​Premiul Nobel pentru Medicina

Ghid practic: Cum ne aparam mostenirea genetica?

de L.P.     GiftBooks.ro
Luni, 28 august 2017, 12:14 Actualitate | Recomandare de lectura

fakepath\miracolul-telomerilor
Foto: Hotnews

V-ati intrebat vreodata de ce unele persoane de saizeci de ani arata si se simt ca unele de patruzeci si vice-versa? Pe langa ceilalti factori cunoscuti care afecteaza imbatranirea si imbolnavirea, dr. Elizabeth Blackburn a descoperit telomeraza, enzima care hraneste si intregeste telomerii, protectorii mostenirii noastre genetice. Lungimea si sanatatea telomerilor sunt esentiale pentru sanatatea si longevitatea organismului uman.

Cartea ne arata ca exercitiile fizice, calitatea somnului, alimentatia si chiar anumite substante chimice ne afecteaza profund telomerii si ca stresul cronic, gandurile negative, relatiile tensionate si chiar mediul social in care traim au efecte negative asupra acestora.

Inspirandu-se din ultimele cercetari stiintifice, autoarele prezinta liste de alimente sanatoase pentru telomeri, propun tipuri de exercitii fizice si mentale prin care sa ne protejam de stres si informatii despre cum sa ne protejam copiii astfel incat acestia sa nu dezvolte telomeri scurti.

Este prima carte care explica modul in care imbatranim la nivel celular si cum putem sa ne pastram sanatatea cromozomilor si a celulelor prin schimbari simple ale stilului de viata.

„Aceasta carte este revolutionara prin faptul ca transforma modul in care gandim despre sanatate, boala si moarte, prezentandu-ne o imagine extraordinara a imbatranirii sanatoase. Importanta acestei carti nu poate fi subliniata indeajuns." - Dr. Dean Ornish, autor al bestsellerului The Spectrum, fondator si presedinte al Institutului de Medicina Preventiva

„O sinteza exceptionala de factori biologici si psihosociali care cresc longevitatea prin efectul pe care il au asupra telomerilor. Aceste noi progrese ale cunoasterii ingaduie oamenilor sa aiba o viata mai lunga si mai sanatoasa." - Albert Bandura, profesor emerit la Universitatea Stanford

Dr. Elizabeth Blackburn a primit in 2009 Premiul Nobel pentru Medicina, impreuna cu doi colegi, pentru descoperirea telomerazei si a rolului telomerilor in procesul imbatranirii. In 2007, a fost inclusa de revista TIME in lista celor mai influenti 100 de oameni ai planetei. In prezent, este presedinte al Institutului Salk.

Dr. Elissa Epel este experta in psihologia sanatatii si studiaza relatia dintre stres, imbatranire si obezitate. Este director al Centrului pentru imbatranire, metabolism si emotii de la Universitatea din San Francisco.

Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.