Varujan Vosganian: PNL nu va putea evita discutia legata de colaborarea lui Dan Voiculescu cu Securitatea

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 4 martie 2011, 20:25 Actualitate | Politic

Vicepresedintele PNL Varujan Vosganian a declarat vineri ca respinge ideea demisiei in bloc a conducerii PNL, daca se dovedeste ca Dan Voiculescu a colaborat cu Securitatea, idee avansata de Marius Oprea in urma cu o zi. Vosganian a adaugat ca probabil o discutie pe acest subiect nu va putea fi evitata in PNL, relateaza Mediafax.

"Atunci cand am discutat Legea lustratiei, s-a pus in discutie daca putem face o raspundere colectiva a unei categorii, adica toti care au avut o anumita functie sunt pasibili de astfel de consecinte. Acesta a fost si punctul vulnerabil al acestei propuneri legislative, a fost respinsa de Curtea Constitutionala pe acest motiv.  Daca nu a functionat raspunderea colectiva in ce priveste categorii sociale, nu poate functiona nici in ce priveste colaborarea. Daca un partid intreg trebuie sa se desfiinteze daca un membru de partid este gasit colaborator cu Securitatea sau daca o conducere intreaga trebuie sa demisioneze ca a incheiat un act cu un alt partid, in care este un astfel de om - eu cred ca maine va trebui sa luam lucrurile de la inceput in Romania", a spus Vosganian.

Vicepresedintele PNL a spus ca el, personal, este intr-o situatie delicata in ceea ce priveste subiectul Dan Voiculescu, intrucat nu este in relatii amicale cu acesta.

"Eu sunt intr-o situatie putin delicata, raporturile mele cu Dan Voiculescu par a nu fi dintre cele mai amicale, eu de doua luni, de cand am votat impotriva aliantei cu PC, am interdictie de a aparea la Antene, nu oficiala, dar a functionat", a spus el, precizand ca a fost vorba de contramandari ale invitatiei sale la diverse emisiuni, pe motiv ca s-a schimbat tema.

"Eu, personal, sunt in proces cu editura domnului Voiculescu, mi-a inscenat simulacrul de colaborare cu spionajul romanesc in 2006 si nici pana azi nu am primit scuze, ca dovezi nu avea de unde", a spus Vosganian.

Potrivit lui Vosganian, chestiunea legata de subiectul colaborarii lui Dan Voiculescu cu Securitatea, care tine doar de propria constiinta, nu va putea fi evitat totusi in PNL.

"Fiecare om este pus in fata propriei constiiinte sa decida, insa probabil ca nici in PNL nu vom putea evita o discutie pe aceasta tema. Asta cu demisia in bloc a conducerii PNL este o exprimare naravasa, dar ideea de a ne face pe noi partasi, din PNL, la ce se intampla in alte partide nu este cea mai corecta", a spus el.

Vosganian a precizat ca nu va accepta sa fie "sacrificat" pentru presupusa colaborare a lui Dan Voiculescu cu Securitatea, cum a sugerat Marius Oprea.

"Exista o insula in care animalele, un fel de nutrii, cand se inmultesc, unele dintre ele se duc si se sinucid, ca celelalte sa supravietuiasca. Este un gest de sacrificiu colectiv. Eu nu cred ca noi, liberalii, suntem indeajuns de multi ca unii dintre noi sa se ia de mana si sa se inece singuri ca altii sa mearga inainte. Eu am intrat pe poarta cea mare in 1990. Am iesit din puscarie ca sa facem lumea asta noua. Cel care dormea in pat cu mine avea canadiana plina de sange si nu mai avea dintii din fata, zdrobiti cu patul pustii. Eu am fost in camerele de tortura ale Securitatii. Astfel incat nu permit nimanui, nici domnului Oprea, nici altcuiva, sa faca cu mine fotografie de grup in acest fel. Eu fac fotografie, ma asez in fotografii de grup, dar in asta, nu", a conchis el.

In 5 februarie 2010, instanta Curtii de Apel Bucuresti a constatat ca Dan Voiculescu a avut calitatea de colaborator al fostei Securitati, iar acesta a contestat decizia la instanta suprema.

Intr-un interviu pentru HotNews.ro, Marius Oprea afirma ca nu va demisiona din PNL, dar ii cere lui Crin Antonescu sa faca acest gest.

"Sa demisioneze conducerea. Nu plec din PNL. Sa isi dea ei seama ca au fost tampiti cand s-au asociat cu securistii. Pentru ca asta au facut. Fiindca e vorba aia: "te faci frate cu dracul pana treci puntea". Insa, mi-e teama ca aceasta fratie cu dracul nu va duce spre o cale buna. PNL-ul isi pierde identitatea prin aceste tipuri de aliante batand palma cu tot felul de activisti si securisti", spunea Marius Oprea, care a fost de parere ca alianta liberalilor cu PSD si PC va reprezenta evaporarea dreptei autentice.


Citeste mai multe despre   






















2714 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    Antenescu &comp (Vineri, 4 martie 2011, 20:46)

    mariage [utilizator]

    Gasca lui Antenescu s-a facut de tot rahatul doar pentru a avea acces la antenele lui felix, oportunismul si lichelismul lui Antonescu poate sa duca la distrugerea PNL.
    • +14 (16 voturi)    
      Care PNL? (Vineri, 4 martie 2011, 21:17)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui mariage

      Ala a murit odata cu Bratianu!
      Uita/te la Universitate si vei vedea ce este peneleul tau! E sub pesedei; ca intotdeauna.
      Astia de acum sunt niste iodioti, care vor sa convinga nitste amarati!
    • +12 (12 voturi)    
      zi Varujane ,dupa 20 de ani iti dai seama ? (Vineri, 4 martie 2011, 21:18)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui mariage

      pacat de parul tau alb si de dintii scosi de bestiala Securitate ,ca dupa 20 de ani trebuia CNSAS-ul sa iti deschida ochii!ca daca era director la Crescent ,nu era securist,era calugar economist ?ca cine mai stie daca e Voiculescu si are 65 de ani sau Corbulescu si are 70 de ani,s-au are parinti plugari sau parinti cosmonauti?masonii tai nu te-au invatat nimic Vosganiene...pacat de Eugeniu Carada si de Bratieni ca nu au stiut ce samanta de securisti seamana in ogorul liberalismului .....
    • -1 (1 vot)    
      inrudirea cu felix (Sâmbătă, 5 martie 2011, 11:56)

      panfil [anonim] i-a raspuns lui mariage

      nu este examenul de baza al pnl. e rusinos, dar, vorba mosilor d'acolo, un pic de machiavelizm.
      codul muncii. asta arata cat de dreapta e pnl.
      aici, paturiciu, ca angajator, n'a avut incotro, a trebuit sa recunoasca.a
      antenescu si ponta care sunt lefegii la banul public de o viata, nu stiu, nu vad, nu inteleg.

      cum zicea fostul lor ministru, liberal si penelist nu'i acelasi lucru.

      varu jan, tarliceanu, tenorul luigi orbanello, astia nu au nicio scuza ca l'au urmat pe antenescu cu fistichiu, madam niculai, doctorul vaccin si toti "socilalistii liberali".
  • +11 (13 voturi)    
    acesta e pnl (Vineri, 4 martie 2011, 21:04)

    costi [anonim]

    Vai de lume! Daca acesta e liberalismul , s-a reusit discreditarea acestui partid al liberalilor. RUSINE!!!!!!!!!!!!!!
  • +12 (12 voturi)    
    EXERCITIU (Vineri, 4 martie 2011, 21:40)

    GADEA K GADELE [anonim]

    UN EXERCITIU DE IMAGINATIE:
    1) PNL simte ca se poate si fara Voiculescu, loveste in acesta, dar Felix nu se lasa si impune PNL niste criterii de aparitie la Antene, incat liberalii, ori vor retracta tot ceea ce au spus despre Voiculescu, ori vor rupe alianta si vor merge singuri in alegeri.
    1a) PNL va retracta acuzele la adresa lui Voiculescu, prilej pentru PDL sa-i atace, asta inseamna pentru liberali o cadere abrupta in sondaje, pe fondul unei cresteri (poate nu in aceeasi masura, dar, oricum, crestere) pentru PDL. In concluzie, PNL pierde din voturi si este posibil ca picajul sa le fie fatal, daca cei mai multi dintre candidatii PNL se vor dezice de Antonescu, pierzand si ei, si partidul in ansamblul sau.
    1b) PNL se va delimita de Felix, alianta se rupe, dar riscurile pentru liberali vor fi mai mici decat in cazul 1a, poate chiar sa le aduca, pentru gestul lor, mai multe voturi decat isi pot imagina in acest moment. In concluzie ar putea fi nu o pierdere, ci o evidenta crestere in sondaje, inclusiv in fata PDL-ului!
    2) Liberalii stiu consecintele unei aliante cu Felix, dar se folosesc de acesta ca sa apara gratuit la Antene, iar in preajma alegerilor vor face un gest "moral" de a se dezice de Voiculescu.
    2a) Va fi cam tarziu si s-ar putea ca PNL doar din intamplare sa mai intre in Parlament.
    2b) Inca nu va fi prea tarziu, insa liberalii vor castiga mai mult simbolic lupta electorala, oricum Antonescu va deveni istorie. Si inca una neagra pentru PNL.
    CONCLUZIE: INCA NU ESTE TARZIU PENTRU LIBERALI SA MEARGA SINGURI IN ALEGERI!
    CONCLUZIA CONCLUZIILOR: DACA FELIX NU S-A GANDIT LA VARIANTELE DE MAI SUS, ATUNCI, CU TOATE MIJLOACELE LUI MEDIA, VA RAMANE IN ISTORIE UN MARE NAIV.
    • 0 (2 voturi)    
      salut (Sâmbătă, 5 martie 2011, 15:27)

      serafim-gugustuc [utilizator] i-a raspuns lui GADEA K GADELE

      scopul unui politician este sa castige alegerile, dupa toate alegerile si ultimele sondaje pana la demararea coalitiei USL, PNL era la 20-25 % in sondaje iar Antonescu avea cam 30-32 % in sondaje deci Antonescu este locomotiva nu partidul, si eu am ce am cu structurile securisto comuniste, dar crezi tu ca Base nu a avut deaface cu securitatea?, asa ca natia asta este plina de urmasi si securisto comunisti eu unul sa stii ca m-am lasat pagubas in aceasta lupta dar doresc si cred in Bunul Dumnezeu ca liberalior adevarati ne va da putere si vom iesi cu fruntea sus din aceasta batalie.
  • +12 (14 voturi)    
    PNL va disparea (Vineri, 4 martie 2011, 21:41)

    tepes [anonim]

    Inca de la alegerea acestui individ in fruntea PNL pe nume Antenescu, s-a vazut clar ptr cine lucreaza si de cine e sustinut. Cine au fost primii care l-au felicitat in fata presei? Bombo si Ilici se bucurau de alegerea sa la PNL de parca ar fi fost membru al propriului partid. In atare conditii, coroborate cu ultimele evenimente, scopul aceastei licheele nenorocite este cat se poate de clar: disparitia ultimei urme de dreapta in Romania dupa ce PNTCD a fost de asemenea distrus de securistii infiltrati care n-au facut dacat sa-i incaiere si sa-i dristruga. Ce nu inteleg, cum dracu atatia membrii de suflet ai PNL s-au lasat calcati in picioare si pacaliti de un frezat nenorocit care se pare ca mai e si istoric de profesie. Oare ce a facut acest individ de cand este parlamentar, cate proiecte de lege ii poarta amprenta, de cate ori s-a prezentat in parlament ca din cate stiu a fost campion la chiuluri? Liberalilor am un mesaj ptr voi: treziti-va tati pana nu e prea tarziu!
    • +7 (9 voturi)    
      D-le Orban,d-le Vosganian, (Vineri, 4 martie 2011, 22:39)

      ioil [anonim] i-a raspuns lui tepes

      Aruncati peste bord calul troian pus la conducerea PNL,stiti voi de cine,care duce incet si sigur la lichidarea partidului.Da ti jos pe licheaua de antenescu si revigorati partidul prin alegerea din nou a lui Tariceanu la conducere.Seful actual al partidului in momentul de fata este Felix.
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate (Sâmbătă, 5 martie 2011, 15:15)

      serafim-gugustuc [utilizator] i-a raspuns lui tepes

      numai ca acest popor are aceasta mentalitate incat nici peste 30 ani nu putem fi la guvernare daca nu facem aliante chiar cu fosti securisti, nici eu nu am fost de acord dar viata este scurta. si nu-ti inchipuii ca Base sau alti demnitari n-au avut deaface cu secu, asa ca liberalii adevarati trebuie sa treaca prin toate si sa iasa cu fruntea sus. si cand spun asta ma refer ca PNL sa fie in continuare un pion pe scena politica inca multi ani de aici in colo pana Bunul Dumnezeu ne va mai rabda pe acest pamant.
  • -4 (4 voturi)    
    cred ca (Vineri, 4 martie 2011, 21:45)

    John [anonim]

    Emisiunile de la televiziunea lui voiculescu sant inguste de felul lor Nu au perspectiva. Au un singur scop sa denigreze PDL.
    Nu e nici Vosganian un nepriceput putea sa incerce de mai multe ori ce se putea intampla.

    Poate Voiculescu ii simpte pe Vosganian ca e putin liberal.
    E si asta o cauza. Nu poti sa-l condamni, dar nu imi place ca angajaza la antene totii moderatorii care zic eu il pupa in fund gen "gadea", "badea"
    In 2006 au mai aparut impreuna dar in declaratii tot nu sincronizat cei doi.

    Nici Voiculescu acuma nu e prost a vazut ca Vozganian si ai lui se apropie din ce in ce mai mult de dosarul de colaborator si a atacat decisiv.

    Cred ca partidul lui voiculescu avea in perioada avea 5% si niste fabrica de apa plata.

    Politica in romania e intr-o satre jalnica, nu prea exista competente si asta e problema. Trebuia sa puna mana PSD+PNL+PC sa faca inca din 2006.

    Il consider pe voiculescu fara cine stie ce calitati dar cu rabdare sa stea sa se uite pe foi toata ziua.
  • 0 (0 voturi)    
    Uniunea sociala (Vineri, 4 martie 2011, 21:55)

    jony [anonim]

    Daca nu sant in relatii nu trebue sa fie delicati
  • +2 (4 voturi)    
    Securitate de bun simt. (Vineri, 4 martie 2011, 21:56)

    a [anonim]

    Toti politicienii au furat impreuna
  • +3 (5 voturi)    
    POL (Vineri, 4 martie 2011, 22:10)

    stefan [anonim]

    Sclipiciul de antonescu "reusit'' safaca mai mult pt. PNL ,decat a facut 'harca' 'comunista! antonescu EGAL petrina?NU VREAU SA AJUNGEM UN ALT PNT CD asa ca, ----escu PLEACA !
  • +3 (3 voturi)    
    ha ha ha (Vineri, 4 martie 2011, 22:26)

    elena [anonim]

    Se cearta intre ei fostii ?vai ce-mi place nu stiti care a fost colonel si care plutonier?
  • +3 (5 voturi)    
    Totul pentru televiziunile lui FELIX. (Vineri, 4 martie 2011, 23:14)

    ion [anonim]

    Demnitate sau onoare,nu aliatii lui Felix turnatorul.
  • +5 (7 voturi)    
    FELICITARI (Sâmbătă, 5 martie 2011, 0:27)

    salutys [anonim]

    D-l Marius Oprea a pus spunctul pe I.
    Dati-l afara pe Antonescu caci va va duce la perzanie.
    E un orator bun si nimic mai mult.
    • +1 (3 voturi)    
      Orator bun??? (Sâmbătă, 5 martie 2011, 11:08)

      cohan [anonim] i-a raspuns lui salutys

      Ce inseamna sa fii orator bun? Sa vorbesti corect gramatical, sa gesticulezi frumos si sa dai bine la camera?
      Eu cand il aud pe Antonescu vorbind imi aduc aminte de discursul lui Catavencu in fata alegatorilor. Cititi va rog pasajul.
  • 0 (2 voturi)    
    demisia (Sâmbătă, 5 martie 2011, 9:31)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    Daca ar fi fost vreo surpriza colaborarea lui Voiculescu cu securitatea mai puteam intelege discursul lui Vosganian. Despre Voiculescu se spune ca este fost securist de 20 de ani, a lipsit doar o hartie oficiala in acest sens, asa ca afirmatiile gen "n-am stiut" sau "e doar un caz izolat" nu merg. Cand PNL a facut alianta cu Voiculescu ei stiau deja cu cine fac alianta.
  • 0 (2 voturi)    
    Demisia conducerii PNL (Sâmbătă, 5 martie 2011, 10:36)

    costel [anonim]

    Si daca justitia nu v-a da un verdict impotriva lui Voiculescu?Inseamna ca acesta nu a turnat?Nu cred ca din partea liberalilor se pune asa problema.Daca ar fi fost in aceeasi siatie un membru PDL,toti ar fi cerul excluderea din societate a acestuia dar cind este vorba de unul care-i poate ajuta in alegeri nu se masoara la fel.Astfel de oameni a votat electoratul liberal orbit de ura pe care o manifesta conducerea PNL impotriva Presedintelui Basescu si a PDL condus de dl.Boc.Daca PDL ar fi condus de dl.Blaga ar fi mult mai bine pentru ca se poate negocia orice cu el.Cu Boc si cu Basescu nu se poate fura si minti.
    • 0 (2 voturi)    
      gresit (Sâmbătă, 5 martie 2011, 15:05)

      serafim-gugustuc [utilizator] i-a raspuns lui costel

      pe mandatul Boc-Basescu coruptia s-a dublat in Romania. Asa ca mai bine cu securisti decat cu cel care a dat-o pe fata ca vrea sa distruga PNL-ul de parca Base n-ar fi fost securist?
  • -1 (1 vot)    
    ANONIM@YAHOO.COM (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:51)

    Anonim [anonim]

    mare tampenie au facut liberalii cand l-au ales pe crinut presedinte. este diferenta enorma de anvergura si gandire politica intre acesta si tariceanu. ca simplu membru liberal, port un respect deosebit fata de d-nul tariceanu. in schimb, pletosul de la turism este depasit de evenimente. a cazut in capcana compromisilor si a securistilor. sfatul meu: lasati-l pe crin, intoarceti-va la tariceanu si iesiti urgent din alianta aceasta nefireasca. altfel o sa aveti enorm de pierdut.
  • -1 (1 vot)    
    Crinulet (Sâmbătă, 5 martie 2011, 14:53)

    MirceaA [utilizator]

    daca nu scapati de Crinulet, v-ati dat foc la valiza.
  • 0 (2 voturi)    
    Frati liberali (Sâmbătă, 5 martie 2011, 14:59)

    serafim-gugustuc [utilizator]

    Vad aceste comentarii si ne sfasiem intre noi,sau cel putin asa percep si-mi pare nespus de rau . Am sustinut si sustin ca structurile securisto-comnuniste au dorit si doresc sa distruga partidele istorice (vezi PSDR al lui Cunescu, si PNTCD) Acest lucru pe care il cereti dumneavoastra de a nu face aliata cu PC si PSD in acest moment inseamna sa-l lasam pe Basescu cu ai lui pentru inca cel putin 5 ani la putere daca nu mai mult. In aceste momente grele adevaratii liberali trebuiesc sa fie unitari si sa fie cu un pas inaintea colegilor de coalitie. Oricum dragi mei liberali noi singuri nu putem sa ajungem la guvernare, datorita mentalitatii acestui popor. Asa ca doresc ca adevaratii liberali sa gandeasca in primul rand cu inima si apoi cu mentalul, caci numai astfel putem reusii in aceasta lupta. Vremurile se aseamana,insa oameni sunt alti asa ca avem mare responsabilitate pentru viitorul acestui partid istoric care de ce sa nu ne aducem minte a facut glorieacestei tari. Tocmai de aceasta structurile mai sus amintite doresc sa ne distruga.
    • -1 (1 vot)    
      Inima (Sâmbătă, 5 martie 2011, 19:47)

      george [anonim] i-a raspuns lui serafim-gugustuc

      Ai dreptate nene cu inima caci daca o luam sa gandim vedem ca suntem in eroare,. NOI MUNCIM NU GANDIM. Ati ajuns la origini in1990.
      • +1 (1 vot)    
        salut (Luni, 7 martie 2011, 7:42)

        serafim-gugustuc [utilizator] i-a raspuns lui george

        nene eu ma gandesc numai la acest partid impicit la aceasta tarisoara sa vezi ce-a facut acest partid pentru tara, caci noi oameni suntem trecatori partidul ramane de aceea dainuie de 168 ani pt ca a facut ceva pt. tara asta, si sunt convins ca va mai face dar asta depinde de ADEVARATII LBERALI AI ZILELOR NOASTRA care sunt nu prea multi dar sunt sinu uita gandirea inainte de toate trece prin stomac. asa ca am o singura intrebare. Cu mentalitatea poporului de azi cum vezi PNL la guvernare .
  • 0 (0 voturi)    
    sa dispara (Joi, 10 martie 2011, 13:20)

    claustrofobus [anonim]

    sa dispara si pnl cum a disparut si pnt. adica singurele partide nationale istorice si va ramane doar fsn pe scena adica psd, pdl si pc. il acuzati pe antonescu ca nu stiu ce si nu stiu cum? pai daca va pasat de el de ce nu l-ati votat la alegeri? de ce ati votat cu base? sau daca v-a pasat de pnl de ce nu ati votat cu pnl in 2008? de ce ati votat cu boc? sa moarta tata toate partidele istorice ca fsn-ul oricum va rezista!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version