VIDEO Recensamant 2011, date preliminare: Romania are 19.042.936 locuitori, mai putin cu 2,6 milioane fata de recensamantul din 2002 / Am mai fost 19 milioane in 1966 / Ponderea tiganilor a crescut de la 2,5% la 3,2%

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 2 februarie 2012, 16:19 Actualitate | Esenţial


Romania are o populatie stabila de 19,042 milioane locuitori care formeaza 7,1 milioane gospodarii, se arata in rezultatele preliminare ale Recensamantului derulat in toamna trecuta. Potrivit datelor trimise de INS, exista 8,5 milioane locuinte (inclusiv alte unitati de locuit) si 5,1 milioane cladiri. La recensamantul anterior, desfasurat in 2002 numarul populatiei erau 21,68 milioane de locuitori. Ultima oara cand numarul de locuitori ai Romaniei a fost de aproape 19 milioane a fost in 1966. Recensamantul din '66 indica: 19,1 milioane de locuitori.

Rezultatele provizorii ale Recensamantului Populatiei si Locuintelor din 20 Octombrie 2011 prezinta o prima estimare privind numarul populatiei, al gospodariilor populatiei si al fondului de locuinte.



Datele provizorii ale recensamantului s-au obtinut prin prelucrarea operativa a principalelor informatii statistice insumate la nivel de localitate -  municipiu, oras, comuna, pe baza tabelelor centralizatoare intocmite de recenzori dupa perioada de colectare a datelor, pentru cele 105,5 mii sectoare de recensamant.

Rezultatele obtinute si prelucrate pana la aceasta etapa au caracter provizoriu si pot suferi modificari pe parcursul etapelor ulterioare de prelucrare a datelor individuale din formularele de inregistrare a persoanelor din gospodarii si locuinte.

  • Populatia stabila:  19,0 milioane (19.042.936) persoane
  • Gospodarii: 7,1 milioane (7.086.717) gospodarii
  • Locuinte (inclusiv alte unitati de locuit): 8,5 milioane locuinte (din care: 8.450.607 locuinte conventionale si 8.149 alte unitati de locuit)
  • Cladiri: 5,1 milioane cladiri  (5.117.940 cladiri din care: 5.103.013 cladiri cu locuinte si 14.927 cladiri cu spatii colective de locuit)
Detalierea in profil teritorial (pe judete) a indicatorilor de mai sus se prezinta in Anexa.


Recensamantul populatiei si al locuintelor din Romania din anul 2011 s-a realizat in conformitate cu recomandarile Conferintei Statisticienilor Europeni pentru runda 2010 a recensamintelor populatiei si locuintelor  si ale Regulamentulului (CE) nr. 763/2008 al Parlamentului European si al Consiliului privind recensamantul populatiei si locuintelor.

Conform acestor recomandari, populatia stabila a Romaniei include:
  • cetatenii romani, straini sau fara cetatenie cu domiciliul in Romania care, la momentul recensamantului, se aflau pe teritoriul tarii (persoane prezente) sau erau temporar absenti, fiind plecati in strainatate pentru o perioada mai mica de 12 luni;
  • cetatenii romani, straini sau fara cetatenie veniti pentru o perioada de cel putin 12 luni sau cu intentia de a ramane o perioada de cel putin 12 luni (la lucru, in cautarea unui loc de munca, la studii, in interes de afaceri etc.) care aveau doar resedinta in Romania;
  • cetatenii romani plecati in strainatate in cadrul misiunilor diplomatice sau militare, oficiilor consulare si al reprezentantelor comerciale romanesti din strainatate.
Conform definitiei internationale, nu s-au cuprins in populatia stabila a tarii:
  • cetatenii romani, straini sau fara cetatenie cu domiciliul in Romania plecati in strainatate pentru o perioada de cel putin 12 luni sau cu intentia de a ramane in strainatate o perioada de cel putin 12 luni : la lucru, in cautarea unui loc de munca, la studii, in interes de afaceri etc. (persoane plecate pe perioada indelungata);
  •  cetatenii straini sau fara cetatenie veniti in Romania pentru o perioada mai mica de 12 luni (persoane temporar prezente).
In conformitate cu recomandarile internationale, nu au facut obiectul recensamantului si nu au fost inregistrate la recensamant urmatoarele categorii de populatie:
  • cetatenii straini prezenti in Romania in cadrul misiunilor diplomatice sau militare, oficiilor consulare si al reprezentantelor comerciale straine in Romania;
  •  cetatenii straini prezenti ocazional in Romania la momentul critic al recensamantului, pentru diverse scopuri: afaceri, turism etc., veniti pentru o perioada mai mica de 12 luni, care nu aveau domiciliul sau resedinta in Romania;
Au facut obiectul recensamantului, dar nu au putut fi inregistrate in formularele individuale si nici in centralizatoare urmatoarele categorii de persoane:
  • cetatenii romani, straini sau fara cetatenie cu domiciliul in Romania, care la momentul critic al recensamantului erau plecati cu intreaga familie in strainatate si pentru care nu au existat alte persoane (in tara) care sa declare existenta lor;
  • persoane care au refuzat explicit sau tacit recenzarea, prin evitarea vizitelor personalului de recensamant (populatie necontactata).
 
Pentru stabilirea rezultatelor din aceasta etapa, de prelucrare a datelor, s-a facut o estimare provizorie a numarului de locuinte aflate in aceasta situatie. O estimare mai corecta a acestuia se va putea realiza numai dupa prelucrarea informatiilor din formularele individuale, pe baza unor metode statistice stiintific elaborate in conformitate cu recomandarile si standardele ONU si UE.

Procentajul locuintelor in care nu s-a putut realiza recenzarea reprezinta 2,8% din totalul locuintelor, adica circa 1 million de persoane (cuprinzand populatia plecata in strainatate - intreaga familie - pentru care nu a avut cine sa ii declare in tara; populatia necontactata). Ponderi mai ridicate s-au inregistrat la nivelul oraselor mari: Bucuresti (6,0%), Timisoara (5,8%), Iasi (3,0%), Constanta (2,9%) etc.

Prezentam mai jos categoriile de populatie identificate la recensamantul din octombrie 2011, numarul persoanelor pe categorii si o comparatie numerica sugestiva cu datele din statisticile demografice curente.





Potrivit rezultatelor provizorii ale recensământului din 20 octombrie 2011, populaţia stabilă a României a fost de 19.043 mii persoane, din care: 18.384 mii au fost persoane prezente, iar 659 mii temporar absente. Din totalul populaţiei stabile a României 10.054 mii persoane aveau domiciliul /reşedinţa în municipii şi oraşe (52,8%), iar 8.989 mii persoane locuiau în comune (47,2%). Grupate după numărul populaţiei stabile, 22 judeţe au înregistrat sub 400 mii locuitori însumând 35,6% din populaţia ţării, 17 judeţe aveau o populaţie cuprinsă între 400 – 700 mii locuitori concentrând 47,9% şi doar 2 judeţe au depăşit 700 mii locuitori reprezintând 7,7%. Din totalul de 19.043 mii persoane, 8,8% se regăsesc în Municipiul Bucureşti (respectiv 1.678 mii persoane).





Judeţele cu populaţia cea mai numeroasă sunt Prahova (cu 735,9 mii locuitori), Iaşi (cu 723,6 mii), Cluj (cu 659,4 mii), Timiş (cu 649,8 mii), Constanţa (cu 630,7 mii), Dolj (cu 618,3 mii), Suceava (cu 614,5 mii).

Cel mai mic număr de populaţie îl au judeţele Tulcea (201,5 mii), Covasna (206,3 mii), Sălaj (217,9 mii), Mehedinţi (254,6 mii), Ialomiţa (258,7 mii), Giurgiu (265,5 mii), Caraş-Severin (274,3 mii) şi Bistriţa-Năsăud (277,9 mii).

În 13 judeţe din ţară mai mult de jumătate dintre persoane îşi au reşedinţa în municipii şi oraşe. Judeţele cu un grad ridicat de urbanizare sunt: Hunedoara (cu 74,1%), Braşov (cu 71,2%), Constanţa (cu 67,9%), Cluj (cu 65,9%), în timp ce judeţele cu ponderile cele mai mici ale populaţiei urbane sunt: Giurgiu (cu 27,9%), Dâmboviţa (cu 28,3%), Teleorman (cu 31,3%), Neamţ şi Călăraşi (cu 35,0%).
  • Structura etnică a populaţiei stabile a României
La recensământul din octombrie 2011, înregistrarea etniei s-a făcut pe baza liberei declaraţii a persoanelor recenzate, respectându-se, astfel, dreptul fundamental al fiecărui individ de a-şi declara în deplină libertate şi fără niciun fel de constrângere apartenenţa etnică.

Rezultatele provizorii ale recensământului populaţiei relevă faptul că, din totalul populaţiei stabile, 16.870 mii persoane (88,6%) s-au declarat români. Populaţia de etnie maghiară a fost la recensământ de 1.238 mii persoane, reprezentând 6,5% din populaţia stabilă a ţării, iar numărul celor care s-au declarat romi a fost de 619 mii persoane (3,2%). Între alte etnii care au înregistrat un număr de persoane de peste 20 mii se situează următoarele grupuri etnice: ucraineni (51,7 mii persoane), germani (36,9 mii), turci (28,2 mii), ruşi – lipoveni (23,9 mii) şi tătari (20,5 mii persoane).

Numărul persoanelor pentru care nu a fost înregistrată etnia (nu au dorit să o declare sau nu erau prezente) a fost de 59,2 mii persoane, reprezentând 0,3% din populaţia stabilă a ţării.

În profil teritorial, distribuţia populaţiei după etnie arată că ponderea populaţiei de etnie română este majoritară în Municipiul Bucureşti (96,6%) şi în 39 de judeţe (cu o pondere variind între 98,5% la Botoşani şi 52,6,% la Mureş), iar în 26 dintre acestea ponderea românilor este de peste 90%.

Populaţia de etnie maghiară deţine majoritatea în judeţele Harghita (84,8%) şi Covasna (73,6%); de asemenea ponderi ridicate se înregistrează şi în judeţele: Mureş (37,8%), Satu Mare (34,5%), Bihor (25,2%) şi Sălaj (23,2%).

Persoanele de etnie romă reprezintă 3,2% din totalul populaţiei stabile, fiind repartizaţi relativ uniform în teritoriu, cu ponderi variind între 1,1% în judeţul Botoşani şi 8,8% în judeţul Mureş. Romii se întâlnesc într-o proporţie relativ mai mare, de peste 6,0% din populaţia stabilă şi în judeţele Călăraşi (8,1%), Sălaj (6,9%) şi Bihor (6,1%).

Aproape trei sferturi din persoanele de etnie germană (73,0%) se regăseşte în judeţele Timiş (8,5 mii persoane), Satu Mare (5,0 mii persoane), Sibiu (4,1 mii persoane), Braşov (3,3 mii persoane), Caraş–Severin şi Arad (fiecare cu câte 3,0 mii persoane). Circa 90% dintre persoanele de etnie turcă au fost înregistrate în judeţele Constanţa (21,0 mii persoane) şi Tulcea (1,9 mii persoane) şi în Municipiul Bucureşti (2,4 mii persoane). O proporţie de 87,7% dintre ruşi-lipoveni îşi au reşedinţa în judeţele Tulcea (10,9 mii persoane), Constanţa (3,5 mii persoane), Iaşi (2,8 mii persoane), Brăila (1,9 mii persoane), Suceava (1,7 mii persoane).

  • Numărul gospodăriilor populaţiei
Din totalul populaţiei stabile a României, 99,1% (18.878 mii persoane), se regăseşte în cele 7.087 mii gospodării ale populaţiei, revenind în medie 2,66 persoane pe o gospodărie (266 persoane la 100 gospodării ale populaţiei). Restul de 165 mii persoane au fost înregistrate în spaţii colective de locuit sau sunt persoane fără adăpost.

Mai mult de jumătate din numărul gospodăriilor şi al persoanelor din cadrul acestora se concentrau în mediul urban. În 16 judeţe majoritatea gospodăriilor populaţiei se află în municipii şi oraşe, ponderi mai mari prezentând următoarele judeţe: Hunedoara, Braşov şi Constanţa (între 76,3 – 71,2%), Sibiu (68,7%), precum şi Cluj şi Timiş (66,1%). La polul opus, cu cele mai mici ponderi ale gospodăriilor din mediul urban, se situează judeţele Giurgiu (28,4%), Dâmboviţa (30,7%) şi Teleorman (32,1%).

Mărimea medie a unei gospodării este mai mică în mediul urban (2,53 persoane/gospodărie) comparativ cu cel rural (2,83 persoane/gospodărie).

Distribuţia teritorială relevă faptul că mărimea medie a unei gospodării este mai mare în judeţele Ilfov (3,10 persoane/gospodărie), precum şi în Dâmboviţa, Giurgiu, Bistriţa – Năsăud, Maramureş şi Suceava (între 2,93 – 2,82 persoane/gospodărie). Cel mai mic număr mediu de persoane pe o gospodărie se regăseşte în Municipiul Bucureşti (2,39 persoane/gospodărie) şi în judeţele Neamţ şi Hunedoara (2,50 persoane/gospodărie). Cu excepţia judeţului Sălaj, mărimea medie a gospodăriei este mai mică în municipii şi oraşe decât în comune.
  • Clădiri – Locuinţe
La recensământ au fost înregistrate locuinţele convenţionale, alte unităţi de locuit nedestinate prin construcţie a fi locuite, dar care sunt practic locuite şi spaţiile colective de locuit. Prin înregistrarea unor caracteristici constructive şi de dotare, recensământul permite estimarea unor indicatori necesari pentru caracterizarea condiţiilor de locuit ale populaţiei.

La recensământul din octombrie 2011 a fost înregistrat un număr de 5.103 mii clădiri  în care se aflau 8.451 mii locuinţe convenţionale. Acestea totalizau un număr de 22.739 mii camere de locuit care însumează o suprafaţă locuibilă de 398.037 mii m.p. Comparativ cu mediul rural, în urban locuinţele convenţionale au un număr mediu de camere mai mic, dar suprafaţa medie a locuinţelor şi a camerelor de locuit este mai mare.

Numărul camerelor de locuit pe o locuinţă este mai mare în judeţele Ilfov, Giurgiu, Tulcea, Buzău, Călăraşi, Ialomiţa, Olt şi Vrancea (între 3,3 şi 3,0 camere/locuinţă), respectiv mai mic în judeţele Harghita (2,3), Cluj, Covasna, Hunedoara şi Municipiul Bucureşti (2,4).

O suprafaţă a camerelor de locuit mai mare s-a înregistrat, în medie, în Municipiul Bucureşti (21,1 mp/cameră) şi în judeţele Braşov, Cluj, Satu Mare, Ilfov, Sibiu, Harghita şi Covasna (între 20,8 şi 19,1 mp/cameră). Cele mai mici suprafeţe medii pe o cameră se înregistrează în judeţele Călăraşi (13,4 mp/cameră), Giurgiu şi Teleorman (14,0 mp/cameră).

Locuinţe cu suprafeţe medii dintre cele mai mari există în judeţele Ilfov, Timiş, Satu Mare şi Constanţa (între 65,7 şi 52,0 mp/locuinţă). Cele mai mici suprafeţe medii au fost înregistrate în judeţele Brăila (39,4 mp/locuinţă), Călăraşi şi Vaslui (39,7 mp/locuinţă), Teleorman (40,7 mp/locuinţă) şi Mehedinţi (41,0 mp/locuinţă).



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















43196 vizualizari

  • -9 (45 voturi)    
    cine stie cum s-a facut acest recensamant (Joi, 2 februarie 2012, 16:21)

    Mazeta [utilizator]

    poate adauga linistit o marja de eroare de cca 10%.
    • -25 (47 voturi)    
      Multumim din inima partidului (Joi, 2 februarie 2012, 16:28)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Si marelui carmaci.
      • +19 (37 voturi)    
        Te referi la Adrian Nastase si Tariceanu (Joi, 2 februarie 2012, 17:07)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Gigel

        Care le-au vandut fabricile unde munceau romanii astia, si i-au trimis sa-si caute de munca aiurea?!

        Iar acum USL vine sa spuna milioanelor de romani ca nu le mai da nici macar drept de vot decat daca calatoresc pana in capitala tarii sa voteze. Le e frica USL-istilor ca romanii plecati afara nu mai sunt asa usor de prostit ca cei din tara..
        • -10 (24 voturi)    
          WRONG! (Joi, 2 februarie 2012, 18:25)

          Father Nicky [anonim] i-a raspuns lui dan

          WRONG! Au plecat pentru ca le-a spus Presedintele ca nu-i poate plati si nu au decat sa plece! S-au vandut fabricile care produceau ce/cat?! EXEMPLU: Camionul romanesc RO-MAN, produs pe o licenta MAN germana depasita moral chiar de la inceput(ca doar nemtii capitalisti nu au dat Romaniei socialiste ultimul lor model)! In perioada post-decembrista nu a mai vrut nimeni sa-l mai cumpere! Doar armata a mai cumparat cateva sute, in campaniile electorale! Transportatorii privati si chiar cei de stat preferau sa cumpere VOLVO sau SCANIA(second-hand) cu motoare euro! Putem vorbi de o incapacitate manageriala, de prostie, poate chiar de rea credinta, dar spune-mi ceau facut succesivele guverne BOC si presedintele jucator Basescu ca sa relanseze economia nationala? Nu poti sa explici mereu propria inconpetenta si incapacitate doar prin "graua mostenire"! Demonstreaza ca esti capabil sa faci ceea ce ceilalti au fost in stare sa faca! Dar BOC nu exista, iar BASESCU nu mai e de mult un "jucator"! S-a transformat intr-un presedinte constatator si se poarta si vorbeste de parca a aterizat in Romania abea ieri! El este la putere de 8 ani si...NIMIC! ZERO! SA TRAITI BINE!
          • +10 (16 voturi)    
            Cand te gandesti... (Joi, 2 februarie 2012, 18:50)

            lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui Father Nicky

            Ca "raposatul" fuse acuzat de genocid...
            Disparitia a peste 2,5 milioane de persoane in 10 ani ce-o fi?!?
            • +7 (15 voturi)    
              Usor... (Joi, 2 februarie 2012, 19:14)

              nna [anonim] i-a raspuns lui lucky luck

              Alea 2,5 milioane de romani, in mare parte oameni de calitate, sunt plecati, trimisi de tatucu nostru atotstiutor, sa aduca dreq bani pentru sustinerea economiei nationale si implicit a jafurilor nationale. La numarul tiganilor trebuia sa se specifice si o marja de eroare pozitiva de pana in 1000%. Tara este plina de paria indiana.
            • +12 (14 voturi)    
              Raspuns simplu (Joi, 2 februarie 2012, 19:55)

              eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

              Disparitia a peste 2,5 milioane de persoane in 10 ani este rezultatul liberalizarii circulatiei in Europa.
              Daca nu ar fi existat vize pana in 2001 ar fi fost si mai spectaculos rezultatul.
              Daca ar fi fost posibil cred ca in timpul guvernari CDR ar fi plecat mai mult de jumatate din romanii capabili de munca .

              Sa nu fiu inteles gresit.
              Eu nu am nimic importiva CDR. In opinia mea ei au picat ca musca in lapte.
              Cred ca CDR nu a reusit din doua motive :
              1. I-au lipsit cei 15 000 de specialisti
              2. Le-au lipsit mijloacele pentru contracararea rapida a efectelor negative ale celor 6 ani de guvernari Iliesciene. (vezi punctul 1).
              Din pacate pentru ei dupa ce au terminat de carpit a venit iar Iliescu. E adevarat ca nu a mai fost jaful din primi 6 ani , dar ne-au lasat fara petrol si fara cea mai mare banca.
              Si asa mai departe ....
              pana azi cand Boc si Basescu sunt vinovati de tot raul facut de politicienii nostri scumpi si dragi in acesti 22 de ani de la pseudo-revolutie.
              • +1 (3 voturi)    
                recensamant (Vineri, 3 februarie 2012, 10:28)

                bc [anonim] i-a raspuns lui eugenrc

                nici ca se putea mai complet si corect.
          • +9 (11 voturi)    
            MAN (Joi, 2 februarie 2012, 18:55)

            giku [anonim] i-a raspuns lui Father Nicky

            La alea munceau romanii si cu ele se descurcau in tara si mai si exportau.De ce dupa 89 nu au mai putut exporta? Daca in toate domeniile importi SH , atunci tu
            1. ramai somer
            2. nu mai exporti nimic si te afunzi in datorii. De aceea avem 2 mil de plecati din tara, peste 50% alimente din import si 100 miliarde datorii.Ti de pare ca am iesit in avantaj in ultimii 20 de ani?
            • +1 (1 vot)    
              da (Vineri, 3 februarie 2012, 11:12)

              Gabriel [anonim] i-a raspuns lui giku

              Si asta din cauza globalizarii fortate de anglo-americani ! Ce inseamna "economie de piata eficienta "? Abolirea oricarei urme de protectionism, care ne-a falimentat.
          • +6 (6 voturi)    
            ptr.father nicky (Joi, 2 februarie 2012, 19:29)

            sile [anonim] i-a raspuns lui Father Nicky

            Pe camioanele ROMAN se puteau monta foarte bine motoare din import presupunand ca nu am fi putut sa facem si motoare performante in tara ,chiar si in licenta pentru ca Romania era deja capitalista cand s-a distrus industria.

            Printre alte cauze pentru care camionul ROMAN a pierdut competia a fost si snobismul celor care au preferat si prefera produsele straine celor romanesti ( care le put tocmai pentru ca sunt romanesti),favorizand prosperitatea companiilor straine si locuri de munca pentru muncitorii lor.

            In rest,pun pariu ca nici in urmatorii 20 de ani n-o sa se inteleaga,de catre clasa politica,necesitatea reindustrializarii Romaniei !
          • +5 (9 voturi)    
            Ai doar partial dreptate (Joi, 2 februarie 2012, 19:31)

            eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Father Nicky

            Am convingerea ca daca erau granitele libere pentru toata lumea in 1996, dupa minunata domnie de 6 ani a acolitilor lui Iliescu, vorbeam acum de o populatie de circa 16 milioane de locuitori.
            Incapacitatea manageriala despre care vorbesti a fost de fapt politica de stat care a avut ca unic scop imbogatirea celor aflati la ciolan in acea perioada (adica cei care nu ar fi avut aceasta sansa daca romani ar fi inteles despre ce era vorba in punctul 8 de la Timisoara).
            Pe linga faptul ca au cumparat terenurile unor intreprinderi pe nimic si le-au vandut inzecit au mai vandut, cica, la fier vechi utilajele pe care s-a chinuit o tara sa le plateasca in anii 80 suferind multi dintre noi de frig, de lipsuri si mai ales de umilinte in fata aprozaristilor si alimentaristilor .
            Stimabila guvernare din vremea lui Iliescu nu a dorit continuarea relatilor la nivel de stat cu beneficiarii din vremea lui Ceausescu si a creat firmele de intermediere care s-au imbogatit bine mersi in anii 90 falimentand industria romaneasca si in acelasi timp relatile economice cu fostii beneficiari.
            Father Nicky , te inteleg foarte bine de ce judeci lucrurile asa cum le judeci , se simt din plin influentele posturilor pe care le urmaresti cu sarg.
            NU cumva si viscolul de acum tot de la Basescu si Boc ni-se trage. L-au trimis rusii ca sa se razbune pe ei .
            • 0 (0 voturi)    
              Habar nu aveau (Duminică, 10 iunie 2012, 16:02)

              Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

              de Management !
              Este o acuzație fără obiect !
              Cei pe care-i acuzi nici măcar nu știau ce este chestia asta: ”management”.
              Ceva știau ei: Prieteni, Cunoștințe, Relații - într-un cuvânt P.C.R. adică exact ceea ce a distrus comunismul.
              Prietenii și-au n”tras” afaceri pe spuza lor, au uita
          • +8 (8 voturi)    
            Fabricile vandute (Joi, 2 februarie 2012, 20:12)

            FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui Father Nicky

            Acele fabrici vandute si ulterior distruse, asigurau o economie functionala, locuri de munca pentru multi romani. Multe din ele faceau export. Bani in conturile patriei existau.
            Deci se putea usor sa fie si modernizate.
            Dar s-a preferat distrugerea lor si lasarea prada pentru doritorii de fier vechi.
            Sutele si miile de fabrici distruse inseamna f. mult si nu se uita.
            Odata intrati pe panta distrugerii si haosului nici Base, nici Boc si nici Jesus Christ nu va putea revigora ceva in cativa ani.
            Avem o singura sansa: s-o luam de la cap, de la lucrurile marunte.
            • +4 (4 voturi)    
              Treaba cu fierul vechi e o gogoasa (Joi, 2 februarie 2012, 21:12)

              eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui FaraCoruptie

              Am fost in fabrici din Germania si am vazut pe langa cele mai noi utilaje si utilaje de dinainte de al doilea razboi mondial.
              Am un exemplu elocvent.
              Intreprinderea IMGB avea una din cele mai mari prese de ambutisat din lume .
              Aceasta presa a fost vanduta ca fier vechi , pretul ei ca fier vechi plus pretul casei de cultura a IMGB a fost cu mult peste pretul de achizite al IMGB.
              Presa respectiva functioneaza si in ziua de azi , dar nu in Romania.
            • -2 (2 voturi)    
              da (Vineri, 3 februarie 2012, 11:14)

              Gabriel [anonim] i-a raspuns lui FaraCoruptie

              Dar ca s-o luam de la cap ne mai trebuie ceva : SOCIALISM !
              • +1 (1 vot)    
                Eu nu vreau sa o luam de la cap (Vineri, 3 februarie 2012, 15:29)

                eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

                Eu vreau ca justitia sa fie justitie , politia sa fie politie , procuratura sa fie procuratura , scoala sa fie scoala .... si politicienii sa raspunda personal pentru greselile lor.
        • +1 (3 voturi)    
          recensamant (Vineri, 3 februarie 2012, 10:25)

          bc [anonim] i-a raspuns lui dan

          usl are fiori reci pe spinare la gandul ca cei dezradacinati din cauza privatizarilor pdsr-iste, psd-iste frauduloase nu-i vor vota. psd a transformat tara intr-un lacas de someri si asistati. cu gandul lor diabolic de a tine ac tara in mizerie au transformat-o in milioane de cersetori la usile primariilor pt a-si primi sumele rusinos de mici pt intretinerea fmiliilor. astia vor sa vina la conducere. ma intreb siderat cand vom scapa de hoardele fostilor comunisti. stia bine iliescu dece nu vrea legea lustratiei. nici actualii parlamentari in mare majoritate nu vor sa se confrunte cu lustratia. sunt santajabili. asta e opera fostilor conducatori comunisti in frunte cu iliescu.
        • +1 (1 vot)    
          POATE SCADE SI NUMRUL SECURISTILOR!!!! (Vineri, 3 februarie 2012, 22:27)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui dan

          poate scade si numarul securistilor pe cap de locuitor in felul asta nu o sa mai fim un stat politienesc !!!
      • +10 (26 voturi)    
        bla bla (Joi, 2 februarie 2012, 17:17)

        FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

        Daca erau cele 2 sau 3 milioane de romani care sunt plecati in afara ghiceste ce rata de somaj avea Romania dintre care sunt o gramada de etnie roma!!!!!!Acum vezi ca au trimis peste o suta de miliarde in tara de 22 de ani. Pe vremea marelui bolsevic Iliescu au plecat cei mai multi oameni din tara!!!!! Iti place sa manipulezi sau nu prea gandesti?Marele carmaci o sa va dea ancora la lins si o sa va infiga catargul in inima aia (rosie).
        • -2 (20 voturi)    
          te inseli (Joi, 2 februarie 2012, 18:08)

          gimini [utilizator] i-a raspuns lui FLORIO

          Cei mai multi oameni au emigrat dupa 2004, si in special dupa 2007. Numarul celor plecati in perioada 2000-2004 e insignifiant, nu mai mult de 150.000. De fapt, daca iti aduci aminte, romanii nici macar nu aveau drept de munca, de sedere etc. in tarile UE.
          • -8 (10 voturi)    
            evident (Joi, 2 februarie 2012, 18:37)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui gimini

            dar propaganda pedelista se adreseaza cretinilor, deci ei nu-si pun probleme logice elementare:)))
            • +6 (10 voturi)    
              Cine vorbea de logica (Joi, 2 februarie 2012, 20:08)

              eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui srpc

              Logica ta suna cam ca in povestea urmatoare.
              Intr-o puscarie, din cand in cand uni puscariasi primeau invoire si ieseau pentru cateva zile sa isi viziteze familia.
              Cei mai curajosi evadau si nu se intorceau, restul reveneau in puscarie.
              Intr-o buna zi se da un decret de gratiere pentru toti puscariasi si in acelasi timp este pus director cel mai al dracului gardian.
              Daca ar fi sa ma iau dupa logica ta , stimabile SRPC , motivul pentru care toti puscariasi au plecat din puscarie a fost inlocuirea fostului director cu gardianul cel rau , nu ca au primit prin decret liberatea sa plece din puscarie.
              E dureros cand vad ce efecte pot avea anumite televiziuni asupra gandirii unora dintre conationali.
              Astept cu nerabdare luminoasa domnie a fariseilor Crin si Ponta. Prevad ca vor trai bine tot cei care traiau bine si pina acum.
              Sper din tot sufletul ca pina la viitoarele alegeri , in orice forma ar fi ele, sa avem sansa de a alege altceva decat PDL sau USL.
            • +2 (6 voturi)    
              "Cretin" (Joi, 2 februarie 2012, 20:15)

              FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui srpc

              Nu crezi ca e prea uzitat acest cuvant.
              Mergi si inapoiaza-il propagandistului de la A3.
          • +9 (17 voturi)    
            te inseli v2 (Joi, 2 februarie 2012, 18:42)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui gimini

            1. Cei mai multi au emigrat efectiv dupa mineriadele lui Iliescu, atunci cand a fost evident pentru cine avea ochi sa vada ca la putere au ramas tot comunistii si securitatea si-a facut partid... Atunci au plecat mai mult de 2 milioane...
            2. Dupa intrarea in UE oamenii nu au mai emigrat, doar au plecat sa-si caute de lucru, unii dintre ei cu speranta ca vor strange bani si se vor intoarce acasa. Dupa ce PSD a preluat din nou puterea prin tradarea lui Tariceanu a fost evident ca nu mai au unde sa se intoarca...
            • -9 (15 voturi)    
              Mai lasa prostiile (Joi, 2 februarie 2012, 18:58)

              lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Nu mai dati vina pe Tariceanu, Iliescu, Stefan cel Mare.
              Marinerul shui si rau e "la comanda" carutei de 8 ani. Si a reusit cu brio sa o dea cu oistea-n gard si s-o arunce in sant.
              Felicitati-va: tu si toti votantii lui!
          • -1 (1 vot)    
            sanatos sa fi (Vineri, 3 februarie 2012, 12:39)

            gng [anonim] i-a raspuns lui gimini

            ... afla ca toti romanii care au plecat incepand cu iarna lui 1990 (cei mai rapizi si care au fost si cei mai bine informati, aveau deja cate o "ancora" afara: neam, prieten/prietena facut/a vara la mare, etc) au reusit sa se angajeze si au fost folositi la randul lor ca "ancore" de cei care au urmat. Firesc ca au plecat din ce in ce mai multi si la fel de firesc este sa nu se mai intoarca, unde au ajuns au intemeiat familii si au gospodarii , firme, job-uri mai mult sau mai putin platite, etc. Din recensamantul actual ma mira doar numarul mic al celor plecati afara, numai in Italia sunt cu acte inregistrati circa 800000, adaugam si Spania tot cu atatia, Germania, Franta, Portugalia, Belgia, Marea Britanie, Olanda, etc fiecare cu minim 200000 si tot avem mai multi decat se declara!!! Numai eu am neamuri si prieteni din copilarie pe care ai vizitez in 4 tari europene( Italia, Germania, Belgia, Anglia), Canada si din pacate in Australia unde nu am ajuns inca. Clar sunt plecati afara cu mult peste cele 2 milioane si ceva.
        • +1 (1 vot)    
          Patima intuneca ratiunea si buna crestere (Joi, 2 februarie 2012, 20:16)

          eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui FLORIO

          Nu aveau cum sa plece mai multi romani din tara in perioada in care se luau vize fata de perioada in care puteai pleca fara vize.
          Intradevar au plecat destui si pe vremea lui Iliescu , mai ales in 1990 cand se iesa fara viza din tara dar nu se poate compara cu ce s-a intimplat dupa ce am intrat in Uniunea Europeana.
          Din pacate multi pleaca nu numai datorita politicienilor si situatiei economice ci si datorita excesului de proasta crestere , a lipsei de bun simt si a marlaniei. (vezi ultima ta fraza)
      • +10 (16 voturi)    
        Capsunarii (Joi, 2 februarie 2012, 17:21)

        Minime [anonim] i-a raspuns lui Gigel

        Cu capsunari cu tot populatia e de 20.250.000.

        Comparatia cu anul 2002 e forata, atunci lumea nu pleca asa usor in strainatate. cei mai multi au plecat cand cu integrarea in UE.
    • -3 (15 voturi)    
      Prognoze, nu statistica (Joi, 2 februarie 2012, 16:45)

      INS=INMH [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Degeaba ii dati minus omului, pt ca are dreptate. Un numar de 1 milion de persoane care nu au fost contactate (si va spun eu ca s-a intamplat nu pt ca nu erau acasa, ci ca nu s-au dus recenzorii), schimba cu totul datele. La 20 de milioane, cifrele sunt aprox aceleasi fata de vechiul recensamant.
      • +1 (5 voturi)    
        Pai atunci sa raspunda (Joi, 2 februarie 2012, 17:26)

        Gigel [anonim] i-a raspuns lui INS=INMH

        In mandatul cui s-au cheltuit milioane de euro pentru un recensamant care nu este real? Sa plateasca aia atunci.
        Dar stim cu totii ca milioane de romani au plecat din tara in ultimii ani.
      • +2 (4 voturi)    
        Domnule, (Joi, 2 februarie 2012, 18:26)

        lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui INS=INMH

        Ca sunt erori si aproximatii e posibil. Dar nu cred ca recensamantul din 2002 a avut o acuratete mai mare. Cei care au fost greu de "numarat" acum, vor fi fost si atunci, intr-o proportie similara. Utilizand instrumente similare, dai de rezultate comparabile.
        N-o mai luati ca bunica, pisica si vecina n-au fost recenzati. Datele sunt pertinente, iar comparatia cu 2002, graitoare!
      • +1 (1 vot)    
        Asa cum a spus si Mazeta (Vineri, 3 februarie 2012, 16:16)

        AS [anonim] i-a raspuns lui INS=INMH

        Acest recensamant s-a facut in bataie de joc! Nu a prezentat nici un interes! Nu reprezinta nimic datele!
    • +12 (40 voturi)    
      Acum se vede ce au facut PSD si PNL (Joi, 2 februarie 2012, 16:58)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Intrebati-i pe Ilici, Adrian Nastase si tariceanu cine a vandut tot din tara asa incat milioane de romani au fost nevoiti sa plece.

      Intrebati-i pe astia din USL de ce nu vor sa le dea dreptul la milioane de romani sa voteze.

      Intrebati-i si cati romani mai alesi tineri or sa fuga daca ei ajung la putere.
      • +3 (19 voturi)    
        sa fim seriosi... (Joi, 2 februarie 2012, 17:09)

        eu [anonim] i-a raspuns lui mircea

        de 8 ani nu mai e psd.... chiar numai ei sunt vinovati?!

        nu apar pe nimeni, dar poate ar fi cazul sa realizam ca totate partidele sunt la fel!
        • +10 (14 voturi)    
          GREU CU "ARTIMETICA" (Joi, 2 februarie 2012, 18:25)

          titiacs [anonim] i-a raspuns lui eu

          cum adica pdsr-ul NU a fost la guvernare de 8 ( opt ) ani ????!!!!???? pai pina in septembrie 2009 cine a fost ? tata ? dar intre 2006 pina la finele lui tariceanu ? cine sprijinea din umbra ? tot tata ? poate tata ilici ? sa fim seriosi ??? 2005 pina la gasirea lui Patriciu in birou la tariceanu si septembrie 2009 pina in prezent sunt singurele perioade in care NU a guvernat pdsr-ul !! daca adaugi insa pe pdsr2 ( fost pnl ) cit iti da acu' ? in rest ... ai ghicit TOATE partidele sunt la fel ! TRAIASCA ISTERIA TV !!!
          • -7 (11 voturi)    
            Politica neoliberala basesciana (Joi, 2 februarie 2012, 18:47)

            lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui titiacs

            Si rezultatele ei graitoare:
            " 165 mii persoane au fost înregistrate în spaţii colective de locuit sau sunt persoane fără adăpost "
            Bravo, baieti! Ati reusit. Sa traiti bine!
        • +12 (14 voturi)    
          serios?.. (Joi, 2 februarie 2012, 18:38)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu

          pai suntem in februarie 2012. guvernul nastase a 'plecat' in 28 decembrie 2004. asta inseamna ca intre timp sunt 7 ani o luna, din care:
          ianuarie 2005 - martie 2007 pdl + pnl
          aprilie 2007 - decembrie 2008 pnl sustinut de psd (USL!?)
          ianuarie 2009 - noiembrie 2009 pdl + psd
          dupa care a ramas pdl sustinut de unpr (fosti parlamentari psd)
          si peste tot.. udmr.. :)

          deci afirmatia 'de 8 ani nu mai pe psd' e gresita. corect ar fi "de 7 ani nu mai e psd singur la guvernare si intre timp a mai fost la guvernare impreuna cu altii inca 2-3 ani... "

          realitatea este ca in ultimii ani s-au plimbat toti pe la guvernare, dar n-a mai guvernat nici un partid singur cum a facut-o psd-ul lui bombonel din 2000 in 2004.
          • +4 (8 voturi)    
            Ai uitat FSN-ul lui Ilici intre 1990 si 1996 (Joi, 2 februarie 2012, 20:27)

            eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Cand au lasat tara pe cele mai inalte culmi ale bunastarii.

            Din pacate A3 si RTV actioneaza eficient impotriva memoriei colective si pentru multi perioada 1990-2004 s-a sters pur si simplu din memorie.

            Nenorocirea e ca nu avem nici o alta alternativa.
            Cred ca singura noastra sansa ar fi sa-l punem pe printul Charles prim-ministru si pe Nadia Comaneci presedinte.
            In felul acesta sigur Romania va avea un impact foarte interesant in mass-media si mediile politice internationale.
      • +3 (11 voturi)    
        unu (Joi, 2 februarie 2012, 17:15)

        unu [anonim] i-a raspuns lui mircea

        sa stii ca i-am intrebat si toti mi-au spus ca base e de vina. acum daca mint ei, mint si eu, asta e.
      • -3 (7 voturi)    
        .... (Joi, 2 februarie 2012, 17:47)

        John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Eu categoric plec, daca vad o anomalie politica precum USL la putere. Nu o sa imi mananc anii tineretii aici.
        • +3 (5 voturi)    
          unu (Joi, 2 februarie 2012, 18:12)

          unu [anonim] i-a raspuns lui John.Doe

          vezi sa nu uiti sa iei cu tine si virgula din fata lui daca. lasa si un numar de telefon in caz ca avem nevoie de tine.
          • -1 (7 voturi)    
            Daca-l admira (Joi, 2 februarie 2012, 18:22)

            lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui unu

            Pe Base, probabil ca ezita intre mai multe proiecte migratorii: Cuba, China, Bielorusia... Costa scump telefonul... Drum bun, cale batuta, urmati indemnul comandantului!
    • +8 (16 voturi)    
      Lipsesc milioane de romani la numarare (Joi, 2 februarie 2012, 17:01)

      Creste PIB-ul/loc. [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Institutul admite ca '1 milion' de persoane nu au fost recenzate, mai ales in Bucuresti sau judete din Moldova (acolo e procentul maxim de etnici romani, culminand cu Botosani, peste 98%).

      Daca adaugam acest milion recunoscut oficial ca nerecenzat ajungem la 20 de milioane.

      In cifra de 19 milioane nu au fost numarati romanii plecati din tara la munca, de mai mult de 12 luni, adica cel putin 1,6 milioane numai in Spania si Italia.

      In clar, daca priviti atent, veti observa ca suntem cel putin 20,6 milioane in tara si in diaspora, la care se adauga si o parte din acel '1 milion ce n-au fost gasiti acasa' (pentru ca o parte ar putea fi plecati, dar o parte pur si simplu n-au fost numarati la recensamant, am caz concret in familie !).

      E clar ca populatia in interiorul Romaniei a scazut ca urmare a plecarii la munca pe ani de zile, dupa 2007, dar pe ansamblu situatia e mult mai putin grava decat se credea, romanii inca fac copii.

      Observati de asemenea ceva important:
      procentul maghiarilor e la 6,5% (fata de 6,6% anterior) si asta in conditiile in care circa 2 milioane de etnici romani plecati la munca nu sunt inclusi in cifra de 19 milioane !
      Acum intelegeti de ce UDMR prefera sa cada guvernul decat sa accepte ca romanii din diaspora sa poata vota prin corespondenta, sunt sigur ca procentul maghiarilor e sub 5% din totalul cetatenilor romani din tara si strainatate.

      In acelasi context, acum 2 saptamani UDMR a inceput sa vorbeasca despre necesitate 'relansarii natalitatii', iar Tokes a declarat ca peste 50 de ani in Transilvania maghiarii vor fi doar in muzee !
      Numarul etnicilor maghiari scade mai rapid decat al etnicilor romani!

      Tiganii doar 3% e prea putin, numarul lor e cu siguranta dublu/triplu, pentru ca unii se declara romani, altii maghiari, altii turci.
      MAI-ul si SRI-ul apreciaza ca sunt circa 1 milion de etnici tigani si alte cateva sute de mii din familii mixte (dar acolo chiar ca nu te poti baga..).
      • 0 (2 voturi)    
        se numara persoanele din tara (Joi, 2 februarie 2012, 17:32)

        paul [anonim] i-a raspuns lui Creste PIB-ul/loc.

        dupa cum scria si in articol:
        Nu s-au cuprins cetatenii romani, plecati in strainatate pentru o perioada de cel putin 12 luni sau cu intentia de a ramane in strainatate o perioada de cel putin 12 luni.
        Iar din cei 1 milion nerecenzati, o parte insemnata sunt plecati.
        Deci suntem cel mult 20 de milioane. Pe cei plecati ii numaram din nou cand se intorc in tara, daca se intorc.
    • +4 (6 voturi)    
      in oricare din variante (Joi, 2 februarie 2012, 18:41)

      nostradamus [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      usl-ul o cam ia in brate. De ce? Daca romanii au plecat pana in 1996, psd-ul i-a gonit, vanzandu-le interprinderile la fier vechi. Daca reclamati ca sunt mai mult de 19 milioane, deci aproape de 21 de milioane cati eram dupa revolutie, inseamna ca magaria aia cu *au plecat romanii din cauza dictatorului* iar nu mai tine.Hotarati-va cati romani trebuie sa iasa la referndum ca sa va puteti isteriza pe la antene. Si inca ceva, extrem de important: numarul de parlamentari trebuie sa respecte o norma de reprezentare a cetatenilor. Daca suntem doar 19 mil. atunci numarul tovarasilor cu ceafa groasa trebuie redus la urmatoarele alegeri. Oricum o dati, usl-ului nu/-i cade prea bine. Vreti cumva sa organizati alegerile si sa primiti in sectiile de votare doar simpatizanti usl si ca in strainatate, vor veni la vot doar cei carora le-ati oferit bani sa se isterizeze prin fata ambasadelor? La urmatoarele alegeri vor fi doua mari surprize: PP in parlament si PDL o sa peste 38% din voturi.
      • +4 (6 voturi)    
        Asa a crezut si PNTCD pina la aflarea rezultatelor (Joi, 2 februarie 2012, 20:36)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui nostradamus

        PDl va avea 38% doar daca prezenta la vot va fi peste 70%.
        In opinia mea viitoarele alegeri sunt destinate exclusiv celor abonati la pomeni si activistilor impreuna cu familiile lor.
        Eu cred ca mai mult de 60% sunt impotriva atat a USL-ului cat si a PDL-ului, iar acestia nu vor veni la vot.
        Doar daca va aparea o alternativa serioasa o sa existe sansa sa creasca si prezenta la vot.
        Cine mai are ceva in cap si nu e abonat permanent la manipularile vuvuzelelor baietilor destepti nu cred ca va mai merge la vot doar ca sa voteze raul cel mai mic, USL sau PDL in functie de fiecare.
  • -4 (22 voturi)    
    Deci din ce in ce mai putini (Joi, 2 februarie 2012, 16:23)

    VULPCRIS [anonim]

    Deci din ce in ce mai putini
    Asa sa se continue Evacuarea si Exterminarea
    • +7 (11 voturi)    
      Diaspora a trimis in tara zeci de miliarde euro (Joi, 2 februarie 2012, 17:12)

      Roman diasporean [anonim] i-a raspuns lui VULPCRIS

      Fara cele 2 milioane de romani plecati (si care lipsesc din populatia stabila de 19 milioane, cu ei am fi 21 de milioane), Romania ar fi avut zeci de miliarde de euro mai putin in economia nationala.

      Chiar si in conditii de criza, 'romanii diasporeni' tot au trimis 3-4 miliarde de euro anual, bani folositi in economia interna, a romanilor din tara si acestia trebuie sa fie recunoscatori pt asta, viata multora dintre ei ar fi fost mai grea fara banii trimisi de diasporeni.

      Datele ce vor fi publicate in Italia, Spania, UK, Germania, Irlanda, etc. ne vor arata cati etnici romani s-au stabilit acolo pentru munca si afaceri. Ei sunt tot cetateni ai Romaniei, chiar daca nu locuiesc in tara ! Probabil e vorba de vreo 2 milioane.

      Vom vedea si cati etnici romani si vlahi sunt oficial in Rep. Moldova, Ucraina, Serbia, Bulgaria, Ungaria, Grecia, Albania, etc., cu siguranta se vor aduna si de acolo 3-4 milioane !

      Adaugandu-i si pe cei circa 17 milioane care s-au declarat etnici romani in tara, s-ar putea sa fim 22-23 milioane, adica una dintre cele mai numeroase etnii din Europa, in mod cert in primele 10 popoare europene.
  • +8 (22 voturi)    
    Dureros... (Joi, 2 februarie 2012, 16:26)

    Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț [utilizator]

    Asta înseamnă o scădere de cira 4,2 milioane de locuitori în 20 de ani. Mai rău ca după un război militar.
    • +9 (9 voturi)    
      astia au gresit ce putin cu o pers, (Joi, 2 februarie 2012, 16:41)

      absentu' [anonim] i-a raspuns lui Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț

      adica subsemnatu', pe care nu l-au gasi acasa si a carei locuinta, vasta, nu au inspectat-o. mai stu o gramada care n-au apucat sa fie recenzati, asa ca nu m-as grabi cu astea
    • +8 (12 voturi)    
      Cu o diferenta (Joi, 2 februarie 2012, 16:43)

      Silviu [anonim] i-a raspuns lui Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț

      In cazul unui razboi, minusul net de 4 milioane de suflete se regasea intr-un plus net de 4 milioane de cruci, la care se adaugau alte cateva milioane de vaduve, orfani si "apartinatori" lipsiti de mijloace de subzistenta

      In acest caz, se regaseste intr-un plus net de 4 milioane de diasporeni. In viata, multi ceva mai bogati si destui poate chiar ceva mai fericiti.

      E totusi o diferenta nu? Asadar, sa nu exageram totusi. Eventualii supravietuitori ai razboaielor militare reale din trecutul Romaniei s-ar putea simti ofensati.
      • +1 (5 voturi)    
        in plus (Joi, 2 februarie 2012, 17:52)

        coor [utilizator] i-a raspuns lui Silviu

        nu ne calcam pe picioare ca alte natii ,ca indieni sau chinezi !
    • +1 (3 voturi)    
      Stai linistit (Joi, 2 februarie 2012, 16:44)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț

      O mare parte din populatia lipsa sunt cei care nu au fost recenzati.

      Iar restul fie sunt plecati prin tari in care au un trai decent, fie au mai murit, sporul natural fiind extrem de scazut si deci nu au mai fost inlocuiti (e si normal sa fie asa, la cat suntem de saraci ca popor, a face copii este un lux pentru multi, avand in vedere cat costa de hranit inca o gura timp de 18 ani)
      • +2 (4 voturi)    
        Judecata preconceputa (Joi, 2 februarie 2012, 20:48)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

        Culmea e ca tocmai paturile sarace sunt cele care sustin natalitatea.

        Sa vezi peste 20 de ani consecintele iresponsabilitati politicienilor din ultimi 20 de ani.

        Cred ca atunci, cei educati si cu bun simt vor trebui sa dea dovada de curaj pentru a supravietui in Romania.
    • -4 (18 voturi)    
      Rezultatul... (Joi, 2 februarie 2012, 16:55)

      lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț

      A 8 ani de basescism glorios.
      Raman batranii, copiii abandonati in grija rudelor, bunicilor, vecinilor si... politicienii "responsabili".
      O politica antinationala, cu spectaculoase rezultate.
      Ne miram ca nu sunt contribuabili pentru pensii si alocatii?! Nu sunt: prefera regimuri mei clemente, mai democratice, mai responsabile, mai putin autiste, state in care grija si respectul fata de cetatean depasesc nivelul declarativ si al pungii electorale.
      • +2 (6 voturi)    
        fortezi nota (Joi, 2 februarie 2012, 17:03)

        andimi [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

        indiferent cine era la putere, tot cam pe acolo eram? crezi ca in tarile din jur populatia a crescut? exceptind Franta si Suedia, fenomenul e in toata Europa! Sa vezi in Ucraina cifrele, e jale!
        apropo: tu citi copii ai?
        • +1 (3 voturi)    
          Eu am unul (Joi, 2 februarie 2012, 18:17)

          lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui andimi

          Dar nu e vorba de un caz particular, care nu are relevanta in context, ci de generalizarea fenomenului.
          Apoi, de ce consideri ca exagerez? Pt ca aduc in discutie responsabilitatea politicului?
          Evident: politicul e responsabil.
          In Franta exista politici sociale coerente si politici pro-nataliste. Guvernul francez nu pretexteaza criza pt a taia 25% din salarii si a duce TVA-ul la 24%...
          Dar indiferent unde ne vom uita, nu exista nici o tara europeana post 1945 a carei populatie sa fi scazut cu peste 10%, mai ales intr-un interval de doar 10 ani. Mai ia in considerare si densitatea populatiei relativa la teritoriu. Si mai gandestete ca si alte state au cunoscut crize, razboaie, lovituri de stat, fenomene migratorii majore (grecii, ialienii, portughezii in anii 50, 60) in aceasta perioada.
          Si totusi, iata, reusim sa facem "recorduri". Negative, evident.
          Chiar crezi ca guvernul Boc si neoliberalismul iresponsabil al presedintelui nu conteaza si nu au influentat aceasta stare de fapt? O stare de fapt care perpetueaza pauperizarea populatiei si fragilizeaza Romania pe termen lung, mult mai mult decat orice criza conjuncturala, venita din afara...
    • +5 (7 voturi)    
      Oricum si putin neprofesionist facut (Joi, 2 februarie 2012, 16:56)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț

      Parintii mei si mai multi colegi si prieteni nu au fost recenzati. Nu i-a cautat nimeni. Cred ca in orase mai ales, a fost problema asta.
    • +2 (4 voturi)    
      Excelenta comparatie (Joi, 2 februarie 2012, 17:07)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț

      in fapt este un razboi, al fostilor activisti, securisti si interlopi impotriva populatiei care inca mai are discernamant si nu e total corupta/supusa.

      Pe mine m-au invins, eu am plecat din Romania si, cu mare parere de rau o spun, nu regret decat parintii si prietenii.

      Per total mi-e mult mai bine, din toate punctele de vedere: spiritual, material, fizic, psihic, atat ca nivel de trai ca si ca experienta, dezvoltare personala ... in tara cochetam cu esecul si cu depresia psihica, desi imi sta in fire optimismul.
    • -1 (1 vot)    
      Dureros (Joi, 2 februarie 2012, 18:04)

      bibi [anonim] i-a raspuns lui Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț

      dupa un razboi "ne-militar" ar fi fost si mai rau ;)

      eu am plecat de zece ani si nu-mi pare rau de loc. vata e prea scurta ca sa astepti o normalizare care nu se stie cand o sa vina.

      cine are urechi....
    • -1 (5 voturi)    
      Usurel ca nu au murit (Joi, 2 februarie 2012, 20:43)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț

      Uni traiesc chiar mai bine ca acasa.

      Eu unul nu-i inteleg pe cei care se vaita ca a scazut populatia Romaniei.

      Daca in Romania nu ar exista somaj si asistati sociali (ilegali) iar oficiile fortelor de munca ar avea peste 2 milioane de posturi disponibile ar avea sens vaicareala asta legata de cati romani au plecat si scaderea natalitati.

      Din pacate realitatea ne arata altceva si noi ar trebui sa fim multumiti ca marea majoritate a romanlor plecati ajuta tara de multe ori mai mult decat o facem noi cei ramasi aici pe plaiurile mioritice .
    • -1 (1 vot)    
      parere (Vineri, 3 februarie 2012, 11:19)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Bursucul zburăreț, prins în zbor zâmbind mistreț

      Capitalismul a depopulat tara cu 4 milioane de oameni. Propun Condamnarea publica in Parlament a oranduirii sociale anti-crestine numita capitalism !
  • +2 (2 voturi)    
    pe site-ul INS... (Joi, 2 februarie 2012, 16:30)

    fotie [anonim]

    nimic.
  • +6 (8 voturi)    
    Rom (Joi, 2 februarie 2012, 16:39)

    eu [anonim]

    doar 0.6 mil de romi?!?! Inmultiti lejer cu 5.
    • +2 (4 voturi)    
      Chiar 3 milioane si tot sunt doar 15% din total! (Joi, 2 februarie 2012, 17:21)

      Budai Deleanu [anonim] i-a raspuns lui eu

      Tiganii din judetele Moldovei sunt foarte putini la numar si se declara rar ca atare, prefera 'romani'.

      Cei din Transilvania se declara majoritar romani sau maghiari, desi anul asta cei din Mures s-au declarat masiv cu adevarata etnie (circa 9%), la fel cei din Salaj sau Bihor.

      Cei din Dobrogea se declara majoritar romani sau turci, in Oltenia prefera sa fie perceputi ca romani.

      In Muntenia si Bucuresti/Ilfov se declara mai des tigani, vezi Calarasi (peste 8%).

      E limpede ca populatia de etnie tiganeasca este auto-subestimata (pentru ca nu ii forteaza nimeni intr-un sens sau altul) si eu prefer estimarile SRI, de circa 1 milion tigani.

      Greu totusi sa pui eticheta pe un copil nascut din tata tigan si mama romanca (sau invers), el va avea dreptul absolut firesc sa isi asume ce apartenenta doreste, e indreptatit la amandoua!
  • -2 (4 voturi)    
    Poante (Joi, 2 februarie 2012, 16:39)

    Gica [anonim]

    Imi amintesc cum spunea Ponta sa boicotam recensamantul...
  • +1 (7 voturi)    
    nu va mai mirati (Joi, 2 februarie 2012, 16:40)

    stefan [anonim]

    multumiti-le tovarasilor de la usl care, in frunte cu ”penalul” adrian nastase indemnau cu manie proletara la nesupunere in fata recensamantului....aduceti-va aminte... cum diversionistii ”de bine” induceau lumea in eroare in legatura cu completarea datelor samd...bineinteles, dupa asta tot guvernul boc e de vina...
    • -3 (5 voturi)    
      serios? (Joi, 2 februarie 2012, 17:07)

      eu [anonim] i-a raspuns lui stefan

      psdu nu mai e la guvernare de 8 ani...
      chiar numai ei sunt de vina?!
      e asa greu sa recunoastem ca toti sunt hoti?!
  • -3 (5 voturi)    
    wow suna nasol de tot (Joi, 2 februarie 2012, 16:44)

    nelu [anonim]

    suna creepy really reallty creepy. Asta ar trebui sa le dea de gandit politicienilor de orice culoare. Daca dupa 22 de ani de la revolutie populatia a scazut 4 milioane de locuitori este infiorator. Inseana ca politicienii trebuie sa realizeze ca sunt incopetenti in politici publice si trebuie sa se reformeze. Altfel Ponta si antonescu nu vor avea de unse sa isi mai ia pensia pentru ca nu va ma fi cine sa lucreze peste alti 20 de ani.
    • 0 (2 voturi)    
      unu (Joi, 2 februarie 2012, 17:20)

      unu [anonim] i-a raspuns lui nelu

      pai daca nutzi se tine de politica in loc sa faca un copil, cine-i vinovat? l-a lasat numai pe cocos sa faca dar cat mai poate si el, saracu'?
  • +3 (5 voturi)    
    n-am incredere (Joi, 2 februarie 2012, 16:45)

    manuel [anonim]

    numai eu cunosc cateva familii ce nu au fost recenzate. la mine, a venit cenzorul intr-un moment nepotrivit. a promis ca se intoarce a doua zi... dar nu l-a mai vazut nimeni. completarea pe internet era foarte greoaie si ambigua... asa ca NU VA BIZUITI PE ACEST RECENAMANT.
  • 0 (4 voturi)    
    ultimul stinge lumina (Joi, 2 februarie 2012, 16:46)

    magiun [anonim]

    daca se pastreaza scaderea constanta, in 60 de ani adio romania
  • 0 (6 voturi)    
    Nu avem de ce plange (Joi, 2 februarie 2012, 16:47)

    hot news [utilizator]

    Cei care au deci sa emigreze duc o viata mai buna si in multe dintre cazuri trimit bani in tara.
    Asta e. Romania nu e singura unde are loc fenomenul ci sunt multe alte tari care se afla in acest gen de situatie.
    Cu putin noroc in urmatorii 10 ani se va stabiliza. Populatia pe care o avea Romania la sfarsitul comunismului era oricum "artificiala" si produsul politicilor lui Ceausescu de natalitate fortata.
  • +3 (11 voturi)    
    Mehehe (Joi, 2 februarie 2012, 16:53)

    rakkone [anonim]

    Deci ca sa fiu nitel rau, cu ocazia acestui recensamant s-a cam terminat cu mitul care circula prin Ardeal ca la mitici sunt cei mai multi tigani. La numaratoare iese ca la ardeleni etnia conlocuitoare numara cele mai multe capete. Param pam pam!!
    • +1 (3 voturi)    
      Nu te grabi... (Joi, 2 februarie 2012, 17:27)

      VanGoagal [anonim] i-a raspuns lui rakkone

      Nu zice nimeni ca-n Ardeal nu sunt tigani multi, dar cel putin se declara ca atare. Situatie mult mai apropiata de normalitate fata de zone unde sunt la fel de multi, dar nu se declara. Sa nu ne amagim, zic.
    • +5 (5 voturi)    
      Mitici corecții (Joi, 2 februarie 2012, 17:41)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

      Procentele de țigani de la recensământul 2011 din Sudul și Estul țării trebuie înmulțite cu 2, cu excepția Bucureștiului unde se înmulțesc cu trei.

      Eu zic că țiganul să rămână țigan, să se integreze în societate și să fie mândru de etnia lui veche și asiatică. Dacă nu se integrează, dar se declară român, vom avea tot mai mari probleme. Adică rușinea de propria etnie este primul semn al neintegrării.
  • 0 (2 voturi)    
    tot 21 mil suntem (Joi, 2 februarie 2012, 16:54)

    andimi [utilizator]

    sa fim seriosi, acest referendum nu a mai prins cca 2 mil. de romani, plecati din tara. Cunosc personal cam 10 persoane neinregistrate din simplul motiv ca nu erau acasa (si nimeni nu putea sa ofere date pt ei), nu cred ca i-a prins din oficiu, de vreme ce lipseau de mai bine de 12 luni. Asta e, din acestia se mai intorc poate 500 mii, deci ne putem baza cam pe 20 mil. de oameni.
    Cu o politica natalista adecvata, s-ar putea stabiliza scaderea, dar... trebuie bani.
    • +1 (3 voturi)    
      Recensamantul (Joi, 2 februarie 2012, 18:20)

      lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Este al romanilor din tara, nu al romanilor deveniti spanioli sau americani. Asa sunt recensamintele: o fotografie a situatiei statistice a unei tari.
  • +3 (5 voturi)    
    Comparaţie între recensăminte (Joi, 2 februarie 2012, 16:56)

    B.F. [anonim]

    1948 – 15 872 624
    1956 - 17 489 450
    1966 – 19 103 163
    1977 – 21 559 910
    1992 – 22 810 033
    2002 – 21 680 974
    2011 - 19 042 936
  • +1 (5 voturi)    
    Nu se poate... (Joi, 2 februarie 2012, 16:57)

    gogu [anonim]

    Deci in 10 ani populatia Romaniei a scazut cu 12% ?!? De necrezut !!!
    • -1 (1 vot)    
      numai (Joi, 2 februarie 2012, 17:12)

      kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      cheltuielile au crescut in schimb, cred ca sau dublat :)
  • +5 (9 voturi)    
    sudul tarii (Joi, 2 februarie 2012, 16:59)

    andimi [utilizator]

    inca un lucru: mi se pare mie, sau sudul tarii a luat locul Moldovei la capitolul saracie? Vad peste tot Calarasi, Giurgiu si Teleorman la acest capitol! Nasol, conducerea baroniala locala isi cam arata consecintele!
    • +3 (5 voturi)    
      unu (Joi, 2 februarie 2012, 17:27)

      unu [anonim] i-a raspuns lui andimi

      eu sunt nascut in nordul moldovei si am ajuns sa traiesc intr-un oras din sudul tarii. m-a lovit inca de la inceput saracia din sud, in special de la tara. poti compara o gospodarie din moldova cu una din sud? sa fim seriosi. eu cred ca chestia asta cu saracia din moldova a fost un myth busted.
      • -1 (1 vot)    
        Nordul Moldovei se (Vineri, 3 februarie 2012, 10:58)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui unu

        numeste Bucovina si, intr-adevar, nu se compara cu sudul Moldovei unde e o saracie lucie. Socul diferentei calitative intre Moldova de nord si cea de sud l-am avut in 1981 si nu cred ca s-a imbunatatit in vre-un fel intre timp.
  • -2 (2 voturi)    
    dar cei din afara? (Joi, 2 februarie 2012, 17:01)

    Daniel [anonim]

    Cum ramane cu cei din strainatate? Caci acolo ar trebuie sa mai fie ceva peste un milion.
  • +2 (4 voturi)    
    la cum s-a facut recensamantu asta... (Joi, 2 februarie 2012, 17:06)

    anonim [anonim]

    putem linistiti sa acceptam o marja de eroare de 15-20% la anumite capitole...
  • 0 (4 voturi)    
    Pentru cei care vor alewgeri anticipate. (Joi, 2 februarie 2012, 17:07)

    mircea [anonim]

    Pana nu se definitiveaza recensamantul ca sa se retraseze colegiile,nu pot fi facut alegeri.Daca s-ar face acum,oricine ar putea contesta alegerea unuia sau altuia dintre parlamentari,pe motivul ca nu a fost corect intocmit colegiul(ca nr.de alegatori).Poate USL vor sa repete alegerile pana castiga.
    • +1 (3 voturi)    
      Iata unul din motivele pentru care vor anticipate (Joi, 2 februarie 2012, 20:58)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Acum mi-a picat si mie fisa.

      Pana la anuntul oficial al recensamantului toate raman asa ca si pina acum.

      In plus se grabesc pentru a nu da nici o sansa puneri in practica a rezultatului referendumului referitor la micsorarea numarului de parlamentari si infintarea unui Parlament unicameral.

      M-am tot intrebat de la ce vor astia sa ne abata atentia si incep sa cred din ce in ce mai mult ca obiectivul primordial al USL este ramanerea Parlamentului in forma de organizare actuala.
  • +2 (4 voturi)    
    regres (Joi, 2 februarie 2012, 17:11)

    sile [anonim]

    Deci sa ne luam adio de la acel mandru " 23 milioane de romani".
    Suntem si vom fi din ce in ce mai putini !

    Cum se face ca in tari cu nivel mult mai scazut de trai populatia creste?
    Un exemplu ar fi Nigeria unde in 2001 populatia era de 111 milioane iar acum sunt vreo 140 milioane.
    Asta ca sa nu mai vorbim de India si China.

    S-or fi boierit romanii sau nu le mai plac copii ?
    • +1 (3 voturi)    
      Cauze (Joi, 2 februarie 2012, 20:25)

      FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui sile

      Cauzele sunt si interne dar si externe.
      Cautati-le in ce mancam, ce vedem la TV...
  • +1 (1 vot)    
    mandria de a fi rom(an) (Joi, 2 februarie 2012, 17:12)

    valabill [utilizator]

    Nu cred ca sunt mai multi tigani in Ardeal ci pur si simplu acolo sunt mai mandri de originea lor si nu se sfiesc sa si-o declare. Apoi o buna parte din ei erau plecati la munca prin occident deci normal numarul lor ar trebui sa mai creasca cu cateva sute de mii.Pentru ca in traditia etniei atunci cand cineva gaseste un loc de munca ia cu el nu numai familia dar tot satul sau cartierul. In rest probabil ca datele sunt destul de apropiate,ceea ce isca niste intrebari privind exactitatea indicatorilor statistici anteriori. Nu m-ar mira sa creasca PIB-ul pe cap de locuitor sau gradul de ocupare a fortei de munca,la gramada cu rata somajului si nivelul datoriei externe pe cap de locuitor.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Joi, 2 februarie 2012, 17:32)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui valabill

      Lasa, ca la cati am vazut pe strazile din Tg Mures, nu pareau doar mandri ca sunt romi ci pur si simplu mai multi.
      Iar in curtea spitalului judetean din Tg Mures(acolo unde se afla maretzul Smurd) erau cativa care doreau sa "ma ajute" indicandu-mi un loc liber de parcare. Contra unei mici taxe, desigur.
  • +3 (5 voturi)    
    constat (Joi, 2 februarie 2012, 17:16)

    Dragos [anonim]

    Moldova mea e populata si frumoasa :).

    Acuma principala problema a Romaniei dupa situatia economica, ar trebui sa fie sporul natural. La treaba!
  • +2 (4 voturi)    
    procent maghiari = 5.75% (Joi, 2 februarie 2012, 17:19)

    James Bond [utilizator]

    avand in vedere populatia existenta in judetele Harghita (max 400.000), Covasna (206.300), Mures (max 600.000), Satu Mare (max 500.000), Bihor (max 600.000), Salaj (217.900), cat si procentele celor care s-au declarat maghiari, rezulta ca populatia de etnie maghiara are ô pondere de maxim 5.75%.
    Daca romanii vor iesi la vot in numar mare, ar fi foarte probabil ca UDMR sa nu mai intre in prlament...
    Sincer, m-as bucura, deoarece acest partid este un franar al dezvoltarii tarii mele! Nu se ocupa de situatia romanilor, dar nici de cea a maghiarilor.
    Haideti sa iesim la vor cu totii, si sa ii scapam pe romani si pe maghiari de acesti oportunisti!!
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Joi, 2 februarie 2012, 17:44)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

      Acum, probabil ca isi dau seama ce prostie au facut ca au refuzat oferta lui Base, regiuni 8+2, cu Covasna si Harghita la rang de regiune.
      Aveau sansa sa puna Sf Gheorghe ci Miercurea Ciuc, adica orase de aprox 50 000 locuitori, pe acelasi plan cu alte capitale de regiune ca Brasov, Cluj, Timisoara.
      Dar nu, s-au incapatanat sa vada comploturi romanesti si si-au luat tzeapa.
      Mie nu-mi convine regionalizarea asta care s-ar face in detrimentul oraselor mici dar nu pot sa nu remarc neghiobia Udmr.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Joi, 2 februarie 2012, 17:20)

    dragos234 [utilizator]

    8,8% romi in Mures. Cei mai multi din tzara. :) Si unii stramba din nas cand e vorba de Craiova.
  • -1 (1 vot)    
    de afara se vede mai bine (Joi, 2 februarie 2012, 17:24)

    valabill [utilizator]

    o mare parte dintre etnicii romi nu au reusit sa se declare fiind plecati la munca impreuna cu familiile.
  • -2 (2 voturi)    
    Sinteti ingrijorati de scadere? (Joi, 2 februarie 2012, 17:24)

    Daniel [anonim]

    Dati niste ajutoare la romi si sa vedeti cum se inmultesc exponential, daca mai aducem si 2-3 chinezi, succesul e garantat :-)
  • -2 (6 voturi)    
    sunt de fapt 30 de milioane (Joi, 2 februarie 2012, 17:31)

    nu conteaza [anonim]

    asta zic pedelicii, dar 5 au stat ascunsi si inca 5 au fost indepartati de PSD si PNL, chiar si in ultimii 7 ani.
    tare, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    Aha! (Joi, 2 februarie 2012, 19:25)

    EQUANT [utilizator]

    S-o creada cucu ca sunt doar 3.2% romi in tara asta!
  • +3 (5 voturi)    
    Cu adevarat ciuruiti (Joi, 2 februarie 2012, 20:46)

    vjgbjnfgbbff [anonim]

    In ritmul asta 2,6 milioane de locuitori pierdere in 12 ani, daca mai sta pedeleul inca vreo cativa ani vom ajunge sa fie in orase mai multi maidanezi decat locuitori iar in Romania o depopulare crunta.
    Halal administratie a tarii in care populatia scade vazand cu ochii.
  • +2 (2 voturi)    
    Reduceti bugetarii politici! (Joi, 2 februarie 2012, 20:47)

    Ioana [anonim]

    Desi sunt din ce in mai putini romani , s-au infiintat orase si comune in ultimii 10 ani , in care s-au angajat peste 100000 de persoane , acesti anagajati isi dau tot felul de prime , merg in vacante in strainatate pe banii contribuabililor! Sunt din ce in ce mai multi bugetari politici , mai multi decat in 1989 !
  • 0 (2 voturi)    
    Logic (Vineri, 3 februarie 2012, 9:44)

    Tom_Macaragiu [utilizator]

    Ponderea tiganilor va creste atata vreme cat vor avea drepturi suplimentare fata de majoritari.
    Tara asta este bolnava pentru ca protejeaza indivizii neperformanti. Se iau mijloace importante produse de cei care muncesc pentru ca cei ce nu au avut si nu au de gand sa munceasca, sa poata sa se inmulteasca in voie.
    Orice om normal la cap realizeaza ca in felul acesta societatea devine falimentara. Si uite asa din dorinta de a face bine vom ajunge la convulsii sociale.
    Singura modalitate inteleapta de a-i ajuta este sa alocam resurse pentru a-i invata sa munceasca.
  • -1 (1 vot)    
    Corectati eroarea la procent maghiari din titlu (Vineri, 3 februarie 2012, 11:54)

    citizen [anonim]

    Pe toate celelalte site-uri (inclusiv cel oficial, www.recensamantromania.ro) apare ca procentul actual de maghiari e 6.5%. Nu stiu cati au fost in 2002, dar sigur nu se mai poate spune ca au crescut de la 6.5% la 6.6% ca in titlu.
    • 0 (0 voturi)    
      de acord (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 19:21)

      fermierul [anonim] i-a raspuns lui citizen

      Ai dreptate, in 2002 erau 6.6% si acum sunt 6.5%. Deci au scazut, nu au crescut.
  • 0 (0 voturi)    
    sa presupunem ca (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 15:41)

    visio [anonim]

    oamenii mai si mor..iar cei nascuti prin 1930-1940 ies din garantie...eu zic sa nu ne credem nemuritori, ca nu este cazul.....in rest, tot omul merge acolo unde sunt bani; si pe vremea lui ceasca se pleca masiv in libia, etc; unii postaci sunt platiti sa strige anti-base iar altii sunt prea fraieri; pentru acestia din urma e bine sa lamurim unele treburi: cand base ii indemna pe romani sa plece dadea dovada de smecherism iar cei care il credeau de prostie; cei care munceau afara aduceau euro in tara, iar bnr il cumpara la pret mic pentru ca era superoferta; mai departe, bnr vindea eur tot l afraieri ca daca "e multi" de ce sa nu profite; multi se vor supara pentru postul meu dar e treab alor; atat vreme cat stiti sa cititi nu aveti nici macar o scuza pentru lipsa de "atentie" a traiului de zi cu zi....in rest, numai de bine; usl va ajunge la putere si va face exact invers decat a spus ca n va face; cine ii va da jos? nimeni, pentru ca e democratie iar recunoasterea publica a propriei prostii este penibila in secolul internetului...
  • 0 (0 voturi)    
    Mulțumesc, Hotnews ! (Duminică, 10 iunie 2012, 15:49)

    Fisherman [utilizator]

    Nu este simplu să fii dedicat unui obiectiv, mai ales când acest obiectiv este Adevărul, inamicul imposturii, inamicul minciunii.
    Astăzi, într-o zi în care numele proprii sunt interzise, Hotnews a hotărât că lupta trebuie dusă pe teritoriul numerelor !

    Statistica expusă în acest articol arată cu claritate un adevăr românesc:
    - 10 (zece) milioane de români trăiesc în orașe.
    - 8 (opt) milioane trăiesc la sate.

    Cine pe cine hrănește ?
    Un stat a cărui industrie alimentară (avem tot ce trebuie: pământul, experiența, știința, forța oamenilor) ar putea hrăni, la costuri rezonabile, toată Europa, este expus efectelor Crizei financiare doar pentru că cei care îl conduc nu vor să-i elibereze forța !
  • 0 (0 voturi)    
    Ultima întoarcere ! (Duminică, 10 iunie 2012, 16:16)

    Fisherman [utilizator]

    Pink Floyd - On the Turning Away !

    On the turning away
    From the pale and downtrodden
    And the words they say
    Which we won't understand
    "Don't accept that what's happening
    Is just a case of others' suffering
    Or you'll find that you're joining in
    The turning away"
    It's a sin that somehow
    Light is changing to shadow
    And casting it's shroud
    Over all we have known
    Unaware how the ranks have grown
    Driven on by a heart of stone
    We could find that we're all alone
    In the dream of the proud
    On the wings of the night
    As the daytime is stirring
    Where the speechless unite
    In a silent accord
    Using words you will find are strange
    And mesmerised as they light the flame
    Feel the new wind of change
    On the wings of the night
    No more turning away
    From the weak and the weary
    No more turning away
    From the coldness inside
    Just a world that we all must share
    It's not enough just to stand and stare
    Is it only a dream that there'll be
    No more turning away?

    http://www.youtube.com/watch?v=zOc79piZa-A&feature=related


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version