Vladimir Putin ordona inceperea retragerii trupelor ruse din Siria intr-o miscare-surpriza. Ce ramane in urma implicarii Rusiei in conflictul sirian

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 14 martie 2016, 19:55 Actualitate | Internaţional

Vladimir Putin
Foto: Wikimedia Commons
Presedintele rus Vladimir Putin a ordonat luni armatei sa inceapa retragerea celei mai mari parti a fortelor ruse din Siria, afirmand ca interventia militara rusa si-a atins in mare obiectivele, transmite Reuters. Miscarea-surpriza anuntata de Putin vine dupa ce armata rusa a lasat in urma victime civile, atacuri sustinute impotriva militantilor anti-Assad si a pus Moscova la masa tratativelor cu Occidentul privind soarta regimului sirian. Din punctul de vedere al Europei, implicarea Rusiei in razboi a avut un efect catastrofal: sute de mii de sirieni au fugit din calea razboiului inspre UE, declansand o criza fara precedent.

De notat ca Rusia nu isi retrage toate fortele militare din Siriau. Dmitri Peskov, purtatorul de cuvant al Kremlinului, a anuntat ca baza aeriana de Hmeimim si baza navala de la Tartus (singura baza militara ruseasca la Mediterana) vor ramane operationale.

Reamintim ca Rusia s-a pozitionat inca din 2011 impotriva inlaturarii regimului criminal al lui Bashar al Assad de la conducerea tarii, in ciuda faptului ca presedintele sirian a inceput un razboi impotriva propriului popor. Rusia a profitat de esecul coalitiei occidentale in lupta impotriva organizatiei teroriste ISIS si, in septembrie 2015, la cererea lui Assad, si-a trimis unitati militare aviatice cu scopul declarat de a participa la distrugerea ISIS. Doar ca rezultatele din teren au fost cu totul altele: aviatia rusa a atacat pozitiile militantilor anti-Assad, dar si obiective civile, intarind pozitia dictatorului sirian si grabind exodul populatiei civile.

"Scopul a fost atins", a declarat Putin luni in legatura cu operatiunile militare din Siria. Unul dintre scopurile Rusiei a fost sa revina la masa negocierilor cu Occidentul, dupa ostracizarea cauzata de anexarea ilegala a Crimeei si declansarea razboiului din Ucraina. Si scopul a fost atins: negocierile de pace de la Geneva intre participantii la razboiul sirian sunt organizate acum de SUA impreuna cu Siria. Iar Assad a ramas la putere, asa cum Putin ii garantase inca din 2011.

Acum, Siria este in ruine, iar o rezolvare a conflictului intern e la fel de indepartata ca in urma cu un an. Diferenta e ca Rusia este un actor principal in negocierile de pace.

Putin a precizat, in cadrul unei intalniri avute la Kremlin cu ministrii rusi ai Apararii si Afacerilor Externe, ca retragerea ar trebui sa inceapa de marti.

El a ordonat de asemenea ca Rusia sa-si intensifice rolul avut in procesul de pace, pentru a se pune capat conflictului din Siria.

Purtatorul de cuvant al Kremlinului, Dmitry Peskov, a precizat ca Putin l-a sunat pe presedintele sirian Bashar al-Assad pentru a-l informa despre decizia Rusiei.

Potrivit AFP, Assad este de acord cu decizia lui Putin de a retrage fortele ruse din Siria.

Decizia Rusiei a fost anuntata in aceeasi zi in care ONU a mediat negocierile dintre partile aflate in conflict in Siria, discutii ce au fost reluate la Geneva.

"Munca eficace a militarilor nostri a creat conditiile pentru inceperea procesului de pace", a spus Putin.

"Cred ca sarcina ce le-a fost incredintata Ministerului Apararii si fortelor armate ruse a fost, per total, indeplinita. Cu participarea armatei ruse... fortele armate siriene si fortele patriotice siriene au putut sa obtina o revenire esentiala in lupta impotriva terorismului international si au luat initiativa in aproape toate privintele", a continuat presedintele rus.

"Prin urmare, ii ordon ministrului Apararii ca, de maine, sa inceapa retragerea majoritatii contingentului nostru militar din Republica Araba Siriana", afirmat Putin.

Rusia a lansat in octombrie 2015 operatiuni militare in Siria, in principal raiduri aeriane, pentru sustinerea Administratiei Bashar al-Assad, aminteste Mediafax. Moscova sustine ca a vizat exclusiv pozitii ale retelei teroriste Stat Islamic, desi Occidentul a denuntat raiduri care au vizat grupuri insurgente siriene.

Decizia de incepere a retragerii efectivelor a fost luata la doar doua saptamani de la intrarea in vigoare a unui armistitiu in Siria.

Siria se confrunta, incepand din martie 2011, cu revolte reprimate violent si cu un conflict militar intre serviciile de securitate subordonate regimului Bashar al-Assad, fortele opozitiei si grupuri teroriste, inclusiv organizatia sunnita Stat Islamic (Stat Islamic in Irak si Siria / Stat Islamic in Irak si Levant). Bilantul conflictului depaseste, conform estimarilor ONU, 270.000 de morti.


Citeste mai multe despre   









16463 vizualizari
  • +38 (72 voturi)    
    Putin ramane rapid fara bani (Luni, 14 martie 2016, 20:10)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    si isi retrage trupele pentru continuarea razboiului in Ucraina.

    In Siria, situatia e in continuare dezastruoasa, rusii nu aveau cum sa faca pace, asta n-a fost niciodata intentia lor.

    Siria urma sa fie un atu la negocierile in privinta Ucrainei, dar deh, Putin nu stie nici ce va face poimaine asa ca se retrage triumfator, un pic mai sarac decat era la inceput si la fel de prost.
    • +17 (33 voturi)    
      pace in Siria? (Luni, 14 martie 2016, 21:02)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui ProLibertate-AntiMerkel

      niciodata n-a avut Putin intentia asta. Dimpotriva, a incercat sa-i stirneasca tot mai mult, sa-i puna pe drumurile pribegiei pentru a destabiliza si santaja Europa.
      • +5 (7 voturi)    
        eh taica (Marţi, 15 martie 2016, 9:17)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        putini mai reusesc sa vada prin perdeaua rusesca de fum.sa nu-l credem naiv pe rus.niciodata.sau bineintentionat mai ales
        sa ordoni retragerea,in mijlocul negocierilor,e cel putin dubios
        te pomenesti ca in siria,vor aparea,subit,cateva mii de voluntari rusi.si bineinteles,cu echipamentul greu.
        • -2 (6 voturi)    
          sau in Insula serpilor (Marţi, 15 martie 2016, 12:37)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Point

          caz in care..Mujicia va lua foc, dupa ce o treceem nitzel prin Tungus !
      • +2 (10 voturi)    
        si asa (Marţi, 15 martie 2016, 10:48)

        DimijoareiObt [anonim] i-a raspuns lui IancuJianu

        Putin isi demonstreaza inca odata Putinatatea sa cerebrala ! Cine isi mai imagineaza in sec XXI ca prin fortza poate rezolva ceva este un smintit declarat fara frontiere !
    • -4 (40 voturi)    
      bravo (Luni, 14 martie 2016, 21:52)

      gic [utilizator] i-a raspuns lui ProLibertate-AntiMerkel

      bine ca Putin e prost si tu esti destept.

      Asta e primul meu comentariu care nu e negativ la adresa rusilor si asta datorita ignorantilor care au napadit de la o vreme hotnews.

      v-ati luat la intrecere cu postacii rusofili insa sunteti la fel de nesuferiti.

      sa spui ca Putin e PROST arata ce nivel de inteligenta ai.

      interventia lui Putin in Siria a fost excelenta pentru propria imagine si Rusia, dupa dezastrul din Ukraina.

      In afara de Ukraina, unde in realitate pierde pe termen lung, in rest a aratat ca un adevarat lider. Nu ca Merkel sau Obama.

      Pacat ca e liderul rusilor.
      • -2 (12 voturi)    
        Scuze, n-am vrut sa-ti insult idolul (Marţi, 15 martie 2016, 7:58)

        ProLibertate-AntiMerkel [utilizator] i-a raspuns lui gic

        Daca-ti place de el atat de mult, mai e loc pentru fanii KGB la St. Petersburg.
      • +2 (10 voturi)    
        nu-i prost, (Marţi, 15 martie 2016, 10:00)

        TimantiusRaptor1 [anonim] i-a raspuns lui gic

        doar nițel nebun, dar nu mai mult decât hitler, ca să nu exagerăm problema...
      • +2 (12 voturi)    
        Comparatia cu Merkel si Obama (Marţi, 15 martie 2016, 10:08)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gic

        Nu prea isi are locul aici.
        Asta fiindca Putin e un mic dictator national-socialist iar ceilalti doi nu. Imi inchipui ce s-ar fi intamplat daca Obama sau Merkel ar fi efectuat niste bombardamente ghiolbanesti de tipul celor efectuate de rusi. Ce of si chin si jale ar fi fost in opinia publica mondiala(aka idiotii utili) si ce acuze de imperialism sau fascism.
        Putin e un lider in mod clar, dar este liderul unei tari aflata intr-un mare bulshit economic si cred ca a esuat in a fi un mare lider.
        • +2 (4 voturi)    
          AI DREPTATE, partial (Marţi, 15 martie 2016, 12:33)

          gic [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          insa Putin cred ca se descurca cel putin decent, la ce tara are pe mana.

          si de ce nu e buna comparatia cu Merkel& Obama?

          sunt liderii marioneta ai unor natii foarte puternice economic...economia ii face "mari" lideri, nu propriile actiuni

          nu sunt dictatori, da...insa sunt niste lideri fricosi, asta arata si ultimele sondaje in tarile lor

          respectand proportiile, mai stiu eu unul, care "urmareste cu mare atentie"
          • +2 (2 voturi)    
            mi-ai placut (Marţi, 15 martie 2016, 18:39)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gic

            Cu ala care urmareste cu multa atentie!
            In ceea ce priveste strict Putin-Obama-Merkel, primul poate spune "Rusia sunt eu!" in timp ce Obama e o rusine planetara iar tanti Merkel a reusit performanta sa isi dea cu sutul in _oaie dupa ce demonstrase ca are c__ in cazul Greciei.
          • +1 (1 vot)    
            mi-ai placut (Marţi, 15 martie 2016, 18:39)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gic

            Cu ala care urmareste cu multa atentie!
            In ceea ce priveste strict Putin-Obama-Merkel, primul poate spune "Rusia sunt eu!" in timp ce Obama e o rusine planetara iar tanti Merkel a reusit performanta sa isi dea cu sutul in _oaie dupa ce demonstrase ca are c__ in cazul Greciei.
    • +15 (25 voturi)    
      Cred că putinel și-a luat-o (Luni, 14 martie 2016, 22:11)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui ProLibertate-AntiMerkel

      Mujicii nu renunță niciodată de bunăvoie acolo unde au pus piciorul...
      • 0 (8 voturi)    
        evident (Marţi, 15 martie 2016, 9:31)

        Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

        este doar o coincidenta faptul ca in ziua anterioara, o grupare rebela a filmat si distribuit online filmul utilizarii cu succes al unei prime rachete antiaeriene portabile.
        http://youtu.be/rHxeirDLmCw
        Pe scurt, mumu avioane si mumu elicoptere la joasa inaltime, adica si cel mai viteaz pitic din lume a priceput ca ... this is the end, my friend, the end.
        Ca ironia sa fie completa, racheta era chinezeasca, clona a rachetei rusesti IGLA-1.
      • 0 (8 voturi)    
        o răchețică în tănculeț, (Marţi, 15 martie 2016, 10:03)

        TimantiusRaptor1 [anonim] i-a raspuns lui andreitr

        de acolo le-a revenit memoria, și-au amintit cum luau rachețele în jucărelele zburătoare prin anii 80 în afganistan... așa că s-au cărat, până mai aveau ce căra pe picioare, nu doar în saci...
      • -5 (5 voturi)    
        adevarat, dar incomplet! (Marţi, 15 martie 2016, 11:31)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

        Ivan nu renunta NICIODATA la o cucerire, anuntul cu retragerea este numai pentru fraieri!
    • -4 (10 voturi)    
      toti (Marţi, 15 martie 2016, 8:29)

      petre22 [utilizator] i-a raspuns lui ProLibertate-AntiMerkel

      Ati devenit toti postacii experti financiari privind Rusia.
      A vazut careva o informatie ca rusii nu mai au bani?
      Rusia ne cumpara oe nimic daca au chef mai terminati cu propaganda asta oribila.
      • +3 (7 voturi)    
        daca plangi un pic te cred (Marţi, 15 martie 2016, 12:22)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui petre22

        durere mare in trolistan?
      • +1 (3 voturi)    
        am inteles, pe voi va platesc in dolari. (Marţi, 15 martie 2016, 18:42)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui petre22

        Ca altfel nu imi explic ca nu ai urmarit cursul de schimb al rublei. Sa vorbim de cresterea negativa a economiei(petroliere) ruse nu are sens fiindca nu esti pregatit intelectual pentru asta.
  • +28 (56 voturi)    
    putinila cel harbuz (Luni, 14 martie 2016, 20:12)

    Soljenitin [utilizator]

    Sa ordone si retragerea trupelor din Ucraina si returnarea Crimeei catre Ucraina. Si poate mai ordona si returnarea tezaurului si plata de despagubiri de razboi datorate Romaniei in urma ultimatumului de la 28 iunie 1940, moment la care Romania, din cauza tradatorilor sovietici, a pierdut Basarabia si Bucovina.
    • -11 (37 voturi)    
      Lol (Luni, 14 martie 2016, 21:51)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      a) Crimeea a fost un cadou dat de catre Hruschev Ucrainei. L-au luat inapoi. Nu e o zona predominant populata de ucrainieni, ci de rusi si de tatari.

      b) Tezaurul nu e al Romaniei, sau al poporului roman, e un tezaur privat, la momentul respectiv apartinand BNR, care nu era o banca de stat, ci privata, iar tezaurul apartinand deponentilor privati, in mare parte al familiei regale.

      c) De acord pe deplin.
      • 0 (24 voturi)    
        Punctul b (Marţi, 15 martie 2016, 6:49)

        rcb [utilizator] i-a raspuns lui HP

        a) absolut corect, intr-adevar Crimeea este ruseasca pana in maduva oaselor.

        In problema tezaurului insa, adevarul e undeva la mijloc. Uniunea Sovietica a folosit un tertip, zicand ca-l va returna poporului roman "la timpul potrivit". Un fel de Sf. Asteapta? :)

        Bine, si propaganda de rigoare ...

        Referitor la c) - un fel de paranteza - m-am cam saturat de propaganda "Crimeea e a Ucrainei". Ba nu. E a rusilor de la Petru cel Mare. Si Bucovina, cu Cernautii lui Eminescu, e a noastra.

        Puii mei, au devenit cititorii de pe Hotnews patrioti ucrainieni.
        • +1 (13 voturi)    
          Alt berbec... (Marţi, 15 martie 2016, 9:45)

          Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui rcb

          a) absolut gresit, Crimeea nu este ruseasca. A fost populata cu mujici de catre Stalin care a deportat populatia originara tatara.

          Patrioti ucraineni? Nu. Insa spiritul dreptatii nu trebuie sa fie acoperit de vomele sovietice aruncate de armata de postaci de la Leningrad.
          • 0 (12 voturi)    
            Sa avem pardon... (Marţi, 15 martie 2016, 10:49)

            rcb [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

            Ce e drept e drept. Dupa logica ta, Dobrogea n-a fost romaneasca mai niciodata. Ca sa cadem la pace, eu prefer sa iau Constanta (si Cernautiul) si dau la schimb Sevastopolul la rusi (oricum doar ei mai sunt pe acolo). Las pe tatari sa planga, ca nu sunt frate cu Gingis-Han. Corect? De la Vladivostok la Nistru se vorbeste ruseste - fact! Singura mea problema e sa nu se vorbeasca si mai incolo.
            • +2 (10 voturi)    
              corect (Marţi, 15 martie 2016, 11:40)

              freestyle [utilizator] i-a raspuns lui rcb

              pentru Cernauti dau toata Ucraina. si asa aia nu e tara, ci o adunatura de tinuturi.
            • +2 (8 voturi)    
              esti foarte generos cu ce nu-i al tau (Marţi, 15 martie 2016, 12:27)

              stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui rcb

              Subtil, foarte subtil stilul tau de a lua apararea rusilor, Dar oricum ai intoarce-o raul a venit de la rusi.
              • +2 (4 voturi)    
                Nu iau apararea nimanui (Marţi, 15 martie 2016, 15:52)

                rcb [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

                ... insa, la cum sunt lucrurile azi, Bucovina de nord si Bugeacul sunt ocupate de ucraineni, nu de rusi. Nu mai pot de Crimeea lu' muma-sa, ca Sevastopolul n-a fost niciodata romanesc, dar Cernautiul si Cetatea Alba, da.

                Si daca rusii se nimeresc sa ajute la treaba asta, foarte bine. Cu ei ne rafuim pentru altele (si sunt multe), nu pentru toate.
                • +1 (1 vot)    
                  aberezi (Joi, 17 martie 2016, 9:35)

                  stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui rcb

                  Azi suntem in sec. 21, gandirea voastra ruseasca medievala nu mai functioneaza azi. O fi azi teritoriul respectiv in Ucraina, dar cum a ajuns in Ucraina? Tot la rusii tai ajungi. Rusii care azi, ca totdeauna, nu respecta niciun tratat international (inclusiv cel de la Instanbul in privinta Rep.Moldova). Ucraina pe de alta parte se supune legilor internationale si isi apara interesele in justitie, nu cu omuleti verzi si ocupari abuzive de teritorii - vezi cazul Insulei Serpilor.
                  Azi daca vrei ca un teritoriu sa traiasca mai bine, daca vrei binele oamenilor din teritoriul respectiv, atunci le doresti sa fie in UE, NATO si in sfera de influenta occidentala.
                  Daca te doare undeva de oamenii respectivi (cazul tau, pentru ca nu pari sa-ti doresti o Ucraina in UE) si tot ce vrei este sa consumi resursele teritoriului respectiv, atunci da, poti aplica metodele Gazprom in Romania.
        • +2 (6 voturi)    
          Crimea este de fapt a romanilor !!! (Marţi, 15 martie 2016, 10:10)

          DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui rcb

          A avut populatie protoromânā ,au existat doua cetati ale lui Stefan cel Mare ...etc.
          Ulterior au venit rusii si tatarii .
          Crimea si o mare parte a Ucrainei, este romaneasca !
          • +3 (5 voturi)    
            gresesti (Marţi, 15 martie 2016, 11:48)

            freestyle [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

            cetatile nu au fost ale lui Stefan. erau ale Paleologilor. Stefan doar a trimis garnizoane, dupa casatoria cu Maria Paleologu (de Mangop).
            • +1 (1 vot)    
              Te inseli (Marţi, 15 martie 2016, 18:28)

              DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

              Populatia traco-cimeriana si mai tarziu ,protoromana in Crimea este certa. In 450 i.hr ,singura populatie nemigratoare din Crimea erau romanii.
              Mai tarziu au venit mongolii,tatarii slavii si grecii!
      • +2 (12 voturi)    
        pafaristule (Marţi, 15 martie 2016, 9:41)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui HP

        a) Crimeea era a Ucrainei in 1994, cand mujicstan a recunoscut asta oficial, la Budapesta. Este o zona populata cu rusi in vremea lui Stalin, cand acest criminal a deportat populatia originara tatara si a adus rusi. Asa au ajuns rusii in Crimeea.

        b) Istoria te contrazice.

        c) Esti un propagandist sovietic de trei ruble gaurite.
        • -4 (12 voturi)    
          Lol (Marţi, 15 martie 2016, 10:41)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          a) lasa ba vrajeala cu "era a Ucrainei in 1994". N-a fost niciodata "a Ucrainei". A fost a tatarilor pana acum 150 de ani, apoi a rusilor.

          b) simte-te liber sa argumentezi ca tezaurul apartine poporului roman, sau ca a apartinut vreodata. Rusia tocmai de-aia nu l-a returnat, pentru ca e un tezaur privat, deci trebuie returnat in urma unor negocieri intre entitati private, reprezentantele partilor.

          c) haha, mars ma.
          • +1 (11 voturi)    
            of (Marţi, 15 martie 2016, 12:06)

            Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Ca-ti place sau nu, adevarul este numai unul. :-) Si nu ai puterea de a il schimba, indiferent cati bani pompeaza putin in voi.

            Si mars ii zici mamiticai tale, nu mie. Nu am ciocnit valizele in gara, ratane.
            • +2 (10 voturi)    
              ordonantele aka lacheii mujici (Marţi, 15 martie 2016, 12:39)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

              inteleg comunicarea ca pe un bun al lor, masajul pe spinare cu diverse unelte contondente ii va readuce la realitate
            • -3 (11 voturi)    
              Offf (Marţi, 15 martie 2016, 12:41)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

              Da, adevarul este numai unul, cel istoric, dar tu n-ai avea de unde sa-l cunosti, fiind imbibat cu preconceptii si sferturi de minciuni.

              Ti-am zis, mars la documentatie, inainte sa ne brailesti pe aici cu dume de amerloci demontabile in 3 minute.
              • +2 (4 voturi)    
                ce-s aia amerloci penibilule (Marţi, 15 martie 2016, 19:07)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui HP

                De turcescul/si tatarescul - Hai siktir ai auzit?
                Balaria cu tezaurul care trebuie negociat intre persoane fizice private e cea mai mare porcarie scoasa de vreun postac rus pe aici. Faptul ca erau si tezaurul unor banci private nu are nici-o relevanta aici. Contractul a fost semnat intre Romania si Rusia nu intre doi vamesi la granita. Dar rusii considera ca un cadou poate fi luat inapoi iar un contract e o hartie oarecare. Si ca intrebati de ce romanii va urasc organic?
      • +1 (3 voturi)    
        minti cu seninatatea unui rus pilit (Marţi, 15 martie 2016, 18:57)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui HP

        a) deci dupa tine daca fac un cadou nevestei, fratelui, mamei, fiului e perfect normal ca peste 40 de ani sa ii spun ca imi iau cadoul inapoi? in lumea schizofenicilor poate e normal dar cum nimeni nu l-a controlat psihologic pe Putin ...
        b) abordarea cu tezaurul care nu apartine poporului roman ci BNR-ului din 1917 si unor depunatori oarecare(cu accent pe familia regala) e noua.Va sa zica in buna traditie bolsevica proprietatea e un moft si deci banii exploatatorilor sunt numai buni sa fie confiscati. Numai ca guvernul Romaniei a semnat intelegerea cu guvernul Rusiei, nu Regele Romaniei cu Tarul Rusiei.
        c) aici ai bagat-o la deriva
    • +5 (27 voturi)    
      cracanatul Trebuie taxidermiat (Luni, 14 martie 2016, 22:26)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      altfel nu se conformeaza; acum este ranit in Ogoliu, posibil sa atace Europa, de aceea TREBUIE lichidat in urmatoarele ore...ca sa nu ii vina idei
  • +16 (48 voturi)    
    Am impresia că Putin schimbă foaia. (Luni, 14 martie 2016, 20:23)

    asavreau [utilizator]

    Cred-că Putin vrea să se împace cu UE și SUA. Sancțiunile l-au adus la gânduri bune.Vede că Rusia nu poate fi zmeu cu toată lumea.De fapt prevăd un val de conflicte regionale în Rusia.
    • 0 (6 voturi)    
      NU POATE! (Marţi, 15 martie 2016, 11:34)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Ar fi extrem de bine, din pacate este imposibil!
      Federatia ciolavecilor este o tara normala, nu poate trai ca un stat normal, cu relatii bune cu vecinii.
      Mijiciinu stiu sa lucreze, trebuie doar sa fure, sa cotropeasca!

      A-i cere fostului URSS sa traiasca in pace este ca si cum ai obliga pe lup sa devina vegetarian!
  • +30 (54 voturi)    
    pai da... (Luni, 14 martie 2016, 20:29)

    nu ma face sa ma ridic la tine [utilizator]

    E criza taica... rubla e la pamant, vai de capul lor.. astia-s de razboi?
  • +27 (49 voturi)    
    Mdah, guitza aia de foame (Luni, 14 martie 2016, 20:39)

    Locke Lamora [utilizator]

    prin Siria, de aia se retrag. Nasol e ca si acasa-i asteapta tot foamea.
  • +32 (50 voturi)    
    Ouuuups! S-au terminat banii! (Luni, 14 martie 2016, 20:43)

    Dianora [utilizator]

    ....adica Siria e deja pacificata, ISIS invins definitiv, Bashar solid pe functie, etc. ? Pai atunci de ce mai alearga refugiatii aia pe la granita Greciei, ei n-au aflat?
  • +26 (50 voturi)    
    faliment (Luni, 14 martie 2016, 20:43)

    mavis [anonim]

    astia sunt in faliment
  • +10 (22 voturi)    
    Back to regional power (Luni, 14 martie 2016, 20:56)

    Texanul Petrolist [utilizator]

    Gata cu joaca de-a puterea globala, ca se termina dolarii din pusculita. Inapoi la pathetic regional power, inapoi in divizia B, LOL!
  • -14 (36 voturi)    
    veni, vidi, vici (Luni, 14 martie 2016, 21:10)

    Mazeta [utilizator]

    Rușii au venit, au făcut pace după 5 luni, au plecat. Americanii au venit, au făcut război 5 ani, n-au plecat.
    • +1 (17 voturi)    
      Da (Marţi, 15 martie 2016, 6:53)

      rcb [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Pozitia Statelor Unite scartaia oricum (nu militar, ci dpdv al .. PR). Probabil au cazut la o intelegere. Parca mai deunazi Lavrov invoca un fel de diviziune a muncii... Mai stii ce face o conversatie la ceas de seara, cu o vodka buna si cu un bourbon de Tennessee? :)
      • +2 (12 voturi)    
        clar (Marţi, 15 martie 2016, 9:24)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui rcb

        Acordul Putin-Obama a lovit în plin puterile regionale (Turcia, EAU, Iran) și pe descreierații din Washington. Urmează probabil o ajustare a prețului petrolului convenabilă ambelor părți. Politica mare o fac dulăii, nu cățeii.
        • +2 (8 voturi)    
          cate salarii per exit va da Mujicia ? (Marţi, 15 martie 2016, 12:41)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          practic ramaia fara Obiectul muncii pe siteurile din romania, inseamna ...salarii compensatorii pentru tine sau pensia ?
        • 0 (2 voturi)    
          dream on baby (Marţi, 15 martie 2016, 19:08)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          .
    • -6 (10 voturi)    
      Hmm (Marţi, 15 martie 2016, 8:27)

      shlomo_bernstein [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Discutabil, ce fel de pace, si ce fel de obiective a reusit sa-si atinga Putin -la urma urmei a bombardat doar o parte a Siriei plina de jihadisti sau de FSA, dar ISIS inca mai detine o buna parte din teritoriul Siriei, inclusiv "capitala" Raqqa, cea care ar fi trebuit sa fie telul suprem, asadar...
      Mai degraba cred ca a fost doar o testare a propriilor capabilitati de atac, sa vada daca nu si-au iesit din forma, un antrenament pentru viitoare teatre mult mai importante strategic pt. ei, in Europa.
    • 0 (10 voturi)    
      vezi Mazettino (Marţi, 15 martie 2016, 9:02)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      asta este tipul de comentarii care te fac filorus in ochii celorlalti.
      adevarul este ca rusii nu au facut pace ci armistitiu, iar americanii nu au venit (formal) de 5 ani.
      in rest insa ai cam nimerit-o.

      PS: recunosc insa ca ai o putere de manipulare neegalata decat de umorul tau :)
    • +3 (5 voturi)    
      facem un mic pariu? (Marţi, 15 martie 2016, 10:13)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cum ar fi ca in mai putin de un an protejatul lui papa Putin, Assad jr, nu mai este la putere?
      Cat despre pace, nu am auzit ca Daesh-u sa participe la negocierile de pace.
      • +2 (8 voturi)    
        daesh il y a Mujicia (Marţi, 15 martie 2016, 12:42)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        q.e.d
  • +17 (31 voturi)    
    Misiune indeplinita! (Luni, 14 martie 2016, 21:17)

    Daniels22026 [utilizator]

    Am intrat boi in Siria si iesim vaci.

    Sirienii erau la pamant cand am venit noi, dar cel putin ii lasam in deznadejde tragica.

    La fel situatia pe teren, era confuza cand am intrat noi. Acum e ceata groasa peste tot unde nu e bezna totala.

    Misiune indeplinita!
    • +1 (5 voturi)    
      ceata e bonus de la Pufoaika (Marţi, 15 martie 2016, 10:13)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      crezi ca vor recunoaste ?
  • -7 (27 voturi)    
    Ursul in hibernare (Luni, 14 martie 2016, 21:52)

    shlomo_bernstein [utilizator]

    Un vechi proverb spune: Amat victoria curam. Putin a inteles ca trebuie sa faca un pas inapoi, lasandu-i astfel in offsaid pe rivalii americani. Stie ca nu mai are nimic de castigat acum, dar totul dupa ce se va termina razboiul. Mai stie si ca e un razboi pe care americanii n-au cu sa-l castige si vor iesi sifonati mai ceva ca-n Irak. Si nu vrea sa fie parte la balamucul intern si la tragedia siriana. Roadele le va culege la sfarsit, cand va incepe adevarata batalie pentru impartirea prazii de razboi. Rusia n-a plecat niciodata din Siria, are baza la Latakia unde sade bine-mersi fara s-o dea nimeni afara. In plus Putin are nevoie de forte proaspete pe frontul din Donbass, dar si pentru apararea Crimeii.
    Sanctiunile econoice nu-l afecteaza pe atat de mult pe cat spune media aservita americanilor, si oricum, Germania a anuntat ca doreste ridicarea lor cat ai degraba, in toamna daca se poate. Pentru ca relatiile economice de miliarde de euro sunt mult mai importante decat niste pasiuni de moment. Astea sunt "maruntisuri" pentru ei, pentru Marile Puteri, si vor cadea inca o data de acord asupra impartirii sferelor de influenta. Rolurile s-au schimbat, bufonii sunt aceiasi.
  • +11 (21 voturi)    
    hmmm. (Luni, 14 martie 2016, 22:47)

    g01an [utilizator]

    oare ce s-a schimbat in ultimele 2 luni?

    ori si-a atins scopul, ori i-au fost dejucate planurile. asta este motivul pentru care retrage trupele, sa nu-i subestimam megalomania. ramane de vazut ce urmeaza sa mai faca, asta ne va spune cum a fost de fapt.

    siria era o problema fara finalitate imediata si cel mai probabil stia asta cand a intrat in siria. partea trista este ca idiotii de la el din tara chiar vor crede ca misiunea este "indeplinita".
  • -4 (32 voturi)    
    Respect (Luni, 14 martie 2016, 23:00)

    xan [utilizator]

    A intervenit prompt cand momentul a fost critic pentru interesul lor, a facut treaba eficient si cu pierderi minime, si a stiut sa se retraga.

    Oricat mi-ar fi de urata Rusia pentru ca se poarta urat cu noi, trebuie sa recunosc ca se pricep la asa ceva si cred ca actiunea lor in Siria va intra in manualele de strategie militara.

    Degeaba sariti cu minusu, asta e adevarul...
    Si inca ceva, prefer oricand un stat laic in Siria decat un haos jihadist ca in Libia, sau Iraq.
    • +3 (31 voturi)    
      ce treaba spui ca a facut ? (Marţi, 15 martie 2016, 0:06)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui xan

      a trimis niste ofiteri sa moara ca vitele ? kamikaze snack bar a facut carne de mici nishte Mujici...oricum o dai..Mujicia s a retras cu MINUS...asa ca Minus ai primit la postare
      • 0 (26 voturi)    
        treaba (Marţi, 15 martie 2016, 1:22)

        xan [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Si-a pastrat baza navala in mediterana foarte importanta geostrategic, in plus mai are acum inca o baza aeriana, i-a castigat pe sirieni, care oricum erau aliati dar acum ar face orice pentru Rusia, a castigat prestigiu important in toata zona, inclusiv in Egipt ceea ce inseamna acces la canalul Suez la nevoie.
        I-a pus pe ganduri pe americani cu echipamentul de bruiaj.
        Si nu in ultimul rand i-a tras un pumn in fetele jihadist vomate ale isis si al-qaida, si o palma peste ceafa patronilor lor turci si sauditi.
        • +2 (8 voturi)    
          si... (Marţi, 15 martie 2016, 9:15)

          LaurentiuCatrina1 [anonim] i-a raspuns lui xan

          si mai sunt destule chestii lasate cu dedicatie in zona ptr americani si europeni..
        • +1 (11 voturi)    
          te grabesti cu concluziile (Marţi, 15 martie 2016, 10:25)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui xan

          In primul rand in Siria nu e pace inca. ISIS-ul este bine mersi fiindca scopul rusilor a fost sa loveasca in opozitia lui Asad nu in islamisti.
          Baza de la Tartuff e valabila cat e Asad la putere si eu zic sa mai asteptam max un an sa vedem deznodamantul.
          La care sirieni te referi ca ar face orice pentru rusi? la alawitii lui Asad sau la civilii care au fost rasi de pe fata pamantului de bombardamentele "chirugicale" ale aviatiei ruse?
          Care echipamente de bruiaj? alea care nu au functionat in cazul avionului doborat de turci? s-au confruntat cumva cu americanii si nu stim noi?
    • 0 (12 voturi)    
      respect (Marţi, 15 martie 2016, 8:24)

      petre22 [utilizator] i-a raspuns lui xan

      Mai sunt si oameni inteligenti pe aici,respect omule.
  • +7 (15 voturi)    
    Le retrage din Siria (Marţi, 15 martie 2016, 0:04)

    pardalian [utilizator]

    si unde le trimite?
    • -1 (7 voturi)    
      la stors pufoaica (Marţi, 15 martie 2016, 14:33)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

      ca-i nevoie de votca acum cand rubla-i folosita pentru aromatizarea rahatului fermentat
  • +1 (21 voturi)    
    O zi faina! (Marţi, 15 martie 2016, 0:36)

    avicenna [anonim]

    14 Martie 2016, Russia are doua realizari: anuntul foarte strategic al retragerii din Syria, cu acordul guvernului legal Syrian si lansarea cu deplin succes de catre Roscosmos spre Planeta Rosie, Marte, a rachetei @esa! ��✌
  • +12 (30 voturi)    
    Putin si Assad, criminali de razboi! (Marţi, 15 martie 2016, 3:45)

    Alex735 [utilizator]

    Asteptam un proces la Haga pentru nenorocitul de Putin.
    El si cu Assad au omorat copii nevinovati, speram sa-i vedem in curand colegi de celula!
    • +2 (8 voturi)    
      puterea (Marţi, 15 martie 2016, 12:13)

      freestyle [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

      va reveni criminalilor sunniti care au masacrat crestini. aia sunt buni.
  • +7 (23 voturi)    
    . (Marţi, 15 martie 2016, 4:01)

    rerenenegate [utilizator]

    rusia inca o data invinsa...
    • -1 (9 voturi)    
      :)))) (Marţi, 15 martie 2016, 9:15)

      LaurentiuCatrina1 [anonim] i-a raspuns lui rerenenegate

      invinsa? cum?
      • -1 (5 voturi)    
        . (Marţi, 15 martie 2016, 12:07)

        rerenenegate [utilizator] i-a raspuns lui LaurentiuCatrina1

        nu conteaza cum a fost invinsa, dar a fost invinsa
      • +1 (3 voturi)    
        de pretul petrolului? (Marţi, 15 martie 2016, 19:21)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui LaurentiuCatrina1

        adica singura arma adevarata din arsenalul Rusiei cand pretul e mare
        si imensa ei slabiciune cand pretul e mic
  • 0 (6 voturi)    
    Deci în concluzie ... (Marţi, 15 martie 2016, 9:25)

    Lomecuza [utilizator]

    .... armele, muniţiile şi restul care trebuiau transferate au ajuns la cine trebuie, de-acuma stai să vezi PKK reloaded.
  • +1 (11 voturi)    
    adica stai putin (Marţi, 15 martie 2016, 12:23)

    Gobelin [utilizator]

    mai ieri ziceau ca s-au inteles cu SUA sa-si imparta atributiile in a ataca definitiv Rakka ...
    iar azi isi ia catrafusele si spala Putina?
    ah, deci pana si el a obosit sa mai dezminta ca de fapt singurul motiv pentru care s-a dus in Siria a fost sa decimeze suficient militiile rebele anti-Assad, ca sa-si protejeze petrolul de eventualitatea unei concurente din Iran, n-asa?
    ce ISIS, ce Rakka ... fuji d'acilea !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version