Dumitru Tudorache este unul dintre cei 92 de profesori care au luat nota 10 la examenul de titularizare. La 50 de ani, Dumitru Tudorache și-a dorit mult să lucreze în sistemul de educație. Nu a ținut cont că este aproape nevăzător. A considerat că problemele de vedere pe care le are nu sunt o piedică pentru el.

HotNews.roFoto: Hotnews

Anul acesta a dat titularizarea pentru a doua oară, la disciplina Cultură Civică. Prima dată a susținut examenul în urmă cu trei ani, când la fel ca acum a luat notă mare. Însă, nu a găsit post permanent. ”Nu erau multe posturi în Dâmbovița. Am luat câteva ore la o clasă. De anul trecut până acum am predat la Colegiul Național Nicolae Titulescu din Pucioasa, județul Dâmbovița, unde a fost profesor Logică și Cultură Civică la mai multe clase”, a spus el.

S-a apucat să învețe după vacanța de Paște. Despre succesul lui de la titularizare spune că dacă îți place ce faci reușești. ”Sper să-i inspir și pe alți oameni”, a spus Dumitru Tudorache.

Anul acesta a ales să dea titularizarea în București în speranța că sunt mai multe posturi libere. ”În Dâmbovița nu sunt chiar așa de multe locuri libere. Acum în București sunt trei locuri pe Cultură Civică, cu 18 ore viabile. Și mai erau 3 locuri la Școala Specială pentru Deficienți de Vedere. Eu pot să iau și pe Psihopedagogie Specială pentru că am modulul acela de psihopedagogie specială făcut. Eu aici aș dori să prind un post, la Școala Specială de pe Austrului, acolo ești autonom ca profesor nevăzător. În învățământul de masă mi-a fost greu”, mărturisește profesorul.

Dumitru Tudorache și-a dorit dintotdeuna să lucreze în educație, deoarece se simte cel mai bine. ”Mi-am dorit întotdeauna să fiu în învățământ, mi-a plăcut întotdeuna școala, e mediul în care mă simt cel mai bine, chiar dacă nu se merită, chiar dacă e efort, chiar dacă nu sunt bani, asta îmi place să fac”, spune Dumitru Tudorache.

Profesorul are o propunere pentru îmbunătățirea sistemului de educație, mai precis pentru intrarea în sistem. ”În sistemul de educație din România titularizarea nu e prea relevantă. Eu aș gândi să nu mai existe posturi bătute în cuie pentru totdeauna. Cred că ar trebui ca la un interval de timp și cei care sunt titulari să vină în concurs cu cei noi, cu cei care termină școala, și atunci să se vadă. Pentru că altfel unii se plafonează, iar alții dau întruna titularizarea. Eu așa aș zice, să fie o concurență reală”, propune profesorul.

Profesorul cunoaște bine și sistemul de sănătate. Înainte să devină profesor a fost asistent medical în Pucioasa. ”Dar s-a restructurat și postul și chiar am dorit să schimb. Am lucrat ca asistent medical, dar meseria aceea era cea mai bună pe care o puteam alege atunci când am terminat școala. Am fost orientat pe baza deficienței de vedere. Dar nu mi-a plăcut foarte mult”, a povestit profesorul.

Dascălul spune că dacă prinde un post în București o să stea cu chirie în apropierea Școlii Speciale pentru Deficienți de Vedere.

Anul acesta, mai puțin de jumătate dintre profesorii care au dat examenul de titularizare au obținut note de peste 7, minimum necesar pentru angajarea pe perioadă nedeterminată. Datele oficiale de la Ministerul Educației arată că, din promoţia curentă, 46,79% dintre candidați (46,83% în 2018, respectiv 43,07% în 2017) au obţinut note peste 7. Cele mai ridicate procente de note între 7 și 10 - ambele promoții - s-au înregistrat în sectorul 6 al Capitalei (72,3%) și în județul Prahova (58,5%).

Citește și:

Rezultate titularizare 2019. Harta procentelor de promovare pentru fiecare județ în parte/ Cel mai mare procent în Prahova – 58,5, cel mai mic procent în Giurgiu - 26,7%

Rezultate Titularizare 2019. Mai puțin de jumătate dintre profesori au obținut nota 7 / Andronescu: ”​Nu e important procentul de promovare, ci să trimitem în sistem profesori bine pregătiți”

Rezultate titularizare 2019. Ministerul Educației a publicat rezultatele la examen. HARTĂ