In luna mai, Agentia Judeteana pentru Formare Profesionala Mures (AJOFM) a produs o mo(n)stra de brosura privind facilitatile acordate atat pentru absolventi cat si pentru angajatori prin Legea 76/2002 privind asigurarile de somaj.

In fapt, brosurica, din cele 20 de pagini, inclusiv copertile, este un omagiu adus propriei persoane de catre Luminita Core, directorul executiv interimar al AJOFM Mures.

AJOFM Mures a scos luna trecuta o brosura, intitulata apotetotic "Cariera mea… incotro", destinata liceenilor din aproximativ 20 de unitati scolare din judet.

Brosura, numarand 20 de pagini, inclusiv copertile, debuteaza cu un fel de cuvant inainte, semnat de Luminita Core, directorul executiv interimar al agentiei, in care aceasta tine un discurs pamantiu, de parca pe bietii elevi care ies de pe bancile liceelor ii asteapta o adevarata nenorocire la absolvire.

"Viata in acest moment va pune la incercare si voi aveti posibilitatea de a alege ce faceti mai departe: sa urmati o facultate, sa va calificati intr-o meserie care are cautare pe piata muncii sau sa va angajati", le transmite Luminita Core liceenilor mesajul sau care aduce a anunt mortuar.

Dupa o introducere, pret de o jumatate de pagina, suntem instiintati de ce a fost tiparita/imprimata aceasta brosura, si anume pentru ca absolventii sa ia cunostinta de facilitatile oferite angajatorilor si absolventilor prin Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea fortei de munca.

Urmatoarele sase file sunt dedicate astfel informatiilor despre indemnizatia de somaj, facilitatilor oferite absolventilor, respectiv angajatorilor, si conditiile in care se acorda acestea.

Alte cinci pagini sunt dedicate alegoriei broscutelor, pagini inserate, potrivit Luminitei Core, pentru ca elevii carora le-a fost dedicata brosura sa fie atrasi si sa o citeasca. Povestea este simpatica, doar ca ne-am mira sa fi avut efectul scontat.

Buuuun. Si am ajuns la visul devenit realitate, adica la cele trei pagini in care Luminita Core ne descrie viata sa profesionala petrecuta intre vise si realitate. Nu comentam calitatile literare sau dimpotriva ale directorului executiv, dar intelegem sa punctam alte aspecte.

Imagine pentru interimat

… Si anume faptul ca pe bani publici, e drept ca in acest caz, daca ne luam dupa declaratia Luminitei Core, investitia in propria-i imagine nu a fost mare. Adica, 200 brosuri, care au fost raspandite la 20 de licee din judet (distribuite dupa ce sefii AJOFM, Core si adjuncta Monica Sandor au fost invitate sa "conferentieze"), fiecare insemnand 5 coli A4.

Adica, aproximativ 2 topuri de hartie, care costa pana in 300 de mii de lei ROL. Mai adaugam tonerul color, pe care e drept ca nu il gasesti sub 2 milioane de lei, munca a vreo trei oameni timp de o zi si avem un total cheltuieli in jur de 3,5 milioane lei. O nimica toata, am zice. Doua alocatii de somaj, am completa.

Trecem peste faptul ca Luminita Core nu ne-a putut preciza costurile imprimarii acestei brosurici, "creatie proprie, conceputa de mine si de catre cateva colege".

Imoral, venind din partea unei sef al unei institutii publice, ni se pare faptul, e drept ca metoda a fost introdusa de actualul lider al PD (Dorin Florea), de a-si face publicitate pe banii publici, pe spatelor unor tineri care abia pasesc in viata si a fondurilor de somaj.

O fi avand dreptul AJOFM ca in cadrul masurilor active pe care le pot promova sa tipareasca brosuri, dar nu credem ca acest fapt se refera la reclama "activa" pe care seful si-o face. In al doilea rand, sa nu uitam ca Luminita Core este doar un sef interimar.

Suntem curiosi cate "brosurici" de acest gen a supervizat Core si ce ar spune distinsii controlori financiari privind legalitatea si oportunitatea redactarii si lecturarii povestii de viata "relevante" a directorului executiv al AJOFM.