​​DEZBATERE PUBLICĂ Cu gard sau fără în jurul blocului? Proiect pilot în cartierul Drumul Taberei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 13 septembrie 2021, 9:00 Actualitate | Administratie Locala


Colaj garduri
Foto: Hotnews
Primăria Sectorului 6 a început, printr-un proiect pilot în cartierul Drumul Taberei, să scoată gardurile din jurul blocurilor și a spațiilor verzi. Primarul Ciprian Ciucu spune că spațiile sunt redate oamenilor și se face și economie, fiindcă afacerea cu gărdulețe mânca foarte mulți bani. Primăria nu renunță de tot la garduri, fiind și zone unde este pantă și se înlocuiește gardul de metal cu un zid micuț care să țină pământul. Primarul Ciprian Ciucu spune însă că aceste ziduri sunt cu circa 20- 30% mai ieftine față de prețul pe care îl plătea instituția, în contractele moștenite, pentru gardul metalic. Majoritatea tinerilor apreciază că s-au dat jos gardurile, cei mai în vârstă, nu. Voi ce părere aveți?



Proiectul pilot se desfășoară în cartierul Drumul Taberei, până acum fiind scoase zeci de garduri.
  • ”Eu merg pe ideea că oamenii trebuie să respire. Este nevoie de spațiu. Nu vezi orașul de mașini și de garduri. Cu cât deschidem mai mult spațiul public, cu atât oamenii se simt mai bine.
  • Am plecat de la această premisă și am pilotat pe o zonă din Drumul Taberei să vedem cum merge. Am scos în general tot ce era gard ruginit, gard vechi și nu am pus nimic în loc. Doar am înălțat puțin aleea, acolo unde am reabilitat, ca să nu vină pământul peste alei. Am scos gardurile la zeci de blocuri până în acest moment. Acum mai scoatem doar acolo unde sunt ruginite, într-o stare deplorabilă, fiindcă vreau să consultăm populația, fiindcă mie îmi place să pilotez deciziile, să văd care sunt efectele măsurilor pe care le luăm.
  • Dacă populația apreciază acest lucru, atunci lăsăm așa și mergem pe această soluție. Dacă după două-trei luni mergem și vorbim cu oamenii și spun că vor gardurile înapoi, și argumentează sau au creat niște efecte neplăcute, atunci putem să le punem la loc”, a explicat Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, pentru HotNews.ro.


Edilul spune că până acum reacțiile din partea cetățenilor au fost bune și le place mai mult fără gard.
  • ”Până acum reacția este foarte bună din partea în special a oamenilor tineri, a părinților și mai puțin bună din partea seniorilor, care își doresc de multe ori gardul înapoi. S-au învățat așa, că oferă o falsă protecție.
  • Chiar dacă nu mai există garduri, nu am avut probleme până acum cu criminalitatea, spațiul arată mult mai bine, este mai deschis, mai accesibil și nu a necesitat o investiție formidabilă, doar să le scoatem.
  • Ce pot să spun este că nu am avut reacții semnificativ negative, mai degrabă pozitive, dar nimeni nu a demonstrat cât de rău este, ci oamenii și-ar fi dorit acel perimetru mai degrabă imaginar de protecție pentru că de fapt nu avem probleme de ordine publică.
  • O altă problemă mare cu gardurile este că ele păstrează mizerie, fiindcă lucrătorii de la salubritate nu pot intra acolo”, a mai spus Ciucu.




Totuși, primăria nu renunță chiar de tot la garduri, ci în anumite locuri le schimbă cu mici ziduri.

”Evident, sunt anumite garduri, unde este pantă, și pământul cade în stradă. Acolo venim cu mici zidiri, avem un rând sau două rânduri de bolțari care opresc acel pâmânt și dau un aspect mai plăcut. Încercăm să implementăm această soluție în cât mai multe locuri”, a spus primarul.






Acesta susține că aceste mici ziduri sunt mai ieftine decât gardurile metalice puse de administrația Mutu.
  • ”Această soluție nu este mai scumpă, raportat la gardurile metalice pe care Primăria Sectorului 6 le-a făcut înainte, este mai ieftin, fiindcă este luat direct de la producător și montat de ADP.
  • Cred că este cu 20-30% mai ieftin. Mergem pe această soluție. Ideea este că nu o să înlocuim peste tot, ci doar acolo unde este nevoie și este pantă și unde nu este foarte aproape de bloc, fiindcă aceste zidulețe adună oameni și îi deranjează pe vecini. Dar decizia nu îmi aparține, ci este luată în teren de peisagiștii pe care i-am angajat de când am venit în primărie”, a explicat Ciucu.





Ce se întâmplă cu gardurile vechi? Gardurile vechi sunt duse la fier vechi și se primesc bani pe ele.

"Nu am scos garduri noi, fiindcă trebuie să se amortizeze, vine Curtea de Conturi altfel. Avem garduri care au costat foarte mult, puse în ultimii 2 ani, pe acelea nu le-am scos. Bine, nici nu arată deplorabil în raport cu cele vechi”, spune primarul.

Grădinile, în grija asociațiilor de proprietari


Pasul doi, după scoaterea gardurilor, este amenajarea acestor spații. Primăria a pornit un program, în care asociațiile de proprietari se pot înscrie, ca ADP-ul să vină să facă amenajarea, apoi ei să întrețină grădina 4 ani.
  • ”Am gândit la ADP un program de revitalizare a spațiului verde din jurul blocurilor în care dăm un voucher prin care oamenii își pot achiziționa unelte, mașini de tuns iarba, vor avea apa plătită de către noi ca să ude grădina, vor veni peisagiștii și vor face evaluări la fața locului pentru niște intervenții cu material dendrologic, să plantăm ceva pentru început, după ce se va executa proiectul de către ADP, și atenție, acest proiect se va executa doar acolo unde oamenii vin și se înscriu, vor primi un proces verbal de predare-primire și 4 ani trebuie să ude iarba și să țină curat, deci nimic fabulos, pentru că întotdeauna mi-am dorit ca oamenii să-și asume spațiul public din jurul blocului lor.
  • Atunci nu îi obligăm, îi încurajăm. Cine vrea să aibă o amenajare peisagistică superioară, în raport cu ceilalți, trebuie să-și asume. Dacă vor să învețe să tundă un gard, avem peisagiștii și horticultorii care îi vor învăța acest lucru, cum se udă plantele respective, vom face cursuri de formare de 4 ore, nu e ceva complicat, doar ca oamenii să își poată întreține spațiul verde. Trebuie doar ca oamenii să sune la ADP și să se înscrie”, a explicat Ciucu.








Primarul spune că până acum s-au înscris 60 de asociații, iar amenajările făcute nu vor fi scumpe.
  • ”Până acum avem 60 de înscrieri, pilotăm, vedem cum merge. Nu va costa mult, fiindcă nu scoatem tot din grădina blocului și punem altceva, ci construim pe ce avem, facem mici intervenții, daca din gardul viu lipsesc bucăți, îl completăm, dacă trebuie să punem gazon, punem, dacă trebuie să punem un mic obiect de mobilier, punem”, a explicat Ciucu.
Costin Moraru, urbanist în cadrul Primăriei Sector 6, spune că prin cele două operațiuni spațiile verzi dintre blocuri vor fi aduse în prezent, iar costurile de reamenajare vor fi mici, deoarece se fac doar mici intervenții.
  • ”Ideea este de a aduce spațiile verzi în prezent. Ele nu au fost de mult amenajate. Noi le analizăm în prezent, analizăm nevoile oamenilor și venim cu o soluție în funcție de specificul fiecăruia, de distanța față de geamurile oamenilor, venim cu spații comunitare sau mai puțin publice.
  • Noi acționăm prin ADP, prin forțe proprii, și se poate vedea din proiectele făcute că am scăzut cu mult prețul proiectelor față de administrația anterioară.
  • Cam cu 50% în anumite cazuri. Folosim plante indigene, cât mai rezistente, adaptate climei de la noi, din serele noastre”, a explicat acesta.

Soluție asemănătoare la Oradea


În Oradea, spațiile dintre blocuri au fost repartizate spre îngrijire asociațiilor de proprietari.

  • ”Există două componente ale acestor spații: zonele verzi, unde asociația are niște indicatori de întreținere - să tundă o dată pe lună gazonul, gardurile - și parcările. Asociațiile de proprietari administrează și parcările la noi, în sensul în care Primăria le amenajează, apoi le dă spre administrare asociațiilor.
  • Asociațiile încasează bani de pe urma folosirii locurilor de parcare, în așa fel încât 90% din bani sunt venituri ale Primăriei, fiindcă Primăria a investit bani publici în acele locuri și 10% sunt la dispoziția asociațiilor de proprietari pentru a asigura curățenia acestor parcări”, explica în 2019, pentru HotNews.ro, primarul de atunci al orașului Oradea, Ilie Bolojan.
Până în 2018, puteau face acest lucru doar asociațiile de proprietari care erau interesate, însă de atunci a devenit obligatoriu pentru toată lumea.
  • ”Până acum noi am avut un regulament legat de aceste aspecte care stabilea această formulă de lucru neimperativă și din 850 de asociații erau vreo 50 care nu semnaseră aceste contracte de preluare. Am dat anul trecut o hotărâre de Consiliu Local cu caracter imperativ, care a fost atacată de instituția Prefectului în contencios administrativ și o instanță din Oradea a suspendat această hotărâre. Acum a anulat acel articol cu imperativ, ei fac asta în continuare, dar nu este imperativ.
  • Noi credem că asta trebuie imperativ. Care este rațiunea? Dacă un spațiu în anumită zonă a orașului este întreținut sau nu, acest lucru îi afectează în primul rând pe riverani. Fiindcă orașul le pune la dispoziție parcări, atunci trebuie să existe și o responsabilitate a Asociației de proprietari chiar pe spațiile care nu sunt proprietatea asociațiilor, dar care țin de imediata proximitate.
  • Exact cum cetățeanul de la casă are obligația prin lege să-și tundă gazonul din fața casei până la limita cu bordura drumului, pe cale de consecință și cei de la blocuri trebuie să-și întrețină spațiile din jurul blocurilor. Legea încă nu stabilește această chestiune imperativ, este o zonă de vid, nu este clarificată.
  • Dacă oamenii care locuiesc la casă au această obligație, și cei de la bloc trebuie să o aibă, fiindcă ei folosesc acele spații. Plus că este o chestiune de deformare a unei conștiințe de cetățean, domnule sunt coresponsabil, nu să vină statul. La noi Primăria se ocupă de spațiile verzi mari dintre blocuri, părculețele. Conceptul este că niciun metru pătrat din oraș nu este în țara nimănui. Trebuie să aibă un responsabil”, a explicat Ilie Bolojan în 2019 pentru HotNews.ro.
Asociațiile de proprietari pot plăti o firmă să se ocupe de grădină sau o poate face un locatar, fie voluntar, fie plătit.
Citește aici mai mult.


Gard de 1 milion de lei pe strada Valea Oltului



În vara anului 2020, când primar era Gabriel Mutu, Primăria Sectorului 6 a reamenajat trotuarele și spațiile verzi de pe strada Valea Oltului.

Potrivit unui contract obținut de HotNews.ro, doar pentru gărdulețul verde pus pe margine instituția a plătit aproape 1 milion de lei. Gardul a fost cumpărat la kilogram, iar banii au ajuns la firma Geca Impex, care din 2016 are contract cu Primăria pentru întreținerea spațiilor verzi. Valea Oltului are o lungime de circa 1,5 km, dar gardurile nu au fost puse pe toată lungimea.



În ultimii ani este o modă ca primăriile din București să împrejmuiască fiecare spațiu verde cu gard, o afacere foarte profitabilă pentru firmele de profil. Decizia este una controversată deoarece în țările civilizate spațiile verzi sunt folosite de oameni, nu închise cu gard.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19465 vizualizari

  • +20 (40 voturi)    
    e simplu (Luni, 13 septembrie 2021, 9:11)

    kostake [utilizator]

    In primul rind cred ca nici nu sunt legale. Pentru ce blochezi un teritoriu care nu-ti apartine? In Germnaia am vazut ca nu sunt garduri,probabil si in alte parti. De unde practica asta de a ne adaposti in cetati cu forturi. Sau daca le pastram eu zic sa facem si santuri in jurul blocurilor si apoi sa le umplem cu apa, sa fie reteta completa ca in evul mediu
    • +4 (8 voturi)    
      Nu uita de (Luni, 13 septembrie 2021, 10:41)

      alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui kostake

      crocodili!
    • +4 (16 voturi)    
      Fara gard (Luni, 13 septembrie 2021, 10:46)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui kostake

      Este mult mai frumos fara gard dar numai daca se ocupa permanent de ingrijirea spatiului lasat liber.
      • +9 (11 voturi)    
        de ce numai daca (Luni, 13 septembrie 2021, 11:31)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        daca e neingrijit si are gard e mai bine?
      • -1 (11 voturi)    
        Îngrijirea spațiilor verzi! (Luni, 13 septembrie 2021, 12:02)

        tedycv [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Am eu o vecina care a moștenit o casa. Are bani, a adus meseriași care au reparat casa “boboc”, dar, ca in orice alta casa, se mai strica unele lucruri. Pentru ca suntem vecini de hotar, ne apelează câteodată sa-i recomandam niște mesteri iscusiți.
        Întotdeauna adauga: nu știu cum va descurcați dumneavoastra, dar eu, am locuit pana acum la bloc si de lucrurile astea se ocupa ADMINISTRATORUL!
        Concluzie: sunt unii oameni care prefera sa se ocupe altii pentru ei. De aici si inițiativa respectabila a primarului. Bravo lui.
    • +1 (11 voturi)    
      Adica scopul primariei nu e sa fure cat mai mult? (Luni, 13 septembrie 2021, 12:05)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui kostake

      Ce tara e asta? S-a intors totul pe dos! Unde e tara mea iubita, tara mea de hoti?
    • +1 (5 voturi)    
      sunt legale (Luni, 13 septembrie 2021, 18:48)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui kostake

      Sunt garduri puse de primărie pe un teren public.
  • +9 (23 voturi)    
    chiar nu are importanta (Luni, 13 septembrie 2021, 9:12)

    Remarque [utilizator]

    Important este sa arate bine, sa fie curat si spatiul verde sa fie respectat. Nu are importanta daca este cu un mic zid sau daca se pastreaza un gard care arata bine. Importante sunt aspectul si pretul, acolo unde este necesara inlocuirea.
    • -1 (7 voturi)    
      "Omul sfinteste locul", veche vorba romaneasca (Luni, 13 septembrie 2021, 13:01)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui Remarque

      Initiativa da rezultate estetice bune si are o semnificatie simbolica (spatiu deschis, "libertate" mai mare, respect pt ce e "public").

      Ar fi util sa fie implementata doar acolo unde proprietarii de la blocuri si asociatiile de locatari sunt de acord sa isi asume raspunderea fireasca pt gestiunea spatiului din jurul proprietatilor (blocului).

      Dl Bolojan, fost primar la Oradea, are dreptate, "nici un metru din spatiul public nu trebuie sa fie al nimanui", peste tot oamenii pot invata ce inseamna responsabilitate.

      Va fi simplu sau usor? Nu, dar e un proces de tip "learning curve" si ar fi interesant de observat ce rezultate sunt la Oradea dupa 2 ani (implementare in 2019), cum arata acolo situatia si ce cred localnicii.

      Daca asumarea voluntara e prima conditie, a doua conditie de succes e atitudinea autoritatilor de a sustine pe toate caile legale acei proprietari responsabili.

      Amenzi aplicate imediat la orice incalcare a regulilor (parcare ilegala, distrugerea unor garduri vii, ocuparea fara drept a unui teren "deschis", etc).

      Faimoasa "Politie locala" trebuie pusa la treaba, de multe ori e o adunatura de trantori (si votanti ai partidului care ii angajeaza local) care se pitesc pe unde pot pt a evita sa munceasca "pe teren".

      Treptat, imbinarea dintre responsabilitatea proprietarilor de la blocuri pt terenul din jur si aplicarea severa a incalcarii regulilor de convietuire comuna in spatiile "deschise" ar putea conduce la o evolutie pozitiva, de dorit pt societatea romaneasca urbanizata.

      https://www.primarie6.ro/109-autosave-v1/primarul/

      Dl Ciucu este seful liberalilor din Bucuresti si pare sustinator al premierului Citu in lupta pentru presedintia PNL.
  • +3 (29 voturi)    
    e mai simplu de intretinut? (Luni, 13 septembrie 2021, 9:14)

    Vic_Tor [utilizator]

    unde este gard nu o sa parcheze nimeni pe zona verde si nu vor trece oamenii ca sa strice iarba . deci este mai usor de intretinut. dar unde nu este vorba de masini si pentru oameni exista alei, sigur este mai bine fara fierotanii care trebuiesc vopsite, reparate, inlocuite etc.
    • +4 (32 voturi)    
      cum sa "strice iarba"?.. ;) (Luni, 13 septembrie 2021, 9:39)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Vic_Tor

      Ai mers in viata ta pe o pasune? E "stricata" iarba?..
      • +11 (25 voturi)    
        Da (Luni, 13 septembrie 2021, 11:00)

        palatin [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Iarba e stricata si chiar lipseste acolo pe unde oamenii merg foarte des. Cum ar fi o carare. Prin mijlocul pasunii.
        • +3 (21 voturi)    
          O carare nu strica (Luni, 13 septembrie 2021, 11:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui palatin

          Oamenii aleg drumul optim. Daca ii pui sa ocoleasca aiurea pe o alee betonata si ei prefera cararea care merge drept la usa blocului, nu-i nici un capat de lume.. reconfigurezi spatiul asa cum trebuia facut de la inceput.
          Dar daca mai calca un copil din cand in cand pe iarba, nu se "strica" nimic. Cat timp spatiul verde este intretinut corect, iarba va supravietui.
    • +1 (11 voturi)    
      // Unde este gard// ! (Luni, 13 septembrie 2021, 10:46)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Vic_Tor

      Este mai greu de făcut igienizare-măturat, strâns gunoaie, frunze, etc. Concomitent trebuie înăsprite sancțiunile pentru distrugerea spațiilor verzi și nu numai prin plata unor amenzi .ci combinate cu efectuarea unor ore de muncă în folosul comunității, în zona unde sa petrecut fapta.
  • +15 (23 voturi)    
    Garduri (Luni, 13 septembrie 2021, 9:17)

    Ovidiu P [utilizator]

    La noi e o problema fara garduri, apar imediat masinile pe spatiul verde. Gardurile mari sunt intr-adevar urate, insa cele mici sunt ok (exista unele mei mici ca cele din poza).
    • +21 (33 voturi)    
      probleme si solutii.. (Luni, 13 septembrie 2021, 9:40)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu P

      Cum apare masina pe spatiul verde, apare si "masina care ridica masini". Plus amenda.. pentru o educatie rapida.
      • +10 (14 voturi)    
        Nici macar nu trebuie ridicate masinile (Luni, 13 septembrie 2021, 10:32)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        O poza (pentru dovedirea faptei), PV de constatare (Politia Locala), blocarea rotilor si amenda de vreo 4-5000 de lei. Deblocarea rotilor dupa prezentarea dovezii de plata a amenzii.

        Dupa 10-20 de amenzi de-astea mediatizate, nu mai vezi roata pe spatiul verde.
    • +12 (18 voturi)    
      In S6 e toleranta zero (Luni, 13 septembrie 2021, 9:44)

      _sandu_ [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu P

      Au dat amenzi peste tot pe unde i-au gasit pe spatiu verde si mai ales pe unde au refacut spatiul verde sau au scos gardurile. Pe moment pare ca ne indreptam in directia buna in S6.
    • +16 (26 voturi)    
      Amenzi (Luni, 13 septembrie 2021, 9:48)

      micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu P

      Fara garduri.

      Cu masinile este simplu: amenda sa o tina minte proprietarul masinii si nu mai parcheaza nimeni pe spatiul verde.

      Mi-a fost ridicata si mie masina odata pentru parcare neregulamentara (nu era pe spatiul verde) dar era neregulamentar parcata. Am gresit, am primit amenda de la politie + taxa de ridicare si de atunci nu mi-a mai trebuit, m-am invatat minte :)
    • +5 (7 voturi)    
      Masini parcate neregulamentar. (Luni, 13 septembrie 2021, 10:40)

      Ovidiu P [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu P

      Da, functioneaza in S6 amenda pentru parcarea neregulamentara ce-i drept, problema, cum ziceau cei de mai jos este ca inca nu ne-am invatat sa sunam la politie cand vedem masini parcate neregulamentar. Sper sa se schimbe asta.
    • +1 (9 voturi)    
      Apar in plus si (Luni, 13 septembrie 2021, 13:18)

      Rdu [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu P

      cei care-si aduc "animalele de companie" sa-si faca nevoile!
  • -5 (27 voturi)    
    Sifonul (Luni, 13 septembrie 2021, 9:19)

    Ovidiu P [utilizator]

    Deci stai sa inteleg, inlocuieste gardurile cu ziduri. Ca na, era greu de explicat ca inlocuieste garduri cu alte garduri. Important este ca a gasit o metoda de a sifona bani de la buget.
  • +23 (27 voturi)    
    Un lucru bun (Luni, 13 septembrie 2021, 9:20)

    un_moftangiu [utilizator]

    Pe vremea de dinainte de 89 erau garduri verzi. Care au fost smulse aberant (printr-un proiect pe bani europeni!) si inlocuite cu garduri din celebra plasa de Buzau- te simti ca un borcan intr-un boxpalet si nu ca intr-un oras cu arhitect la primarie. Acum se revine la gardurile verzi. OK - dar sa vad si eu dat afara pe boul care a aprobat gardurile din plasa de Buzau.
  • +5 (23 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 13 septembrie 2021, 9:22)

    [anonim]

    • +6 (20 voturi)    
      Oras de tarani (Luni, 13 septembrie 2021, 10:00)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui

      Exact: daca nu sunt garduri, isi parcheaza caruta pe spatiul verde.
  • 0 (8 voturi)    
    este plin de bube (Luni, 13 septembrie 2021, 9:26)

    oldman_boy [utilizator]

    nenea Ciucu.
    Este prima acțiune care îmi place din tot ce i-a trecut prin cap sau nu.
  • 0 (20 voturi)    
    Problemele sectorului sunt altele (Luni, 13 septembrie 2021, 9:33)

    isitoq [utilizator]

    Cu garduri sau fara garduri dar cu garduri noi problemele sectorului raman aceleasi: lipsa de locuri de parcare (vezi bdul Drumul Taberei care e plin de masini parcate si pe alocuri din trei benzi ramane una, sau intre blocuri), traficul sufocant cu poluarea aferenta (vezi piata Moghioras), lipsa apei calde/caldurii (in tot sectorul) si ma opresc aici.
    • +2 (2 voturi)    
      prioritizarea problemelor - discutabila... (Luni, 13 septembrie 2021, 20:46)

      un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui isitoq

      a facut / consultat primaria vre'un studiu / sondaj din care sa rezulte ca problema gardurilor e prioritatea nr. 1 in Dr. Taberei? categoric NU... orice astfel de ierarhizare ar plasa "gardurile" jos de tot in lista lunga de probleme care TREBUIE rezolvate... la fel de jos in lista ar fi "gardurile" daca am avea parte de o prioritizare profesionista / gospodareasca si (nu in ultimul rand) de buna-credinta... asa ca... dezbaterea de fata (cu sau fara gard) e falsa - gen: marul mai mic sau nimic...
  • +2 (18 voturi)    
    excelent (Luni, 13 septembrie 2021, 9:36)

    pehash [utilizator]

    Gardurile alea nu au fost puse ca sa tina oamenii departe de spatiul verde, care nici macar nu este verde in majoritatea cazurilor, dupa cum se vede prin poze. Au alt rol - cand ii ingradesti omului liberatea picatura cu picatura.. ii este mai usor sa accepte urmatoarea picatura.

    Nu inteleg de ce a ales sa faca zidurile alea din boltari gri? Ar fi mers o pata de culoare. Macar un zid de caramida? Si nu au scurgeri de apa. Oricum, o idee excelenta. Tot pamantul care se "scurge" din gradini devine praful pe care bucurestenii il inghit zi de zi.

    Mai greu va fi pe la blocurile unde "gospodarii" si-au facut propria gradina la parter ;)
  • +3 (21 voturi)    
    garduri (Luni, 13 septembrie 2021, 9:55)

    totulpetava [utilizator]

    În maximum 6 luni de la demontarea gardurilor majoritatea spațiilor verzi vor deveni parcări....you bet ?
    • 0 (2 voturi)    
      I bet ca nu vor deveni (Luni, 13 septembrie 2021, 19:47)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui totulpetava

      E asa greu ca politia locala sa dea amenzi?
      Sau tu vei fi primul care parcheaza pe iarba ca sa demonstrezi ca ai dreptate?
  • +1 (21 voturi)    
    Bolojan (Luni, 13 septembrie 2021, 9:58)

    totulpetava [utilizator]

    Domnul Primar Bolojan transferă obligația întreținerii spațiului verde la cetățean !!! (asta înseamnă asociația de proprietari - cetățenii !!! și apoi se laudă cu economii - interesant și plin de tupeu !!!
    • +3 (15 voturi)    
      Nu cetățenii! (Luni, 13 septembrie 2021, 10:32)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui totulpetava

      Nu cetățenii, PROPRIETARII!
      Da, proprietarii trebuie să-și întrețină terenul aferent. Dacă stai la casă nu te aștepți să-ți tundă Primăria gazonul !
    • 0 (2 voturi)    
      Este terenul lor Gigel (Luni, 13 septembrie 2021, 19:49)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui totulpetava

      Ai teren, ai responsabilitati. Comune in cazul proprietarilor de la bloc dar tot responsabilitati raman.
  • +12 (18 voturi)    
    prin alte tari (Luni, 13 septembrie 2021, 10:01)

    Hans Metter [utilizator]

    nu se pune nici gard la casa, dar la noi e mai greu.
    Arata mult mai bine fara garduri, dar evident lipsa lor va duce la diverse probleme (parcare ilegala, distrugeri, etc). Totusi a venit vremea sa ne civilizam si noi
  • +11 (19 voturi)    
    Poate peste 30 de ani. (Luni, 13 septembrie 2021, 10:05)

    Telemacara [utilizator]

    Trebuie sa ajungi la un anume grad de civilizatie sa stai fara gard.La noi nu s-a ajuns inca acolo. Nu pui gard , vor parca pe spatiul verde.
  • +1 (13 voturi)    
    Sunt vategoric: PRO-Gard (Luni, 13 septembrie 2021, 10:23)

    farty [utilizator]

    In caretierul in care am locuit pana nu demult, in Sectorul 1, nu erau garduri in jurul blocului (ele au fost initial montate, dar usor usor s-au dezmembrat, iar in perioada aia nimeni nu se ocupa de refacerea lor ... asta era undeva in aniii '90, mai ales spre sfarsit). Ideea e ca usor usor, masinile au inceput sa parcheze acolo, iar ulterior cand s-au montat garduri, ele au ocolit masinile parcate, iar spatiul pe care erau parcate masini a fost asfaltat si pus in folosinta de catre primarie ca locuri de parcare (platite). Evident ca usor usor se va ajunge aici, din nou. Asta odata.

    Doi. Pentru cei care locuiesc la parter este un mare inconvenient ca in gradina din jurul blocului sa circule persoane umane (vorba lui G. Hagi). E foarte important sa ai o delimitare, care sa iti ofere un anumit grad de confidentialitate, de liniste ... asa, in schimb, vor circula oameni foarte aproape de fereastra, practic linistea si confidentialitatea vor fi spulberate total. Nu doar ca sunt impotriva scoaterii gardurilor, ci mai mult: chiar sugegerez ca gardurile sa fie un pic inaltate.
    • -2 (2 voturi)    
      la sfarsitul anilor '90? (Luni, 13 septembrie 2021, 19:56)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui farty

      1 - vrei sa iti spun ce se intampla cu economia Romaniei in anii '90? Deceniul lui nu ne vindem tara?
      2 - La sfarsitul anilor '90 intradevar a fost o prima explozie a numarului de masini in Bucuresti! Da, spatiile de parcare trebuiau reajustate.
      3 - Spune-mi la ce numar sunai de pe telefonul mobil in 2000 daca vedeai o masina parcata pe spatiul verde!
      4 - Intotdeauna cei de la parter au avut grilaje la ferestre indiferent de garduri, gardulete sau borduri! Daca sugerezi ca "persoanele umane" vor tulbura linistea publica te intre din nou la ce numar suna-i in anul 2000 pentru tulburarea linistii publice!
      Una peste alta, Romania a evoluat mult fata de 2000 chiar daca unii refuza sa vada asta!
  • +4 (16 voturi)    
    Vai de capu' lui /nostru! (Luni, 13 septembrie 2021, 10:27)

    atc [utilizator]

    ”Această soluție nu este mai scumpă, raportat la gardurile metalice pe care Primăria Sectorului 6 le-a făcut înainte, este mai ieftin, fiindcă este luat direct de la producător și montat de ADP."
    1. Daca ni se spune ca zidurile pe care le vedem - in foto- ca se construiesc, sunt mai ieftine decat cele metalice, nu stiu care-i mai dobitoc: el - care-o spune-sau noi, care-l credem!? Ce-ar fi sa puna pe masa o comparatie a celor doua costuri pe m.l.?
    2.Da' pe-ale metalice de unde le luau? Erau importate din SUA? Si le montau cu specialisti in astronautica?
  • +8 (16 voturi)    
    Adica spatii verzi pentru MASINI! YEEE! (Luni, 13 septembrie 2021, 10:30)

    anonim_2017 [utilizator]

    Adica mai multe spatii verzi pentru MASINI! YEEE!
    asa facetti rost, incet, incet de parcari?? pe bune?
    Sa nu vad asa ceva in sectoruil 2, pt ca aici si 50% din trotuare sunt locuri de parcare, asa ca , in opinia mea, nu e o idee buna. Mai ales ca la noi inca nu se misca nicio imbunatatire, cel mult fara tonele de gunoi care zaceau de ani de zile prin Fundeni, Colentina. In rest, actualul primar Radu Mihaiu a pus in plus 5 banci si 10 cosuri de gunoi, cam atat...In rest, asteptam sa vedem, si noi ce face, sa ajungem si noi sect 3 si 4 din urma, ca de-aia l-am votat!

    In sect 3 si 4 , zici ca esti in alt oras! jos palaria, multe imbunatatiri si foarte curate ambele! bine, ca sunt perfectibile multe si pe acolo, adica stapilopozii aia din sect 4, sunt grotesti, mergea si ceva mai ieftin si mai finut, in sect 3 malurile alea de pamant cu pomisori lipiti, care mor si se schimba cred cu altii, deci bani multi pe chestii cam exotice, dar nici ca la mine in sect 2, adica, mai nimic....
  • +8 (14 voturi)    
    Cat e spaga? (Luni, 13 septembrie 2021, 11:03)

    all23 [utilizator]

    Sunt de acord ca arata mai bine , dar aceste borduri sunt mai scumpe decat gardul ( nu si cele de la UTI ). Daca sunt bine amplasate nu se parcheaza decat daca ai masina cu garda de peste 50 cm ! Dar ce te faci cu cei care vor veni la " picnic" pe spatiul astfel eliberat, fiindca acesti "melomani nu au nici o problema sa o faca acum in mijlocul strazii ( ca e pe spatiul public si fac ce vor !) cand vor vedea ca pot pune cortul pe spatiul verde si nu mai vine politia rutiera, sa vezi atunci frumusete. Nu e nevoie decat de un magraon la 1000 de apartamente, ca sa ii faca pe toti sa se gandeasca unde trebuie sa se mute , ca politia doarme de 30 de ani ( parca asa se zice cand tii ocii inchisi nu ?)
  • +4 (22 voturi)    
    demolare garduri (Luni, 13 septembrie 2021, 11:20)

    S49 [utilizator]

    Locuiesc intr-un bloc aflat pe Bd Dr Taberei, langa stația STB Eugen Lovinescu căruia tocmai i s-a demolat gardul de la bulevard și cel de la prima scară. Primele impresii post demolare sunt următoarele:
    -Gardul viu care era susținut și protejat de acel gărdulet metalic a intrat într-un proces rapid si inevitabil de degradare.(iarna cand cadea zăpada gardul metalic susținea gardul viu, in lipsa acestei susțineri la primavara se va deteriora pana la extincție)
    -Gunoaiele care mai cădeau pe alei și care erau adunate de oamenii adp acum zburdă nestingherite prin grădini ( în curînd vom concura sectorul 1)
    - prin demolarea gardurilor au disparut si zeci poate sute de coșuri de gunoi care erau prinse de aceste gardri...în lipsa lor gunoaiele se arunca la intamplare
    - Lipsa gardului a transformat gradina blocului in WC public pentru oamenii care cumpără băutură de la chioșcurile de la Piata Chilia veche si o beau pe băncile din stație
    -lipsa gardului a permis ca un cetațean fără adapost să-și improvizeze o locuinta ( cu cutii haine pilota etc) in fata ferestrei mele si a fost nevoie de intervenția poliției locale
    Toate aceste lucruri pot fi foarte ușor constatate la o simpla vizita la fața locului.
    Daca pentru amplasarea acestor gardulete au fost zeci de solicitari ale amenilor catre ADP va asigur ca pentru demolarea lui nu se va gasi niciuna la ADP ( de la blocul nostru) locatarii fiind foarte revoltați.
    P.S. Nu comenez estatica gardului viu ...(cele din plasa bordurata fiind foarte urâte) ci doar utilitatea lui.
    P.S.2 E un singur bloc perpendicular pe statia STB Eugen Lovinescu asa ca poate fi identificat foarte ușor iar o plimbare pe aleile din jur care nu mai au gard vor confirma din plin cele afirmate și anume mizeria dezolanta care se instaleaza in gradini si golurile de gard viu aparute rapid.
    • +3 (11 voturi)    
      interesant (Luni, 13 septembrie 2021, 12:23)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui S49

      Singurul bloc "perpendicular pe statie" apare si pe Google Street View. Are un gardulet de 30 de cm in fata si unul de plasa de ~1m in spate. Nu are nici un cos de gunoi, cu atat mai putin sute..

      Poate daca gradina blocului ar arata mai putin a "boschetarie", nu ar mai atrage atat de mult diverse personaje nedorite.
      • -1 (9 voturi)    
        garduri demolate- replica (Luni, 13 septembrie 2021, 15:03)

        S49 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        gardurile nu mai sunt....iar in gradina blocului nu pot obliga 180 de proprietari sa o curete...in dreptul balconului meu am plantat iasomie care e acolo ...trandafiri ( mai sunt 2 restul au fost furati) si un piersic care are piersici in el. in rest fiind copaci mari nu se poate planta nimc (gen flori) pentru ca vara nu e lumina nici in fata si nici in spatele blocului. Igienizez cat pot spatiul din dreptul balconului meu dar nu pot face din pacate mai mult....
        La cosurile de gunoi m- am referit la totalul lor la miile de metri de gard demolati...la noi era unul singur dar e usor sa extrapolati....e ușor sa facem bascalie
        • 0 (6 voturi)    
          extrapolam, dar nu orice (Luni, 13 septembrie 2021, 19:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui S49

          Daca ar fi sa extrapolam, de ce nu se pun boschetarii si bautorii de bere pe petecul de verdeata din fata pietei? De ce vin in gradina blocului? Chiar nu va dati seama ca adevarata problema este alta?.. Ca acea "gradina" este de fapt un spatiu dezolant, in care au crescut niste tufe salbatice, la adapostul carora poate sa faca oricine, orice? Oare ce a fost mai intai, boschetul sau boschetarul?..
  • +7 (13 voturi)    
    Aceeasi dilema (Luni, 13 septembrie 2021, 11:27)

    andreiu [utilizator]

    Cu prezervativ sau fara ?

    Cred ca stim bine dilema....
  • -1 (13 voturi)    
    Gard Drumul Taberei (Luni, 13 septembrie 2021, 11:46)

    lc50 [utilizator]

    Gard cat mai solid neaparat; acum e jale, caini, mizerie cat cuprinde; in teorie ce spune dl. Ciucu e corect dar in practica lucrurile stau altfel. Anuntul cu bani pentru intretinerea spatiului verde, cu gard viu vine iar de la niste necunoscatori care nu locuiesc la bloc; cine plateste apa pentru stropit cand si acum sunt probleme cu consumurile? Concluzia fireasca fara a fi considerata amenintare: daca primarul nu pune gardurile la loc, eu si familia mea nu-l mai votam; asa e, vrem liniste si curatenie, nu maidan cu caini si mizerie peste tot...
  • 0 (8 voturi)    
    depinde (Luni, 13 septembrie 2021, 12:05)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    daca spatiul verde e la strada ar trebui gard ca sa nu sara animale in fata masinii sau chiar si copii care se joaca si ca sa nu parcheze smecherii cu gipuri. Gardurile din zid sunt mai bune si ar fi mai estetice daca ar avea o arhitectura deosebita nu ca la puscarie drept simplu gri ca o bordura. Toata lumea a fost afara mai ales la nemti elvetieni austrieci si a vazut ce gardulete au. Plus ca spatiile verzi ar putea fi amenajate peisagistic. La mine se insamanteaza pamantul cu gazon in fiecare an da nu creste nimic pentru ca nu bate soarele da istetii aia de ingineri n-au nicio treaba ei consuma seminte ca sunt bani europeni. Basca instalatiile de irigare cu aspersoare nu mai merg de la 4 luni de la instalare si alea care merg bat pe oameni pe masini pe pereti de terbuie sa ocolesti ca sa nu te uzi c-asa-i romanu. Si da stau in Dr Taberei asa ca am voie sa-mi dau cu parerea sa n-avem vorbe la proces.
  • 0 (12 voturi)    
    Trebuie sa ne civilizam! (Luni, 13 septembrie 2021, 12:10)

    mircea112 [utilizator]

    Ar trebuii sa dispara si gardurile metalice si cele vii ar trebuii lasat doar spatiu verde (iarba si arbusti).

    Este mult mai usor de curatat/ maturat decat locurile impresmuite atat de gard metalic cat si de gard viu in interiorul carora se arunca de la etaje de la tigari pana la pampers, si unde nu intra nimeni niciodata sa faca curat si unde sobolanii sunt la ei acasa.

    In ceea ce priveste masinile parcate pe spatiu verde, politia locala ar trebuii sa-si faca datoria! La fel si in cazul caselor de carton cum spunea cineva. Pana la urma si daca este un gard de jumatate de metru cineva poate trece sa-si faca o casa de carton acolo, nu pazeste de hoti, aurolaci sau betivi eventual poate sa-i zgarie sau sa le scoata ochii...

    Iar daca lipsesc cosurile de gunoi asta este independent de gard, nu trebuie sa ai gard ca sa ai unde monta cosurile de gunoi.

    Oricum acestui proiect ar trebuii sa i se dea o sansa, si sa nu fie criticat din fasa!

    Bucurestiul a devenit orasul gardurilor si parcarilor, unde te uiti ori este parcata o masina ori este un gard, pana si in parcuri sunt garduri vii care protejaza pamantul din parc, sa nu-l calci.

    Oriunde mergi in vestul Europei nu vezi gard in fata blocului, gard in spatele blocului , garduri pe sosea, garduri in parc ... numai garduri.
  • +5 (15 voturi)    
    Nu hotarat (Luni, 13 septembrie 2021, 12:35)

    larimar [utilizator]

    Nu hotarat la această inițiativă.
    În scurt timp spațiul verde lăsat fără gard de protecție va fi invadat de masini. Oamenii vor circula printre blocuri pe spațiul verde, cei de la parter vor avea parte de nesiguranță și mizerie, va fi multa gălăgie si un haos total. Gardurile vechi trebuiesc refăcute sau înlocuite cu altele mai rezistente. Abia așteaptă vecinii mei sa intre in grădină blocului sunt vreo 15 masini care nu au loc de parcare.
    Se vor cheltui alți bani cu refacerea cardurilor si asa se mai scot ceva spargi pentru alesi.
    Gardul inseamna siguranta nu suntem in Germania suntem pur si simplu in Romania.
  • 0 (12 voturi)    
    fara garduri!!!! (Luni, 13 septembrie 2021, 12:36)

    neptun-olimp [utilizator]

    Fara garduri!!! Totul este ingradit, cred ca este de la mintea ingradita. Respirati oameni buni!
  • +10 (12 voturi)    
    Gard viu! (Luni, 13 septembrie 2021, 12:36)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Tuns cu cap nu ciopartirea de la noi care are drept rezultat uscarea lui.

    In Italia gardul viu se tunde strict pe partea catre strada - sa nu deranjeze pietonii si in rest este lasat sa creasca oricit in inaltime si spre gradina. In felul asta fixeaza praful si reduce zgomotul stradal.
    Si cistigam ceva fprocente suprafata verde.
  • +6 (10 voturi)    
    Fara garduri (Luni, 13 septembrie 2021, 14:23)

    VOX. [utilizator]

    Gradinile se vor transforma in parcari. Vedeti in Colentina: niciun pic de verdeata, iar bemveul e lipit de bloc. Sinistru.
    • 0 (0 voturi)    
      era bine sa formulati altfel, (Marţi, 14 septembrie 2021, 9:45)

      anonim_2017 [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      se intelege ca sunteti de acord cu : ,, fara garduri,, si eu sunt de acord cu dvs pt ca tot in 2 stam, si asa este; unde nu sunt garduri, se batatoteste pamantul de nu mai vezi fir de iarba pt apare imediat o mica parcare, ori se joaca mingea, ori mese pt seminte, ori intinde cineva rufele.
  • -3 (7 voturi)    
    Garduri (Luni, 13 septembrie 2021, 14:38)

    MVZ [utilizator]

    Gardurile care înconjoară spațiul verde au fost inventate de Onţanu, fiind preluate apoi și de ceilalți primari de sector, fiindcă reprezentau un mod sigur de sifonare a banului public şi-i mai mulțumeau și pe administratorii de bloc. Îmi amintesc acum vreo 15 ani prin sectorul 2 se făcea chiar reclamă: "Acest gard a fost montat de Primăria Sectorului 2 - Primar Neculai Onţanu " Numele...pe toate gardurile.
    Unele au fost montate în jurul spațiilor verzi din aliniamentul stradal, stânjenind câteodată trecerile de pietoni.
    Ideea este foarte bună, un pas spre normalitate, iar gardurile de sprijin din piatră arată chiar bine.
  • +5 (9 voturi)    
    Spatiul verde va disparea (Luni, 13 septembrie 2021, 14:44)

    mescaline [utilizator]

    Mai devreme sau mai tarziu, poate nu in mandatul lui Ciucu. Dar primul pas e facut.

    Am locuit intr-un astfel de bloc, in S3. Cei de la parter si-au facut coafor, megazin si au plantat si cateva mese, altii si-au parcat masinile, apoi a venit Negoita si a "reconfigurat" totul dupa noile realitati- beton si doi copaci in bitum.

    In Bucuresti, foamea de spatiu, coruptia si nesimtirea sunt prea mari pentru ca spatiul verde sa reziste neingradit.
  • +3 (9 voturi)    
    urbanismul de tip concentraționar (Luni, 13 septembrie 2021, 17:21)

    NicuPandemicu [utilizator]

    Spațiul public din București arată ca o uriașă pușcărie compusă din zeci de mii de celule îngrădite cu diverse tipuri de garduri. E timpul să abandonăm acest tip de urbanism ostil, neprietenos cu trecătorul.
    • 0 (4 voturi)    
      ma faci sa rad! (Luni, 13 septembrie 2021, 23:17)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui NicuPandemicu

      Despre ce tara vorbesti? Pai sa-ti explic (daca vrei si desen): acu 4 luni ADPul lu Ciucu a "amenajat" niste spatii verzi pe prelungirea ghencea: in locul unde era o trecere de pietoni ce se termina taman in spatiu verde, in locul unde se parcau masini... au pus niste afise sii.. acum e parloaga! Oamenii n-au cum sa traverseze decat pe zona cu pamant, mitocanii parcheaza in continuare unde vrea muschii lor si iarba pusa daca n-a udat-o nimeni se usca!
  • +4 (10 voturi)    
    Alta golaneala,, (Luni, 13 septembrie 2021, 18:03)

    TipTop [utilizator]

    ..le-a rezolvat pe toate,gardurile sunt problema ! Stam la semafor la mioghioros cate 10 semafoare pana trecem,la razoare de 15 ani a ramas asa..etc.
    • -1 (7 voturi)    
      Metroul nu sta la semafor (Luni, 13 septembrie 2021, 19:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui TipTop

      S-a rezvolat, dar tu ai ramas in urma.
      Cat stai tu la semaforul ala, "golanii" ajung cu metroul pana la razoare.
      • +1 (7 voturi)    
        deci: spor la mers cu metroul... (Luni, 13 septembrie 2021, 20:59)

        un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        dar atunci nu mai vreau sa platesc impozit pt. masina... si / sau nici toate taxele / accizele care dubleaza pretul combustibililor... (si - in paranteza fie spus - poate NU VREAU sa merg "golaneste" cu metroul - vreau sa merg civilizat - si pe banii mei - cu masina!!!)
        • 0 (4 voturi)    
          care impozit? (Marţi, 14 septembrie 2021, 8:49)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

          Platesti cateva zeci de lei pe an si de banii aia vrei sa ai banda ta prin oras?.. Vorbeste cu ceilalti soferi, poate va intelegeti sa mearga ei cu metroul si sa ramai doar tu cu masina, daca platesti impozitul in locul lor.
          Daca nu vrei sa mai platesti impozitul, e simplu: vinde masina! ;) Accizele sunt pentru drumurile interurbane.
  • +5 (7 voturi)    
    Liber (Luni, 13 septembrie 2021, 20:10)

    Relaxat [utilizator]

    Liber la caței si produsele lor secundare
  • -1 (1 vot)    
    N-au ce cauta fiare pe spatiile verzi (Marţi, 14 septembrie 2021, 13:40)

    Ahha [utilizator]

    Fierul nu rezista intemperiilor si se transforma in ruginituri inestetice in cativa ani. Trebuie amplasate doar elemente care sunt strict necesare pentru protectia / confortull pietonilor (balustrade, panouri, delimitari, mobilier stradal) si folosit obligatoriu metal inoxidabil sau zincat.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by