Expertii despre catastrofa aviatica de la Madrid: O problema la unul dintre motoare nu poate fi cauza unui accident

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 22 august 2008, 14:31 Actualitate | Internaţional

Expertii in domeniul aeronauticii, citati de presa spaniola de vineri, contrazic primele marturii difuzate dupa accidentul aviatic de miercuri de la Madrid. Imaginile inregistrate de Directia aeroporturilor spaniole nu indica existenta nici unui incendiu la nivelul motoarelor avionului apartinand companiei Spanair, afirma cotidianul El Pais, citat de Mediafax. "Avionul s-a ridicat de la sol, apoi s-a prabusit si a luat foc", adauga ziarul.

Directorul Aviatiei Civile, Manuel Bautista, a declarat ca la bordul aparatului au existat mai multe disfunctii, iar "o problema la unul dintre motoare nu poate fi cauza unui accident".

"Daca se adauga si alte motive, avionul poate cadea", a precizat el.

Surse apropiate anchetatorilor au afirmat, pentru cotidianul ABC, ca avionul nu a avut suficienta putere la decolare.

Cotidianul El Mundo, sustine, citand surse din cadrul aviatiei civile, ca piese din motorul stang al avionului s-au desprins si au avariat carma din coada avionului, provocand dezechilibrarea acestuia si caderea aparatului.

Pe de alta parte, Spanair a recunoscut ca pilotul semnalase, inainte de decolare, supraincalzirea unei prize de aer, dar problema fusese "rezolvata conform reglementarilor".

Aparatul MD-82, care urma sa ajunga la Las Palmas, in arhipelagul Canare, s-a prabusit miercuri, la decolare, intr-un accident soldat cu moartea a 153 de persoane.

Ministrul spaniol pentru infrastructura, Magdalena Alvarez, a declarat, joi, ca avionul "a urcat la 200 de picioare, circa 50 de metri, inainte de a se prabusi".

Teste ADN pentru identificarea victimelor accidentului

Guvernul spaniol a anuntat ca vor fi necesare teste ADN pentru identificarea celor 153 de persoane care si-au pierdut viata in catastrofa aeronautica de miercuri de pe aeroportul din Madrid. Adjunctul primului ministru a declarat ca o echipa de experti nu a reusit sa identifice pana in prezent decat 59 de persoane pe baza amprentelor. 























3717 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Ba poate fi (Vineri, 22 august 2008, 18:35)

    Adrian [anonim]

    Totusi poate fi,mai ales daca tractiunea motorului care a cedat scade spre zero iar MTOW depaseste capabilitatea de tractiune a motorului ramas in functiune.
    In functie de Max.takeoff Weight se calculeaza si momentul decolarii,acest calcul bineinteles ia in considerare doar varianta functionarii normale a celor 2 motoare(vorbim de bimotoare) la tractiune maxima.
    Ce e de neinteles este traiectoria urmata de aeronava dupa cedarea motorului 1.Probabil ca lantul cauzal s-a inchis cu o alta defectiune sau cedare in sistemul de Flight controls, adica comenzile de zbor,blocand capacitatea pilotilor de a controla traiectoria aeronavei.
    • 0 (0 voturi)    
      Q &A (Vineri, 22 august 2008, 20:21)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Stii cat mi-a cerut AIR France la o depasire de greutate bagaje ? 20(doazeci) de euroi pe kg. Am abandonat surplusul, fiind neesential !
      Sti cat costa la "cargo" kg de marfa ? 6-8 Euroi...
      Eset rost de bani.. incarcm avionul cu pasageri marfa pana la limita si peste....Las Palmas de Gran Canaria e un paradis intretinut cu ce cara cu avionul si cu vaporul. Delicatesele nu se cara cu vaporul....

      Naszpa rau de tot !

      Q daca oaemnii au vazu ca nu ajung la viteza de decolare in timp util, de ce au "tras" de avion ? Ii puneau sa plateasca pneurile daca franau de urgenta si ieseau 10m pe aratura ?
      Numai dumezeu stie ce a fost cu adevarat !
      • 0 (0 voturi)    
        Un scenariu plauzibil (Sâmbătă, 23 august 2008, 0:04)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui Eu

        Probabil ca pana la V1(punctul pana la care pilotul poate decide "reject Takeoff' ''),si imediat dupa desprindere, paramerii motoarelor au fost normale sau aproape.Tragedia a venit aproape de altitudinea de 50 metri,cand motorul a explodat,parti din turbina,compresor au sectionat comenzi esentiale de zbor punindin incapacitate pilotii de a comtrola traiectoria aeronavei,Asta e un scenariu plauzibil dupa parerea mea(specialist in Boeing 737).
  • 0 (0 voturi)    
    pasagerii JK 5022 (Vineri, 22 august 2008, 23:26)

    bibi [anonim]

    vazuta-ti lista de pasajeros? nu vi se pare ca CIPRIAN CARMEN e romanca? imi cer scuze dar SPANAIR nu-mi da nr de NIE sau pass


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version