Cel puțin patru mașini din cinci nu au loc de parcare legal în București. Unele primării de sector habar n-au câte locuri de parcare au, cât încasează pentru ele și câte mașini înmatriculate impozitează, scrie Dollo.ro.

Trotuarul de deasupra parcarii subterane de la IntercontinentalFoto: Hotnews

Avem așadar aproximativ 300.000 de locuri de parcare publice în orașul ăsta pe care le închiriem cu aproximativ 10 milioane de lei pe an (8.453.794 la care se adaugă și încasările de la sectoarele 1 și 6, câte or fi) unui număr relativ egal de mașini. Primăria Capitalei gestionează și ea 18.658 de locuri pe care le închiriază cu ora la tarife ceva mai apropiate de valoarea pieței.

Scăzând 300.000 din numărul total de înmatriculări ne rămân pe dinafară restul de 873.863 autoturisme înmatriculate oficial în București, cărora primăria nu le oferă vreo alternativă legală de parcare. La asta trebuie să adăugăm mașinile înmatriculate în alte județe, dar ai căror utilizatori locuiesc în Capitală (o cifră necunoscută) și, de ce nu, aproape suta de mii de autoturisme din Ilfov, pentru că deși nu e legal constituită, zona metropolitană există și în România.

4 masini din 5 parchează ilegal

Rezultatul este, în mare, că cel puțin patru mașini din cinci nu au loc de parcare legal în București. Și asta nu de ieri de azi. Se vede pe toate trotuarele. Unii sunt ghinioniști și se numără printre cei aproximativ 6.000 de sancționați de poliția locală că au parcat pe unul din cele 300.000 de locuri ale altora. Nu neg că mulți dintre șoferi sunt nesimțiți și parchează aiurea chiar și atunci când li se oferă soluții civilizate. Cei mai mulți, însă, și-ar dori să respecte legea, să plătească și să știe că pot parca civilizat undeva.

În fond suntem cu toții „stăpâni” egali pe același domeniu public: șoferi, pietoni, bicicliști, mame cu cărucioare. Dintre toți, șoferii sunt privilegiați. Unora li se închiriază domeniul public pe 36-116 lei/an pentru mașină, alții sunt tolerați pe trotuare, gratuit. Mă gândesc că primarii, săracii, or vrea să rezolve chestiunea asta, dar se lovesc de imposibilitatea de a obține, de la direcțiile din subordine, cifrele exacte ale fenomenului din sectoarele pe care le conduc. Glumesc, desigur.

Cred că fiecare primar știe exact pe ce bombă cu ceas stă în sectorul său. Fie că e sectorul 3, care aparent are cele mai multe locuri, pe care tocmai le retrasează zilele astea, fie că e sectorul 1, care își ascunde incompetența sub șapte semnături fără valoare. Avem un oraș fărâmițat în șapte orașe mai mici, în care de fapt nu răspunde nimeni pentru nimic. Primarii de sector dau vina pe Primăria Capitalei, care a votat o strategie unitară de parcare în oraș, Primăria Capitalei pasează responsabilitatea la sectoare.

Citeste articolul integral pe Dollo.ro