NYT: "O excepţie germană? De ce este mică rata deceselor cauzate de coronavirus?"

de I.B.     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 aprilie 2020, 23:37 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus Germania
Foto: Daniel Karmann/dpa/Profimedia Images
Testarea masivă, vârstele pacienţilor, capacităţile sistemului medical şi încrederea în Guvernul Angela Merkel sunt factorii care ar putea explica rata scăzută a mortalităţii în Germania în cazul epidemiei de coronavirus, notează cotidianul The New York Times, citat de Mediafax.

"Pandemia a lovit puternic Germania, fiind deja 92.000 de cazuri de infectare. Dar procentul cazurilor fatale a fost remarcabil de mic comparativ cu situaţia din multe ţări vecine", notează cotidianul The New York Times.

Sunt numite taxiuri corona: medici în costume de protecţie care se deplasează pe străzile oraşului Heidelberg pentru a verifica starea pacienţilor aflaţi la domiciliu. Fac analize sanguine, observă semnale care ar putea indica deteriorarea stării de sănătate. Pot recomanda spitalizare chiar şi pentru pacienţii care au simptome uşoare. "Există astfel de semnale la prima săpămână după infectare", afirmă profesorul Hans-Georg Krausslich, şeful Secţiei de Virologie de la Spitalul Universitar din Heidelberg.

Aşa-numitele taxiuri corona sunt doar una dintre iniţiativele din Heidelberg. Dar evidenţiază nivelul de implicare şi de mobilizare a resurselor publice pentru combaterea epidemiei, lucruri care ajută la explicarea uneia dintre cele mai mari curiozităţi despre pandemie: de ce este atât de redusă rata mortalităţii în Germania?

Ţara este afectată puternic: conform datelor furnizate de Universitatea Johns Hopkins, sunt peste 92.000 de cazuri de coronavirus. Mai multe cazuri au doar Statele Unite, Italia şi Spania. Însă sunt doar 1.295 de decese în Germania, o rată a mortalităţii de 1,4%, comparativ cu 12% în Italia, 10% în Spania, Franţa şi Marea Britanie, 4% în China şi 2,5% în SUA. Chiar şi Coreea de Sud, un model de reducere a vârfului epidemic, are o rată a mortalităţii mai mare, 1,7%.

"Există discuţii despre o anomalie germană", afirmă Hendrik Streeck, directorul Institutului de Virologie de la Spitalul Universitar din Bonn.

Potrivit experţilor, răspunsul constă într-o combinaţie de distorsiuni statistice şi diferenţe reale referitoare la modul în care Germania combate epidemia. Vârsta medie a persoanelor infectate este mai mică în Germania decât în alte ţări. Mulţi dintre primii pacienţi au luat virusul din staţiunile de schi din Austria şi Italia, fiind persoane relativ tinere şi sănătoase. "A început ca o epidemie a schiorilor", explică profesorul Krausslich.

Pe măsură ce infecţiile s-au răspândit, au fost afectate persoane mai în vârstă, iar rata deceselor, care era de 0,2% acum două săptămâni, a crescut. Însă vârsta medie a celor infectaţi rămâne relativ redusă, fiind de 49 de ani, faţă de 62,5 ani în Franţa şi 62 de ani în Italia.

O altă explicaţie pentru rata scăzută a mortalităţii este numărul mare de teste efectuate în Germania. Sunt depistate mai multe persoane asimptomatice ori cu simptome uşoare, astfel că este în creştere numărul îmbolnăvirilor, dar nu şi al deceselor. "În mod automat, rata deceselor scade pe hârtie", explică profesorul Krausslich.

Dar există şi factori medicali semnificativi care contribuie la menţinerea la un nivel redus a ratei deceselor în Germania. Principalii factori sunt testarea extinsă, tratamentele aplicate în etapele incipiente, numărul mare de locuri la terapie intensivă şi un sistem guvernamental credibil, care facilitează respectarea recomandărilor de distanţare socială, observă NYT.

"În Germania avem atât de puţine decese în acest moment comparativ cu numărul persoanelor infectate pentru că sunt efectuate extrem de multe diagnosticări în laborator", explică dr. Christian Drosten, şeful secţiei de Virologie de la Spitalul Universitar Charité din Berlin.

Până în prezent, Germania a efectuat în medie circa 350.000 de teste de coronavirus pe săptămână, mult mai multe decât orice altă ţară europeană.

"Dacă avem un diagnostic în fază incipientă şi poţi trata pacientul de la început, spre exemplu prin cuplarea la un aparat de ventilaţie artificială înainte de a i se deteriora starea, şansele de supravieţuire sunt mult mai mari", subliniază profesorul Krausslich.

În plus, personalul medical, care prezintă riscuri mari de a lua virusul, este testat cu regularitate.

"Testarea şi depistarea contactelor sunt elementele strategiei care a avut succes în Coreea de Sud, iar noi am încercat să învăţăm din acest model", explică profesorul Hendrik Streeck.

În plus, Germania are un sistem medical public solid. Spre exemplu, înainte de pandemie, Spitalul Universitar Giessen avea 173 de locuri la terapie intensivă. "Avem o capacitate atât de mare încât acum acceptăm pacienţi din Italia, Spania şi Franţa. Suntem foarte puternici la capitolul terapie intensivă", afirmă Susanne Herold, specialist în pneumologie.

Dincolo de testarea masivă şi de capacităţile sistemului medical, mulţi analişti cred că un alt motiv pentru care rata mortalităţii este scăzută este conducerea exercitată de cancelarul Angela Merkel. Cancelarul Angela Merkel a comunicat clar, calm şi cu regularitate de-a lungul crizei, impunând treptat reguli de distanţare socială. Restricţiile, esenţiale pentru a încetini răspândirea pandemiei, au întâmpinat doar puţină opoziţie la nivel politic şi sunt respectate pe scară largă. Rata de popularitate a cancelarului Angela Merkel este foarte ridicată.

"Poate că cea mai mare forţă pe care o avem în Germania este procesul decizional raţional la cel mai înalt nivel de guvernare şi încrederea de care Guvernul se bucură în rândul populaţiei", subliniază profesorul Krausslich






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















23205 vizualizari

  • -23 (59 voturi)    
    Anomalia Olguta Vasilescu (Duminică, 5 aprilie 2020, 0:07)

    ww [utilizator]

    Lasati ma aburelile. Sunt publice graficele privitoare la Germania. Acestea pot fi comparate doar cu ale unor natiuni marete precum China, Coreea de Sud sau Iranul. Probabil se negociaza pe undeva la greu: cel care isi mistifica si ascunde cel mai bine situatia, e cel mai tare si in pozitie de forta in raport cu fraierii care spun adevarul. Despre minciunile Germaniei se poate scrie un roman: emisii, raportarea profiturilor prin subsidiarele din colonii, faptele imigrantilor ascunse bine ca sa nu umbreasca luminatele decizii ale matusii Merkel etc. Acum cateva zile s-a sinucis un ministru de land ingrozit de realitate. Nu stia prostul ca Germania face si drege? Probabil ca, in situatia unor comorbididati, nu raporteaza deces din cauza coronavirusului si gata, sunt cei mai tari, pot sa ne mai conduca 100 de ani.
    • +19 (31 voturi)    
      Realitatea (Duminică, 5 aprilie 2020, 6:40)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Este ca increderea in clasa politica duce la respectarea regulilor.Sistemul de sanatate este mai bun,dar nu de ieri de azi,de ani de zile.De aceea oamenii sunt mai sanatosi iar asta se va vedea la final.Si acolo a disparut hartia igienica dar de mult timp poti face comanda la supermarketuri sa-ti aduca acasa ce iti trebuie.Nu uitati ca aceasta natiune s-a ridicat efectiv din ruine dupa WW II.Atunci,au primit ajutor financiar de la USA si au fost condusi de oameni destepti.Acum dispun de resurse financiare proprii imense si oameni destepti in functii cheie.
  • -16 (42 voturi)    
    Germania=10.9 testați/mie; Italia=10.8! Egalitate! (Duminică, 5 aprilie 2020, 0:11)

    simplex1 [utilizator]

    Nimic altceva decât rapoartele false prezentate de Germania nu explica de ce acest stat are de 11 ori mai putini morți decât Italia.

    La număr de testați/milion cele doua tari sunt egale deci nu s-a făcut nimic în plus la acest capitol în Germania fata de Italia. La totalul de infectați și pe zi, din nou diferențele sunt mici (vezi tabelul).

    Tara -- Cazuri -- Cazuri noi -- Decedați -- Testați la mil.
    =========================================
    Italy -- 124,632 -- +4,805 -- 15,362 -- 10,870
    Germany -- 95,637 -- +4,478 -- 1,395 -- 10,962

    Sursa: https://www.worldometers.info/coronavirus/

    Afirmațiile din New York Times aparțin de fapt lui Hans-Georg Krausslich, șeful Secției de Virologie de la Spitalul Universitar din Heidelberg. Cu alte cuvinte, Berlinul plătește articole de propaganda în ziare americane în încercarea de a întări minciunile guvernului.

    Germania este la fel ca Italia la toate capitolele, mai putin al decedaților, fără a reuși sa explice cum își tratează bolnavii de obține asa rezultate spectaculoase.
    • -6 (32 voturi)    
      daca ne raportam la comorbiditati (Duminică, 5 aprilie 2020, 1:29)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      si Romania are un procent mic de morti de COVID

      ma uit in lista si vad ciroza, cancer pulmonar, cancer esofagian, parkinson, dializa

      si daca dadea gripa peste persoanele de mai sus tot se murea, si chiar fara covid probabil era vorba de saptamani sau luni si deznodamantul e acelasi

      poate germanii raporteaza ca morti de covid, doar pe cei fara alte comorbiditati
    • -8 (28 voturi)    
      Ai dreptate, (Duminică, 5 aprilie 2020, 4:57)

      Upstanding [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Vorbim de NYTimes doar.... halal jurnalism!
      • -1 (11 voturi)    
        aia (Duminică, 5 aprilie 2020, 12:54)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Upstanding

        sint activisti, nu jurnalisti. Nyt egal pravda sovietica.
  • -14 (40 voturi)    
    Te doare mintea (Duminică, 5 aprilie 2020, 1:14)

    blablavertical [utilizator]

    Cum sa spui ca rata mortalitatii este mai mica in Germania pt ca lumea are incredere in Merkel si-n guvern? La 95k infectati Germania are rata mortalitatii de 0.5%. Tot la 95k infectati Italia avea rata mortalitatii de 10% (da, stiu, cifreele nu sunt exacte, nu asta e ideea). Deci in Germania bolnavii de Covid nu mor in numar asa de mare ca in Italia, pt ca ei cred in Merkel si-n guvernul lor, pe cand italienii aia batrani sunt mai sceptici, Giuseppe Conte nu prezinta atata incredere. In cazul asta, oare ar scadea rata mortalitatii si in Italia daca ar incepe si ei sa creada in Merkel? Dar in Spania? Triple facepalm. Articol care deja o da, subtil, in cultul personalitatii.
    Singura premisa in care aceasta ineptie ar fi fost valabila era daca Germania avea o rata a infectatilor extrem de mica, pt ca guvernul a luat masurile de distantare din timp si lumea s-a conformat fara comentarii, pt ca au incredere in guvern.
    • -1 (25 voturi)    
      Sunt prosti (Duminică, 5 aprilie 2020, 8:04)

      mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

      toti cercetatorii si medicii din lume care cauta vaccin-uri si tratamente,cand totul e foarte simplu increderea in merkel e tratamentul pt covid-19.
  • -14 (24 voturi)    
    Mutatia "germanica" sau "vikinga" pe CCR5 (Duminică, 5 aprilie 2020, 1:16)

    D-or [utilizator]

    Pe cromozomul 5 lipseste sau este scurtata gena care este receptorul pt unele virusuri, de ex. HIV.

    Ar trebui analizata statistic corespondenta dintre indivizii care au mutatia si rata lor de imbolnavire sau deces fata de cei care nu au mutatia.
  • +24 (32 voturi)    
    2 factori (Duminică, 5 aprilie 2020, 2:02)

    bad_apples [utilizator]

    1. Sistemul de sanatate german inca nu a intrat in colaps. Dar pe la 150 - 200 mii de infectati va incepe sa creasca si rata de mortalitate.
    2. Batranii nemti traiesc /se duc in camine de batrani (Altersheime) - in comparatie cu vecinii lor din sud care traiesc cu familia. Iar in Germania au fost luate masuri de a nu se mai permite vizitele in camine - doar locatarii si personalul. Acum 2 zile virusul a ajuns in doar al treilea camin - dupa Würzburg si Wolfsburg - de fiecare data facand ravagii. Faptul ca batranii sunt protejati prin faptul ca stau in camine este dat si de statistica din articol - 61 ani varsta medie a pacientilor in Italia, Franta si Spania, si doar 49 in Germania. Ca fapt divers - varsta medie a celor decedati in urma COVID 19 in Germania este de 80 ani.
    • +11 (19 voturi)    
      corect, din acest motiv modelul suedez (Duminică, 5 aprilie 2020, 10:56)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui bad_apples

      gestionare a crizei COVID nu se poate aplica Italiei, Spaniei samd. In afara segregatiei populatiei in tarile nordice de cultura germana (copiii , tinerii in general nu locuiesc cu parintii si au contact rerdus cu acestia, fata de zona mediteraneana unde tinerii locuiesc cu batranii), si sanatatea persoanelor in varsta este mai buna la germanici. In general popoarele nordice au un aparat respirator mai bine conservat la varste inaintate decat europenii sudici, Mersul pe bicicleta, plimbari in natura , sporturi montane, la varste inaintate conteaza. Mediteraneenii sunt mai comozi, mai inclinati spre tabieturi, leneveala, sunt factori care conteaza in cazul acestui gen de afectiuni la batranete.
      • +16 (20 voturi)    
        aveti dreptate (Duminică, 5 aprilie 2020, 11:13)

        razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        as mai adauga ca nici atunci cand se intalnesc nu au obiceiul sa se ia in brate si sa se pupe pe obraji ca cei din Sud. Cei din Bergamo cred ca s-au pupat toti intre ei dupa meciul cu Valencia.
        • -4 (12 voturi)    
          Germania vs Italia&Spania (Duminică, 5 aprilie 2020, 11:55)

          ww [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

          Parca suntem in plina propaganda a lui Goebbels: nordul arian vs rasele inferioare din sud si est.
          De ce nu comparati Germania cu UK? Acolo nu sunt infectati nici jumatate din cati sunt in Germania (41.903-96.092), dar numarul deceselor este de aproape trei ori mai mare (4.313-1.444, sursa: https://www.worldometers.info/coronavirus/)
          Pentru situatia asta ce explicatii mai aveti? Nici aia si nici americanii nu au sistem de sanatate, toti se imbratiseaza de dimineata pana seara?
          • +3 (7 voturi)    
            Sau cu olanda (Duminică, 5 aprilie 2020, 13:33)

            mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui ww

            care are o rata de decese de 10%, in conditiile in care olandezii sunt identici cu nemtii - persoane reci, distante care nu se imbratiseaza cu rudele si prietenii.
            • +1 (1 vot)    
              olanda este mai expusa (Duminică, 5 aprilie 2020, 17:47)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

              Traficului uman decat germania
          • +4 (4 voturi)    
            Terapie intensiva (Duminică, 5 aprilie 2020, 17:42)

            CristiG [utilizator] i-a raspuns lui ww

            Germania are cel mai mare numar de paturi de terapie intensiva din tarile Europene - 29 de paturi/100K de locuitori. UK are 6 paturi de treapie intensiva/10K de locuitori. Germania probabil ca are mortalitatea mai redusa dintr-o combinare a mai multor motive: testeaza mult mai mult, au prins cazurile venite din statiunile de schi (oameni tineri) si testand mult au reusit sa limiteze raspandirea atre populatia vulnerabila, atunci cand o persoana infectata incepe sa aibe greutati e imediat dusa la terapie intensiva ceea ce minimizeaza probabilitatea unui deces, etc. In UK, daca ai virusul ti se recomanda sa stai acasa si sa te duci la spital numai daca ai probleme grave de respiratie - asta e pentru ca nu sunt destul de multe resurse sa fie toti internati.

            Sursa pentru numar de paturi de terapie intensiva in tarile Europene: https://www.politico.eu/article/charting-europes-capacity-to-deal-with-the-coronavirus-crisis/

            PS: Romania raporteaza 21 de paturi de ICU/100K de locuitori (spun raporteaza pentru ca nu am incredere in guvern, apropos si de topicul asta)
          • +2 (2 voturi)    
            Lasa comparatiile cu UK... (Duminică, 5 aprilie 2020, 23:08)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ww

            In UK esti testat doar dupa 7 zile de febra si daca ai deficiente respiratorii. Ca fapt divers, Nenea Boris s-a testat peste rand, si a iesit scandal serios cu sistemul de sanatate care nu are voie sa se testeze fara criteriile de mai sus.

            https://www.worldometers.info/coronavirus/

            rata de testare un UK e de 2.8 la mie, fata de Germania/Italia, unde e de 10-10 la mie
  • +2 (18 voturi)    
    Germania are lideri adevarati (Duminică, 5 aprilie 2020, 13:52)

    nitro [utilizator]

    De aia are si putine victime, au luat masuri la timp. Peste ocean imbecilul portocaliu are mainile pline de sange...
  • +3 (19 voturi)    
    De foarte mult (Duminică, 5 aprilie 2020, 13:53)

    yol [utilizator]

    timp, Angela este criticata, mai ales de est europeni si de trump. Se va retrage ea, probabil din bun simt, insa sigur poporul german ar vota-o in continuare, cum a facut-o pana acum. Dar na, aia nu stiu asa bine ce se intampla in tara lor si nici nu sunt asa informati asa ca noi:))))
    Si da, NYT nu prezinta adevarul ca Breitbart de exemplu. :))))
    Trumpistilor din toata lumea, nici astazi nu va iese prostia pe nas, n aveti in oglinda?!?
  • 0 (6 voturi)    
    comentarii (multe) idioate (Duminică, 5 aprilie 2020, 20:46)

    Dizidentul [utilizator]

    comparatie cu Italia nu se poate face din simplul motiv ca Germania are circa 28 de milioane de locuitori mai mult.
    -poporul este mai disciplinat si are incredere in politicieni(Tandarei nu intinlesti in Germania),care sint citeva clase peste(Olguta,Firea,Ciolacu, Dancila,etc.)
    -ca sa comentezi si sa afirmi ca mint(doctori si politicieni)trebuie sa ai o baza pentru afirmatiile facute.Dar se observa caracterul unora de a improsca cu noroi fara sa posede nici cea mai mica idee(invidia este prostie) de viata din Germania
    -jos palaria cum acuala structura(medicala si de ordine) din Romania gestioneaza pina acum acesta Pandemie, Arafat merita decorat.
  • +1 (1 vot)    
    Sa se ia masuri impotriva obezitatii (Marţi, 7 aprilie 2020, 5:28)

    lazarus101 [utilizator]

    Printre conditiile pre-existente care maresc sansele ca un pacient cu covid sa decedeze se numara hiperetensiunea arteriala si diabetul. HTA si diabeteul de tip 2 pot fi consecinte ale obezitatii. Vedeti care-i procentul de oameni obezi in USA, Italia sau Spania si faceti comparatia cu Germania sau Korea de Sud.
    Dar in loc sa se ia masuri active pentru a combate obezitatea in ultimul timp au aparut slogane tembele ca "fat acceptance", "health/beauty at every size" etc. Se pare ca virusul asta (la fel ca nenumarate alte boli) nu au fost convinse de propaganda asta pro-obezitate...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by