Afacerile ilegale derulate de catre unele companii intrate in ultima perioada pe piata portuara, incurajate si chiar facilitate de Gheorghe Moldoveanu, directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, reprezinta principalul motiv al apropiatei schimbari din functie a acestui personaj extrem de dubios al lumii portuare.

In privinta matrapazlacurilor orchestrate de actualul director general al CN APMC, cotidianul „Replica” a publicat in ultima perioada mai multe articole de investigatii, prezentate in exclusivitate cititorilor nostri, referitoare la externalizarea aproape integrala a celor mai profitabile servicii portuare.

Aceste tunuri care au condus la umflarea buzunarelor lui Gheorghe Moldoveanu si a protectorilor sai din randul fostei conduceri a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului s-au bazat aproape de fiecare data pe organizarea unor licitatii trucate, tinute cat mai departe de ochii opiniei publice si al caror rezultat a fost anuntat doar castigatorului, la mai multe saptamani de la

desfasurarea licitatiilor asa-zise oficiale.

De altfel, inca de la inceputul acestui an, in culisele comunitatii portuare se vehiculeaza mai multe nume din anturajul noii Puteri, care ar urma sa-i ia locul lui Moldoveanu la sefia Administratiei Portului Constanta.

Despre schimbarea din functie a lui Moldoveanu, oficiali din cadrul Ministerului Transporturilor ne-au precizat ca aceasta masura demult asteptata va interveni, cel mai probabil, dupa data de 15 ianuarie a.c., care este termenul pana cand noul Executiv urmeaza sa definitiveze numirea noilor secretari de stat.

Dupa numirea secretarului de stat insarcinat cu conducerea Departamentului Transporturilor Navale va urma si luarea deciziilor pentru numirea noului director general al Administratiei Porturilor Maritime Constanta si, potrivit unor informatii inca neoficiale, chiar si al Autoritatii Navale Romane.