”Este un simbol al verii care vine”, a spus Francesco, un locuitor al Romei care se uită lacom la conul său cu ”gelato”, înghețata care face parte din ADN-ul italienilor, relatează AFP.

HotNews.roFoto: Hotnews

”Gelateria” este din nou unul din polii de atracție în marea piață principală Testaccio, un cartier popular al Romei unde copiii se plimbă cu trotineta, gustând din libertatea regăsită.

După două luni de liniște, se aud țipete stridente.

Francesco, care are 50 de ani, abia aștepta redeschiderea gelateriei artizanale.

”Acum sunt sigur că voi recupera timpul pierdut! Iubesc înghețata, face parte din vară, căldura se întoarce”, spune el, făcând o pauză pentru a salva o picătură din înghețata sa de ciocolată și vanilie cu topping de frișcă.

Potrivit unui studiu publicat săptămâna aceasta de Coldiretti, principalul sindicat agricol italian, consumul de înghețată s-a întors în Italia odată cu ieșirea din carantină și zilele însorite.

”Mi-a lipsit”, a spus Marco, într-un tricou care îi arată brațele tatuate și cu masca sub bărbie pentru a se putea bucura de ”cea mai bună înghețată din Roma”.

Tiziana recunoaște râzând că se ducea în ”fiecare zi” cu soțul ei în fața gelateriei pentru a vedea dacă ușa este deschisă.

”Am venit în fiecare zi din prima zi în care s-a redeschis”.

Italia, liderul mondial al înghețatei artizanale, are peste 39.000 de gelaterii cu aproximativ 150.000 de angajați și generează anual vânzări în valoare de 2,8 miliarde de euro.

Fiecare italian consumă în medie peste șase kilograme de înghețată pe an, preferabil ”înghețată artizanală cu arome istorice”, potrivit Coldiretti.