Klaus Iohannis, ursul si tigrul

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 13 octombrie 2016, 21:13 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Presedintele Klaus Iohannis s-a declarat intristat de modul in care autoritatile au ucis, miercuri, un urs ajuns nu se stie cum sa bantuie trei ore prin centrul Sibiului si a cerut proceduri clare pentru a preveni "emotiile inutile". Iohannis s-a mai confruntat cu o situatie similara cand era primar. In 2011, un tigru evadat de la Gradina Zoologica aflata in administratia primariei a scapat si a fost omorat in conditii aproape identice. Tranchilizarea a esuat iar tigrul a fost impuscat, tot cu harmalaie, panica, dar primarul Iohannis a rasuflat usurat ca fiara n-a sfasiat pe nimeni.

N-a mai ridicat atunci problema procedurilor. Spre deosebire de imaginile dramatice cu ursul doborat vineri la zid, in urma cu sase ani au lipsit cu desavarsire filmulete cu tigrul intr-o balta de sange.  

Daca ne uitam si mai atent la detalii, vom vedea ca, din 2011, nu s-a schimat de fapt mare lucru in ce priveste metodele si procedura de interventie in cazul animalelor salbatice ratacite prin orasul presedintelui.

Viceprimarul Sibiului anunta atunci, in timpul incidentului cu tigrul, ca "problema cu care se confrunta si pe care incearca sa o rezolve este lipsa pustilor cu tranchilizant, existand una singura autorizata in municipiul Sibiu". Ce scrie presa locala in 2016, dupa ratarea tranchilizarii ursului? "În momentul în care ursul a fost împușcat de către vânător, după cum spun autoritățile, la câțiva metri se aflau și medicii veterinari ai Grădinii Zoologice, dar în afara incintei. Medicii veterinari aveau o pușcă cu tranchilizante, singura aflată în custodia unei instituții publice din județ, folosită și anul trecut la capturarea unui urs, nu mai departe de anul trecut. Atunci, ursul găsit în beciul unui sibian a fost capturat fără a fi împușcat, ci doar tranchilizat. De această dată, însă, medicii veterinari nu au mai fost așteptați", scrie publicatia locala Turnul Sfatului.

Altfel spus, problema din 2011 s-a prelungit pana in 2016. A dainuit cel putin trei ani in mandatul de primar al lui Iohannis. Se pare ca nimeni nu s-a obosit ca, in loc de o pusca cu tranchilizant in tot orasul, sa faca in asa fel incat sa fie macar doua. Poate una se strica.

Cel mai important aspect este ca nimeni n-a ridicat atunci problema procedurilor. Nu l-am auzit pe Klaus Iohannis sa spuna cand era primar: hei, oameni buni, cum facem data viitoare cand mai scapa o fiara prin oras?  Cine intervine, cum, in ce fel, pentru a nu mai omori aiurea animale salbatice? Dupa impuscarea tigrului, primarul de atunci n-a mai fost parca la fel de trist ca presedintele de azi.

Ce s-a schimbat totusi intre timp? Ceva esential: capacitatea publicului de participa live la aceste mici drame urbane, de a raspandi imagini, informatii si de a se revolta. Oamenii au luat foc pe retelele sociale. S-a anuntat pe Facebook un protest pentru vineri in Piata Mare din Sibiu. In consecinta, si reactia fostului primar ajuns intre timp presedinte a fost cu totul alta:
  • "Acel incident m-a intristat. Am urmarit stupefiat acele imagini cu un urs care se plimba prin oras si pur si simplu este impuscat. Cum este posibil sa existe ISU, Politia Locala, sa se adune 50 de oameni la urs sa strige toti acolo si in final, in loc sa vina cineva de la DSV sau de la ISU cu pusca cu tranchilizant, cineva zice impuscati-l. (...) Nu am fost acolo, dar din film mi s-a parut ca acel animal a fost speriat si a fugit. (...) Nu era mai simplu (...) sa avem doi-trei oameni pregatiti pentru asa ceva, care ar fi intervenit fara panica? Emotia face parte din ecuatie si la dezastre si in cazul unor actiuni teroriste apare teroarea si pentru a preveni emotii inutile este nevoie de proceduri clare pentru oamenii care trebuie sa se intervina", a declarat , joi, Iohannis la dezbaterea "Managementul reducerii riscurilor la dezastre", organizata la Universitatea Tehnica de Constructii, conform Agerpres.
Evident ca este nevoie de o procedura clara si de ceva mai multa organizare in astfel de situatii. Relatarile presei locale in cazul ursului impuscat la Sibiu sunt destul de confuze. Unii spun ca medicii veterinari n-au apucat sa traga cu tranchilizant, altii ca au tras dar ca l-au ratat.

Totusi, ce putem lesne constata este ca in cel putin trei cazuri de animale salbatice neutralizate in oras, cate au fost raportate la Sibiu in ultimii ani, la fata locului a ajuns si posesorul singurei pusti cu tranchilizant din oras. In cazul tigrului, sedativul nu si-a facut efectul si un vanator a decis sa-l impuste. In alt caz de urs ratacit prin curtile unor oameni tranchilizantul a avut efect si ursul a fost salvat, iar in ultimul caz se pare ca l-au ratat.

Sunt situatii si situatii, cu grad de pericol diferit, care reclama uneori solutii radicale. In cazul de la Sibiu, raportul oficial al Directiei Sanitar Veterninare vorbeste despre "un exemplar de urs brun carpatin în greutate de 176 de kilograme, lungime 160 cm, înălțimea la greabăn de 70 cm, cu vârsta aproximativă de 5-6 ani".

Deci nu era un pui de urs inofenisv cum in mod eronat s-a raspandit informatia pe FB. Ursul, potential pericol pentru orice adult sau copil nimerit in raza lui de actiune, a alergat trei ore prin oras, a trecut pe langa scoli, prin Piata Mare (plin centrul orasului) iar in final a fost ucis intr-o curte. Se putea altfel? Poate da, poate nu. A fost o intamplare fericita ca nici un om n-a fost ranit sau ucis. Dar daca se termina prost in caz ca vanatorii nu trageau? Nu le reprosam tot noi astazi ca au actionat ezitant, ca n-au fost in stare de nimic?

Un simplu google cu "bears killed in city" si vom gasi zeci de cazuri foarte diferite relatate de presa canadiana sau americana. Oricat de clare sunt procedurile acolo, nu se termina intotdeauna cu happy end. In unele cazuri ursii sunt tranchilizati si salvati, in altele sunt impuscati de politisti sau de vanatori cu explicatia ca protejarea vietii oamenilor este pe primul loc. Aceste situatii genereza in public doua tipuri de reactii diametral opuse.

Si in alte parti, cand un urs este impuscat, o parte din public se revolta, critica politia, acuza autoritatile de incompetenta si empatizeaza cu animalul ucis. Cealalta parte rasufla usurata ca animalul n-a apucat sa faca victime, ca nu si-a pierdut nimeni viata si ca impuscarea era singura varianta rationala. Toate aceste cazuri ne amintesc insa mereu de fiara din noi, oamenii civilizati. Distrugem habitate, ecosisteme si specii intregi pentru a face loc civilizatiei noastre, cu orasele, autostrazile si fabricile ei.

In epoca retelelor sociale, aceste scene dramatice sunt de regula filmate de cineva din public, ele incep sa circule si genereaza "emotia inutila" de care vorbeste azi presedintele Iohannis. El a avut pur si simplu noroc ca in urma cu sase ani, pe cand era primar, nu s-a nimerit cineva sa filmeze haituirea si uciderea tigrului. Nici retelele sociale nu aveau forta de azi. Altfel, tipa dupa proceduri inca de atunci si nu astepta cinci ani sa ajunga presedinte pentru a se catara pe valul "emotiei inutile", cerand  sa se faca ordine intr-un haos care nu l-a prea deranjat cat era primar.

In realitate,  modul in care se intervine pare destul de standardizat: apar de fiecare data veterninarii cu tranchilizantul, se mobilizeaza ISU, politia, vanatorii, iar salbaticiunea moare sau scapa in functie de cat noroc are in viata si cat de periculoasa este situatia.  In concluzie, interventia presedintelui Iohannis in acest caz nu mi se pare chiar cea mai inspirata. Pare mai degraba oportunista si in acord cu o parte zgomotoasa din public, dar risca sa se intoarca destul de usor impotriva lui.


Citeste mai multe despre   









17792 vizualizari
  • +25 (29 voturi)    
    mda... (Joi, 13 octombrie 2016, 21:43)

    liviu_ [utilizator]

    in primul rand
    unde spune ca era urs si nu pui?! din poze si din cam toate declaratiile de pe net se pare ca era pui....
    in fine asta conteaza ceva mai putin....

    1 - ursul a fost fugarit (nu vrei sa prinzi un urs cu girofar, sirene etc de parca era un criminal in serie), 3 ore! daca e sa luam incercarea de protejare a cetatenilor au actionat execrabil... daca e sa luam intentia de salvare a ursului.... well... au actionat execrabil... oricum o iei oamenii aia era la fel de pregatiti pentru astfel de situatii ca si mine!
    2 - ursul nu a fost impuscat pe strada, ci intr-un loc izolat in care era incoltit. era mult mai logic sa prezinte un pericol cand era pe strada, decat atunci cand era in acea curte!
    3 - nimeni nu pretinde sa se termine cu happy end intotdeauna... problema e ca in aceasta situatie daca erau oameni competenti , chiar se termina cu happy end! poate nu era pui... repet eu nu am citit asta, dar probabil sunteti mai bine informat, dar nici un exemplat extrem de masiv nu era!
    4 - apropos de urs... pui sau urs?! ca daca era urs si nu pui veterinarii au mancat... miere... ca ala zicea ca "un pui de urs e mult mai greu de tranchilizat" deci nici macar aia nu stiau ce e ?! balbaielile astea nu fac decat sa-mi intareasca ideea ca am avut de-a face (petnru a cata oara?!) cu un caz de incompetenta crasa!
    5 - cum a ajust acolo ursul?! foarte important! daca era pui mai, era si problema unde e mama! ideea e ca daca nu era zona cu ursi... acel animal nu prea avea ce cauta acolo, deci cel mai probabil cineva l-a adus acolo... si intram in alte probleme... penale!

    ca sa revenim la Iohannis... e orasul lui, el poate pierde capital de imagine, deci se implica... simplu. face cam ce face orice politician. nu stiu ce e atat de deosebil...
    • +17 (21 voturi)    
      S-o tranchilizam si pe Kovesi? (Vineri, 14 octombrie 2016, 7:42)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Domnul Tapalaga ma surprinde prin lipsa de obiectivitate si prin oche[arii de cal pe care si-i pune. Cred ca este sibian si o fi neam cu unul dintre trogloditii care au haituit bietul animal si l-au ucis. Si, cu viclenie, da totul in spatele presedintelui reprosandu-i ca atunci cand era primar in Sibiu, nu s-a adresat tarii intregi, cum face acum.
      E adevarat ca de atunci lucrurile au ramas la fel in ce priveste animalele, dar din pacate, LIPSA REGULILOR in general este o grava realitate romaneasca. Avem institutii, poate prea multe, dar ele nu functioneaza. E bine ca presedintele remarca si sper sa se dedice remedierii acestei mari probleme a institutiilor statului.Functionarea institutiilor ar putea fi un obiectiv de tara!
      Dar mai e inca unul: acela al HAITUIRII! Nu vi se pare ca tot ce se intampla acum, cu contributia lui Ghita, Ponta, Basescu, Udrea, a televiziunilor pe care ei le controleaza, cu sprijinul din umbra a unei cohorte de penali, este haituirea sefei DNA ca ea sa cedeze nervos? Exista reguli pentru a apara institutia de haituitorii acestia?
      • +1 (5 voturi)    
        e sibian, si il uraste pe Iohannis (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:05)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui valll

        O face pentru ca are dreptul, la fel cum si eu am dreptul sa-mi fie sila de opiniile reporterasului stabilit in Bucuresti
      • -1 (9 voturi)    
        CE HAITUIALA (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:54)

        EmilNae [anonim] i-a raspuns lui valll

        ce haituiala domnule ? ca exista suspiciuni rezonabile cum spune dinsa de plagiat.Daca ea este haituita nu uitati ca altii exact ca dinsa tot pe suspiciuni rezonabile au fost plimbati de institutia la care dinsa este sefa cu catuse la miini inchisi preventiv etc etc etc. la dinsa nimic din toate astea si atunci cine este haituitorul si cine-i haituitul.
        daca era extrem de corecta cum o credeti multi din dumneavoastra trebuia sa iasa public si sa CEARA EA REVERIFICAREA TEZEI DE DOCTORAT ,asta ca sa demonstreze ca este si corecta si are o lucrare de doctorat impecabila dincolo de orice suspiciune rezonabila.Insa nu a facat asta, se ascunde face presiuni si se crede persecutata.Nu, nu este nici persecutata si nici haituita, lumea vrea sa afle ADEVARUL in ce o priveste.Insasi faptul ca se da dupa cires ridica mari semne de intrebare care nu au cum sa nu ramina fara un raspuns pina la urma. Nu va scapa de oricite ambasade se va agata.
        • +5 (7 voturi)    
          Nu este problema ei (Vineri, 14 octombrie 2016, 12:35)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

          Să ceară verificarea ci a celui care acuză. Ea a prezentat argumentația de data trecută.

          De exemplu eu am suspiciuni rezonabile că ai putea fi "pe invers" căci te-am văzut numai cu prieteni bărbați pe terasă la bere. Conform punctului tău de vedere tu ar trebui să fii responsabil să aduci dovezi că nu ești așa, gen filmulețe în care ești cu femei în momente intime, un document de la doctor cu un tușeu rectal ceva.

          Nu spun că lucrarea nu ar putea fi considerată plagiat ci doar că nu e treaba ei să ceară verificarea ei (a doua oară).

          Nu amesteca aresturile preventive ale penalilor cu suspiciunea asta de plagiat.
          • -2 (4 voturi)    
            TOT SUSPICIUNE (Vineri, 14 octombrie 2016, 16:23)

            EmilNae [anonim] i-a raspuns lui trotuar

            si la Codruta ca si la restul totul pleaca de la un singur element care este de o mare idiotenie si da mina larga unor procurori ca sa distuga vieti. Acel element este "suspiciunea rezonabila" care este inca o data o spun o mare timpenie cu scopul strict politic de a distruge pe cineva.La baza justitiei trebuie sa stea legea care are ca baza PROBA nu suspiciuni oricit de rezonabila ar fi ea. PROBA este si mama si tatal justitiei si distruge orce suspiciune facind loc FAPTEI si atunci nimeni nu va mai spune suspiciuni care in multe cazuri sint doar suspiciuni dar omul este distrus. Vezi cazul Pacuraru senator sau deputat de la galati care a ajuns in spitalul de nebuni complect nevinovat. Cu viata oamenilor nu ai voie sa te joci ca procuror si nici macar sa nu raspunzi pentru asta.
            Si sa mai stii ceva penal nu inseamna hot ca justitia te poate scoate nevinovat. Si sa mai stii ceva si plagiatul este un FURT nu bani dar tot furt este. Si sa mai stii ceva uite de exeplu Dragnea a fost condamnat fara a fura ceva doar pentru ca a emis o hirtie si a scos oamenii la vot ca asta trebuie sa faca partidele.ca altfel nu am mai avea nevoie de alegeri vine codruta cu sri si ne pun oamenii in functii. Sa nu o bagi pe aia cu minciuna lui m.macovei cu 2 mil ca justitia nu a gasit asa ceva. Si voi il faceti pe dragnea penal complet aiurea.
  • +24 (32 voturi)    
    Nu cred o iota (Joi, 13 octombrie 2016, 21:56)

    Clop [utilizator]

    Dl. Tapalaga, ati pus botul la comunicat. 176 de kile, greabanul oficios, cu ceafa mare, stupida si tricolora de Sibiu, dar avem un pui de urs cazut intr-un ghiveci de flori dupa ce a alergat disperat pe acoperisuri...

    Ar trebui sa se faca un remake cu un human de 176 de kile si de 160cm, ca sa vedeti ca evidentele arata clar cu totul altceva. Eu am copilarit intr-un sat de munte, unde ursuletii erau la ordinea zilei in tarcurile Ocolului Silvic - pe vremea raposatului.

    Va spun ca nu aveti dimensiunea tragica, a actului de ieri.
    • +12 (24 voturi)    
      eu (Joi, 13 octombrie 2016, 22:49)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Clop

      am ceva mai mult de 100 de kile... peste 1.80 , la greaban nu stiu cat am, ce-i drept, destul de mult % grasime... si sunt dublu cat ursuletu din poza...
      • +12 (16 voturi)    
        ... (Joi, 13 octombrie 2016, 23:17)

        Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Structura anatomică a unui om şi a unui urs sunt diferite. Ursul are o masă musculară uriaşă prin comparaţie, de aici şi forţa lui fizică.

        Un urs brun care ar avea 1,80 m ridicat pe labele din spate ar cântări 200-220 kg şi ar putea doborî prăzi care îl depăşesc în dimensiuni de 2-3 ori. Dacă ar vrea cu tot dinadinsul să facă un astfel de efort. Dar raidurile la tomberon sunt mai profitabile.
        • 0 (8 voturi)    
          Stiu ce spuneti (Joi, 13 octombrie 2016, 23:32)

          Clop [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

          De acord cu ceea ce spuneti. Totusi, nu avem evidentele in clar, ci doar comunicate de presa convenabile. Suntem tara in care informatia bruta poate fi manipulata fara tagada.

          Sa vedem volumetria unui givechi cu planta si ce se intampla cand avem un urs peste ea. De asemenea, de ce un urs ajuns la limita este impuscat cu glont, langa incinta unei fabrici.
        • +3 (7 voturi)    
          total de acord... (Vineri, 14 octombrie 2016, 8:50)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

          da e o diferenta cam mare intre 1.80 si 1.60.
          ala nu parea absolut deloc urs matur!
          pe langa asta au dat oricum cu stangaul in dreptu... iar.

          veterinaru zicea ca "puii de urs sunt mai greu de tranchilizat", deci daca era un urs matur sunt cu atat mai incompetenti... odata ca nu au fost in stare sa-i aproximeze varsta, si a 2-a oara ca nu au fost in stare sa-l tranchilizeze....
  • +8 (14 voturi)    
    eee, problema veche, (Joi, 13 octombrie 2016, 21:59)

    victor L [utilizator]

    nici cind era amic la catarama cu Ponta nu vorbea despre plagiatori.
    Azi insa vrea sa fie virf de lance.
  • +33 (33 voturi)    
    Pusti cu tranchilizant (Joi, 13 octombrie 2016, 22:00)

    IoanPopescu2 [anonim]

    În Sibiu sunt deținute legal patru arme cu tranchilizant, două sunt la Grădina Zoologică, celelalte două sunt la Primărie, la Departamentul de Situații de Urgență. Deci nu o singura pusca, ci patru, d-le Tapalaga.
  • +25 (29 voturi)    
    PS: (Joi, 13 octombrie 2016, 22:03)

    liviu_ [utilizator]

    si apropos de "bine ca nu a murit nimeni etc"
    cu drobu de sare ar trebui sa omoarm tot...
    si eu pot prezenta un pericol... am masina, am motocicleta, sunt revoltat pe stat... pot omora niste oameni, nu?!

    nu putem judecat tot dupa worst case scenario ca in acest fel am omora tot ce respira pe planeta asta, am distruge soselele s.a.m.d.

    sunt situatii in care trebuie impsucat un animal, dar nu unul incoltit care nu prezenta nici un pericol imediat
  • +19 (21 voturi)    
    Reacție exagerată, păcat de urs, era tânăr (Joi, 13 octombrie 2016, 22:04)

    FreakaThe-jmirghel [utilizator]

    Cei de la Agenția Veterinară și de la Romsilva ar fi trebuit să-l tranchilizeze, ursul nu trebuia omorât, putea sa fie imobilizat și dus la rezervația de urși
    • +22 (24 voturi)    
      Cum adica, era tanar? (Joi, 13 octombrie 2016, 23:00)

      inganduratul [utilizator] i-a raspuns lui FreakaThe-jmirghel

      Pai dupa comunicatul DSV Sibiu mai avea putin si murea de batranete!
      Astia daca nu mint nu pot sa traiasca, frate!
  • +13 (15 voturi)    
    Marele comunicat oficial si oficios la scandalul (Joi, 13 octombrie 2016, 22:20)

    Clop [utilizator]

    de mare amploare...

    Va rog sa va uitati pe site-ul

    http://www.ansvsa.ro/?pag=817&jud=Sibiu

    cum este gestionat scandalul (national deja) ursulet pe acoperisuri sibiene = pauza. Un manager corect ar fi publicat deja online datele corecte si ar fi dat si un comunicat. Intrebati despre asta in primul rand. Cum este posibil sa dai date publice si ele sa nu apara in site cu ilustratii la masuratori etc?

    Trebuiau sa vina cu toata documentatia online, nu ca dati Dvs. un telefon sau e-mail si vi se transmit niste date...

    Dl. Tapalaga, jurnalismul inseamna sa ramaneti critic si obiectiv.
  • +13 (17 voturi)    
    Da, da... (Joi, 13 octombrie 2016, 22:27)

    Boa [utilizator]

    Pe bune, tranchilizarea ursului poate fi o problema daca e vreun grizzli la maturitate precum cazurile din Canada sau SUA.
    Ursul asta era un teenager nicidecum vreo huiduma. Dovada imaginile in care-l vedem disperat pe acoperisuri si din care putem estima dimensiunile.

    E destul de clar ca l-au impuscat direct si fara sa incerce tranchilizarea. Altfel ori aveau 'lunetist' prost la tranchilizante, ori erau cumparate de la Hexfarma si aveau 90% apa precum castravetele.
    Ursul asta saracu' era clar altceva decat tigrul de mai an.
    Inteleg ca oamenii erau speriati, dar asta nu arata decat ca sunt total nepregatiti. Si inraiti cum sunt multi romani din ziua de azi.
    Nu sunt pentru protectia cu roice pret a animalelor dar in cazul asta parerea mea e ca au actionat ticalos. Animalul asta era in mod evident ratacit prin oras si desi putea nu a ranit pe nimeni. Asta nu a fost noroc precum souneti in articol ci o stare de fapt.
    • +1 (1 vot)    
      daca ne uitam la densitatea populatiei in.. (Vineri, 14 octombrie 2016, 22:31)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Boa

      -- US si Canada in zonele cu evenimente legate de ursi si o comparam cu Sibiul s-ar pute asa ajugem la concluzia ca si un raton ar fi trebuit impuscat in cazul nostru.
      Chestia cu animalul "ratacit" in oras e din putul gandirii. Ratacit in oras e un harsovean pentru prima data in Sibiu sau un cisnadiorean pentru prima data in Bucuresti, nu un un animal salbatic al caru habitat natural e cel putin la 30 km de centrul Sibiului.
      Ok, ursii or fi avand un teritoriu mare dar daca asta era pui inseamna ca mama ursoaica l-a cam fatat in maternitate la Sibiu.
  • +13 (15 voturi)    
    Cine isi asuma decizia? (Joi, 13 octombrie 2016, 22:28)

    motanul_gri [utilizator]

    Impresia pe care mi-a lasat-o episodul cu ursul sibian a fost una de amatorism, de improvizatie. Practic, din cei 50 de insi stransi... ca la urs nu se stia exact cine are competenta sau autoritatea necesara sa ia o decizie.
    Probabil dl Iohannis la acest lucru se referea spunand ca avem nevoie de proceduri mai clare. Trebuie sa existe o persoana delegata in prealabil (de primarie sau de alta institutie publica), care printre alte atributii sa aiba si pe aceea ca in momente neprevazute de acest gen sa isi asume o decizie (buna sau rea cum o fi ea). Aceasta hotarare va trebui sa fie respectata ad-literam de toti cei prezenti la fata locului.
    Altminteri, vom avea in continuare haos.
    • +18 (20 voturi)    
      Şi-o asumă Sfântu' Duh (Joi, 13 octombrie 2016, 23:13)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

      În articol: "un vânător a decis să-l împuşte".

      Vânătorul nu decide nimic. Autorităţile (prefectul şi Poliţia) au cerut unui vânător să îl împuşte.

      S-a propus de către asociaţii interzicerea participării membrilor vânători la astfel de acţiuni, indiferent cine ar solicita şi ce.

      După cum spunea o doamnă ministru, autorităţile ar trebui să fie capabile să se descurce singure, fără să ceară ajutor.
  • +14 (18 voturi)    
    Despre proportii... (Joi, 13 octombrie 2016, 22:30)

    Clop [utilizator]

    O alta chestiune: sa presupunem ca ursul era asa cum spun cei de la autoritatea veterinara sibiana.

    Dupa un asa scandal, ei sunt obligati de propria constiinta profesionala sa iasa in secunda doi cu dovezi publice - foto de la investigatia si masuratorile anatomopatologe si restul concluziilor, sa dovedeasca foarte clar cele spuse.

    O alta chestiune: daca ursul era adult si in asa hal incat sa alerge pe acoperisurile caselor sibiene, arata, in clar, subnutritia unui animal adult.

    O alta chestiune: tranchilizarea nu s-a dorit niciun moment, autoritatile au considerat prioritate 1 uciderea si nu tranchilizarea.
  • +21 (23 voturi)    
    Tara lucrului bine facut :D (Joi, 13 octombrie 2016, 22:33)

    justin puscasu [utilizator]

    Orice eveniment neprevazut ne ia prin surprindere. In fiecare an, iarna ne prinde complet nepregatiti, orice ploaie mai consistenta conduce la aparitia unor balti si a unor reporteri care jelesc pe marginea lor.
    Ma ingrozesc cata jale reala va fi la urmatorul cutremur. Orice problema care nu se rezolva de la sine, se dovedeste a fi nerezolvabila.
    Nu avem solutii pentru nimic, dar le stim pe toate.
    Suntem, din pacate, o tara de ageamii cu tupeu.
    • +4 (4 voturi)    
      Perfect de acord, domnule Justin (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:03)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      Perfect de acord.
  • +3 (15 voturi)    
    Puiul de urs a fost executat la zid, profesionist (Vineri, 14 octombrie 2016, 0:38)

    Susufler0 [utilizator]

    cu un singur foc !

    Fara suparare d-le Tapalaga, dar impresia mea este ca daca Iohannis avea o alta pozitie oficiala decat cea pe care a avut-o, pt dvs tot nu ar fi procedat bine !

    Se pare ca impreuna cu dl Pantazi ati inceput sa adoptati, pozitii mult prea utilitariste, mult prea pragmatice, mult prea calate pe aspectul castigarii sau pierderii de imagine in ceea ce-i priveste pe Presedinte, respectiv pe Prim ministru, desi nici unul nici celalalt nu candideaza la alegerile din iarna.

    Dezgropati mortii (un tigru ucis in vremea cand Iohannis era Primar), ca sa ce ?

    In conditiile in care informatiile dvs referitoare la cazul ursuletului nu sunt foarte exacte si demne de a fi crezute 100%, de ce sa ne incredem in niste informatii privitoare la ceva ce s-a intamplat in urma cu cativa ani ?

    A facut rau Iohannis ca a fost o lecuta, un stropusor, empatic vis a vis de soarta animalului ucis ? A facut rau ca a clamat acum ceea ce nu clamase la vremea cand a fost primar ?

    Ati devenit dintr-odata prea exigent ! Lasati-l sa evolueze liber. O sa mai si greseasca, o sa mai fie uneori si cate putin populist... bine ca s-a dat pe brazda si a iesit din mutenie.

    PS Avem Presedinte !

    PPS. Ati fi avut toata stima mea daca ati fi scris despre intamplarea cu puiul de urs din Sibiu, pur si simplu, fara a o folosi de pretext pt a critica sau lauda ceva sau pe cineva !
    • +2 (6 voturi)    
      Da, avem un presedinte, doar de cateva zile (Vineri, 14 octombrie 2016, 12:26)

      inganduratul [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Am mai spus-o aici. Daca isi duce mandatul pana la capat putem considera ca mandatul lui a avut o durata de 3 ani. Doar atat.
      • +2 (2 voturi)    
        De ce nu si l-ar duce ? (Vineri, 14 octombrie 2016, 17:08)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui inganduratul

        Ba chiar are sanse sa il castige si pe al doilea daca va concura pt el cu actualele "personalitati" politice pesedisto-peneliste-aldiste.

        Pt. asta nu trebuie decat sa reuseasca sa-l impuna pe Ciolos premier in continuare.

        PS. Problemele lui sunt civile. Asa zisa falsificare de acte de care ar fi avut cunostiinta este o manipulare care se bazeaza pe confuzia pe care adversarii sai au rostogolit-o in spatiul public in legatura cu doi termeni juridici cu conotatie penala si unul cu conotatie civila : fals, inselaciune si rea credinta

        PPS. Cum de se face ca desi dosarul in care judecatorii au retinut ca s-a uzat de un act de stare civila falsificat cu acordul lui Carmen si Klaus Iohannis este public, la presa nu a ajuns o copie a acestei hotarari ?

        PPPS. Pt ca daca ar fi ajuns, presa ar fi publicat hotararea.
  • +13 (17 voturi)    
    Au fost incalcate conventii internationale (Vineri, 14 octombrie 2016, 1:06)

    Susufler0 [utilizator]

    (Conventia de la Berna privind conservarea vietii salbatice) la care am aderat inca din 1993, au fost incalcate legi nationale (Legea vanatorii si protectiei Fondului Cinegetic), ordine ale Ministerului Mediului, cu prilejul executarii puiului de urs.

    Cand un animal este ucis prin impuscare intr-o localitate, unde este interzis (prin lege) sa folosesti arme letale, chiar daca uciderea s-a produs pt caz de necesitate sau de forta majora, este obligatorie cercetarea penala a cazului. De fiecare data in astfel de situatii se deschide un dosar penal iar in final cercetarea se inchide cu NUP.

    Si in cazul uciderii puiului de urs inteleg ca s-a format un dosar penal, doar ca acum, in mod normal, acesta nu mai poate fi solutionat cu NUP, intrucat, legea a fost incalcata , nu s-au respectat procedurile si nu au existat cauze care sa inlature raspunderea penala, respectiv, uciderea animalului nu a fost facuta datorita starii de necesitate si nu a reprezentat un caz de forta majora. Cercetarea penala ar trebui sa identifice vinovatii de uciderea ursului iar acestia ar trebui sa fie judecati si condamnati, dupa parerea mea.

    PS. Ironia sortii e urmatoarea : Se pare ca Prefectul judetului a spus ca ursul trebuie impuscat, iar vanatorii s-au executat, astfel incat Prefectul e pasibil sa fie cercetat pt instigare la uciderea unui animal salbatic, urmata de executare.

    PPS. Intr-adevar, dispare abuzul in serviciu si apare instigarea !!! (Asta ca sa nu zica Elena ca e singura napastuita !)
    • +3 (3 voturi)    
      apropos... (Vineri, 14 octombrie 2016, 14:34)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      cum a ajuns ursul acolo?!
      si asta este un mare semn de intrebare!
  • +5 (7 voturi)    
    Conventia (Vineri, 14 octombrie 2016, 7:51)

    Jar [utilizator]

    de la Berna...da' cum se face ca tara noastra e plina de salbaticiuni,iar aia daca au doi ursi?!
  • +18 (18 voturi)    
    domnule Tapalaga (Vineri, 14 octombrie 2016, 8:12)

    freestyle [utilizator]

    "Unii spun ca medicii veterinari n-au apucat sa traga cu tranchilizant, altii ca au tras dar ca l-au ratat. "
    dumneavoastra va considerati ziarist? nu puteati sa va informati pentru a livra o informatie exacta? sau sunteti doar analist si nu va obositi sa va interesati? atunci ce analiza faceti daca va bazati pe "vorbeste lumea". plus ca un comentator spune mai sus ca sunt 4 pusti cu tranchilizante, in Sibiu. nici de asta nu v-ati obosit sa va interesati. bine ca ne expuneti viziunea dumneavoastra asupra impactului politic. chiar, din ce partid facea parte ursul? puteti sa va informati pentru noi?
  • +2 (10 voturi)    
    Ursuletul Turnesol (Vineri, 14 octombrie 2016, 8:55)

    baciul-vrancean [utilizator]

    Este fascinant sa constat cum acest caz, terminat tragic pentru bietul ursulet, se constituie intr-un adevarat revelator al scenei politice actuale.
    Personaje:
    Presedintele: ales fiind pe FB, se hotaraste sa mearga cu valul, riscand subminarea imaginii Executivului ( cel care a tras este politist) si a Autoritatii Locale( Primaria Sibiului). Nu mi-a venit sa cred ce a zis: a vazut la tv cum un ursulet care se plimba a fost impuscat? WTF?
    Guvernul: tace
    Presa pro Ciolos: simte nevoia sa ii ia apararea Executivului, chiar aratandu-i pisica/tigrul Presedintelui
    Cateva realitati:
    - orice animal care se aventureaza , aparent trecand peste frica, intr-un oras, poate fi prezumat a fi turbat
    -orice animal salbatic carnivor poate fi prezumat purtator al virusului turbarii, virus care apare in saliva cu 10 zile INAINTE ca animalul sa prezinte semne de turbare, boala MORTALA, pentru care nu exista tratament
    - se ia hotararea de a fi anesteziat de la distanta. Dozele prevazute in dotare sunt suficiente pentru un caine, sau ajung si pentru un urs? Blana unui urs , mai ales daca e murdara de noroi sau incalcita, actioneaza ca o armura in fata unui ac de seringa.De cate momente optime de tragere pentru tranchilizare dispune tragatorul?
    - substantele folosite la anesteziere nu isi fac efectul instantaneu. In momentul "impuscarii" cu seringa se putea speria si fugi intr-un alt loc, mai populat, in care planul B, optiunea impuscarii cu glont , devenea imposibila, datorita riscurilor.
    - un urs tanar metabolizeaza anestezicul ca pe nimic. Oamenii se puteau apropia de ursul aparent anesteziat, doar ca sa constate apoi ca le lipsesc o mana sau un picior.
    -un urs de 150 kg poate omori cu usurinta un om adult cu o singura lovitura de laba, nu mai vorbesc de o muscatura. Problema:Daca un caine de 15kg poate omori un om, de cati ursi de 150kg este nevoie pentru a omori acelasi om?
    -politistii de la fata locului sunt obligati de lege sa apere oamenii dar si animalele, insa in aceasta ordine.
    • +8 (10 voturi)    
      Analiza dvs e corecta doar in masura in care (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:45)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui baciul-vrancean

      "realitatea" incercarii de a tranchiliza puiul de urs este reala ! Din pacate, cum au aratat deja unii comentatori, nu putem stii daca intr-adevar s-a incercat a fi tranchilizat animalul ori ba. Informatiile pe acest aspect sunt extrem de putine (si controversate).

      Ce e (sau, in fine, ar trebui sa fie) de netolerat, este atitudinea autoritatilor (prefect, sef politie), care dupa ce au vazut ce a iesit dupa uciderea puiului de urs si-au inchis telefoanele si s-au dat morti in papusoi pana spre seara, cand au inceput sa se derobeze de responsabilitate, pasand vina de la unii la altii.

      Intr-o situatie atat de controversata (indiferent de faptul ca s-a deschis un dosar penal care va stabili daca uciderea ursului este sau nu o fapta penala ce trebuie pedepsita), se impunea sa se dea un comunicat de catre Prefectul judetului care sa prezinte situatia : situatia de fapt, circumstantele impuscarii animalului, procedurile urmate, etc.

      Aici nu se poate pune placa : Este o ancheta in curs si nu vrem sa o impiedicam sau sa o ingreunam astfel ca ... bla, bla...bla !

      PS. Dar ce pretentii am si eu : Auzi, sa se intample ceva normal, intr-o tara in care regulile care sunt respectate doar de "prosti", sunt ingropate intr-un noian de exceptii, facute in favoarea "desteptilor", intr-o tara in care, de exemplu, originalul unui contract de peste 1,5 miliarde %, incheiat practic intre Romania si o firma americana, se volatilizeaza, dispare, nu mai este de gasit, in momentul in care este nevoie de el ca sa infunzi niste borfasi in puscarie.
      • +1 (1 vot)    
        Pustile cu tranchilizant (Vineri, 14 octombrie 2016, 18:25)

        baciul-vrancean [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        https://www.youtube.com/watch?v=GFXdfR07r6U
        minutul 2:32
        https://www.youtube.com/watch?v=mYIasLfNRd0
        minutul 0:34 -persoana in verde din dreapta cadrului, alta decat in primul filmulet

        Cel putin doua pusti cu tranchilizant la fata locului, inainte de impuscare.
    • -2 (4 voturi)    
      Alo, HotNews , jos cenzura! (Vineri, 14 octombrie 2016, 12:32)

      baciul-vrancean [utilizator] i-a raspuns lui baciul-vrancean

      Comentariul meu de mai sus este "invizibilizat". De ce cenzurati pareri exprimate civilizat. Va deranjeaza?
      • +3 (5 voturi)    
        ce gust are mustul Baciule ? (Vineri, 14 octombrie 2016, 13:15)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui baciul-vrancean

        se face vin bun pana la Craciun ? Caprioara Oprisan ce mai face ?
        • +2 (4 voturi)    
          Mustu-i bun, cu nuci si paine calda! (Vineri, 14 octombrie 2016, 14:22)

          baciul-vrancean [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Nu-l mai cheama Oprisan. Acum il cheama Bambi!
    • +3 (5 voturi)    
      Multumesc, HN! (Vineri, 14 octombrie 2016, 13:53)

      baciul-vrancean [utilizator] i-a raspuns lui baciul-vrancean

      .
    • +2 (4 voturi)    
      asa... (Vineri, 14 octombrie 2016, 14:32)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui baciul-vrancean

      Alte realitati:
      -orice om poate avea turbare, sida, hepatita, sifilis si multe alte boli, multe dintre ele mortale pentru semenii lui, pentur care nu exista tratament
      - cel mai mare ucigat de pe planeta asta din istorie (indiferent daca ne referim la uciderea celor din specia lui sau din alta specie) este omul
      - un om chiar si de 50 de kilograme poate omora cu usurinta cel putin un om... sunt oameni care au omorat (cu ceva ajutor) dintr-o lovitura 80-100 de oameni

      se poate trage de aici concluzia ca ar trebui sa exterminam oamenii?!

      ceea ce ai zis tu este corect, dar daca e sa judecam numai "pe hartie" pana acum aveam 2000 km de autostrata, economia se intrecea cu cea a germaniei, salariu era pe la 1000 euro cel mediu s.a.m.d.
      aici vorbim de practica. nu de teorie si de ce se poate intampla!
      se judecat fix acel moment ori in momentul uciderii ursului acel animal nu reprezenta nici un pericol imediat! daca sarea gardul de exemplu datele probleme se schimbau, dar asta e alta discutie. repet se judeca fix acel moment pentru ca in acel moment a fost omorat si nu in altul!

      daca ma alearga unul cu un cutit pe strata 10 minute apoi arunca cutitul, ridica mainile si se intinde pe jos, iar eu il omor, nici un judecator nu o sa zica : "legitima aparare" ! in legitima aparare eram cand ma alega, daca il impuscam atunci, NU cand a aruncat cutitul!
  • +5 (5 voturi)    
    am depasit de mult limita si totusi ne amagim (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:28)

    padrepadrone [utilizator]

    Ursul a fost impuscat in final, inundatii din Galati sunt evacuati(aici inca nu avem un final deoarece urmeaza o primavara ploioasa, apoi inca o toamna, samd), pacientii dependenti de card au fost rezolvati, tot in final dupa 3 zile, pacientii din spitale sunt tratati cu aceeasi grija paternala!(daca scapa de boala cocheteaza cu o infectie, sic), elevii sunt protejati la modul superlativ inclusiv de bor srl, cetatenii fara venituri musai sa-si plateasca sfintele dari catre stat, plagiatorii protejati de nimicnicia intelectualilor pe cont propriu si personal(desigur gelosi pe oportunistii democratiei orriginale!), samd.
    Deci analizam si carcotim(vad ca si protestam!) deontologist actiunile generate de un stat a carui autoritate este ferfenita dpdv democratic real, dar care se doreste a fi de drept pentru toti; o astfel de situatie se repeta obsesiv de mult timp, iar noi generam opinii bazate exclusiv pe efectul cel mai recent. Deontologia demo batt-o vina!
    Model clasic de a ne fura caciula cinstit ca sa rezulte spoiala de democratura care ne inconjoara pana la sufocare: respectarea cu SFINTENIE a legii!
    Samd si sa ne fereasca Dumnezeu de un cutremur, epidemie sau razboi.
    • +3 (5 voturi)    
      In Sibiu alaltaieri nu au fost inundatii, (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:30)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui padrepadrone

      nu au fost incendii, nu au fost epidemii, nu s-a intrerupt alimentarea cu energie electrica, cu gaze, cu apa potabila, fabricile de paine au livrat paine cetatenilor orasului, pensionarii si-au primit pensiile,
      practic acum doua zile in Sibiu nu s-a intamplat nimic deosebit inafara de faptul ca un pui de urs a aparut in oras si ar fi trebuit sa fie capturat VIU si dus la o gradina zoologica, daca relocarea nu era posibila, fiind orfan.

      Prin alta prisma privite lucrurile este clar ca ce s-a intamplat alaltaieri in orasul Sibiu, nu ii afecteaza pe galateni, dupa cum pe sibieni nu ii afecteaza in mod direct ce se intampla zilele astea in judetul Galati. Daca puiul de urs aparea alaltaieri in mijlocul orasului Galati, ori in comuna Pechia, ar fi curs cred doar un strop de cerneala cu privire la omorarea lui. Ursul insa a aparut (din fericirept sibieni si din nefericire pt animal)) orasul in care nu se intampla nimic !

      PS. Cum ar fi zis pana mai an un concetatean ilustru al sibienilor : Ghinion !
      • +1 (1 vot)    
        prin orice prisma privim ursuletu sibian mort, (Vineri, 14 octombrie 2016, 19:27)

        padrepadrone [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        actiunea e generata de autoritatile de stat; aceleasi autoritati care te vaneaza pe drumurile publice, in shaormeriile si covrigariile de cartier, aceleasi autoritati care se uita la inundatii cum decurg fara sa miste o centima in avans, in spitale idem, samd. Dupa modelul descurcarelii la gramada libera si, daca se poate, bugetofaga.
        Ideea e simpla si umilitor de clara: intr-o tara in care statul nu-si poate proteja proprii cetateni decat cu dispensa dedicata, cum mama masii sa privim episodul capturarii, in siguranta si-n viata, a unui animalut salbatic scapat in mediul urban!
        In linii mari e vorba de responsabilitate, de cultura si dedicatie fara recompensa; doar ca asa procedeaza oamenii civilizati intr-un mediu la fel de civilizat, la noi merge oricum, numai ca-n occident nu...ca suntem mandri si proaspat democraturatzi!
        Reactia generica a statului de oriunde este fidel plagiata de societate, intr-o forma mai mica sau mai mare: depinde de atitudine si interesul national/personal, sic!
  • +7 (9 voturi)    
    DSV (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:54)

    Ilidia [utilizator]

    Cei de la DSV au orbul gainilor? Sau s-au uitat printr-un telescop de-au vazut ditamai ursul cand toata lumea a vazut un ursulet speriat?
  • +1 (13 voturi)    
    emotii inutile (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:55)

    zicsio [utilizator]

    cei foarte revoltati pe aici probabil stiti ursul din desene animate, pufos, dragalas si pus pe shotii.

    un animal salbatic e imprevizibil si in orice decizie de capturare/impuscare trebuie sa primeze evitarea oricarui risc asupra oamenilor. sunteti gata sa-l linsati pe vanator, care cred ca a luat decizia corecta (daca dupa gardul pe care il escalada se aflau niste copii?) desi cu trei ore prea tarziu, dar nu va ganditi la consecinte daca va fi amendat/condamnat - sa vedem cine isi va mai asuma o astfel de decizie la urmatorul astfel de eveniment.
    • -1 (9 voturi)    
      In fine , un comentariu inteligent (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:48)

      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

      Bravo !
      • 0 (8 voturi)    
        Cred ca te inseli si cred ca in realitate (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:55)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        nu ar trebui laudat un comentariu in care se spune ca puiul de urs trebuia ucis inca din primele momente in care autoritatile, pregatite, au dat de el !

        PS. Parerea mea (ca cititor al legii !)
      • +2 (2 voturi)    
        deci... (Vineri, 14 octombrie 2016, 14:18)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        noi laudam unul care incurajeaza la incalcarea legii..
        bravos!
        votezi psd, nu?!
    • 0 (8 voturi)    
      Data viitoare (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:17)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

      Data viitoare vor merge feisbukiștii să salveze copiii dintre labele și fălcile ursului.
      • +3 (5 voturi)    
        scuze... (Vineri, 14 octombrie 2016, 14:16)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        unde sunt copiii aia care au fost salvati din labele si falcile ursului ca eu nu ii vad!
        vorbim cunva de ursul de miercuri din sibiu , sau de alt urs?!

        hai sa vb. punctual... tu ai o "logica" de genu "un urs e agresiv, deci toti ursii care ajung in oras trebuie inpuscati".
        ai idee cati oameni sunt agresivi, criminali, pedofili etc?! asta inseamna cumva ca pentru ei trebuie sa exterminam toata rasa umana?!
    • +2 (6 voturi)    
      in sfarsit! (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:47)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

      cel mai idiot comentariu de pana acum :)))
    • +1 (7 voturi)    
      Si daca va fi gasit vinovat (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:52)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

      sugerezi ca judecatorul trebuie sa inchida ochii, nici macar amenda sa nu-i dea, pt ca altfel, la urmatorul eveniment, nu se va mai gasi nimeni sa-si asume decizia de a impusca un urs ce ar putea fi periculos pt oameni.

      Nu este rezonabil, cum gandesti. Este acelasi tip de gandire folosit de functionarii din ministere care cica nu mai indraznesc sa semneze contracte, acte, documente, etc de teama ca o sa-i salte DNA.

      Iti spun si tie, ceea ce le-am spus si lor. Daca se actioneaza respectand legea , nimeni nu o sa pateasca nimic.
      PS. Tu insa, daca ai fi fost vanatorul, sigur ai fi patit si, nu te supara, dar pe drept, pt ca inteleg din spusele tale, ca tu l-ai fi impuscat din prima de cum il vedeai !

      PPS. Emotiile, uneori pot constitui circumstante atenuante, in cazul savarsirii unei infractiuni, lipsa lor, asa zisul sange rece, poate fi circumstanta agravanta. Nu stiu, zic si eu !
      • -1 (3 voturi)    
        uite si o procedura simpla (Vineri, 14 octombrie 2016, 13:31)

        zicsio [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        1. echipa de interventie vine la fata locului, evalueaza situatia, si decide actiunile in functie de periculozitate, sa zicem in cazul de fata se incearca tranchilizarea
        2. daca din diverse motive, nu reuseste tranchilizarea, atunci se trece la impuscare

        nu am presupus ca trebuia tras fara somatie, doar ca deciziile trebuie luate rapid, nu sa lasi ursul sa umble pe strazi/prin curti ore in sir.

        toti cei care sustineti ca in nici un caz nu trebuia impuscat, schimbati putin finalul astfel incat in locul ursului sa avem niste oameni mutilate sau morti si recomentati filmul.

        esti naiv daca crezi ca justitia e obiectiva, aproape intotdeauna exista interes, prejudecati, iar presiunea media poate denature/exagera rezultatul unui proces. e normal sa fii mai prudent in actiunile tale daca vezi ca altii in situatii similar au patit-o la presiunea unor grupuri emotionale.

        din pacate la noi primeaza forma si se ajunge la situatii aberante in care o institutie sta fara comunicatii pt ca nu s-a finalizat licitatia oficiala pt cateva mii de lei pe luna, pt ca daca cineva cu juma de creier din conducere alegea rapid cea mai buna dintre trei oferte obtinute rapid risca sa il cheme dnaul ca nu a respectat legea. in cazul de fata aud o alta nazbatie, cica trebuia asteptata derogarea de la un birocrat de la mediu in timp ce ursul facea rondul prin oras.

        Deciziile nu sunt perfecte, ideal era ca ursul sa nu fie omarat, dar din pacate nu s-a reusit; zic doar ca judecati simplist si emotional pe baza unui final de film, realitatea e mai complexa.
        • +1 (1 vot)    
          Nici nu iti inchipui tu cat de mult mai mult (Vineri, 14 octombrie 2016, 17:35)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

          decat tine stiu eu cum e justitia !

          Oricum, fata de primul tau comentariu esti mult mai rational, obiectiv si ponderat.

          Bineinteles ca realitatea este mult mai complexa si, paradoxal, tocmai de aceea uimeste faptul ca autoritatile au considerat-o simpla si, din aceasta cauza, un politist oarecare a dat ordin vanatorului sa traga in conditiile in care realitatea din teren nu o impunea.

          PS. Stai linistit ca Romania e departe de situatia in care niste grupuri de presiune (mase mai mici sau mai mari de oameni) pot influenta justitia.

          PPS. Pana una alta, datorita unor autoritati incompetente, alaturi de oameni care aveau ce sa caute in preajma ursului, dar nu stiau ce sa faca, se aflau si gura casca care au influentat lucrurile (si nu cred ca in bine).

          Ce vreau sa spun . A rulat filmul uciderii ursului cred de sute de ori pe televiziuni pana acum. Pe unele este si sunet si se aude clar tipatul isteric al unei femei, care se sperie ca ursuletul o sa sara gardul, cand era evident ca animalul nu era capabil de acest lucru. Imediat dupa strigat se aude focul letal, dupa care imediat aceiasi voce de femeie se vaita .

          Ce e asta ?

          PPS. Daca se va ajunge in instanta (daca), mai mult de o amenda penala minima, vanatorul nu va primi.
          Asta ca sa stai linistit in privinta faptului ca judecatorul ar actiona emotional.

          Intr-o alta tara, posibil solutia ar fi fost alta si nu l-ar fi vizat doar pe cel ce a apasat pe tragaci.
    • +2 (4 voturi)    
      lol... (Vineri, 14 octombrie 2016, 14:24)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

      si un om e omprevizibil! hai sa-i omoram pe toti!

      "daca dupa gardul pe care il escalada se aflau niste copii?" hai sa vb. fapte, da?!
      daca eu te impusc si apoi zic "daca omora pe cineva?" inseamna ca am respectat legea?! legea nu merge pe "DACA"! ca dupa daca poti sa fii acuzat sau sa scapi din orice! legea merge pe FAPTE!

      tu prin ce zici instigi la incalcarea unor legi a a unor tratate internationale! te simti mandru?!

      Harambe ala imi scapa numele maimuta din sua... a fost impuscata dupa cateva zeci de minute timp in care era f aproape de un bebelus (si chiar si in cazul asta sunt multe voci, unii chiar in domeniu, care zic ca s-a exagerat)! era cam de 3-4 ori mai mare decat ursu asta si cu cateva sute de metrii mai departe de un eventual bebelus...

      este un animal care in momentul in care a fost impuscat nu reprezenta nici un pericol imediat! asta este executie!

      tu si cei ca tine sunt motivul pentru care se duc dracu toate resursele de pe planeta asta... can a noi suntem mai destepti, si trebuie sa exploatam tot, cand ceva nu merge cum am planuit avem tot dreptu sa omoram tot ca sa indreptam situatia...
      noi suntem cei mai smecheri pe planeta asta.
      sa vedem cat de smecheri o sa fim cand nu o sa mai avem ce manca pentru ca am facut praf toate resursele planetei!
      • +1 (3 voturi)    
        oftopic, creca tu esti un fals ecologist (Vineri, 14 octombrie 2016, 16:33)

        zicsio [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        esti conectat la tehnologie si pun pariu te bucuri de toate avantajele unei vieti moderne consumatoare de resurse, cu telefon, masina, vacante, etc., si nu stai intr-o casa din chirpici, nu te hranesti direct din roadele pamantului, fara consum de carne industrializata si nu te incalzesti iarna la soare, ca sa nu poluezi.

        iar eu ma recunosc vinovat ca se duce planeta de rapa, pt ca mi-am dat cu parerea despre situatia regretabila a unui urs bine intentionat.
        • +1 (1 vot)    
          Nu te supara ca intervin eu, dar (Vineri, 14 octombrie 2016, 17:39)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

          comentariul tau nu este doar of topic ci este extralarge of topic !
  • +5 (9 voturi)    
    O frumusete de articol (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:33)

    inganduratul [utilizator]

    In care Tapalaga il dojeneste pe Klaus Werner dar ii si face smechereste cu ochiul mangaindu-l totodata cu grija parinteasca pe crestet.
    Sunt curios daca in aceasta forma comentariul o sa treaca.
    Deh, Tapalaga. Dan Tapalaga!
  • +3 (11 voturi)    
    Marele dezavantaj al retelelor de socializare (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:35)

    Sparafucile [utilizator]

    Care e ? Ca multiplica exponential numarul celor care-si dau cu parerea sau isi exhiba emotii , fara a fi fost la fata locului si a cunoaste toate detaliile unei intimplari . Faceboocistul , daca vede un filmulet cu un crimpei din realitate , trage concluzii definitive din acel crimpei de realitate si se dezlantuie cu critici , cu sugestii , cu reprosuri si istericale . Bine ca nu sunt transmise operatiile pe cord deschis in timp real pe Facebook . Caci am putea asista la cohorte intregi de parerologi criticindu-l pe chirurg ca n-a taiat mai intai nu stiu ce artera , sau ca n-a suturat-o corespunzator sau ca in general , n-a actionat asa cum au vazut ei pe YouTube in nu stiu ce tutorial de operatii pe cord deschis . O masa imensa de AGEAMII care-si dau cu parerea intr-o chestiune sunt un pericol social major fiindca pot determina INSTITUTIONALIZAREA incompetentei .
    • +3 (3 voturi)    
      "Marele dezavantaj" ! (Vineri, 14 octombrie 2016, 13:14)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Concluzia comentariului tau este in cel mai bun caz superficiala, daca nu chiar gresita !

      Daca se va ajunge la "institutionalizarea incompetentei", nu va fi nicidecum vina "retelelor de socializare" ci a invatamantului care se prabuseste, si incepe sa scoata pe banda rulanta "ageamii", in loc de specialisti, de profesionisti.

      Cat priveste realitatea in care traim, nu ti se pare ca deja in anumite domenii (restranse, e-adevarat) incompetenta s-a institutionalizat si fara ajutorul FaceBook-ului ?
  • +5 (9 voturi)    
    oameni si alte vietuitoare (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:52)

    puiu54 [utilizator]

    Oamenii omoara animale iar invers foarte rar se intampla. Sunt oameni care ucid cu o seninatate dezarmanta alti oameni. Oamenii se cred stapanii lumii si privesc de sus la celelalte vietuitoare. La fel cum oamenii statului mafiot se uita la noi care mai si muncim.Vezi adeseori pe sosele caini , pisici sau alte animale omorate de masini. Oamenii sunt ingamfati, isi permit. Mai e mult pana omul va deveni fiinta superioara. Deocamdata ne amagim.
  • +3 (7 voturi)    
    propunere pentru HN (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:20)

    natbl73 [utilizator]

    Puneti va rog langa poza (numele) autorilor de articole butoane de thumb up/down

    multumesc
  • +3 (7 voturi)    
    haos comunisto-balcanic (Vineri, 14 octombrie 2016, 12:08)

    L8MA [utilizator]

    Cat costa fratilor 5 pusti cu tranchilizante?Cat un f 16?...
    Dati o lege simpla ca fiecare oras unde exista gradini zoologice,caini comunitari, ursi in zona Politia sa aiba in dotare 24/24 3-5 pusti din astea functionale...
    Dar hei,bulitia sta si face poze,creste burta la o cafeluta in masina stationata cu motorul pornit pentru ore de calsurica si bla-bla pe telefon...
    Si daca esueaza sau devine agresiv sa foloseasca armele de foc.Ce facem, chemam pompierii,jandarmii,primaria,politia comunitara,protectia animalelor, sa fie multi poate se sperie fiara si se intoarce in padure sau in jungla...
  • +1 (11 voturi)    
    Noroc... (Vineri, 14 octombrie 2016, 12:11)

    dragos_k [utilizator]

    ...cu ursul asta ca mai aveti si dvs. despre ce scrie. Ca de cand cu plagiatul LCK cam intraseti la hibernare.
    • -3 (3 voturi)    
      Nu doar... (Vineri, 14 octombrie 2016, 13:48)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui dragos_k

      De cand cu plagiatul lui Kovesi, de cand cu minciunile la CEDO si despre salarii ale lui Pruna, de cand cu "supersite-ul" ministrului tehnocrat etc. Nimic, nimic interesant pentru domnul Tapalaga.
  • +4 (4 voturi)    
    legi (Vineri, 14 octombrie 2016, 12:53)

    revo [utilizator]

    Folosirea pustilor este reglementata prin lege.
    Ca primar, nu prea avea cum sa influenteze schimbarea si perfectionarea legii, dar, ca presedinte al tuturor vietuitoarelor din Romania, cuvantul lui are alta greutate.
  • +4 (4 voturi)    
    Ursu' (Vineri, 14 octombrie 2016, 13:07)

    TrueBlue [utilizator]

    Pai da. Presedintele care "nu face nimic" a inceput sa faca adica sa vorbeasca. Daca a inceput sa vorbeasca avem subiect: nu vorbeste ceea ce am dori noi sa auzim. Domnu' Tapalaga, asta cu ursu' e un subiect in care ce spune presedintele chiar nu conteaza.
  • +3 (5 voturi)    
    Ia ascultati acilea , extremisti verzi ! (Vineri, 14 octombrie 2016, 13:31)

    Sparafucile [utilizator]

    O salbaticiune care se simte in pericol nu actioneaza cu PREAVIZ , ci instantaneu si fulgerator . Ajunge sa-i traga o gheara peste fata unui copil ca l-a desfigurat pe vesnicie . Gorila Harambe din Cincinatti , cind o fetita a ajuns accidental linga ea a fost foarte pasnica . Si totusi au impuscat-o fiindca nimeni nu-i putea garanta atitudinea pasnica la infinit . Iar daca o tranchilizau , nu cadea secerata jos in secunda urmatoare ci mai dura minute bune pina sa intre-n somnolenta . Timp in care , din cauza durerii cauzate de seringa , la doi pasi de fetita aceea , nu garanta nimeni ca mai raminea pasnica . Asa actioneaza autoritatile responsabile . Extremistii verzi si ecologistii de tastatura , si la noi , si pe alte meleaguri , nu dau doi bani pe o viata de om si se revolta ori de cite ori viata de om a fost preferata vietii de animal . S-au uitat in exces pe Animal Planet si asta i-a dezumanizat .
    • +2 (2 voturi)    
      Curtea in care a fost executat puiul de urs (Vineri, 14 octombrie 2016, 17:49)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      era a unei gradinite,iar zeci de copii trageau fiara de mustati si o smotoceau.

      PS. In general cei care eticheteaza ideologic pe altii, de obicei nu o nimeresc pt ca-paradoxal-sunt prea extremisti in gandire.
    • +1 (1 vot)    
      Răzbunați-i pe Harambe, tigru și ursuleț (Vineri, 14 octombrie 2016, 20:58)

      FreakaThe-jmirghel [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Criminalii și vinovații de constituirea situațiilor periculoase să plătească
  • +5 (5 voturi)    
    dl Dan.. ușor cu pianul pe scări (Vineri, 14 octombrie 2016, 16:48)

    yoko ono [utilizator]

    https://www.facebook.com/godinamarian/posts/1845886802308075
    URSUUU, BĂĂ!
    Poate unii vor înțelege acum mai bine de ce sunt atât de revoltat şi de ce mi-e atât de milă de acel urs, ucis de prostia speciei umane.

    Un urs a ajuns din greşeală prin Sibiu, astfel că pe străzile oraşului se auzeau răcnete, dar nu ale ursului.
    -Ursuuu, băăă, ursuuuuu, fugiți!!! Aşa răcnea un participant la acțiunea de capturare a ursului.
    Ursul umbla dezorientat pe străzi cu gloata de oameni pe urmele lui. Gloată care făcea gălăgie şi atenționa pe toată lumea că e pe urmele unui urs, făcându-i pe unii trecători să creadă că în Sibiu a pătruns Godzila.
    La un moment dat, unul mai deştept răcnea cât îl țineau plămânii: Linişteeeeee!!! Nu-şi dădea seama că tocmai el făcea gălăgie.
    Ursul circula pe o stradă cu o maşină de poliție pe urmele lui, foarte aproape de el. Polițiştii au auzit pe stație îndemnul unui şef care țipa ca ars: "Intră cu maşina în el! Dă peste el! Intră în urs!"
    Noroc că au fost mai deştepți decât şeful lor şi nu au făcut asta.
    Larma continua şi pe unde trecea alaiul de gonaci se auzea: ursuuu, băăă, ursuuu, băăă!
    La un moment dat, ursul a pătruns într-o curte ce avea poarta deschisă. Maşina de poliție a ajuns acolo şi unul dintre polițişti a avut ideea bună de a bloca poarta cu maşina de poliție. Acum, ursul nu mai avea unde să se ducă. Trebuia doar să vină un nene cu arma aia cu tranchilizant şi să-l nimerească. Şi a venit. A pus arma la ochi şi a tras. Ursul a căzut imediat şi polițiştii de acolo s-au bucurat, având un sentiment de bucurie că totul s-a încheiat cu bine. Apoi, unul dintre polițişti s-a dus la cel care a tras şi l-a întrebat:
    -E normal să îi curgă aşa mult sânge?
    -Da, normal.
    -Păi şi în cât timp îşi revine?
    Omul s-a uitat mirat la polițist.
    -Cum adică să-şi revină? Păi eu nu-s cu tranchilzantul, io am tras cu glonț. Nu-şi mai revine.
    Ştiu, pare un film cu proşti. Film nu e. Cu proşti da.
    Cam aşa a arătat celebra operațiune.
  • +3 (3 voturi)    
    dl Dan cu pianu' pe scări (Vineri, 14 octombrie 2016, 16:49)

    yoko ono [utilizator]

    https://www.facebook.com/godinamarian/posts/1845886802308075


    P.S .1 Ursul ăla nu a fost atins în viața lui cu vreun tranchilizant. Aşa că treaba aia cu "s-a încercat tranchilizarea dar nu s-a reuşit" e ca şi cum aş spune eu că încerc de câțiva ani să câştig la loto, doar că nu pun bilete.
    P.S. 2 Pentru că în România avem o poliție modernă şi bine dotată, toate convorbirile de pe stațiile radio rămân înregistrate, inclusiv aia cu şeful inundat de adrenalină care striga ca ursul sa fie lovit cu maşina.
    • +1 (1 vot)    
      Splendid scris, (Vineri, 14 octombrie 2016, 19:00)

      contest [anonim] i-a raspuns lui yoko ono

      dar si intamplarea e infricosatoare, ceea ce justifica exasperanta dv. concluzie... :-(
  • -2 (2 voturi)    
    Daca "ursuletul" de 75 sau 100 sau 150 kg (Vineri, 14 octombrie 2016, 22:45)

    AliKimiku [utilizator]

    Apuca sa dea o laba cuiva paradigma s-ar fi schimbat.
    Sau vi se pare ca bietul ursulet ratacit si speriat avea cursuri de auto-aparare non-violenta, multi-culturalista si l-ar fi sarutat pacifist pe primul trecator iesit in cale.
    Hai si-o poveste supliment.
    Acum 5 ani m-am mutat si am chemat o echipa sa mute mobila. Oamenii au ajuns cu 20 minute mai devreme si nu am avut timp sa incui cele doua pisici pe balcon.
    Un motan s-a ascuns dupa un maldar de cutii in clipa cand 5-6 oameni straini au patruns in casa. Urmarea?
    In clipa cand au intrat in camera respectiva sa vada ce si cum birmanezul de 7 kg a sarit in pieptul unui tip de vreun 1,95m. Nu l-a pus jos dar nici nu avut mult, l-a dezechilibrat bine si a trebuit sa-i conving pe ceilalti ca nu am tigrii sau lei in casa. Inmultiti numai cu 10, adaugati factorul salbatic si vedeti ce iese. Orice animal care nu e in mediul lui sau se simte amenintat este un pericol destul de mare. Suficient de mare sa justifice impuscarea lui.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică