UPDATE Consiliul General a respins proiectul prin care primarul Gabriela Firea dorea să deconteze combustibil de până la 500 lei/lună pentru navetiștii care fac car-sharing

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 18 octombrie 2018, 12:58 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: Agerpres
Consiliul General a respins proiectul prin care primarul Gabriela Firea dorea să deconteze combustibil de până la 500 lei/lună pentru persoanele din regiunea București-Ilfov care fac car-sharing pentru a ajunge la muncă sau a-și duce copii la școală. PNL, PMP si USR au votat împotrivă. Proiectul nu a trecut deoarece a lipsit un consilier de la PSD-ALDE și astfel nu au mai avut majoritate.  Reamintim că 21 de grupuri civice și ONG-uri au cerut consilierilor generali să nu aprobe proiectul pentru că nu va face decât să încurajeze folosirea mașinii personale. Primarul Gabriela Firea spune că lucrurile vor sta exact pe dos, și numărul de mașini care intră în oraș se va reduce cu până la 75%.


”Așa veți fi cunoscută in istorie, doamnă Gabriela Firea! Daca unii sunt cunoscuți că parcau autobuzul, alții că dărîmau chioșcurile si hăituiau câinii vagabonzi, unii pentru investiții in străzi, dar mai ales in borduri, dvs. veti rămâne în amintirea bucureștenilor ca Regina voucherelor! Când am citit prima data ceea ce propuneți, am crezut că doriti o SIMULARE a traficului, nicidecum o STIMULARE. Știu ca sunt la modă simularile zilele acestea, dar lasați traficul in pace, dna primar! Si asa de-abia se mai târâie dupa #revolutia dvs. Nu-mi permit să vă dau aici definiția unui program, sunt convins că știți bine ce inseamnă. Ceea ce ne propuneți astăzi nu are legătură cu vreun program, e doar o înșiruire de lucruri pe care le-ați găsit aplicate prin alte părți și credeți că se vor potrivi ”după ureche” și în București. Să faci un așa zis program dar să nu ai niciun studiu, nicio cifră, nici o țintă, asta înseamnă să vrei doar PR pe banii și nervii bucureștenilor! Să dai vouchere de combustibil în condițiile supraaglomerării existente deja, ăsta chiar e un soi de...curaj pe care nu îl înțeleg.  Să vrei să faci firmă de carsharing a primariei atunci când există deja agenți economici care oferă servicii de acest tip, asta chiar arată nivelul dvs. de înțelegere a mecanismelor economiei de piață! Acest  segment s-ar dezvolta în continuare dacă i-ați asigura condițiile de bază, trafic cât de cât fluent și locuri de parcare rezervate!  Așadar acest  așa-zis Program e ca apa sfințită și nu va imbunătății cu nimic calitatea vieții bucureștenilor pe care de 2 ani și jumătate i-ați blocat în trafic!”, a declarat Cătălin Deaconescu, consilier general PNL.

”Gabriela Firea a venit în ședința de astăzi cu un proiect care ar fi adus în oraș mai multe mașini, mai multă aglomerație și mai multă poluare. Din fericire, proiectul nu a trecut. Au mai fost de asemenea câteva proiecte care se referă mai degrabă la intenții generoase decât la măsuri concrete. Toate însă demonstrează un singur lucru: că Gabriela Firea este depășită de situație, este depășită de funcția pe care o deține și este, cu siguranță, depășită de problema traficului. Am constatat astăzi, încă o dată, că la Primărie nu există studii de trafic, nu există analize, nu există proiecții, nu există nici măcar un minim bun simț intelectual”, a declarat Roxana Wring, președinte USR București și consilier municipal. ”Se propun soluții scoase din pălărie care nu pot fi nici măcar implementate și se invocă – de parcă ar fi o mare victorie – intenția de a depune cereri de finanțare. Practic, Gabriela Firea se laudă cu lucruri de care ar trebui să-i fie rușine. Revoluția în trafic a fost înăbușită în vorbe de Gabriela Firea”, a afirmat Roxana Wring, consilier USR.

“Vreau să le mulțumesc colegilor consilieri generali din grupul PSD și ALDE pentru votul de astăzi, pentru ca au demonstrat încă o dată că nu au uitat care le este misiunea, aceea de a vota exclusiv in beneficiul bucurestenilor, si nu la comanda politica. Proiectul este unul benefic pentru Capitală și pentru zona limitrofă, pentru ca prin implementarea lui se vor reduce semnificativ  traficul si  poluarea. S-a văzut astăzi că noi am avut bunăvoința și am explicat proiectul pe larg, punct cu punct, deci colegii de la PNL, USR și PMP nu pot spune că nu au fost lămuriți, cu toate acestea au ales să voteze politic, pentru că, mai nou, tema lor politică este de a vota împotriva bucureștenilor. Eu cred că astăzi toți bucureștenii au văzut care este realitatea, cine votează pentru bucureșteni și cine votează pentru interese politice și financiare. Le mulțumesc încă o dată celor care au fost serioși și iubitori de București și bucureșteni, si au votat pentru, si va garantez ca voi reveni cu acest proiect in luna noiembrie”, a declarat primarul Gabriela Firea.



Programul propus se numește ”Stimularea mobilității și descongestionarea traficului din Municipiul București”.
Programul propune următoarele direcții de acțiune:

- Stimularea prin decontarea combustibilului în valoare de până la 500 de lei/lunar în vedereaincurajarii unor asocieri voluntare prin care un grup de utilizatori din regiunea de dezvoltare București-Ilfov folosesc în comun, autoturismul proprietate personală în vederea efectuării deplasărilor regulate a persoanelor care au aceeași direcție de deplasare, cu destinația Municipiul București.
- Stimularea prin decontarea combustibilului în valoare de până la 500 de lei/lunar în vederea încurajării unor asocieri voluntare prin care părinții elevilor unităților de învățământ primare și secundare de pe teritoriul Municipiul București, care au domiciliul în regiunea de dezvoltare București-Ilfov pot folosi în comun, autoturismul proprietate personală în vederea transportului copiilor, la instituțiile de învățământ primare și secundare de pe teritoriul Municipiul București, care vor fi selectate în cadrul unui proiect pilot.
- Înființarea unui sistem municipal de car-sharing, dotat cu autoturisme ecologice - electrice sau hibrid, care să poată fi folosit de către cetățeni pentru deplasare în Municipiul București.

- Înființarea unui serviciu municipal de transport dotat cu microbuze școlare care să faciliteze transportul elevilor din ciclul primar şi secundar pe teritoriul Municipiului București.
- Înființarea unui sistem municipal de bike-sharing, dotat cu biciclete electrice, care să poată fi folosit de cetățeni pentru deplasarea în oraș.


”La sfârșitul anului 2017, conform datelor de pe site-ul www.inse.ro în România erau un număr de 5.998.194 de autoturisme înmatriculate în circulație, din care la nivelul Municipiului București numărul era de 1.058.317 buc. (adică 17,6% din total), iar la nivelul județul Ilfov 132.841 buc. (adică 2,21% din total). Creșterea cea mai mare, de cca. 41 % a numărului de mașini înmatriculate în Ilfov în anul 2017 față de anul 2014, se reflectă în gradul de aglomerare a arterelor din Municipiul București întrucât toate acestea sunt utilizate că mijloace de transport individuale pentru cetățenii ilfoveni care au locuri de muncă sau desfășoară activități sociale, economice în Municipiul București, în detrimentul transportului public mai puțîn dezvoltat în toate localitățile județului.  (...) Pentru a reduce traficul din București cu până la 25%, serviciile de car-sharing, car-pooling și bike-sharing pot atinge acest obiectiv prin programe de mobilitate urbană. Pe baza unui studiu efectuat la începutul lunii octombrie 2018 cu privire la elevii transportați la unitățile de învățământ aflate în proximitatea liniei de tramvaie 1/10, de către părinții ce dețîn autoturisme proprietate personală, reiese că se transporta un număr de 1,28 copii/autoturism, aglomerandu-se nejustificat arterele din zona respectivă, precum și cele care converg către aceste unități de învățământ. Schemele de grupare a autoturismelor pot fi integrate în transportul public și încurajează proprietarii de autoturisme să renunţe la utilizarea individuală a vehiculului propriu și utilizarea în comun, prin asociere voluntară și utilizarea la maxim a capacității de transport pentru autoturismul proprietate personală pentru deplasările regulate a persoanelor care au aceeași direcție de deplasare cu destinația Municipiul București, pentru transportul copiilor, la instituțiile de învățământ primare și secundare de pe teritoriul Municipiul București, care vor fi selectate în cadrul unui proiect pilot”, se arată în motivarea proiectului de hotărâre.



















2376 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    De ce a lipsit consilierul ala? (Joi, 18 octombrie 2018, 13:12)

    alegzandru [utilizator]

    Oare Dragnea ii arata pisica Gabitei in Consiliul General?

    Hai la atac, Fireo, nu te lasa!
    • +2 (4 voturi)    
      Razbunarea lui Dragnea (Joi, 18 octombrie 2018, 14:19)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      Ca a intraznit sa i se opuna.
    • +5 (7 voturi)    
      Ma bucur (Joi, 18 octombrie 2018, 14:25)

      Melinte [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      Era o mare aberatie ,mai bine sa foloseasca banii la semaforizari inteligente
  • +13 (15 voturi)    
    Foarte bine. O pomana mai putin ! (Joi, 18 octombrie 2018, 13:16)

    newlook [utilizator]

    Foarte bine. O pomana mai putin !

    Poate se trezesc si altii sa schimbe veselia cu plimbatul continuu, GRATUIT, pe trenurile patriei.
    • +8 (10 voturi)    
      Corect (Joi, 18 octombrie 2018, 13:45)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      In Bucuresti luate 2 masuri urgente:

      1. APLICATA LEGEA CIRCULATIEI PUPLICE (da oameni buni, nu se aplica legea in Bucuresti). Astfel masinile care blocheaza strazile in CHIAR in dreptul OPRIRII INTERZISE, amendate...Ce face politia?!?!
      Incurajeaza pe cei ce se "pisa" pe lege...

      2. Scumpita taxa de parcare de domiciliu, a.i sa devina profitabila contructia de parcari supraterane etajate, sa nu mai existe tentatia de a parca aiurea.
    • +4 (4 voturi)    
      era hazliu (Joi, 18 octombrie 2018, 15:46)

      Bokila [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      dancila si soferul ei vin impreuna la serviciu cu aceeasi masina....erau eligibili la incasat 500 lei/luna
      • +1 (1 vot)    
        din banii nostri...fireste! (Joi, 18 octombrie 2018, 19:26)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui Bokila

        *oarte pezede sub orice forme ar exista!
  • +10 (10 voturi)    
    Gabi, te rog! (Joi, 18 octombrie 2018, 13:34)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Sa nu plangi, nu le da satisfactii! Fii barbata! Data viitoare sigur vei reusi!

    Ah, stiu, sugereaza sa existe un prag ca stiu ca lor le plac d-astea... si baga 499 data viitoare.

    Succesuri!

    Si tine minte: Gabe Firea,nu uita, toti te vor aproape inclusiv DNA" !! Iti va veni randul candva... la toti va veni.
  • +3 (3 voturi)    
    Gabi, te rog! (Joi, 18 octombrie 2018, 13:34)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Sa nu plangi, nu le da satisfactii! Fii barbata! Data viitoare sigur vei reusi!

    Ah, stiu, sugereaza sa existe un prag ca stiu ca lor le plac d-astea... si baga 499 data viitoare.

    Succesuri!

    Si tine minte: Gabe Firea,nu uita, toti te vor aproape inclusiv DNA" !! Iti va veni randul candva... la toti va veni.
  • +13 (13 voturi)    
    4 ani pierduti, concerte si biserici castigate (Joi, 18 octombrie 2018, 13:37)

    JustinCase [utilizator]

    In continuare, aceasta duamna prompterista si preafatatoare dovedeste ca nu intelege absolut deloc adevarata problema a traficului din Bucuresti si incearca doar sa obtina facilitati populiste pentru ea si prietenii sai. Majoritatea celor care intra in Bucuresti vin sa munceasca. Ar trebui sa se puna accent pe un transport public modern si mai eficient, tramvaie si autobuze cu frecventa sporita si moderne, incapatoare si putin poluante, linii noi de metrou sau metrou usor pe trasee strategice si fluide, pentru ca oamenii sa fie incurajati sa lase masinile acasa sau la marginea orasului. Car pooling-ul este specific SUA, nu Europei, unde exista o alta cultura urbana si mod de de organizare.
  • +12 (12 voturi)    
    pana la 75% (Joi, 18 octombrie 2018, 13:46)

    AdrianAdr [utilizator]

    se reduce inteligenta ei. In loc sa sprijine prin diverse programe de investiții in infrastructura, sa stimuleze mersul cu transportul in comun sau cu mijloace nepoluante (biciclete, trotinete). Recunosc ca daca s-ar da acele deconturi/vouchere eu as fi inclinat sa merg mai mult cu masina...nu invers.
    • +7 (7 voturi)    
      ... (Joi, 18 octombrie 2018, 14:29)

      sictireanu [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

      Unde nu exista (inteligenta) ce dracu' sa mai reduci?
  • +4 (12 voturi)    
    Chiar azi (Joi, 18 octombrie 2018, 13:56)

    CPM1 [utilizator]

    cand eram in statie la Romana, numaram in cate masini erau mai mult de doua persoane. Cat am stat acolo 5 minute in nicio masina nu era mai mult de soferul acelei masini. Erau vreo 30 de masini. Deci 30 de persoane ocupau cu masinile lor o zona mare din acea intersectie. Nu mai trebuie sa fim ipocriti. Suntem comozi ... si sedentari. Eu am luat decizia sa merg cel putin la serviciu numai cu STB-ul. Sunt orase mari pe planeta asta unde esti amendat daca in masina nu sunt minim 4 persoane.
  • +6 (6 voturi)    
    Doua intrebari (Joi, 18 octombrie 2018, 14:31)

    ber [utilizator]

    1. Ce treaba au locuitorii din Ilfov cu bugetul Bucurestiului?
    2. Cum controlezi felul in care beneficiarii folosesc
    aceste facilitati exact pentru scopul propus? Nu cumva posesorii de mertzane care nu-si prea dau copiii la scoala se vor inghesui la o noua pomana?
  • 0 (0 voturi)    
    pisica (Joi, 18 octombrie 2018, 16:30)

    vodatepes [utilizator]

    Dragnea ia arata lui Gabita pisica moarta. In privinta traficului sunt multe de spus. De ce masinile care ridica gunoiul ies pe traseu fix in jurul orei 7 dimineata? Gunoiul nu se poate ridica noaptea? Stau la curte si masina de gunoi vine intre orele 7 si 8 dimineata cand lumea pleaca la munca sau la scoala. Acestea blocheaza un sens de circulatie si in spatele lor se face coloana. La fel si cu masinile care curata strazile. In jurul orelor 7 sau 8 dimineata sunt pe traseu blocand circulatia. De ce primariile nu urmaresc lucrarile de tot felul ce au loc pe strazi ( se sparge asfaltul de aia de la telefoane, apa, gaze) fac gaura pun niste garduri si pleaca lasand gaurile luni de zile. Nu mai spun si de masinile de scoala de soferi. Ii vezi dimineata la 7 ca sunt pe traseu. Oricum cei ce iau orele de soferi nu invata nimic la aceea ora. Poate invata cum sunt claxonati de alti, cum te injura unul in trafic. acele masini ar trebui sa aiba un orar clar stabilit cand pot iesi pe traseu. Sunt locuri unde un simplu semafor regeleaza tot traficul. Un exemplu : daca la intersectia centuri cu drumul spre Domnesti - prelungirea Ghencea se pune semafor traficul se fluidizeaza. Acum acolo se fac cozi si trece cine are tupeul mai mare. Vii din oras sau din Domnesti si pe centura sunt camioane mari. Cine credeti ca trece primul? Daca ala cu camionul a intrat in intresectie s-a treminat pentru tine care ai masina mica. De ce nu incurajeaza madam Firea ca lumea sa isi faca garaje? Nu ar mai fii masini parcate pe strada.
    • +1 (1 vot)    
      doar Dragnea?.. (Joi, 18 octombrie 2018, 17:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Firea este sustinuta in CGMB si de consilierii PMP si ALDE. Uneori si de PNL.. consilierii PNL de la primariile de sector se stie ca voteaza cot la cot cu PSD.

      Cred ca dezastrul asta numit Bucuresti este intentionat. Altfel nu se explica de ce se blocheaza bulevardele mari luni la rand cu lucrari care ar putea fi facute intr-o noapte, de ce sistemul de management al traficului nu a functionat la capacitate niciodata de cand a fost achizitionat sau de ce se alege cea mai proasta solutie de conectare a aeroportului Otopeni cu orasul si de ce s-a decis aiurea sa se inchida aeroportul Baneasa, fix dupa ce se terminasera lucrarile la pista de aterizare de 3200m, cea mai buna din tara.
    • 0 (0 voturi)    
      fii optimist (Joi, 18 octombrie 2018, 18:50)

      gica_ultra [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      stau in zona Raul Doamnei (da, aia afectata de metroul infinit ... adica care nu va fi gata niciodata) si stiu ce e pe Prelungirea Ghencea .... dar Madame va face ultra giratoriu suspendat + 2 benzi pe sens + (ca sa nu mai fim carcotasi) + tramvai . sunt curios de unde spatiu fizic ... am vazut planurile: o parcare e in dreptul cimitirului asa ca sunt doua ipoteze .. ori relocheaza raposatii ori parcarea va fi deasupra ... sarmanii : odihna vesnica va insemna gaze de esapament. claxoane , etc ...
  • 0 (0 voturi)    
    bai (Joi, 18 octombrie 2018, 18:16)

    dragonic [utilizator]

    echivalent a cca 60 km pe zi ??!!! e bine , o sa fie masina peste masina --- cum a fost facut un asemenea calcul ????? cand se mai dau bani la biserici ??? nu uit tov primar sa le dai bani de benzina sa ajunga la biserica ca se sperie enoriasii !
  • 0 (0 voturi)    
    doamne feri ! (Joi, 18 octombrie 2018, 18:45)

    gica_ultra [utilizator]

    va dati seama cati bani ar fi fost sifonati ?! si asa s-au taiat de la "strazi" si "spitale" ... daca trecea ideea asta : canci orice investitie in Buc. PE URMATORII 20 ANI da: ma gandesc si la beculetele de Craciun ....
    • 0 (0 voturi)    
      Probabil ca s-ar fi aglomerat si mai tare (Joi, 18 octombrie 2018, 19:25)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui gica_ultra

      deoarece s-ar fi fatzait toti la shopping prin tot orasul, ca mdeh, ar fi avut bani moka.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version