News Fox, Viacom, CBS si NBC Universal si-au unit fortele pentru a crea un nou website specializat in clipuri video, care sa concureze celebrul YouTube, achizitionat in acest an de Google.

Chiar daca discutiile sunt departe de finalizare, oficialii companiilor doresc sa isi concretizeze alianta intr-un site comun, care sa devina sursa primara de continut pe internet pentru emisiunile si filmele produse de retelele respective de media.

Scopul formarii acestei aliante il constituie profitul in continua crestere care poate fi obtinut de pe urma publicitatii online, un alt obiectiv urmarit fiind dezvoltarea unei aplicatii proprietare, respectiv a unui Web video player care sa fie folosit pentru rularea clipurilor video.

Afacerea pare extrem de profitabila, daca cele patru companii se raporteaza la castigurile inregistrate de YouTube, care, in mai putin de doi ani, a evoluat rapid ajungand cel mai cunoscut site de vizionat clipuri video online, cu o rata zilnica de accesari de peste 100 de milioane de clipuri video.

Desi multe din materialele publicate pe YouTube sunt realizate de amatori, cele mai vizionate clipuri sunt emisiuni TV piratate, astfel ca multe companii media au amenintat site-ul cu procese pentru incalcarea drepturilor de autor iar altele, CBS sau NBC, au incheiat acorduri de difuzare cu YouTube.

Walt Disney, companie ce detine reteaua de televiziune ABC, nu a dorit sa participe la discutii, deoarece doreste sa se bazeze pe puterea propriilor marci.