In cursul anului 2006, politistii satmareni au avut de solutionat 17 reclamatii din partea unor cetateni, care au vizat furturi de autoturisme. Potrivit specialistului Serviciului de Investigatii Criminale, Compartiment Trafic si Furturi Auto - Marius Ganta, in anul 2006 au fost solutionate doar 12 cazuri. Masinile recuperate au fost predate proprietarilor.

In schimb, in cazul in care, din diferite motive, masinile nu au putut fi restituite proprietarilor de drept, acestea au fost retinute pana la solutionarea cazurilor.

Din lipsa de spatiu la nivel de judet, curtea Politiei Carei a devenit un loc de depozitare a autoturismelor care au fost depistate in trafic cu diferite nereguli. Acestea, in numar de 31, fac obiectul unor dosare penale privind infractiuni de trafic international cu autoturisme furate.

Toate aceste autovehicole au fost furate din strainatate. Potrivit comandantului Politiei Carei - comisar sef Viorel Oros - acestea, gazduite acum in curtea institutiei, au fost ridicate de la proprietari deoarece circulau cu numar fals, aveau certificatul de inmatriculare fals sau nu le corspundea seria de pe sasiu cu numarul din certificat.

Sase dintre autoturisme au fost depistate recent la intrarea in tara la PTF Urziceni.

Intr-un singur caz una dintre masinile ridicate de la proprietar a fost returnata acestuia in baza unei hotarari judecatoresti. Celelalte „bijuterii“ isi asteapta viitorii proprietari. Dupa solutionarea naturii juridice a fiecarei masini, acestea urmeaza sa fie scoase spre vanzare.

Printre cele 31 de autovehicole se regasesc tot felul de marci, incepand de la BMW si Audi de ultima generatie, pana la banalele Dacii 1310. Practic, in curtea Politiei Carei se gasesc bunuri de cateva sute de mii de euro. Acestea stau sub cerul liber, fiind expuse degradarii. In schimb, politistii fac tot ce pot pentru a le proteja, efectuand periodic activitati de intretinere.

Trecand zilnic pe langa ele, angajatii Politiei Carei se uita cu jind la acestea ca si la un fruct interzis. Limuzinele au fost sigilate, respectandu-se astfel normele legale.

Mai mult, acestea sunt ferite de ochii curiosilor de un gard de aproximativ patru metri inaltime. Majoritatea sunt inmatriculate in strainatate, fiind sustrase din tari precum Austria, Germania sau Franta. Astfel, pana la emiterea unor hotarari judecatoresti, masinile vor ramane aici, asteptandu-si viitorii proprietari.