniii nu-s esential diferiti de ceilalti oameni (Vineri, 2 martie 2012, 18:23)

      John [anonim] i-a raspuns lui adi

      doar sistemul in care au trait si au fost educati difera semnificativ!!

      Romanii sunt oglinda implicarii statului in formarea lor!! Lipsa educatiei, a justitiei si chiar a bisericii (in sensul bun) au creat romanul blamat de occident!!
      Sunt sute de mii de copii nascuti din parinti romani in strainateate care NU DIFERA cu nimic de 'bastinasi"!!
      Romanii sunt fiinte normale dar se nasc si traiesc intr-o societate bolnava!!
      • +1 (1 vot)    
        nu stiu (Vineri, 2 martie 2012, 22:32)

        alina [anonim] i-a raspuns lui John

        Nu stiu la ce va referiti domnule John, eu sunt nascuta din parinti romani si am trait 25 de ani in Romania si de 10 ani traiesc in Olanda, nu am nici un fel de carente de educatie fata de olandezi, sotul meu este olandez, peste tot exista clase sociale, chiar si in Olanda, unii sunt mai educati, altii mai putin educati, unii mai rafinati altii mai putin rafinati, unii locuiesc in cartierul de vile :-) , altii in apartament si altii in campingul de rulote :-) , altii sub pod, altii la ospiciu si altii la inchisoare.
        Bastinasii DIFERA intre ei domnule Ion,cum este si normal.

        Probabil ca va cheama John si atunci credeti ca va puteti permite sa jigniti indirect familia romana, dar daca va cheama de fapt Ion aveti personal probabil o problema care se numeste: proiectare.

        Cat despre biserica, chiar fiind vb de Olanda hmm...sa o luam usor, nu au nici o treaba olandezii cu biserica, biserica si statul nu au nici o treaba una cu alta.

        Apropos eu nici nu sunt crestina, m-am facut intre timp evreica.
        Ar trebui sa fie probleme sa inteleg? Ca nu sunt dusa la biserica, nu am fost niciodata :-)
        • -1 (3 voturi)    
          de curiozitate (Sâmbătă, 3 martie 2012, 0:00)

          adi [anonim] i-a raspuns lui alina

          Te-ai facut evreica pentru ca viitorul tau sot era evreu, am dreptate ? Intreb pentru ca este cam singura religie la care aproape toate femeile iau religia sotului. In rest cazurile cand cineva trece de la crestinism la iudaism din propria initiativa tind spre 0. Adica brusc iti dai seama ca noul testament nu a existat dar vechiul da ?

          Legat de ce zicea John, nu cred ca ai inteles, l-ai atacat degeaba. John zicea ca tara in care traim ne face mai rai, mai galagiosi, mai necivilizati. Si tind sa cred asta.

          Daca un copil rom s-ar naste intr-o familie de suedezi si nu intr-una de tigani romani, bat pariu ca ar ajunge un om civilizat si nu un hot.
          • 0 (0 voturi)    
            adi (Sâmbătă, 3 martie 2012, 11:21)

            alina [anonim] i-a raspuns lui adi

            Adi,

            NU stiu daca mai citesti aici dar sa-ti raspund la intrebare, nu Adi, m-am facut evreica din connvingere in urma unui proces care l-am inceput asa undeva la varsta de 11 ani cand am inceput sa ma gandesc sa-mi gasesc propriul drum in viata si propriile convingeri.
            Este primul pas spre libertate.

            Nu l-am atacat pe domnul John, intr-o discutie nu trebuie sa fii de acord 100 % cu ceilalti, ci pur si simplu mi-am spus parerea.
            Adevarul este undeva la mijloc.Exista destui romi in romania care sunt civilizati, ok, bine crescuti, educati ! si exista si romi mai simplii, saraci, care matura dimineata la 5 strazile si nu-i baga nimeni in seama care nici nu umbla la furat nici in Romania nici prin alte tari, mie una sincera nu mi s-a intamplat sa ma atace niciodata vreun tigan sa-mi ia nimic nici din casa nici din poseta.

            Dar noi vb aici despre romii care au circulat (intr-o viata nomada sau semi nomada) de 20 ani peste tot, pai daca in ultimii 20 de ani au trait la paris, acolo nu sunt scoli? acolo nu sunt institutii? de ce traiesc tot in rulote, murdari, analfabeti, tarile astea...ce au facut sa-i aduca in rand cu lumea?
            Dupa cum vedeti stiu! s-a gresit MULT se gresete mult in continuare in Romania DA dar ipocrizia este o trasatura de caracter umana nu doar romaneasca.
            Pe de alta parte, Olanda are parete de camper-ii ei, ma intreb de ce? traiesc inca in locuri ingradite in rulote cu o viloaca gen rulata in mijoc al sefului :-) si caii la pascut langa acest loc urat de vazut si se ocupa in preponderenta de activitati criminale? de ce nu locuiesc ca fiecare in locuinte ci asa...la grup?
            Exista destui tigani romani care au ajuns civilizati in Romania, intrebarea este ce este de facut cu cei care NU sunt in romania dar au acte romanesti, cum sa-i duci la scoala in Ro daca ei sunt la ciordit la Paris?Asta este intrebarea pe care eu o pun! Pai au si alte tari Europene o contributie la aceasta problema sau nu? Si la Paris exista politie, institutii, scoli,..
        • -1 (1 vot)    
          ati ales sa traiti in Olanda pentru ca va place (Sâmbătă, 3 martie 2012, 0:10)

          John [anonim] i-a raspuns lui alina

          Romania si iubiti ortodoxia sau e chestie de proiectare a virtualitatilor romanesti in realitatea olandeza?
          Chiar daca va simtiti cit toata civilizatia din Romania eu va pot spune ca in targuri dar cu precadere la sate exista un procent semnificativ care nu atinge gradul de "needucatie" a olandezului "rudimentar" cit am vrea noi sa ne consideram de educati!!

          Cit despre cetatenii romani care ne fac de ras in Europa puteti fi convinsa ca n-au inceput sa fure din clipa cind au parasit Romania!! Locul lor era la inchisoare in Ro si nu in Europa ! Dar ...la noi hotii sunt cinstiti in fata justitiei..motiv pentru care am ajuns toti romanii sa fim considerati posibil hoti in Europa
          • 0 (0 voturi)    
            domnule John (Sâmbătă, 3 martie 2012, 11:29)

            alina [anonim] i-a raspuns lui John

            Domnule John,

            Ca de obicei adevarul este undeva la mijloc.
            Aveti si nu aveti dreptate.
            Exista un adevar in ceea ce spuneti in masura in care in Romania exista o mai mare discrepanta intre bogatie si saracie, din saracie se nasc de multe ori nu tocmai ceea ce noi numim virtutii.
            Pe de alta parte nu aveti dreptate si am sa va dau un exemplu :
            exista o vb idish care spune asa: daca ai bani esti CINSTIT , frumos , destept si un cantaret grozav.
            Nu confundati va rog o bunastare materiala cu calitatile umane ca si cinstea, bunul simtz, frica de Atotputernic, etc.
            Sa spui ca romanul needucat este inferior ca si trasaturi de caracter olandezului rudimentar este cat se poate de ...naiv, imi cer scuze, nu spun rau-intentionat.
            Sunt foarte multe probleme in Romania dar peste tot sunt.Cat priveste afirmatia cu: hotii trebuie sa raspunda si in Ro o data si o data penal aveti perfecta dreptate.

            Pai acum ramane de vazut daca Olanda a ajutat Romania, caci se pare ca este ca o relatie de ura-dragoste (as zice Olanda iubeste Romania cu patima nu-i asa) si din relatiile astea cu foc ; -) se naste sexul cel mai bun , stiti dumneavoastra nu conteaza care pe care (desi este clar in cazul asta) conteaza sa se tremine ambii in icneli de fericire.
            Om trai si om vedea, pana atunci : nu va puneti ca si oameni de rand prea multe paie in cap oameni buni si nu va simtiti inferiori si rusinati ca sunteti romani.

            Sa ne auzim de bine!
            • 0 (0 voturi)    
              cred ca trebuia sa scriu in ebraica ca sa intelege (Luni, 5 martie 2012, 9:38)

              John [anonim] i-a raspuns lui alina

              titlul mesajului este

              romaniii nu-s esential diferiti de ceilalti oameni !!

              Asta inseamna ca noi cind ne nastem sunt SI CA olandezii dar pe parcurs pierdem avantajul educatiei si societatii pe care le au cei din alte tari!

              Tot ce spuneti d-voastra nu face decit sa confirme ce am spus eu ceea ce este un lucru bun. Probabil ca limba nu va mai este chiar familiara si mai dati rateuri in intelegere :))) !
  • +4 (4 voturi)    
    parerea mea (Vineri, 2 martie 2012, 18:03)

    Denoro [utilizator]

    Pai fiindca Olanda e satula pana peste cap de straini.
    De la al doilea razboi mondial pana acum vreo zece ani, Olanda a promovat o atitudine de extrema corectitudine politica, a permis naturalizarea pe teritoriul ei a enorm de multi emigranti, de cele mai ciudate si mai exotice origini si a considerat, la fel ca tot vestul Europei, ca acest multiculturalism este bogatia numarul 1 a Europei.
    Ei bine, intre timp s-a dovedit ca o mare parte din aceasta "bogatie" a multiculturalismului, in special cea de origine islamica, nu imbratiseaza cu foarte mare entuziasm valorile democratiei, nu sunt prea harnici si in general nu reusesc sa se ridice la nivelul mediei populatiei bastinase. O parte a acestora sunt adeptii unui islamism extremist, sunt violenti si, mai presus de toate, rata lor de inmultire e net superioara olandezilor get-beget.
    Asa ca olandezii au descoperit ca nu-i exclus ca intr-o zi minunata lor tara sa fie una mai degraba islamica si magrebiana, iar caracterul traditional olandez sa dispara incetul cu incetul. (de exemplul peisajul urbanistic se schimba incet dar sigur prin construirea a tot mai multor moschei cu arhitectura traditionala araba, usor modernizata poate, dar tot stilul ala).
    Numai ca ei nu pot spune asta cu voce tare: extremistii islamici din Olanda atata asteapta, motiv de scandal si distrugeri! Ceea ce mareste frustrarea olandezilor!
    Si atunci au picat la indemana romanii. Romani, tigani, bulgari, mai conteaza? Si isi varsa tot amarul unei tari colonizate de islam pe niste romani si/sau tigani, fiindca cu ei isi permit: ei nu fac nici scandal, nu pun bombe si nici nu dau foc la masini pe strada. Mai cersec, mai un furtisag marunt, mai o pozitie a presedintelui Romaniei suparata, dar de fapt nimic grav.
    In profunzime, eu zic ca asta e cauza. Pur si simplu olandezii sunt satui pana peste cap de straini, mai ales de cei cu "valori culturale" diferite (adica lenesi, hoti, fara scoala, etc.)
    • +5 (5 voturi)    
      chestia e ca (Vineri, 2 martie 2012, 18:24)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Denoro

      romanii nu sunt exotici, sunt europeni.... Printre cei mai vechi chiar.
      La care se mai adauga si faptul ca Romania este o tara membra UE, spre deosebire de cei care vin cate o suta pe o pluta in deriva din Africa.
    • +1 (1 vot)    
      :) (Vineri, 2 martie 2012, 20:35)

      anonaim [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      De acord cu explicatia ta, cred ca asa se intampla.

      Ce mi-as dori ca olandezii sa gaseasca solutii constructive de a-si rezolva problema.

      Cred ca una ar fi sa se puna pe facut copii , iar alta sa ofere cetatenie usor celor cu educatie , din estul Europei sau de altundeva (ma gandeam cum s-a emigrat in Canada)
    • -3 (3 voturi)    
      prima cucerire araba a Europei a adus civilizatie (Vineri, 2 martie 2012, 20:51)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      arhitecturala, matematica,medicina,astronomia in Europa -a doua cucerire araba ,care pune in prim plan valorile familiale,cresterea si educatia copiilor, cat mai multi copii,intrajutorarea si mila pentru saraci si nebuni ,este mai presus decat decadenta civilizatiei actuale,egoismul si ratacirea in droguri ,homosexualitate , intilnite in mod deosebit in Olanda !
    • +2 (2 voturi)    
      corect ! (Vineri, 2 martie 2012, 23:49)

      casandra [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      ai explicat foarte bine si obiectiv, raliez la cele exprimate de tine ! si nu numai Olanda este satula de situatia asta ci toate tarile din Europa de Vest, de aceea s-au inmultit si atitudinile xenofobe, si partidele extremiste, si actele extremiste (vezi norvegianul Breivik)
      Noi ?...pur si simplu am cazut la mijloc pentru ca, in ciuda apucaturilor care ne-au lipit tot felul de etichete, sintem pasnici...nu ripostam...nici autoritatile nu o fac, deci ? mult mai simplu sa-ti versi frustrarile pe cineva care nu raspunde... cam asta ! stiu, e trist.
  • +4 (6 voturi)    
    Sfanta naivitate (Vineri, 2 martie 2012, 18:09)

    Mihai R. [anonim]

    Este si tare greu sa-ti dai seama de ce nu ne vor in zona Schengen: au vazut migratia tiganilor din Romania fara ca sa fim parte din zona si s-au intrebat cum o sa arate regiunile mai pricopsite dupa ce granitele vor fi larg deschise. Nimeni nu baga de seama sutele de mii de romani care isi vad de treaba lor, muncesc si traiesc corect. Insa toate orasele mai mici sau mai mari din vestul Europei s-au umplut de tigani romani care cersesc, ataca, jefuiesc, excrocheaza, murdaresc, distrug si polueaza zonele in care se afla. Au bagat spaima in europeni si le-au distrus modul de viata depasindu-i pe emigranti musulmanii la criminalitate. Olandezii s-au saturat si nici nu se mai obosesc sa foloseasca vreun limbaj politically correct precum ceilalti care gandesc la fel. Restul este bla-bla-bla.
    • +1 (1 vot)    
      asa ...si? (Vineri, 2 martie 2012, 21:36)

      alina [anonim] i-a raspuns lui Mihai R.

      asa si?
      fara nici o urma de cinism doar vreau sa stiu solutia: ce ar trebui sa fac eu, dumneata, statul Roman, romanul de rand din Romania sau strainatate in privinta romilor de care vb?
      sa ii inchida?
      sa ii bage in cusca?
      acesti romi de care vb dumneata exista si de 20 de ani umbla...prin franta, prin belgia, prin spania, prin romania, etc.
      care ar fii solutia dupa dumneata?
      sau ti=e rusine ca in romania exista o minoritate tiganeasca?
      problema asta trebuie sa devina o problema europeana nu doar a romaniei, este clar ca nimeni nu vrea probleme cu romii , dar asta este o solutie "pe termen lung, buna si civilizata" sa-i imbarci de pe un avion pe altul cu tot cu copiii ce i-au facut si i-au nascut perste tot prin europa/paris/madrid si sa-i trimiti in Romania?
      SOLUTII?
      cu ce este de vina romanul de rand care isi vede de casa/copii/viata pentru roma care umbla de 20 de ani prin europa la ciordit?
      SOLUTII?
    • +1 (1 vot)    
      ca o tot dau unii romani (Vineri, 2 martie 2012, 21:53)

      alina [anonim] i-a raspuns lui Mihai R.

      atat pe problema tiganilor.

      tiganii ! fac parte din istoria EUROPEI de mai bine de 1500 de ani.
      da ! care au pasapoarte romanesti sunt romani,dar ia aminte: eu personal nu am nici o problema de identitate , eu nu sunt tiganca de ex, sunt romanca.
      in Olanda de ex: romii sunt romani imputiti, etc.nu au voie sa le zica tigani ca este discriminare, dar de romani ! este voie sa injuri oricat vrei sa iti golesti fierea pe toate gardurile.

      care este solutia dupa unii, de ce ar trebui sa de identifice pana la urma poporul roman cu o minoritate roma care cerseste, fura, etc ? tiganii si romii sunt ai tuturor pana la urma , si ai lor si ai nostrii.
      asta este problema, ca ei nu ii vor ;-) si de noi se poate spune orice caci nu este discriminare.

      exista destui tigani care isi vad de treaba si nu fura, dar asta pentru ca va tot legati de tiganii astia care isi fac de ca prin Europa, aloooo, ei exista, sunt Europeni! DA , de vreo 1500 ani, ce vreti sa facem cu ei, de ce sa fie doar treaba romaniei?
      SOLUTII?
      :-)
      pentru ca eu personal NU am probleme de identitate, vine o zi in care stau in picioare ca si roman ! si CER sa mi se recunoasca identitatea nationala: de ROMAN.
      da?
      • 0 (0 voturi)    
        mai taie 1000 de ani din istorie daca are importan (Sâmbătă, 3 martie 2012, 8:44)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui alina

        pentru tine!
        Dalitii ,fratii si surorile indiene ale actualilor tigani europeni ,au pornit in lume in timpul in care mai toti nomazii au dat startul ,pe la 1300 en.Pana in ziua de azi simbolul tiganilor este roata de la car !
        Dalitii & tiganii fac parte din casta intushabililor si denumirea de tigan vine din grecescul athingoi care inseamna exact *de neatins* -intushabil provine din engleza !Dalitii & tiganii dau cel mai mare numar de infractori per grup minoritar atat in India cat si in restul lumii !
        pana si in Japonia ,tiganii numiti burakumin asigura 70% din efectivele criminalilor Yakuza !
        normal ca suntem confundati cu tiganii datoritei nefericitei denumiri ,dar si Romi e o greseala ei se numesc Domi in sanscrita !
  • +1 (1 vot)    
    ...eu propun..! (Vineri, 2 martie 2012, 18:31)

    bm [anonim]

    ...sa renuntam la Schengen ...!....in compensatie sa le trimitem toti infracturii sa execute pedepsele la locul de munca in Amsterdam..sa-i civilizeze ei...! ...Macar cu atata sa ne alegem ...!
  • +5 (5 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 2 martie 2012, 18:57)

    Erasm [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      Degeaba (Sâmbătă, 3 martie 2012, 17:32)

      Crunchy [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      Bag mana-n foc ca pot sa ne excluda si din UE, si statul mafiot nu va renunta la apucaturile sale pentru ca nu realizeaza ca are apucaturi. Adica pur si simplu pentru ei este normal sa exista niste privilegiati (cat timp e vorba de ei si apropiatii lor) care sa se infrupte dupa bunul plac din banii publici, pentru ca "li se cuvine".

      Tinete minte cazul inspectorului de politie de la Bacau, plangand in fata camerelor pentru ca nu intelegea de ce fusese certat pentru prietenia lui cu un camatar notoriu.
  • -3 (3 voturi)    
    neverlands (Vineri, 2 martie 2012, 19:04)

    lica [anonim]

    daca le dam portul Constanta poate ca o sa intram
    defapt asta asteapta ei
    • 0 (0 voturi)    
      saracii Olandezi, porturi n-au! (Vineri, 2 martie 2012, 20:22)

      John [anonim] i-a raspuns lui lica

      si de Bulgari oare tot porturi "cersesc"??
    • -2 (2 voturi)    
      sunt convins (Vineri, 2 martie 2012, 20:31)

      saabo [anonim] i-a raspuns lui lica

      ca asteapta ceva la schimb! si pe deasupra ..ei si nemtoteii sunt foarte nasfirosi pe relatia m ilitara cu USA! Vor ceva economic la schimb!!..Da!Punct.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu asta vor. (Vineri, 2 martie 2012, 20:46)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui lica

      Olandezii au vazut ca sau facut schimbari importante in justitie,dar la fel de bine vad cum justitia romana da sanctiuni simbolice pentru A.Nastase,C.Voicu,D.I Popescu,Vantu,Seres,Voiculescu si altii.Cred ca atunci cand indivizii enumerati mai sus,in fapt niste excroci care au devalizat Romania,daca vor fi condamnati cu executare si nu pentru un an sau doi,ci mult mai mult,cand vamesii si politistii dovediti corupti vor primi pedepsele meritate,nu cred ca va mai spune cineva ca nu meritam sa fim in Achengen.Nu numai tiganii sunt probllema,ci si tigania din justitia romana.Semnalul sa dat,condamnarile curg,de ne si miram,nefiind obisnuiti cu asta,dar inca nu-i rezolvata problema.In plus ,se mai folosesc, inca,multe tertipuri pentru a nu executa pedepsele.
  • 0 (0 voturi)    
    pt ca (Vineri, 2 martie 2012, 19:55)

    ady [anonim]

    olandezii nu-s prostanaci..e frumos sa indeplinim criteriile de forma..dar cu resursa umana lasam de dorit
  • +1 (1 vot)    
    la subiect (Vineri, 2 martie 2012, 20:04)

    A [anonim]

    Mi se pare ca nu ne canalizam ideile pe fondul problemei.
    Cetateanul roman poate circula in UE deci toate punctele nostre nevralgice (i.e. hotul, minoritarul etc) as zice, nu prea au foarte mare importanta adica exista si pot .
    Ideea e ca daca Romania face parte din Schengen 1. Va putea sa dea vize, si in consecinta acces altor cetaneni extra-comunitari care se vor putea plimba nestingheriti prin Europa
    2. Bunurile verificate de faimosii vamesi romani vor fi libere sa circule in Europa
    Inteleg ca din punct de vedere politic ar fi un pas important dar mi se pare ca se pune prea mult accent pe asta. Cetateanul roman nu va trai de 10 ori mai bine, dar va avea anumite responsabiliti care pot fi destul de importante si pentru care trebuie sa fie bine pregatit.
  • -2 (2 voturi)    
    hm (Vineri, 2 martie 2012, 21:03)

    Gabriel [anonim]

    Diaconescu se face ca nu pricepe ce este UE, o colonizare si se intreaba de ce suntem tratati ca sclavi de catre stapani..ia sa vedem ce relatie grozava economica avem cu Olanda, balanta comerciala.....minciuna voastra va lua sfarsit !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by