Discutia de luni, emisiune HotNews.ro-RFI

AUDIO VIDEO Autostrazi cu taxa sau la liber? Eduard Hellvig, propus ministru al transporturilor in Guvernul din umbra al PNL: Nu taxe suplimentare pe autostrazile deja construite

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 8 noiembrie 2010, 20:03 Actualitate | Politic


Impunerea de taxe pe autostrazile deja construite reprezinta "esuarea unei politici de dreapta". "Nu poti sa supra-impozitezi individul, care odata a contribuit pentru realizarea acestei autostrazi", a declarat Eduard Hellvig, unul dintre liderii PNL din echipa lui Crin Antonescu, propus ministru la transporturi in guvernul din umbra al liberalilor. Invitat la Discutia de Luni, o emisiune HotNews.ro - RFI realizata de Dan Tapalaga, Hellvig a precizat ca solutia pentru ca statul sa poata investi din nou in constructia de drumuri este "atragerea de parteneriate publice-private".



Principalele declaratii din interviul acordat de catre Eduard Hellvig HotNews.ro, legate de infrastructura:
  • In ideea PNL de a avea un guvern de doar 11 ministere, Ministerul Transporturilor a fost transferat sau comprimat intr-un minister al infrastructurii care contine componenta de transporturi si componenta de dezvoltare regionala plus comunicatii.
  • Putem introduce taxe de autostrada acolo unde exista o participatiune publica-privata, in sensul in care statul concesioneaza constructia de autostrazi si e normal ca omul sa-si recupereze investitia si ca acolo exista taxa.
  • In ceea ce statul a construit, sa mai pun taxa pentru ca asa s-a gandit cineva ca poate o sa mai aducem bani la buget, eu cred ca e inca o esuare a unei politici de dreapta.
  • Nu poti sa supra-impozitezi individul, care odata a contribuit pentru realizarea acestei autostrazi. Nu pot.
  • Daca plecam de la ipoteza ca statul nu are capacitate, atunci statul este falit.
  • Este o realitate ca n-are disponibilitatea de a gasi solutii, pentru ca daca gaseste solutii poate acolo nu merge banul public in buzunarul unora.
  • Statul are doua posibilitati de a finanta: din bugetul de stat sau de atragere de parteneriate publice-private. Trebuie sa caute solutii prin care acele autostrazi sa fie intretinute si nu inventam noi roata, aceste lucruri exista, exista tipuri de activitati care se pot dezvolta in zona autostrazii, pe care statul le poate administra in parteneriat public-privat, insa din care sa finanteze aceste intretineri si reparatii.
  • Din pacate, statul, timp de 20 de ani, nu a avut o bugetare multianuala. Si ca atare, de fiecare data ne trezim la faptul ca trebuie sa reparam un drum, facem licitatia, pana facem licitatia drumul se distruge si mai tare si in momentul in care ne apucam sa reparam de fapt reparam cu ideea cu care am plecat initial. Si niciodata nu o sa mai ducem drumul acela la stadiul initial de constructie. Pentru ca termenele sunt lungi si pentru ca exista o super-birocratie care blocheaza acest tip de contracte.
  • Nu taxe suplimentare pe autostrazile construite deja.
  • Viziunea mea difera total de ce se intampla astazi: parteneriat public-privat prin licitatie publica internationala cu strigare pentru ca aducem doua lucruri - finantarea externa de care avem nevoie si grabirea procesului de constructie, pentru ca cel care aduce finantarea are tot interesul ca autostrada sa fie terminata cat mai repede si sa-si recupereze banii. 
Asculta in varianta AUDIO interviul acordat HotNews.ro - RFI de Eduard Hellvig


La finalul lunii octombrie, Guvernul a aprobat un document prin care pregateste procedurile de introducere a unei taxe pentru circulatia pe autostrada, in paralel cu sistemul existent al rovinietei. Argumentul Executivului este ca sumele alocate de la buget si din veniturile CNADNR nu sunt suficiente pentru intretinerea autostrazilor care vor fi construite cu finantare europeana. In prezent, pentru utilizarea infrastructurii rutiere se percept taxe/tarife care includ impozitul pe masina, taxa de import, rovinieta, acciza pe carburant, tariful de trecere la podurile dunarene, dar veniturile incasate din aceste surse si din amenzile pentru incalcarea normelor privind greutatile admise pe reteaua rutiera sunt utilizate numai partial pentru acoperirea cheltuielilor de intretinere si operare a retelei rutiere, in particular pentru autostrazi, au declarat pentru Mediafax surse ministeriale.

"Ministerul Transporturilor considera necesar introducerea unui sistem de taxare a accesului la autostrazile din Romania in paralel cu sistemul existent al rovinietei. In scopul minimizarii efectelor asupra aplicatiilor la Comisia Europeana pentru finantarea din Fondul de coeziune, pentru autostrazile finantate prin intermediul POS-T se va urmari ca valoarea fondurilor obtinute sa nu produca venituri nete, deci sa acopere doar cheltuielile de operare si intretinere", se arata in document.


Citeste mai multe despre   







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1811 vizualizari

  • +1 (15 voturi)    
    realitatea este ceva necunoscut .... (Luni, 8 noiembrie 2010, 20:46)

    unu' de departe [anonim]

    Ministrii "din umbra" sunt atat de competenti incat nu stiu ca o autostrada se intretine periodic. Si costa. Mult. Aici (.fr) exista autostrazi construite de stat, dar intretinerea lor este concesionata unor societati private care trebuie sa le intretina. Evident, asta se face din banii obtinuti prin taxa de autostrada platita proportional cu numarul de km parcursi si cu tonajul masinii (sau camionului). Pot sa va spun ca este o treaba complicata, costa scump sa reasfaltezi (printre altele pt ca trebuie sa frezezi asfaltul existent, etc). Daca nu s'ar face asta, ar trebui ca statul sa cheltuiasca acesti bani din impozitele luate de la contribuabili. Stiu, in .de sunt autostrazi gratuite. Dar nu cred ca au aceeasi situatie economica cu .ro, deci isi permit sa o faca (pentru cat timp, vom vedea, dar asta e alta chestiune). Mie mi se pare destul de corect sa platesc pentru ca folosesc autostrada (si - la fel - sa nu platesc daca nu o folosesc).
    Cu stima,

    M.D.
    • -1 (3 voturi)    
      unu (Marţi, 9 noiembrie 2010, 8:19)

      unu [anonim] i-a raspuns lui unu' de departe

      fanatismul politic te-a adus la masochism
      • +1 (1 vot)    
        auzi mai francezule (Marţi, 9 noiembrie 2010, 12:20)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui unu

        de ce sa mai platesc eu impozite daca trebuie sa platesc pentru a merge pe autostrada? intretineti autostrada si feceti altele din taxele de autostrada si eu nu mai platesc impozite. ca statul trebuie sa dea ceva in schimbul impozitelor cred eu.
    • +3 (5 voturi)    
      garantie (Marţi, 9 noiembrie 2010, 8:48)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui unu' de departe

      Dar constructorul cati ani trebuie sa garanteze calitatea lucrarii si sa faca raschetarea asfaltuli degradat ca urmare a executarii unei lucrari de proasta calitate? Este noral sa reasfaltezi dupa un an s-au doi de la inaugurare?
    • -1 (1 vot)    
      Numai atat (Marţi, 9 noiembrie 2010, 10:55)

      Vartej [anonim] i-a raspuns lui unu' de departe

      La tine nu numai realitatea este necunoscuta (a se vedea titlul) ci probabil multe altele. NU TATA eu platesc ROVINIETA pentru intretinerea drumurilor din romania adica: AUTOSTRAZI, EUROPENE, NATIONALE, JUDETENE, ORASENE. PUNCT. Dupa logica ta ar trebui o taxa pentru orice drum din tara, ca orice drum se intretine si costa. Daca merg pe el platesc daca nu nu. Asta ar fi perfect si probabil undeva in viitor posibil. Eu consider ca ROVINIETA ar trebui sa cuprinda suma pentru intretinerea drumurilor indiferetnt de tipul de drum din ROMANIA. Nu vreau taxe de pod, de Autostrada, de Oras (Buvinieta).
    • -1 (1 vot)    
      Dar va cam jupoaie (Marţi, 9 noiembrie 2010, 10:58)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui unu' de departe

      La un drum Luxembourg-Metz-Paris si inapoi am dat cam 45E taxe de autostrada. E adevarat ca sunt si sectiuni free, prin Lorena cel putin (Luxembourg-Nancy de ex). In alte tari se plateste o suma fixa/perioada (vignette)
  • +14 (14 voturi)    
    Vreau cu ta-xa, vreau cu ta-xa !!! (Luni, 8 noiembrie 2010, 20:48)

    barbidoc [anonim]

    Cea mai mare taxa pe kilometru din europa, din lume, din univers vreau sa fie la noi.
    Dar terminati voi autostrazile alea si va platesc eu dupa aia. Cand e gata timisoara-constanta? Am o nunta acolo saptamana viitoare si d-aia ziceam...

    Voi ati inceput cu taxele da' ati uitat ceva: n-ati construit inca autostrazile. Restul e cancan.
    • +1 (3 voturi)    
      Hehe... (Marţi, 9 noiembrie 2010, 9:14)

      Gigi Maybachistu' Sofer [anonim] i-a raspuns lui barbidoc

      Taxa ca taxa si autostrada ca Bechtelu', dar dupa ce se achita taxa va mai fi si radar acolo, sau nu?.... :))
    • +1 (1 vot)    
      cu taxe,fara taxe dar sa fie (Marţi, 9 noiembrie 2010, 12:28)

      BOBster [anonim] i-a raspuns lui barbidoc

      Asa ma gandeam si eu!!!!
      Abia astept sa vad autostrazile si apoi vedem noi,DAR PRIMA DATA CONSTRUITILE!!!!
      Sunt din Craiova si FORD a cerut expres autostrada Craiova-Constanta(cu taxe fara taxe,suspendate,peste dunare,prin pamant,dar ei vor SUSEAUA)
      Asta e un subiect aiurea,neinteresant,nici macar nu stiu de ce am citit si de ce am postat
  • -1 (1 vot)    
    mostra de gandire de dreapta???? (Marţi, 9 noiembrie 2010, 7:20)

    simplicius [anonim]

    A. orice taxa de la bugetul de stat inseamna ca platesc toti romanii, nu numai utilizatorii - primul exemplu de marxism B. Orice construiesti, trebuie si intretinut. Cu ce bani se intretin? tot de la buget? -al doilea exempl,u de marxism C. orice partenariat cu privatul presupune ca acest privat isi recupereaza investitia. Deci nu privatul va intretine autostrazile existente (sau si celelalte drumuri) pt. ca dl. ministru de dreapta nu permite taxare. Concluzie: dle "ministru" aveti un loc intr-un guvern de extrema stanga.
  • +3 (3 voturi)    
    Da, taxe pe autostrazi (Marţi, 9 noiembrie 2010, 7:33)

    Sargon [utilizator]

    Da, eu sint de acord cu existenta taxelor pe autostrazi (eventual o modalitate de taxare electronica), dar categoric in acest caz trebuie eliminata Rovinieta si celelalte forme de impozitare pentru construirea si intretinerea autostrazilor.

    Motivul pentru care sustin taxarea directa (si eliminarea Rovinietei) este ca in prezent unii merg ocazional ( 1 zi / luna) , iar altii (firmele) de mai multe ori pe zi, dar platesc aceeasi suma. Corect este sa plateasca fiecare proportional cu gradul de utilizare al autostrazii. Desigur, firesc ar fi sa existe si abonamente pentru cei care utilizeaza des o anumita portiune de autostrada!
  • 0 (2 voturi)    
    Sunt curios dacă domnul şef de la CNADNR (Marţi, 9 noiembrie 2010, 9:27)

    domu [anonim]

    Sunt curios dacă domnul şef de la CNADNR îşi plăteşte rovinieta...

    Nu înţeleg, oricum, ăştia mari (politicieni, guvernanţi, directori, etc) pe ce drumuri circulă.
    Nu cred că circulă pe aceleaşi drumuri ca şi noi, plebea. Că altfel nu îmi explic indiferenţa, nepăsarea, legată de subiect.
    De fiecare dată când dau peste un drum nasol îmi doresc, în gând, ca şeful de la CNADNR să treacă pe acolo şi să îşi rupă cel puţin maşina. Aşa... că pe şoselele mioritice toţi suntem egali :P
    • +1 (1 vot)    
      Il doare la basca (Marţi, 9 noiembrie 2010, 11:33)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui domu

      Ca are masina de servici. Ai vazut doar ce fel de cerinte apar pe la masinile astea :). Scaune incalzite, piele full, navi, xenoane etc.

      Cel mai hilar mi s-a parut Geoana, cand a fost problema cu norul de cenusa. Atunci a aflat si el ca autostrazile se termina inainte sa intri in Ro. Parca n-ar fi mers pana atunci prin Transilvania. Probabil obisnuit sa mearga doar cu elicpterul saracul.
  • +2 (2 voturi)    
    autostrazi (Marţi, 9 noiembrie 2010, 11:09)

    John Doe [anonim]

    Domnilor, faceti ce trebuie sa faceti numai dati drumul odata la autostrazi. Au trecut peste 20 de ani de la revolutie si ne tot balacaim in troaca noastra cu campanii aberante despre turism. Nu mai cheltuiti banii pe frunze verzi si sloganuri turistice ! Eu as inchide complet tot ministerul turismului si as aloca integral bugetul acestuia la constructia de autostrazi. Daca tot nu ajunge si tot se fura dati-le dom'le in concesiune la Strabag sau Vinci si sa vedeti cum in 2 ani fac ei minuni. Sunt peste 20 de ani de la revolutie si inca nu am invatat cum sa fortam vointa poporului( in proportie de peste 80% cetatenii sunt de acord sa plateasca taxe pe autostrazi); Ce ciudatenie de democratie o fi si asta daca 80% din cetateni spun ca trebuie autostrazi si politicianul roman se face tot ca nu aude??
  • +1 (1 vot)    
    Satra numita partid politic-PNL. (Marţi, 9 noiembrie 2010, 11:54)

    mircea [anonim]

    Nimeni nu a pus problema instituirii unor taxe pentru autostrazi care nu exista.Ce a fost,sa lansat o discutie pentru viitorul autostrazilor din Romania.Numai niste tembeli pot crede ca lucrurile sunt vesnice,ca nu au nevoie de intretinere si la asta sa referit propunerea de taxe de autostrada.Nu vei avea niciodata autostrazi functionale,daca nu ai intretinere si mai ales paza serioasa.Dar celor din PNL le este greu sa priceapa ca Romania trebuie sa-si pazeasca cu strasnicie bunurile.Satra lor ataca la ordinul bulibasei.Nu pot dovedi ca au un comportament democratic,civilizat.
  • 0 (0 voturi)    
    cum se face ca tot securistii (Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, 10:47)

    cocorico [anonim]

    chiar si tineri, conduc Romania, ori sunt "propusi" la ordin pt guvernare...
    stau prin umbra, gestionand sondaje de opinie, o metoda eficienta de manipulare, fac bani din diverse shpagaraie, pe urma te trezesti cu ei pe cap - mari specialisti ai dezastrelor, indivizi care se gandesc numai la ei insisi. lestemul Romaniei


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by