Noul concept de motor pus la punct de Volkswagen, dotat cu tehnologia de supraalimentare dubla, constand dintr-o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, a impresionat expertii din intreaga lume.

Noul motor Twincharger de 1,4 litri, dezvoltand o putere de 170 CP, a obtinut doua premii la competitia „Premiile internationale cel mai bun motor al anului 2006": s-a clasat pe primul loc la categoria "1 - 1,4 litri" si a fost votat de catre juriu drept „Cel mai bun motor al anului 2006".

Juriul care decerneaza „Premiile internationale cel mai bun motor al anului" este compus din 61 de jurnalisti auto din 29 de tari. Aceasta competitie este organizata in fiecare an, de cel mai mare grup de publicatii tehnice auto din Marea Britanie.

Acesta este cel de-al treilea premiu obtinut de Volkswagen pentru noul motor cu dubla supraalimentare. Toamna trecuta, Volkswagen a primit premiul pentru produse noi, acordat de cea mai mare revista de stiinta, Popular Science, din Statele Unite, iar in primavara acestui an i s-a acordat premiul Paul Pietsch.

Constructorii de la Volkswagen au combinat conceptul inovator de dimensiuni reduse cu o turbina de supraalimentare, care functioneaza in gama de turatii mici a motorului, si un turbocompresor. Succesul poate fi constatat atat in ceea ce priveste puterea (170 CP), cat si consumul (7,2 litri/100 km). Motto-ul "putere maxima - consum minim" ilustreaza perfect avantajele conceptului TSI.

Noul propulsor Twincharger de 1,4 litri TSI este disponibila pe versiunea sportiva Volkswagen Golf GT (incepand de la 22.500 euro) si pe Touran.

Iata cum au punctat cele mai bine clasate propulsoare, in topul pe 2006:

250 - Volkswagen 1,4 litri, TSI (VW Golf)

196 - Toyota 3,5 litri V6 Hybrid (GS450h)

123 - Chevrolet 7 litri V8 (Corvette Z06)

117 - Mercedes-AMG, 6,2 litri (CLK, ML)

102 - Porsche 3,4 litri, Flat Six (Cayman)

81 - Honda 1,8 litri (Civic)