Renate Weber, la RFI: Apelul presedintelui Traian Basescu la boicotarea legumelor olandeze este un comportament de copii de gradinita

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 14 decembrie 2011, 10:32 Actualitate | Politic

Pozitia presedintelui Traian Basescu privind boicotarea legumelor olandeze de catre romani este un comportament de "copii razgaiati, de gradinita". O spune, la RFI, europarlamentarul PNL Renate Weber. Ea mai declara ca "daca o tara si un Guvern se incapataneaza, orice argument rational i-ai aduce nu-l poate convinge", aluzie la pozitia intransigenta a Olandei, care nu vrea Romania si Bulgaria in Spatiul Schengen.

Renate Weber crede ca "la nivelul autoritatilor romane, lucrurile ar fi trebuit sa fie tratate diferit. Comportamente din acestea de copii de gradinita, razgaiati, precum a presedintelui Romaniei si a nu stiu carei eurodeputate olandeze, sa nu mai cumparam legumele olandeze - boicotam in felul acesta - astea nu au cum sa ne faca bine. Dincolo de faptul - si asta e adevarata ironie - sa stiti ca fermierii si cultivatorii olandezi chiar au folosit probabil mana de lucru romaneasca, pentru a face acele legume si ei sigur sustin aderarea noastra. Deci, repet, comportamente de tipul acesta sunt inacceptabile".

Continuarea pe www.rfi.ro.


Citeste mai multe despre   






















1578 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    pe bune?! (Miercuri, 14 decembrie 2011, 10:41)

    me [anonim]

    si comportamentul oamenilor mari care ar fi? declaratia de razboi cumva?! chemarea la duel?!

    PS: refuzarea unui tratat pentru ca "asa vrea muschii mei" e comportamentul unui copil care inca face in scutece
    • +9 (15 voturi)    
      De acord cu Weber.. Trebuie boicot la ING (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:04)

      Rotterdam, poarta de intrare a drogurilor in UE [anonim] i-a raspuns lui me

      Boicotati si legumele olandeze, dar mai ales produsele financiare ale bancilor si companiilor de asigurari olandeze, acolo ii loviti mult mai dur decat la lalele si morcovi.
      Ah si nu uitati ca Philips e firma olandeza si chiar acum cateva luni a inceput un proces penal in Polonia impotriva firmei din Olanda pentru..coruptie ! Nu cumparati Philips, nu cumparati ING !

      In final, e o chestiune de demnitate sa nu dai banii tai de roman cuiva care scuipa pe identitatea ta de roman !
    • -4 (8 voturi)    
      Un om responsabil (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:23)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui me

      satisface orice vrea muschiul bebelusului, nu se ia cu el la harta sa-l faca sa planga mai rau.
      • 0 (6 voturi)    
        nu (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:51)

        me [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        un om responsabil respecta deciziile majoritatii, respecta regurile care el le-a facut (si care nu includeau coruptia) si nu refuza aiurea accesul unor tari numai pentru ca castiga x% in sondaje...
        • +2 (4 voturi)    
          Mai intai e votul si dupa decizia! (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:23)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui me

          Mie mi se pare normal ca fiecare sa voteze cum vrea muschiul lui insa daca faci parte dintre parlamentarii romani iti inteleg pozitia.
      • 0 (2 voturi)    
        nu zau? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:24)

        lambda [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        tu ai sau ai avut copii?
        • -3 (3 voturi)    
          Am un baiat (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:51)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui lambda

          care e deja major, ii faceam baie in fiecare seara cand era bebelus.
          Totusi sunt curios, daca eu am reactionat gresit , cum trebuia sa fi facut cand bebelusul meu plangea?
      • +2 (4 voturi)    
        cum? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:35)

        jw [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Total fals. De aia o fi Romania cum e, daca lumea isi razgaie bebelusii cum zici tu...
        Iti recomand serialul "Cezar si cainii".
      • +2 (2 voturi)    
        Coruptia la cei care ne tot acuza de coruptie (Miercuri, 14 decembrie 2011, 14:04)

        Siemens da spaga pt contracte [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Opt fosti directori ai gigantului industrial german Siemens au fost acuzati de catre autoritatile americane ca ar fi dat mita in valoare de 100 de milioane de dolari autoritatilor argentiniene, pentru a produce carti de identitate.

        Acuzatiile vizeaza semnarea unui contract de 1 miliard de dolari prin care Siemens ar fi produs carti de identitate Argentinei, informeaza BBC.

        Printre cei acuzati se numara un fost membru al comitetului central al Siemens si doi fosti sefi ai sucursalei din Argentina.

        "Punerea sub acuzare se bazeaza pe un nivel socant al coruptiei si al fraudei", a declarat Departamentul de Justitie din SUA.

        Procurorul general adjunct, Lanny Bauer, a declarat ca directorii s-au angajat sa plateasca mai mult de 100 de milioane de dolari, reprezentand mita, oficialilor de nivel inalt din Argentina, pentru a castiga contractul.

        Fostii directori ai Siemens au fost acuzati de catre Curtea Suprema Federala din New York, si au fost inculpati si de catre Comisia de Valori Mobiliare a SUA.
  • +10 (12 voturi)    
    M-am saturat de autoinvinovatire! (Miercuri, 14 decembrie 2011, 10:43)

    dragos234 [utilizator]

    Dar de comportamentul olandezilor care au votat niste rasisti si acum avem de suferit noi pt ce au votat ei ce parere sa avem de asta?
    Au fost niste inteligenti si niste maturi, nu?
    • -5 (7 voturi)    
      victimizarea nu este o solutie (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:41)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui dragos234

      coruptia, birocratia, lenea, infractionalitatea sunt lucruri pe care le constatam fiecare dintre noi uitandu-ne in jurul nostru, vina neaderarii este a noastra, trebuie sa ne maturizam sa ne asumam responsabilitati, plangaceala trebuie sa o lasam trecutului.
      • +4 (6 voturi)    
        hmmm (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:52)

        me [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        "coruptia, birocratia, lenea, infractionalitatea" NU intrau in conditiile de aderare.
        PS: mai lasati-ma fratilor cu lenea... ca nu suntem asa lenesi... la particular cel putin se munceste mai mult ca-n jermanica... (pentru ca aia respecta legea si nu stau "voluntar" peste program)
  • -13 (15 voturi)    
    Corect (Miercuri, 14 decembrie 2011, 10:44)

    Marius [anonim]

    Este bine ca mai exista cineva care sa critice abordarea comunisto-securista a lui Basescu vizavi de opozitia Olandei. Sa fie clar : Olanda are tot dreptul sa faca acest lucru comform legilor europene. Iar Basescu tributar mentalitatii comuniste considera ca solutia la o problema delicata este sa iesi cu parul in mijlocul drumului si sa le dai in cap la olandezi ca un betiv iesit din carciuma. Ca sa nu mai vorbim ca oamenii au perfecta dreptate . Coruptia in Romania este prezenta peste tot, partidul de la putere fura cam tot ce se poate, iar justitia nu functioneaza. Atata timp cat Politia, justitia, administratia sunt complet subordonate politic, nu cred ca ar trebui sa fim primiti in Schenghen.
    • +8 (12 voturi)    
      gresesti (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:09)

      a [anonim] i-a raspuns lui Marius

      abordarea comunisto-securista nu s-a facut niciodata prin indemnuri la a nu cumpara ceva, ci se rezuma la trimisul oamenilor la canal, torturi, santajari, crime si altele asemenea. Cum Olanda are dreptul sa faca ce vrea conform legilor europene si noi avem dreptul sa nu cumparam produsele lor sau ale altora. Intre noi fie vorba, Olanda chiar are dreptate, suntem departe de UE. Pe de alta parte suntem acolo de 5 ani si progrese s-au tot facut, de ce ne-au acceptat in UE din capul locului?

      Sincer, chiar nu vad rostul indemnului sau, oricum nu cumpar legume din import, sunt scumpe, fara gust si pline de toxine.
      • 0 (0 voturi)    
        stii de ce ne-au acceptat in UE? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 19:11)

        aidrag [anonim] i-a raspuns lui a

        Pentru ca aveau nevoie de piata de desfacere pentru toate produsele de o calitate mai indoilenica. Si ce si-au zis: ii baga in UE (chiar daca nu prea ne calificam la nici un capitol) si le dam pe gat produsele naspa. Totodata UE nu are nici un interes sa mearga bine treburile in Ro, ca atunci ne-ar fi fortat sa ne facem macar o justitie corecta. Basescu ar trebui sa se intrebe de ce nu mai sunt legume romanesti in piete si supermarketuri, nu sa ne indemne sa boicotm produsele UE. Dar ce sa-i faci si el face parte din clica.
    • +9 (9 voturi)    
      D-aia (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:19)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      Justitia e atat de subordonata politic partidului de la putere, incat primari si parlamentari PDL sunt anchetati pe capete , iar dosarele lui Nastase si Mihailescu se apropie de prescriptie. Asta da subordonare de catre putere!
      In vest se compun cantece impotriva romanilor, se incendiaza tabere, si noi n-avem dreptul sa boicotam copii rasfatati ? De ce ? Atat timp cat boicotul nu incalca legislatia europeana nu vad problema. Probabil olandezii s-ar indoi daca folosim tactica lui Nastase: sa le mai dam pe 2 lei niste banci sau vreo companie petroliera.
    • +5 (5 voturi)    
      olanda are dreptul asta... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:53)

      me [anonim] i-a raspuns lui Marius

      dar aici face exces de zel, sau abuz cum vrei sa o iei... nu are motive temeinice pentru a refuza aderarea.... conditiile s-au indeplinit. ei ceea ce au facut a fost sa inventeze o conditie noua... asta ti se pare asa matur?!
    • +4 (4 voturi)    
      prietene (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:39)

      io [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Trezeste-te! Nu exista "drepturi" in lumea reala. Exista "a putea". Olanda *poate* sa te blocheze. Romania *poate* sa-i boicoteze legumele.
      Ambele sunt actiuni posibile si acceptabile, cu nimic mai presus sau mai prejos decat alte actiuni.
  • +12 (12 voturi)    
    daca apelul presedintelui la boicot e rau... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 10:47)

    popcorn monta [utilizator]

    cum numiti blocajul olandei...sa ne gandim totusi ca olanda e singura tara care se opune intrarii romaniei in schengen...bag seama ca a facut vreun olandez"lobby"pe langa tovarasa weber sa se puna contra noastra...sunt curios oare cat a incasat pentru acest "lobby"...nu de alta dar am vazut tariful lui adrian severi...dumneavoastra cat luati???
  • +12 (12 voturi)    
    un singur cuvant (Miercuri, 14 decembrie 2011, 10:48)

    alip [utilizator]

    Vax. Daca era din PDL i se parea o idee geniala, care de altfel se practica, a se vedea sud-americanii din SUA acum cativa ani, dar fiind din opozitie, urmeaza inteligenta linie a lui Ponta si Antonescu, care la randul lor nu rateaza nici o ocazie sa dea cu bata in balta.
  • -7 (9 voturi)    
    si-a gasit lucruri f "valoroase" pe (Miercuri, 14 decembrie 2011, 10:54)

    altu [anonim]

    care sa le boicoteze...
    de obicei are pozitii echilibrate si corecte dar de data asta a comis-o bine. in RO nu mai suntem in stare nici zarzavaturi sa producem si slava domnului avem pamant nu ca olandezii care au recuperat 40% din suprafata tarii. dpdv politic clar e o greseala mare (intai cu bulbii de lalele prin vami, acum cu zarzavatul...). olanda e model economic in UE, daca/cand vom fi la 50% din ce face olanda vor fi departe bine.....
  • +10 (10 voturi)    
    Sigur... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 10:55)

    Mircea [anonim]

    Si pozitia olandei este de nivel universitar... Sa se opuna fara argumente, impotriva intelegerilor existente, doar din considerente electorale locale. Sintem tratati ca o tara de mina a 2-a de catre olanda, pentru ei nu exista tratate , noi nu meritam pur si simplu sa fim la aceeasi masa.
    Sau ce ar vrea doamna renate, sa stam si sa incasam?? Nu e ca si cum Basescu a iesit oficial si a spus sa boicotam legumele olandeze, a avut chiar o pozitie care pe mine ma multumeste, nu a tacut, a facut aluzii...
  • +11 (11 voturi)    
    E si normal (Miercuri, 14 decembrie 2011, 10:57)

    Vile [utilizator]

    Romania se bucura de o mare sansa in aceasta perioada de criza si daca liderii politici vor juca bine, avem ocazia sa devenim una din tarile importante din Europa. Pozitia Presedintelui fata de refuzul Olandei este normal si trebuie incurajat. Olanda exporta mult in Romania si nu cred ca le convine sa piarda profit. Ba mai mult Presedintele a declarat ca Romania este un sustinator al Turciei, un alt mare exportator. Olanda ar trebui sa isi reconsidere politica privind spatiul Schengen. Eu ca roman, ma simt jignit de atitudinea acestor politicieni nationalisti din Tara Lalelelor si de aceea sustin campania de boicotare a produselor provenite din tara respectiva. In plus avem produse naturale mai bune decat ale lor.
  • +4 (6 voturi)    
    Abordarea dvs? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:00)

    ion [anonim]

    Si cum ati ajutat dvs. pt rezolvarea problemelor privind justitia si coruptia ca sa rezolvati problema de fond?
    • +7 (7 voturi)    
      justitie (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:35)

      Stanica [anonim] i-a raspuns lui ion

      Justitie este si respectarea tratatelor europene, inclusiv cel referitor la SCHENGEN, iar daca acest tratat nu pomeneste nimic de coruptie atunci nu trebuie vorbit desprea ea. Olanda incalca acum un tratat si in acelasi timp ne da lectii despre justitie.
  • +10 (10 voturi)    
    inca o ipocrita (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:10)

    sucaa [utilizator]

    in primul rand ne dezinformeaza "d-na" weber. nu o tara cere respingerea Romaniei si Bulgariei in Schengen ci un partid extremist care face parte din coalitia de guvernare. cam ce face udmr-ul pe la noi. santajeaza partidul majoritar din coalitie. daca aceasta "d-na" ar fi obiectiva ar aminti ca oamenii de afaceri olandezi din Romania au cerut guvernului olandez accepatarea Romaniei in Schengen. sau respectivii nu sunt cetateni olandezi? aici este vorba de o aripa extremista din Olanda, nu de toata tara asa cum declara.
    in al doilea rand, ii aduc aminte "d-nei" weber ca si dumneaei a avut un comportament de gradinita cand se ducea sa-l parasca pe base la UE cu tot felul de insinuari pe care nimeni nu le-a luat in seama. si acum vine si ne da lectii de comportament de gradinita?
    pana una alta base nu si-a parat in afara tarii niciun roman cum o face aceasta individa. base sare calul uneori, ca si in cazul de fata, dar o face pt Romania si sincer, cred ca este cazul sa sarim si noi calul si sa ne facem auziti. prea multi ne iau la misto cand vad ca ne param unu pe altu ca la gradinita in loc sa cautam o cale de comunicare aici in tara.
    ii recomand acestei "doamne" sa se uite in oglinda inainte sa ne dea lectii. pt multi dintre noi este mai importanta Romania decat faptul ca se simt olandezii ofuscati. cineva trebuie sa spuna lucrurilor pe nume si sa ne apere nu doar sa se planga ca la gradinita dar sa taca daca altii spun ceva despre noi.
  • +11 (11 voturi)    
    Pentru dna Weber (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:13)

    droid04 [anonim]

    Se vede ca vorbiti ... asa ca sa nu taceti ....

    1. la gradinita relatiile intre copii sunt foarte clare si mult mai cinstite decat in politica in care va balaciti dvs. Este o insulta fata de copii sa-i aduceti la nivelul politicii romanesti si olandeze.

    2.Boicotul oricaror produse straine fata de cele romanesti ar trebui sa fie bine-venit mai ales in aceasta perioada. Romanii trebuie sa sustina produsele romanesti si productia locala daca vor sa iesim din starea in care suntem acum.

    3.Aici e vorba de bani nu de chestii poetice ca justitia si alte bla-bla-uri. Astea sunt povesti ...
  • +6 (6 voturi)    
    Din ciclul... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:29)

    Marian [anonim]

    ...unu arunca o piatra in balta si zece se chinuie s-o scoata sa s-o bage in politica.

    In primul rand nu inteleg despre ce apel e vorba, n-am auzit sa faca apel la romani sa nu cumpere ceva...a vb strict de persoana lui...

    In al doilea rand n-am auzit sa faca o conferinta de presa la cotroceni sau sa emita vreun document oficial sa indrume romanii sa nu cumpere ceva

    In al treilea rand, daca omului nu-i plac legumele olandeze ce-aveti cu el?

    In al patrulea rand de unde deduceti voi care e problema lui cu legumele olandeze?

    Apropo cand eram mai mici (gradinita scoala etc.), imi aduc aminte ca erau unii de care se facea misto tot timpul care daca le spuneai ceva la misto, nu se prindeau si luau de bune orice misto...cam asa e weber asta :)))
  • +7 (7 voturi)    
    demnitate (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:41)

    GELULA [anonim]

    Putina demnitate d na weber! Sau va place sa stati cu capul in jos!Base este cel mai tare presedinte!SI....cel mai ROMAN!
  • +5 (5 voturi)    
    boicotare (Miercuri, 14 decembrie 2011, 11:58)

    adrian [anonim]

    Acesta trebuie sa fie raspunsul nostru indiferent ce ne place Basescu sau nu: BOICOTATI TOATE PRODUSELE OLANDEZE !
  • +4 (4 voturi)    
    Uneori tacem alteori ne aratam muschii (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:09)

    sateanul [anonim]

    Nu stiu cum se face Renate Weber ca nu ti-am auzit glasciorul atunci cand CE a decis ca Romania si Bulgaria a indeplinit conditiile de aderare la spatiul Schengen si cu toate acestea Olanda a inventat alte motive ca sa se opuna.Nu stiu decat ca maniera in care il ataci acum pe Presedinte este fix pe linia de ipocrizie a aliantei USLinoase care foloseste orice prilej pentru a-l critica pe Presedinte.De moment ce ai dovedit ca nu ai facut fata postului de consilier prezidential si ca atare ai fost eliberata din ac.functie ar fi fost cazul ca sa te abtii fiindca credibilitatea dumitale se opreste la poarta nucleului dur al taberei antiipreziidentiale si nimic mai mult.Am o simpla curiozitate fostele consiliere prezidentiale sunt scolarizate la PNL sa traga in Presedinte de cate ori li se pare lor ca s-a ivit ocazia favorabila fiindca ai un comportament absolut identic cu al A.Saftoiu.
  • +6 (6 voturi)    
    GANDHI a procedat la fel (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:26)

    Ana Dumbrava [anonim]

    GHANDI a avut aceiasi atitudine in timpul ocupatiei britanice a Indiei si a boicotat produsele britanice. Este o atitudine corecta mai ales pentru ca ceea ce face Olanda este un abuz. Nu vreau sa ii compar pe Ghandi cu Basescu dar aceasta atitundine au aplicat-o cu succes. Eu de mult boicotez produsele olandeze. Germanii fac la fel si chiar nu se mai duc in olanda pentru ca nu sunt de acord cu extremistii care conduc tara acolo. Deci este o atitudine raspandita in vest. Sunt pro boicotare a produselor olandeze! Este puterea oamenlor, a noastra sa influentam si sa aratam direct ca nu suntem cetateni SECOND HAND al uniunii europene. Folositi puterea care o aveti, luati atitudine ca cetateni!
  • +6 (6 voturi)    
    comportament de "copii razgaiati, de gradinita" (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:30)

    un roman [anonim]

    Ma intreb oare ce ne face atunci bine: vesnica pozitie a capului plecat mostenita din trecutul indepartat sau o trezire a demnitatii nationale? Doresc sa informez pe cei ce nu stiu ca de exemplu in Germania acum ceva ani consumatorii au boicotat un lant de benzinarii ca reactinue la actinuea acelei companii si acest lucru nu a fost catalogat comportament de copii de gradinita - a fost luat foarte in serios de compania respectiva. In zilele de astazi singurul argument care poate schimba cu adevarat ceva in cursul vietzii actuale este argumentul economic - de aceea exista sanctiuni si actiuni economice. In zilele noastre daca vrei sa izti faci simtita prezenta cea mai mare sansa o ai economic. Cum ar fi oare daca prin reducere la absurd de maiine romanii ar cumpara numai produse fabricate in romania (nu neaparat autohtone DAR FABRICATE IN ROMANIA)? Investitorii ar sta si s-ar gandi: pierd o piata de 21 Mio locuitori sau imi deschid productie locala? Am crea locuri de munca si ne-ar fi mult mai bine.
    Cum ar fi daca maiine totzi cei care au bani la ING ar da cere retragerea banilor din cont? Ar rezista ING???
    Cred ca atunci pozitia politicienilor olandezi ar fi alta cand propriile companii ar intreba guvernul lor: ce facetzi ca pierdem bani!!!!
    Prin actiuni ale statului acest lucru nu se poate - exista piata libera DAR tratatele NU DICTEAZA comportamentul CONSUMATORULUI! Pentru asta este insa este nevoie de constiinta de grup! este nevoie sa ne asumam in primul rand apartenenta la ceea ce inseamna Romania, Roman si PRODUS IN ROMANIA!
    Ma intreb oare de ce in Franta cumparatorii cumpara cu preponderentza produse frantzuzesti, pe strada circula intr-o proportie covarsitoare masini frantuzesti Franta s.a.m.d??? Ar fi frumos daca ne-am exprima ceea ce vrem si in viatza de zi cu zi prin actiunile noastre nu numai odata la 4 ani prin vot! Puterea de a transforma ceva in Romania apartine fiecaruia dintre noi.
  • +5 (5 voturi)    
    si reactia dv? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:46)

    calator [anonim]

    Dar dumneavoastra doamna, ca europarlamentar roman ce ati facut pentru a contrabalansa pozitia Olandei? Europarlamentarii olandezi au protestat imediat doar la auzul indemnurilor prezidentiale. Dumnavoastra ca parlamentar roman (si nu numai dumneavostra ci si colegii romani ai dumneavoastra) cum ati reactionat la aceasta decizie aberanta a Olandei de a schimba regulile in ultimul minut?
    • +2 (2 voturi)    
      anyirominca weber (Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:52)

      Bun [utilizator] i-a raspuns lui calator

      felicitari; chiar
      ar trebui sa intrebe cineva ce fac maimutele pe care tara i-a trimis in parlamentul european...de pilda si o actiune simbolica de genul celor olandeze...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version