Pentru Vladimir Tismaneanu si alti intelectuali pro-Cotroceni

de Emil Stoica     Jeopardy
Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:17 Actualitate | Opinii

Daca actuala putere mai are ceva legitimitate este pentru ca oameni ca dvs. inca o sustineti. Nu ar trebui si ma mir ca nu va dati seama inca de acest lucru, scrie Emil Stoica, pe blogul lui.

Dupa 1989, toti politrucii si functionarii din sistemul comunist corupt au trecut cu arme si bagaje in barca FSN-ului condus de Iliescu. A fost nevoie de 6 ani de eforturi ale societatii civile pentru ca Iliescu sa piarda puterea. Au avut loc ceva schimbari, insa puterea condusa de Emil Constantinescu nu a reusit sa-i aduca pe acei 60.000 de specialisti cu care se lauda. CDR a esuat pentru ca nu a reusit sa introduca meritocratia in modul in care statul este condus, a perpetuat sistemul corupt de care au beneficiat cei noi ajunsi la putere. Nu a fost o surpriza pentru Ion Iliescu sa recastige puterea in 2000.

A fost nevoie din nou de mobilizarea societatii civile in 2004 pentru a scapa de Adrian Nastase, urmasul lui Ion Iliescu.

Si ce a facut puterea de dupa 2004: a continuat sa promoveze sistemul feudal de stat, organizat de diversi baroni, de nasi, de fini, de nepoti; meritocratia mult promisa in guvern a fost abandonata imediat si am fost martorii a unor furturi continue din banii cetatenilor, uneori poleite sub numele de initiativa privata. Am ruesit sa dezvoltam milionari de carton din taxele romanilor. Am reusit sa dam un nume rau ideii de initiativa privata si de privatizare pentru ca in 22 de ani aceste concepte au fost sinonime cu devalizare si cu contracte dezavantajoase pentru stat.

In 2012 insa, sociatatea civila se afla in impas: toate drumurile pentru oameni onesti sunt inchise. Ca este vorba de PDL, PSD, PNL, UDMR sau UNPR, sistemul este inchis: toate aceste forte politice sunt multumite in status-quo pentru ca asa sunt finantate: din banii publici dati pe ochi frumosi unor oameni de afaceri de carton care, la randul lor, finantateaza partidele politice.

Avem un deficit democratic, dragii mei. Milioane de romani sunt impinsi in afara granitelor pentru ca resursele tarii merg catre un nucleu de analfabeti verosi sau de capitalisti de cumetrie, pe multi dintre ei ii gasiti prin parlament, pe altii in Top 300.

Romania are nevoie de un nou contract social prin care oamenii competenti nu sunt dati afara din sistem, un sistem economic liberal unde este posibila concurenta, unde oameni cu idei de afaceri nu se lovesc si nu sunt blocati de acesti capitalisti de cumetrie care primesc facilitati de la stat; avem nevoie de dilalog social si nu de reforme adoptate prin mecanismul de asumare a raspunderii. Caci am vazut ce asumare a raspunderii avem in Casa de Asigurari de Sanatate.

Voi ar trebui sa va alaturati protestelor, poate ca nu vor mai fi violente.

Romania nu este inca o dictatura in modelul Nord Coreean de dictatura.

Dar ce fel de societate e aia unde oamenii prefera sa plece din tara, unde oamenii de afaceri sunt blocati de milionari de carton, unde firme oneste sunt jupuite de functionari corupti, unde legile se voteaza fara o consultare publica reala?

Riscam sa ajungem ca in Ungaria sau, mai rau, ca in perioada tarzie a anilor '30.

Si cand nepotii nostri vor citi cartile de istorie, se vor intreba: dar ce au spus Vladimir Tismaneanu si ceilalti intelectuali Pro-Cotroceni?

Comenteaza pe Jeopardy


Citeste si: 


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

8294 vizualizari

  • +31 (53 voturi)    
    ! (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:27)

    dguina [utilizator]

    Patetic.
    • -25 (41 voturi)    
      Vladimir Tismaneanu... intelectual roman? (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:55)

      pandemikus [anonim] i-a raspuns lui dguina

      Ti se pare V ladimir (T)ismaneanu... intelectual roman? Originea, sa zicem minoritara, a acestui pseudo-intelectual nu ii confera nici un drept in a da lectii Romanilor... Mai ales ca nu este un secret rolul tatalui sau in implementarea unei ideologii pe care chiar V ladimir a "condamnat"-o... in felul sau... cu limba lataaa... In plus isi da cu parerea (platit ! - articolele nu sunt scrise "pro-bono") despre tot felul de chestiuni, insa el de fapt nici macar nu traieste in Romania... Asta este patetic!
      • +18 (28 voturi)    
        bai.. (Luni, 16 ianuarie 2012, 1:06)

        ne-romanul [anonim] i-a raspuns lui pandemikus

        Interesant, deci o gramada de "intelectuali" din Romania pot sa-si dea cu opinia despre America, despre Europa, etc. fara macar sa vorbeasca limba acelor tari insa Tismaneanu recunoscut ca autoritate mondiala in stiintele politice nu are dreptul. Ce interesant!. In plus mai faci si observatia sovin-fascista "Tismeanu nu e roman". Ba e. Sau vreti in stilul lui Nastase sa considerati cine e roman in functie de cum voteaza si cum gandeste? In fond tipule tu esti in mizerie acolo, nu Tismaneanu asa ca ori bagi la bila ce are de spus omul, ori mori prost.
        • -2 (2 voturi)    
          Aiurea (Luni, 16 ianuarie 2012, 16:05)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui ne-romanul

          E foarte usor sa devii ,,recunoscut ca autoritate mondiala'' cand spui mereu si necontenit cat de nenorocit e comunismul. Nu stii ca invingatorii scriu istoria? Cu atat mai convenabil cu cat te afli in SUA. De ce nu ar fi unul ,,recunoscut ca autoritate mondiala'' care spune cat de nasol e capitalismul, de exemplu? Care sa trateze subiecte incomode, nu vrajeli d-astea cu crimele comunismului etc.etc.etc. Ipocrizia cu atat e mai mare cu cat aceasta ,,autoritate recunoscuta mondial'' a beneficiat din plin de pe urma regimului comunist, precum toate beizadelele de atunci, adica Serghei Mizil, Irinel Columbeanu, Madalin Voicu etc. Sa fim seriosi ... nu i-a facut lui personal comunismul nimic, ba chiar l-a tinut in puf. Atunci, ca si acuma, daca esti lingaul puterii, oricare ar fi ea, ,,traiesti bine''.
    • -12 (24 voturi)    
      TACEREA E DE AUR (si obrazul gros) (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:09)

      cris [anonim] i-a raspuns lui dguina

      Ce intelectual? nu domne! care politruc? Imi aduc aminte ca a fost pus sa comenteze declaratiile mult iubitului conducator la adresa regelui Mihai. Si stiti ce a facut???
      Bam Bam Bam .... :
      A TACUT!!!.
    • +9 (17 voturi)    
      rolul statului (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:43)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui dguina

      nu este de a da oamenilor ci de a asigura un cadru legal... Guvernul are responsabilitatea de a mentine un echilibru financiar si o infrastructura functionala... este de departe singurul guvern care a facut asta, restul au dat pomeni... sigur ca il voi sustine
    • +1 (1 vot)    
      !! (Luni, 16 ianuarie 2012, 10:00)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui dguina

      Postac.
  • +30 (56 voturi)    
    aiurea (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:28)

    nicu [anonim]

    aiurea, esti pierdut un spatiu ca articolul asta. Apuca-te de alta meserie, analiza nu e pentru tine.
  • -16 (32 voturi)    
    din pacate aveti dreptate (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:36)

    tepes [utilizator]

    Dle Stoica de ce va mirati, istoria-este plina cu astfel de slugoi profitori.Ei dau lovitura la un moment prielnic se imbogatesc si apoi se retrag.Sa dau exemple?mai bine nu, pt.ca mi-e teama ca raminem fara intelectuali.Oricum dle Stoica va felicit sincer pt.articol.
  • +28 (42 voturi)    
    Hala dictator (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:36)

    yephet [anonim]

    Analiza de colt de strada, sau de masa din colt de la bufetul garii. Oricum, printre cele mai amuzante acuze ale ultimilor ani este cea cu "basescu=dictator" Doamne-Dumnezeule, avem o traditie atat de bogata in dictatori, oameni puternici care trimiteau oponentii la canal / moarte / surghiun doar cu o ridicare din sprancene... Basescu nici macar ca dictator nu e bun: presa il injura, poporul il injura, parlamentarii il porcaie... Curat dictator, coane fanica...
  • +21 (37 voturi)    
    va deranjeaza (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:40)

    dorel [anonim]

    pentru ca pentru prima data in 20 de ani cineva incearca sa schimbe cat de putin sistemul actual in care va luati tainul !
    • -4 (6 voturi)    
      ... (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:15)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Problema nu e ca cineva incearca sa schimbe, ci ca nu au cu ce. Si nu poate fi vorba de o revolutie in numele a cat - 50%?
    • +8 (10 voturi)    
      schimbare (Luni, 16 ianuarie 2012, 7:55)

      schumi [anonim] i-a raspuns lui dorel

      cine incearca sa schimbe >? ... huliganii si galeriile de fotbal care arunca cu pietre. Intrebarea este cu cine ? ... cu aceeasi oameni din 2004 si mai rau...alti parveniti precum fenechiu de la PNL...prefer actuala putere, decat fomistii care platesc galeriile sa arunce cu pietre.

      2000 de oameni nu hotarasc soarta Romaniei. 300 de oameni nu dicteaza opinia orasului Iasi. in bucuresti ai 2 mil de oameni si au iesit numai galeriile si cativa activisti platiti.
  • +34 (42 voturi)    
    Nu inteleg unde e problema (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:41)

    Marius Ogrean [anonim]

    Peste noua luni vor fi alegeri parlamentare.
    De unde atata graba in a sunta procesul democratic?

    Uitati ca din 2004 pana in 2008, o fi fost Basescu presedintele tarii, dar premier a fost Tariceanu, de la PNL. PDL a guvernat propriu-zis tara doar in criza.

    Cine a creat dezechilibre macroeconomice?
    Cine le-a restabilit?

    De ce nu spuneti lucrurilor pe nume?

    Daca vor sa protesteze, sa protesteze, dar pentru ce? Si impotriva cui?
  • +24 (36 voturi)    
    stimate domn, (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:42)

    barbulautaru [anonim]

    pesemne ca d-ta traiesti intr-o eprubeta.
    Chiar nu stii ca tot ceea ce frumos insiri aici nu este valabil intr-o originala tara precum Romania?
    Teoria functioneaza pana la un punct,dupa aceea te izbesti de zona aceea,care uneori devine imposibila,si care se cheama realitate.
    Daca ar fi sa folosesc retorica ce ma impiedica sa te intreb eu pe d-ta daca prin atitudinea aceasta fantezista nu te aliniezi la cohorta de insi care au dus tara asta in derizoriu.
    E simplu sa privesti din umbra unui blog.
    N-ai vrea d-ta sa fii o luna presedinte?
    Ia sa vezi ce minunat este...........
    • +2 (8 voturi)    
      Uite, nu stiu de Stoica... (Luni, 16 ianuarie 2012, 1:23)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui barbulautaru

      ... da eu parca m-as baga la Cotroceni pentru o luna. Il rogi tu pe Base sa ia o luna de pauza? Nu?
      Asa ma gandeam si eu...
      Iar Stoica mi se pare ca traieste la Londra si lucreaza printr-o banca de investitii pe-acolo -- asta apropos de alt post, care-l acuza de luat nu stiu ce tain.
  • -20 (32 voturi)    
    cine este Vladimir Tismaneanu ? (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:42)

    radu [anonim]

    cine este Vladimir Tismaneanu ? credeam ca singurul intelectual al tarii este basescu.
    • -13 (19 voturi)    
      divin ! (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:00)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui radu

      divin !
  • +10 (28 voturi)    
    corect pana la un punct (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:42)

    andrei [anonim]

    ai facut o analiza corecta, insa probabil din motive personale ai tinut sa lovesti in intelectualii "pro-Cotroceni", indemni lumea sa iasa in stradati-ai impins articolul in ridicol si vei fi vazut pe buna (sau nu) dreptate o alta trompeta a la Voiculescu.

    pacat de mai bine de jumatate din articol!
  • +23 (35 voturi)    
    apelul la anarhie al unora (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:43)

    discutabil.indiscutabil [anonim]

    defapt autorul sustine anarhia in folosul democratiei.
    2012 este an electoral in romania. practic peste cateva luni, oamenii pot sa se exprima liber democratic daca vor o optiune sau o alta.
    Domnu cu pricina sustine defapt pe huligani si bolovanii lor, pe pot de argument democratic.
    Spuneti-mi oameni buni ca sunt cretin si tampit fiindca gandesc asa.
  • +12 (24 voturi)    
    eshti varza dragule (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:50)

    Iliescu reloaded [anonim]

    @ autor Presupun ca nu ai trait prea mult pe vremea lu' ceashca pentru a avea o mica idee ce inseamna coreea altfel nu ai vorbi. Daca Ro ideala era asha cum o descrii fara coruptie nici tu nu erai mare scriitor care interpelai "intelectualii" lu' Basescu. Cu ale cuvinte scumpule eshti produsul sistemului de la Ceausescu trecand prin Iliescu si terminand cu Basescu. Sa va traiasca Arafat, ca altul n-ati gasit ca simbol al competentei romanesti.
  • +19 (29 voturi)    
    Aceasta putere e legitimata prin (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:51)

    revelare [anonim]

    rezultatele ei.
    Cand ne uitam cu jind cum sunt laudati altii, injuram Guvernul, cand ne lauda pe noi, apari trepadusi ca tine.
    Tu esti tot ala care acum cateva zile atacai investitia din Poiana Brasov pt schi, dar te-au pus la ounct imediat localnicii.

    Nu am fost Guvernare mai buna in RO ca pana acum.
    Crezi ca daca tu nu lucrezi la The banker sau la The economist, atunci lucrurile merg prost in tara asta, pe vremurile astea de criza majora.
    Dupa ce au venit minerii in 90, 92 am plans amar ani de zile sa vina investitorii...
    Ce hahalera ai ajuns!

    Esti gelos pe ialomiteanu!
    • +8 (10 voturi)    
      la misto (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:54)

      baubau [anonim] i-a raspuns lui revelare

      Cum poate sa lucreze omul asta la The Banker sau The Economist??? Raman masca, doar aducandu-,i aminte de un articol pe care l-a scris "domnia" sa, in care ne explica el noua cum se finanteaza o afacere... scria acolo ca sunt unele probleme ale investitorului, cum ar fi: sa imprumute bani de la banca pentru capital social...
      Articolul cuprindea o sumedenie de greseli de logica in ceea ce priveste finantarea intreprinderii, structura bilantului si contului de profit si pierdere, dar faza asta mi-a ramas in minte, pentru ca este atat de stangace pentru orice student de studii economice, incat nu am crezut ca poate fi scrisa de dl Stoica.

      Articolul ala a fost scris la misto, si cred ca si articolul asta este asemenea...
      • 0 (2 voturi)    
        ok (Luni, 16 ianuarie 2012, 2:16)

        alex [anonim] i-a raspuns lui baubau

        Dragule, mi-e teama ca esti pe langa subiectul respectiv- cel economic. Articolul la care te referi este acesta:

        http://www.emilstoica.ro/fac-multinationalele-dumping.html

        iar citatul la care te referi este acesta:

        "Sa ne punem acum in situatia unei firme private romanesti fara datorii care nu e cotata la bursa si doreste sa concureze pe o anumita piata cu o multinationala cotata si solida financiar. Ambele vor avea nevoie de cam acelasi nivel de investitii.

        Multinationala cotata poate emite actiuni si se poate finanta. Sau poate obtine un imprumut bancar destul de usor pentru investitii. Multinationala urmareste un profit de – sa zicem – 20% pe 10 ani.

        Firma romaneasca nu este cotata. Actionarul nu are suficiente fonduri proprii pentru a mari suficient capitalul social, dar nici nu vrea sa atraga si alti investitori in afacere. Asadar se apeleaza la banca."

        Eu zic sa te calmezi si sa intelegi ce scrie omul asta in articolele lui. Parerea mea este ca nu intelegi si vorbeste gura fara tine...
  • -15 (25 voturi)    
    cui ii pasa acum de niste intelectuali? (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:52)

    monica L [anonim]

    Sincer, nici nu as vrea sa-i vad pe intelectualii lui Basescu avind acum o reactie publica. Nu as mai suporta sa-i mai vad si aud deloc. Sa suga cit mai pot din fonctiile cu care i-a miluit regimul contra bunelor servicii. Cit sa mai poate... Chiar ne pasa de acestia?
  • -14 (22 voturi)    
    Bun articol (Duminică, 15 ianuarie 2012, 23:54)

    un roman [utilizator]

    Ati atins toate punctele sensibile, dovada si rabusfnirile de ura ale celor care au postat mai sus, si care sunt evident 'pro-Cotroceni'!

    Avem nevoie de o alta clasa politica, nu mai vrem PNL, PSD, PUNR, PC, UDMR si nici macar PDL.
  • +12 (20 voturi)    
    Sub nici un guvern (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:01)

    revelare [anonim]

    nu au intrat in puscarie atatia oameni din partidul de guvernamant ca sub acest guvern, cand DNA are mana libera.
    Ce spui despre politruci este cel mai putin valabil la PDL.
    Pt ca nici altul nu are oameni noi, chiar consacrati in si de europa: Monica Macovei, Cristian Preda, Sever Voinescu, Baconschi, Paleologu...

    Nici nu te poti compara cu ei...
    Arafat a MINTIT despre privatizarea SMURD si de aceea s-a dat AFARA SINGUR din sistem.
    • -1 (5 voturi)    
      Eroare de rationament de la un capat la altul (Luni, 16 ianuarie 2012, 7:52)

      jkjkllllljljlj [anonim] i-a raspuns lui revelare

      Citez "Sub nici un guvern nu au intrat in puscarie atatia oameni din partidul de guvernamant ca sub acest guvern, cand DNA are mana libera"
      Nu conteaza cati au intrat ci cati au ramas .
      Stii macar cativa oamani ai puterii care sa fi ramas in puscaria?
  • +10 (20 voturi)    
    HTF (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:03)

    Ricochet [anonim]

    Cine naiba e Emil Soica asta, si ce naiba invartea el pe vremea cand il ascultam pe Tismaneanu la Europa Libera, caruia ii da acum lectii de civism?
    • -5 (9 voturi)    
      Nu conteaza cine e (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:34)

      Veritas [utilizator] i-a raspuns lui Ricochet

      conteaza CA ARE DREPTATE !!!
      • +2 (4 voturi)    
        doar dacă ești transportat pe altă lume (Luni, 16 ianuarie 2012, 2:29)

        meioza [utilizator] i-a raspuns lui Veritas

        poți crede că un om care susține că sîntem pe drumul către Coreea de Nord din cauza unora ca Tismăneanu poate avea dreptate...

        Cu asemenea derapaje de logică și din cadrul realității cotidiene, numai din întîmplare, în propoziții disparate, poate avea dreptate...
  • +13 (17 voturi)    
    am o problema... (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:06)

    Algernon [anonim]

    ...toata lumea vorbeste de intelectualii lui Base. Dar de intelectualii lui Ponta, Antonescu, Voiculescu, Iliescu, Nastase ... de ce nu vorbeste nimeni?
    • +3 (5 voturi)    
      Noi muncim, nu gîndim! (Luni, 16 ianuarie 2012, 2:46)

      meioza [utilizator] i-a raspuns lui Algernon

      Toată ziua ne-o pierdem pe internet să comentăm articole, seara ne uităm la Mircea Badea sau ieșim în Piața Universității să mai aruncăm cîte o piatră... Cum dracu' să devenim intelectuali?!

      E suficientă pentru toți Zoe Petre, mentora lui Crin...
  • +9 (15 voturi)    
    dezgustator (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:16)

    cornelll [utilizator]

    Daca individul asta reprezinta intelectualitatea romaniei, ce sa mai astepti de la idiotul de rand?
    Niciunul din noi nu putem pretinde ca stim adevarul, sau ca suntem mai inteligenti decat restul, sau ca parerea noastra e cea corecta. Si-atunci cum poti sa discerni, daca tot arogantul de roman se crede buricul pamantului?
    Daca avem niste oameni apreciati in sisteme functionale, cred acestia sunt primii pe care ar trebui sa-i ascultam. Si chiar daca nu suntem de acord cu parerea lor, macar sa le arat respectul deplin meritat.
    Cine esti tu neica nimeni?
  • -8 (18 voturi)    
    tismaneanu (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:19)

    mata hari [anonim]

    credeam ca acest subiect este inchis de mult timp.

    ,,General de brigada al SRI (r): Vladimir Tismaneanu s-a infiltrat in SUA cu sprijinul KGB. In atentia CSAT: un agent ex-sovietic in cadrul institutiilor statului roman si in anturajul presedintelui Traian Basescu si al premierului Emil Boc".

    Ce mare branza sa bati in google cuvinte cheie ca: sovietic, maryland, spion, tradator, infiltrat, educat, filozofie de rahat. Toate cautarile vor avea acelasi rezultat: V.T.
    • -1 (5 voturi)    
      VT (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:48)

      martianu [utilizator] i-a raspuns lui mata hari

      Cred ca te referi la Leonte Tismaneanu, care era tatal lui VT si intradevar era un comunist convins, VT este insa alta mancare de peste.
    • +2 (4 voturi)    
      vt (Luni, 16 ianuarie 2012, 6:58)

      mata hari [anonim] i-a raspuns lui mata hari

      nu, ma refer la toti securistii care, din comunisti convinsi, s-au transformat in democrati convisi. Ei si odraslele acestora.
  • -6 (20 voturi)    
    Bravo! (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:21)

    taranistu [utilizator]

    Nu ma asteptam sa citesc pe Hotnews un asemenea articol, chiar daca as fi un pic mai precaut cu iesirea in strada, apreciez apelul lui Arafat de a nu politiza astfel de mitinguri. Basescu si PDL nu a inteles, sau nu vrea sa inteleaga ca trebuie sa lase puterea. Acum sau la termen. Din pacate Opozitia nu e mai breaza. Am avea nevoie dun PNTCD puternic si curat!
    • -5 (5 voturi)    
      @taranistu cu neuroni putini (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:33)

      weiss [anonim] i-a raspuns lui taranistu

      PNTCD?
      Adica o colectie de mosi decrepiti asortata cu Ciorb(e)a si cu alti imbecili mai mici sau mai mari?
      • -3 (5 voturi)    
        e poate țărănist din psd (Luni, 16 ianuarie 2012, 2:49)

        meioza [utilizator] i-a raspuns lui weiss

        așa că nu pune la inimă...
    • +2 (8 voturi)    
      logica (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:59)

      baubau [anonim] i-a raspuns lui taranistu

      Bai sideratule, Basescu o sa lase putearea la expirarea mandatului...
      Ia mai lasa matale tastatura, ca mictionezi prostii in spatiul virtual.
      Pe langa greselile de exprimare grosolane ("Basescu si PDL nu A inteles"), logica ta scartzaie profund: "[...] sa lase puterea. ACUM SAU LA TERMEN" Adica, astazi este soare sau nu este soare :))
  • +6 (10 voturi)    
    Bai Jeopadjagardel! (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:29)

    inganduratul [utilizator]

    Sa inteleg ca tu esti un ilustru intelectual al criminalului Ilici spre deosebire de Tismaneanu care este intelectualul lui Basescu! Avand in spate o cultura si o opera cel putin egala cu Tismaneanu sigur poti sa aberezi un pic si pe aici. Cand in tara apareau din chilotii lui ilici si nastase milionarii de carton nu te-am simtit luand pozitie! Ca ce fac astia cu protestele lor nu-i a buna pt. romani in aceste clipe nu spui. Asa ca du-te invartindu-te!
  • +4 (6 voturi)    
    Intelectualul Vladimir Tismaneanu (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:29)

    TK9 [utilizator]

    Hahaha, uite cine sustinea actuala putere si noi nu stiam nimic... Trebuia sa ne-o spuna intelectualul Emil Stoica, ca sa bagam de seama. :-)

    "Riscam sa ajungem ca in Ungaria" :-) Asta e cea mai tare. Nici in 100 de ani, Emile, stai linistit in balegutza ta balkanica.
  • +7 (11 voturi)    
    ... (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:31)

    gigel [anonim]

    articol jenant, autorul rateaza total intelesul celor intamplate in zilele astea si amesteca concepte la gramada de iese o varza totala.
    inca o data, jenant.
  • +1 (9 voturi)    
    Stoica, Tapalaga, Mixich, etc... (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:34)

    martianu [utilizator]

    V-ati taiat ca maioneza. Recunosc ca sunt dezamagit, aveam pretentii de la voi. Dar v-ati dovedit la fel de incuiati la cap ca 90% din oile din strada.
    Tismaneanu in schimb a vazut multe, omul stie ce e bine si ce e rau.

    PS: Stoica, la fel cum tu ai o opinie si Tismaneanu are una, dar nu-l vad pe Tismaneanu scriind un rand despre tine, pentru ca esti prea mic.
  • +11 (15 voturi)    
    pfuai (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:35)

    ampersand [utilizator]

    În primul rând, ca unul care citesc destul de frecvent blogurile, inclusiv al dvs şi-al dlui Tismăreanu, recunosc că, spre deosebire de ale dvs, în ale dlui Tismăreanu n-am întâlnit niciodată "îndemnuri", ci doar opinii; dvs "băgaţi mare", vorba aia, cu "Voi ar trebui sa".

    Atâta vreme cât menţionaţi "oamenii prefera sa plece din tara", implicit ne vizaţi atât pe dl Tismăreanu, cât şi pe mine, căpşunar de ceva ani buni. V-am mandatat eu, cumva, să vă daţi cu părerea despre motivele ce m-au determinat să plec? Aveţi habar? Vă califică vreo pregătire sau vreun har vizionar să vă erijaţi în purtătorul meu de cuvânt?

    În 89 eram student, locuiam chiar în Piaţa Maria din Timişoara, dacă ştiţi ce-nseamnă asta. În martie 90, maşini cu nr de TM de-ale cunoscuţilor erau atacate cu pietre prin Oltenia. În iunie 90, foşti colegi şi prieteni de liceu, studenţi la TCM, au fost cotonogiţi de mineri. Ce ştiţi dvs despre ce-nseamnă represiune şi dictatură? Aţi trăit vreodată să fiţi săltat de pe stradă de civili, fără s-aveţi telefon, avocat, amnesty international, reporter TV şi internet, să nu puteţi anunţa nici măcar familia? Aţi fost vreodată luat la-ntrebări, ameninţat că veţi fi dat afară din serviciu, trimis la muncă forţată sau la BD pentru vreun banc cu Băsescu? Aţi votat vreodată pe o listă pe care e un singur nume?

    Ce ştiţi dvs despre dictatură, la fel cum ce ştiţi despre motivele pentru care au plecat români din ţară? Ce ştiţi dvs despre libertatea de-a avea propria opinie şi opţiune, despre un partid sau altul, despre un politician sau altul? A acuza pe cineva că-i plătit pentru a-şi exprima o părere, pro-contra, np, e o atitudine insultătoare, demnă de un vajnic activist politic de pe vremea lui nea nicu, şi, pentru mine, unul dintre motivele care m-au făcut să plec din ţară să nu vă mai simt mirosul ăstora ca "dvs".
  • +8 (14 voturi)    
    jos palaria (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:39)

    math [anonim]

    felicitari Dle Stoica ati atins toate punctele sensibile, este o analiza lucida si complexa de un nivel intelectual si moral iesit din comun. Nu am mai auzit de Dvs dar va vom vedea cu siguranta la Antena 3 in curand. Nu uitati sa ne spuneti ce va scrie in cartile de istorie (dupa cele 87 de pagini despre intelectualii pro-Basescu) despre revolutionarii care au luptat in aceste zile cu bancile, semnele de circulatie si piatra cubica din Bucuresti. In antiteza probabil vor fi eroii pozitivi care au salvat Romania de inca 6 luni de dictatura portocalie. Apoi vor urma 870 de pagini despre tri(ci)pleta Ponta-Antonescu-Voiculescu care a salvat natiunea si a facut ca 4,000,000 de germani sa vina sa munceasca la noi in tara pentru ca salariile si pensiile erau duble fata de Germania.
    Apoi vor urma 6 volume despre unirea Romaniei cu Palestina, eveniment major la nivel mondial, care va rezolva definitiv problema din Orientul Mijlociu.
  • +5 (9 voturi)    
    stai, dom'le, ca sintem mai multi (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:45)

    NewLevel [anonim]

    Pai nu i-am votat? Sau, ma rog, nu toti au votat Basescu si PDL dar in urma procesului de vot asa a iesit, asa e legitim. Ce treaba are Tismaneanu sau Emil Stoica cu legitimitatea?
    Basescu nu mai candideaza, nu mai are nimic de pierdut; nimeni, nici macar "monumentul national" Arafat nu-i poate inchide gura. Problema voastra e ca vrea sa zguduie sistemul, care e unul extrem de gresit, si sa-l puna pe niste baze firesti astfel incit peste 50 de ani sa putem trai normal, intr-o tara normala. Dar daca noi nu vrem, nu ne impiedica nimeni sa votam USL si vechea garda de securisti (ca Felix) si progenituri de nomenclaturisti (ca Ponta). Sau semidocti ca Antonescu. E dreptul nostru de a ne rata viitorul.
  • -3 (7 voturi)    
    Estabilishment (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:49)

    ion [anonim]

    Aveti dreptate, Tismaneanu este un proCotroceni indiferent de cine va fi titularulu tronului la Cotroceni.
    Actualul titular al tronului incepe sa miroasa ciudat. Cred ca este mai indicat a se sta la o distanta igienica.
    In Romania se prefigureaza o societate a carui fundament politic va fi compus din 2-3 partide ce vor alterna in mod pasnic la putere.
    Va fi un fel de gentelmen agreement intre partidele politice, cand suntem noi la putere ne infruptam noi. Cand veti fi voi, veti avea libertatea absoluta. Daca cineva va fura neautorizat va fi sanctionat simbolic.
  • 0 (0 voturi)    
    ISO 26000 (Luni, 16 ianuarie 2012, 0:55)

    Gigi [anonim]

    Exista un remediu standard pentru tot ce se intampla. S-ar putea sa nu ma credeti, dar documentati-va cu privire la ISO 26000 - Responsabilitatea Sociala. De ISO 9001:2008 (neaplicat sau afisat doar de forma), nu mai zic nimic.
  • +4 (10 voturi)    
    ......si cine este vinovat ? (Luni, 16 ianuarie 2012, 1:03)

    B.T. Alexandru [utilizator]

    Cu multe din cele identificate de d-voastra ca fiind starea de fapt in Romania sunt de acord. Dar nu am inteles cum ati identificat d-voastra vinovatii : adica intelectualii din societatea civila care sunt pro-Basescu ? Mie nu mi se pare ca intelectualii ar fi pro-Basescu , si nici atat ca ar fi oamenii lui Basescu. Eu cred ca respectivii au fost de acord cu anumite actiuni si cu anumite opinii ale presedintelui. Dar nu intodeauna si nu neconditionat. Supararea opozantilor lui Basescu este aceea ca intelectualii incriminati nu au fost intodeauna impotriva lui Basescu. Sunt anumiti oameni in Romania care au opinii si isi exprima acele opinii fara legatura cu persoane in functie. Sunt oameni care se refera la principii, la actiuni, la argumente. Mie mi se pare ca logica si rationamentul lor nu este viciat cu nimic de conjunctura politica. Daca opiniile lor au fost uneori in concordanta cu acelea ale lui Basescu , nu cred ca trebuie acuzati pentru aceasta. Pentru mine, cititor si spectator al vremurilor de acum, este bine ca pot sa ma confrunt cu aceste opinii la fel cum este bine ca pot sa ma confrunt si cu opiniile d-voastra. Am acelasi respect si pentru d-voastra si pentru alti intelectuali pe care ii chemati acum in strada. Dar eu nu pot sa mi-i inchipui strigand acum in strada ,pentru ca ei ca si d-voatra , au alt mod de exprimare si nu stiu sa strige.
  • -1 (5 voturi)    
    Drum inchis (Luni, 16 ianuarie 2012, 1:13)

    mantu [anonim]

    Foarte adevarat ce spuneti ,,toate drumurile pentru oameni onesti sunt inchise."...si nu vad nici o scapare pentru multi .
  • +6 (10 voturi)    
    Emil Stoica om mic (Luni, 16 ianuarie 2012, 1:26)

    db [anonim]

    Emile, nu comentez asupra pozitiei lui Tismaneanu sau a altora, dar argumentele tale sunt penibile. Se vede clar - in ciuda aparentei tale neutralitati - ca esti la fel de intoxicat si dependent ca orice alt jurnalist de curte. Iar acum, ca incerci sa latri la Tismaneanu, esti si mai penibil. Se vede ca ti-ai reprimat de mult timp furia anti-intelectualista de om marginal. E ok, caini latra, caravana trece!
  • +10 (12 voturi)    
    De ce am plecat (Luni, 16 ianuarie 2012, 1:46)

    grunespferd [utilizator]

    Tocmai din cauza oamenilor de genul dumneavoastra care gandesc si scriu astfel:
    "Dar ce fel de societate e aia unde oamenii prefera sa plece din tara, unde oamenii de afaceri sunt blocati de milionari de carton, unde firme oneste sunt jupuite de functionari corupti, unde legile se voteaza fara o consultare publica reala?

    Riscam sa ajungem ca in Ungaria sau, mai rau, ca in perioada tarzie a anilor ¬30."

    Sub amenintarea dezastrului, sub junghiul cutitului aproape de os, veniti dumneavoastra care spuneti : doare prea tare, sa iesim in strada, sa dam cu pietre, evident unele mai mititele, cand e vorba de intelectuali, sa dam jos "sistemul", sa facem "revolutie". Nu se mai poate, "jos Basescu"!

    Asta este de fapt singura idee din spatele articolului dumneavoastra, in rest, din pacate, descrirea unei stari de fapt pe care tocmai aceasta persoana, in postura de presedinte al Romaniei, incearca sa o combata. Ca face greseli, eu il vad ca pe un semn bun, progres firesc, fara greseli nu exista noul. Insa de aici si pana la a sustine mineriadele de ultrasi este o distanta imposibila pentru mine.

    Logica dumneavoastra va face un portret foarte limpede. Dumneavoastra, poate fara sa o stiti, ceea ce ar fi si mai trist, sunteti un exemplar (ca text) al Sistemului. Un miner fara injuraturi, dar cu aceleasi sofisme.
  • +2 (6 voturi)    
    Deceptie!! (Luni, 16 ianuarie 2012, 2:28)

    eugenia [anonim]

    Si eu care credeam ca "hotnews "este obiectiv si independent!!!!! Ce naiva!
  • -1 (3 voturi)    
    si totusi... (Luni, 16 ianuarie 2012, 6:09)

    n [anonim]

    de ce nu exista o pozitie oficiala impotriva acestor huligani care cer ceva? doar bastoane si tunuri apa? ok sunt destui cu caramida in mana ... dar in Bucuresti! in restul oraselor? se face abuz de putere iar acest presedinte sta ascuns in colt la Cotroceni! nimeni nu vede ca acesti indivizi de tipa in strada sunt CETATENI ROMANI CARE AU DREPTUL SA PRIMEASCA UN RASPUNS DE LA GUVERN! IAR GUVERNU TACE! ceva articole pozitii luate de primu ministru? sau presedinte? presa se inghesuie sa arate ultrasii si sa acopera adevarata problema! problema ca un presedinte a intrat in direct sa se comporte ca un taran si mitocan fara sa aiba demnitate! si .. la primele hua date de popor a anulat faimoasa lege! iar acum sta ascuns...
    cam asa vede unu de prin americi problema! guvernu pune scutierii... poporu urla !ultrasii .... isi fac de cap! si .. vai noua!
  • +4 (8 voturi)    
    Felicitari (Luni, 16 ianuarie 2012, 6:44)

    Alexa Ionescu [anonim]

    Nu credeam ca in 2012 am sa citesc reluate strigarile lui Iliescu cu Moarte intelectualilor ! Bravo ! Felicitari !
    Trimiteti-l la canal impreuna cu toti cei care indraznesc sa tina cu Basescu.
  • +1 (7 voturi)    
    specia "tismaneanu" (Luni, 16 ianuarie 2012, 9:05)

    e invers! [anonim]

    e jenant ca intelectuali de talie (sub)morala precum Tismaneanu sunt responsabili de mare parte din aberatiile regimului actual. e grav ca acesti intelectuali au reusit sa distruga orice alternativa la sinistra coalitie usd.

    presedintele si-a ales, din snobism sau din parvenitism, "intelectuali" care sa-i lustruiasca aparenta. nu stiu cum a facut ca a nimerit doar leprele ("lichelele", nu?) - Tismaneanu, Liiceanu, Patapievici... - toti unu si unu. destui cat sa intemeieze si o scoala de lepre intelectuale - vezi Neamtu si alte specimene din noua generatie.

    asa ca nu prea inteleg problema autorului. opiniile lui Tismaneanu, maniera lui de a si le exprima, totalitarismul care-i respira prin toti porii - DESCALIFICA orice legitimitate a puterii.

    mda, exista si putini intelectuali cu coloana vertebrala in Romania. dar nu in zona puterii si nu in zona politicii.
    cei la care se refera autorul sunt pur si simplu latratori "culti". si nu, nu folosesc doar la "lustruirea" puterii, cum poate si-ar fi dorit d-l presedinte, ci au discursuri nocive si aberante.

    din pacate, majoritatea romanilor disperati dupa noblete, intelectuala, sociala sau de oricare alt tip, ii apreciaza, cum face si autorul articolului, "pentru ca-s intelectuali". si nu-i apreciaza "pentru ca-s intelectuali" in domeniile pentru care au vreo calificare, ci in viata sociala si politica! in conditiile in care viata sociala si politica din Romania are nevoie disperata de COLOANA VERTEBRALA - da, daca doriti, de intelectuali cu coloana vertebrala.

    Paul Goma - de exemplu - a carui atitudine critica fata de "vechii" si "noii" i-a castigat noi decenii de dizgratie.
    • -1 (3 voturi)    
      te doare rau, nu ? (Luni, 16 ianuarie 2012, 10:46)

      math [anonim] i-a raspuns lui e invers!

      Acesta este genul de mesaj care nu te duce cu gandul nici la Gigi Becali, nici la Vadim, nici la Iliescu, nici macar la alegerile din 1947 sau la Uniunea Sovietica. Este putin probabil ca pacientul anonim sa fie fie platit de cineva. Pur si simplu atata il duce capul, atata l-a invatat scoala si antenele sau aici l-a adus criza medicamentelor.
  • +2 (4 voturi)    
    oligarhia (Luni, 16 ianuarie 2012, 9:51)

    Serje [utilizator]

    Fostii securisti si nomenclaturisti s-au simtit ca pestele in apa dupa caderea lui Ceasca si preluarea puterii de catre Ilici bolsevicul care s-a bazat tot pe ei pentru conducerea societatii. S-au imbogatit peste poate formand oligarhia mafiota a Romaniei care se bucura de legi convenabile si imunitate justitiara. Au trait si au condus ca in tara lui Papura Voda.
    Dupa domnia PSD, anemia CDR, tradarea lui Tariceanu s-a incercat croirea unui Stat nou, aliniat Europei. Justitia si-a intrat (timid) in drepturi si s-au gasit o serie de oligarhi in procese penale, gata - gata sa intre in puscarie (Tamara Nastase, secu Niculae, secu Felix Voiculescu, etc). Stransi de gat, in disperare, oamenii cu bani si averi, "SISTEMUL", vor sa distruga Statul care le ameninta traiul. Oameni intreprinzatori, au pus mana pe media, pe grupuri de teroare si ataca acum frontal.
    Constantinescu s-a declarat rapus de SISTEM. Problema se pune acum daca reusim sa ne opunem sistemului, sa ne trezim la realitatea pericolului care ne paste !? Trebuie sa facem zid de aparare in fata ofensivei acestui SISTEM, acestei Golgote a raului.
    Ultrasii galeriilor de fotbal sunt impinsi de cineva. Cine ar fi altcineva decat fostii nomenclaturisti si securisti care au bani si foarte mare interes de a lovi Statul de drept, de a scapa de judecata dreapta a justitiei, de a scapa de anchete, procese, de puscarie. Toti ii vrem la puscarie si acum ies pe strada o multime care ii apara.
    Apara-ne Doamne si pe noi.
    Nu ne face sa ne luam lumea in cap.
  • +1 (3 voturi)    
    Stoica, dvs pentru cine scrieti ? (Luni, 16 ianuarie 2012, 10:14)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Daca scrieti pentru oameni inteligenti, faceti-o cu respect .

    Puneti gramada de partide si de intelectuali , dupa care aveti pretentia sa ei sa iasa in strada .
    Daca toti sunt o apa si-un pamant , de ce ar iesi?

    Ati inteles ceva din stablitatea Romaniei comparativ cu alte state? Ati inteles ca ce aveam nu mai avem de oferit de azi incolo?
  • 0 (2 voturi)    
    Articol (Luni, 16 ianuarie 2012, 10:29)

    Saint Peter [anonim]

    M-am tot gandit ce as raspunde la asta. Dupa care mi-am dat seama ca e o problema falsa. Tismaneanu nu are nimic cu actuala putere, nu este politician militant nu are in spate o jumatate de Romanie care sa-l urmeze si pe care sa o puna in slujba lui Basescu.

    Ceea ce cred eu insa este ca acest articol subtire a fost scris ca produca trafic pe blog. Este genul de non-subject promovat de Antene si de Realitatea. Ia o tinta vizibila si care poate diviza puternic si da in ea. Iese rating/audientza/trafic.

    Este pacat, pentru ca atinge si doua subiecte reale, problematice, si anume clasa politica falimentara si ne-angajarea societatii civile. Da' ce are Tismaneanu cu astea ... e o enigma pentru mine. El e un tip clar angajat. Nu conteaza de ce parte. E angajat !
  • +2 (2 voturi)    
    wikipedia (Luni, 16 ianuarie 2012, 11:53)

    eugen [anonim]

    https://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Tismaneanu#Overview

    "Vladimir Tismăneanu is one of the best-recognized contributors to modern-day political science in both the United States and Romania. Historian Cas Mudde referred to him as "one of the foremost American scholars on Eastern Europe""

    "according to critic Livius Ciocârlie: "Not so long ago, to the question of who is the greatest Romanian politologist, any other politologist would reply that there is only one possible answer: Vladimir Tismăneanu.""

    https://en.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=emil+stoica

    "The page "Emil stoica" does not exist."
  • -1 (1 vot)    
    tasteaza pe Google - PLATON .... (Luni, 16 ianuarie 2012, 13:56)

    Platon Rex [anonim]

    Ds. Platon...:........de aproape 3000 de ani, in zorii omenirii, s-a gasit cea mai cuprinzatoare definire a Statului si a celor care convietuiesc intr-un loc numit 'tara' si oamenii ei, 'neamuri'; au trecut atatea forme de oranduiri sociale si parca nimeni nu da importanta gandirii platoniciste....; toate suferintele noastre ar disparea, ca prin minune, daca noi am deveni discipoli credinciosi a invatamintelor enutate de acest prim - titan al omenirii; daca in epoca sa ar fi existat Internet sau FB... alta era acum soarta sau destinul speciei noastre, specie care este dispusa sa se auto-distuga, numai grandomania din noi, din fiecare separat, sa aibe ultimul cuvant.
    Mergeti la 'izvoare' si deveniti oameni adevarati nu niste lepre dispuse sa faca orice pentru poftele lor egoiste.... 'think about !'........


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi