Secretariatul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii a recomandat Ministerului Transporturilor sa discute cu Consiliul Concurentei implicatiile privatizarii CFR Marfa, in masura in care pot exista riscuri pentru siguranta nationala, au declarat pentru Mediafax surse guvernamentale.

Potrivit acestora, Ministerul Transporturilor a solicitat CSAT avizul pentru proiectele de hotarari de Guvern privind strategia de privatizare a CFR Marfa si strategia de privatizare a Tarom.

Ministerul Transporturilor a fost informat ca, in privinta privatizarii Tarom, CSAT nu este abilitat sa avizeze strategia de privatizare deoarece procesul nu are legatura cu apararea si securitatea nationala.

In privinta privatizarii CFR Marfa, secretariatul CSAT a recomandat ministerului analizarea riscurilor pentru siguranta nationala.

"Secretariatul CSAT a apreciat ca, in faza de finalizare a avizarilor proiectelor de acte normative pentru privatizarea CFR Marfa, Ministerul Transporturilor trebuie sa discute implicatiile acestor operatiuni cu Consiliul Concurentei, in masura in care pot exista riscuri pentru siguranta nationala, in sensul stabilit de lege", au declarat sursele citate.

Surse din cadrul Consiliului Concurentei au precizat pentru Mediafax ca institutia analizeaza privatizarea CFR Marfa doar din perspectiva implicatiilor privind regimul ajutorului de stat.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declarase, in acest sens, ca restructurarea companiilor feroviare va fi insotita de un program de ajutor de stat, masuri care vor permite redresarea acestora, operatorii de profil avand datorii care echivaleaza cu 1,5% din PIB.

Potrivit legii, inaintarea unor proiecte de acte normative catre CSAT este o situatie de exceptie, iar primul-ministru este cel care poate solicita inscrierea pe ordinea de zi a CSAT.

Guvernul a convenit cu FMI vanzarea unui pachet de 20% din actiunile CFR Marfa si a unui pachet de actiuni reprezentand 20% din capitalul social al Tarom.