Metro Cash & Carry nu-si respecta clientii, ii considera carpa de care angajatii lui isi pot sterge frustrarile, in schimb a gasit modalitatea „perfecta" de a-si ascunde gunoiul sub pres - cel putin asta crede conducerea lantului de magazine la Constanta.

Si daca luam in considerare si semnalele din restul tarii, se poate ajunge la concluzia ca ceea ce va vom relata este, de fapt, o „buna" practica pentru intreaga afacere intitulata Metro. Cotidianul „Replica" de Constanta semnala, in numarul de joi, 20 aprilie a.c., care sunt practicile din Metro 2 - mai exact cum sunt tratati clientii hypermarketului mentionat.

Mai mult, „Replica" atragea atentia ca, intr-un magazin de asemenea talie este de-a dreptul scandalos ca un produs achizitionat cu buna-stiinta sa aiba componente in minus, mai mult, ca respectivele componente sa nu existe de rezerva pe rafturile aceluiasi Metro 2.

Cum a rezolvat Metro Cash & Carry problema sesizata? Cumparand tot tirajul „Replica" din acea zi! Mai pe indelete explicat, in data de 20 aprilie a.c., atunci cand a fost publicat articolul cu titlul „Metro trage spre faliment" - material in care reporterul cotidianului nostru arata lipsa crancena de bun-simt intr-un loc in care ar fi trebuit sa functioneze expresia „clientul nostru, stapanul nostru" - angajatii aceluiasi hypermarket au fost alergati prin tot orasul pentru a cumpara absolut toate exemplarele ziarului „Replica" din data mentionata.

Pe de o parte, ziarul s-a vandut - nimic de zis - numai ca am fi preferat, sincer, ca cetateanul simplu, cel mai probabil tepuit de onor „marele" Metro, sa citeasca si sa vada ca noi am luat atitudine. Sau, in cazul in care ar fi fost vorba despre un constantean care nu a apucat sa fie fraierit de Metro, acesta sa stie de la ce sa se astepte.

Pe de alta parte, ne indoim la modul cel mai serios ca atitudinea conducerii Metro, demonstrata in data de 20 aprilie a.c., este una sanatoasa.

Adica, in loc sa se ingrijeasca de remedierea crizei lantului de magazine pe care il reprezinta, prin achizitionarea marfurilor corespunzatoare si prin oferirea unor servicii de buna calitate (incluzand aici mai ales atitudinea angajatilor - sefi de raioane), cei de la Metro au preferat sa faca o „gaura" (nejustificata!) la buget pentru a cumpara toate exemplarele

„Replica" de la chioscuri. Acest lucru nu rezolva problemele Metro, respectiv ale angajatilor care arata ca greata si sictirul fata de client sunt cartea lor de vizita si dovedeste doar ca sefii Metro Constanta sunt la fel de buni manageri precum „gospodina" care ascunde gunoiul sub pres.

Partea proasta pentru domniile lor este ca vorba mai merge si din gura in gura sau, si mai frumos si revolutionar: pe internet, in editia on-line a cotidianului Replica!

Clientul Metro, verificat si in chiloti daca se poate

Cat de multe si spinoase sunt problemele Metro Cash & Carry in Constanta va vom relata si in numerele viitoare - ne ramane deja anuntata datorie de a detalia cum anume a pus mana Metro 2 pe terenul pe care a fost ridicat… Incalcita si cu damf de ilegalitate povestioara in cauza.

Pana una-alta, atentionam conducerea hypermarketului ca este de-a dreptul stupida urmatoarea situatie: intri, relaxat, in Metro.

Ce se intampla in secunda imediat urmatoare? Se aude o voce enervanta si pe un ton care vrea sa demonstreze ca acolo stapanul nu este… „amaratul" de client care in vecii vecilor amin nu se va ridica la nivelul domniilor lor angajatii Metro: „Cardul? Aveti card?!".

Pus la respect din prima, clientului nu ii mai ramane decat sa isi cumpere te-miri-ce si Doamne fereste sa indrazneasca vreun client sa intrebe responsabilii de raioane ceva… Dupa care, urmeaza plata si… iesirea.

Nu oricum, ci controlat la produse, cu factura in brate - aceasta este imaginea unui client umilit si controbait prin haine, poseta, carucior cu d-ale gurii… Nu cumva sa fi furat vreo guma de mestecat „amarasteanul"! Pe cei de la casa insa… cine ii verifica? Vom reveni.