Cîmpeanu, despre scăderea numărului de elevi la clasă: Impactul este de mult peste 1000 de clase/ Despre discuțiile pe buget cu ministerul finanțelor: Deloc, dar deloc liniștite
„Mâine ar trebui să se încheie planurile de școlarizare. Din 29 septembrie au trecut aproape 4 luni. Nimeni nu a spus nimic. Se știa foarte bine ca numărul de elevi este 28 în clasă. Acum, cu o zi înainte, toată lumea a luat foc, pe bună dreptate. Dar știm de 3 luni ca avem 28 de elevi in clasă dar nu spune nimeni nimic pana cu o zi inainte. Mie nu mi se pare asta o modalitate de lucru conformă cu o bună guvernare. Cu o seară înainte era absolut imposibil să modfici metodologia, chiar dacă ai fi avut decizia de a modifica numărul de elevi. Stiți că dacă se pleacă de la 28 se ajunge la număr mare, mai ales in urban. Nu este o scuză, este doar o realitate”, a precizat ministrul, în cadrul Forumului Bunei Guvernări Locale în Educație.
Ministrul a anunțat că urmează să scrie ordinul de ministru privind o refacere a planurilor de școlarizare sau de prelungire a perioadei de corectare a metodologiei.
„Cred că atâta vreme cât această metodologie este asumată de un ministru al educației în funcție, atâta vreme cât impactul financiar - este vorba de simpla micșorare de la 28 la 26 pe filieră teoretică și de la 28 la 24 pe filiera tehnologică plus profesional plus dual, impactul este mult peste 1000 de clase. Există un impact financiar corespondent. Acest impact financar trebuie să își gasească impactul in buget, pe care îl discutăm tot acum. Locul se găsește prin niște discuții deloc liniștite intre ministerul educației si ministerul de finanțe. Dar deloc liniștite.
Atâta vreme cât ministrul educației este cel care asumă scăderea numărului de elevi în clasă, care asumă negocierea și includerea într-un buget și așa complicat, mi se pare total, dar total unfair să iasă altcineva decât ministerul educației cu aceste date. După cum mi se pare la fel de unfair să iasă altcineva și să spună cum va fi modificată tematica pentru examenele naționale, lucru care a fost cerut de elevi în primul rând. Și sunt două lucruri unfair de care am luat act, nu mă afectează în niciun fel, de asta mi-am asumat această poziție”, a spus Cîmpeanu.

Povestea tinerei din Bacău care ține spectacole de stand-up comedy în Europa în patru limbi diferite și l-a făcut pe Seinfeld să râdă
INTERVIU Vestea bună și vestea proastă despre tulpina SARS-CoV2 din Africa de Sud, confirmată în premieră în România: Cât de ușor se transmite și cât de eficiente sunt vaccinurile împotriva ei?
Noua LISTĂ a țărilor din zona galbenă / Republica Moldova, Italia, Spania, Franța sau Marea Britanie, pe listă
Unul din cei doi pacienți din România infectați cu tulpina africană a SARS-COV2, fosta jurnalistă Liana Alexandru, povestește aventura sa COVID-19: cum s-au încurcat rezultatele testelor și cum voluntarii au salvat situația
CDC-ul american are un ghid cu sfaturi în cazul unei apocalipse zombi / Dr. Seuss, în topul vânzărilor Amazon după ce a fost acuzat de rasism / Nou film Star Trek, nou serial Terminator, confirmate
FOTOGALERIE Primăria Capitalei a montat anul trecut 500 de stații STB noi, de aproape 10.000 de euro bucata. Deși nu le-a plătit încă, o parte au fost deja vandalizate
2.824.594 :26= 108 638 clase
8000 clase in plus are un impact chiar mare , da ,nu la siguranța copilului in clasa de 28 sau 26, diferența probabil e mica , dar la bani ii o diferență semnificativa .
Gen, la liceu raman max 28, la gimnaziu max 26, la primar, max 20.
In acord cu evolutia demografica, repet, unde se vede ca scade mult cohorta celor din primar si cei care vin dupa:gradinita, crese, etc.