Vodafone Romania a demarat un proces de licitatie in vederea incheierii de contracte pentru prestarea de servicii de recuperare a debitelor de catre agentii specializate de recuperare a debitelor din Romania.

Obiectul contractului care se va semna il reprezinta desfasurarea, in numele si pe seama Vodafone Romania, de activitati de recuperare a debitelor neachitate de catre clientii companiei si care inregistreaza o intarziere mai mare de 180 de zile de la data celei mai vechi sume datorate (inclusiv actiuni corespunzatoare procedurii judiciare si de executare silita), conform legislatiei romanesti in vigoare.

Daca va considerati un potential colaborator in ceea ce priveste recuperarea debitelor de la clientii nostri, va solicitam sa completati cerintele si sa le trimiteti la Vodafone Romania pana la 1 septembrie 2006.

Pe baza analizei si evaluarii informatiilor primite, toate agentiile de recuperare debite participante la licitatie vor primi raspuns pana la 1 octombrie, suna un anunt al operatorului care a cumparat Connex.

Virtualii recuperatori ai Vodafone trebuie sa indice, pe langa datele financiare, regiunea in care activeaza (Transilvania, Banat, Muntenia, Moldova), orasul in care isi desfasoara activitatea de recuperare a debitelor pentru persoane fizice sau juridice, precum si numarul angajatilor.

De asemenea, societatile respective trebuie sa indice si care a fost cel mai bun, respectiv cel mai slab rezultat, ca procent recuperat din total datorat, pe care l-a obtinut in faza anterioara procedurii judiciare in faza de promovare a actiunilor de recuperare in fata instantelor de judecata (procese comerciale si executari silite) si sa precizeze comisionul pe care vor sa il obtina de la Vodafone.

Mai rai decat Connex

Majoritatea companiilor, inclusiv Vodafone Romania, isi desfasoara o mare parte a activitatii de colectare a restantelor prin agentii specializate, ne-a transmis Felicia Candidatu, coordonator PR Vodafone Romania. Compania care a cumparat Connex anul trecut inregistra, la 30 iunie 2006, 6,7 milioane de clienti.

Reteaua generala Vodafone acopera 97% din populatia Romaniei si 81% din teritoriu, iar reteaua 3G acopera 22 de orase (inclusiv Cluj-Napoca) si 30% din populatia Romaniei. Actionar unic al Vodafone Romania este Vodafone Group, ce reprezinta cea mai mare comunitate de telefonie mobila din lume, cu divizii in 27 de tari si retele partenere in alte 33 de tari.

Vodafone ofera servicii catre 186 de milioane de clienti din intreaga lume. Reamintim ca Biroul Roman de Credit a anuntat va semna un protocol cu operatorii de telefonie mobila, prin care cei care au restante la facturile telefonice sa ajunga pe lista rau-platnicilor. Datele vor intra in baza BRC si vor fi transmise bancilor comerciale, pentru a le analiza in momentul acordarii creditului.

Reticenta in dezvaluirea datornicilor

Cu toate acestea, societatile de telecomunicatii sunt reticente sa dezvaluie numarul datornicilor, sumele restante si felul in care se vor face executarile silite. Din motive de confidentialitate, nu va pot furniza informatii referitoare la procedurile interne in ceea ce priveste numarul de rau-platnici sau masurile luate de compania noastra in caz de neplata.

In ceea ce priveste numarul total de clienti, acesta se ridica la 275.000 la sfarsitul lunii martie 2006, o cifra actualizata urmand sa fie emisa la sfarsitul saptamanii viitoare, o data cu rezultatele financiare pe prima jumatate a anului curent, a mentionat Tereza Valcan, corporate affairs manager Cosmote Romania. Membra a grupului elen cu acelasi nume, Cosmote s-a lansat in decembrie 2005.

Cosmote Romania avea 50.000 de clienti la sfarsitul lui 2005. Compania a anuntat ca va acoperi 90% din teritoriul tarii in vara lui 2006. Grupul, listat la bursele din Atena si Londra, are peste 4,5 milioane de clienti in Grecia si 8 milioane in Europa de Sud-Est. Termenul de plata pentru factura Zapp este de 14 zile de la emiterea acesteia.

Dupa depasirea acestei perioade, se demareaza procesul de recuperare a debitelor pe cale amiabila, fapt ce presupune atat instiintarea abonatului despre cuantumul debitelor pe care le are la compania noastra, cat si masuri de restrictionare a telefonului. In situatia in care nu se ajunge pe cai amiabile la o solutie, incepe actiunea de recuperare a debitului cu ajutorul companiilor specializate.

Executarea silita poate merge pana la recuperarea completa a sumelor restante, a precizat Mariana Ciutacu, marketing&PR specialist Zapp. Compania reprezinta singurul operator de telefonie mobila din Romania care ofera servicii de comunicatii in retea CDMA si are 420.000 de clienti.

Actionarul principal al Zapp este Inquam Limited, companie internationala de furnizare de servicii in domeniul retelelor mobile de comunicatii, controlata de Qualcomm - lider pe piata produselor si serviciilor digitale mobile bazate pe tehnologia CDMA si de Omnia Holdings - fond de investitii din Orientul Mijlociu.