Două spitale COVID-19 din București - Institutul Matei Balș și Spitalul Colentina - au rămas fără căldură și apă caldă / Managerul spitalului Colentina: Am dat drumul la aparatele de aer condiționat pe cald - UPDATE

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 4 decembrie 2020, 21:52 Actualitate | Coronavirus


Holul Institutului Matei Bals
Foto: Constantin Vasile Ifteme
Două spitale COVID-19 din București - Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș și Spitalul Colentina - au rămas fără căldură și apă caldă vineri, după ce alimentarea cu agent termic a fost întreruptă de Termoenergetica. Informația a fost confirmată de reprezentanții Ministerului Sănătății.

UPDATE 23.35: Compania Municipală Termoenergetica București anunță vineri că alimentarea cu agent termic a spitalelor Matei Balș și Colentina este afectată de lucrările de remediere a unei avarii la rețeaua primară DN 700, în zona Ștefan cel Mare din Sectorul 2 al Capitalei.

Potrivit acesteia, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este în cursul nopții de vineri, 04 decembrie spre sâmbătă, 05 decembrie 2020.

”Echipele Companiei Termoenergetica sunt în teren și vor lucra pentru executarea cât mai rapidă a operațiunilor necesare reluării furnizării agentului termic în zona afectată”, arată un comunicat al companiei.


UPDATE 23.15: Medicul Adrian Marinescu de la Matei Balș a spus că soluția spitalului pentru încălzirea pacienților a fost ”mai multe pături și pilote”, pentru că tot ce înseamnă sursă de încălzire electrică poate duce la supraîncălzirea rețelei.

UPDATE Managerul spitalului Colentina, Victor Cauni, a declarat că încălzirea pacienților se face cu aparatele de aer condiționat.

”Azi-dimineață am fost anunțați de întreruperea apei calde și a căldurii după ora 9.00 până în jur de 24.00, când sperăm să revină. Apa caldă nu reprezintă un lux, ci o necesitate. Noi ne-am pregătit cu departamentul tehnic, am montat dispozitive de încălzire, boilere, pentru ca echipele care termină lucrul în zona roșie să se decontamineze. Pentru a nu suprasolicita rețeaua, am folosit aparatele de aer condiționat pe cald pentru pacienți”, a declarat managerul spitalului Colentina, Victor Cauni.

Potrivit acestuia au mai fost probleme, nu atât de lungi, însă orice avarie de acest tip nu este benefică pentru nimeni.

”Echipa mangerială a prevăzut în proiectul de buget de anul viitor, montare centrale termice pe fiecare corp de clădire”, pentru a ne asigura o anumită independență, a mai spus Cauni.

La rândul său, Raed Arafat a zis că singura soluție pe termen lung este instalarea centralelor termice.

”E o situație imprevizibilă, trebuie să găsești soluții, care sunt doar temporare. De lungă durată este să aibă centrale proprii”, a spus Arafat.

"Am luat legătura cu reprezentanții iInstitutului Matei Balș, care au confirmat că au primit o înștiințare din partea Companiei Municipale Termornergetica prin care li se semnala că astăzi, intre orele 09.00-24.00, va fi întreruptă alimemtarea cu agent termic (căldură și apă caldă) din cauza unor avarii. În aceeasi situație este si Spitalul Colentina", au precizat reprezentanții Ministerului Sănătății.

''La Spitalul Matei Balș s-a oprit căldura, sunt bolnavi grav conectați la oxigen, bolnavi ce au au voie să stea în frig. Să îi ajute cineva!!! Li s-au dat pilote dar ei sunt semi-conștienți și nu realizează când se dezvelesc! Li s-a spus că va dura 2-3 zile, nu se poate să îi lăsați în frig!", a semnalat vineri o tânără din București, pe pagina sa de Facebook.

Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș a fost primul spital din România care a tratat pacienți COVID-19, iar Spitalul Colentina, aflat în imediata sa apropiere, este spital de suport COVID.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21524 vizualizari

  • -20 (44 voturi)    
    Skepsis (Vineri, 4 decembrie 2020, 22:01)

    Mazeta [utilizator]

    Covid-19, ca orice virus, proliferează la temperatura corpului uman, in intervalul de 36,5° C pana la 37°C. Reducerea temperaturii în spitalele Covid poate fi o bună strategie pentru distrugerea virusului și/sau a gazdelor sale.
    • +5 (27 voturi)    
      Incorect (Vineri, 4 decembrie 2020, 23:16)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      In primul rand, virusul se cheama sars-cov-2, nu covid-19. Asa ca idee.

      Apoi, acum 10 luni erau teorii ca, asa ca multi virusi, si sars-cov-2 va fi nimicit de vremea calda si tot ce tre' facut e sa strangi de dinti pana in iunie-iulie si problema se rezolva singura. Multe tari care au mers pe teoria asta au esuat, vezi toate de la italia la sua.

      Mai mult, daca reducerea temperaturilor ar fi fost u navnataj, nu inseamna ca in perioada decembrie 2019 - martie 2020 virusul nici nu ar fi avut sanse sa existe?

      Si daca am exclude ramura familiei de coronavirus si ne-am concentra pe virusii "standard", asta inseamna ca in clipele cat stranut sau vorbesc cu tine, daca am gripa, ar trebui ca la tine sa ajunga ceva atat de lezat de gerul d-afara (in, sa spunem temperaturi de -10 grade) incat tu sa nu fii afectat. Ceea ce nu se intampla.

      Mai mult, pot supravietui virusi in ghetari, ca si bacterii si alte mici entitati foarte lejer.

      Dupa ce ca nu stii diferenta dintre sars2 si covid19 mai si scrii teorii bazate pe pseudo-stiinte.
      • -7 (19 voturi)    
        Pun pariu că ești foarte haios... (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 0:48)

        Soarele [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        ... la petreceri! Explici de ce glumele cu Bulă sunt puerile? și cele cu blonde, sexiste? Relax!
        • 0 (6 voturi)    
          Pentru ca Bula (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 9:41)

          MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

          Nu stie ca glumele cu el sunt puerile.
        • -1 (7 voturi)    
          corect (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 10:40)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

          Nu trebuie sa ne suparam ca mai vine cate un intelectual cu IQ ridicat care sa ne mai lumineze si pe noi. E un risc pe care ni l-am asumat intervenind aici. A propos, e voie sa mai zici "blonde"? Nu cumva denumirea corecta este" cu parul de culoarea non-afro-americana"?
          • 0 (6 voturi)    
            adevărul (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 12:39)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui atc

            e că pentru alde ăștia ca voi, coana veorica e culmea maximului intelectual ce ar mputea fi atins. Dacă sunteți în stare, bineînțeles.
            • -2 (4 voturi)    
              adevarul? (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 15:06)

              atc [utilizator] i-a raspuns lui nahir

              N-ai precizat daca e vorba de cel absolut sau de cel relativ. Oricare ar fi, ma bucur ca tu esti detinatorul absolut. Asta imi da siguranta ca-mi mai ridici si mie nivelul cu profunzimea gandirii tale. Hai, mai zi-mi , ca esti printre putinele surse de - ntelepciune ce-au mai ramas pe-aici.
          • 0 (2 voturi)    
            corect (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 13:50)

            gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui atc

            Bine punctat, mai direct si mai trendy; oricum "blonde" inseamna ceva nedefinit, cu mintea in desuuri !!!
          • 0 (2 voturi)    
            Faci presupunerea (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 14:48)

            MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui atc

            Ca se refera la femei blonde - la ce gandeai tu adica - in realitate postul poate se refera la beri.
            • -1 (3 voturi)    
              presupunere (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 16:04)

              atc [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

              Pai, cred c-am presupus corect. ca bancuri cu halbe de bere n-am prea auzit
  • +19 (45 voturi)    
    Sa multumiti Firuci si PSD pt cum a ajuns sistemul (Vineri, 4 decembrie 2020, 22:06)

    UnOarecare [utilizator]

    de incalzire/apa calda.

    Cata minte sa ai sa-i mai votezi din nou?!
    • +10 (20 voturi)    
      sa nu uitam de scumpul dr. Oprescu (Vineri, 4 decembrie 2020, 22:18)

      beeeeeenar [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      si nici de base, videanu..
    • +8 (20 voturi)    
      Romanii se saboteaza singuri de 30 de ani (Vineri, 4 decembrie 2020, 22:52)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      votand PSD si PNL. Multi nu sunt constienti.
    • +7 (25 voturi)    
      Rezultatele voturilor de la Locale zic totul (Vineri, 4 decembrie 2020, 23:23)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      In fiecare sector + generala castigate de Dreapta s-a vazut ca au castigat aproape la mustata. Acelasi lucru il poti spune si despre SUA, si iata cum Biden abia a reusit sa castige.

      Tinand cont de raul facut de anteriori, ai fi zis ca lumea se invata minte. Ba mai mult, ai spune ca cei din mediul sanitar si restul institutiilor de stat au concluzionat ca lipsa dezvoltarii, investitiilor si modernizarii, precum si lasatul Educatiei si al Sanatatii sa atinga cote minime, spitale in paragina samd i-ar fi desteptat si PNL cu USR+ ar fi luat un lejer 90% la vot. Lucru care nu s-a intamplat.

      Din pacate tu vorbesti ca un om inteligent. Realitatea e ca multi in tara asta nu stiu pe ce lume se afla, sunt slabi de inger sau vilnerabili (mai ales financiar). Si vine ingerul pazitor PSD care le promite aceleasi lucru la fiecare alegeri. Daca sunt intrebati de ce nu se tin de promisiuni, zic ca nu ii lasa opozitia si conversatia se incheie.

      Cati cred ca stiu ce semnificatie are PIB, Buget, Deficit, Inflatie etc.? Multi vor doar bani, chiar daca inseamna ca falimenteaza tara. Nu e problema lor. Desi ar trebui sa fie.

      Cat despre Sarmea, vezi dezastrul facut. Lumea tot aplauda luminite, iepuri, statui, targuri, festivaluri si vouchere. Daca ii intrebi ce parere au vor zice ca a facut foarte multe. De ce nu a facut X si Y? Nu a fost lasata de Guvern. Lumea uita ca 3 ani era PSD la butoane.

      Ce vreau sa zic? Populatia e amnezica. D-aia specimene de teapa PSD inca supravietuiesc in politica. Si mereu e altcineva de vina: straini, multinationale, UE, Opozitia. Niciodata ei.

      Si realitatea cea mai crunta e ca cineva cu 4 clase care nu se stie daca poate scrie sau citi corect, poate chiar cineva analfabet, usor cumparat de PSD va avea aceeasi valoare in vot ca tine care poti avea 2 facultati facute pe bune, nu pe repede-inainte ca ipochimenele corupte din ciuma rosie.

      Din pacate acesta e tristul adevar. Intr-o lume educata PSD ar fi disparut din peisaj imediat dupa intrarea in UE.
      • -1 (11 voturi)    
        ai dreptate. PDS e de vina (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 9:16)

        Loyola [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        portofolii ale Sanatatii in ultimii 20 de ani

        2004-2008 PNL Tariceanu
        2009-2012 PDL/UDMR - Boc-Ungureanu
        2015-2017 Ciolos
        2012-2014 - PNL in guvernul Ponta ( Eugen Nicolaescu)
        2019-2020 PNL Orban.
        Esti convins de ce afirmi sau e job?
        • +4 (6 voturi)    
          In traducere (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 12:54)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Loyola

          4 ani PSD (2000-2004)
          3 ani USL (PNL minoritar sub control PSD)
          3 ani PDL-UDMR
          2ani USL
          5ani PSD
          1 an PNL

          Si cand s-a incercat ceva reforma a picat guvernul PDL (2012).
          Da , medicina e clar rosie cu 15.x :4.x.
          • +4 (4 voturi)    
            Nu te obosi (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 14:05)

            imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui gamma

            In articol scrie clar de probleme cu retelele de termoficare (iar problemele se extind si la reteaua de apa), iar postacul vorbeste de Ministerul Sanatatii.

            Iti dai seama cat a inteles din articol... sau este incerca distragerea atentiei. Deci pentru el, MS = gaze si apa. Exceptional.
      • -2 (4 voturi)    
        alegeri (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 10:32)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        Citesc cu interes articolele care, chiar daca vin de la propagandisti de partid, incearca sa argumenteze civilizat.
        V-as intreba: credeti ca problemele de asigurare a apei calde pe retelele existente actualmente in Bucuresti tin doar de o eventuala nepricepere/ rea vointa a "ciumei rosii " sau sunt structural obiective: o retea imbatranita, subdimensionata fata de cresterea populatiei ( as compara-o cu problemele traficului)P Poate ca, asa cum la nivelul tarii e necesar un acord/plan pe principalele probleme ce trebuie cat mai urgent rezolvate si pe care TOATE partidele le canta in preajma alegerilor), ar trebui sa existe si la Bucuresti o astfel de intelegere pe termen lung. Poate ar fi mai util decat injuratul reciproc. Nu astept un raspuns, dar macar o judecata mai rezonabila.
        • +3 (5 voturi)    
          Conductele nu se vad (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 13:01)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Votantii sunt impresionati placut de chestii stralucitoare gen beculete , fantani , floricele si extrem de iritati de orice lucrare pe carosabil . Avem ce-am votat , datorii si conducte sparte. E aproape enervant cum s-au trezit in ceasul al 12-lea sa voteze un teoretic alt gen de primar .
          • 0 (4 voturi)    
            conductele. (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 16:19)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui gamma

            Va cam contraziceti: tocmai ce votantii incriminati au votat " un teoretic alt gen de primar". Ramane de vazut si ce va face "teoretic alt felul..." in urmatorii 4 ani. Momentan, ne tot spune ca mostenirea e grea. Sa nu dea Domnul sa devina si mai grea peste 4 ani.
            • 0 (0 voturi)    
              Nu ma contrazic deloc (Duminică, 6 decembrie 2020, 9:01)

              gamma [utilizator] i-a raspuns lui atc

              1 Preferintele se observa in timp si evolueaza ,mai ales cand apar presiuni (gen
              nu am apa calda ) .
              2 Actul administrativ se observa tot in timp si a fost obiectiv prost . Cu bugete in crestere retelele au ajuns din ce in ce mai proaste .Daca aveam vre-o catastrofa naturala ii mai iertam dar nici vorba de asa ceva (inca).
              • 0 (0 voturi)    
                catastrofe (Duminică, 6 decembrie 2020, 10:38)

                atc [utilizator] i-a raspuns lui gamma

                Uneori cele umane sunt mai ale draq' decat cele naturale.
        • +5 (5 voturi)    
          Hmm (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 14:03)

          imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Oricine ar citi ceea ce ati scris ar intelege urmatoarele: ca in ciuda TUTUROR investitiileor si dezvoltarilor, imbunatatirilor si adaugirilor la reteaua de apa sau termoficare, problema reala este "o retea imbatranita, subdimensionata fata de cresterea populatiei" ceea ce este incorect.

          Nu stiu daca intentionat ati omis problema sau din necunoastere.
          Nu s-au mai facut dezvoltari, investitii sau reparatii (decat punctual) de 30 de ani. Iar ce a scris utilizatorul "gamma" mai jos rezuma mentalitatea romanilor, din pacate absolut corect.

          Daca aveam tevi nou noute si reteaau bine pusa la punct cu bugete de dezvoltare a infrastructurilor de apa si gaze o data la 3 ani, atunci da, altfel, mi se pare evidenta problema.
          • -2 (4 voturi)    
            Conductele (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 15:28)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

            1. Intrucat n-am scris asa ceva, nu stiu daca "oricine ar intelege...bla, bla".Poate doar cei rau intentionati.
            2."Reţeaua de termoficare are 4.000 de kilometri de conducte. 3.000 se pot sparge oricând din cauza vechimii." - Digi 24, nu Haznalele. In acceptiunea mea, "vechi" = "imbatranit". In a dvs, nu?
            3. S-au facut si investitii si reparatii in ultimii 30 de ani ( nu va mai amintiti pe cele de pe Calea Grivitei?). Precizez ca reparatiile se fac chiar punctual, acolo unde apar problemele. Restul se cheama mentenanta.
            4.Eu chiar va citez: "Daca aveam tevi nou noute si reteaau bine pusa la punct cu bugete de dezvoltare a infrastructurilor de apa si gaze o data la 3 ani, atunci da,...". Cum adica, ati vrea ca o data la 3 ani sa se inlocuiasca cei 4.000 km. de conducte?
        • -3 (5 voturi)    
          Alegeri (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 14:12)

          gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Ma intreb daca a dormit bine Plicusor Ban noptile astea, fara apa calda si caldura, sau s-a culcat pe-o ureche ( urechea bleaga ) dupa alegerile fraudate de useristi si BEC.
        • +1 (1 vot)    
          Buna dimneata! (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 22:02)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui atc

          La fel ca in cazul autostrazilor, problema este complexa.
          Nu exista un singur vinovat.
          As spune ca ai dreptate, insa faptul ca ai folosit ghilimele pentru ciuma rosie te dovedeste drept un simptizant al partidului lui Daddy, asa ca nu mai are sens continuarea discutiei!
          Pacat ...
          • 0 (0 voturi)    
            buna dimineata (Duminică, 6 decembrie 2020, 10:27)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

            Ma bucur ca:
            - desi dubitativ ( "as spune ca..") imi dai dreptate.
            -. ne explici tu, cum ca adevarul apartine numai unor anumiti initiati, care nu se regasesc in "ciuma rosie". Evident, te numeri printre ei!
            - nu poti pricepe ca, fara a simpatiza cu vre-un partid, mistocareala de joasa speta practicata aici ( " ciuma rosie", "holera galbena" s.a.m.d.) imi repugna. Aveam ceva dubii cu tine dar mi-au trecut. Ghilimelele le pun cand vreau sa ma delimitez de astfel de mizerii propagandistice.
            - ai inteles ca : " nu mai are rost continuarea discutiei", desi eu nu-mi amintesc sa fi avut vre-una?!
            - ai inteles, adica, in final, faptul ca jucam in ligi diferite. Slava Domnului!
            A bon entendeur, salut!
    • -5 (19 voturi)    
      Este un semn... (Vineri, 4 decembrie 2020, 23:26)

      Soarele [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      Șordan s-a dat cu ciuma oranj (PSD=PNL). Justiție divină.
  • -15 (27 voturi)    
    foarte bine! (Vineri, 4 decembrie 2020, 22:16)

    cucuveauamov [utilizator]

    ca doar acolo sunt peseeeddddisti!
  • +19 (25 voturi)    
    30 de ani de nepasare. la fel ca si Casa Radio (Vineri, 4 decembrie 2020, 22:47)

    Gryphus [utilizator]

    nepasarea, incompetenta si nesimtiea nu sunt doar in subteran ci si la suprafata in centrul capitalei

    uitati-va la asa zisa cladire Casa Radio care e langa Cotroceni si zace in MIZERIE de 30 de ani si nimeni nu face absolut nimic.

    va puteti imagina ca asa ceva se poate intampla in alta capitala a lumii? Paris, Londra, Vienna, etc?
    • 0 (0 voturi)    
      Casa Radio (Duminică, 6 decembrie 2020, 10:54)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Ati atins un subiect destul de MARE pentru a-l trece, zilnic, cu vederea ( si la propriu - ptr. cei din zona- si la figurat).
      Cateva intrebari ( retorice):
      - apartine statului, deci bani de investitie ptr. finalizare, de la buget, coane Fanica ?!
      - presupunand un buget, prin absurd, ce da pe-afara de mare, ce faci cu presupusa, prin absurd, constructie finalizata?
      - ai putea s-o vinzi unui privat?. Oare? Si el, ce-ar face cu ea?
      Londra, Paris, Viena au fost capitale de imperii, in care autoritarismul a produs si mari edificii ( dar care, evident, sunt puse in umbra de Casa Poporului -sic!)
      Una din solutiile propuse ptr. C.P. in anii '90 era de a fi acoperita cu pamant iar dealul replantat.S-a renuntat, dar poate ar merge in cazul de fata, facand derdelusuri iarna si cross-country vara ?!
  • +1 (21 voturi)    
    lasă că avem strategie națională de vaccinare! (Vineri, 4 decembrie 2020, 22:57)

    NicuPandemicu [utilizator]

    Avem strategie, avem valoare, avem plan, avem centre de vaccinare inaugurate de politicieni, avem alegeri poimâine și nevoie popor optimist și entuziast să voteze, avem armată, avem Comandant al Acțiunii de vaccinare, avem hub central.

    Ce ne mai trebuie apă caldă în spitale?
  • -1 (17 voturi)    
    apa calda (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 0:23)

    maiorulmura [utilizator]

    a luat-o nicusoru ca s-o dea la tot poporu
    • -2 (8 voturi)    
      Te-ai opărit ca prostu ! (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 8:44)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui maiorulmura

      De aia vorbești aiurea.
  • +3 (7 voturi)    
    Pai asa e in socialism! (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 9:06)

    Alui [utilizator]

    Centralele termice de cartier, desi falimentare, au fost mentinute in functie fortat de TOATE guvernele de pana acum, din motive populiste. Ca sa ii sustina pe unii calici care preferau “incalzirea” subventionata de stat, in loc sa isi instalezs centrale de apartament. Cine vroia centrala de apartament trebuia sa plateasca penalizari seriose sau pur si simpli nu li s-a permis. Asa ca s-au instalat centrale pe ascuns. Asa s-a ajuns ca un oras intreg, Deva, sa ramana fara apa calda si caldura cand termocentrala de la Mintia a dat faliment. Acum asta!
  • +1 (5 voturi)    
    De data asta are dreptate! (Sâmbătă, 5 decembrie 2020, 10:46)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    De data asta are dreptate musulmanu!

    Sigur, pentru starea retelei de termoficare trebuie sa ii multumim duamnei Fierea.

    Dar:
    ”E o situație imprevizibilă, trebuie să găsești soluții, care sunt doar temporare. De lungă durată este să aibă centrale proprii”
    este pe deplin adevarat, asa cum spitale au generatoare de backup, ar trebui sa aiba si centrala termica, pentu caz de urgenta!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by