Lech Walesa a anuntat ca nu accepta invitatia de a se intalni cu Barack Obama

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 27 mai 2011, 18:06 Actualitate | Internaţional

Lech Walesa
Foto: AGERPRES
Lech Walesa, fostul lider al sindicatului Solidaritatea, fost presedinte al Poloniei si castigator al Premiului Nobel pentru Pace in 1983, a declarat vineri ca nu va accepta invitatia de a se intalni cu presedintele Barack Obama, laureat si el al premiului acordat de Comitetul Nobel din Norvegia, transmite AFP. Walesa urma sa se intalneasca cu liderul american sambata.

"Este dificil sa le spui ziaristilor ce ai vrea sa-i spui presedintelui unei superputeri. De data aceasta nu-i voi spune, nu ma voi intalni cu el, nu mi se potriveste intalnirea", a spus Walesa pentru postul polonez TVP.

Obama a ajuns in Polonia vineri, dupa reuniunea G8 din Franta.

Walesa urma sa se intalneasca cu liderul american sambata, impreuna cu alte circa 20 de personaje cheie din perioada tranzitiei Poloniei de la comunism la democratie.

Potrivit unor surse apropiate lui Wales, liderul polonez astepta o invitatie personala de la Obama, care a castigat Premiul Nobel pentru Pace in 2009, la cateva luni dupa ce a preluat mandatul de la Casa Alba.

Decizia lui Walesa de a nu se intalni cu Obama vine in contextul in care presedintii Romaniei, Serbiei si Slovaciei au boicotat invitatia sefului statului polonez, Bronislaw Komorowski, de a participa la Summitul Europa Centrala, la care e prezent si liderul de la Casa Alba.

Joi, presedintele Traian Basescu a spus ca refuzul Romaniei de a participa la Summitul Europa Centrala nu va afecta relatiile bilaterale cu Statele Unite. Basescu a adaugat ca Romania are o pozitie predictibila si ar risca, in cazul in care ar accepta astfel de invitatii, ca la o alta intalnire sa se trezeasca langa liderul autoproclamatei republici a Transnistriei, Igor Smirnov: "Ne putem trezi maine ca o tara organizatoare ne invita sa venim si in stanga mea e Smirnov".


Citeste mai multe despre   






















8023 vizualizari

  • +31 (39 voturi)    
    Sincer? (Vineri, 27 mai 2011, 18:14)

    Mih. [utilizator]

    Felicitari, d-le Walesa!
    • -27 (39 voturi)    
      intrebare (Vineri, 27 mai 2011, 18:28)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Mih.

      pentru ce-i urezi felicitari lui walesa? doar pentru ca tie ti se pare cool sa spui NU? retarded
      • +18 (26 voturi)    
        . (Vineri, 27 mai 2011, 19:43)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        Ca nu tine capul plecat si nu pupa mana unui om care este un rival pe plan ideologic.
      • 0 (0 voturi)    
        da (Luni, 30 mai 2011, 1:28)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        ultimul cuvant te caracterizeaza. Oamenii sunt caracterizati de cuvintele folosite in dialogul cu ceilalti semeni.
    • +36 (48 voturi)    
      Sincer ... (Vineri, 27 mai 2011, 18:37)

      Un Roman sictirit [anonim] i-a raspuns lui Mih.

      In primul rand ar trebui felicitat dl Basescu pentru verticalitatea sa. Fara falsa modestie, e cel Roman si cel mai patriot dintre presedintii Romaniei...
      • 0 (2 voturi)    
        bine spus (Sâmbătă, 28 mai 2011, 18:09)

        paraipan [anonim] i-a raspuns lui Un Roman sictirit

        De-aia urla slugoii Moscovei cat ii tin bojocii...
      • +1 (1 vot)    
        Nu câstiga nimic România (Luni, 30 mai 2011, 10:33)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Un Roman sictirit

        pentru pozitia asta de "Gica contra" a lui Basescu. E bine sa fii pe câmpul de lupta pentru a câstiga, nu sa te uiti printre uluci.
        Cât despre Walesa, e treaba lui daca vrea sa stea de vorba cu Obama, sau nu. Oricum e mai MARE decât Obama!
    • +3 (11 voturi)    
      :D :))) (Vineri, 27 mai 2011, 18:42)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Mih.

      "liderul polonez astepta o invitatie personala de la Obama"
      • +12 (18 voturi)    
        nimic de ras (Vineri, 27 mai 2011, 20:30)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        eu cred ca o'bama trebuia sa solicite el, sa fie primit de lech wallesa.
        e diferenta mare intre meritele lor.
        lech wallesa va intra in istorie ca un erou pozitiv, pe cand baraca va fi trecut numai ca, presedintele sua nr 44, cat poarta si la pantofi. :-)
    • -13 (21 voturi)    
      cand este Walesa iti permiti... (Vineri, 27 mai 2011, 20:17)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Mih.

      ca nu mai esti in politica iar gestul nu mai are efect asupra Poloniei.... cand este seful statului roman trebuie sa te gandesti la efectul acestui gest.... sa dea domnul sa fie cum zice Presedintele nostru, dar cu sau fara voia lui Basescu statul Kosovo a fost recunoscut de marile puteri si este o simpla chestiune de timp recunoasterea lui si de catre alte state care vor obtine garantii negociate altfel... cine stie sa-si negocieze interesele, cine nu stie se supara si nu participa la reuniuni internatioanle... regula zice ca e bine sa fii prezent, nu sa le refuzi, cu sau fara Romania aia se intalnesc, Romania pierde, nu aia prezenti acolo. Ce castiga Romania din asta ?!!!
      • +18 (18 voturi)    
        ce castiga Romania din asta? (Vineri, 27 mai 2011, 20:16)

        Kor [anonim] i-a raspuns lui costica

        "Ce castiga Romania din asta ?!!! "

        Iti spun eu: Respectul celorlalti. Respectul celui care e consecvent. In politica internationala, cel mai important lucru este sa fii predictibil. Daca te sucesti prea des dupa cum ti se pare ca bate vantul, esti scos din orice ecuatie prezenta sau ulterioara.

        Paradoxal, tocma aceasta inflexibilitate a Romnaniei vis-a-vis de Kosovo face bine relatiei noastre cu SUA. si ceilalti parteneri din NATO si UE. Odata ce am hotarat ca nu recunoastem Kosovo ca entitate statala, e bine sa ne tinem pozitia. Nu suntem singuri in Europa. Spania, Grecia si Slovacia au aceeasi pozitie. Evident (chiar aca nu sunt in UE), si Serbia si Muntenegru. Posibil si Macedonia.

        Cat priveste tarile din ONU, majoritatea nu au recunoscut Kosovo ca stat. Cand si daca se va inclina balanta, probabil ca o vom face-o si noi. Deocamdata, facem exact de am zis ca facem si ceea ce ceilalti se asteapta de la noi. Asta e jocul politic corect, la nivel mondial.
        • +11 (11 voturi)    
          si nici Israelul nu recunoaste Kosovo (Sâmbătă, 28 mai 2011, 0:46)

          GigiMarga [anonim] i-a raspuns lui Kor

          Absolut de acord cu tine. Consecventa este foarte apreciata in politica externa. Pe langa grupul tarilor enumerate de tine (exclude Macedonia pt ca ei au fost "obligati" de SUA sa recunoasca Kosovo) e foarte important faptul ca in aceeasi barca este si Israelul. E bine sa fii in echipa cu cei puternici. Va mai amintiti cat de inopinat a venit in vizita oficiala presendintele Israelului anul trecut? Si cat de repede s-a sucit Basescu in privinta imprumutului de bani de la FMI? Abia acum 2-3 saptamani s-a lamurit misterul: atac al speculatorilor israelieni care voiau sa falimenteze Romania ca prima carte cazuta a unui domino european. Mai tineti minte cat "benevol" a venit un grup de medici israelieni specializati in arsuri, la cateva zile dupa tregedia de la Maternitatea Giulesti? E bine sa ai si un telefon prin casa/palat. Daca are si fir rosu e si mai bun...
          Consecventa/predictibilitatea aduce respect din partea celorlati. Pana la urma suntem o tara de 22 de milioane. Suntem noi "rupti in fund" dar suntem multi...
        • -5 (5 voturi)    
          in politica externa... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 6:43)

          costica [anonim] i-a raspuns lui Kor

          interesele dicteaza, nu coloana vertebrala.... daca era vorba de coloana pana acum toti erau cocosati, de cate consemneaza istoria mondiala la capitolul asta.... Romania trebuia sa fie acolo, citeste in ADEAVARUL de-a pierdut, ce s-a discutat acolo si pe urma.... in politica externa, regula este ca trebuie sa fii prezent la orice astfel de reuniune, nu sa refuzi... ma indoiesc cum ca nu au putut aia sa discute subiectele in absenta Romaniei, marea absenta, ce sa zic!!! iar maine-poimaine astept sa primeasca Romania medalia verticalitatii in politica externa.... n-o s-o primeasca, pentru ca nu exista, nu ar fi avut cui s-o dea pana acum, cazuri d-astea in politica externa nu mai gasesti.... interesele bat orice, la orice vreme si in orice colt al lumii asteia... pana una alta la Brusselles UDMR a infiintat o reprezentanta a Tinutului Secuiesc, de ce nu zice Basescu nimic despre asta, ca doar de frica autonomizarii secuilor in Transilvania nu a recunoscut Kosovo ??!!! Hai, te rog, raspunde-mi la asta....
          • 0 (0 voturi)    
            credul (Duminică, 29 mai 2011, 10:24)

            sir [anonim] i-a raspuns lui costica

            ADEVARUL...sa nu crezi ce spune titlul.
      • -1 (1 vot)    
        kosovo (Sâmbătă, 28 mai 2011, 8:12)

        kosovo [anonim] i-a raspuns lui costica

        kosovo a fost recunoscut de marile puteri USA, GB, Franta, Germania si nu a fost recunoscut de marile puteri Rusia, China si India.
        Deci 1-1 deocamdata.
        • +1 (1 vot)    
          lasa-ma cu Rusia.... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 18:54)

          costica [anonim] i-a raspuns lui kosovo

          in Libia ce mai se impotrivea Rusia!! Vezi ca deja Medvedev a spus ca Gadhafi trebuie sa plece, ca nu-i mai reprezinta pe libieni!! cand e vorba de interese, marile puteri asa o intorc fara nici un fel de scrupule !!! Romania nu este mare putere, n-o baga nimeni in seama, da ca Rusia nu ar fi mers la intalnire de exemplu, SUA ar fi reactionat , ca Romania nu s-a dus nu a reactionat nimeni, iar SUA nici atat.... e mare diferenta, interesele sunt mai presus de orice in politica internationala... la fel, e cazul cu China si India... maine poimaine interesele le vor cere sa schimbe placa si o vor schimba fara probleme... iar Romania in final va recunoaste Kosovo pentru ca nu va avea ce face... Basescu sa aiba mai bine grija cum negociaza problema autonomiei teritoriale, UDMR ascute sabiile, azi vicepresedintele parlamentului ungar a spus ca trebuie sa convinga Parlamentul si guvernul Ungariei sa sprijine autonomia Tinutului Secuiesc(a-propos de deschiderea la Brusselles a Reprezentantei Tinutului Secuiesc) , acum sa-l vad pe Basescu cum rezolva problema de care se teme !!! Ca se cam apropie termenul pentru obiectivul final al UDMR(pe care nu l-au negat niciodata) si cum pe celelalte le-au indeplinit a mai ramas unul: AUTONOMIA teritoriala a Tinutului Secuiesc!! Ce si cum va face Basescu?! Nu are nici o solutie , UDMR va proclama la Brusselles probabli autonomia si nu la Bucuresti, nebagand Bucurestiul in seama !! Sa-l vedem pe Basescu, el care acum pune mare pret pe alianta cu UDMR de la guvernare...
  • +24 (30 voturi)    
    Ok, acum ce zice Irealitatea TV ? (Vineri, 27 mai 2011, 18:37)

    calinsab [utilizator]

    Ok dar acum ce v-a spune Irealitatea Tv ?

    Dar USL?

    Basescu e de vina nu? (cine altul?) Ma bucur tare ca presedintele Romaniei are tarie de caracter! iata ca mai sunt oameni care tin la parerea lor !

    Bravo lui Basescu !!!
    • +1 (1 vot)    
      bravo (Sâmbătă, 28 mai 2011, 10:03)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui calinsab

      vad ca mai sunt 20 de romani care considera corect " v-a " spune. la mai mare..
  • -10 (22 voturi)    
    Obama va fi devastat (Vineri, 27 mai 2011, 18:48)

    sile [anonim]

    Cred ca Obama nu va dormi toata noaptea din cauza asta.
    • +17 (21 voturi)    
      Gresesti (Vineri, 27 mai 2011, 18:39)

      Sergiu [anonim] i-a raspuns lui sile

      Nici Basescu si niciun alt aliat de calibrul lui Basescu nu vor tulbura somnul oricarui lider al vreunei superputeri, dar cu siguranta va nota reactia lui verticala.Atitudini care par mici, dar care în realitate sunt reactii normale si de bun simt întotdeauna vor fi remarcate de liderii adevarati fiindca în sferele înalte orice gest cât de mic are greutate.
    • +1 (7 voturi)    
      ce spui tu ? (Vineri, 27 mai 2011, 20:47)

      dares [anonim] i-a raspuns lui sile

      cand se coalizeaza tari intr-un front comun impotriva intereselor USA ...ce poate Obama sa faca???
      e foarte bine ca ne coalizam mai putin la inceput pe parcurs mai multi ..trebuie sa vina americanii sa faca ordine in balcani ?
      • +1 (1 vot)    
        balcani (Sâmbătă, 28 mai 2011, 8:17)

        balcan tour [anonim] i-a raspuns lui dares

        cred ca n-ai inteles mesajele indirecte ce se transmit.
        obama primeste aceste refuzuri nu ca pe un refuz de amestec american in balcani ci ca pe un refuz al intelegerii americane asupra balcanilor, intelegere care slabesc regiunea, in avantajul rusilor.
        ceea ce doresc balcanii si europa de est este o intarire americana in zona, dublata de o fermitate mai mare fata de rusi si nu o renuntare in fata rusilor.
  • +22 (28 voturi)    
    Bravo Walesa!!!! (Vineri, 27 mai 2011, 19:13)

    john3 [anonim]

    om cu capul pe umeri; UE si SUA au uitat de S-E Europei, sunt preocupati nevoie mare DOAR de statele arabe
    • +1 (7 voturi)    
      "a-nţărcat bălaia" (Vineri, 27 mai 2011, 20:33)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui john3

      Ai auzit de expresia asta? După 20-21 de ani, statele din S-E-ul Europei ar cam trebui să fie în stare să stea pe propriile lor picioare, fără a mai fi ajutate. Nu e problema Germaniei sau SUA că majoritatea acestor ţări colcăie de o corupţie şi birocraţie care au "drenat" ajutoarele, slăbind propria dezvoltare şi consolidare. Dacă România ar primi acum, să zicem, 1 miliard, ăsta s-ar topi rapid în studii de fezabilitate şi comisii de analiză. Azi G-8-ul s-a aliniat planului lui Obama, recomandând FMI-ului să acorde prioritate sprijinirii Egiptului şi Tunisiei.
  • +7 (19 voturi)    
    Obama, o rusine de presedinte (Vineri, 27 mai 2011, 19:26)

    V.R. [utilizator]

    Cei care chiar au luptat cu golani adevarati isi dau seama ca Obama, prin actiunile sale, ridica in slavi pe cei necivlizati si le intoarce spatele aliatilor civilizati ai SUA.

    Obama nu e altceva decat un mare-preot al religiei care are in componenta ei socialismul, verzismul, multiculturalismul, democratia (sau mai bine spus mediocratia).
    • -2 (12 voturi)    
      Obama (Vineri, 27 mai 2011, 21:53)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      este un pericol pentru pacea mondiala. Oricand ,sub presedintia lui ,poate izbucni un razboi in Orientul Mijlociu. Sa explic, folosind o comparatie. Daca ai o curte si un copac fructifer cu roade coapte in crengi, vecinii tai ,tiganii, tare ar sari gardul sa fure. Dar daca in curte este un doberman dezlegat ei doar se vor uita prin gard si vor saliva. Daca in loc de doberman este un pekinez, tiganii vor sari gardul si se vor urca in copac sa fure. Tu din casa auzi zgomot iesi afara si incepe lupta...
      Obama este pekinezul.
  • +16 (22 voturi)    
    eu cred altceva... (Vineri, 27 mai 2011, 19:27)

    jack [anonim]

    nu a vrut sa se intalneasca cu Obama, pentru ca presedintele SUA a luat premiul Nobel pentru pace fara sa faca nimic, pe cand Walesa... a facut mai mult pentru pace decat o sa faca Obama ever.
  • -2 (6 voturi)    
    Manipulare? (Vineri, 27 mai 2011, 20:44)

    Sar Castic [utilizator]

    Articolul e sau foarte neprofesional sau extrem de subtil.

    Lasa impresia ca Walesa nu se intilneste cu Obama din cauza protestelor celor 3 tari. Ceea ce nu e cazul. Din articol reiese ca s-a suparat ca nu a primit or invitatie personala. Ceea ce e total diferit de ceea ce implica o parte din articol.

    Chiar sintem asa disperati sa ne dam singuri motive?

    Nu astept ca acest mesaj sa fie publicat. Ca de obicei, va fi cenzurat, cu siguranta. Hotnews e alergic la critici.
  • +10 (14 voturi)    
    Walesa si Obama (Vineri, 27 mai 2011, 20:48)

    nano2k [utilizator]

    Amandoi au un premiu (acelasi) insa Walesa l-a si meritat.

    Felicitari Basescului pentru verticalitate. Romanii seriosi si adevarati te sustin. Si nu pentru ca e "cool". Asta o cred doar aia care se inchina la orice stranut de-al lui Obama.

    Romania are un potential enorm, insa e pacat ca nu il cunoastem (inca).
    • -4 (4 voturi)    
      asa potential..... degeaba.... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 7:46)

      costica [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      ca era cat pe ce sa intram in incapacitate de plata, cu potential cu tot.....
      • +1 (1 vot)    
        da? (Luni, 30 mai 2011, 1:35)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui costica

        din cauza cui? Cine a angajat zeci de mii de bugetari?
  • +4 (4 voturi)    
    greseala de traducere (Vineri, 27 mai 2011, 21:32)

    profesoras [anonim]

    Asa cum spuneam intr-un comentariu anterior, care nu stiu de ce nu apare aici, faceti o greseala de traducere, "it does not suit me" inseamna in acest context "nu am timp". Daca cititi pana la capat stirile referitoare la refuzul lui Walesa veti vedea ca acesta a crezut ca se va intalni doar el cu Obama, nu inca 20 de persoane.
    Nu are nicio legatura cu Kosovo.

    Sper ca mesajul meu sa apara de data aceasta.
  • -2 (2 voturi)    
    Ipocrizie (Sâmbătă, 28 mai 2011, 5:45)

    Ttudor [anonim]

    E de apreciat pozitia Romaniei privind Kosovo dar de condamnat pozitia Presedintelui roman {?} care sta in capul mesei cu UDMR -ul care-si intensifica actiunile antiromanesti...
  • +2 (2 voturi)    
    Bravo dlor Basescu si Walesa (Sâmbătă, 28 mai 2011, 8:04)

    Alin [anonim]

    Doi oameni verticali !
  • +3 (3 voturi)    
    respect (Sâmbătă, 28 mai 2011, 8:07)

    dr dre [anonim]

    Pozitia Romaniei este foarte corecta.Nu putem participa, recunoscand astefl tacit ca exista un stat numit Kosovo.
    E reconfortant sa vezi o pozitie ferma intr-o tara care vesnic a balansat.
    Basescu a luat decizia corecta.
  • -2 (2 voturi)    
    SUA (Sâmbătă, 28 mai 2011, 12:18)

    Sandu [anonim]

    Noi romanii ne-am declarat pro-americani de la lovitura de stat din 1989 incoace,am mers alaturi de americani in razboaie,romanii nostri mor in teatre de raszboi ,dar cand vine vorba de ridicarea vizelor pt.noi este tacere toatala.Se invoca tot felul de motive puerile din cauza carora nu ni se pot ridica vizele.Va sa zica suntem considrati de ,,fratii nostri americani" niste mici teroristi care pun in pericol siguranta nationala a SUA.In mod logic si corect ar trebui si americanii sa ceara viza pt.a intra pe teritoriul nostru.
    • 0 (0 voturi)    
      viza (Duminică, 29 mai 2011, 13:55)

      American [anonim] i-a raspuns lui Sandu

      Americanii au nevoie de viza sa intre in Ro. Durata vizei e de 3 luni pe an.
  • 0 (0 voturi)    
    Viza SUA (Duminică, 29 mai 2011, 17:49)

    Sandu [anonim]

    http://www.restromania.com/Calatorie/AmbasadePasapoarteSiVize.htm#Noua_Zeelanda.Citeste atrticolul si vezi ca am avut dreptate in ceea ce priveste neobligativitatea vizelor pt. amercani.Nu ma intelege gresit,sunt pro-american dar nu este dreptate in ceea ce priveste problema vizelor.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version