Deputatul Daniel Fenechiu anunta ca va depune un proiect de lege pentru constituirea de cluburi de fumatori

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 14 martie 2016, 16:49 Actualitate | Politic

Fumator
Foto: MorgueFile.com
Deputatul neafiliat Daniel Fenechiu a anuntat luni ca a initiat un proiect de lege care permite constituirea de asociatii sau cluburi de fumatori, care sa poata amenaja spatii inchise in care sa fumeze, sa bea cafea, ceai sau bauturi racoritoare, informeaza Agerpres.

"Am initiat si voi depune la Parlament un proiect de lege de modificare a legii pentru prevenirea si combaterea efectelor consumului de tutun. Am hotarat sa abordam cele doua mari probleme ale legii antifumat: faptul ca spatiul public inchis este foarte prost definit si conditiile impuse de lege sunt foarte restrictive. Una dintre reglementari este sa se permita constituirea de asociatii sau cluburi de fumatori, care sa poata amenaja spatii pentru fumat, in care sa se poata fuma si desfasura activitatile care sunt asociate fumatului, respectiv sa bei o cafea, un ceai, o bautura racoritoare", a spus Fenechiu intr-o conferinta de presa la Palatul Parlamentului. 

El a adaugat ca propunerea legislativa redefineste spatiul public inchis, care ar urma sa fie "orice spatiu care este inconjurat de jur-imprejur de pereti". 

Fenechiu a mentionat ca legea antifumat "este o lege stupida, o bataie de joc la adresa oamenilor care gandesc", "o lege asemanatoare cu legea prohibitiei din Statele Unite". 

Daniel Fenechiu a fost printre initiatorii sesizarii depuse in decembrie la Curtea Constitutionala impotriva legii privind interzicerea fumatului in spatiile publice, sesizare respinsa de CCR.

Legea antifumat va intra in vigoare miercuri, pe 16 martie.


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
4664 vizualizari
  • +2 (36 voturi)    
    Pentru o viață sănătoasă. (Luni, 14 martie 2016, 17:07)

    asavreau [utilizator]

    Deputatul Fenechiu nu a înțeles sensul legii interzicerii fumatului.Se vrea să nu se mai fumeze pentru-că nu este sănătos,nu pentru-că cineva vrea pedepsirea fumătorilor.Mare-i grădina ta Doamne,dar scapă-ne de escrocii din Parlament.Noi îi alegem să facă legi bune pentru noi,nu să-i susțină pe cei care vor să ne omoare.Industria Tutunului sa orientat rapid și niște parlamentari au intrat în jocul lor.
    • -1 (21 voturi)    
      Tu vezi-ti (Luni, 14 martie 2016, 19:02)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      de sanatatea ta si lasa-i pe altii sa-si vada de-a lor. Porcariile pe care le mananci sunt mult mai daunatoare ca fumatul.
      • +3 (7 voturi)    
        Porcariile pe care le maninc... (Marţi, 15 martie 2016, 10:33)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        Porcariile pe care le maninc le pot alege. Daca sunt intr-un restaorant si linga mine se fumeaza, inhalez fumul oricum. In toate tarile cu apa calda fumatul in locurile publice e interzis sau e pe cale de a fi interzis.
        • -1 (3 voturi)    
          Lol (Marţi, 15 martie 2016, 13:34)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Parca ziceai ca se vrea sa nu se mai fumeze pentru ca nu este sanatos, nu pentru pedepsirea altora.

          Daca se vrea sa nu se mai fumeze, de ce nu se interzice comercializarea tigarilor ?

          Ma lasi, e o vrajeala comunistoida si populista.

          Daca eu vreau sa fumez, cine e statul sa imi interzica sa imi fac un loc special pentru fumatori ?

          Normal, daca ar fi posibil, toti patronii si-ar face asa, si iar nefumatorii ar sari in sus, ca asa fac ei.
          • 0 (0 voturi)    
            ar fi si asta o varianta (Marţi, 15 martie 2016, 17:56)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Dar scopul legii e altul. Scopul legii e sa le ofere nefumatorilor sansa de a renunta la fumatul pasiv si de a putea iesi intr-un bar sau restaorant in acelasi timp. Pentru ca acum, e o aventura si sa gasesti o cofetarie unde sa poti merge cu copilul si sa fii sigur ca nu se fumeaza.

            Cit despre vrajeala comunistoida... poate ar trebui sa te documentezi nitel mai mult despre ce e democratia... nu tot ce nu-ti convine e comunsim. iar realitatea din teren ne arata ca asemenea legi sunt in mai toata europa, in majoritatea statelor din SUA, in Canada.
            • +1 (1 vot)    
              Mda (Marţi, 15 martie 2016, 22:52)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Serios ? Pai ce lege e aia, in capitalism, in democratie, in care Statul creaza in mod artificial si profund neconstitutional baruri si cafenele pentru public ?

              Pai a bagat Statul vreun leu in afacerile respective ?

              Sa faca /// aia de senator care a scos legea asta - baruri si cofetarii, pe banii ei, nu pe banii mei, ai patronului.

              Si daca tot e asa, si asa e cu siguranta, atunci ce ma tot aburesc astia cu "sanatatea publica", cand n-are absolut nimic de-a face cu imbunatatirea sanatatii publice ?

              Sau se refera la faptul ca ala care iese si sta intr-un bar vinerea, si ii miros hainele, va fi scutit de sansa de 0,5% ca peste 30 de ani sa faca vreo afectiune ?

              Bai, cat de /// puteti fi ?
              • 0 (2 voturi)    
                confunzi democratia cu bunul plac (Miercuri, 16 martie 2016, 10:02)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui HP

                In democratie nu face fiecare ce-l taie capul. Aia e anarhie. Iar legea cererii si ofertei poate duce spre zone nedorite, de aia se fac reguli care sa ghideze cererea si oferta spre zone mai sigure. De exemplu, daca n-ar fi accize pe benzina, si am avea preturi ca in SUA acu 5-10 ani, producatorii auto n-ar avea nici un motiv sa investeasca in motoare eficiente, si masinile din europa ar consuma cam cit alea din SUA. Dar cum unul din efecte ar fi poluarea, UE a fortat benzina mai scumpa, modificind conditiile pietei.

                Acu revenind la fumat, patronii de baruri nu vor avea de suferit atit timp cit legea se respecta de catre toti. Experienta altor tari arata ca desi in primele luni scade nitel apetitul pentru baruri si cluburi, in 6 luni fostii fumatori se intorc si pe linga ei mai vin si cei care inainte nu veneau din motive de fum de tigara.
    • -1 (11 voturi)    
      Fumat (Luni, 14 martie 2016, 19:12)

      dchicu [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Deci, sa inteleg bine, dvs ziceti ca in numele sanatatii, sa omoram toti fumatorii...
      • +1 (5 voturi)    
        o clarificare (Marţi, 15 martie 2016, 8:50)

        NoFive [utilizator] i-a raspuns lui dchicu

        Nu despre asta-i vorba. Cind fumezi intr-un spatiu public faci rau si celui aflat acolo si care nu fumeaza. Ce drept ai sa-l faci sa-ti inghita exhalatiile presupus toxice? Nu ai acest drept.
        • -2 (4 voturi)    
          Aha (Marţi, 15 martie 2016, 13:37)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

          Daca stai pe marginea lacului si nu stii sa inoti, nu sari in lac.

          Astia ca tine ar spune sa secam lacul, nu ?
          • +2 (4 voturi)    
            inca o clarificare (Marţi, 15 martie 2016, 13:54)

            NoFive [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Nu stiu daca secati lacul sau nu, sau daca secind lacul e bine sau nu e bine si pentru cine anume. Dar daca secind lacul (sau nu) faci un rau celui de linga tine, nu faci bine si legea trebuie sa intervina.
            Ar trebui sa devii constient ca exhalind fum de tigara faci rau in jurul tau. Daca acest lucru nu-l intelegi e greu de discutat alte aspecte.
            • 0 (2 voturi)    
              Hmm (Marţi, 15 martie 2016, 18:24)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

              Bai baiatule, oi face rau, dar o fac in locuri unde e permis, si unde tu nu esti obligat sa intri.

              Daca alegi sa intri, stiind ca inauntru se fumeaza, si apoi pretinzi sa vina muntele la Mahommed, cred ca e evidenta absurditatea situatiei.

              Nu poti intra cu picioarele in decizia patronului, de ciuda ca nu exista baruri pentru nefumatori.

              Prin panarama asta de lege, Statul a creat baruri de nefumatori, fara sa dea dreptul patronilor sa faca baruri pentru fumatori.

              Si nu, nu e treaba Statului sa declare un bar sau altul ca fiind de nefumatori sau nu, aici e toata problema.

              Una e sa aperi sanatatea publica, interzicand comercializarea tigarilor, si alta e sa faci neghiobia asta, stiind foarte bine ca nefumatorii pot bine mersi alege sa nu intre unde se fumeaza, si totusi nu o fac, de ai dracului, de parca ar fi barul lor.

              E ca si cum in orasul tau ar fi doar baruri de manele si vii si dai o lege sa se puna doar rock, pentru ca nu ai tu unde iesi vineri seara.

              N-are de-a face cu fumatul, are de-a face cu un populism infect.

              In fond, daca tot ne durea de sanatatea publica, trebuia sa se interzica circulatia masinilor.

              Cate cazuri de cancer pulmonar de la fumat pasiv are Romania ? 10 ? 20 ? 0 ?
              • +1 (1 vot)    
                mod de adresare (Marţi, 15 martie 2016, 19:29)

                NoFive [utilizator] i-a raspuns lui HP

                "Bai baiatule" face parte din argumentatie? Sau va adresati baiatului dvs.?
                Tipic pentru fumatori, si nu numai, lipsa de politete. Nepasarea ca fac rau altuia. Imi faci rau adresindu-mi-te cu "bai baiatule". Daca-ti pute gura nu ai dreptul sa-ti indrepti curentul verbal spre nasul meu, chiar daca nu-ti dai seama. Ar trebui sa-ti pui intrebarea daca atunci cind deschizi gura imi faci sau nu rau. Daca ma jignesti sau nu. Repet, intr-o lume civilizata, nu ai dreptul s-o faci. Daca esti fumator, eu iti respect decizia, dar daca esti intr-o statie de autobuz de exemplu, sau chiar acasa, nu ai dreptul sa-i obligi pe ceilalti, nici macar pe membrii familiei, sa-ti inhaleze dejectiile putride. Unui local in care patronul alege sa se fumeze, din fericire acesta nu-i poate schimba numele, nu-l poate transforma din "local public" in "local numai pentru fumatori". Sau ar putea-o face, intr-un alt cadru legal, dar sa stim si noi, ceilalti. Nu are acest drept intr-o tara civilizata. Si da, Statul trebuie sa reglementeze acolo unde nesimtirea cetateanului de rind iese la drumul mare. "Pub" de acolo vine, de la "local public". In care "pub" pina deunazi se fuma pe rupte. Nu se mai fumeaza. Nu stiu cite cazuri de cancer pulmonar de la fumat pasiv are Romania sau Congo. Nu este relevant. Relevant este faptul ca ar trebui sa ne respectam unii pe altii, iar in cazul in care fumezi, sa fii constient ca nu ai dreptul de a afuma publicul din jur cu exhalatiile urit mirositoare ale interioarelor matale. E ca si cum te-ai băși in public. Chiar daca o faci pe strada. Vreau sa zic ca si in cazul in care o faci pe strada, in aer liber, tot nesimtit te numesti. Dar mai e pina la interzicerea fumatului in parcuri si pe strazi. Vezi Japonia sau Suedia de exemplu. Dar mai avem un milion de ani pina acolo noi, romanii. Mai ales ca majoritatea sinteti veniti de la tara. Moromente nu se sinchisea unde fumeaza.
    • 0 (8 voturi)    
      Daca se vrea sa nu se mai fumeze (Luni, 14 martie 2016, 19:14)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      E foarte simplu: interzicerea si bagarea in ilegalitate a tutunului. Fara tutun nici fumatori nu?
    • +2 (4 voturi)    
      pentru un comentariu sanatos (Luni, 14 martie 2016, 19:55)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      nici tu nu ai inteles sensul invatamantului obligatoriu
  • +1 (17 voturi)    
    ? (Luni, 14 martie 2016, 17:08)

    Nuzic [utilizator]

    asta a terminat de rezolvat toate urgentele tarii?
    • +2 (4 voturi)    
      dap (Luni, 14 martie 2016, 19:55)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Nuzic

      s-a apucat de urgenta care tocmai a fost si nu te-ai isterizat la fel
  • 0 (20 voturi)    
    Clubul (Luni, 14 martie 2016, 17:24)

    Gelu007 [utilizator]

    Sunt de acord sa faceti clubul ala. Ce ar fi sa va faceti sedintele alea undeva in afara planetei, oricum este ilegal sa fumati in spatii publice. Acuma sa nu va aud ca dati ordonanta de urgenta ca membrii au voie sa fumeze unde vor.
  • +4 (16 voturi)    
    ok, cluburi private de fumatori am inteles (Luni, 14 martie 2016, 17:26)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    ca au nevoi, dar daca se permite iar modificarea definitiei de"spatii publice" ajungem innapoi de unde am plecat!
    dam dintr-o extrema in alta, ba le interzicem total, ba punem interdictia intre paranteze asa incat sa nu se mai aplice deloc!
    Apoi ce are definitia actuala a "spatiului public inchis"? Asa cum e acum acopera si statiile de autobus, de ex. Daca s-ar pune sa fie complet inchise, pai oricine poate sa spuna ca nici macar barurile de la subsol nu sunt complet inchisee, ca tot au usi de acces!!! Adica da in extrema opusa.

    Asa cum e acum, la terase se poate fuma. Le mai pot permite deschiderea de cluburi private. In rest, orice alta modificare practic desfiinteaza actuala lege.

    De abia se mai diminueaza si fumatul, vor vedea pana si fumatorii ce bine e sa pleci curat de la un restaurant sau club, nu imputit ca pana acum, etc.
    • +7 (11 voturi)    
      :-) (Luni, 14 martie 2016, 18:35)

      Alex_J [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Ca fumator, e singurul comentariu cu care sunt de acord, dat fiind prezenta masiva de 100% comentatori nefumatori. Singura chestie in care imi permit sa te contrazic e plecatul ala "curat" acasa. In 80% din cazuri plec duhnind a mancare dintr-un local si uneori (cand ma duc in localuri de fumatori), plec duhnind mixt, a fum si-a mancare. Problema ventilatiei de rahat e omniprezenta si daca am trai intr-o tara mai nordica, am mirosi 12 luni pe an a prajeala. :P
      • -4 (8 voturi)    
        pai si pt acest tip de miros puteti face reclamati (Luni, 14 martie 2016, 20:28)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Alex_J

        si poate de asta e bine ca s-a interzis fumatul, ca pb daca veneau in control puteau argumenta ca miroase a fum, nu atat a mancare. Cand ramane doar miros de mancare si reclamati, nu mai au cu ce sa se scuze, nu?
        Daca miroase prea tare e clar o pb de ventilatie. Nu stiu de ce spuneti de cele nordice, am fost in UK recent si nu pot sa spun ca mirosea atat de rau a mancare. Si pana la urma, la restaurante se mananca, e si normal si recomandat sa miroasa (putin) a mancare, a ce ati vrea sa miroasa, a chimicale, a steril?:)) Mancarea trebuie sa aiba gust si aroma totodata.
        Iar la baruri a ce sa mai miroasa? a bautura? a cafea? :)))
    • -1 (7 voturi)    
      Haha (Luni, 14 martie 2016, 19:16)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Si daca statiile de autobuz sunt marginite numai de un singur perete? Sau daca si peretele ala singur e spart? Dar daca statia de autobuz nu are nimic - doar un panou? Definim atunci spatiul inchis ca acel spatiu marginit de niciun perete si cu acoperisul optional?

      ILOGICA nu este un remediu pentru nesimtire - doar drumul catre segregatie si extremism.
  • -4 (16 voturi)    
    Este ilegal (Luni, 14 martie 2016, 17:38)

    aniod [utilizator]

    Fumatul a fost interzis pentru ca este daunator sanatatii, ducand la boli mortale. A face un club cu scopul de a fuma in comun este ecgivalent cu a lua otravuri, doze mici, dar sigure, in "comun".
    • +8 (12 voturi)    
      Doze mai mari (Luni, 14 martie 2016, 19:04)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui aniod

      de otravuri se gasesc in mititei, gratare, zahar, paine alba, prajituri si cam tot ce cumperi din supermarket.
      • +2 (12 voturi)    
        bineinteles ca nu ti s-a interzis sa fumezi! (Luni, 14 martie 2016, 20:30)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        ci doar sa fumezi in locuri publice inchise.
        Deci nu e "prohibitie".
        Paralela cu mancarea- e absurda- la mancare, cu ceva eforturi, poti sa alegi. Cand mergeam in baruri nu puteam opta- spatiile de nefumatori erau o gluma.
        Si asa sunt multe altele care ne "ucid"(obiective sau nu)-trafic, poluare, stres, radiatii, unde electromagnetice, samd...
  • -1 (25 voturi)    
    eh (Luni, 14 martie 2016, 17:40)

    muciflenduri [utilizator]

    Boul asta e la curent cu legile anti-fumat din lumea civilizata? Or fi toti prosti, doar el s-a gasit aparatorul drepturilor omului.
    • +5 (13 voturi)    
      Elvetia (Luni, 14 martie 2016, 19:01)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      nu e tara civilizata, dupa criteriile tale, se pare. Calificativul "boul" ti se potriveste mai degraba tie.
      https://www.tripadvisor.de/Restaurant_Review-g188064-d4170106-Reviews-Blue_Bar_Smoker_s_Lounge-Lucerne.html
      • 0 (4 voturi)    
        bovis (Luni, 14 martie 2016, 20:55)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        Gigele, e bine ca te informezi de pe tripadvisor. Nu stiu prin ce procese cognitive ai dedus ca am exclus elvetia din rândul tarilor civilizate, dar ia uite ce spune wikipedia "Geneva and seven other cantons have already imposed their own comprehensive bans on indoor smoking in places of employment while the remaining, smaller cantons have been less restrictive."
        • 0 (2 voturi)    
          Presupun ca nu intelegi germana (Marţi, 15 martie 2016, 10:56)

          Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

          Asa ca iti pun un articol in engleza. Bine, nu sunt sigur ca pe asta o intelegi, dar exista google - translate.

          http://www.bbc.com/news/world-europe-19690450
          • -1 (1 vot)    
            mda (Marţi, 15 martie 2016, 11:55)

            muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

            E clar ca nu te duce capul suficient... Ti-am dat un citat, vrei sa ti-l traduc?

            Ia uite unul chiar din articolul tau: "In the cantons where these laws [banning smoking rooms] are already in effect, we saw immediately... a 20% drop in hospitalisation due to cardiovascular incidents, heart attacks and these kinds of problems,"

            Ce te tot scremi dinozaurule? Ce vrei sa dovedesti? Ca fumatul nu este interzis COMPLET in TOATE tarile civilizate?
      • 0 (4 voturi)    
        civilizatia nu se reduce la elvetia (Luni, 14 martie 2016, 21:24)

        ember [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        tu te-ai mai plimbat pe undeva sau stii doar sa cauti pe google? in majoritatea tarilor civilizate fumatul in spatiile publice inchise este interzis. [PUNCT] vezi germania, danemarca, spania, anglia, franta, austria, canada, japonia, etc. tu crezi ca astia nu stiu ce e civilizatia?!
        • 0 (2 voturi)    
          Traiesc (Marţi, 15 martie 2016, 10:51)

          Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui ember

          in Germania si fumez in baruri pentru fumatori, asa cum am fumat si in Elvetia in cateva baruri pentru fumatori. Nu toti cei care comenteaza aici sunt ca tine, trolli carora le curg balele pe tastatura.
          • +1 (3 voturi)    
            ce frustrat esti (Marţi, 15 martie 2016, 12:31)

            Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

            pai daca traiesti in Germania si poti fuma in baruri de fumatori acolo, de ce te agiti pt situatia din Romania? Nu cumva pt ca minti si esti ofticat ca nu mai poti fuma in Romania?
  • -1 (21 voturi)    
    Tupeu (Luni, 14 martie 2016, 17:40)

    Ando [utilizator]

    Chiar crezi ca noi toti suntem prosti?
    S-a votat o lege, a fost declarata constitutionala si acum vii tu sa ne spui ca nu este buna?
    Gaseste ceva mai bun de facut pe banii nostrii!
    • 0 (4 voturi)    
      nu stiu el (Luni, 14 martie 2016, 19:57)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Ando

      dar eu chiar cred
  • -4 (18 voturi)    
    din grija pentru tara (Luni, 14 martie 2016, 18:20)

    de-departe-vin [utilizator]

    cam la atat se limiteaza grija pentru tara a parlamentarilor: cluburi pentru fumatori. circula odata un banc: da' cu cianura ati incercat?
  • +5 (7 voturi)    
    fenechisme (Luni, 14 martie 2016, 21:24)

    anonimicus [utilizator]

    Conform legii, fumatul nu e interzis în penitenciarele de maximă siguranţă. Deci nu-i împiedică să fumeze ...
    • -1 (1 vot)    
      Amigo, faci o confuzie... (Marţi, 15 martie 2016, 12:47)

      triciupa [utilizator] i-a raspuns lui anonimicus

      ... ala de la racoare e alt Fenechiu...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version