Peste 30 de editori de presa europeni solicita revizuirea unui proiect de reglementare intocmit de Bruxelles referitor la datele personale, care le ameninta, potrivit acestora, modelul economic pe internet, intr-o scrisoare deschisa in curs de aparitie luni, relateaza AFP, potrivit Agerpres.

Proiectul, in curs de dezbatere, ar trebui sa inlocuiasca actuala directiva "ePrivacy" si sa permita fiecarui utilizator sa decida inca de la prima sa conexiune nivelul de protectie pe care il doreste pentru ansamblul site-urilor pe care le va vizita in continuare.

El nu ar decide deci decat o singura data daca accepta sau nu asa-numitele "cookies", acele fisiere invizibile care se grefeaza intr-un calculator pentru a capta date personale, si nu site cu site.

Acest proiect ii "priveaza pe editorii de presa de capacitatea de a informa pe fiecare dintre cititori asupra motivelor pentru care ii este solicitat consimtamantul, de a explica avantajele continutului jurnalistic si ale marketingurilor personalizate, si sa aminteasca importanta abonamentului si a publicitatii pentru modelul economic al unei prese de calitate", isi exprima regretul cei 33 de editori semnatari ai acestei scrisori deschise.

"Privandu-i pe editorii de presa de capacitatea de a propune publicitati-tinta cititorilor lor, ePrivacy (noua versiune), favorizeaza reorientarea anunturilor publicitare din presa spre platformele numerice dominante si diminueaza deci investitia posibila intr-un jurnalism de calitate", continua textul, care isi exprima regretul de asemenea pentru "o concentrare de date numerice ale cetatenilor europeni in posesia catorva intreprinderi mondiale".

"Presa nu a avut niciodata atati cititori datorita dezvoltarilor sale numerice. Aceste performante nu vor permite dezvoltarea unui model economic al presei digitale decat cu conditia ca editorii sa-si poata cunoaste cititorii si sa dezvolte o relatie directa cu ei", informeaza intr-un comunicat difuzat duminica Sindicatul francez al presei cotidiene nationale (SPQN), aflat la initiativa acestei scrisori adresate Parlamentului European si Consiliului UE.

"Primirea datelor cu caracter anonim permite redactiilor sa cunoasca mai bine centrele de interes editorial ale fiecarui cititor si sa dezvolte oferte cu continuturi adaptate", explica SPQN.

"El este esential, de asemenea, ca internautilor sa li se adreseze publicitati-tinta, deci utile si acceptate", continua sindicatul.

"Iata deci pentru ce presa europeana considera indispensabil, pentru a-si putea indeplini mai bine rolul sau de informare, ca 'ePrivacy' sa fie revizuit profund', conchide SPQN.