Obiectivul numarul unu a fost si este in continuare satisfacerea nevoilor implicite si explicite ale clientilor, pe fondul modernizarii proceselor si consolidarea afacerilor prin cresterea productivitatii.

In 2006 au fost luate masuri ferme la toate nivelurile decizionale astfel incat sa fie excluse toate sursele care ar fi putut duce intr-un fel oarecare la diminuarea calitatii produselor sau la nesatisfacerea cerintelor clientilor. O buna calitate nu poate fi obtinuta in mod permanent fara un mediu de lucru propice imbunatatirii creatoare a calitatii.

Fiecare persoana din cadrul MCT este un client intern sau extern si prin urmare fiecare participa in mod constient la mentinerea nivelului calitativ al proceselor si produselor si la imbunatatirea continua a calitatii proceselor si produselor.

Au fost puse in slujba acestor obiective toate talentele si experienta angajatilor si colaboratorilor nostrii din cadrul grupului Mechel, au fost furnizate catre acestia intreg necesarul de instruire, echipamente si proceduri iar activitatile s-au desfasurat intr-un climat bazat pe onestitate, adevar si lucru in echipa asociate cu accent pe rezolvarea problemelor.

Mechel pune accent pe calitate

Evaluarea calitativa a sistemului calitatii de catre Lloyd Register si acordarea in continuare a certificatului de autorizare conform SR EN ISO 9001/2001, evaluarea calitativa a laboratoarelor de catre RENAR si acordarea in continuare a certificatului de acreditare a laboratorului conform SR EN ISO/CEI 17025, certificarea de conformitatea a produselor din otel beton de catre AEROQ si certificarea de conformitatea a produselor de sudura - electrozi de sudura si sarma de sudura - de catre Lloyd Register of Shipping, Germanischer Lloyd, DetNorske Veritas, Bureau Veritas, American Bureau of Shipping sunt numai cateva din actiuni intreprinse de catre Mechel Campia Turzii pentru a asigura clientii ca cerintele calitative sunt la nivelul asteptarilor acestora.

In 2006 s-a reusit o reducere semnificativa a caderilor calitative interne si externe, pe fondul reducerii personalului implicat in mod nemijlocit in activitatea de evaluare a calitatii proceselor si produselor concomitent cu implemetarea unui sistem de evaluare statistica a calitatii.

Caderile calitative interne au fost reduse la jumatate in comparatie cu 2005, lucru reflectat in scaderea costurilor de fabricatie, dar mai ales in obtinerea unei calitatii stabile a produselor.

Caderile calitative externe, exprimate in principal prin reclamatiile calitative ale clientilor Mechel Campia Turzii referitoare la produsele livrate, au scazut comparativ cu 2005 dupa cum urmeaza:

• numeric de circa 2,2 ori,

• cantitativ de circa 4,5 ori si

• valoric de circa 17,1 ori,

ajungandu-se ca acestea sa reprezinte sub 0,06% din productia marfa livrata. Este un rezultat bun comparativ cu 2005 si chiar si cu ceilati ani anteriori, dar obiectivele pe 2007 sunt mult mai ambitioase si vor releva un Mechel Campia Turzii mult mai bine cotat in calitatea produselor metalurgice.