Adunarea Generala a Actionarilor bancii Romexterra Bank SA s-a desfasurat ieri la Casa de Cultura a Sindicatelor "Mihai Eminescu" din Targu Mures.

A fost prezentat raportul Consiliului de Administratie si Raportul auditorului financiar pentru exercitiul financiar 2005, au fost discutate si aprobate situatiile financiare anuale pentru 2005 precum si destinatia si repartizarea profitului.

Au mai fost aprobate bugetul de venituri si cheltuieli, programul de investitii si programul de activitate pentru anul 2006. Managementul bancii a prezentat strategia de dezvoltare actualizata pentru perioada 2006-2009.

Interes german pentru Romexterra

Romexterra Bank este una dintre cele cinci banci cu capital majoritar autohton ramase pe piata. In aceasta perioada pe piata au aparut informatii privind vanzarea acestei unitati bancare catre concernul german Bayeriche Landesbank.

Presedintele Consiliului de Administratie al Romexterra Bank, Radu Adrian, a confirmat ieri interesul nemtilor pentru unitatea bancara, dar a declarat ca discutiile nu sunt intr-o faza terminala.

Adrian Radu a precizat ca se poarta discutii cu mai multe grupuri de investitori straini interesati sa intre in actionariatul bancii.

Reporter: Puteti confirma sau infirma vanzarea Romexterra Bank catre Bayeriche Landesbank?

Presedintele Radu Adrian: Exista un interes manifestat din partea grupului german pentru a intra in actionariatul bancii, dar nu pot afirma ca se pregateste acest lucru. Discutii exista, decizia nu o va lua managementul ci actionarii.

Avem discutii cu mai multi investitori straini interesati sa participe la capital sau prin linii de finantare.

Rep: Cum apreciati hotararile luate de AGA?

R.A. : Au fost adoptate hotarari obisnuite pentru Adunarea Generala a Actionarilor. Nu au fost discutate sau adoptate hotarari exceptionale.

Rep: Care sunt principalele obiective ale strategiei pentru perioada 2006-2009?

R.A.: Avem in vedere numeroase obiective pentru dezvoltarea bancii. Ne propunem cresterea cotei de piata pana la valoarea de 30 la suta pentru produsele care aduc cea mai mare valoare adaugata. Pana in 2009 vizam pozitia a sasea pe piata cardurilor bancare, acum ocupam locul sapte.

De asemenea ne-am propus cresterea ponderii vanzarilor produselor de retail pana la 30-45 la suta din totalul produselor. In privinta retelei, pana la finalul anului 2006 dorim sa avem 100 de unitati, numarul acestora sa creasca pana la 130 in 2008, iar in 2009 sa avem 180 de unitati.

In plus dorim sa putem furniza 30-45% din servicii prin canalele de distributie alternative.

Indicatori bancii:

Bayern Landensbank este principala banca a landului german Bavaria, si inregistra la jumatatea lui 2005 un profit operational de aproape 600 milioane euro, in crestere cu 50 la suta, avand active de circa 400 de miliarde de euro. Si Romexterra Bank a obtinut un profit brut in crestere cu 50 la suta in 2005, circa 6.2 milioane de euro.

Activele bancii romanesti au crescut de doua ori si jumatate in 2005, pana la putin peste un miliard de lei, avand o cota de piata de 0.7 la suta si 40 de unitati teritoriale.