Primăria Capitalei a trasat mai mult locuri de parcare pe trotuar, pe bd. Basarabia, deși circulația mașinilor pe trotuare este interzisă. Soluția, prezentată pe Facebook de viceprimarul Stelian Bujduveanu, a atras mai multe critici. Într-un punct de vedere transmis la solicitarea HotNews.ro, viceprimarul Stelian Bujduveanu spune că va desființa locurile de parcare și va lăsa trotuarul pentru pietoni.

Parcare cu plataFoto: Hotnews / Catiușa Ivanov
  • „Am cerut Companiei Municipale Parking București desființarea acestor locuri de parcare de pe Bd. Basarabia. A fost greșeală pe care o corectăm. Justificarea CMPB și a experților din CTC pentru trasarea acestor locuri de parcare a fost faptul că au primit multe mesaje din partea locuitorilor din zonă și, un alt argument a fost faptul că traficul pietonal este foarte scăzut.
  • Continuăm proiectul pentru eliberarea trotuarelor și continuăm amenajarea de noi locuri de parcare în Municipiul București. Îi asigur pe bucureșteni că eliberarea trotuarelor în beneficiul pietonilor rămâne unul dintre principalele mele obiective”, a declarat bujduveanu pentru HotNews.ro.

Viceprimarul a anunțat la finalul săptămânii trecute că a amenajat locuri de parcare pe bd. Basarabia.

„Zilele acestea, Compania Municipală Parking București marchează noi locuri de parcare pe B-dul Basarabia și pe străzile din proximitate. În acest moment, în Capitală, bucureștenii au la dispoziție 269 de parcări publice cu plată. Parcajele administrate de Primăria Capitalei sunt distribuite, în principal, în inelul central de circulație, urmând să fie extinse și către celelalte zone intens tranzitate”, a scris Bujduveanu pe Facebook.

Între timp postarea a fost ștearsă.

Mai mulți cetățeni au comentat la postare, criticând decizia de a transforma trotuarul în parcare.

„În loc să eliberați trotuarul de mașini, voi trasați locuri de parcare acolo?!”, a scris un cetățean.

„Dacă toate administrațiile europene au conchis asupra ideii ca este sănătos să întorci orașul către cetățeni, nu către autovehiculele acestora, dvs. mergeți în sens invers. Parcări în limita trecerii pentru pietoni, parcări pe trotuar, și mai multe parcări în centru. Cui aparține acest oraș, cetățenilor sau mașinilor?”, a scris un alt cetățean.

„Ne dați niște exemple de orașe cu apă caldă unde ați văzut așa soluții? Și pe cine naiba ați consultat dvs. când ați venit cu ideea asta creață?”, a scris alt cetățean.