​​DEZBATERE PUBLICĂ Primăria Sectorului 5 taie din trotuarele de pe Șoseaua Panduri ca să facă parcări, iar rădăcinile copacilor sunt afectate / Cetățenii cer oprirea lucrărilor

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 24 iunie 2020, 14:01 Actualitate | Administratie Locala


Lucrari Sos Panduri - 10
Foto: Hotnews
De câteva zile, Primăria Sectorului 5 a început să ”taie” din trotuarele de pe Șoseaua Panduri ca să facă locuri de parcare. Lucrările sunt executate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București. Cetățenii din zonă nu au fost consultați înainte de începerea lucrărilor și sunt nemulțumiți fiindcă rămâne mai puțin spațiu pentru pietoni, iar săpăturile afectează copacii de pe bulevard. Într-o petiție adresată Primăriei, oamenii cer oprirea lucrărilor. Bulevardul este unul superb, cu trotuare generoase, umbrite de arbori maturi. Din experiența Sectorului 3, o parte dintre arborii afectați de astfel de lucrări s-au uscat în câteva luni.






”Pe Șoseaua Pandurilor au fost demarate ample lucrări de reamenajare a trotuarelor. Mai precis, trotuarele vor fi dramatic reduse la o lățime maximă de 1.5 metri. Ce se vede în fotogafii, delimitat de marcajele cu vopsea, reprezintă exact conturul locurilor de parcare ce vor lua locul spațiului pietonal. Ca locatari, nu am fost consultați în prealabil, oferindu-se doar niște afișe sumare din partea companiei executante (Străzi, Poduri și Pasaje București) în care se menționează demararea lucrărilor în zonă. Atragem atenția că arborii bogați și sănătoși care bordează trotuarul vor fi afectați (posibil până la uscare) de tăierea rădăcinilor și betonarea spațiului din jurul lor pentru realizarea acestor parcări”, se arată în petiția inițiată de locuitorii din zonă, care a strâns în câteva zile circa 300 de semnături.



Oamenii spun că după finalizarea lucrări vor avea loc de parcare mai puține mașini iar pietonii vor rămâne și cu trotuarul mai îngust.

”Totodată, atragem atenția locuitorilor de pe Șoseaua Panduri că marea parte a mașinilor care aparțin locatarilor blocurilor din zonă nu vor mai avea loc în noua configurație a străzii impusă de Primarul Sectorului 5, Daniel Florea, acestea urmând să aglomereze și mai mult străzile și aleile laterale”, spun cetățenii.

Aceștia cer Primăriei Sector 5 să oprească lucrarea.

” Ca locatari ai blocurilor de pe Șoseaua Panduri, solicităm oprirea lucrărilor și păstrarea trotuarului în forma actuală. Lățirea carosabilului nu este o soluție pentru decongestionarea traficului și, cu atât mai puțin, pentru reducerea gradului de poluare. Iar legat de abordarea destul de tacită a demarării lucrărilor, solicităm consultarea populației locale atunci când vine vorba de decizii și acțiuni cu impact major asupra calității vieții”, se mai arată în petiție.



Aurelia, un cetățean din zonă, spune că într-un oraș poluat ca Bucureștiul, Primăria ar trebui să fie preocupată de extinderea spațiilor verzi și a celor pietonale. În plus, aceasta este revoltată că o astfel de lucrare se face fără consultarea riveranilor, primii afectați.

”Într-un oraș sufocat, în care pietonii, familiile cu copii mici în cărucioare, persoanele cu dizabilități se deplasează din ce în ce mai greu printre mașini parcate pe trotuare (acolo unde există), administrația locală ar trebui să fie preocupată de amenajarea spațiilor de promenadă, de conservarea și extinderea spațiilor verzi, de încurajarea mișcării în aer liber. Ori ceea ce se întâmplă în Panduri este exact opusul a ceea ce o administrație responsabilă ar trebui să facă pentru starea de bine, de confort a cetățenilor ei. Mutilarea trotuarelor și a spațiilor verzi din Șoseaua Panduri vine după ce în urmă cu un an aceeași administrație de sector a înțeles să toaleteze copacii din zona tot prin mutilare, oamenii trezindu-se peste noapte că în față ferestrelor le-au mai rămas doar trunchiuri de pomi, fără pic de verdeață. Acum, odată cu dispariția a trei sferturi din trotuar, dispar și spațiile verzi din față lor și nu există nicio certitudine că lucrările care se fac nu vor afecta și puținii copaci din zona. Dincolo de faptul că administrația locală este complet lipsită de viziune, ceea ce deranjează este că astfel de demersuri, care au impact direct asupra unui număr major de oameni care locuiesc acolo, sunt demarate fără nicio consultare, fără că oamenii să fie întrebați ce își doresc și care sunt nevoile lor”, a explicat Aurelia Pentru HotNews.ro.



Si Irina Zamfirescu, un alt locuitor al zonei, spune că proiectul este unul complet împotriva mobilității urbane sustenabile.

”Bucureștiul trăiește blestemul orașului condus de oameni care urăsc trotuarele și copacii. Proiectul din Panduri este unul complet împotriva mobilității urbane sustenabile – parcarea înghite mai bine de jumătate din trotuar. Iar lucrările au dus la secționarea rădăcinilor copacilor. Trotuarul din Șoseaua Paaduri era unul generos, care accentua caracterul rezidențial al zonei, prin spații ce permiteau comunității plimbarea și accesarea în siguranță a spațiului public. Nu mai este cazul. Primarul a decis, o dată în plus, că mașinile au prioritate la spațiile publice din oraș. Pare ireal că ierarhia nevoilor orașului, pentru Daniel Florea, începe cu mașinile când vine vorba de această zonă. Pare că a tranșat eronat dilema contemporană – ce a fost primul, omul sau mașina? Cu fiecare metru de trotuar pierdut și cu fiecare copac uscat din cauza lucrărilor edililor, Bucureștiul își confirmă statutul de oraș dezvoltat în ciuda sănătății oamenilor ce-l locuiesc”, a declarat Irina Zamfirescu pentru HotNews.ro.

Ce lucrări se fac pe Șoseaua Panduri

La începutul acestui an, Consiliul General al Municipiului București a aprobat Asocierea dintre Administrația Străzilor București și Consiliul Local Sector 5 pentru realizarea în comun a lucrărilor de interes public de pe străzile aflate în administrarea Primăriei Capitalei, aflate în Sectorul 5 (HCGMB70/14 februarie 2020). În protocol nu este specificat numele străzilor pe care Primăria Sectorului 5 va face lucrări, însă este posibil să fie și Șoseaua Panduri, lista fiind stabilită ulterior de Primăria de Sector cu Administrația Străzilor.



Într-un filmuleț postat de pagina de Facebook, primarul Sectorului 5 explică ce lucrări se fac pe Șoseaua Panduri.

”Sper să punem începe parcările de pe Mărgeanu și de pe Panduri. Avem toate proiectele tehnice gata, mai avem doar niște avize care trebuie scoase azi sau mâine. Mi-e și teamă să mai dau termene fiindcă de câte ori dau un termen se mai găsește unul care mă mai amână câte o săptămână două fără motiv. Pe Panduri vom face parcări în spic. Rugămintea este să respecrați indicațiile Poliției Locale și ale constructorului, trebuie să mutați mașinile în perioada de 2 luni cât se vor face parcările”, explica primarul pe 12 iunie.

Acesta a prezentat și un proiect tehnic pe care scria că se vor face 116 parcări, pe o suprafață de 1526 mp, iar trotuarul va fi reabilitat - 4509 mp.

Cât costă lucrarea nu știm deoarece nu sunt date în acest sens pe site-ul Primăriei Sector 5, nici pe cel al Companiei Municipale Străzi, Poduri și Pasaje București.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8786 vizualizari

  • +26 (34 voturi)    
    "da-i dreacu de pietoni.. (Miercuri, 24 iunie 2020, 14:28)

    qwerasdf [utilizator]

    nu vezi ca toti are masini?! sa circule cu masinile.. ca d-aia le fac parcari si ma voteze!"

    primarul de la ciuma rosie, psd - daniel florea DF fapte cu masini de gunoi si gunoieri
    • -11 (17 voturi)    
      aceiasi "cetateni" (Miercuri, 24 iunie 2020, 14:58)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      daca ar fi cazut o creanga pe masina vreunuia, ar fi fost primii care ar fi dat in judecata primaria. Nu poti sa le ai pe toate, si parcari si trotuare si copaci, si masini si aer curat.
      • +3 (5 voturi)    
        Ba poti! (Miercuri, 24 iunie 2020, 16:03)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

        se numesc parcari subterane.

        Vezi ce a facut negoita sub bulevardul Decebal.
        • +3 (5 voturi)    
          Ba nu poti (Joi, 25 iunie 2020, 9:05)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

          Cine plateste factura pentru lucrarea de pe Decebal? 718 locuri de parcare pentru 120 de milioane lei (suma propusa initial, care sigur s-a umflat intre timp, ca proiectul se lungeste). Deci 167.000 RON pe loc de parcare. 34,500 euro la cursul de azi. Un loc de parcare subteran facut de PSD Sector 3 costa mai mult decat masina!... Cine oare plateste extravaganta asta??? Se poate face in tot orasul la fel? 1.5 milioane masini.. 50 de miliarde de euro pentru parcari subterane!?

          Solutia parcarilor este foarte simpla - amenda pentru parcarea ilegala. Implicit, asta inseamna privatizarea. Cand nu va mai fi permisa parcarea ilegala pe spatiul public, vom avea cerere (si oferta) de parcari private. Care sigur nu-i vor costa pe constructori 34,500 euro/loc.
      • +2 (2 voturi)    
        @Mary80 (Miercuri, 24 iunie 2020, 19:35)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

        Ba poti sa le ai pe toate...daca Bucurestiul ar fi administrat de oameni profesionisti cu viziune ce inteleg ca orasul trebuie sa fie “al oamenilor” ...!
        Oamenii au nevoie de spatii verzi, de trotuare generoase, de parcuri...spatiile de parcare trebuie construite numai subteran sau suprateran!
        Bucurestiul este o aglomerare urbana pe o suprafata mica (suprafata municipiului este de 228km patrati) in comparatie cu ale capitale din Europa de est cu suprafete de 2-2,5 ori mai mare la populatie asemanatoare...Budapesta, Praga, Warsovia.
        Deci, dupa ce ca Bucurestiul are o suprafata mica haideti sa distrugem spatiul verde pe care il mai avem si sa facem parcari printre copaci, sub ferestrele blocurilor si in locul trotuarelor!
        Urata imagine a orasului si proasta viziune a primarilor interesati doar de propriile interese!
    • +4 (4 voturi)    
      Mda (Miercuri, 24 iunie 2020, 15:07)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Speram sa nu termine lucrarile la fel ca pe sos Alexandriei unde sunt numai borduri suprapuse si lucrari de mantuiala.
    • +4 (4 voturi)    
      In loc sa construiasca o PARCARE taie trotuare (Miercuri, 24 iunie 2020, 18:09)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      sa construiesti o parcare supraetajata ca in tarile vivilizate e greu, mai bine trotuare, spatii verzi ca oricum dai 2 kg de ulei si tot tu castigi alegerile
      • -2 (2 voturi)    
        Cum se procedeaza intr-o tara din vest (Miercuri, 24 iunie 2020, 21:56)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Un reprezentant al primariei locale inspecteaza ansamblurile de locuinte si constata daca sunt sau nu destule locuri de parcare, in cazul in care nu sunt, se anunta locatari cand incep lucrarile si se construieste parcare etajata in maxim doua saptamani.
        p.s. acelasi inspector in cazul in care iti curge ceva sub masina, primesti instiintare pt. ati rezolva problema, altfel risti amenda iar apoi radierea masinii din circulatie.
        • +2 (2 voturi)    
          unde? cat? cum? (Joi, 25 iunie 2020, 11:52)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

          De curiozitate, in tara asta civilizata, intr-un caz real de lipsa de locuri de parcare, unde se construieste parcarea etajata?.. Pe spatiul verde? Are primaria puse de-o parte terenuri intre "ansamblurile de locuinte"? Cine plateste pentru noile locuri de parcare?
          Stii tu un caz real din ultimii 10 ani? Sa-l vedem si noi pe Google Earth. Cum a aparut parcarea primariei intre locuintele private...
  • +9 (15 voturi)    
    Sa vedem la vot! (Miercuri, 24 iunie 2020, 14:41)

    Dedalus [utilizator]

    Vor doar sa dea de lucru firmelor de nababi ale Primariei sectorului.

    Aceasta este singura explicatie a unor lucrari daunatoare si lipsite de orice utilitate.

    ===

    Firmele fac achizitii directe, dar trebuie sa faca si ceva ca sa acopere aceste achizitii si salariile uriase ale angajatilor.

    Nu ii intereseaza copacii sau orasul, vor doar sa isi ufle buzunarele din banii din impozitele bucurestenilor si din cei redistribuiti de la Guvern.

    ===
    Si acolo unde replanteaza, pun platani "producatori" de ganganii intepatoare sau betze de cine stie ce specie bizara, ca sa le iasa la numar si sa "se vada".

    Bucurestenii si-au votat primari care sa le distruga sanatatea lor si mai ales a copiilor lor.
  • +12 (20 voturi)    
    mda (Miercuri, 24 iunie 2020, 14:53)

    martel55 [utilizator]

    #DF aplica in 2020 solutii de aprcare din anii 90...s-a dus vremea parcarilor in spic, acum e nevoie de parcari etajate, care s anu distruga spatiile verzi si sa asigurew locuri pentru un numar cat mai mare de masini...dar cu primari ca #DF nu ai ce sa astepti, sa speram c ain toaman iese din priamrie si vine unul care nu va mai distruge spatiile verzi si trotuarele pentru locuri de parcare
    • +6 (6 voturi)    
      . (Miercuri, 24 iunie 2020, 15:31)

      B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Eu nu inteleg de ce ai primit voturi negative. Parcarile la suprafata nu rezolva nicio problema, din contra. Aglomeratia urbana creste atunci cand masinile sunt parcate afara.
    • 0 (8 voturi)    
      Dar (Miercuri, 24 iunie 2020, 15:56)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      cati dintre cei care comenteaza si protesteaza vor fi dispusi sa plateasca pentru parcarile etajate care costa incomparabil mai mult decat cele in spic?!

      Sau sa renunte sa isi parcheze masina la maxim 5 m de intrarea in bloc?!
  • +9 (9 voturi)    
    Pietonul? Un gunoi! (Miercuri, 24 iunie 2020, 14:59)

    farty [utilizator]

    Cine are nevoie de pietoni? Da-i 'reacu de aici!!!
  • +5 (11 voturi)    
    Totul trebuie distrus (Miercuri, 24 iunie 2020, 15:04)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ciuma Rosie distruge tot. Modelul apartine si lui Mihai Chirica, primarul rosu de la Iasi vopsit ”liberal” în gruparea lui Alexe „Drujba”, ambii complicii mafiei imobiliare locale
  • -1 (9 voturi)    
    rumanii privilegiaza motorul thermic... (Miercuri, 24 iunie 2020, 15:34)

    demaGOGU [utilizator]

    ...minoritatea care adera la bicicleta/mers pe jos ar face bine sa emigreze intr-o tara din nordul europei.
  • +5 (9 voturi)    
    Betonisti pusi pe comisioane (Miercuri, 24 iunie 2020, 15:35)

    PrivireCritica [utilizator]

    In toate sectoarele, vezi si sectorul 3 al lui Negoita, PSD-istii sunt pusi pe distrus spatiul verde, betonat sau pus dale si taiat copacii vechi ca sa fie inlocuiti cu bete, panselute sau alte pseudoamenajari peisagistice care trebuie inlocuite anual Jaf la drumul mare al banului public! Nu doar Firea trebuie sa plece ci si toti primarii de sectoare, jafurile mari sunt pe sectoare
  • +2 (6 voturi)    
    Alta speta pentru DNA si Consiliul Concurentei (Miercuri, 24 iunie 2020, 15:44)

    PrivireCritica [utilizator]

    Companiile municipale primesc avize pe repede inainte, au dreptul sa lucreze si noaptea iar fiindca primaria e actionar Politia Locala ii protejeaza, nu da amenzi, chiar dirijeaza circulatia in favoarea basculantelor. Permanent pe Bd. Decebal au fost blocari de benzi, praf, muncitori fara echipamente de protectie, basculante care intorc pe bulevard taind liniile continue si nimeni nu a vrut sa amendeze, Politia Rutiera si Politia Locala nu intervin si protejeaza abuzurile Companiilor Municipale. Un sfat pentru cei din Panduri : 112 - singurul serviciu care functioneaza, deoarece apelurile sunt inregistrate ( altfel Politia Locala va avea mereu masinile in interventii si nu va amenda nici un constructor)
  • +4 (8 voturi)    
    daca (Miercuri, 24 iunie 2020, 15:48)

    nahir [utilizator]

    trebuie sa spui rrom in loc de tigan, sa nu se hautosesizeze CNCD, cum spui "tiganie curata" daca vrei sa exprimi foarte plastic ceea ce a facut primaria sectorului 5?
    • +4 (4 voturi)    
      rommanie curata! (Miercuri, 24 iunie 2020, 16:08)

      Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui nahir

      un nou concept , cand e groasa si pute si e neagra , sa sti ca e o rommanie dea noastra ..
  • +6 (6 voturi)    
    ce trotuar meschin au lasat .. (Miercuri, 24 iunie 2020, 16:05)

    Cib Ara [anonim]

    o sa va strecurati ca matza, oameni buni ..
    degeaba va dati voi cu parerea , copacii nu aduc bani la primarie dar parcarea da! .
    din ce in ce .. tot mai bine-o fost...
  • +7 (7 voturi)    
    locatar din zonă (Miercuri, 24 iunie 2020, 16:09)

    hh276 [utilizator]

    Opriți această mizerie D-le primar!
  • +2 (10 voturi)    
    Dezbatere publica- haha ha (Miercuri, 24 iunie 2020, 16:30)

    Fides [utilizator]

    In Oradea se demoleaza case ca sa se construiasca parcari auto, copacii sunt taiati in veselie fara ca cineva sa poata face ceva. Ce primar exista in Oradea? Bolojan de la PNL. Ce dezbatere publica visati? Daca o sa aveti primar de la PNL si Consiliu Local majoritar tot de la PNL, aveti toate sansele sa aveti parte de o dezbatere publica precum in vest, ha haha. Mergeti la Oradea sa vedeti cum sunt taiati copacii si se toarna betoane. Iar dupa 2 ani se reia procesul, ca doar sunt lucrari de mantuiala, bani europeni bine folositi.
  • +5 (5 voturi)    
    Să taie și copacii! (Miercuri, 24 iunie 2020, 17:22)

    Cheie primara [utilizator]

    Până la urmă tot se usucă. Cel puțin știm de la bun început că i-am terminat.
  • +5 (5 voturi)    
    Solutia proasta - vezi amejarea de pe Banu Manta (Miercuri, 24 iunie 2020, 18:30)

    MiticaPalarierul [utilizator]

    Acest mod de amenajare a fost deja implementat de ani bun pe bd Banu Manta in segmentul de la primaria sectorului 1 la intersectia cu strazile dr Felix x Bd Ion Mihalache. care a fost rezultatul amenajarii ?
    Troturare foarte inguste si piederea mai multor copaci - cu exceptia segmentului dintre intersectiile cu strazile Maria Hagi Moscu si Scarlatescu - unde arborii au rezistat ... in rest a scapat unul din patru sau chiar mai putini ...
    Sobolanul de primar vrea bani multi din spagi ... ca vin alegerile si trebuie sa se capatuiasca pana la aman.
    Asa se intampla cand ajung la primarie fel de fel de venetici.
  • +2 (2 voturi)    
    Românul frate cu betonul (Miercuri, 24 iunie 2020, 22:48)

    mr_mojo [utilizator]

    Ce conteaza proștii de pe trotuare? Mașina să stea bine, că ne-am făcut rate la ea și plătim toată viața.
  • +2 (2 voturi)    
    Nici macar (Miercuri, 24 iunie 2020, 23:34)

    cris80 [utilizator]

    Un trotuar de 5 metri latime (3m de fapt disponibili ca parcau oricum masini acolo) ramane la 1.20m. Din 20 masini parcate mai au loc doar 7. De la stat in trafic pe 2 benzi trece la stat in trafic pe 3 benzi, ca daca aveau unde descarca traficul o faceau si din 2 benzi. Cel putin jumatate din copaci se usuca. Toata lumea pierde.
  • 0 (0 voturi)    
    Cui nu ii place ... (Joi, 25 iunie 2020, 14:11)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    "CUI NU II PLACE, NU ARE DECAT SA SE MUTE IN ALT SECTOR!"


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by