Afacerea Arctic Sea: Cargobotul continea rachete sol-aer de ultima generatie destinate Iranului - surse israeliene

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Vineri, 4 septembrie 2009, 15:56 Actualitate | Internaţional

Arctic Sea (Foto: Russian Maritime Bulletin)
Cargobotul rusesc Arctic Sea, deturnat la sfarsitul lunii iulie in apele teritoriale suedeze, continea, in afara incarcaturii oficiale de cherestea, rachete sol-aer S-300 destinate Iranului, expediate de un grup mafiot din Rusia, scrie cotidianul Salzburger Nachrichten, care citeaza "surse israeliene bine informate si care au contacte foarte bune cu serviciile secrete occidentale", relateaza AFP.

Rachetele au fost incarcate pe vapor in momentul in care acesta se afla in portul Kaliningrad, pentru reparatii, la inceputul verii.

Iranul ar fi contactat, potrivit surselor citate, o grupare mafiota formata din militari rusi, care a acceptat sa livreze Teheranului aceste rachete - printre cele mai moderne de pe piata armamentului.

Ulterior, un serviciu occidental a notificat serviciul secret rus FSB despre acest contract, iar Moscova a decis sa intercepteze cargobotul.

"Asta explica de ce Rusiei i-a luat atat de mult timp, dupa ce nava 'a fost deturnata de pirati', pentru a intercepta cargobotul in largul Capului Verde, in conditiile in care pozitia vaporului a fost cunoscuta tot timpul, potrivit NATO", scrie Salzburger Nachrichten.

Argumente in favoarea acestei versiuni:
  • serviciile secrete occidentale nu au intervenit;
  • 'piratii' nu ar fi riscat atat de mult pentru o simpla incarcatura de cherestea, cu o valoare de 1,5 milioane de euro;
  • Rusia a trimis in zona avioane cargo de mari dimensiuni pentru a evacua 14 membri ai echipajului si cei opt pirati.
In fine, cotidianul arata ca aceasta versiune a afacerii Arctic Sea ar putea explica de ce presedintele Israelului, Shimon Peres, a efectuat, in 19 august, o vizita fulger in Rusia, in cursul careia " a prezentat probe concrete care arata ca Iranul si Siria furnizeaza arme miscarii Hamas si Hezbollah".

Primele informatii aratau ca vasul, care naviga sub pavilion maltez, a fost deturnat in Suedia, cand corsari deghizati in ofiteri anti-drog au capturat echipajul si au perchezitionat vasul.

Ulterior, Marina rusa a anuntat ca a gasit cargobotul Arctic Sea, disparut de la sfarsitul lunii iulie, langa insulele Capului Verde.

Afacerea a starnit foarte multe semne de intrebare, in conditiile in care marinarii nu au fost lasati sa mearga acasa, dupa ce au fost 'eliberati', ci au fost tinuti captivi de autoritatile ruse, pentru a fi anchetati, iar presupusii 'pirati' sustin, potrivit avocatilor lor, ca, de fapt, ei au fost luati prizonieri de membri echipajului.

Mai multe surse au invocat, inca de la disparitia cargobotului, un eventual trafic de armament.


Citeste mai multe despre   






















3208 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 4 septembrie 2009, 16:29)

    Vladutz [anonim]

    dap, nimic surprinzator... se stia si neoficial cum sta treaba.
    • -2 (6 voturi)    
      mda... (Vineri, 4 septembrie 2009, 17:09)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Vladutz

      niste marlani rusii ca de obicei!

      Toata planeta e disperata ca Iranul isi face nucleara si rusii transporta arme clandestin. Si nu orice fel de arme ci "cele mai moderne de pe piata armamentului"

      scarba si dispret !
      • 0 (10 voturi)    
        Ce zici de sursa? (Vineri, 4 septembrie 2009, 18:57)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui mihai

        acesteui scenariu:"servicii israeliene bine informate"!
        Ce convenabil, ca doar se stie ce mult iubeste Israelul pe iranieni!
        Chestia e ca daca nu se poate dovedi ca Iranul construieste arme nucleare -si pana acum nu s-a reusit- se merge pe o alta cale, adica sa se dovedeasca ca Iranul le importa. Deci, are arme atomice sau WMD, deci, exista motiv sa fie bombardat.
        Iar dovada ca le importa ilegal? Pai, de la "servicii isareliene bine informate", adica exact de la aia care vor sa vada Iranul distrus!

        Elementar, draga Watson, elementar!
        • -1 (11 voturi)    
          Si ce importanta are... (Vineri, 4 septembrie 2009, 19:32)

          A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui gigel

          ...sursa, daca faptele sunt reale?
          Poate ai vrea ca israelienii sa stea cu mainile incrucisate si sa astepte in liniste un atac nuclear ca sa poata sa afirme fara dubii ca au avut dreptate?
          Ei in orice caz nu au dubii si sunt intr-adevar foarte bine informati. Daca ar astepta si dovezi de ordin juridic, pentru a-i convinge si pe altii, ar fi pierduti.
          Poate ca intr-adevar unii si-ar dori aceasta...
          • +5 (9 voturi)    
            Mi-a placut ultima ta fraza (Vineri, 4 septembrie 2009, 21:08)

            gigel [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

            Nimeni nu a vorbit nimic despre "pierderea" Israelului dar tu aduci tocmai asta in discutie. De ce? Nevoia de antisemitism ca apoi sa apar victimizarea?

            Pe de alta parte, tot ce declara "surse isrealiene bine informate" e adevarat in timp ce crimele de razboi ale Isrealului revelate de diverse agentii de stiri (consacrate) si agentii internationale umanitare si observatoare (iarasi consacrate) sunt, desigur, minciuni, propaganda si manipulare.
            Deh, ingrata misie....
            • -2 (6 voturi)    
              sunteti dezinformat! (Vineri, 4 septembrie 2009, 22:10)

              Costica [anonim] i-a raspuns lui gigel

              Nu aveti idee ce propaganda are loc in palestina anti evreiasca , nu stiti ce sunt invatati copii palestinieni,nu ati vazut copii de 5 ani facand antrenamente paramilitare cu pusti de lemn si ce indoctrinare au....De fapt nu stii cam nimic...stii doar ce poti afla de la stiri :-)...Stii ca se dau locuinte gratis in jururl fabricilor de armamanet familiilor cu multi copii ca sa poata fi raportate cat mai multe victime civile in caz de bombardament? Daca aia din covasna si-ar face rachete in curte si le-ar lansa in curtea ta , ai sta cu mainile in san? Nu sunt anti -arab dar ce scrieti voi...habar nu aveti ce va pregatesti iubitii vostri. Sau deja aveti batatura in frunte?
              • +1 (5 voturi)    
                dezinformati suntem - multumim de pont (Vineri, 4 septembrie 2009, 22:42)

                îhî [anonim] i-a raspuns lui Costica

                la urmatoarea vacanta a dumneavoastra si a idf-ului in gaza trimiteti-ne si noua niste poze mai incurajatoare, ca noi numai dinalea cu copii omorati am vazut. erau probabil figuranti, iar israelienii s-au dus sa le imparta bomboane.
                ha ha ha, locuinte gratis in jurul fabricilor de armament, pe asta n-o stiam - domnule draga, acolo si vietile sunt gratis, a facut tanti livni oferta speciala.
                • -1 (1 vot)    
                  Si tu ai dreptate, chiar MARE dreptate! (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 13:18)

                  un roman [anonim] i-a raspuns lui îhî

                  Cei care trag sunt din IDF sau din HAMAS? Grea intrebare!
                  http://www.youtube.com/watch?v=7_OGhj43GAE&NR=1&feature=fvwp
            • +1 (3 voturi)    
              Draga Gigele... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 10:14)

              A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui gigel

              ...insasi motivatia deosebit de incapatinata a conducatorilor iranieni de a se dota cu arma nucleara este transparenta, ea fiind intentia declarata si reconfirmata zilnic, oficial si deschis de a distruge Israelul. Mai trebuie surse suplimentare?
              Doar daca nu-i crezi si atunci devine o alta chestie si nimic nu mai poate fi crezut pe lumea asta...
          • 0 (6 voturi)    
            Ce logica intortocheata ai?! (Vineri, 4 septembrie 2009, 21:10)

            vio [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

            Si de unde stii ca faptele sunt reale? De la sursa credibila? Pai aia e sursa?
          • 0 (4 voturi)    
            ma tot gandesc... (Vineri, 4 septembrie 2009, 22:57)

            hmmm [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

            "ce importanta are sursa daca faptele sunt reale?" - pai nu stiu, domnule, poate descoperiti dumneavoastra o alta metoda de a capata cunostinte altfel decat din vreo sursa, poate revolutionati si fenomenologia...
            e drept ca in cazul dumneavoastra cunostinta unica "israelu rulz, mama lor de arabi..." functioneaza ca una a priori, dar nenea kant ar avea cate ceva de comentat la chestia asta
            • +1 (5 voturi)    
              te-a prins! (Vineri, 4 septembrie 2009, 23:19)

              gigel [anonim] i-a raspuns lui hmmm

              Am impresia ca sunteti unul dintre aceia care isi doresc ca isrealienii sa stea cu mainile incrucisate si sa fie "pierduti" altfel nu-mi explic "critica" logicii perfecte a dl. A.Corneliu!
      • +1 (5 voturi)    
        la fel scarba si dispret (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 0:08)

        adi [anonim] i-a raspuns lui mihai

        toata lumea stie ca Israelul ucide copii in Gaza....
        • -1 (1 vot)    
          adi, ai MARE dreptate (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 17:58)

          un roman oarecare [anonim] i-a raspuns lui adi

          Ai dreaqului evreii astia, cum s-au mascat ei sa-i confunde lumea cu palestinienii din Hamas! Si cum ucid ei copii aia nevinovati!
          http://www.youtube.com/watch?v=WS3KZpMTh0g
          Oare-s chiar nevinovati?
          http://www.youtube.com/watch?v=eTGbP55HGi8
  • 0 (6 voturi)    
    Pescadoare romanesti din vremuri de mult apuse.... (Vineri, 4 septembrie 2009, 17:06)

    sherlock holmes [anonim]

    Pai nu era mai aproape prin Marea Caspica ? Trebuia sa ocoleasca 1/2 din glob ? Probabil ca vasul era rus iar incarcatura ( probabil bunuri fungibile necotabile insa la bursa ) aveau alta provenienta si probabil ridicate dintr-un port nerusesc mai prietenos .
    Demult trimiteam si noi pescadoare pline cu diverse tipuri de materiale speciale mai jos de si se intorceau cu cu peste congelat .
    Unii mai continua , doar ca dar fara pescadoare
  • +1 (1 vot)    
    grup mafiot??? (Vineri, 4 septembrie 2009, 22:43)

    MirceaA [anonim]

    pai daca era un grup mafiot, guvernul, armata si NATO de unde stiau ce transporta vasul, de au plecat asa de repede sa-l caute?
    • -1 (1 vot)    
      Pentru ca... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 11:55)

      A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      ...toate cele numite de tine sunt si ele grupuri mafiote...
  • 0 (0 voturi)    
    complicat (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 0:15)

    goe [anonim]

    Povestea asta nu e nici pe departe terminata. Cred ca inca nu stim de fapt mai nimic.
  • +1 (1 vot)    
    comentarii aiurea (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:17)

    Technicus [utilizator]

    Vad ca mai bine de jumatate din comentarii sunt despre Israel !

    Care-i legatura cu articolul? Se face referinta la un ziar german care citeaza niste surse israeliene care se bazeaza pe informatii ale serviciilor secrete occidentale.

    Eu vad situatia asa: rachetele erau imbarcate fara stirea rusilor, asa-zisii pirati erau de fapt agenti rusi care au incercat sa recupereze vasul in largul Suediei si nu au reusit ( au fost imobilizati de echipaj, care probabil nu erau chiar marinari obisnuiti). Rusii (cu informatii si poate ajutor de la occident) au capturat vasul in largul Africii.

    Mafiotii rusi care au organizat afacerea nu puteau sa trimita rachetele pe la granita Rusiei cu Iranul pentru ca o fi fost pazita si era dificil de traversat toata Rusia cu rachetele ascunse.

    Se pune problema sigurantei armamentului rusesc si pericolului foarte real ca arme foarte performante sa ajunga in mana unor teroristi.

    Daca Rusia chiar vroia sa exporte Iranului acele rachete cu siguranta ca nu se facea atata circ pe oceane.
  • 0 (0 voturi)    
    gindesti prea tehnic.... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 17:54)

    dorinteodor [anonim]

    ce a fost nu vom sti niciodata. avem insa ceva ipoteze. s-a vorbit de s300. astea sint rachete antiaeriene foarte avansate pe care le doresc iranienii. la presiunea americana dar si de frica posibilitatii ca iranul sa le dea chinezilor sa le copieze, rusii n-au mai vrut sa livreze s300 iranului. astea sint chestii deja cunoscute.

    acum vine vaporul ala care a fost mult timp in reparatii in kaliningrad.... acolo, se crede, mafia a organizat incarcarea de s300 fara stirea guvernului rus pentru livrare in iran. occidentalii se prind si-i anunta si pe israelieni care erau direct vizati. israelul nu ar indrazni sa atace iranul daca iranul ar avea s300.

    nu cred ca israelul a facut ceva concret, desi este foarte probabil ca, la extrem, ar fi luat in consideratie chiar scufundarea navei , dar, ceea ce este extrem de probabil, au avut discutii cu guvernul rus pe chestia asta.

    in orice caz occidentalii au discutat cu guvernul rus. guvernul rus se alarmeaza si trimite jumatate din flota militara sa re-captureze s300 (exagerez putin....).... restul se cam stie.

    ce nu vom afla niciodata este cine sint de fapt "piratii" (unii zic de doua echipe independente de "pirati" sau ce-or fi ei acolo....).

    din ciorba asta, ceea ce trebuie sa ne ingrijoreze foarte tare este posibilitatea ca forte ne-controlate de guvernul rus sa obtina prea mare putere. posibilitatea asta ar cam trebui sa ne sperie pe toti....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version