Firea anunță că transportul de suprafață va fi gratuit în București, din 2019. Pentru început, pentru elevi și însoţitorii pensionarilor

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 12 decembrie 2018, 12:25 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: Agerpres
Elevii din învăţământul preuniversitar obligatoriu acreditat/autorizat care frecventează cursurile unei instituţii de învăţământ din Bucureşti și însoţitorii pensionarilor vor beneficia de gratuitate la utilizarea mijloacelor de transport ale Societăţii de Transport Bucureşti, potrivit unui proiect adoptat miercuri de Consiliul General al Municipiului București. În prezent, elevii beneficiază de abonamente reduse cu 50%. Primarul general, Gabriela Firea, a declarat că de anul viitor va introduce gratuitatea pentru toți cetățenii din București, pentru folosirea mijloacelor de transport ale STB.

”Doresc să introducem acest proiect de anul viitor pentru a dimensiona corect parcul auto a STB prin achiziționarea de noi autobuze, tramvaie și troleibuze”, a explicat primarul general.

Gratuitățile acordate elevilor au un impact bugetar de circa 24 milioane lei, a declarat Lucian Iliescu, consilier general PMP. Acesta a cerut aprobarea unui amendament astfel încât gratuitatea să se acorde în baza unei adeverințe de la unitatea de învățământ, care să ateste prezența la cursuri, însă acesta a fost respins.

„Se acordă gratuitate la transportul public local de călători pentru toţi elevii din învăţământul preuniversitar obligatoriu acreditat/autorizat care frecventează cursurile unei instituţii de învăţământ din municipiul Bucureşti, pe mijloacele de transport public de călători ale operatorilor de transport ce prestează servicii de transport pe raza teritorială a municipiului Bucureşti”, prevede proiectul adoptat miercuri la propunerea primarului Gabriela Firea.

De asemenea, însoţitorii pensionarilor cu domiciliul stabil în Bucureşti vor beneficia de gratuitate pentru utilizarea mijloacelor STB. Însoţitorul va beneficia de transport gratuit doar dacă pensionarul pe care îl însoțeşte are vârsta minimă de 63 de ani în cazul femeilor şi 65 de ani în cazul bărbaţilor şi deţine un card de transport destinat călătorilor cu însoţitor.


Proiectele întră în vigoare în 60 de zile de la data adoptării.




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















13625 vizualizari

  • +23 (27 voturi)    
    Definite insotitor pensionar (Miercuri, 12 decembrie 2018, 12:46)

    lasa [utilizator]

    In subtext, se institue gratuitate absoluta in mijloacele RATB. Cum se doveste calitate de insotitor de pensionar? Vreo legitimatie, comisie sociala?
    daca nu, nu inteleg ce juristi are PMB.
    Eu sunt aproape de pensionare, dar unele dintre prietenele mele s-au pensionat deja, daca sunt la brat cu vreuna, nu ma mai controleaza nimeni?
    Aberatii nesustenabile, haos.
    • +16 (22 voturi)    
      Firea a fost votata de bucuresteni (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:08)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui lasa

      Ar fi cazul ca bucurestenii sa recunoasca ce au facut si data viitoare sa voteze mai bine.

      Evident ca nu o vor face, ei se gandesc numai la pomeni.

      Banul nemuncit e religia de stat din Romania.
      • +9 (9 voturi)    
        Care bucuresteni? (Miercuri, 12 decembrie 2018, 14:38)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        Firea a avut votul a 12,5% din cei inscrisi pe liste...restul au stat acasa ptr ca au simtit lehamite.
        • -2 (4 voturi)    
          votez! (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:56)

          Puican [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Ba eu unul, daca Firea face transportul gratuit pentru toata lumea, o voi vota de acum inainte. De asta avem nevoie, de lucruri concrete, nu de promisiuni si "adeverinte".
          • +2 (2 voturi)    
            Gratuitatea distruge transportul în comun (Joi, 13 decembrie 2018, 0:11)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Puican

            pentru că dispare orice legătură între nevoile reale de transport și calitatea serviciilor. Autobuzul o să fie gratuit, dar o să vină o dată la o oră și o să circule pe un traseu aberant.

            Sincer, chiar îți doresc să ai autobuze gratuite în București. O să fie o lecție de economie pentru toată lumea. Rușii aveau autobuzele gratuite, pe vremea URSS.
    • +3 (3 voturi)    
      @Decembrie 2018 (Miercuri, 12 decembrie 2018, 15:31)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui lasa

      Pai moldoveanca cu buletin de Voluntari nu a marit amenzile daca nu validezi abonamentul?? Acum baga gratuitate pt tot boboru'?
      • +1 (1 vot)    
        nu e ptr tot poporul. (Miercuri, 12 decembrie 2018, 16:11)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        Daca va fi, va fi pentu cei cu domiciliul in Bucuresti (adica cu buletin de Bucuresti). Cei veniti in vizita si cei cu viza de flotant vor plati in continuare biletul....asa ca sa te tii controlori la autobuzele si trolelee de pe langa gara de nord...Cred ca vor sari controlorii pe oameni
  • -21 (25 voturi)    
    ities that provide public transport for free (Miercuri, 12 decembrie 2018, 12:47)

    Mazeta [utilizator]

    https://freepublictransport.info/city/
    • +6 (12 voturi)    
      Nu stiu daca ai vazut vreodata Bucurestiul (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:07)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Vezi vreo capitala de 3 milioane de oameni in lista pe care o postezi? Sau ai trimis-o asa la plezneala cum faci de fiecare data?
      Daca ai vazut vreodata Bucurestiul -el nu arata precum Sankt Petersburg sediul vostru, iti garantez,- ai fi observat numeroase probleme.
      Care din problemele orasului sunt rezolvate de aceasta gratuitate,?
      • -9 (19 voturi)    
        Cultura de maidanez (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:56)

        Mazeta2 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Trebuie neaparat sa fie capitala ? Vezi ca Melbourne are peste 5 milioane si totusi e transportu gratuit. Luxemburg a anuntat transport public gratuit pentru toata tara. Sper ca voi prostanii, dupa ce ca platiti taxe si impozite sa mai platiti inca o data pentru serviciile pe care oricum le-ati sustinut prin impozite. Dar asa e romanul...bostan, cap de creta.
        • +10 (10 voturi)    
          aberatii (Miercuri, 12 decembrie 2018, 14:33)

          KayT [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta2

          Aberatii si minciuni.

          Avand in vedere ca am fost anul trecut in doua din orasele mentionate (Melbourne si Atena) si imi amintesc cum am platit transportul in comun, am verificat.

          Gratuit este in Melbourne pentru oameni cu dizabilitati si pentru veterani de razboi.

          https://www.ptv.vic.gov.au/tickets/fares/free-travel-passes/

          In Atena, pentru oameni cu dizabilitati, copii sub 6 ani si someri. Pensionarii si studentii au 50% redus.

          https://www.athenstransport.com/english/tickets/
        • -3 (3 voturi)    
          Si Parisul are transportu RATP gratuit (Miercuri, 12 decembrie 2018, 14:39)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta2

          dar nu a rezolvat problema traficului...e mai aglomerat ca in Buc.
          • +5 (5 voturi)    
            de unde le scoateti? (Miercuri, 12 decembrie 2018, 15:06)

            KayT [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Gratuit pentru asistatii social, poate.

            Unii oameni mai si muncesc pe lumea asta, greu de crezut, stiu.

            https://www.ratp.fr/en/titres-et-tarifs/navigo-gratuite-free-travel-pass
        • +10 (10 voturi)    
          Arunca un ochi sa vezi (Miercuri, 12 decembrie 2018, 14:42)

          Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta2

          https://www.ptv.vic.gov.au/tickets/fares/zones
          pagina societatii de transport public din Melbourne.
          Si te rog nu mai vorbi in numele Mazetei ca te concediaza.
          El nu raspunde intrebarilor niciodata.
          Doar arunca galeata si pleaca sa isi ia comisionul
          Dupa ce ai intrat e pagina indicata da-ti cateva palme.
    • +2 (2 voturi)    
      Cu vreo cativa ani in urma un primar de Bucuresti (Miercuri, 12 decembrie 2018, 15:35)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      zicea ca va fi caldura gratuita . . .
      Are vreo legatura chestia ce zice Firea cu cresterea pretului calatoriei cu metroul?
      • +1 (1 vot)    
        EVIDENT! (Joi, 13 decembrie 2018, 11:05)

        Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Este vorba de bazinul electrorla specific:
        - pensionarii si insotitorii lor voteza Fierea, deci au gratuitate la transportul public
        - corporatistii Nu voteaza pedesereul sau pe Gabitza, asa ca merita aris la buzunar prin scumpirea calatoriei cu metroul!
  • +19 (27 voturi)    
    Sa mearga oamenii cu OTOKARU' (Miercuri, 12 decembrie 2018, 12:47)

    CHS [utilizator]

    O gratuitate, din "generozitatea" lu Firea, din banii ei. Poate e multumita de cati bani si-a tras din afacerea OTOKAR.

    Asta ar trebui bagata la parnaie vreo 20+ ani si dupaia obligata pe viata sa mearga cu propriile otokare, cu gratuitatea de pensionara.
  • +12 (18 voturi)    
    Doar daca plateste ea personal (Miercuri, 12 decembrie 2018, 12:55)

    AdrianBorza [utilizator]

    Sunt de acord cu masura, doar daca plateste ea personal (cu bani de-acasa) toate costurile STB. Altfel ar fi bine sa nu mai faca pomeni pe banii contribuabililor.

    In Bucuresti platesc taxe putini si locuiesc foarte multi cu buletine din alte localitati, care nu platesc nici un leu. Si pana la urma normal e sa platesti pentru ce consumi, elevii aia au parinti care platesc taxe, ar fi mai bine sa plateasca taxe mai mici si in schimb sa plateasca autobuzul direct, fara invarteli ale primaritei la mijloc.
    • +1 (1 vot)    
      In Bucuresti platesc taxe mai multi ... (Miercuri, 12 decembrie 2018, 17:25)

      Icsulescu_ [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Conform ZF, 85% bugetul Bucurestiului vine din impozitele pe salarii, nu din taxe locale. Deci cam cei din alte localitati au facut Bucurestiul sa fie ce este. Astia vin sa munceasca, aduc impozite, si tin sus chiriile si preturile apartamentelor.
      Asa ca un gand bun pentru cei care au venit din provincie. Cine e bucurestean 'nascut, nu facut', si are vreun apartament luat aproape pe degeaba in anii 90, la care da cateva zeci de lei impozit si care spera sa coste niste zeci de mii de euro, sa multumeasca 'taranilor' fara buletin de Bucuresti. Si sa nu mai viseze ca tine orasul pe banii lui :)
  • +22 (26 voturi)    
    incredibil (Miercuri, 12 decembrie 2018, 12:56)

    Enofereus [utilizator]

    numai pomeni si bani aruncati aiurea. chestii legate de infrastructura, sanatate, educatie, etc nema. Viziune zero barat. Aici sunt banii dumneavoastra.
    • +7 (7 voturi)    
      uiti targurile ... (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:44)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Enofereus

      ex cel din Piata Constitutiei...si acolo sunt banii dvs.
  • +5 (9 voturi)    
    Sa-si poata face nevoile in autobuz (Miercuri, 12 decembrie 2018, 12:57)

    aniod [utilizator]

    Bineinteles, la nivelul de civilizatie actual, daca ar fi gratis, nu ar putea fi scosi de acolo toata ziua.
  • +14 (14 voturi)    
    asa ceva nu a fost niciodata in Bucuresti (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:02)

    bancher [utilizator]

    am prins si ITB-ul, si RATB-ul, si acum si STB-ul. Niciodata transportul public nu a fost gratis, a trebuit sa perforezi biletul (sau, mai nou, sa validezi cardul de calatorie), daca nu, te amendau eternii controlori.
    Ideea e interesanta, dar cine plateste pentru ea?? Ca, daca oamenii nu mai dau bani pe bilete si abonamente, de unde bani ptr STB?? Din bugetul local, adica din taxele si impozitele pe care le platim cu totii la primarie.
    Ar fi util un studiu cu impactul asupura bugetului general al Bucurestiului, adica sa stim toti cu cat ne costa in plus aceasta facilitate.
    Nu de alta, dar sa nu ne trezim la anul ca trec alegerile, vine alt primar si baga cine stie ce preturi mari la bilete si abonamente, pe motiv ca STB a devenit gaura neagra.
    • +9 (11 voturi)    
      Impact (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:10)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Ce studiu de impact ? Credeți ca Firea a mers cu RATB-ul in ultimii 20 de ani ? Poate pe vremea când era secretara lui Isărescu.

      Doamna primar o fi citit știrea ca Luxemburg a făcut transportul gratuit si s-a gândit să copieze doar autobuzele oricum sunt pline la refuz.

      PSD se lauda ca nivelul de trai al românilor a crescut, Bucureștiul este orașul cel mai bogat din România dar are cel mai ieftin bilet la transportul in comun, de ce atâtea gratuități ? Cu banii ăia se poate investi in alte proiecte care sa fluidizeze traficul, de la semafoare inteligente până la piste de biciclete făcute cu cap si mai multe sensuri unice.

      Cum ar fi sa elimine gratuitățile intre orele 6-11 si 16-20, asa nu s-ar mai înghesui pensionarii sa se plimbe cu autobuzul doar ca acolo este mai cald decât în garsonieră.
    • +11 (11 voturi)    
      Pai nu e singura gratuitate (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:13)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Subventia caldurii si apei calde pentru toata populatia e de mult timp si inghite sute de milioane de euro anual. Rezultatul : cheltuieli uriase cu mentinerea unui sistem construit in anii 50 in loc sa fi investit in refacerea lui cu tehnologii moderne si sa nu mai fie nevoie de subventii dar cui ii pasa ? In loc sa folosim banii aia pentru dezvoltarea orasului, ii bagam in subventii, gratuitati iar orasul arata ca in India sau Bangladesh. Tiganie, noroi, mizerie, spatii verzi transformate in moloz si pamant, praf peste tot, ulite neasfaltate , conditii de ev mediu in zonele marginase, lipsa canalizarii, etc.
      • +8 (8 voturi)    
        si RADET-ul , si STB-ul primesc (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:49)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        subventii de la primaria Buc (adica din banii nostri, in ultima instanta). Insa, pana acum, subventia nu era de 100%, adica mai plateam si noi ceva (ex eu iarna platesc si 250 ron la caldura la RADET).
        Doamna Firea vrea sa creasca subventia la 100% la STB....adica noi sa nu mai platim nimic, si primaria sa dea toti banii.
        Asa ceva nici la comunisti nu am prins....pana si ei te puneau sa dai si tu un ban pe transport, ca sa nu dea primaria toti banii.
        Gratuitatea ar fi buna, dar de unde bani???
        There is no free meal, spun englezii....asa si cu gratuitatea de la STB, sa nu dam la urma mai mult la impozite.
      • +4 (4 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 12 decembrie 2018, 14:41)

        [anonim] i-a raspuns lui Maspp

        • +3 (3 voturi)    
          De acord dar .... (Miercuri, 12 decembrie 2018, 16:25)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui

          PSD a fost ajutati muuuuult de tot de asa zisa Opozitie adica de PNL. Sa nu uitam ce mizerie a facut PNL in 2016 cand au preferat sa aiba candidatul lor in loc sa-l sustina pe Nicusor Dan, poate singurul om valabil candidat la primaria Bucuresti in 30 de ani de democratie. Daca PNL ar fi dorit sa scape de PSD la primarie, l-ar fi sustinut pe Nicusor dar le-a fost teama ca nu vor mai avea nicio sansa in Bucuresti.
  • +11 (11 voturi)    
    ce rahaturi populiste (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:05)

    cristi_an [utilizator]

    si cand te gandesti ca sunt atat de multe probleme in Bucuresti care necesita atentie, ti se face parul maciuca cand vezi cu ce tampenii se ocupa soldoveanca.
  • +14 (14 voturi)    
    nu exista nimic gratuit! (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:05)

    hanu [utilizator]

    ...totul este platit cu banul contribuabilului. De care astia isi bat joc cum doresc. Din banii pe care ti-i ia statul, vrei, nu vrei, cititorule.

    Asta cu gratis e o mare gogoritza ;) Nimic nu e gratis.
  • -2 (8 voturi)    
    idee nu e rea daca se gasesc resurse bigetare (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:13)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    S-ar stimula semnficativ utilizarea stb iar unii (ramane de vazut cati) vor mai renunta la mersul cu masina.
    • +5 (5 voturi)    
      daca se gasesc resurse bugetare (Miercuri, 12 decembrie 2018, 15:01)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      - Daca - face toata diferenta intre o idee buna si una tampita.
      Pai daca sunt resurse bugetare de ce nu s-a terminat metroul di Dr Taberei si nu e apropae terminat cel catre aeroport? De ce semafoarele cad la prima ploaie? De ce nu s-a inceput macar strapungerea de la Domnesti ca sa nu mai vorbim de autostrada de centura?
      Cam multi de daca, nu-i asa?
  • -2 (6 voturi)    
    Sunt in principiu de acord (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:29)

    Cuca [utilizator]

    dar trebuie clarificate cateva aspecte

    - trebuie sa creasca taxele de proprietate cu aproximativ 400 de lei pe an (presupunand ca un apartament adaposteste in medie doi oameni, si ca aceia si-ar cumpara un abonament lunar (deci un om din doi) care costa 30 de lei pe luna).

    - ce facem cu homelesiii care in timpul iernii si-ar face casa in autobuz, ca sa stea la caldura ?

    - controlul ar trebui sa verifice un singur lucru - daca oamenii din autobuz au buletin de Bucuresti, deci daca au platit (via taxele de proprietate) transportul in comun. Si cum verifica asta ? Nu cred ca nasul de pe autobuz are dreptul sa te legitimeze (sa-ti ceara buletinul).

    - acest lucru trebuie sa acopere si metroul, nu numai STB-ul, ca sa aiba succes.
  • +8 (10 voturi)    
    Mă simt discriminat (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:31)

    c.radu [utilizator]

    Pentru că fac parte dintr-o categorie, tot mai mică, ce plătește - la STB, la CFR. Chiar dacă ar fi gratis pentru toată lumea, nu m-aș bucura, pentru că asta ar însemna reducerea și mai mult a gradului de civilizație din transportul în comun. Ar fi și mai aglomerat, iar respectul pentru ceva neplătit tinde către zero. Sau, dacă până acum mai exista o selecție în sensul că cei care distrug/ murdăresc mai puteau fi dați jos pentru că nici nu aveau cartelă/ abonament, de acum nu va mai fi așa.
    Iar scăderea gradului de confoet în transportul comun va duce la o mai mare aglomerare a traficului cu automobile.
    • +6 (8 voturi)    
      Oricum se fura banii la RATB STB (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:35)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui c.radu

      Nu conteaza cat costa biletul, 0 lei, 1 leu, 100 lei.... tot se fura banii
    • 0 (0 voturi)    
      Cine te pune!? (Joi, 13 decembrie 2018, 11:10)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui c.radu

      De ce esti fraier si mergi la munca?!
      De ce nu te faci asistat social?!
      Cine te pune sa platesti impozite si taxe?!

      Pedesereul in general si duamna Fierea in general nu are nicio simpatie pentu cei care merg la service, cu masina sau cu transportul public, ca nu de acolo le vin voturile!

      "scăderea gradului de confoet în transportul comun va duce la o mai mare aglomerare a traficului cu automobile." - perfect adevarat, insa pe Gabitza nu o intereseza criculatia in Bucuresti, ci doar voturile primate de la amatorii de gratuitati!
  • +6 (10 voturi)    
    Se apropie alegerile la PMB (Miercuri, 12 decembrie 2018, 13:34)

    Frankie [utilizator]

    Se apropie alegerile la PMB si Gabriela Vranceanu Firea Pandele ( si cati or mai fi fost ) incearca un pic sa iasa la suprafata din mediocritate.
    • +5 (5 voturi)    
      eu vad aceasta masura strict ca una populista. (Miercuri, 12 decembrie 2018, 14:44)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Dupa alegerile locale, o sa mai stea baietii putin sa treaca si cele parlamentare, apoi anuleaza gratuitatea la transport.....motivul? STB nu mai are bani....
    • +1 (1 vot)    
      Da (Miercuri, 12 decembrie 2018, 16:16)

      ber [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Asa este! Ai pus punctul pe i.
  • +5 (5 voturi)    
    ! (Miercuri, 12 decembrie 2018, 14:10)

    tudorr [utilizator]

    Deci din banii tuturor romanilor vita asta da INCA O SPAGA electorala?
  • +4 (6 voturi)    
    si eu care credeam (Miercuri, 12 decembrie 2018, 14:37)

    KayT [utilizator]

    ca deja e gratuit.

    De cate ori sunt in Bucuresti si merg cu autobuzul, sunt cam singura fraiera care se zbate sa ajunga la cititorul de carduri. Restul se uita uimiti la mine, de parca rar au vazut asa ceva. Or avea toti abonamente (dar si alea trebuiesc validate, din cate stiu eu...)

    In orice caz, o miscare de geniu. Daca se urmareste falimentarea completa a STB-ului.
    • +1 (3 voturi)    
      Idem (Miercuri, 12 decembrie 2018, 16:11)

      c.radu [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      Nu ești singura fraieră. Al doilea sunt eu :)
    • 0 (2 voturi)    
      gresesti putin, (Miercuri, 12 decembrie 2018, 16:14)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      mai sunt si altii care bifeza cardul de calatorie....eu spre exemplu, chiar daca circul rar cu STB. Si mai vad si pe altii care il bifeza, e adevarat ca tot mai putini.
  • +6 (6 voturi)    
    ha ! tare (Miercuri, 12 decembrie 2018, 14:49)

    dan.d [utilizator]

    vand masina si imi iau un pensionar; ma duc dimineata cu pensionaru' la munca, il parchez la piata sau la birt si il iau seara inapoi sa ma intorc acasa;
    mai nasol e daca trebuie sa car ceva mobila sau faianta, da' vedem noi
    • +3 (3 voturi)    
      le cari si pe astea cu STB-ul... (Miercuri, 12 decembrie 2018, 16:17)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui dan.d

      sa vezi ce e pe tramvaiul 34, am vazut recent pe unul cu butelia.
      -nu ti-e frica ca face bau? intreaba un calator.
      -nu e ca legata la gura, raspunde proprietarul buteliei.
      Gresia si faianta se pot cara lejer cu STB, daca ai forta fizica. Iti spun ca si eu am carat, cand eram mai in putere.
  • +2 (2 voturi)    
    Firea e bogata dar crestina!? (Miercuri, 12 decembrie 2018, 15:00)

    MirceaIo [utilizator]

    Ea este generoasa cu banii altora. Sa plateasca din banii ei biletele de tramvai!!!
  • +6 (6 voturi)    
    minte ioc (Miercuri, 12 decembrie 2018, 15:06)

    Remarque [utilizator]

    Mai bine il lasi cu plata si il eficientizezi.
    Daca transportul public ar avea mijloace de transport curate, bine intretinute, cu orar predictibil si eventual afisat, cu caldura sau aer conditionat, curate, cu personal amabil si care respecta calatorul si regulile de circulatie, garantez ca oamenii ar plati bucurosi pentru un asemenea serviciu.

    Eu stiu ca asta as prefera.
  • +6 (6 voturi)    
    ptr elevi inteleg ca nu au venituri (Miercuri, 12 decembrie 2018, 15:16)

    Coco Whistle [utilizator]

    dar pensionarii? ar trebui sa beneficieze de o reducere de 10-20% ca peste tot in lumea asta, dar gratuit? de ce?
  • 0 (2 voturi)    
    Oricum plătim (Miercuri, 12 decembrie 2018, 17:45)

    of of [utilizator]

    O parte din impozitul pe venit (ăla 16%) merge la bugetul local, la fel și o parte din TVA. Doar nu credeți că doar din taxa pe proprietăți este bugetul PMB de 1,4 miliarde de euro pe an (2018)? Plus un miliard la sectoare. Deci merităm să fie transportul subvenționat integral din bugetul primăriei (= gratuit). Oricum, costă mult și controlorii, personalul de la casele de bilete, întreținerea aparatelor etc.
    Era frumos să vedem niște cifre, dar de...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version