Autorii crimei

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 23 august 2016, 14:51 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Cine a omorat justitia si democratia? La aceasta intrebare labartata luni seara pe burtiera Antenei 3, Gadea a raspuns cu citate din Basescu. Eurobarometrul dat publicitatii saptamana trecuta i-a determinat pe toti detractorii justitiei sa exulte: increderea romanilor in justitie s-a prabusit cu 13% fata de anul trecut! De cateva zile incoace, autorii crimei se intrec in a gasi vinovati. Corul detractorilor justitiei a tipat la unison, monoton si previzibil la DNA si la SRI. Micul dezastru a fost trecut exclusiv in contul "binomului". Priviti mai bine imaginea de mai jos: cativa dintre autorii principali ai crimei calare pe cadavru intrebandu-se cu mainile inrosite cine a savarsit omorul.



Crima are, insa, o multime de autori. La catafalcul justitiei plange astazi o cohorta de ucigasi perseverenti din exteriorul sistemului ajutati, atentie, de complici din interior dar si de o serie de excese si erori reale ale victimei.

1. Suspectul numarul unu raman politicienii in cardasie cu televiziunile mogulilor. Lor li s-a adaugat fostul presedinte, Traian Basescu, care s-a transformat din sustinatorul justitiei in adversarul ei avand numeroase cauze personale de aparat. In nici o tara din UE nu s-a cheltuit atata energie pentru subminarea unor institutii cheie din stat ca in Romania ultimilor ani. Asta pentru ca in nici o tara din UE nu avem atat de multi politicieni, oameni de afaceri sau moguli media, adica cei mai influenti oameni dintr-o societate, anchetati, trimisi in judecata sau condamnati. In ultimii ani s-a atins o masa critica anti-justitie, care nu avea cum sa nu lase urme. Acum, tocmai clientii justitiei tipa cel mai tare, varsand lacrimi de crocodil pe ruinele unui institutii pe care au supus-o unui asediu inadmisibil intr-o tara civilizata. Borfasii si avocatii lor din politica si presa si-au atins, partial, tinta. Au dislocat si mai mult increderea publicului in ideea de justitie si dreptate.

2. Autorii principali si-au gasit complici chiar in interiorul sistemului de justitie: magistratii din UNJR si AMR s-au incolonat frumos la microfonul Antenei 3, intr-o monstruoasa coalitie cu cei care i-au linsat ani de zile tocmai pe colegii lor, judecatori sau procurori. Cititi-le comunicatul in care se caznesc sa explice cauzele prabusirii increderii in justitiei: nici o vorba despre marea coalizare anti-justitie a politicienilor si mogulilor, nici un cuvant despre lungile campanii de linsaj (mentionate apasat de Comisia Europeana), dar veti afla inca din primele randuri ca toata vina o poarta DNA. Trebuie sa dispui de vaste rezerve de rea-credinta sa sustii ca tocmai institutia care se bucura de o mare incredere publica este principala responsabila de prabusirea imaginii justitiei. Ceea ce nu inseamna ca in contul procurorilor nu se pot trece cateva erori, dar de aici pana la a-i socoti raspunzatori de erodarea increderii in sistem e o cale atat de lunga incat numai cei anchetati sau condamnati o pot strabate atat de repede incat sa-i scoata vinovati tocmai pe procurorii care de bine de rau isi fac treaba. Ministrul Raluca Pruna a explicat tentatia unor magistrati de a submina activitatea DNA prin faptul ca unii s-ar afla in campanie electorala pentru alegerile pentru un loc in Consiliul Superior al Magistraturii iar procurorii anti-coruptie nu sunt foarte iubiti printre magistrati din varii motive (acest subiect merita tratat separat).

3. Am mai citit cateva interpretari savante, pareri alambicate potrivit carora de vina ar fi cumva o neincredere generala in sistem, nu doar in justitia ca atare, ceva cu presedintele Iohannis care a dezamagit in raport cu uriasul orizont de asteptare generat in urma cu doi ani cand a fost ales etc. S-ar putea sa fie ceva aici, dar nu prea cred ca dezamagirea generala explica singura o cadere atat de abrupta intr-o institutie. As plasa pe locul trei in categoria suspectilor chiar justitia. Publicul s-a maturizat si priveste cu ceva mai mult scepticism anchetele si condamnarile cu politicieni. Nu li se pare ca asista la un act de justitie cand vad mari borfasi condamnati cu suspendare sau care stau un an doi in inchisoare dar raman cu averile furate. Avem, deci, o mare problema cu judecatorii care pronunta condamnari simbolice sau procurori care merg cu dosare subtiri in instanta.

4. Scepticismul si confuzia publicului. Constatarea simpla ca marii borfasi raman in general cu banii furati a contribuit masiv la erodarea increderii.  Sigur, executarea sentintelor definitive, confiscarea averilor este o etapa administrativa, care nu mai tine de justitie, ci de autoritatile fiscale. Dar  publicul nu face aceasta diferenta. Oamenii simpli sunt tot mai convinsi ca in absenta confiscarii averilor, nu s-a facut dreptate pana la capat printr-o condamnare simbolica sau cativa ani de puscarie.

5. Inabilitatea unor institutii sau personaje din sistem a adancit intr-o oarecare masura criza de incredere. Greu de stabilit cat a contat, dar nu se poate ca publicul sa nu fi sanctionat apetenta DNA pentru arestari temperata de instante. Cand publicul vede pe cineva in catuse pus a doua zi in libertate, va fi convins ca  procurorul sau judecatorul a gresit. Pe de-o parte DNA-ul a castigat ca institutie la capitolul imagine si incredere, dar pe de alta parte sistemul in ansamblu a pierdut. De inteles pana la un punct dorinta DNA-ului de a se baza pe sprijinul opiniei publice. In absenta lui institutia devine prada usoara pentru politicieni. Dar, de la un punct incolo, excesul de arestari se intoarce ca un bumerang impotriva intregului sistem. Apoi, marele public face confuzie intre arestarea preventiva si procesul ca atare. Oricat de justificata ar fi arestarea preventiva, ea nu se poate intinde prea mult. Eliberarea din arest echivaleaza in ochii multora cu un aranjament ocult prin care cel anchetat a scapat de justitie.

6. Controversele pe tema implicarii SRI in cercetarea penala, scandalurile din jurul asa-numitelor legi Big Brother si deciziile Curtii Constitutionale care au limitat puterile serviciilor secrete au alimentat suspiciunile generale. Acestea, alaturi de cateva declaratii nefericite ale ministrului justitiei, Raluca Pruna, au alimentat din plin  campaniile menite sa raspandeasca neincrederea in sistem.

In concluzie, putem explica prabusirea increderii in justitie printr-un cumul de factori, nu printr-o singura cauza. Un rol determinant l-a jucat subminarea increderii  in mod premediat si programatic, printr-o vasta campanie de manipulari, minciuni si exagerarea unor situatii particulare fara indoiala discutabile. O alta consecinta a campaniilor anti-magistrati pe termen lung, care se va vedea in curand, este aceea ca magistratii profesionisti si de buna credinta nu se vor mai inghesui sa ocupe functii de conducere in sistem. A se vedea lista candidatilor la CSM. Cu rare exceptii, oferta arata deplorabil.

Prabusirea increderii in justitie se produce in mod paradoxal dupa o lunga perioada de curatare interna, la capatul careia sistemul a inceput sa functioneze incomparabil mai bine decat acum cinci sau zece ani. Ultimele rapoarte de tara ale Comisiei Europene  au subliniat constant progresele din justitie. Mai mult, sistemul s-a dovedit pe ansamblu functional, unele excese fiind temperate chiar din interior prin cenzura instantelor de judecata sau prin decizii ale Curtii Constitutionale. Daca imaginea justitiei in ochii publicului nu e azi cea pe care, poate, o merita se intampla mai ales din cauza ca in oglinda televizorului cam toata realitatea din Romania arata profund distorsionat.

Marea intrebare este cum vor profita politicienii de cresterea gradului de neincredere  in justitie si, mai ales, cum vor actiona. Vor avea curajul in toamna sa treaca la fapte sau vor astepta sa treaca alegerile pentru a organiza ca de obicei inca o mica tentativa de "asasinat"?


Citeste mai multe despre   









25185 vizualizari
  • +37 (59 voturi)    
    Eu Am Speranta ! (Marţi, 23 august 2016, 15:07)

    un domn [utilizator]

    pentru un Parlament de Tehnocrati ! un Guvern de Tehnocrati (sa ramana Guvernul actual MINIM 30 de ani) si uite asa ne facem Bine ! Doar Binili Invinge !
    • +52 (62 voturi)    
      increderea in Parlament e 12% (Marţi, 23 august 2016, 15:43)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      deci sa nu interpretam prea dur increderea de 'doar 50% in Justitie.

      dar, sunt de acord ca intr-o tara in care mogulii si televiziunile lor cu largul concurs al CNA ataca legile si ridica in slavi condamnatii ceva e putred rau.
      • -20 (28 voturi)    
        ”televiziunile atacă legile” (Marţi, 23 august 2016, 19:05)

        Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Ce aveți, fraților, în cap, de veniți cu aberații din astea?
        V-au băgat serviciile tărâțe în cap prin intermediul FB-ului și v-au eviscerat creierul.
        • +2 (8 voturi)    
          eviscerat creierul? (Miercuri, 24 august 2016, 10:17)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

          eviscerat se refera la viscere adica la continutul cavitatii abdominale dar poate fiindca votantii PSD-ului sunt obisnuiti sa gandeasca si sa voteze cu burta nu cu capul expresia "eviscerat creierul" trebuie retinuta.
          Eu zic sa-l studiezi un pic pe Gadea sa vezi cum sta cu eviscerarea.
          Si da, televiziunile, mai ales A3 si RTV ataca legile al grande.
          • -1 (5 voturi)    
            Latrinele le-ar plăcea ca (Miercuri, 24 august 2016, 13:49)

            andreitr [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            corupții care le patronează să scape basma curată după ce douăzeci și cinci de ani i-au făcut decât să sugă sângele poporului. La canal cu mafia roșie kaghebista! Hai DNA! Hai SRI!
          • -1 (3 voturi)    
            ”Eviscera” în dex (Miercuri, 24 august 2016, 18:20)

            Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            EVISCERÁ vb. tr. a evida o cavitate a corpului de organele conținute.
            Acum ia consultă-ți cavitatea aia unde era o dată creierul, să vezi, e goală sau ai măcar tărâțe în ea?
    • +11 (15 voturi)    
      Si eu sper sa dispara suspendari la marea coruptie (Marţi, 23 august 2016, 17:07)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      ...
      • +6 (20 voturi)    
        ma bucur ca si prins mesajul ! (Marţi, 23 august 2016, 17:32)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        CORECT !
        in fapt Speranta Noastra = Actiunea Noastra
        Votul NU trebuie dat U$Lamului, pemepe,severinihashdoioo,protanaci,motocicleni care se baga in fatza la premise....nici macar usebeului care NU a clarificat NIMIC !....30 de ani cu Ciolos TREBUIE sa fie Bine..cine vrea Parlament Curat sa Candideze Independent..uite Theo Paleologul este PRIMUL exemplu ca se poate !
        • +2 (4 voturi)    
          cine omoara democratia, noi o omorim (Miercuri, 24 august 2016, 8:48)

          GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Noi, pulimea, suntem cauza relelor, nou ne plac hotii, ii invidiem,respectam si alegem sa conduca cetele de hoti, incepind cu primaria de la tara , oras , judet si parlament.
          Parlamentul este o imagine a noastra, a pulimii proaste.
    • +2 (6 voturi)    
      Da, (Miercuri, 24 august 2016, 12:44)

      gigelcontra [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Ba chiar mai mult de 30 de ani. Si ar trebui si un presedinte tehnocrat pentru 30 de ani. Nu vom avea democratie decat atunci cand vom termina cu partidele politice si cu alegerile parlamentare si prezidentiale. Jesus!...
      • -1 (5 voturi)    
        Sunt de acord (Miercuri, 24 august 2016, 13:52)

        andreitr [utilizator] i-a raspuns lui gigelcontra

        Dacă președintele e Klaus Iohannis. Din punctul meu de vedere ce-a făcut actualul președinte în doi ani ceilalți n-au reușit în zece. Respect!
  • -28 (48 voturi)    
    - (Marţi, 23 august 2016, 15:34)

    dekirico [utilizator]

    Va puteti numi un demn urmas al lui Vadim Tudor si al limbajului sau. Despre idei nu pot sa ma pronunt pentru ca la dumneavoastra lipsesc cu desavarsire. In afara de ura patologica a comentariilor, nu sesisez altceva.
  • +44 (58 voturi)    
    a sintetizat f bine aseara Dragos Patraru (Marţi, 23 august 2016, 15:34)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    la Starea Natiunii: cand o femeie primeste 3 ANI si 3 luni CU EXECUTARE pt 60 lei "mita"=13 euro, iar cei care au tranzactionat mite de zeci de milioane euro- din dosarele Microsoft sau altele, iau cu suspendare si sunt bine -mersi la Mamaia sau pe iahturi, cu averea neatinsa, atunci nu mai ai cum sa ai incredere in justitie! Pt ca asta deja depaseste limitele intelegerii, e deja ceva demonic, sa iti bati in asa hal joc de viata celui caruia i se imputa un act de 13 euro dar in acelasi timp sa fii atat de indulgent cu marii infractori si corupti.
    De aia, dle Tapalaga, omul simplu asta vede, in primul rand. a mai fost acum cateva saptamani cazul cu femeia care a furat produse alimentare si nealimentare si la fel inchisoare cu executare, copil ramas de izbeliste. Suntem un popor "emotional" si astfel de cazuri sunt percepute drept tragedii direct imputabile unor oameni, asa cum si Colectivul i-a fost imputat aproape in persoana lui Victor Ponta...
    • +27 (39 voturi)    
      Despre cazul cu produse alimentare (Marţi, 23 august 2016, 16:41)

      blackthrone [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Nu cunosc cazul de la CFR dar femeia care a furat produse alimentare era recidivist, a fost condamnata de mai multe ori pentru furt din magazin si mai avea o condamnare cu suspendare tot pentru furt din magazin. In ultimul caz dansa a fost surprinsa furand produse in valoare de ~700 lei, iar la condamnare s-au mai adaugat si circumstante agravante, cea mai importanta fiind substragerea de la proces, a incercat sa fuga sau ceva de genul. Colectiv nu i-a fost imputat lui victor ponta, iar ediorialul remarca foarte bine absurdul situtiei, cat de nesimtit poti fi (ma refer la buzatul de gadea) sa spui ca "Vai, uite cum scade incredera in justizie" cand ocupatia ta principala si a altor din categoria ta este doar una, sa discreditezi orice are leagtura cu campania de anticoruptie din Romania.
    • +17 (21 voturi)    
      Intransigența tipică judecătorilor corupți (Marţi, 23 august 2016, 17:15)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      e o manifestare frecventă în România. Majoritatea judecătorlor sunt corupți, primesc șpagă aproape pe față, se întâlnesc cu una dintre părți chiar înainte de intrarea în sala de judecată, înlocuiesc înscrisuri din dosar etc.

      În schimb, când au de-a face cu oameni simpli, fără relații în lumea justiției, pe aceiași judecători îi apucă brusc o intransigență nemaivăzută. Instantaneu, devin hotărâți să arate la toată lumea cât de corecți și de severi sunt ei.
    • +9 (13 voturi)    
      O strategie a PSD pentru alegeri (Marţi, 23 august 2016, 21:34)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Din pacate, este adevarat ca uneori pedepsele pentru faptele grave de coruptie sunt mici raporatate la amploarea prejudiciului. La fel de adevarat este si ca procentul de recuperare a daunelor este foarte redus (desi aici e mai putin vina Justitiei si mai mult a ANAF-ului si a legislatiei permisive votate de "cinstitii" nostri parlamentari).

      Dar nu trebuie sa pierdem din vedere un lucru foarte important: scopul pentru care acest gen de emisiuni apar la Antene.

      PSD se bazeaza pe un segment de electorat foarte "disciplinat", care merge la vot indiferent ce s-ar intampla: mai ales bugetari, pensionari, asistati social, afaceristi care lucreaza indeosebi cu statul (plus intreaga lor familie) etc.
      Daca romanii ies masiv la vot (asa cum s-a intamplat la prezidentiale), acest nucleu dur pro-PSD reprezinta cam 20-25% din totalul alegatorilor.
      In schimb daca populatia prefera sa stea acasa (asa cum a fost la locale), procentul acestora creste catre 35-40%. Logic, pentru ca un numar relativ constant de pesedisti "de nadejde" se raporteaza la o baza totala de votanti variabila.

      De aici si stategia PSD: prin emisiuni de genul celor de la Antene sa reuseasca sa dezamageasca si sa demobilizeze cat mai multi cetateni onesti, creandu-le impresia ca oricum votul lor nu conteaza si ca indiferent ce ar face, lucrurile tot nu se vor schimba in bine.

      Ramane de vazut daca acest gen de manipulari, menite a creste absenteismul la vot, vor avea vreun succes la public.
    • +1 (7 voturi)    
      dl tapalaga (Miercuri, 24 august 2016, 11:26)

      korkodell [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      a schimbat kalimera. dl. tapalaga lucreaza pt. cine are painea si cutitul.

      justitia n'a fost niciodata de incredere in ro.
      si cand zic justitie, nu ma gandesc la ce se gandest dl. tapalaga. ma gandesc strict la judecatori. ei fac justitia nu dna sau alta ramura a tagmei procurorilor.

      de procurori, numai de ..bine. ei sunt cei care fac posibile cazuri in care marii jefuitori au fost condamnati pe gainarii. bombonel pt. termopane si dragnea pt. abuz.
      asta dupa cei ei au furat sute de milioane.
      si nu numai ei. mazare este inca in asteptare, va lua si el cu blandete si va ramane cu agoniseala dusa pe coclauri, prin brazilia, israel, si alte offshores.

      cat despre turnatorie, ea a fost aranjata prin codul nou penal. binenteles, cu ridicarea de maini in parlament.
      azi, turnatoria salveaza talharia.

      cat de base, el nu a dat in justitie, ci numai in binom.

      nu crede dl. tapalaga ca madama de la curtea suprema si plenipotentiala, cea care si'a urmarit adversara chiar si dupa sentinta definitiva si care a angajat, in declaratie publica, ca judecatorii fac cardasie cu procurorii sa bage politicienii la mititica, a contribuit mai puternic la slabirea increderii ?!
      sau atacul dna la ccr si impotriva avocatilor, aia e kusera ?

      base asta reclama, ca alianta judecatorilor cu procurorii dezechilibreaza justitia, ca judecatorii isi dau batista jos de pe ochi, la comanda binomului.

      justitia a fost lovita si de generalul in unifroma neagra, ala care a zis ca serviciul sau urmareste procesul pana la obtinerea solutiei judecatoresti, ca ar fi de drept, campul tactic al serviciiilor...

      or fi ei varanisti latrineii raspopitului, dar mai o zic si pe bune, cand le e de folos.

      cat despre probelemele in justitie ale lui base, el n'a avut nicio problema cu dna, procesele sale sunt pornite de la parchetul general, pe vremea lui nutu sau nita sau cum naiba il chema pe colegul lui dottore, seful procurorilor republicii de dambovita.

      nimic despre contributia ficusului, case.
    • 0 (0 voturi)    
      oare? (Joi, 25 august 2016, 21:34)

      nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      oare pt ce fost condamnat Al Capone?
      Pt. ce s-a putut DOVEDI.
      Opinia publica fuses informata de presa de crime, dar articolele de presa nu constituie dovezi.
      Daca acel proces ar fi fost in RO, ce ar fi scris autorul: ca judecatorii au fost corupti.???
      Degeaba se vorbeste de o frauda de un milion daca nu poti DOCUMENTA decat 3 000 de lei.
      PS Iar omul simplu nu vede dosare si documente ci il citeste pe X sau pe Y. Il intereseaza pe X sa ramana strict la fapte sau umfla textul ?
  • -41 (57 voturi)    
    ei domnule Tapalaga (Marţi, 23 august 2016, 15:38)

    xanti [utilizator]

    Sa vedeti surpriza dupa raportul procurorului general in ceea ce priveste Hexi Pharma .
    O sa vedeti cum a fost omorat un om degeaba de presa de dreapta si cum solutiile folosite la dezinfectare erau corecte .
    Asta da surpriza de proportii ,sa vedem atunci ce mai spuneti.
    • +20 (24 voturi)    
      Care dreapta? (Marţi, 23 august 2016, 18:44)

      MarcelP [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Ce presa de dreapta? Tolontan e de dreapta? Angajatul lui Felix? Esti dus? :)
    • 0 (2 voturi)    
      care presa de dreapta zbuciumatule? (Miercuri, 24 august 2016, 10:34)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Si chiar si asa de ce l-a omorat presa? Daca se stia prea-curat ca lacrima nu inteleg de ce a calcat acceleratia!
    • +1 (1 vot)    
      deontologia (Miercuri, 24 august 2016, 11:29)

      korkodell [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      obliga pressa sa fie impartia.
      daca e partizana, nu e pressa, e propaganda.
    • +1 (3 voturi)    
      cum dracu' sa fie "corecte"???!!! (Miercuri, 24 august 2016, 12:29)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Cand toate analizele au dovedit ca erau DILUATE???!!!
      ?????????????
      • 0 (0 voturi)    
        de unde stii? (Joi, 25 august 2016, 21:39)

        nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        le-ai citit tu ? esti expert in chimie?
        crezi ce spune mass-media: daca ei mint minti si tu si invers.
        Dar analizele [astea sau altele] vor deveni documente juridice, nuopinii de presa sau urlete la TV.
        Iar de judecat se va judeca pe documente nu pe articole de presa.
  • -35 (55 voturi)    
    unfortunately (Marţi, 23 august 2016, 15:45)

    Mazeta [utilizator]

    Indiferent cine e de vină, mi-e teamă că jurnaliștii de la Digi & HN vor fi penalizați. Se pare că Gâdea își face treaba mai bine.
  • -5 (43 voturi)    
    Da,vinovatii sunt presa mogulilor si politicienii, (Marţi, 23 august 2016, 15:49)

    xrogo [utilizator]

    ca doar ei fac justitia in Romania !
    Nu,DNA nu este vinovata,doar ca a avut campania vamesi,campania controlori de tren,campania voturi la referendum,toate terminate cu esecuri rasunatoare,achitari si condamnari cu suspendare,asa de vinovati erau toti cei ridicati cu trambite si surle de elicoptere,dube si biblii pe masini !!!
    Apoi a fost cazul Rarinca in care DNA nu avea ce cauta,a detasat doi procurori si un politist care au incercat s-o faca pe inculpata sa recunoasca in timp ce in cazul Microsoft ,caz intradevar de DNA a fost un singur procuror!
    Cand au vazut ca Rarinca scapa,au rasturnat justitia si au reusit sa o condamne cu suspendare,dar s-au facut de ras in cazul Microsoft ,cu condamnari de tot rahatul ,si mai vreti sa avem incredere ca avem o justitie dreapta si ca altii,nu cei din sistem sunt vinovatii de neputinta justitiei !!!
    • +6 (14 voturi)    
      ... (Marţi, 23 august 2016, 17:15)

      Veetor [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Vezi ca la Microsoft sunt 2 dosare diferite. Doar unul din ele cu sentinta. Si da, sunt de acord, absolut penibile condamnarile. M-a prins rusinea doar citindu-le... Nu stiu cum judecatorii aia nu s-au simtit.

      Dar vezi, si aici, sentintele sunt date de judecatori, nu de procurori. Procurorii trebuie sa ceara "fara numar". La fel si in cazul arestului preventiv. Ce-ar zice lumea daca DNA nu ar cere arestare in cazul unuia cercetat?
      • -1 (3 voturi)    
        Justitia se face pe legi, nu in functie de public (Miercuri, 24 august 2016, 9:50)

        LianaSerbanescu1 [anonim] i-a raspuns lui Veetor

        Daca judecatorul nu are elemente suficiente in dosar, nu poate da sentinta corecta, cel putin la modul teoretic. Iar dosarul il alcatuiesc procurorii.
        Altfel, cum suna asta "Ce ar zice lumea daca DNA nu ar cere arestare in cazul unuia cercetat?" Intelegem ca DNA isi face treaba in functie de ce zice lumea, sau in functie de interesele executarii actului de justitie? Pentru ca, atunci cand o institutie - ca e DNA, ca e ANAF, ca e Parlament - actioneaza intr-un anume mod, ea da si un exemplu despre cum trebuie facute lucrurile in domeniul respectiv si asa, educa "lumea", care, in covarsitoarea majoritate, habar nu are despre ce e vorba si cum se actioneaza legal.
        Dar la noi a proliferat acest model de justitie, ii aratam pe toti la TV, cum umbla incatusati, pentru ca, mai apoi, sa frustram indivizii care nu pricep despre ce e vorba si confunda arestul preventiv cu sentinta judecatoreasca si au senzatia ca inculpatii aia nu sunt sufficient pedepsiti, ca ies dupa o luna, doua, trei. De asta asteapta publicul arestari, pentru ca institutiile de cercetare au promovat acest model de a-si face treaba si acum, cumva, au devenit conditionate de el.
  • +22 (36 voturi)    
    Increderea in DNA peste 60 % vs JUDECATORI 35% (Marţi, 23 august 2016, 16:09)

    JohnAnticoruption [anonim]

    Increderea in DNA este de peste 60% iar increderea in JUSTITIE este de 35% !

    ( PERSONAL nu iasi da JUstitiei Romane incepund cu CSM si clica de JUDECATORI incompetent ,vandut la Partide corupte nici 15 % )

    Motiv:

    DNA vs. Judecatorii corupt care mai degraba apara , sutine si desvolta CORUPTIA in SYSTEMUL JUDICIAR .
    26 de ani a participat JUSTITIA corupta alaturi de Mafia politica representata de Partide corupte la JAFUL POPORULUI ROMAN .

    EXEMPLU: CSM sa dovedit ca INSTITUTIE profund politico-corupta atacnd Judecatoarea Bogdan Camelia .
    (DOSARUL ICA a demonstrat incapabilitatea JUDSTITIEI la cel mai mare NIVEL care era pe cale de prescriptie din cauza Judecatoriulor corupt)

    CCR sa dovedit corupt in momentul cand a vandut dreptul la Propietate si a acoperit PROBLEMA RESTITUIRI averilor furate de COMUNIST la comanda Partidelor corupte .

    ect. ect.ect.
    • -6 (22 voturi)    
      Nu ai dreptate (Marţi, 23 august 2016, 16:17)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui JohnAnticoruption

      EXEMPLU: CSM sa dovedit ca INSTITUTIE profund politico-corupta atacnd Judecatoarea Bogdan Camelia .
      (DOSARUL ICA a demonstrat incapabilitatea JUDSTITIEI la cel mai mare NIVEL care era pe cale de prescriptie din cauza Judecatoriulor corupt)

      Nu amice -- doamna judecator a incalcat legea cu veniturile alea. Bravo ei pt decizia de la ICA, dar asta nu inseamna ca pt asta trebuie sa ii acceptam ei sa incalce legea. Nici sa nu mai aducem aminte de circul care la facut declarand incompatibili pe toti care nu erau de partea ei, dar apoi sa dus cu Danilet la karaoke.
      • +4 (14 voturi)    
        PSD-ALDE= The Speciaist One in CORUPTION ! (Marţi, 23 august 2016, 16:35)

        JohnAnticoruption [anonim] i-a raspuns lui The Special One

        Propaganda 3 e aici ?
    • -6 (12 voturi)    
      Inutil (Marţi, 23 august 2016, 17:23)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui JohnAnticoruption

      Toate show-urile de la DNA sunt inutile. Dosarele, inaintate cum-necum ajung pe mina unei justitii corupte care judeca legi facute de mafioti pentru mafioti. Clica rosie securista care a captura Romania continua sa fure nestingherita, sub falsa parere a populatiei ca Romania ar fi stat de drept. NU E.
    • +6 (10 voturi)    
      Un alt exemplu negativ pentru CSM: (Marţi, 23 august 2016, 21:08)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui JohnAnticoruption

      revocarea judecatorilor Cristi Danilet si Alina Ghica din functile de membri ai Consiliului. Danilet a fost revocat cu 14 voturi "pentru" si 4 "impotriva", iar revocarea judecatoarei Alina Ghica a fost decisa cu 11 voturi "pentru" si 7 voturi "impotriva".
      Cei doi au fost revocati din CSM dar au atacat in justitie hotararea si . . . s-au intors in CSM.
      - CSM este instituția cu rol de garant al independenței justiției, care propune Președintelui României numirea în funcție a judecătorilor și procurorilor și veghează la buna desfășurare a activității profesionale a acestora.
      De la aderarea Romaniei la UE in 2007 suntem monitorizati pe justitie, celebrul MCV. Judecatorii sunt bugetarii cu salariile cele mai mari si cu pensii speciale. Justitia in intregul ei nu a fost capabila sa-si rezolve problemele pentru a nu mai fi nevoie de monitorizare. Vina ii revine CSM-ului si grupurilor de interese din justitie.
    • 0 (0 voturi)    
      si sa judece procurorii? (Joi, 25 august 2016, 21:41)

      nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui JohnAnticoruption

      ca in 1950? sau asesorii populari reprezentand "oamenii muncii"?
      sau direct linsaj in piata ?
  • +5 (59 voturi)    
    Trebuie sa fii . . . . (Marţi, 23 august 2016, 16:17)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . nemernic ca sa il pui pe Basescu. in randul detractorilor justitiei, Basescu niciodata nu a fost impotriva justitiei si a luptei anticoruptie ci impotriva acelor oameni din justitie carora li s-a urcat puterea la cap si aplica actul justitional, nu dupa lege si constitutie ci dupa bunul lor plac. Justitia s-a faultat singura prin sentintele prea blande date in diferite cauze cu pagube imense aduse tarii si altele deosebit de aspre in cauze minore, prin tergiversarea proceselor aflate pe rol pana cand opinia publica uite de ele, prin amanarea pana la nesfarsit a dosarelor revolutiei si a mineriadei si exemplele pot continua.
    • +5 (37 voturi)    
      ... (Marţi, 23 august 2016, 17:24)

      Veetor [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Scuza-ma, Basescu bate campii rau de tot in ultima vreme.
      • +3 (31 voturi)    
        daca . . . (Marţi, 23 august 2016, 17:49)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Veetor

        . . .l-ati fi ascultat cu atentie si fara prejudecati sau alte influente, sunt sigur ca ati fi inteles ce vrea sa spuna! Nu vine sa discute decat cu Constitutia in mana si asta da greutate celor spuse de el. Dar, ma rog, fiecare intelege ce vrea!
        • 0 (26 voturi)    
          si cu parca... (Marţi, 23 august 2016, 18:14)

          Veetor [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

          Imi pare rau, dar nu sunt de acord cu tine.

          Nu stiu cat l-ai urmarit in ultima vreme, eu il urmaream fie aici pe Hotnews, fie pe pagina lui de pe Facebook. La care, acum vreo saptamana i-am dat "unlike".

          Si scuza-ma, nu "discuta doar cu Constitutia in mana' (nu stiu de unde ai scos-o asta). Bate campii! Ce limbaj foloseste, ce formulari are, ce teme acopera... Singur le da apa la moara celor care ii numesc pe sustinatorii lui "basisti".

          Din punctul meu de vedere este inadmisibil pentru un fost presedinte sa se apuce, nesilit de nimeni, sa vorbeasca in modul in care o face acum. Efectiv da cu piciorul la tot ceea ce a realizat in mandatele lui. Si nu au fost putine. De asta l-am si votat. Si nu-mi pare rau ca i-am dat votul, imi pare rau ca acum se face de rusine.
          • +1 (13 voturi)    
            Nu, omule ! Nu se face de loc de rusine! (Marţi, 23 august 2016, 21:20)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Veetor

            Doar esti manipulat si indemnat sa crezi asta!
    • -1 (31 voturi)    
      Basescu (Marţi, 23 august 2016, 18:04)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      sufera si rage contra institutiilor abilitate ale statului creat de chiar el pentru ca masina de dreptate i-a prins in plasa amanta care -foate probabil- va face puscarie.
      • +1 (5 voturi)    
        pai ASTA e problema!! (Miercuri, 24 august 2016, 12:22)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        In loc ca amanta sa fie la inchisoare, ea bate matanii pe blog - ASTA (si altele asemenea) a dus la scaderea increderii in Justitie!
        • 0 (0 voturi)    
          de ce? (Joi, 25 august 2016, 21:45)

          nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          s-a pronuntat vreo sentinta?
          sau a decis Codruta N si vinovatia si sentinta, exact ca in anii '50?
          PS. ai asistat personal la vreun act intre cei doi? cunosti personal pe cineva care a asistat?
          sau raspandesti barfa de la A3?
    • -4 (24 voturi)    
      basescu tartorele penalilor!! (Marţi, 23 august 2016, 18:57)

      mihai1986 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Pe cat l-am sustinut ca presedinte intrucat cel putin declarativ a fost de partea justitiei, pe atat il condamn si reneg acum...Cred ca in prezent face mai rau justitiei decat toti penalii la un loc. Vine din postura de fost presedinte si s-a folosit de trepadusii infiltrati la Ccr sa saboteze justitia...Varanul a fost muc copil pe langa basescu...A patronat o clica de mafioti, pe o parte taia salarii si pensii iar pe de alta nuti si compania furau pe rupte milioane de euro de la Anrp si alte institutii publice...
      • 0 (0 voturi)    
        sentinta? (Joi, 25 august 2016, 21:47)

        nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui mihai1986

        din care sentinta rezulta ce spui? sau ajunge ce zice instructorul tau de partid?
    • -1 (15 voturi)    
      Faptele vorbesc, nu postacii... (Marţi, 23 august 2016, 22:53)

      mihai1986 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Basescu s-a eliminat singur din schema, dar ce nu face el pentru nuti...inclusiv renuntarea la lupta anticoruptie...Chiar cu pretul pierderii sustinatorilor justitiei independente...Degeaba incercati sa-l albiti pe basescu, nu aveti cum sa reusiti, singur si-a dat arama pe fata prin pozitiile antijustitie pe care le-a avut constant. Cine ataca DNA, ICCJ, SRI, parchetele??? basescu, tartorele penalilor nuti, cocos, s.a...
    • 0 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 24 august 2016, 14:17)

      vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      "... Basescu niciodata nu a fost impotriva justitiei si a luptei anticoruptie...". Da, cu exceptia situatiilor in care era vorba despre el si ai lui.
  • +32 (40 voturi)    
    ... (Marţi, 23 august 2016, 16:22)

    pathfinder [utilizator]

    Carevasazica Haznaua 3 se intreaba:
    "Cine a omorat justitia si democratia?"
    Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! Ha!

    Oare "pastorul" Gadea n-are pic de constiinta?
    Mare-i gradina...
    • +14 (20 voturi)    
      Nu are, doar e mancurtul perfect (Marţi, 23 august 2016, 16:46)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      in slujba Soparlei Gigant.
  • +8 (14 voturi)    
    justitia se sinucide lent la televizor (Marţi, 23 august 2016, 17:08)

    DanStoica [anonim]

    Cazurile penale reprezinta doar cateva procente din totalul cazurilor din justitie. Daca extindem conceptul si in afara procedurilor din instante, penalul devine inca si mai mic. In plus, in tara noastra justitia este mai mult despre institutiile justitiei decat despre cetateni si problemele lor reale. Proprietate, santate, educatie, bunastare, migratie fortata cu copii lasati in urma: acestea sunt problemele reale ale Romaniei. Ce face justitia ca sa rezolve inechitatile si nedreptatile din dreptul acelor probleme fundamentale? Nimic. Anticoruptia se vantura la televizor pentru ca un grup bine definit de experti sa traiasca din diverse finantari. Atat.
  • +1 (7 voturi)    
    Mai sunt si altele... (Marţi, 23 august 2016, 17:39)

    zarzarea [utilizator]

    Cele mai aprige deceptii ale romanilor pe acest segment de interes au fost legate de Colectiv (caz complex ascuns sub microbii coruptiei din spitale) si mai apoi Hexi Pharma cu tot amalgamul de intamplari ca-n filmele proaste cu gangsteri.

    Ambele cazuri n-au avut-o ca actrita principala pe doamna Justitie, ci niste amatori prost platiti ce joaca mai mult din plictiseala decat din pasiune.
  • +7 (19 voturi)    
    Baliverne (Marţi, 23 august 2016, 17:46)

    man_and_twin [utilizator]

    Campaniile de denigrare a DNA de catre trusturilor mogulilor si politicieni au existat inca de la nasterea DNA-ului.
    Nu doar ca n-au stirbit imaginea DNA-ului, dar aceasta institutie a crescut in credibilitate cand atacurile media au fost cele mai intense. Acum e doar o briza din ce-a fost odata.

    Nu presa si nici politcienii nu sunt vinovati pt o eventuala scadere in incredere a DNA, ci activitatea instiutiei. Asa a crescut in incredere, tot asa poate sa si scada. E de domeniul evidentei, dar articolele lui Tapalaga sunt certate cu lama lui Occam

    Activitatea DNA a suferit niste "mutatii", Dar vad ca Hotnews mai ascunde unele mesaje, si mi-e lene sama mai repet acum.
  • -6 (12 voturi)    
    ghinion 13% (Marţi, 23 august 2016, 17:53)

    timp tamp [utilizator]

    ...până la anul va mai avea doar 13%!
    încep să se spargă niște buboaie: bica, sturza, hexipharma, vasilescu...
  • +21 (29 voturi)    
    Un europarlamentar (Marţi, 23 august 2016, 17:59)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Am cunoscut recent un europarlamentar austriac, cu state vechi în politica austriacă și europeana. O persoană extraordinar de modestă, deși familia dânsului este foarte puternică în Austria. Mi-a spus-o verde-n față: problema României este că este foarte coruptă și până nu vă rezolvați această problemă veți fi priviți ca o țară din lumea a 3-a. Simplu, la obiect, fără ocolișuri. Și are dreptate. Nu sunt toate lucrurile roz în statele UE, sau în alte țări dezvoltate ale Europei, dar nu se pot compara cu ce se întâmplă în țara noastră.

    Mai avem și o problemă majoră: prostia oamenilor. Nu poți schimba un sistem până nu te schimbi tu prima dată. Atâta timp cât românii votează condamnați, arestați preventiv, atâta timp cât românii susțin astfel de oameni politici, nici nu putem accelera lupta anticorupție. Iar momente de-astea penibil de jegoase ca la A3 vor continua să spele creierii prostimii și le va da apă la moară penalilor să se revolte.

    A compara lupta anticorupție cu perioada anilor 50-60 este o jignire la adresa națiunii, este o flegmă pe obrazul celor care au suferit și murit în pușcăriile comuniste fiindcă au vrut altceva de la această țară.

    Îmi pare rău ca am plecat din România, chiar îmi pare rău. Sper că voi avea unde să mă întorc la un moment dat...
    • -11 (21 voturi)    
      Facea bancuri pe seama ta? (Marţi, 23 august 2016, 18:20)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Austria e tara europeana cu cea mai profunda traditie a coruptiei. Inradacinata pana la cele mai inalte niveluri.
      Mult mai repede se vindeca niste tari ca Romania sau Bulgaria, care prin comparatie cu Austria sunt niste simpli amatori.
      • +9 (15 voturi)    
        WTF??? (Marţi, 23 august 2016, 22:09)

        This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

        Tu ești pe bune acum? Eu cred că tu faci acum bancuri. Nimeni nu spune ca nu este corupție în lume...a fost, este și va fi tot timpul, însă la ce nivele? Iar apoi să spui că Austria este "țara europeană cu cea mai profundă traditie a corupției" este o imbecilitate. Am să te rog să vii aici și să încerci să dai mită cuiva...sunt foarte curios de consecințe.
        Dar de unde debitați astfel de inepții oameni buni???
        • +4 (4 voturi)    
          Bula din Austria (Miercuri, 24 august 2016, 14:08)

          man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

          Oamenii mai si citesc, nu traiesc doar pt a avea ceva de munca si atat. Doar pt a primi un cec.

          Traditia vine din lumea cunoscuta de Franz Kafka ori cea renegata de Thomas Bernhardt, pana in zilele noastre cand, prin sistemul bancar, au finantat conflictele din Balcani si corupt politicieni si presedinti ca cel din Croatia. Austria e un sistem putred si opac, cultural valeitar unei traditii a copruptiei din vremurile in care au fost un imperiu.

          O coruptie generalizata dar discreta, in care partidele politice pot fi finantate anonim si totul este legal. Inclusiv procuratura e vanduta si dependenta de sistemul politic. Ceea ce nu se mai poate spune despre Romania de azi. Acum cativa ani au avut caclarul a pelcat in urma unor scandaluri de coruptie care nu se mai opreau. E Un sistem care-si exporta coruptia in regiunile vecine, nu doar balcanice ci pana in Bavaria.
          Nici conexiunile dintre Viena si Russia lui Putin nu sunt vreun secret.
          • 0 (0 voturi)    
            Agenturile (Miercuri, 24 august 2016, 14:21)

            scepticu [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

            straine "e" de vina!! (zicea Ceausescu odata).
          • +2 (2 voturi)    
            EDIT (Miercuri, 24 august 2016, 16:53)

            man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

            S-au cam amestecat cuvintele pe la sfarsit, ma refeream la Wolfgang Schüssel Cancelarul Austriei, care a plecat in urma unui scandal monstru de coruptie, cu cativa ani in urma. Si minstrul lui de finante era bagat pana la gat.
  • +6 (18 voturi)    
    Partial corect... (Marţi, 23 august 2016, 18:50)

    mihai1986 [utilizator]

    In primul rand nu stiu cum s-a realizat acest sondaj, nu cred intr-o "prabusire" a increderii in justitie...Dar, e clar ca finalitatea justitiei se vede in condamnari. Iar aici, nu trebuie sa fii jurist sa-ti dai seama de practica neunitara. Nu e normal ca in dosarele de coruptie, cu prejudicii de milioane de euro sau cand inculpatii sunt magistrati sau demnitari, sa se dea pedepse cu suspendare iar in alte cauze privind infractiuni contra persoanei sau patromoniului sa fie date pedepse cu executare. Pedepsele cu suspendare pt. coruptie nu-si ating rolul preventiv ci dimpotriva, incurajeaza coruptii. Nerecuperarea prejudiciilor e a doua cauza, degeaba cer procurorii confiscarea extinsa daca instanta nu o aplica. In plus, acolo unde se confisca, ANAF-ul nu o aplica sau se misca greu. A treia cauza este asaltul mediatic asupra justitiei realizat de penali, corupti, moguli media, politicieni, parlamentari, basescu, cu sprijinul infiltratilor din justitie Unjr si Amr. La discreditarea si sabotarea justitiei, in sectoare cheie, a pus umarul si Ccr superpolitizata, unde sunt/au fost iarasi infiltrati oamenii lui basescu si a altor mari penali...Nu cred ca DNA-ul a exagerat cu ceva in privinta arestarilor, e optiunea procurorului functie de specificul faptei de a solicita sau nu arestarea. Iar la DNA sunt numai cauze importante, mai degraba e periculos si trebuie arestat un corupt cu relatii si influenta care poate influenta martori, distruge/ascunde probe, decat un hot...In plus nu e vina DNA ca jurnalistii filmeaza arestatii in catuse, aici ar putea interveni CNA-ul...dar si acesta e al penalilor la fel ca Avocatul poporului, Parlamentul...Lupta e grea, mafiotii sunt multi si controleaza institutii cheie ale statului...
  • -5 (17 voturi)    
    Felicitări (Marţi, 23 august 2016, 19:00)

    Daccad [utilizator]

    Felicitări pentru articol, domnule Tapalagă.
  • -2 (10 voturi)    
    ... (Marţi, 23 august 2016, 20:13)

    vitan.sandu [utilizator]

    Eu nu cred povestile din articol. Stiu ca mie mi-a fost zdruncinata increderea in justitie de:
    1. Actiunea presedintei ICCJ impotriva acelei femei care platise (pe bune) cheltuielile avocatului Stanciu si vroia sa isi recupereze banii.
    2. Declararea recursului in anulare in acelasi caz mentionat mai sus.
    3. Solicitarea de reurs in anulare in cazul casei pierdute de presedintele Johanis.
    4. Condamnarea unor oameni pentru ca au cumparat (in urma cu ani buni) cu atat cat li s-a cerut o intreprindere pentru ca ar fi platiti prea putin si ar fi pagubit statul.
    5. Condamnarea lui Gigi Becali (tot dupa ani buni) pentru un schimb de terenuri cu care a fost de acord atat GB cat si cealalata parte.
    6. Pedepse simbolice (nedefinitive) pentru unii care au recunoscut mita de zeci de milioane de euro (Microsoft), paralel cu 3 ani si jumatate pentru 60 de lei.
    7. Scaderea prejudiciului de la 400 milioane dolari la 0 (zero) dolari in dosarul Flota dupa ce TB a ajuns presedinte.
    8. Etc., etc. etc.
    Toate acestea sunt fapte pe care le vede toata lumea (care vrea sa vada) si care a facul sa scada increderea in justitie. Mare pacat!
  • +3 (7 voturi)    
    Interesant articol (Marţi, 23 august 2016, 20:23)

    takada [utilizator]

    Interesant articol despre a3,"frumos" chiar si tocmai astazi de 23 August.
    Cu adevarat un articol "la zi".Ne intereseaza a3 si eculubratiile lor?Nu.
    Numai Ilici iliescu arunca fel de fel de subiecte in eter pentru a uita romanii de alte probleme importante.
    Ca si el,sa nu-i suparam pe rusi,nu-i asa?

    Dle Tapalaga de ce oare nu publicati un articol despre pactul Ribbentrop-Molotov din 1939,din care a rezultat ultimatimul dat Romaniei in 1940?
    Este adevarat au trecut 77 ani,dar totusi fratii nostrii de peste Prut inca sunt sub cizma si influenta imprerialista ruseasca.

    "Most notably, there was also a secret protocol to the pact, revealed only after Germany's defeat in 1945. According to said protocol Romania, Poland, Lithuania, Latvia, Estonia and Finland were divided into German and Soviet "spheres of influence". In the north, Finland, Estonia and Latvia were assigned to the Soviet sphere.
    Another clause of the treaty was that Germany would not interfere with the Soviet Union's actions towards Bessarabia, then part of Romania; as the result, Bessarabia was joined to the Moldovan ASSR, and become the Moldovan SSR under control of Moscow."

    https://en.wikipedia.org/wiki/Molotov%E2%80%93Ribbentrop_Pact
  • +12 (22 voturi)    
    v-a pus cineva sa-l atacati pe basescu (Marţi, 23 august 2016, 21:09)

    Florin.C [utilizator]

    ...inca din prima fraza?
    Presedintele actual nu respecta o decizie definitiva a justitiei in cazul casei furate ,ataca inatacabiliul cu complicitatea celei care l-a facut presedinte amanand decizia de incompatibilitate, banal motiv administrativ... Ce ziceti de crima asta? Nu am regasit-o in articol.
    Cu ce a deranjat basescu justitia in cazul fratelui, de ex. ? A criticat modul cum se face, ceea ce este corect-se face in stil de tara de lumea a treia. Nu a criticat deciziile, nici pe aia a lu' fra'su, desi probabil ar fi avut dreptul. Daca iohannis ataca inatacabilul...
    • +2 (4 voturi)    
      Nu stiu cum e cu Basescu, (Miercuri, 24 august 2016, 14:23)

      scepticu [utilizator] i-a raspuns lui Florin.C

      dar e perfect adevarat ca domnul Tapalaga l-a uitat pe santa Klaus.
  • +6 (10 voturi)    
    De ce neincredere? (Marţi, 23 august 2016, 21:39)

    Piru [utilizator]

    Cred ca neincrederea vine de la faptul ca justitia este prea blanda cu marii corupti (sunt condamnati la fel ca cei care fura o gaina, nu le sunt confiscate averile etc.). Este jenant cum cei cu musca pe caciula incearca sa foloseasca in interesul lor acest sondaj.
  • +15 (17 voturi)    
    Popor al durerii (Marţi, 23 august 2016, 21:46)

    ww [utilizator]

    Dle Taplaga, nu va intrebati unde au disparut anchetele DNA? In mod ciudat, de la inceputul celui de-al doilea mandat al dnei Kovesi si de la schimbarea conducerii SRI, nu am mai auzit de mari dosare noi. Au reusit penalii sa gripeze binomul? In rest, pana nu ai probleme cu justitia, mai ales ca parte vatamata, e usor "a scrie versuri". Noul DNA? Sa vezi respingere haioasa a plangerilor. Inspectia judiciara? O gluma buna, acelasi sindicat al crimei organizate din justitie. Procurorii si judecatorii care isi bat joc de justitiabili precum boierii de robi pe vremuri, stiu ei ca nu are cine sa-i ia la intrebari. Sunt judete si regiuni ale tarii care gem sub nedreptatea facuta de instante, dar nu li se misca un fir de par. Cred ca in ultimii ani au curs plangerile fluviu la DNA, te-ai fi asteptat ca numarul dosarelor in lucru sa creasca exponential, nu sa dispara. Gata, s-a terminat cu flagrantele facute judecatorilor si procurorilor? Sau a disparut coruptia din justitie?
    Singura speranta mai ramane la CEDO, care la randul ei este extrem de interesata de traiul si bunastarea puscariasilor. Cetateanul de rand? Sa vezi si acolo "cereri inadmisibile", de te intrebi: oare chiar a uitat Dumnezeu de noi?
    De aceea e increderea care e in justitie, in afara de spectacolul de la televizor, in realitate nu s-a schimbat mare lucru. Ba chiar, ca om incaruntit de justitia din tara asta, as putea spune ca nu s-a schimbat absolut nimic.
  • +5 (9 voturi)    
    Pai este Romania... (Miercuri, 24 august 2016, 2:57)

    Sthelian [utilizator]

    ... democratie?
    Pai exista in Romania justitie?
    Romania este democratura. Partidul Comunist s-a scindat in 3-4 si se rotesc tot ei.
    Partidele sunt toate de Comuniste. Cum vorbesti contra te dau afara. Ba mai mult, nu stii cind sefii schimba directia si te trezesti ca fraierul singur in mijlocul drumului ca deviationist.
    Peste tot in lume procesul alegerilor e in maini independente, numai in Romania nu.
    Romania n-a trecut inca proba alegerilor anticipate si vorbim de democratie?
    Si ati uitat cine ne-a invatat democratia? Ion Iliescu, fost prim secretar judetean, Birladeanu, acdemicianul fara opera, Paunescu, lingatorul si ridicatorul de ode, CV Tudor, cel ce-i injura pe cei de la Europa Libera, Adrian Nastase, Vacaroiu membru al CSP-consiliul de stat al planificarii.
    Democratie si justitie cu primari arestati sau alesi si vin de la inchisoare sa depuna juramantul????
    Justitie?
    Pai inca nu stim cum au murit cei de acum 26 de ani. Nu stim cine a adus minerii la plantat flori.
    Sunt multi judecati care n-au putut fi condamnati ca s-au prescris faptele...
    Justitie e asta cu arestari televizate si apoi mai nimic?
    Justitie e asta cind procesul incepe azi si se termina peste 10 ani ca judecatorii sunt de-ai lor si dau termene pina la prescriere?
    Justitie e in Romania cind a fost condamnata de N ori la CEDO si platitorul de impozite plateste daune, iar judecatorul ce-a dat decizie strimba e tot acolo?
    Sau cind CEDO zice ca o lege trebuie schimbata si nu se face?
  • +4 (4 voturi)    
    ooopa! (Miercuri, 24 august 2016, 9:05)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Fugiti de-aici. d-le draga...

    Justitia a avut grija sa dea semnale amestecate imediat dupa instalarea noului Presedinte...

    ...normal ca ne indoim ...doar nu vreti sa luam de bun tot ce ni se arata... !!!

    Altfel nu clintea nimeni Justitia din increderea construita cu greu ani la rand...

    Va sugerez sa puneti presa in fruntea listei... cu dvs., imediat dupa A3...
  • +5 (5 voturi)    
    Mă așteptam la un drept de replică (Miercuri, 24 august 2016, 9:21)

    stos [utilizator]

    Domnule Tapalagă,
    Mă așteptam la o replică a Hotnews-ului, în legătură cu afirmațiile, făcute alatăieri, de un post de televiziune, pri-
    vind sursa de finațare a acestei platforme madia. Văd că
    s-a așternut tăcerea de aur.
  • +3 (3 voturi)    
    edificiul justitiei... (Miercuri, 24 august 2016, 9:50)

    astronaut [utilizator]

    poate fi prabusit cel mai simplu si eficient dinauntrul lui ! pai, ce incredere sa mai ai in justitie cand ''astia'' fura statul cu milioanele de EURO , DNA-ul ii baga si onor justitie ii soate pe partea cealalta ! sigur ca ceva e putred , ceva nu functioneaza , corect ar fi ca cel dovedit de fapte penale sa platesca , sau sa i se confiste tot pana la concurenta prejudiciului , altfel ce rost are toata tevatura , doar ''cirkus'' ??
    • +1 (3 voturi)    
      Si mai grav (Miercuri, 24 august 2016, 16:42)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui astronaut

      Mai grav, sunt situatii in care DNA ii scoate cu mana lui pe hotii prinsi cu mata in sac. Cum s-a intamplat in cazurile lui Pescariu si Florica. Si liberi, si cu banii in conturi, si nici macar in fata unui judecator n-au fost trimisi.
      Cu atat mai grav cu cat DNA este suspectat de mai mult decat cooperare cu SRI, Iar astfel de cazuri ne lasa cu gura cascata...
  • +2 (2 voturi)    
    "publicul face confuzie" (Miercuri, 24 august 2016, 11:42)

    cladob [utilizator]

    publicul face atatea confuzii dupa cum a fost educat in ale justitiei. Cat inteleg procesul juridic ? cati pot citi o lege ? cati pot accesa legea actuala ?
  • +2 (4 voturi)    
    Oamenii au si discernamant (Miercuri, 24 august 2016, 12:00)

    marian_ulise [utilizator]

    Presa nu poate fi considerata vinovata pentru lipsa increderii in justitie a cetatenilor. Nu suntem roboti, putem distinge ce e manipulare si ce nu. Cand ti se prezinta cazuri mafiote cu probe care nu sunt anchetate de CSM normal ca-ti pierzi increderea.
  • 0 (0 voturi)    
    darwin (Miercuri, 24 august 2016, 15:51)

    simur [utilizator]

    .
  • +1 (3 voturi)    
    In concluzie... (Miercuri, 24 august 2016, 17:32)

    taro [utilizator]

    propaganda anti-justitie functioneaza.

    Televizuinele si politicienii cu probleme au "pus tunurile" pe justitie si are efect mai ales ca acum Basescu a trecut in cealalta tabara.

    Din pacate romanii se uita la asa ceva. Trebuie sa fi prost rau de tot sa te uiti la asa posturi.
    • +1 (3 voturi)    
      mai usor cu concluzia pe scari (Miercuri, 24 august 2016, 18:27)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui taro

      Daca introduci niste observatii de bun simt vezi ca e o concluzie flasa. Dar asta face in propaganda, in general, sare direct la concluzii si insulte pt a bloca o discutie.

      DNA a fost sub un tir continuu, mult amplificat fata de ce mai vedem azi. Si asta nu l-a oprit din a creste in credibilitate.
      Daca azi scade in credibilitate atunci trebuie sa ne uitam la ce i-a adus cresterea in credibilitate. De acolo a pierdut ceva. Si nu cred ca propaganda e explicatia, ci activitatea procurorilor.
      Activitate despre care nu putem sa nu observam cum s-a schimbat in ultimul an. Daca negam asta, si inchidem ochii tipand aiurea prin articole si comentarii de subsol ca "propaganda", atunci doar cu propaganda ramanem.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version