Grupul Saint Gobain ocupa locul 1 in lume la productia de tevi, ranforsari, materiale ceramice, plastice si abrazive, locul 2 in lume pentru productia de geam plat si recipienti, locul 1 in Europa pentru productia de geam plat si ca distribuitor de materiale de constructii.

Acest important grup international a inceput, la Calarasi, construirea celei mai mari fabrici de geam plat din Europa, deoarece aici a gasit sprijin din partea liderilor locali, a cumparat teren, are acces la trei cai de comunicatii (sosele, cai ferate si transport naval) si amplasare la o distanta minima fata de sursa de nisip necesar fabricarii geamului.

Investitia de la Calarasi se ridica la o valoare de peste 20.000.000 euro si va asigura un numar de <>peste 1.000 locuri de munca, atat in productia directa, cat si in serviciile conexe, la acest moment avand un numar de peste 300 de angajati.

Derularea proiectului se afla in aceasta perioada in conformitate cu etapele prevazute, astfel ca in data de 12 ianuarie a.c. are loc inaugurarea oficiala a depozitului de la Calarasi.

Saint Gobain Glass Romania a pregatit pentru aceasta zi o prezentare cu datele-cheie ale proiectului ce a prins viata la Calarasi. Concernul francez pune in aceasta zi la dispozitia invitatilor vizitarea liniei tehnologice, cu studierea amanuntita a principalelor puncte de interes.

Istoricul grupului Saint Gobain

In anul 1665, omul de stat Jean-Baptiste Colbert a pus bazele producerii oglinzilor fine pentru Curtea Regala de la Versailles, infiintand „Manufacture Royale des Glaces de Miroirs".

Cativa ani mai tarziu aceasta s-a unit cu o alta fabrica ce producea oglinzi mari, avand cladiri situate pe ruinele Castelului Saint Gobain, in Nord-Estul Frantei.

Noua companie preia denumirea „Saint Gobain" si ulterior este incredintata antreprenorilor privati care in anul 1688 introduc tehnologia industriala a turnarii sticlei.

Trecerea de la manufactura la organizarea de linii de productie a permis ca in secolul al XVIII-lea Saint Gobain sa devina o companie puternica, castigandu-si suprematia pe pietele din Franta si din restul Europei.

In secolul al XIX-lea piata de constructii s-a maturizat, dezvoltarea acesteia cunoscand o amploare fara precedent. Pentru noile constructii de blocuri si magazine sticla era indispensabila si necesara in cantitati foarte mari.

Saint Gobain deschide primele filiale in Germania, Italia si Spania. Pentru grupul Saint Gobain, prima parte a secolului al XX-lea este marcata de noi materiale si de diversificarea procedurilor de fabricatie.

Apar produse ca izolatii, armaturi, containere, materiale abrazive, conducte, precum si sticla pentru industria de automobile. Dupa 1900 se initiaza noi proiecte in Europa de Est, pe continentul American si in Asia, Saint Gobain oferind produse atat pentru domeniul constructiilor, cat si pentru cel al industriei de automobile.

Inceputul anului 2000 marcheaza incheierea unui proces de profunde schimbari in activitatile si structurile grupului Saint Gobain.

Activitatea se concentreaza pe domeniile in care dispune de pozitii puternice, putin expuse situatiilor conjuncturale. Totodata, realizarile in materie de tehnologie sunt intarite printr-o puternica orientare spre clientul final, realizata la nivelul retelelor de distributie.

Originea titulaturii de „Saint Gobain"

Denumirea „Saint Gobain" vine de la numele unui sat din departamentul Aisne din Franta, sat care a fost ales pentru a dezvolta tehnica producerii gemului plat.

Acest sat era asezat langa trei importante resurse naturale, si anume: paduri pentru lemnul de foc, nisip pentru producerea sticlei si apa pentru transportul produselor finite.

Anii au trecut si producatorul de sticla Saint Gobain si-a diversificat productia si a cucerit noi piete de desfacere.

La ora actuala firma are un numar de 175.000 de angajati care lucreaza in 46 de tari in 1.200 de companii: in America de Nord – 15%, America Latina – 8%, Franta – 30%, Germania – 11%, tarile Benelux – 3%, Spania si Portugalia – 5%, Italia – 3%, Anglia si Irlanda – 10%, alte tari europene 8% si in restul lumii 7%.

Structura productiei este repartizata astfel: geam plat – 14%, materiale de constructii – 9%, materiale ceramice, plastice si abrazive – 11%, tevi – 5%, recipienti pentru industria alimentara si farmaceutica – 13%, distributie materiale de constructii – 37,5%.

In anul 2000 a avut venituri de peste 28 miliarde euro, din care bugetul alocat cercetarii si dezvoltarii a depasit 150 milioane euro.