VIDEO USL a depus la Senat o initiativa legislativa care scade pragul la referendum la 30%. Miza: validarea viitoarei Constitutii

de L. Pirvu     HotNews.ro
Marţi, 16 aprilie 2013, 12:22 Actualitate | Politic


Surse parlamentare au declarat pentru Hotnews.ro ca USL a depus, marti la Senat, un proiect de lege care prevede modificarea legii referendumului. Initiativa prevede ca pentru validarea unui referendum sa fie necesara prezenta a 30% din cetatenii cu drept de vot. In prezent legea stipluleaza ca un referendum este validat daca la urne se prezinta 50 la suta plus unu dintre cei de pe liste.

UPDATE Deputatul PSD Florin Iordache a declarat  la Parlament ca a depus marti  la Senat, initiativa legislativa care vizeaza modificarea Legii referendumului. 
  • Florin Iordache: "Am depus un proiect pentru modificarea Legii 3/2000, Legea referendumului, care contine doua noutati. Prima dintre ele se refera la cvorumul de participare la referendum in sensul ca acesta sa fie scazut de la 50% la 30% si cea de a doua conditie se refera la faptul ca rezultatul unui referendum sa fie validat daca nu mai putin de 25% din populatia cu drept de vot s-a pronuntat cu 'da' sau 'nu' in functie de specificul referendumului, deci, cele doua conditii cumulative pentru validarea unui referendum. Daca pastram numai conditia cu 50% plus 1, ipotetic discutand, la un procent de 30% participare a cetatenilor cu jumatate plus 1 asta insemna ca la un procent de 15% plus un vot se putea adopta un referendum. De aceea am introdus cea de-a doua conditie cumulativa ca cvorum de validare a referendumului, minim 25% din cei care participa la un referendum sa se pronunte favorabil la referendum. Se aplica tuturor referendumurilor". 
Propunerea legislativa apare in contextul in care USL a initiat dezbaterile pentru revizuirea Constitutiei. Printre semnatarii proiectului de lege se numara deputatii PSD Valeriu Zgonea, Florin Iordache si deputatul PC, Bogdan Ciuca.

Proiectul prevede la articolul 4 ca referendumul este valabil daca la acesta participa cel putin 30% din numarul persoanelor inscrise in listele electorale permanente.




Totodata, rezultatul referendumului este validat daca optiunile valabil exprimate reprezinta cel putin 25% din cei inscrisi pe listele electorale permanente. 

"Eliminarea pragului de 50% prezenta la vot din numarul alegatorilor inscrisi pe liste este o necesitate pentru ca avem un electorat caruia ii lipseste simtul civic si am risca sa nu validam noua Constitutie, sa patim ca in 2004 cand s-au acordat doua zile pentru validarea referendumului de Constitutie", au explicat sursele citate.

La inceputul anului senatorul PSD Trifon Belacurencu a depus in Parlament o initiativa legislativa care prevedea eliminarea conditiei de cvorum la referendumul national. Belacurencu propunea eliminarea cvorumlui de 50% la referendumul pentru revizuirea Constitutiei precizand ca pentru validarea acestuia este necesara participarea a cel putin 30% din alegatorii inca scrisi in listele electorale permanente. 







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4494 vizualizari

  • +42 (44 voturi)    
    :) (Marţi, 16 aprilie 2013, 12:32)

    Analfabet [utilizator]

    E neconstitutionala oricum... Ei trebuiesa ia masuri asfel incat orice referendum trebuie sa exprime vointa majoritatii. 30% nu e majoritate. Cand nu se atinge pragul inseamna ca referendumul nu-si avea rostul. Ceea ce reprezinta tot un mesaj. Legea trebuie modificata astfel incat, daca nu este cvorum, cel care a propus referendumul sa plece. Pentru ca e clar ca se afla pe alta planeta.
    • +11 (17 voturi)    
      Ce fel de majoritate mai este aia?! (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:59)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Analfabet

      Astia s/au tampit?!
      A, am uitat, tampiti sunt cei care au votat usele!
      Sunt cei care mai au incredere in ei dupa ce i/au impozitat, dupa ce i/au mintit....
      Daca auzeam pe cineva vorbind despre Romania de rau, il omoram in anii '90. Acum VREAU SA PLEC DIN TARA ASTA de RAHATI!
      CHIAR SI LA VARSTA MEA!
      • -4 (6 voturi)    
        super! (Marţi, 16 aprilie 2013, 16:21)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        facem asa:
        - tu o tai din tara asta de rahat si incerci sa iti faci un rost aiurea chiar si la varsta ta.
        - eu raman aici in tara asta de rahat fericit ca am mai scapat de unul caruia trebuie sa ii platesc in curand pensie.

        Problema cu tara de rahat este ca de deranjeaza atata timp cat iti bagi nasul acolo unde este rahatul.
    • +5 (7 voturi)    
      Comment sters de user (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:09)

      NL [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

      • +3 (3 voturi)    
        Da, gresesti (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:23)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui NL

        Sunt mai multe greseli de fapt:
        Din aia 100, 80 sunt pe liste electorale permanente, si 20 sunt din aia de muncesc prin afara, sau nu-s trecuti pe listele permanente din alte motive. Deci 30% se calculeaza din aia 80, nu din 100 (adica Diaspora e taiata de la orice referendum la capitolul "cvorum"). Asa ca 30% ar reprezenta 24.

        Dupa care, cei 25% se aplica tot la cei 80, nu la cei care efectiv au votat (minim 24 votanti pt validarea prezentei) deci ai nevoie ca 20 sa voteze pt referendum pt a fi validat, chiar daca s-au prezentat 24 sau 90 la vot (considerand ca maximum ar fi 100, iata ca se poate aproba un referendum daca capeti 20% din voturi...).
    • 0 (0 voturi)    
      o fisura in rationament (Miercuri, 17 aprilie 2013, 0:42)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui Analfabet

      O parte dintre cei ce nu se prezintà la vot, au sigur o "vointà". Dacà sunt 20% « pentru », ii adunàm cu cei 30% si obtinem adevàrata vointa majoritarà a tàrii!
      Este irational sà pretindeti, cà cei ce stau acasà sunt 100% contra celor 30%, din propunerea de lege.
  • +26 (28 voturi)    
    De fapt e cu dedicatie... (Marţi, 16 aprilie 2013, 12:33)

    JestersTear [utilizator]

    ... pentru Cararau!
    :-)
    • +18 (20 voturi)    
      Crin Antonescu e disperat sa ajunga presedinte (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:28)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

      PNL si PSD si-au dat mana pt ca orice referendum sa poata fi decis DOAR de votantii USL, adica "25% din cei inscrisi pe listele electorale permanente."

      adica Antena 3 si Realitatea TV sa scoata la vot 25% dintre cei cu drept de vot si ei sa decida pt ceialti 75% dintre romanii cu drept de vot PLUS pt cele cateva milioane fara drept de vot.
  • +32 (34 voturi)    
    De ce nu 1 singur votant? (Marţi, 16 aprilie 2013, 12:34)

    Anjo [utilizator]

    Ce tot va mai ascundeti mai baieti? Nu mai bine dati voi o lege cum ca e de ajuns sa fie un vot valid si referendumul este validat? Ce tot umblati cu jumatati de masura?
    • +6 (8 voturi)    
      corect! (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:09)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

      Si pana la urma de ce mai e nevoie de refeerendum?
  • +22 (24 voturi)    
    o lege pur si simplu neconstitutionala (Marţi, 16 aprilie 2013, 12:36)

    snowflake [utilizator]

    .
  • +30 (32 voturi)    
    Eu propun doar 1 % (Marţi, 16 aprilie 2013, 12:36)

    marc.andre [utilizator]

    Cel mai bine ar fi ca pragul de validare sa fie 1 %... ca am vazut ca 50 % e muuuult prea mult.

    Cum au calculat de s-a ajuns la 30% ? Dupa ce "formula"? De ce 30 % si nu 31%, sau 23%?
    • +21 (23 voturi)    
      de ce nu? (Marţi, 16 aprilie 2013, 12:47)

      olybat [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Care este logica intradevar
      Referendum inseamna sa iei pulsul poporului
      pulsul poporului se ia cu o majoritate nu testezi apa in stanga si in dreapta trebuie sa intrebi macar jumatre sa vezi cum sta treaba
      Un calcul simplu
      sunt in tara asta 9 milioane de oameni activi (votanti)
      din care 3-4 milioane la privat majoritatea tineri care se chinuie sa supravietuiasca 5 milioane la stat/pensionari/asistati social
      pai daca la referendum ii punem doar pe comunisti si pe asistatii sociali ajungem la 33% , sa inteleg ca asta e pulsul poporului ?
      fratii nostrii aveti grija cum va jucati cu cifrele
      sar putea in loc de 400 sa ramaneti 300 , sau sa nu mai ramaneti deloc
  • +17 (19 voturi)    
    Basescu sah cu USL,,, (Marţi, 16 aprilie 2013, 12:42)

    pedepsitorul [utilizator]

    Cum face o mutare Basescu, cum apare si efectul din partea USL!

    A zis Basescu de mult ca e de acord cu 30% pt validare la referendum, daca imi aduc bine aminte a fos in emisiune la Diaconescu!

    Dar cei care au pierdut timpul scriind aceasta lege, au uitat ca 80% din Romania, au spus ca vor 300 de prlamentari?

    Iar acum diferta de 200 care este in plus, scrie legi care sa ii apere !!! fmm Pona si Antonescu!
    • +8 (10 voturi)    
      ai inteles prost (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:29)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Basescu nu a zis "ca e de acord cu 30%" ci ca POATE fi o solutie insa DOAR pt validarea Constitutiei
      • -5 (11 voturi)    
        eh (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:04)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Asta este dilema lui Băsescu: cum să treacă la referendum regionalizarea României (obligatorie, nu e după noi), dar să nu treacă demiterea sa (opțională).
        • +1 (3 voturi)    
          exact (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:59)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          te apuca rasu-plansul
  • +21 (23 voturi)    
    pragul..... (Marţi, 16 aprilie 2013, 12:53)

    translativus [utilizator]

    ...de 30% necesar validarii Referendum-ului se inscrie perfect in jocul politicienilor de a-si intari si mai tare sistemul politic parlamentar, indepartand si mai mult de la luarea deciziilor tocmai demos-ul, in numele caruia s-a construit marea minciuna mondiala numita DEMOCRATIE PARLAMENTARA si demonstrand inca o data ca de fapt acest sistem politic nu este altceva decat o SMECHEROCRATIE PARLAMENTARA.

    Incet dar sigur, politicienii ne feudalizeaza prin asazisa regionalizare si in acelasi timp isi pregatesc si legile prin care ni se ia si ultima posibilitate de a spune NU !

    Imaginativa un Referendum intr-una din noile regiuni in care nu sunt mai mult de 2,5 milioane de locuitori iar intrebarea este : Vreti autonomie teritoriala fata de Romania ?
    Cine credeti ca va castiga daca rezultatul este valid doar cu 30% din voturile exprimate iar 15,1%, adica 375 de mii vor spune DA ?

    Ce idioti marsavi pot gandi si adopta o astfel de lege ? Ii intereseaza pe ei de aceasta tara ?
  • +20 (22 voturi)    
    Majoritatea devine 30% participare si 25% din list (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:01)

    alex1234 [utilizator]

    1. Majoritatea 50%+1
    devine 30% participare si 25% din liste

    2. Majoritatea devine 30% participare si 25% din liste

    De ce nu 5% participare si 10% din liste? Daca tot

    suntem mult sub 50%

    3. Porcariile lor Constitutionale trebuie sa treaca cu orice pret

    4. Practic asta-i Democratia "lui peste"!

    5. Vedeti acum ce sunt in stare, sa faca unul care a furat o teza de doctorat si altul care a ramas de 2 ori repetent...
  • +18 (20 voturi)    
    la un calcul rapid (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:01)

    furioasa [utilizator]

    este suficient sa voteze pentru, 7.5% din populatia cu drept de vot si este validat orice. Adica asta inseamna cam 1.4 milioane de votanti (25%*30%=7.5%). Si se vor gasi oricand 1.4 milioane de spalati de antene.
    • +13 (15 voturi)    
      Nu chiar... (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:48)

      airwave [utilizator] i-a raspuns lui furioasa

      Nu prea e asa, daca legea e cum zic ei: 25% din totalul celor cu drept de vot (adica inscrisi pe liste, nu prezenti) trebuie sa voteze afirmativ. Daca presupunem 18 milioane de cetateni cu drept de vot, asta ar insemna ca o eventuala Constitutie ar putea fi votata cu o prezenta la vot de 5.4 milioane (30% din 18 milioane), din care 4.5 milioane sa voteze in favoarea modificarii (25% din 18 milioane).
      Uite dracia dracului, cum corespunde cifra asta de 4.5 milioane fix cu voturile luate de USL la ultimele alegeri... ce coincidenta!
      Legea asta nu va trece niciodata de CCR, din fericire.
      • +5 (5 voturi)    
        aveti dreptate (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:03)

        furioasa [utilizator] i-a raspuns lui airwave

        dar si asa , se incadreaza in procentul spalatilor de antene.
  • +10 (12 voturi)    
    Vot prin corespondenta (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:21)

    Adi_ro [utilizator]

    Unu' n-ar propune un proiect pentru a se putea vota prin corespondenta....
    Prezenta la vot ar fi semnificativ mai mare intrucat multi isi desfasoara activitatea in alte orase decat cele de domiciliu.
    Dar deh, nu avantajeaza pe nimeni sa fie incurajati sa voteze cei ce muncesc si, eventual, gandesc. Tot pensionarii sunt baza.
  • +10 (12 voturi)    
    cu lupa pe ei (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:39)

    seek4fun [utilizator]

    In conditiile acestei propuneri, nu ne ramane decat sa fim vigilenti la dezbateri si sa ii supunem pe acesti impostori unor presiuni pentru ca aceasta cacealma sa ajunga la cosul de gunoi si nu in legislatia romaneasca.

    Toti cei care au propus asa ceva nu sunt altceva decat niste IMPOSTORI pentru ca nu servesc interesul cetatenilor romani, singurul scop care justifica existenta Parlamentului tarii noastre. Mai mult chiar, il submineaza in cel mai josnic mod cu putinta!

    La parchet cu toti acesti penali care ameninta grav interesele nationale si libertatile cetatenesti (pentru care unii au platit cu propria viata)!
  • +7 (9 voturi)    
    bai tata.... (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:51)

    ala_ [utilizator]

    cum sa schimbi legea fundamentala cu doar 30% din populatie?
    trebuie sa fie 75, nu 30!!!
    Constitutia nu se poate schimba dupa cum bate vantul. Tocmai, ea trebuie sa fie foarte ferma.
    Problema lor este cu Basescu. Ei bine, basescu nu este deasupra constitutiei. Este o mare prostie sa schimbi pragul doar pt a putea folosi asta ca o arma politica. Tocmai asta trebuie evitat. Constitutia nu trebuie sa devina o arma politica.

    Eu inteleg dilema cu prezenta la vot...dar se poate ajusta organizarea scrutinului. nu prezenta.
    va dati seama ce porcarii pot sa apara? Vin niste idioti si propun io stiu ce, ceva ce lumea preocupata cu problemele lor nu intelege si nici nu se simte afectata...
  • +5 (7 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:53)

    NL [anonim]

  • +6 (8 voturi)    
    30% este putin. (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:57)

    Azra [utilizator]

    Un referendum omologat cu 30% participare a populatiei nu este relevant, intrucat de la inceputuri referendumul a fost conceput pentru a sonda opinia unui numar cat mai mare a populatiei dintr-o tara, intr-o problema importanta pentru toti. In Elvetia, in care se organizeaza cate un referendum cel putin odata la trei luni, majoritatea ceruta este de 50% iar Elvetia este cotata ca o tara democratica.
    Daca se vrea intr-adevar sa se faca ceva care sa consolideze referendumul si sa il faca relevant, apoi ar trebui sa se finalizeze in cateva saptamani, cel mult, mult asteptatele rezultate ale recensamantului de acum aproape doi ani,ingropate pe undeva, ca sa stim cati romani suntem in aceasta tara si, apoi, pe aceasta baza sa se definitiveze rapid, in alte cateva saptamani, listele electorale, ca sa se evite odata pentru totdeauna bulibaseala de la ultimul referendum.
    Altfel, insasi ideea de referendum va cadea in derizoriu.
  • +5 (5 voturi)    
    Efectul Nascase (cu mandatul prezid. de 5 ani). (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:59)

    Alius [utilizator]

    Parca-l vad pe Antenescu demis cu 25% intr-un viitor referendum.
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:47)

    [anonim]

  • +6 (6 voturi)    
    :)) (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:52)

    Trojan.H [utilizator]

    30% e un prag prea ridicat. Daca nu-l coboara la 15% n-au nicio sansa. Ba chiar 5 %, pentru siguranta. Iar dupa ce vor da lovitura finala cu aceasta constitutie mafiota, pina cel tirziu in toamna vor schimba din nou, orice referendum va fi validat cu cel putin 80% prezenta.
    Hai pa!
  • +4 (4 voturi)    
    Ordin de la P(e)N(a)L(i): (Marţi, 16 aprilie 2013, 16:12)

    neagoe [utilizator]

    Ordin de la Cacarau si Felixescu:

    Parlamentarii trebuie lege procentul de participare la un referendum de gradul de incredere in persoanele lor: cu cat scade gradul de incredere in parlament cu atat sa scada procentul de participare la un referendum.

    Heil Cacarau!

    Po(a)nta se executa, ca altfel il ia mama dracu' (aka Haznaua 3).
  • +5 (5 voturi)    
    daca nu este 50%+1 nu este REFERENDUM (Marţi, 16 aprilie 2013, 16:47)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    e japca !
  • +6 (6 voturi)    
    Belacurencu: "electoratul nu are simt civic" (Marţi, 16 aprilie 2013, 16:58)

    un dac [utilizator]

    bine ca ai tu simti civic.
    de ce dracu va mai obositi sa conduceti niste prosti si inculti, adica pe noi?
    O parte a electoratului este scarbita de mojici ca tine, om cu 2 fete ce esti, ba asociat, ba administrator la Dobrogea Gaz Tulcea, falsificator de acte si incompatibil cu calitatea de senator.
    Te-ai nascut la Mila 23, dar sper din tot sufletul sa treci putin si pe la Periprava.
  • +4 (4 voturi)    
    încet-încet, usl asigură condițiile (Marţi, 16 aprilie 2013, 19:56)

    visio [utilizator]

    unui Stat dictatorial; încep prin a modifica legi aparent nesemnificative, ca aceasta, și vor sfârși prin a impune Președintele ales de parlament; chiar privind situația dintr-un punct de vedere neutru, e clar că se urmărește dictatura indiferent de cine este la putere; că vorbim de usl sau pdl sau xyz, condițiile necesare pentru dictatură sunt funcționale și gata de ”luptă”; în acel moment, nu va mai exista un Președinte care are puterea să dizolve parlamentul, cetățeanul de rând nu va avea voie să strige ”jos cutare sau cutare”.
    dar, când ai o populație proastă, nu prea poți face mare lucru;
    din aceste realităț, se va naște un alt Hitler care va vinde gogoși alegătorilor tâmpiți...istoria ne arată tot ce trebuie să știm;
    întrebarea este: de dragul unor infractori, puțin dar influenți, merită să nenorocești o națiune? se pare că răspunsul lui Ponta este afirmativ.
  • +4 (4 voturi)    
    nu sunt de acord (Marţi, 16 aprilie 2013, 21:55)

    comentez [utilizator]

    Democratia e cand majoritatea decide.
    Daca nu e prezenta de 50% inseamna ca majoritatea a decis sa nu participe la vot.

    Asa se deschida calea la multe derapaje. De ce 30% si nu 20% ? Sau chiar 10% ?
  • 0 (0 voturi)    
    nu trebuie lasati (Miercuri, 17 aprilie 2013, 12:13)

    Gaby51 [utilizator]

    In cazul acasta ar trebui sa le facem o bucurie: sa mergem la referendum dar sa facem asa incat multe, f. multe voturi sa fie anulate.
    • 0 (0 voturi)    
      nu conteaza (Miercuri, 17 aprilie 2013, 14:41)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui Gaby51

      tot ramane valid, indiferent de numarul voturilor nule.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by