​​FOTO Studiu de caz pe o strada din Bucuresti: Se da o banda speciala pentru autobuz, cine o foloseste?

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 20 august 2014, 12:48 Actualitate | Administratie Locala


Autobuzul, masina si banda speciala
Foto: Hotnews
De cateva zile banda intai de pe Splaiul Independentei din dreptul Spitalului Universitar din Bucuresti a fost eliberata de masinile parcate neregulamentar si de parcagiii care au pus stapanire pe zona de cativa ani. Practic, administratia locala a amenajat pe banda intai o banda speciala dedicata transportului in comun, delimitata cu stalpisori inalti de restul soselei. In cele cateva zile de la infiintarea benzii speciale s-au intamplat doua lucruri, unul previzibil si altul mai putin previzibil: unii soferi ignora marcajele si intra pe banda speciala, in timp ce unele autobuze ignora banda speciala si folosesc in continuare celelalte benzi.

Timp de ani de zile prima banda din Splaiul Independentei de langa Spitalul Universitar, zona cuprinsa intre podul Cotroceni si podul Eroilor, a fost folosita ilegal drept parcare. Ani de zile parcagiii si-au facut de cap, iar prima banda a fost mereu ocupata de masini. Uneori, din cauza aglomeratiei din zona, masinile practic dublau parcarea si opreau cu avariile chiar si pe banda a doua.

Politia a incercat, in urma cu doi ani, sa elibereze banda de masinile parcate neregulamentar. Efectul a tinut doar cat s-au plimbat echipajele in zona

In urma cu doi ani, Politia a incercat in perioada zilelor libere de Pasti sa elibereze banda si sa impuna la fata locului interdictia de a parca pe prima banda. Timp de cateva saptamani, banda intai a fost eliberata de masini, insa efectul a fost vizibil doar atata timp cat echipajele de politie patrulau in zona si sanctionau sau atrageau atentia soferilor care indrazneau sa opreasca pe banda libera.

Efortul autoritatilor nu a fost insa de durata, iar in scurt timp banda a fost din nou cotropita de masini parcate. Mai mult, parcagii au pus din nou stapanire pe zona.



Solutia noua? Banda intai, transformata in banda speciala pentru transportul in comun

Haosul parcarilor din zona spitalului a dainuit pana in urma cu cateva zile cand administratia locala a luat decizia de a monta stalpisori inalti intre prima si a doua banda si sa infiinteze, astfel, o banda speciala pentru autobuz.

Practic s-a folosit aceeasi strategie ca in zona Centrului Vechi, pe splaiul Independentei, o metoda care intr-o oarecare masura a dat roade. Vezi aici despre cazul benzii speciale de pe Splai din dreptul Centrului Vechi.

Cu toate acestea, desi noua banda de autobuz este in functiune de cateva zile, primele conflicte au aparut deja.

Deloc surprinzator, multi soferi ignora banda speciala pentru autobuz si circula pe ea fara probleme.

Mai mult, desi banda le este special dedicata, multe dintre autobuze o ignora si prefera sa circule pe banda a doua.

Reporterii HotNews.ro au observat, in doua zile diferite, cum unele autobuze refuza sa foloseasca banda speciala si circula pe banda a doua.

Practic, singurele autobuze care folosesc banda sunt 601 si 123, autbuze care au statii pe zona benzii speciale. In schimb, din observatiile reporterilor, autobuzul 336 care vine dinspre militari si face dreapta de pe Podul Cotroceni ignora de fiecare data banda speciala.

In acelasi timp, daca unii soferi de autobuz ignora banda speciala, unii soferi ignora semnele si folosesc nestingheriti banda dedicata transportului in comun.

De mentionat ca in timpul petrecut pe teren nu am observat nici un echipaj de politie in zona.
















Soarta benzii speciale dedicate autobuzelor nu este una singulara, din nefericire. Una din primele benzi speciale pentru transportul in comun din Bucuresti, banda de pe bulevardul Kogalniceanu/Elisabeta, este frecvent folosita de soferi.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















16945 vizualizari

  • +11 (21 voturi)    
    carul inaintea boilor (Miercuri, 20 august 2014, 12:59)

    Absurdistanul [utilizator]

    lipsa unor profesionisti in urbanism a lasat capitala acestei tari intrun haos greu de administrat si de organizat.

    am dorit piste de biciclete ca in occident, si noi le-am facut fara sa calculam gradul de tranziatare a acestui oras care ar fi aratat ca proiectul nu e viabil.

    am dorit sa avertizam pe unde se traverseaza strada aplicand marcaje costisitoare pe trotuar care au fost ciuntite imediat de lucrarile subterane don zonele respective.

    s-au creat de RATB ore fixe pentru sosirea autobuzelor si troleibuzelor in statii si aici au fost realisti, ca din cauza aceluiasi grad mare de trafic, au renunat la masura.

    acum asiguram ratb dar nu luam masuri de organizare si reducere a gradului de trafic.

    se poate reduce traficul, altii au reusit in capitalele lor enorm de suprapopulate: au pus impozit pe traveresarea centrului orasului si au investiti in transportul local de retea supra si sub-terana, au largit strazile, au creat spatii de parcare si au dat amenzi celor care nu respectau regulile de circulatie sau parcare.

    poate ca la noi e mai greu pentru ca suntem buricul pamantului ;) si atunci aplicam asa de ochii lumii cate o masura care vine ca nuca in perete.
    • -13 (25 voturi)    
      si adica de ce sa mai platesc un impozit? (Miercuri, 20 august 2014, 13:15)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Absurdistanul

      si adica de ce sa mai platesc un impozit? ca trec prin centru orasului?
      ia uite ma ce inventiv esti.. pai sa interzica circulatia prin centru, nu sa ma mai jupoaie pe mine de un impozit..destepti de-astia ne-au adus in coada de lopata..
      oamenii cu taxele.. altceva nu stiu..
      • +10 (14 voturi)    
        congestion charge (Miercuri, 20 august 2014, 13:38)

        adimarian [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

        nu e inventiv, e o taxa care exista in alte orase. La Londra e £11.50 pe zi - https://www.tfl.gov.uk/modes/driving/congestion-charge.
        Nici benzile speciale pentru autobuze nu sunt o noutate, daca nu ajungi la Londra vino pana la Brasov, unde exista de ani de zile. Si fara stalpisori...
        • +12 (12 voturi)    
          Ține de civilizație și de aplicarea legii... (Miercuri, 20 august 2014, 15:05)

          Cocofifi [utilizator] i-a raspuns lui adimarian

          În afară nu e nevoie de stâlpișorii aia hidoși și nici de polițiști din metru în metru.

          Londra e împânzită de camere de control al traficului care îți trimit amenda și poza acasă automat dacă ai călcat pe bus lane în orele specificate. Nu stai să încerci să negociezi cu polițistul.

          La fel și pentru Congestion Charge, dacă nu o plătești singurel online până la miezul nopții, vine automat amenda de £130.

          Dar totul ține de civilizație. Oamenii evită să meargă pe bus lane și în afara orelor de restricție, tocmai ca să nu încetinească autobuzele. Iar benzile de la Londra sunt mult mai înguste decât cele din București.

          Respect, bun simț, respectarea legii. Pare simplu dar e atât de utopic pentru mulți dintre noi. De-aia n-are ursul coadă.
          • +2 (2 voturi)    
            mai mult (Miercuri, 20 august 2014, 18:04)

            rider [utilizator] i-a raspuns lui Cocofifi

            tine de frica aplicarii legii.
            hai sa recunoastem totusi ca si la ei civilizatia a fost "facuta cu bata".
            • +1 (1 vot)    
              evident (Miercuri, 8 octombrie 2014, 18:53)

              AndreiS83 [utilizator] i-a raspuns lui rider

              ...ca legea _aplicata_ a creat civilizatia. Dar de indata ce oamenii s-au obisnuit si aplicarea a devenit "normal", vad cat de bine poate fi asa si duc mai departe fenomenul (de ex nu intra pe benzile de autobuz nici in afara orelor).
              Cand nu stii decat sa injuri si sa dai cu bata in trafic, ajungi acasa seara enervat si pus pe facut rau altora vei ramane mereu. Cand in schimb te comporti civilizat si altii o fac la fel cu tine, realizezi cat de rau era inainte si cat de bine e ca cineva te-a "fortat"
      • -6 (6 voturi)    
        pacat (Miercuri, 20 august 2014, 15:02)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

        ca esti cum esti...ne-am saturat de nulitatile care dau din gura fara sa se auda!
  • +12 (28 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 20 august 2014, 12:59)

    qwerasdf [anonim]

    • +4 (12 voturi)    
      de acord (Miercuri, 20 august 2014, 13:18)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Amenzi, amenzi, amenzi.
      Btw, un shaormar ti-a dat minus;)
    • -14 (20 voturi)    
      cand vor asigura atatea locuri de parcare (Miercuri, 20 august 2014, 13:18)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      cand vor asigura atatea locuri de parcare, cate sunt necesare.. da, atunci, sa aplice amenzi..
      pana atunci sa gaseasca alte solutii, nu amenda.
      sa mai tinem niscaiva prosti cu bani..nu?
      bravo romani..
      se pare ca va plac taxele si impozitele inventate si amenzile marite..
      pai va meritati soarta atunci..
      votati Poanta, ca asta o sa primiti..exact ce va doriti!
      • +17 (21 voturi)    
        Comment sters de user (Miercuri, 20 august 2014, 13:40)

        qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui misa2002_2006

        • +6 (6 voturi)    
          Respect (Miercuri, 20 august 2014, 14:44)

          Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          Nu acel respect vopsit din lozinca "noi vrem respect", uitat imediat de cei care au furat indignarea justificata. Din pacate observ pe mai toate bulevardele mari masini oprite pe avarii sau care dubleaza masinile parcate si blocheaza uneori una din doua benzi de mers pe sens.
          Sau masini parcate pe trecerea de pietoni - cum poate sa vada un sofer ca pe trecere a inceput sa mearga un pieton daca are un microbuz parcat care-i acopera vederea?

          Asta-i greseala noastra ca oameni civilizati, fata de noi insine: lipsa respectului. Pentru multi romani respect poate insemna doar sa nu fie injurati sau scuipati, din pacate.
        • -1 (7 voturi)    
          Faza cu locurile de parcare e o scuza penibila (Miercuri, 20 august 2014, 15:43)

          misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          e chiar penibil sa ceri sa poti parca masina civilizat?
          eu cred ca respectul pleaca de la autoritati... autoritatile nu respecta nevoile populatiei din Bucuresti..
          ma invita cineva la Brasov..
          dar eu traiesc in Bucuresti, nu in alt oras, nu in alta tara..
          cineva spune ca un UK..
          pai incercati sa nu mai faceti comparatie cu civilizatia din alte tari, pt ca aici este alta situatie..
          totul se impute de la cap.adica de la cine ne conduce..
          nu mai incercati sa imi inchideti gura cu comenturi de genul "m-am saturat sa" ..
          ati facut vreunul ceva ca sa indreptati situatia? cum? unde? cand?
          mi-ar placea sa vad macar ca exista puterea de a recunoaste ca avem niste neispraviti care ne conduc de la revolutie incoace, si in tot ce fac, incep cu sfarsitul, nu cu inceputul..si ne compara cu estul sau cu SUA, numai dintr-o privinta, cea in care au ei interes..
          daca ar fi sosele si bulevarde pe care sa circuli fara sa consumi jumatate de rezervor pe zi, doar pt un drum de acasa la serviciu si inapoi acasa, as putea sa va dau dreptate..
          dar bulevardele la ore maxime sunt blocate, nu ca ar fi fluidizata circulatia in alte ore..parcarile destule nu exista, dar exista semne de interzis si amenzi..RATB-ul este sub orice critica .. si in plus avem pe unii care mai fac si trasari de drumuri si pun semafoare..in 3 timpi, nici unul insa nu stie care ar fi scopul!
          scopul este unul intentionat si sigur.. de a ne forta sa consumam cat mai mult carburant..
          decat sa dati in ala de comenteaza, mai bine dati in autoritati..
          • +1 (3 voturi)    
            Pai (Miercuri, 20 august 2014, 21:27)

            clauv [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

            Prietene, nu-ti inchide nimeni gura (ar fi si greu, din cate vad), dar parca la o opinie mai avem si noi astilalti dreptul.
            Cu RATB-ul e naspa ca pute si vine greu. Pai, la un pret al unui abonament lunar egal cu 2 drumuri cu taxiul (sau 3 de-ale tale pan' la munca in masina personala), cam ce pretentii ai ?
            Vine greu RATB-ul zici ? Oare SI din cauza ca-s prea multe masini ? Da, ca aia din carte iti vine tie greu sa te dai jos. Cred ca ti-ai amenajat parcare la intrarea in dormitor, dar nenorocitii astia nu vor sa faca infrastructura corespunzatoare ca s-o poti folosi.
            II intrebi acuzator pe "ceilalti" (adica toti in afara de tine, inteleg) ce-au facut ca sa rezolve problema asta ? Pai unii fac - de pilda, nu se duc cu masina la munca. Altii, ca tine - mai greu.
            Ce-o fi asa greu de priceput ca oricata infrastructura s-ar construi, nu e suficient loc pentru toti din Bucuresti, daca toti ar fi ca tine ! La dracu, n-are decat 3 dimensiuni spatiul asta in care ne-nvartim (cel putin astea in care putem sa construim...). % orase paralele nu se pot construi, si daca s-ar vrea !
            Taxe nu vrei sa platesti (dar parcari si sosele vrei), benzina ti se pare scumpa, RATB-ul pute si vine greu.
            De fapt...CE VREI MATALE ?!
            • +2 (2 voturi)    
              POTI SA ITI SUSTII O PARERE FARA SA JIGNESTI (Joi, 21 august 2014, 10:07)

              misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui clauv

              SA POT SA IMI SUSTIN O PARERE, FARA SA FIU JIGNIT! asta vreau!
              civilizatie!
              nici macar cand scrieti ceva pe site-uri din astea nu puteti fi civilizati.. sariti la gatul aluia care nu comenteaza asa cum va place!
              din cauza voastra am ajuns unde am ajuns!
              nici macar nu ai habar cu ce circul, dar imi sari in cap..
              ai deviat de la subiect!
              comentam disconfortul vizual pe care il fac niste prosti crezand ca e o solutie sa puna bari pe sosele, in oras!
              este o rusine ce se intampla cu orasul asta!

              nu vreau nici alte taxe, sunt suficiente cele pe care le platim ca sa tinem niste prosti in scaune, nici amenzi, nici sa puta RATB-ul,( probabil ca lucrezi acolo, de plangi de mila ca nu se plateste suficient abonament!)
              vreau civilizatie si vreau un oras frumos, estetic.nu bare infipte in bulevarde si garduri de sarma pe langa spatii verzi!
              este orasul in care m-am nascut si care s-a umplut de nespalati si prostcrescuti si stii de ce? ca toata lumea la Bucuresti gaseste salvarea! Bucuresti, capitala tarii de care cu buna stiinta isi bat joc toate autoritatile!
              daca nu iti convine ce citesti, nu mai intra pe aici..
              si nu mai insista cu felul cum e in alte tari.. nu avem salariile alora, nu avem infrasctructura si nu avem competenti ca acolo.. nu se vrea sa se imprumute de la ei decat sistemul jugului de gat.. si aici deja i-am intrecut!
              intelegi?
              pt ca nu sunt in stare autoritatile sa faca ceva cap-coada, orasul asta se degradeaza pe zi ce trece..!
              poluarea nu vine numai de la masini, ci si de la toate constructiile noi si de la gunoiul care este doar descarcat si nu este procesat.. despre ce dracu vorbim? au trecut atatia ani de la revolutie si cu toate constructiile noi, orasul asta, capitala Romanie,i este cel mai jegos si mai inestetic oras..
              si probabil eu sunt de vina ca nu merg cu bicicleta..
              • -1 (1 vot)    
                Ah (Joi, 21 august 2014, 13:13)

                clauv [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

                Gata, m-am lamurit. Ai perfecta dreptate. Chiar si atunci cand te contrazici. Mea culpa.
                • +1 (1 vot)    
                  daca ai citi toate comentariile mele (Joi, 21 august 2014, 14:43)

                  misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui clauv

                  daca ai citi toate comentariile mele ai vedea ca mi-am mentinut opinia:
                  nu am nevoie de noi taxe si amenzi, nu vreau sa circul cu un ratb imputit, nu vreau stalpi in drum, vreau parcari in orice zona a orasului as merge ca sa pot lasa masina civilizat..vreau sa nu mai stau la semafoare in 3 timpi pana mi se termina benzina din rezervor..nu vreau sa se aplice taxele din UK..pt ca soselele orasului sunt bunuri publice, nu private..
                  solutia nu este sa merg cu bicicleta, ca nu suntem in China si nici nu vreau sa ajungem sa traim ca aia..
                  solutia sa o gaseasca ai de ii platim sa stea in scaune pufoase, pe banii nostri! poate fi o solutie civilizata, nu una care sa ne mai impovareze..
                  am spus ca autoritarile nu ne respecta nevoile, chiar daca si oamenii sunt necivilizati...
                  aceasta necivilizare pleaca tocmai de la lipsa de lor atentie asupra nevoilor noastre...
                  stimate utilizator clauv unde m-am contrazis..
                  sau vrei sa vezi daca vei ramane tu cu ultimul cuvant spus?
    • +10 (10 voturi)    
      E 30 de lire amenda în UK (Miercuri, 20 august 2014, 13:19)

      HaraldHarfagre [anonim] i-a raspuns lui qwerasdf

      În UK, amenda obișnuită pentru circulația pe bus lane e de 30 de lire. Dar banda specială e specială doar între anumite intervale orare, de exemplu de la 7:30 la 9:30 în orășele mai mici sau de la 06:00 la 18:00 în orașe mai mari. La fel și taxa de congestie din Londra, nu se aplică nici seara și nici în week-end. Adică măsurile sunt rezonabile, în România te-ar amenda poliția pentru circulație pe bus lane și la 2:00 noaptea.
    • +5 (5 voturi)    
      Banda dedicata (Miercuri, 20 august 2014, 14:30)

      pecos [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      autoritatea locala reprezentata de politie sau mai stiu eu ce serviciu, are obligatia sa asigure respectarea..bla bla, asta nu inseamana sanctiuni exagerate, 5000 de lei amenda...astea sunt aiureli, asa pot si eu sa aberez si sa cer sa fie impuscati ei si rudele pana la gradul 3 si se rezolva...
      dar, sa asiguri respectarea reglementarilor pt speta de caz mi se pare cel putin de bun simt, adica sa existe personal care sa patruleze si sa sanctioneze incalcarea reglementarilor in cauza.....zic
      si asat e valabil pt cca 1000 de strazi in cauze similare sau de parcari, opriri, etc..
    • 0 (2 voturi)    
      Dar numai altora (Miercuri, 20 august 2014, 18:16)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Mare gura pe oamenii astia care propun masuri inteligente dar care ar lange cu lacrimi de crocodil daca li s-ar aplica si lor la greseli echivalente.

      De obicei unii biciclisti au mintea destul de creata cat sa propuna numai masuri de-astea "cu pumnul in gura" si tot ei sunt primii care plang daca se intorm impotriva lor. Un exemplu este bicicleta lasata pe scara blocului (adica un spatiu care NU este destinat depozitarii lucrurilor locatarilor). Daca ar confisca-o ar tipa ca niste pui rataciti ca e discriminare. Exemple sunt multe, gen sa ti se confiste buletinul pentru ca ai traversat pe rosu. Astfel in caz ca esti oprit pe strada ulterior fara buletin sa primesti inca un rand de amenzi. Sau pentru ca arunci gunoaie pe jos. Sau... Dar nu, haideti sa ne limitam numai la masini.

      Prietene, nu o sa ai niciodata ce-ti doresti pentru ca doresti tu este numai pentru tine. Asa ca te asteapta o viata de frustrare chiar si daca leci in alte tari. Pentru ca si acolo se merge pe ideea de egalitate si drepturi egale.
  • -4 (18 voturi)    
    si adica de ce au stricat aspectul soselei?? (Miercuri, 20 august 2014, 13:09)

    misa2002_2006 [utilizator]

    si adica de ce au stricat aspectul soselei??
    care a fost inginerul ala de a facut un asemenea proiect si cine l-a aprobat pt a fi pus in practica?
    adica nu va plac cladiri noi langa cele vechi care ar trebui pastrate, cu riscul de a cadea pe oameni, dar sunt f aspectuosi stalpii infipti pe sosele, care delimiteaza benzile ca la oi!
    si de ce ar trebui neaparat pt autobuze acea banda? de ce nu e cu priopritate pt autobuze, dar sa fie folosita si de ceilalti conducatori in trafic?
    nu se sta si asa destul de mult in coloane?
    baaaaa zici ca suntem in filmele cu prosti!
    nu vedem zilnic altceva decat cate o noua prostie la fiecare colt de strada! numai bataie de joc!
    ca si cu semafoarele!
    pe banii mei, platesc benzina, taxe, impozite si stau de ma uita Dumnezeu la cate un nenorocit de semafor!
    mda.. ce poti sa zici.. tipic romanesc..
    circulati, circulati... de va mai vine...
    • +10 (10 voturi)    
      ne vom invata in timp (Miercuri, 20 august 2014, 13:23)

      tonyque [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Cred ca se doreste o incurajare a utilizarii mijloacelor de transport in comun. Nu le folosesc, dar sustin aceasta idee. Stalpisorii sunt pusi tocmai pentru cei care nu "observa" banda speciala (desi cred ca nici asa nu ajuta). Daca am respecta regulile, cred ca nu ar mai fi nevoie de asa ceva. Priveste lucrurile asa: cu cat sustii mai mult transportul in comun, chiar daca nu esti fan, poate renunta altii la deplasarea cu masinile personale si ai tu mai mult spatiu pe sosea.

      Nu stiu daca ar trebui sa mai abordez subiectul semafoarelor, dar cred ca nu este posibil sa ai verde din orice directie ai veni.

      Bani si impozite platesc toti (sau cel putin asa ar trebui).
      • 0 (4 voturi)    
        si apropos de mersul cu ratb-ul (Miercuri, 20 august 2014, 14:42)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui tonyque

        nu stiu daca vreunul dintre cei care comenteaza aici in contrar cu min,e foloseste ratb-ul, macar in ultima perioada..pe unele linii stai si cate 10 min in statie in soare sau ploaie, pana vine autobuzul..bineinteles vine aglomerat..
        nu exista aer conditionat, faci baie de abur si transpiratie in autobuz, pute a transpiratie de mori si barele sunt lipicioase. au ordin de la cap de linie sa nu depaseasca consumul de benzina si de aceea merg fara a da drumul al aerul conditionat...
        ratb este un mijloc clar pt a te putea imbolnavi...si unde mai pui ca pt asta taxezi.. adica platesti.. este deciun mod de incurajare de a folosi ratb..
        problema la noi e ca sunt prea multi necivilizati, prea multi nespalati care circula nestingheriti cu mijloacele in comun, prea putina curatenie la capete de linii si... prea multa bataie de joc din partea autoritatilor..
        ma rog..o lista nesfarsita..
        e bine ca stiu doar sa ne arate calea.. prin despartitoare de drumuri..sau benzi, sau ce vreti voi..despartitoare, pe care au motiv sa fie cheltuiti bani grei..
        dar daca nu stie lumea..normal ca sunt comentarii pro pe aci..
        asa se poate civiliza un popor care se lasa prostit.. ingradindu-i drumul, soseaua. pe langa bloc..suntem un popor de ingraditi.. si scuzati-ma, am devenit din acest motiv cam ..ingramaditi ...si fizic si psihic...
        se procedeaza si aici, la fel cum a procedat Ponta cand a fost intrebat de presedinte, care este planul.. si a spus ca ne vom descurca...pt ca vom avea crestere economica..nu stia din ce, dar sustinea ca va fi..
        no plan, no way..
        doar.. sarma, fiare.. interese..politice...
        firme ale smecherilor de la guvernare.. care traiesc linistiti din banii publici.
        greu Doamne... greu cu romanasii astia..
      • +3 (5 voturi)    
        nope (Miercuri, 20 august 2014, 14:50)

        Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui tonyque

        Ba da, daca ar fi sincronizate, ai avea verde pe un traseu principal atat timp cat mentii o viteza constanta. Pe Iuliu Maniu de exemplu, pleci de la un semafor si te opresti 300 de metri mai in fata, la urmatorul, unde mai stai 2 minute. Pleci de acolo si te opresti iarasi peste 300 de metri... Ai prins ideea. Iar asta se intampla in miez de noapte, cand e pustiu in trafic. Stie UTI mai bine.
    • +8 (10 voturi)    
      „Prioritate pentru autobuze” (Miercuri, 20 august 2014, 13:25)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Și cam cum vedeți dvs., stimate domn, funcționarea benzii ca bandă cu prioritate pentru autobuze, în loc de bandă exclusivă pentru autobuze ? Mașina mică circulă pe acea bandă, iar când din spate vine autobuzul - hop ! - șoferul apasă pe un buton și mașina se ridică 5 metri în aer până trece autobuzul, apoi coboară încetișor la loc, nu ? Pe banda de alături se presupune că n-are loc să treacă, deoarece, dacă ar fi avut, n-ar mai fi fost nevoie să folosească și banda BUS, evident.
      Ar mai fi soluția să urce într-un copac...
      • 0 (8 voturi)    
        si asa.. daca un autobuz ramane in pana.. (Miercuri, 20 august 2014, 13:39)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        pe unde o iau celelalte, din spatele lui?
        poate tot prin copacul prin care l-ati indicat sa o ia masina!
        stalpii sunt bani aruncati si as vrea sa va informati sa vedeti cat costa unul..
        benzile se vad, daca se foloseste vopseaua reflectorizanta.. si daca se pun semnele necesare!
        in rest.. vorbim degeaba..
        raman la parerea ca de-aia suntem in situatia asta.. pt ca sunt prea multi destepti... ingineri, arhitecti, primari, politisti..
        • +4 (4 voturi)    
          si? (Miercuri, 20 august 2014, 13:46)

          tonyque [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

          Dar respecta cineva marcajele? Ar fi mai simplu si mai ieftin asa.
  • +7 (19 voturi)    
    Banda inutila in acea zona (Miercuri, 20 august 2014, 13:15)

    alex123 [utilizator]

    Banda de autobuze mentionata in articol n-are niciun sens, e facuta doar ca sa se bifeze ca s-a facut. Singurul scop al unei benzi speciale pentru autobuze este acela ca autobuzele sa poata depasi coloanele de masini in situatia unui ambuteiaj, sa nu fie obligate sa stea in blocaje, si astfel sa circule mai repede si mai previzibil. Pe tronsonul respectiv nu e niciodata blocaj, nu se sta la semafor decat maxim 1 ciclu semaforic, deci utilitatea benzii e nula. Cu adevarat utila ar fi aceasta banda pe tronsonul Splaiului dintre Izvor si Piata Unirii. Acolo e blocaj tot timpul, iar o banda speciala pentru autobuze le-ar permite acestora sa depaseasca blocajul si ar reduce mult durata calatoriilor cu RATB-ul. Sa vedem daca se va face si acolo...
  • +4 (14 voturi)    
    Stalpii (Miercuri, 20 august 2014, 13:18)

    danco [utilizator]

    Stalpii sunt singurul motiv pentru aceasta banda. Nu mai au pe ce sa arunce bani, si atunci ce s-au gandit, sa mai punem niste stalpi fix in mijlocul drumului.

    Ce se intampla daca un autobuz are pana pe aceasta banda? Ce fac cei din spatele lui? O iau pe trotuar?
    • +2 (4 voturi)    
      pai (Miercuri, 20 august 2014, 14:20)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui danco

      daca este banda speciala, nu o sa fie nimeni in spatele lui sa il depaseasca pe trotuar, fiindca nu trebuie sa mai circule pe acolo
      • +2 (4 voturi)    
        Ba da, poate (Miercuri, 20 august 2014, 15:37)

        danco [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

        Un alt autobuz poate sa fie in spatele lui....
  • +4 (16 voturi)    
    ... (Miercuri, 20 august 2014, 13:21)

    rocknum [utilizator]

    Degeaba ne lamentam...
    orasul in sine face imposibila orice schema de fluidizare a traficului. Singura solutie ar fi daramarea intregului oras si reconstructia dupa alt tipar
  • +7 (7 voturi)    
    Cateva considerente (Miercuri, 20 august 2014, 13:43)

    Rares101 [utilizator]

    1. Cu sau fara banda speciala RATB soferii incalca legile pentru ca se poate. Politia Romana e o catastrofa de proportii biblice, e o autoritate fara autoritate, si asta isi are radacinile in originile ei comuniste. Toata lumea spune ca legile nu se respecta in RO dar prea putini constientizeaza care este instutia responsabila cu "law enforcement" (da, exact, noi nici macar nu avem o sintagma similara tradusa in lb rom).
    2. Benzile pentru RATB intra in ciclul "hai sa-i copiem pe vestici, dar fara sa-i intelegem". Daca ar fi sa ai o discutie cu reprezentantii municipalitatii in loc de argumente pentru, ti se vor da exemple din Londra, Paris, etc... De parca aia nu ar avea politicenii lor prosti , care iau masuri populiste dar fara valoare adaugata pt comunitatea locala. Tare as vrea sa-l vad pe un politician care se zbate sa gaseasca el solutii la probleme, si chiar daca greseste, macar si-a batut el capul si nu a copiat mecanic de la altii... aviz premierului :))
    3. O banda RATB nu va inlocui mersul cu masina personala decat in foarte putine cazuri. In schimb, va ingreuna traficul pentru ceilalti. Chiar daca vor sta mai mult in trafic si pe langa ei vor trece autobuze moderne si goale, oamenii tot nu vor renunta la auto personal. Si asta este demonstrat in statele dezvoltate care au aplicat sistemul asta, si alea mai liberale si alea mai conservatoare.
    • +2 (2 voturi)    
      Este necesar (Miercuri, 20 august 2014, 13:59)

      SRA [utilizator] i-a raspuns lui Rares101

      DISCIPLINA si ORDINE !
    • +4 (4 voturi)    
      ce ne costa? (Miercuri, 20 august 2014, 14:09)

      tonyque [utilizator] i-a raspuns lui Rares101

      Oricum am inteles ca inainte banda era ocupata. Ce ne costa sa incercam?
      Din ce stiu eu, prea putini se ofera voluntari sa testeze ceva ce nu chiar functioneaza in parametrii corecti. Astazi fac banda speciala acolo, in curand identifica niste rute cu adevarat importante si cand va dura mult mai putin drumul cu autobuzul (si va fi si mai civilizat), poate va fi o alternativa pentru unii dintre noi. De ce sa excludem din start aceasta varianta?
      • +2 (2 voturi)    
        Testari (Miercuri, 20 august 2014, 14:42)

        Rares101 [utilizator] i-a raspuns lui tonyque

        Eu nu am nimic impotriva testarilor, dar acum depinde ce intelegi tu prin testari. Studii cantitative se pot obtine si de la altii, nu trebuie sa testezi tu propriu-zis. Spre exemplu cam fiecare oras din RO este infratit cu cel putin un oras dezvoltat din lumea asta. Date cantitative se pot lua de acolo si se pot interpreta obiectiv. Se pot vedea avantajele si dezavantajele folosirii unui sitem nou, si binenteles ca rezultatele si argumentele trebuie interpretate si prezentate comunitatii locale. Si asta ar servi drept comunicare eficienta cu populatia.
    • +3 (3 voturi)    
      Te inseli (Miercuri, 20 august 2014, 14:45)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui Rares101

      Ce se intampla in Romania si mai ales in Bucuresti este efectul a 25 de ani de "haos". Ineficienta a Politiei (pt ca iau spaga si sunt absenti si multe alte motive). Dar se poate intampla si reversul, iar din ce-am observat in ultimii 7 ani au aparut soferi ceva mai civilizati, poate pt ca au mai iesit si prin afara?

      Tocmai ca or sa stea ca prostu in coloana, unii se vor lasa de mersul cu masina personala. E drept, destui de putini dar vor fi cazuri. Si aia e ideea...sa scazi numarul de masini. Nu se face peste noapte, poate se observa trendul in 5-10-20 ani. Poti sa te uiti la olandezi, acuma cel mai folosit vehicul pt deplasare individuala este bicicleta.
      Nu inseamna neaparat ca bucurestenii vor folosi autobuzul, si pasagerii din autobuze trebuie civilizati oleaca...eu personal am preferat metroul din anul 3 de facultate, adica de acum mai bine de 15 ani, nu am mai suportat mirosurile/inghesuiala/jegul din autobuze. Rar de tot ma urc intr-un autobuz/tramvai.

      Pt partea cu masinile care nu respecta banda, e simplu, camera fixa montata undeva pe traseu si se trimite amenda acasa.

      La fel si cu aia parcati, si asta se poate aplica oriunde in orice oras, e de ajuns sa treaca o persoana cu camera la 1-2 ore (poate fi montata pe o masina, bicicleta, politist pe role sau simplu pieton pensionar) + un centru unde se proceseaza imaginile si se scriu amenzile. Sau...agent cu aparat care face poza si printeaza direct amenda, cu locatie, ora, etc. Cat mai rapid, cat mai eficient. Dupa ce primesti 4-5 amenzi cateva luni la rand incepi sa te gandesti daca merita riscul sau cauti un loc de parcare adecvat.
    • +2 (2 voturi)    
      haha (Miercuri, 20 august 2014, 16:27)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Rares101

      ia arata-mi tu autobuze goale :)) habar n-aveti ce vorbiti! hai la munca!
  • +6 (6 voturi)    
    exemple (Miercuri, 20 august 2014, 13:45)

    Gaby51 [utilizator]

    In Denver - Colorado statiile de autobuz erau f. scurte si cu un bilet puteai face tot traseul, indiferent daca mai coborai ptr. cumparaturi sau restaurant, incurajand astfel comertul. Nimeni nu incalca legea iar politia era prezenta peste tot, banuiesc ca nu la plimbare...
  • +2 (2 voturi)    
    Se descopera,... (Miercuri, 20 august 2014, 13:55)

    SRA [utilizator]

    Se descopera apa calda cu aceasta "banda speciala pentru autobuz "

    In lumea buna exista de mai mult de 25 ans.

    Cine o foloseste?

    Buna intrebare de 5 RON, daca este pentru autobus dece se mai intreaba ?
  • +2 (4 voturi)    
    Lipsesc (Miercuri, 20 august 2014, 13:58)

    SRA [utilizator]

    In ROMANIA lipsesc cu desavârsire inginerii de circulatie !!!
    Treziti-va lipsa lor se gaseste si in nr exagerat de mare de accidente de circulatie.

    Stiti cât costa aceste accidente de circulatie ?

    Ce spun candidatii la Presidentie, adresati-le aceasta intrebare ¨

    Merci
  • +3 (7 voturi)    
    Oamenii sunt problema (Miercuri, 20 august 2014, 14:01)

    zetzar [utilizator]

    Citesc comentariile si ma minunez. Credeam ca sunt oameni inteligenti pe aici, dar fiecare are intentii si idei bune, dar pana la sfarsit o da de gard si se contrazice. Cea mai mare problema a administratiei din Bucuresti sunt oamenii nehotarati care iti sar in cap fiecare pentru ce il deranjeaza pe el. Normal ca primaria e fara logica cand si populatia e la fel.

    Si sa exemplific: un comentator spune ca pistele de biciclete sunt inutile in Bucuresti, desi in acelasi timp sustine reducerea numarului de masini printr-un impozit (sau poate o taxa?). Cineva se aprinde la cuvantul impozit si ia in derizoriu posibila eficienta a acestei metode pt ca e dreptul lui sa "trec prin centrul orasului". Apoi se accentueaza ideea corecta de punere in aplicare a amenzilor cu strictete si fara scuze, ca altul sa sara din nou ca de ce sa dea bani - sa se faca parcari. Corect, sa se faca parcari si sa se marcheze locurile de parcare pe marginea drumului pe care sa le platesti, ca in vest. Insa una e sa n-ai loc de parcare la bloc, alta e sa-ti lasi masina unde vrei tu prin oras (ex. pe Splai) si sa fie si fara taxa si fara amenda. Altul ca da, sa fie ca in UK, dar nu prea. Unul e suparat de stalpi si aspectul soselei, de parca soferii ar fi respectat o linie continua sau asta e cea mai mare problema de aspect a soselelor din Bucuresti.

    Inca cativa trag concluzia ca banda asta speciala e degeaba, ca nu merge, ca nu trebuia sa fie acolo, si in final ca e o cauza pierduta - ca nu se va fluidiza niciodata traficul. In conncluzie orice masura buna s-ar lua (chiar si localizata la inceput) vor exista gigei care sa se lamenteze si soferi de masina si de autobuz care sa faca cum ii taie pe ei capul mai bine, ca oricum nu e politie care sa ii amendeze (doamne fereste, inca o amenda). Romanii isi rezerva mereu dreptul sa nu respecte regulile, pt ca de, e libertate.
    • +2 (4 voturi)    
      pistele de biciclete ...... (Miercuri, 20 august 2014, 15:49)

      Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui zetzar

      sunt construite pe trotuare inguste.
      o solutie este aceea de a asigura accesul bicicletelor pe spatiul de langa sosea.
      acolo unde din nefericire sunt parcate masinile.

      la natii mai "fraiere" ca a noastra, pistele sunt pozitionate si create sa asigure si spatiu pentru pietoni si sa nu incurce nici masinile.

      am in vedere si pietonii. acestia sufera ca impart spatiul cu pista de biciclete pentru ca sunt admonestati de biciclisti daca le ocupa asa numita pista.

      proiectul pistelor de bicicleta e o chestie de imagine creata fara cap in zona intens circulata pietonal: pista e pe partea cu magazine+case iar pietonului nu ii ramane decat sa treaca printre pista si masinile parcate pe trotuar.

      nu trebuie sa inventam nimic, doar sa luam ce exista bun la altii, putin mai intentionati in a obtine succesul unor proiecte urbane!
    • +1 (1 vot)    
      da, ai dreptate (Miercuri, 20 august 2014, 17:40)

      Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui zetzar

      oamenii sunt mereu o problema. dar nu stiu inca daca pentru cei care ne conduc sau pentru altii mai de sus ca ei :)

      ps pistele nu sunt inutile decat in forma actuala. si ma refer la cele din zonele intens circulate de pietoni. cele din Pipera, Coposi etc, unde ai loc de intors caruta, sunt ok si asa cum sunt facute acum.
  • -4 (8 voturi)    
    Sfanta treime (Miercuri, 20 august 2014, 14:06)

    DaniAndi [utilizator]

    Proferul, aurul si ardelenii...

    Din categoria....tara arde si baba se chiaptana...ca asa sta cu benzile astea pentru autobuze.
  • +1 (3 voturi)    
    autobuz vs masina (Miercuri, 20 august 2014, 14:06)

    andreiu [utilizator]

    Dar si autobuzul e masina !
  • +4 (12 voturi)    
    Idee evident buna...continuati aplicarea (Miercuri, 20 august 2014, 14:12)

    healthycity [utilizator]

    Salut,

    1. in toate capitalele europene aceasta idee este aplicata.
    Mai mult, in vest te uiti la telefon si cobori in statie exact cand vine autobuzul. De ce? pentru ca poate veni la ora fixa avand banda unica.

    Intrebarea nu e sa facem un test sa vedem cum merge. E clar ca merge. Sa punem in aplicare peste tot. Iar daca merg autobuzele la timp si au aer conditionat sunt convins ca lumea le va prefera decat sa stea in trafic si sa dea bani pe benzina.

    2. Si daca vreti si miscare in timpul commutingului. In vest se foloseste bicicleta.
    Pentru rute utilizabile si relaxante in bucuresti:

    http://bikesinbucharest.blogspot.ro/

    Succes,
    Si hai sa ne civilizam si noi,
    si sa nu mai inventam noi ce altii folosesc de multi ani si merge,
    • +3 (3 voturi)    
      Minusuri (Miercuri, 20 august 2014, 15:13)

      zetzar [utilizator] i-a raspuns lui healthycity

      Din nou ma minunez. Ma intreb cum arata si cum gandesc oamenii aia care ti-au dat cu minusuri.
  • +4 (6 voturi)    
    Autobuzele (Miercuri, 20 august 2014, 14:20)

    placintacubranza [utilizator]

    Unii soferi de autobuze nu intra pe acolo pentru ca au fost cazuri in care au lovit copacii cu oglinzile. Ar trebui toaletati copacii!
    • -4 (6 voturi)    
      :)) (Miercuri, 20 august 2014, 14:39)

      Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui placintacubranza

      Eu zic sa ii taiem cu totul, de ce sa ne mai complicam? :)) Ce oameni comenteaza, bai nene... Nu va doare?
      • +1 (1 vot)    
        Numai prostia nu doare (Joi, 21 august 2014, 13:40)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

        Ca a ta.
  • -2 (6 voturi)    
    Masochisti (Miercuri, 20 august 2014, 14:38)

    Airwaves [utilizator]

    Iar incepem cu bicicleta si transportul in comun vs masina personala. Aceeasi discutie tampita. Chiar ieri am vazut la obor, in timp ce stateam la semafor, doi biciclisti care s-au strecurat printre masini si au trecut NONSALANT pe culoarea rosie. Pai agaricii astia vin pe forum dupa aceea si isi dau cu parerea ca cel mai bine e cu trotineta, iar restul sunt prosti si ar trebui sa plateasca mai multe taxe doar pentru ca si-au permis o amarata de masina.

    Cealalta categorie, cu transportul in comun este categoria masochistilor sau a celor care nu au incotro. Pe cei care nu au o alta optiune ii inteleg, ca am trecut si eu prin acest calvar, dar pe cei care propavaduiesc inghesuiala, transpiratia, praful, furtul din buzunare, orarul haotic, mirosurile pestilentiale, le doresc sictir!

    Tocmai de aceea, ii multumesc lui Dumnezeu ca sunt sanatos, am ce pune pe masa si nu trebuie sa astept autobuzul!
    • +1 (5 voturi)    
      corect! astia vor sa ne intoarcem in comunism (Miercuri, 20 august 2014, 16:00)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      nici unul sa nu ne depasim conditia.. toti pe biciclete si trotinete numai ei in masini de lux pe bineinteles pe oriunde.. pt ca sunt la putere si au acest drept..
      problema e ca uite cati sunt care sunt de acord cu aceste masuri impertinente
      nu fac nimic pentru a ne crea confortul si a putea fi justificat pretul biletelor si obligativitatea de a plati, numai pt cei care lucreaza si a copiilor lor, adevarat la pret redus...
  • +4 (4 voturi)    
    Problema pusa pe dis. (Miercuri, 20 august 2014, 16:48)

    clint [utilizator]

    Intai sa avem un transport in comun decent, cu aer conditionat si in care sa nu te ingesui, sa te coci, samd.

    Personal nu prea il folosesc cu exceptia metroului, dar in alte tari a fost o placere sa merg cu autobuzele.

    Asa ca hai sa facem intai un transport in comun decent si apoi cred ca va fi mai usor sa introducem taxe, restrictii in centru, samd...

    Daca bagi intai aceste taxe care sa forteze oamenii sa foloseasca transportul in comun, nu vom face decat sa bagam groaza in oameni.
  • +4 (4 voturi)    
    Idee buna, practica penibila (Miercuri, 20 august 2014, 17:11)

    bedexe [utilizator]

    Trebuie pusa pe intreg traseul, nu doar o bucata.

    2-3 luni de zile pui echipaj de politie si dai amenzi.

    Asa se rezolva daca vrei.

    Nu cum face Oprescu: pune 3 stalpi si gata a modernizat orasul." Dar nu merge, domle, niste cretini."

    transforma urgent prima banda circulabila in banda rezervata exclusiv RATB.
    Poate la prima vedere ar fi imposibil, cu timpul (2-3 luni) isi va dovedi utilitatea.

    Planul propus este:
    1. Se decide azi introducerea benzii unice* intr-o sambata peste o saptamana (max doua).
    2. Intre timp se mediatizeaza pe cat mai multe canale
    3. In sambata respectiva, intra in vigoare decizia.
    4. Politia (Rutiera, Locala, Municipala, Ordine Publica) stau la intersectii si timp de 1 saptamana dau doar cu avertismente.
    4. Dupa 1 saptamana, se aplica amenzi pentru cei care o incalca.

    *Pe strazile cu 1 banda pe care circula RATB se interzice accesul altor autovehicule cu exceptia riveranilor.

    Avantaje (nu neaparat in ordinea importantei):

    1. RATB-ul va sosi in momentele fixate
    2. oamenii, stiind exact timpii (de sosire, durata), vor incepe sa foloseasca ratb-ul (cu masinile vor sta blocati; in plus este si mai ieftin)
    3. Aglomeratia in mijloacele de transport se va reduce (pentru ca se pot face corect calculele de incarcare)
    4. la serviciu si seara acasa nu se mai pierde timp cu cautarea unui loc de parcare
    5. vor fi mai multe locuri de parcare disponibile in zonele de interes (nu mai sunt ocupate de cei care vin la serviciu cu masinile)
    6. aglomeratia in trafic se va reduce
    7. poluarea se va reduce (noxe, pulberi, zgomot)
    8. creste siguranta in trafic

    9. serviciile de urgenta vor putea interveni mult mai rapid, ceea ce este beneficiul tuturor intr-un final.
  • 0 (2 voturi)    
    ce facem cu Calea Victoriei?! (Joi, 21 august 2014, 2:25)

    FlorinMiron [anonim]

    de ce nu va sesizati si cu Calea Victoriei ?!
    e o catastrofa urbanistica ce se intampla acolo . A ajuns ca in unele locuri sa se circule pe o singura banda de la 4!!!
    in septembrie , cand vor veni oamenii din concediu si vor incepe si scolile va vi un CALVAR sa treci pe acolo .
    inteleg sa ingustezi dar da variante , alternative ...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version