Corespondenta din Italia

Doar 39 de romani s-au inscris pe liste pentru a vota la alegerile din Roma

de Miruna Cajvaneanu     HotNews.ro
Joi, 6 martie 2008, 11:50 Actualitate | Diasporă


Pe data de 4 martie a expirat termenul necesar depunerii cererilor pentru a obtine certificatul electoral la alegerile administrative din 13 si 14 aprilie in Italia. Pana miercuri, la Roma, din cei peste 30 000 de romani cu drept de vot, au prezentat cererea la Biroul electoral doar 27 de conationali, in mare majoritate femei. La cei 27 se adauga alti 12 romani care au depus cererea imediat dupa intrarea Romaniei in Uniunea Europeana. Astfel, daca s-ar vota maine, doar 39 de conationali si-ar putea exercita dreptul electoral in capitala Italiei.

Romanii, in calitate de cetateni comunitari, au nu numai dreptul de a vota. Ei pot sa si candideze pentru un post de consilier in primariile din Italia. Pana pe 10 martie, romanii care intentioneaza sa se candideze mai au timp sa-si depuna dosarul la primarii.

Gabriel Rusu, fost consilier adjunct la Primaria Romei, este unul din candidatii romani pentru un post de consilier la alegerile administrative din capitala Italiei. El face parte din cei 60 de candidati ai " Listei civice pentru Rutelli", care il sustin pe Franceso Rutelli, actualul ministru al culturii pentru functia de primar. Rutelli este candidatul Partidului Democrat, partid condus de actualul primar, Walter Veltroni.


HotNews.ro: De ce s-au inscris atat de putini romani pe liste?
Gabriel Rusu: Nu a fost o informare adecvata in legatura cu inscrierea pe liste. In primul rand este vina administratiei locale, a institutiilor italiene. Apoi este si vina asociatiilor si reprezentantilor romanilor din Peninsula. Ei ar fi trebuit sa informeze romanii in legatura cu dreptul lor de vot. Noi am fost prin locuri publice, chiar si prin biserci, indemnandu-i pe romani sa se inscrie si sa voteze. Multi dintre ei s-au aratat interesati. Dar sunt si romani care pur si simplu nu vor sa participe.

Pe de alta parte, exista un singur birou electoral la Roma unde romanii se pot inscrie. Din pacate! Ar fi trebuit create mai multe facilitati pentru exercitarea dreptului la vot al romanilor. Mai ales ca biroul este situat intr-o zona (Eur) mai greu accesibila pentru romani. Fie si daca am avea in vedere ca in zona "Eur" locuiesc extrem de putini dintre conationalii nostri. Multi romani nu au pur si simplu timp sa ajunga la centrul electoral. Nu in ultimul rand, ne-am trezit intr-o situatie greu de prevazut: precipitarea momentului alegerilor. Nimeni nu se astepta sa cada guvernul, deci sa aiba loc noi alegeri administrative. Comunitatea de romani a fost luata prin surprindere, neavand nici logistica, nici fondurile necesare.


HotNews.ro: Ce s-ar mai putea face pentru ca romanii sa iasa din "capcana" in care au cazut, cu sau fara voia lor.?
Gabriel Rusu: Romanii trebuie sa profite totusi de oportunitatea de a vota. Ii indemn sa solicite inscrierea pe liste , pentru ca exista aceasta posibilitate chiar daca a expirat termenul de 4 martie. Sa se inscrie pentru a da dovada ca vor sa participe activ la viata din Italia, din punct de vedere social si politic. Orasele unde traim, inclusiv Roma, sunt si ale noastre, ale romanilor care muncim onest si cinstit. In plus, a vota este o datorie civica a fiecarui cetatean. Este posibiliatea de a-si alege pe cineva care sa-i reprezinte, este un drept al societatii civile. Numai votand romanii pot avea o voce in Italia.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















920 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Din Spania (Joi, 6 martie 2008, 20:59)

    emigrant [anonim]

    Este si vina asociatiilor si reprezentantilor romanilor din Peninsula, de fapt si in Spania nu au anuntat nici pe pagina lor web, dar culmea a fost cand au pus cu 2 zile inainte ca vor fi alegeri pt. suspendarea presedintelui, arata ca sunt mana in mana cu Tariceanu, niste fripturisti tradatori. Apoi chiar si asa 97% dintre romani au votat in contra suspendarii in Spania. Cum ii reprezinta pe romani FEDROM (federatia asociatiilor din Spania) daca ei au interese contrare majoritatii romanilor de aici? Majoritatea romanilor sunt zidari, agricultori si in serviciul domestic. Ce rost au intalnirile culturale intre poeti, scriitori? Consuma fonduri care nu au legatura cu 95% dintre romani, actiuni prea elitiste. Este ca si cum am vrea sa ajutam tiganii si le facem cadou niste carti, da ce carti! numai Immanuel Kant.
  • 0 (0 voturi)    
    tevereanu' ro-talian (Vineri, 7 martie 2008, 1:14)

    specialistu' ...lu peshte. [anonim]

    Aham...romanii sa se inscrie pe liste si sa-l voteze pe nea cariericà asta ,ca-i inalt,frumos,dejtept si ...devreme acasa! Pai tre sa fii ori prost ori prostanac sa candidezi stiind ca n-ai decit 30 pers ca posibil electorat! Asta daca nu cumva e atit de naiv sa conteze pe voturile italienilor,care nas preas credea ca-l vor vota(in baza carui program!?),nici acum,nici in vecii vecilor! In calitatea lui de "iespert pe probleme de imigratie" si fost consilier il sfatuim sa propuna infiintarea cite unui "birou ielegtoral" (cu orar non-stop,cu mici,bere si caltabosi gratis),in toate sectoarele romei cu densitate mare de conationali! Asta ca sa aibe si nenea votanti ,daca tot n-a reusit sa convinga pe nimeni in perioada in care a sters scaunele primariei cu turul pantalonilor! In politica daca alergi de unul singur,iesi sigur pe locul..doi....spe! Cit despre veleitatile m'nealui de politician de ...apa dulce,sa ne mai scuteasca pen' c-am vazut destui basinosi asa zisi reprezentanti fara reprezentati pin acum! Intr-un fel e demn de mila baietica asta,se zbate ca pestele pe uscat sa prinda si el un post de(lingirica) ...ceva acolo ,inscriindu-se ....culmea, tocmai pe listele partidului al carui "leader maximus" Walter Veltroni,prin declaratiile lui la limita rasismului , a declansat campania de presa impotriva riomanilor,in urma careia comunitatea Romaneasca a avut si are in continuare numai de suferit! Ii "sfatuiesc" sa-l voteze pe "catindatu nostru" acei parinti ai caror copii au fost jigniti si umiliti la scoala de colegii lor italieni,pt. faptul ca-s romani sau cei care incercind sa se angajeze,se vad refuzati din start pe motiv de ....cetatenie! Sa-i ascultam deci "indemnul tovarasesc" sa ne inscriem si sa ne votam...vocea! Cred ca nu-i suficient,sa te rupi in interviuri vorbind mult si prost si fara rost sau sa-ti dai poza la ziar,,daca privind in spate esti singur cuc,bate vintu si se aude stins ecoul...Hai sictir!
    • 0 (0 voturi)    
      tevereanu-i pe apa simbetei (Vineri, 7 martie 2008, 16:31)

      francesco [anonim] i-a raspuns lui specialistu' ...lu peshte.

      cei ca tevereanu' sunt niste frustrati.
      n-au facut niciodata nimic in viata si au venit sa-si plimbe gistele prin Italia.
      problema romanilor e mereu aceeasi: isi fura caciula unu altuia, in loc sa ne ajutam.
      hai noroc!
  • 0 (0 voturi)    
    tevereanu-i pe apa sambetei (Vineri, 7 martie 2008, 16:01)

    francesco [anonim]

    Cei ca tevereanu' ro-talian sunt niste frustrati.
    N-au facut nimic in viata lor si au venit sa-si plimbe gastile prin Italia.
    problema romanilor este aceeasi: ne furam caciula unu altuia, in loc sa ne ajutam.
  • 0 (0 voturi)    
    Alegeri, care alegeri ,..? (Sâmbătă, 8 martie 2008, 17:31)

    Peter Badesco [anonim]

    Doar 39 de romani s-au inscris pe liste pentru a vota la alegerile din Roma ,..? Va puneti o intrebare la care ar trebui sa aveti singuri raspuns. Ce mare rahat de alegeri se tin in Romania ,..? Nu exista Vot Uninominal ( real ) , Nu exista Constitutie ,...in schimb avem partide care provin din PCR ,...cum ar fi ,..PSD, PRM, PC, infestate de securisti,...si UDMR-ul care are doar un singur plan ,...sa taie padurile si sa le vanda, adica sa privatizeze tara. O sa traiti prost si o sa fiti 'capsunari' pana va treziti, si abia atunci ,..o sa fie bine.
  • 0 (0 voturi)    
    ingrijorare (Sâmbătă, 8 martie 2008, 23:30)

    O familie de romani din Italia [anonim]

    Lucrez cu familia in Italia. Am citit cu stupoare ca Sorin Ovidiu Vantu si Voiculescu au pus amandoi ochii pe Aeroportul Baneasa. Nu-i agreez pe niciunul, dar nu pot sa nu-mi exprim ingrijorarea in numele meu si al micii comunitati de romani din Italia cu care sunt in permanent contact.. ce se va intampla cu bietii romani care folosesc aeroportul Baneasa pt a pleca ieftin la munca in afara, daca se vom vedea la mana lui Voiculescu?! Sigur ne va da un sut la toti...
  • 0 (0 voturi)    
    cam multzi... (Duminică, 9 martie 2008, 11:20)

    purradelu [anonim]

    noi, rrestu, ierream la ciorrdit, mancatzash!
  • 0 (0 voturi)    
    Datu-n barci (Luni, 10 martie 2008, 1:57)

    un cetatean....se legana! [anonim]

    Observ ca nenea intervievatu' in cel mai pur stil politichienesc romanesc,arunca pisica-n curtea vecinilor: Ca àia n-au informat,ca àialalti nu au interes,ca cartieru' e departe,ca Romanii(el ce-o fi!?) nu participa...etc,etc! Vad ca trece cu usurinta de la singular la plural in incercarea de a lasa impresia unei coeziuni "noi am fost pe la biserici"....Care voi!? Voi cei 12 inscrisi inca de anul trecut,sau cum...!? Din interviu reiese ca 'mnealui a fost nus'ce consilier "adjunct" Si atunci vin si-l intreb , care sunt rezultatele muncii lui la primarie si cum de(ei aia de-au fost pe la biserici) n-au reusit sa convinga sa se inscrie pe listeòle electorale, macar acelas electorat care l-a scos consilier!?Vaiii,cum n-au cazut pe spate Romanii si n-au dat fuga sa se inscrie,citind bla,blaurile listacului!? L-as invita sa raspunda tot aici unde a dat interviul,dar ceva imi spune ca n-o s-o faca!,caci asta ar insemna sa vina cu un program,cu argumente reale,logice,,coerente pe care nu le are si nu cu logoree UTC-ista,la care se vede treaba ca nu mai pune nimeni...botul! Si colac peste pupaza ,guvernul Italian si-a permis sa cada "pe neasteptate",luind prin surprindere comunitatea ,care n-a mai avut timp sa-si adune resursele si...logistica(adica ne-a prins cu pantalonii-n vine!)Si uite asa a fost sabotat candidatul nostru,care vrea sa se sacrifice...vociferind in numele nostru! Da lasa ca le aratam noi lor,scoatem votantii si voturile din...joben si tot ne inscaunam prin vreo comitie,ceva acolo! Aferim marite Stefane!
    • 0 (0 voturi)    
      Datu-n barci.. continua sa te dai in barci … (Luni, 10 martie 2008, 15:20)

      ruddyciccio [anonim] i-a raspuns lui un cetatean....se legana!

      Avea dreptate francesco… in loc sa ne ajutam noi romanii, gasim mereu o scuza pentru a nu face nimic, sau pentru a-i critica pe altii. La disimulari suntem maestri. De asta toti isi bat joc de noi in Italia.
      Personal il cunosc pe dl. Gabriel Rusu si m-a ajutat cu anumite probleme. A fost disponibil si cu prietenii romani pe care i-am trimis la dumnealui. Asa ca… lasati vrajeala si comentariile inutile la adresa unuia care nici pe departe nu-l cunoasteti.
      Boala romanului din Italia cea mai grava este … invidia pe cel care realizeaza ceva. Eu va sfatuiesc sa va interessati mai de graba , sa va documentati sa mai cititi si ziare din cand in cand, inainte de a judeca.
      Cetateanule cu datu-n barci, de ce nu candidezi tu sau sa faci ceva pentru romani daca esti asa de destept si de altruist??? Sau esti unul care raspunde numai la ordinele date?
      Bafta Domnule Rusu la alegeri!
      • 0 (0 voturi)    
        un cetatean ...se legana (Luni, 10 martie 2008, 16:50)

        Datu-n barci...eu continui,tu...!? [anonim] i-a raspuns lui ruddyciccio

        Felicitari tov. avocat! Admitànd ca ai dreptate,ramine totusi intrebarea ;unde-s votantii daca nenea asta a fackut atitea pt. romani!? Nu-l cunosc personal pe listacul...respectiv,insa din ce-am citit prin ziare ,reiese clar aviditatea de imagine,sustinuta de argumente ...subrede,discursuri repetitive,fara cap sau coada,sabloane "politicante ieftine,care iata ca nu-l ajuta sa-si adune ...votanti!?....Oare de ce,daca-i asa capabil !? As vrea sa-i vad pozitia (pina acum aplecata si ...preaplecata),cind tunurile mediatice ale primarului Veltroni,sefu listacului,se vor napusti iar cu violenta rasismului si a xenofobiei,asupra romanilor! Cit despre invidie...pe ce ..realizari as putea fi invidios...enumera ! Care ar fi meritele !? Si ai dreptate ca nu-l cunosc...nici pe departe! Mai rau e pt el ca asa cum nu-l cunosc eu se pare ca nu-l cunoaste mai nimeni,din moment ce plinje si ofteaza dupa voturile Romanilor,care nu s-au grabit sa se inscrie ca" sa.-si.exercite,sa profite de oportunitate,sa ...datorie civica si alte lozinci...sloganizate!...."Cit despre candidatura,daca m-ar interesa,doar cu voturile vecinilor si ale colegilor de pe santiere,as cistiga lejer in fata favoritului...matale! Din pacate nu stau prea mult prin Roma Tot ceea ce am spus e valabil pt. oricare dintre .candidati,aparuti sau in gestatie in egala masura! Deci inca o data...undei..programu',platforma,iedeolojia!? Ca de gargarisme" suntem"(pluralul de convenienta...sic!) satui! Si in incheiere cu speranza ca toti cei 39-40 de romani inscrisi pe listele electorale,il vor vota "in corpore" nu pot decit sa-i doresc si eu la unison cu matale...Bafta domnule la alejeri!
      • 0 (0 voturi)    
        ha ha (Vineri, 21 martie 2008, 17:12)

        adi [anonim] i-a raspuns lui ruddyciccio

        Intrebati-l pe domnu' Rusu cine l-a votat cand a ajuns consilier...romanii..ma indoiesc..daca erau doar 12 pe lista....vreti adevarul..comunitatea din st Egidio..adica alte nationalitati mai putin romanii..si ne batem cu caramida in piept...mai bine....sa incercam sa fim uniti...
  • 0 (0 voturi)    
    manevre ceausiste (Marţi, 11 martie 2008, 14:16)

    mariana [anonim]

    Am citit acest interviu si apoi comentariile facute. Nu vad nimic rau in faptul ca o pesoana incearca sa informeze romanii ca sa se inscrie pe listele electorale. E spre binele nostru, celor care traim in Italia. Apoi unii il acuza ca cere voturile romanilor, ceea ce nu este adevarat. Cititi mai bine interviul domnilor. Atacati o persoana fara motiv. Sunt speculatiile unora dintre voi care vor sa-l discrediteze. Personal nu-l cunosc pe dl. Rusu dar, prin natura muncii pe care o desfasor, i-am urmarit activitatea din ziarele romanesti si italiene si anumite aparitii tv. Este o persoana destul de activa. Nu exista indoieli asupra bunelor intentii pe care le-a avut mereu, mai ales in a sprijini cauza emigrantilor romani si a drepturilor lor. Comentariile pe care le fac unii pe acest site sunt josnice si fara temei. In viziunea unora, daca le dai mici si bere gratis romanilor esti bun, daca nu, inseamna ca nu ai facut nimic pentru ei. Eu zic sa ne inscriem mai bine pe listele electorale. Apoi vom vedea pe cine sa votam. Romani, ar fi timpul sa va treziti si sa nu va mai dati in barci pe tevere!
    • 0 (0 voturi)    
      marile manevre (Marţi, 11 martie 2008, 17:35)

      manuela [anonim] i-a raspuns lui mariana

      Am citit personal,dar si accelerat atit interviul cit si comentariile si in afara de mult zgomot pt. nimic si pentru ...nimeni,nu vad altceva! Realitatea e cea din teren,recte apatie-politica,neincredere,slaba reprezentativitate in general. Poate ca Romanii s-ar lasa reprezentati daca ar simti ,ar vedea,ar auzi ar citi ca au "leaderi",oameni dinamici cu idei si initiative,carismatici si mai ales combativi,ceea ce nu e cazul in comunitatea Ro! In afara de citeva aparitii jalnice pe la TV sau ziare eu una n-am vazut altceva! Nu inteleg ce anume e "josnic si fara temei sau care sunt acuzatiile din intrebarile puse de ceilalti,referitoare la programele ,ideile concrete ce ar trebui sa le aiba cei ce pretind sa ne reprezinte,in cazul de fata intervievatul de mai sus!? Ca alegatoare,as prefera sa cunosc inainte nu "apoi" pe cine votez si ideile lui Eu una nu as vota un conational agatat de listele personajului politic,ale carui declaratii au dezlantuit "societatea civila" asupra comunitatii mele. O astfel de inregimentare si lipsa de coloana vertebrala a acestor agarici ,depaseste granitele ...pupindosismului Cind si voua vi se va intimpla sa va vina copii plingind de la scoala ca au fost umiliti,ca "romeni di merda" a fost cea mai blinda expresie,ca li s-a aruncat in fata ca "face bine Veltroni vrind sa-i trimita pe romani in tara"(asta-i perceptia reala a mesajului politic veltronian),etc,nu stiu daca ai mai avea chef sa votezi vreun candidat de pe listele PD spre exemplu.. " Romani, ar fi timpul sa va treziti si sa nu va mai dati in barci pe tevere!" Nu acest model de lozinci ...hei rupiste vor convinge oamenii sa se apropie de candidati ,ci mesajele concrete,ideile si capacitatea de comunicare si relationare a acelorasi (,calitati inexistente deocamdata)atribute ce le vor da legitimitate de reprezentanti in fata comunitatii. Si daca Tevere vi se pare prea adinc si involburat,dati-va-n barci pe "laghetto" del Eur,linga biroul electoral central.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by